/ Fórumok /

Érdekes képek és videók

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.
pintair 569809 2014. október 17. 17:37
Válasz erre
Clipboard09
Clipboard09

Megrakták a békaevőt
lacipapa 569753 2014. október 17. 09:21
Válasz erre
Gondolom,ezek sohasem gondolhattak a "haza" térésre a háború után :-(
zsozso1469 569731 2014. október 17. 07:30
Válasz erre
Sziasztok!

A második kép valamikor a 70-es években készült Etiópia, Ogaden tartományában.
A BBC egy kb. 1 évvel ezelötti beszélgetős, háttérfeltáró műsorában volt szó az Ogadeni
felszabadítási harcokról, ott mutatták ennek az eredeti mozgóképes változatát.
Azonban sajna ezt sehol sem tudom azóta sem megtalálni. Arra még emlékszem, hogy olasz stáb forgatta a filmet.
sanyi 569723 2014. október 17. 01:05
Válasz erre
Sziasztok!
Pár kép a német oldalon harcolt szovjet tagállamok katonáiról:
www.roa.ru/Roa%20foto/gross/
Volt nekik Me-109 és Ju-87 is. Valakinek van valami normális fotója a gépekről?
jacksson 569709 2014. október 16. 21:46
Válasz erre
2014ukraine

stg44 az irregulárisnál :)
2014ukraine
2000+ körül k-afrikában

van itt "minden" :)
2000+ körül k-...

Találtam egy képsorozatban két érdekes képet, hátha vkinek újdonság, de a képen látható fegyverek értékének nem biztos, hogy tudatában vannak "új tulajdonosaik" :))
sanyi 567917 2014. szeptember 21. 10:14
Válasz erre
Sziasztok!
Ha valaki mást is érdekelnek az ok nélkül elfelejtett kis légierők, íme a chilei, egyenesen a dinoszauruszok korától:
ivansiminic.blogspot.hu/
Érdekes képek és szerencsére egész jók.
Joci.kun 565750 2014. augusztus 21. 21:19
Válasz erre
Ennyi találgatás után csodálkozom, hogy nem néz utána komolyabban senki. PeKo elég részletesen írt a gép történetéről, de az internet korában biztosan meg lehetne tudni a "nose art" titkát is. Csak én nem merek senkit fárasztani a google-fordítós angol-tudásommal.
Freddy 565730 2014. augusztus 21. 17:02
Válasz erre
Egyértelműen piros-fehér-kék szerintem, piros-fehér-kék szalag gyakori dekorációs elem az amerikai zászló és a fehér csillag mellé Amerikában.
Ha mégis zöld a harmadik szín, akkor is lehet olasz és a mexikói is, mindkettőből több él USA-an, mint magyarból.
TAMÁS78 565490 2014. augusztus 17. 18:41
Válasz erre
Vagy csak választott egy neki tetsző, "ütős" nose-artot. Hány ember tetováltat magára sárkányt, skorpiót, pókot, miegymást csupán azért, mert tetszik.
Gabusch 565478 2014. augusztus 17. 16:26
Válasz erre
Következtetni lehet, pl. esetleg valahol már kellett katapultálnia a pilótájának (műszaki hiba vagy találat miatt tulajdonképpen mindegy) és ez újjászületésként élte meg, de biztosat tudni nem.
Kamovos 565466 2014. augusztus 17. 13:58
Válasz erre
Így viszont tényleg nem lehet ki következtetni, hogy miért került rá a hamviból feltámadó főnix. :(
PeKo Publishing 565459 2014. augusztus 17. 12:49
Válasz erre
A nose art már eleve rajta volt a gépen, nem a törés után került rá... Miután szerencsétlenséget szenvedett, kikalapálták (de többé már nem repült!), egy ideig statikus kiképzésre használták, aztán kirakták a kapuba szobornak.

Kicsit túlmisztifikáljátok ezt a dolgot.
Kamovos 565458 2014. augusztus 17. 12:43
Válasz erre
A leírásod alapján lehet hogy pontosan az összetört és újra épített gép történet ábrázolják.
így vonnak vele párhuzamot a tűzből kikelő főnixmadárral.
A halálból történő feltámadást, ujjá születést jelképezi, és az A 10-es is ezt az utat járta be.
Nem emlékszem, hogy Főnix század lett volna A 10-ben.
PeKo Publishing 565455 2014. augusztus 17. 11:52
Válasz erre
A gép valamikor 1980 környékén állt hadrendbe, 80-0219 sorozatszámmal. A brit Királyi Légierő Alconbury-i légibázisán teljesített szolgálatot a 10.TFW 509. TFS-ben. 1989 április 4-én szenvedett balesetet. Egy műszaki katona benne felejtette a zseblámpáját a hajtóműben, ami beszorult és így a a pilóta nem tudta levenni a gázt. Átstartolt és katapultált, a gép meg összetört a futópályán túl. Kikalapálták és azóta is a reptér bejáratánál áll.
Sajnos a nose art-ról semmit nem találtam...
medor 565454 2014. augusztus 17. 10:48
Válasz erre
Szia!
Én inkább az amerikai nemzeti színekre tippelek.
Az is a piros fehér kék színekből áll össze.
sanyi 565453 2014. augusztus 17. 10:43
Válasz erre
Sziasztok!
Jól elszórakoztatja magát a nép egy fotón!:) Több fotót átnézve tényleg kétséges a magyar vonatkozás, de akkor is érdekes, jó lenne megtudni a gép történetét.
Mondjuk van egy ötletem: valaha tényleg zöld volt, aztán elkezdett fakulni. Amikor pedig kiállították, a javításra beosztott katona saccperkábé technikával lemázolta kékre. A zöld és a kék nagyon meg tudja tréfálni az embert ha elkezd fakulni.
medor 565452 2014. augusztus 17. 10:42
Válasz erre
Szia!
Kis színkavalkád van a képeken.A 565141 HSZ-ban és a 565444 HSZ első képén még az aktív állományban lévő gép festése van.Ezeken a szürke folt FS.36081.
A második fotón ill. az 565415 HSZ-ban már a kiállításra újrafestett gép van.
Itt visszatértek a '70-es évek végéig alkalmazott FS.36118 világosabb szürkéhez.
Ezeken a szalag kék csíkja is sokkal élénkebbre sikerült,függetlenül a képek minőségétől.
Talán az "a101"-es kép a legjobb.Azon látszik,hogy sötét(szürkés)kék volt a csík színe eredetileg.Ezért tűnhet úgy mintha az alapszínnel megegyezne.
Rumcájsz_52 565450 2014. augusztus 17. 09:56
Válasz erre
Szevasztok
Az 565141-es hsz. fotóján azért látszik zöldnek az alsó sáv a zászlón, mert az egész kép valamiért bezöldült. Határozottan zöldesszürkének látszik rajta a gép alapszíne is, pedig az A-10 festése inkább kicsit kékes-szürke, csak ezen a fotón valamiért "elmásztak" a színek.
Üdv R.
Kamovos 565449 2014. augusztus 17. 09:30
Válasz erre
Szia tyimosenko

Valóban ezen a képen kék. :(
Azért nem semmi, hogy mekkora szín különbség vannak a két kép között.
Akkor most storno az elméletem. :)
Marad a főnix legenda.

Köszi a képeket.

Üdv: kamovos
tyimosenko 565444 2014. augusztus 17. 00:02
Válasz erre
a101
a101
a102
a102

Szia Kamovos,
Ezeken jobban latszik a szin.
Kamovos 565443 2014. augusztus 16. 23:50
Válasz erre
Az illusztráció bal oldalán alul csak kontúr vonal látható, és a gép színe adj az alsó sáv színét.
A jobboldalon van csak festve alig eltérő árnyalattal a gép színétől.
(565141 Hsz képéről beszélek)
Hol ott a kék?
medor 565442 2014. augusztus 16. 23:27
Válasz erre
Szia Sanyi!
Ki kell hogy ábrándítsalak.Az nem Turul és nem zöld.
Az Főnix és kék.
Mindenesetre szép 'Nose art'.
Kamovos 565438 2014. augusztus 16. 20:59
Válasz erre
Szia Sanyi

A kép nem egyebet mutat mint a főnixmagár újra születését (feltámadását) a tűzből. :)
A tűzből kétoldalt kitörő nemzeti szín szalag magyar kapcsolatra utal.
De elképzelhető, hogy valaki a nagy Magyarország tűzből való feltámadására
akart utalni vele.
Ehhez viszont minden képen szükség lenne egy isteni igazság szolgáltatásra.

A főnix, misztikus madár, amely az áldozati tűzben elégett, majd hamvaiból újjáéledt.
Benu isten megjelenési formája, aki a Nap és újjászületés istene.

Pár kapcsolódó link a főnix madárról és a legendáról.

esemenyhorizont.uw.hu/2007/ezoter/fonix.html
belsobekenkmegteremtese.network.hu/blog/belso-bekenk-hirei/a-fonix-madar-legendaja

Üdv: kamovos
TAMÁS78 565433 2014. augusztus 16. 19:15
Válasz erre
Turul? Értelmezésem szerint az ott egy főnix.
sanyi 565430 2014. augusztus 16. 17:10
Válasz erre
Szia!
Szerintem pedig valami biztos hogy köti hozzánk. Az zöld. Az turul. Kevés helyen nincs magyar ember ezen a sárgolyón!:) Nem feltétlenül a pápai srác, lehet hogy valaki más - pl. a vietnámi háborúban is lelőttek magyar származású pilótát.
PeKo Publishing 565422 2014. augusztus 16. 14:41
Válasz erre
Egyébiránt, ha jól tudtam összerakni a morzsákat, akkor
1 - ez a gép korábban kikerült az állományból, mintsem a magyar srác repülhetett volna vele (egy műszaki bent felejtette a zseblámpáját (!) a gépben, valami olyan helyen, ahol az akadályozta a gázadást)
2 - ez a gép Angliában szolgált, és ott is maradt, amikor az alakulatot teljesen átszervezték és "elvették" tőlük az A-10-eket.

Egy szó, mint száz, tényleg van egy magyar A-10-es pilóta, de ez a gép nem kapcsolható hozzá.

bp
TAMÁS78 565421 2014. augusztus 16. 14:35
Válasz erre
Első ránézésre nekem is határozottan kéknek tűnt, gondoltam, biztos valami hollandhoz van köze. Aztán arra gondoltam, biztos csal a monitorom.
PeKo Publishing 565416 2014. augusztus 16. 13:57
Válasz erre
Kis érdekesség: Ha jól értelmezem, amit találtam róla, a gép utolsó repülésén valami nem stimmelt az egyik hajtóművel (a pilóta nem tudta visszavenni a gázt) és túlfutott a pályán. Azóta a gép "őrséget" áll a reptér bejáratánál.
PeKo Publishing 565415 2014. augusztus 16. 13:48
Válasz erre
a10amonument
a10amonument

Sziasztok!

Más fotókon meg echte kéknek látszik. Szerintem nincs sok köze hozzánk. Jelenleg egyébként úgy tűnik, hogy ez a gép szoborként vegetál...
ssanyi 565411 2014. augusztus 16. 11:21
Válasz erre
Üdv!

Szerintem elég egyértelmű a piros-fehér-zöld szín, fekete színű pl. az üzemeltetési felirat és a 219-es azonosító szám.
A hamvaiból feltámadó Főnix madárnak a jelentése (véleményem szerint) egyértelmű, magyar pilóta aki új életet kezd egy másik országban szintén pilótaként (csak jóval többet repül).
Murmuc 565410 2014. augusztus 16. 10:28
Válasz erre
Miből gondolod hogy a zászló alsó sávja zöld és nem fekete? Irakhoz inkább van köze mint hozzánk, nem beszélve a motivumról!
lacipapa 565384 2014. augusztus 15. 20:43
Válasz erre
Van rutinjuk,évek óta ezt csinálják!:-)
Sennás 565383 2014. augusztus 15. 20:34
Válasz erre
SAM_0348
SAM_0348
SAM_0349
SAM_0349

Sziasztok.Hazajöttünk a balatoni nyaralásból és Badacsonyban láttuk az Uazok modernkori felhasználását.UAZ--TAXI:)Fel a hegyre szédületes tempóba,lefele féktelen(ész nélküli)száguldás! Halálos...de baleset nem történt!
Weizi 565149 2014. augusztus 12. 22:39
Válasz erre
Hirtelen ezt találtam a gépről, de nagyon érdekelne a konkrét története!
www.gaetanmarie.com/en/a10.htm
sanyi 565145 2014. augusztus 12. 21:55
Válasz erre
bandy 565143 2014. augusztus 12. 21:42
Válasz erre
Elképzelhető egy régebbi arnysasban vagy aero magazinban olvastam hogy van egy Pápáról kivándorolt vadász pilóta aki A-10 en repül.Lehet hogy az ő gépe.
sanyi 565141 2014. augusztus 12. 21:22
Válasz erre
A-10_nose_art_03 magyar
A-10_nose_art_03...

Magyar A-10!
sanyi 565139 2014. augusztus 12. 21:21
Válasz erre
Épp ma nézegettem az asztalon, komoly, kell agyalni hozzá, de impozáns makett.:)
vlevi 565123 2014. augusztus 12. 19:52
Válasz erre
HobbyBoss BR52-t sem szabad elfelejteni, 1/72-ben.

www.super-hobby.hu/products/German-Kriegslokomotive-BR52.html
Vagy, ha valakinek ez túl apró, akkor ott a Trumpeter, kétszerakkorában

www.digitalplayground.be/
silent8 565110 2014. augusztus 12. 09:26
Válasz erre
Sennás 564901 2014. augusztus 8. 11:24
Válasz erre
27
27
ref_track09
ref_track09

1:35ben 2 nagyon szép mozdonyt lehet venni a Leopold mellé.
Személy szerint a BR-86 nekem jobban tetszik mint az 52-es.
De így összehozható,vagy 1:72 ugyanezek beszerezhetők költséghatékonyabb és helytakarékosabb.(képek csak illusztráció)
Sennás 564885 2014. augusztus 8. 08:55
Válasz erre
trains_locomotives_steam_union_pacific_widescreen_4_6_6_4_mallet_1440x900_13500
trains_locomotives_s...

Szia.Én se vagyok egy Nagy vasútmániás de Ez ill.a nagy tesó engem is megfogott.
UP 4-6-6-4 Challenger moz+szer kocsi 482tonna:)
A BigBoy (nagy tesó) Revell készletben kapható
Dreher 564882 2014. augusztus 8. 08:32
Válasz erre
NEm szoktam ilyet mondani egy mozdonyra, mert annyira nem érdekel, de micsoda gyönyörű masina az a 11 esel jelölt képen!:D
Sennás 564874 2014. augusztus 7. 20:20
Válasz erre
MvE19890219_1607
MvE19890219_1607
11
11
6
6

1991 április 27-én a belgák megdöntötték a rekordot egy 70 kocsiból álló 1733 méter hosszú és 2786 tonnás vonattal, melyet szintén egyetlen mozdony vontatott Ghent és Oostende között. Jelenleg ez a vonat büszkélkedhet a világ leghosszabb személyszállító vonata címmel!

De szerintem is Amerika a Kiály!Az emeletes "Diesel oldal" mindent visz!
att2 564864 2014. augusztus 7. 17:06
Válasz erre
Számomra még mindig érdekes, hogy elvileg ugyanazt a nyomtávot használják, de nagyobb az űrszelvény mérete, a tengelyterhelés, és persze az engedélyezett vonathossz is ámulatba ejtő olykor :P
Sennás 564834 2014. augusztus 6. 20:26
Válasz erre
pictures_1960_DSCN6891
pictures_1960_DSCN68...

Szeva.Énnekem nem csak a mozdonyokon akadt fel a szemem,hanem a kocsikon is.Mennyi egy M1A1? 60-62 tonna?Itt kettőt tesznek fel egy vagonra!DODX 40000 sorozatú 6 tengelyes kocsi 394000 Ib összteherbírással! "barátok közt" is 178 tonna.Rakományként 136 tonna:)Sőt láttam olyat 3db LVTP-7 rajta. Súlyba igaz kisebb de 8méteres hosszával full végig ért.
Sennás 564795 2014. augusztus 6. 10:36
Válasz erre
Szia.Szép kis szerelvények!Elég lehet itt fékpróbát tartani:)3× megjárod oda vissza mire végzel!Jó cipő nem árt:)
Ha megnézed Kálmán szinte minden képek az első két mozdony össze van fordítva.Célszerűség ahogy att2 is írta.Belegondolsz jönnek vissza akkor meg pont fordítva lenne a gép.Így csak előre állnak és pont jó irányban van a mozdony.(ha nincs az érkező állomásnak fordító korongja vagy a közelbe delta vágány ahol beforgassák a gépeket)Ahol több mozdony van ott gondolom a terepviszonyok miatt,a vontatási teljesítménybe kell besegíteni.Kishazánkban a legtöbb mozdony két vezető állással rendelkezik ezeknél semmi gond.1-2 Diesel gép olyan amiről nincs meg bizonyos pályaszakaszokon a rálátási távolság(hosszú orrával van a gép)lásd az általam feltett M42-433 gép így második figyelésre kötelezett dolgozó tartózkodik a gépen és figyeli a "vak oldalt".Biztos az amerikai séma teljesen más.
att2 564791 2014. augusztus 6. 09:34
Válasz erre
A középső mozdony helyzete gondolom csak célszerűségű ok, mivel szinkron üzemmódban működnek, 2 gép tolatási mozgása esetén jobb a kilátás a rövid orral. Vonattovábbítás során közbesorozott mozdonynál nem számottevő hogy a gép melyik vége van elöl vagy hátul. Legalábbis én így gondolom, aztán ki tudja, milyen besorozási minták vannak náluk. :)
ddk466 564790 2014. augusztus 6. 08:43
Válasz erre
Megnéztem hogy milyen mozdonyok húzzák, ezek AC4400CW 3300 kW 4486 hp !
ddk466 564788 2014. augusztus 6. 08:33
Válasz erre
2822.1399691157
2822.1399691157
2013.1082466780
2013.1082466780
3687.1226379653
3687.1226379653
6630.1085939640
6630.1085939640
7299.1270511607
7299.1270511607
9826.1399691051
9826.1399691051
9842.1213135958
9842.1213135958

Sziasztok

Ezek sem egy rövid szerelvények ! Szerintem van 1 Km vagy még több is !

Gábor az első képen középső mozdony miért van fordítva ?

Üdv DDK
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.