/ Fórumok /

Érdekes képek és videók

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.
PETI 649924 2018. október 13. 19:43
Válasz erre
1

1
1

Ezt nevezem én segítségnek! :)
PETI 649253 2018. szeptember 28. 20:55
Válasz erre
Il-76
Il-76

Szép, hogy minden nyitva van rajta.
vlevi 648367 2018. augusztus 29. 06:43
Válasz erre
Zali 648338 2018. augusztus 28. 11:18
Válasz erre
Üdv

Az autó tipusa IFA Framo

Még a 60-as évek közepén is használták

Zali
vlevi 648300 2018. augusztus 27. 17:32
Válasz erre
Rendőrségi akcióban leplezték le a feketéző időutazót :)
[index.hu, fortepan]
index.hu/fortepan/2018/08/27/fortepan_fotonovella/
Engem elsősorban a képeken látható teherautó érdekelne.
A rendszám is elég furcsa. Ha ez tényleg az 50-es évek lenne, akkor nem stimmel a 4 számjegy. Akkoriban nem csak 3 számjegyű volt?
Ha 70-es évekbeli kép lenne, akkor meg inkább Nysa, Robur, IFA volt az általános teherautó. Persze 1-1 ittmaradhatott, ezt nem kétlem, de akkor is furcsa.
Sennás 648246 2018. augusztus 26. 15:45
Válasz erre
kalasnyikov2
kalasnyikov2

Kalasnyikov elektromos verda!

player.hu/auto-motor-2/kalasnyikov-cv-1-villanyauto/
Sennás 647103 2018. július 20. 16:35
Válasz erre
Jó képek! A gép maga nem az én világom,de a Coleman CF-5 vontató kifejezetten tetszik. Simán beválalnám 1:35ben. Köszönet a linket! Üdv Sennás
rod666 647090 2018. július 20. 09:18
Válasz erre
Nem tudom, ki ismeri az oldalt, a mai poszt segít annak, aki a Revell/Monogram Peacemaker-ét szeretné felturbózni, annak nagyon hasznos:

modernwartech.blog.hu/2018/07/20/nyari_keposszeallitas
Sennás 646037 2018. június 19. 16:30
Válasz erre
99f3aef2dfe2a5188edd7be185100934
99f3aef2dfe2a5188edd...
3f1db15f18bdef5aff22fe7817179855
3f1db15f18bdef5aff22...

Két kép. Az első gondolom csak "muszájságból" vannak így felrakva a HMMWV-k az utánfutóra lehet "dög" gépek?
2kép--így lehajtott szélvédővel láttatok már Hummert? Még a gyári képek között sincs ilyen. Ez tuti nem USA (rendszám)szolgálatban van, lehet átépítés?
Sennás 646035 2018. június 19. 15:33
Válasz erre
Még de. jártam arra én is:) Az ithoni lőtereken is lehetne pàr ilyen.És lehessen is fotózni:) köszi
atika 646032 2018. június 19. 14:54
Válasz erre
Ezt mégis hogyan gondolta az amerikai hadsereg vagy akárki más...!
toochee.reblog.hu/elhagyott-tankok-nemetorszagban
(Mondjuk a blogger nem igazán tudja, hogy miről ír és mit lát a képen, az az érzésem.)
zkalos 645084 2018. május 28. 19:26
Válasz erre
Sziasztok !
Gondoltam megosztom veletek ezt a 1:1 scale maszkolós videót. Érdemes végignézni, mert nem semmi meló lehetett...

www.youtube.com/watch
sanyi 644522 2018. május 17. 10:09
Válasz erre
Üdv!
Ezek után senki - én sem... - mondhatja, hogy "nem lehet kapni".
pwm.org.pl/viewtopic.php
Mercure-ből Il-14, biztos nem volt 10-14 ezer Ft-nyi pénze egy Amodel makettre...:)
sanyi 644054 2018. május 6. 09:06
Válasz erre
Film, de érdekes:
Katapultálással egybekötött F-100 bombázógyakorlat:
www.youtube.com/watch
Ha esetleg máshonnan indul, 14:36-tól nézzétek.
Gabusch 641263 2018. március 7. 19:07
Válasz erre
Nem kerül. Mélyen is van, hadisír is.
Sokol 641261 2018. március 7. 19:01
Válasz erre
Jaja!
Azoxigént meg majd a vízbű veszik ki!

Rohad az majd, abban a pillanatban, hogy levegőre kerül!
sanyi 641206 2018. március 6. 21:10
Válasz erre
Üdv!
Ezt is megtalálták!
www.paulallen.com/uss-lexington-wreck-located-rv-petrel/
Érdekes, hogy a repcsik 76 éve hevernek 3km mélyen és milyen állapotban vannak - lesz makettező szerint nem elég koszosak és sérültek, szóval biztos fotósopp és kamu, mert a nagy építők szerint még a zsírúj gép is rohad, mint a rossz dinnye és tiszta kosz...:)
sanyi 640767 2018. február 28. 15:13
Válasz erre
Egyszer kutakodtam és nemes egyszerűséggel rákerestem a los alamosi atomenergetikai "cégre". Sajnos belépőnevet és kódot kért, talán ott volt valami...
A googleval találtam korábban pár képet, de az egy másik gépen volt, ami azóta az örök virtuális vadászmezőkre költözött.
Altengernagy 640752 2018. február 28. 08:10
Válasz erre
Epp most talaltam meg ezt a kepet en is, mashol. Nincs veletlen errol a bombarol reszletes rajz? esetleg jobb foto amin a stencil is latszik? Azt bezzeg nem talaltam.

ehhh lehet nem oroszul kene keressem? )))
sanyi 640749 2018. február 28. 07:31
Válasz erre
Üdv!
Ez se egy sűrűn előforduló fotótéma:
forum.keypublishing.com/showthread.php
Február 23-as bejegyzés: 48db B-61 egy kupacban. Nem hinném, hogy sokszor fotóznak ilyet...
sanyi 639894 2018. február 13. 18:37
Válasz erre
És akkor lapozás közben a 8-as képhez értem:
www.vezess.hu/magazin/2018/02/13/magyar-gyartotta-magyar-hajtotta-magyar-tamasztotta-fel/
Szép amit csinálnak, az már csak érdekes, hogy hobbitárs!
Sennás 639813 2018. február 12. 17:49
Válasz erre
Fénykép0891_001
Fénykép0891_001

Voltam ma a Mitsubishi szalonban itt Nyírben egy kis redőnyt szerelni és a "főnök" (ki más?) szobájában egy szép 1:43 kollekció a Dakaron elmúlt pár évben nyerő Pajerok-ról 85'től 2007ig :) Kár hogy ezt nem lehet megvenni,ithol is el tudnám képzelni:)
TAMÁS78 639811 2018. február 12. 17:20
Válasz erre
Olyan, mintha valaki direkt széttrollkodta volna.
Zoli 639802 2018. február 12. 13:12
Válasz erre
Sennás 639746 2018. február 11. 19:11
Válasz erre
su-76m
su-76m
hqdefault
hqdefault
hqdefaultsre
hqdefaultsre
0_94e18_9e89a034_XXXL
0_94e18_9e89a034_XXX...

Esetleg SU-76 igaz 6 görgős de olcsón beszerezhető:) Ha nem ragaszkodsz az 5 görgőshöz. Gaz-66 fülke adja magát a többit meg "kipótolod":) Annyi a zavaró kurv@ keskeny a lánctalpa:( Esetleg ez az akármi(ucsó kép)? Hátha van ilyen 1:35ben
skywarior 639741 2018. február 11. 17:53
Válasz erre
afgán
afgán

Afganisztán.
delta976 639653 2018. február 9. 23:48
Válasz erre
Screenshot-2018-2-9 A legfurább orosz járgányok
Screenshot-2018-2-9...

Sziasztok!

Ez is egy érdekes hibrid...akár makettként - a megfelelő elemekből - megépíthető!
Kellemes hétvégét!

Üdvözlettel: Csaba
Sherman 639625 2018. február 9. 10:52
Válasz erre
Basszuskulcs, hogy irigylem az ilyen tehetséges embereket.
Sennás 639592 2018. február 8. 20:50
Válasz erre
Aki a munkahelyen nem tud makettozni inkább rajzoljon egy szép tankot. Csak van rá 4 perce?.? :)

www.youtube.com/watch
SIG 639273 2018. február 3. 23:56
Válasz erre
Izgalmas makett téma lehetne és már nem "what if"" kategória :)
http://iho.hu/hir/orulet-2-jak-55-jak-110-meg-meg-egy-gazturbina-180129/URL]
csosza 638563 2018. január 20. 21:14
Válasz erre
ezek sem semmik:
http://www.microart.hu/
Elnar 638559 2018. január 20. 19:14
Válasz erre
Altengernagy 638260 2018. január 16. 12:17
Válasz erre
Isteni az a kep az SzPSZ-141MVG-rol... jo lenne rola tobbet is tudni. Allitolag a maga koraban brutalisan jo volt. Pl Iraki radargyilkos Su-20/22 gepekbol egyet se vesztettek amin ez volt.
Zoli 638249 2018. január 16. 09:35
Válasz erre
Szia,
Na ezek tényleg érdekes képek!
z
ElGatoNegro 638248 2018. január 16. 09:25
Válasz erre
1. Azt azért remélem mindenki figyelmbe veszi, hogy ha egy alapvetően orosz kiszolgáló technikához amerikai (ez a szó olvasatomban egyenlő a fos-sal) repülőgépet társítunk akkor az szarul fog működni...hiába amerikai.
Mint mindent ezt is csak rendszerben szabad nézni/cserélni/javítani

2. Tessék azt is figyelembe venni hogy legtöbbünknek amikor orosz tecnikáról beszélünk, akkor a 60'évek technikái ugranak be. Az már elmúlt.

3. Valaki felvetette az AK-MP5 összehasonlítást. Bocsi hogy megszólítva érzem magam a dologban, de mindketőt használtam/használom. Ne akarjuk már az almát hasonlítani a körtével, az egyik jó városi harcban, mert kompakt,mert könnyű, ha szükséges kiváltja a másod fegyvert. A másik meg egy robosztus megbízható nagy tűzerejű gépkarabély.
A -10 fokban a lövészárok mélyén mindenki AK-ért imádkozna, ha MP5-je van, ebben biztos lehettek.

4. Kis országunk Európa nagy részével együtt metrikus a szabványt használja, én kitiltanék bármi mást.
Weizi 638235 2018. január 15. 21:57
Válasz erre
26757118_1857331087652735_8332349308532658900_o
26757118_18573310876...
26804577_1857332260985951_8855476262208805811_n
26804577_18573322609...
West German F-4F Phantom fitted with Soviet SPS-141 jamming pod
West German F-4F...
Luftwaffe F-4F Phantoms fitted with Soviet made SPS-141 Gvozdika Jamming pod (front) and American ALQ-119 ECM pod (back)
Luftwaffe F-4F...

Néha a Kelet és a Nyugat igen közel kerülnek egymáshoz!:-)
Sennás 638223 2018. január 15. 20:21
Válasz erre
Sennás 638187 2018. január 15. 16:08
Válasz erre
Altengernagy 638183 2018. január 15. 15:51
Válasz erre
Az autovasarlas mar csak azert is rossz pelda, mert te dontesz a sajat penzedrol, es hasznalni akarod az autot, minel tovabb. Es Te tudod mire akarod hasznalni es hol.

Nem a tipus es gyartok fikazasa volt a tema, hanem az hogy mi mire jo.

A te peldadbol kiindulva. Tanyan lakom, foldes ut van, es teherszallitani is akarok.
Nem Ferrari F50-est fogok venni, mert az arra nem jo. De mivel nincs penzem meg se tudnam venni. Kalapalom az UAZ-t, es orakat sz* vele mert nincs alkatresz, es nem akarok ra tobbet kolteni. Kolcsont veszek fel, hogy vehessek egy... alig hasznalt Land Rovert 2millaert. A bank azt mondja, jol van adunk penzt 4milliot, de csak vadi uj Suzuki Vitara-t vehetek rajta... azt is 40% kamatra. A 4 milla persze csak a gagyi alap modellre (se) eleg, ami meg csak nem is 4x4-es...

A tobbi, haborus kommentet nem is bogoznam, vilagos hogy se a tortenelmi tenyekkel sem a technikai vagy a harcaszati/hadaszati fogalmakkal nem vagy tisztaban. Kozhelyek mendemonda. Vietnamban orosz pilota harcolo allomanyban? A Blikk irta?
Az altalad felsorolt konfliktusokban a technikanak nem volt donto szerepe. Afganisztanban a legkevesbe.
Az imadott USA 45 ota minden haborut hadaszati szinten elvesztett. Leszerepelt a technika? Ott bezzeg nem? Az imadott USA 300x koltsegvetessel, technikaval ugyan azt erte el, profitot a gazdasagi-politikai elitnek. Na ezert hullik az egyszeru katona meg a civil. Amcsi, orosz, arab, izraeli mindenutt a kis ember szivja meg a sajat rezsimjet.
TAMÁS78 638176 2018. január 15. 15:01
Válasz erre
hu.euronews.com/2017/04/25/tavaly-tovabb-emelkedtek-a-katonai-kiadasok-a-vilagban

A Szaúd-Arábiával nagy nehezen nagyjából azonos katonai kiadásokat produkáló oroszok nyilván mindenben elérik, sőt, lekörözik a nyugatot. Tudjátok, az az ország, ahol kikötőben állva rohadtak szét az atomtengeralattjárók.
Safranek 638174 2018. január 15. 14:44
Válasz erre
Had vonjak párhuzamot a helikopter és az autó között. (autó vásárlás előtt vagyok) Remélem mindenki számára érthető lesz.
Van egy kereted amit elakarsz költeni. Megvannak a paraméterek és h mire akarod használni.
Több típus is szóba került. Vehetsz kezdésnek olcsó autót (amire folyton költened kell) v vehetsz drágábbat (amire ritkábban kell költened).
Vehetsz megbízhatót v kevésbé olyat.
Vehetek pl. franciát, olasz (mindkettő elektronikai hibákkal küzd + sűrű meghibásodás.)
német (a fent tarthatósága egy vagyon)
japán: megbízható.
A fenti állítások általános megállapítás.

Szóval nem mindegy, h megelőző karbantartásra v kár elhárításra költesz.
Autónál se, helikopternél se.

Ha már csúcstechnika:
Nekem úgy rémlik Korea (Mig-15 vs F-86) és nem az orosz gép lett a nyertes.
Vietnam? Úgy rémlik, orosz pilótákkal se ment a légi harc.
Arab - izraeli háborúk ( orosz pilóták itt is repültek, korszerű gépekkel) Tipp a (le)szereplésükre? Szovjet technika kudarca, mindig az h nem is oroszok használták, hanem "gyengébb" képességű/képzettségű személyzet.

Értem, én h divat manapság a retró (ebbe az szovjet technika piedesztálra való emelése). Meg a szépre való emlékezés. Csak a tények, nem igazolják mindezt.

Oroszok Afganisztánba is leszerepeltek (pedig az hazai pálya nekik). Mind gépek, mind a technika leszerepelt. Logisztika szempontjából maga a katasztrófa (, pedig ez nem Varsó, és nem Mozambik).

A lényeg, h megint mellényúlnak és az egyszeri katona szív emiatt (is).
ssanyi 638170 2018. január 15. 14:21
Válasz erre
Szerintem akármilyen technika fabatkát sem ér ha nincs megfelelően képzett állomány hozzá, megfelelő óraszámmal a képességek fenntartására.
A nyugati terminológiának ez (is) lehet az egyik hátulütője, a kiképzett hajózóállomány jártasságának (vadász, csapásmérő) fenntartási költsége.

A lengyeleknél még üzemelnek a Su 22-ek?
vilka01 638169 2018. január 15. 14:13
Válasz erre
:)
Zoli 638165 2018. január 15. 13:32
Válasz erre
Javítva:
"Amíg azokat pajtában kalapjálják, sose lesz olyan minőségű, mint egy nyugati."
z
Zoli 638164 2018. január 15. 13:30
Válasz erre
Nagyjából egyetértek az általad leírtakkal, kivéve azt, hogy akkor sincs egy amerikai gép szintjén egy orosz, ha teljesen feljavítják és a legújabb fegyvereket kapja. Nem véletlen adta vissza Algéria a fullos MiG-29SMT-ket. Amíg azokat pajtában kalapálják, sose lesz olyan minőségű, mint egy orosz. Nem beszélve az említett hatékonyságról, rugalmasságról, sokoldalúságról stb. Nem azért tartom az F-16-ost a valaha gyártott egyik legpotensebb gépnek, mert amerikai, hanem mert ezen tulajdonságok mind sokkal jobban jellemzők rá, mint bármelyik másik gépre, pláne oroszra. Az amerikaiaknak is van bajuk bőven, mint minden más technikának. Viszont akkor is sokkal több fegyvert képesek célba juttatni kevesebb üzemanyaggal messzebb repülve. És egy orosz gépet akármilyen elektronikával szerelnek, akkor se fogja elérni ezeket a képességeket, mert egyszerűen nem úgy lettek tervezve. Lehet rá pakolni annyi fegyvert egy 29-esre, mint az F-16-osra, csak épp már a földön összerogyna...
A buta fegyverzet és a régi rakéták nem igaz, az MLU felújítás után és azóta a még újabb felújítások alkalmával a régi 16-osok is képesek a korszerű fegyverzet hordozására. Össze lehetne vetni mondjuk a felújított román MiG-21-eseket a felújított F-16-osokkal, de nem sok értelme lenne. Nyilván a románok se véletlen váltottak a 16-osra.
Érdemes megnézni a lengyel 16-osokat, szinte mindent megkapnak, náluk tényleg van akarat. Csak az F-16 fegyverzete többet ér, mint a mi egész hondvédségünk...
z
Altengernagy 638159 2018. január 15. 12:48
Válasz erre
Ha csak a penz szamitana, elfogadtuk volna ingyen. De a legrosszab az amikor valamit ingyen adnak mert abbol nem lehet zsebre tenni.
Az a legnagyobb hazugsag amikor azt mondjak nincs penz. Van penz. 89 ota mindig is volt penz. AKARAT nincs. Vagyis van, csak ellentetes. A leepites celja soha nem a takareskossag volt, ahogy Ukrajna eseteben sem (ugye kedves Obama szenator). Trianon utani leepitessel kell meglatni a parhuzamot.

Ez meg egy tipikus sulykolt amerikai agyatlansag... az orosz evtizedes lemaradasa. Talan igaz lehetett a 70-es evekben de nem most. Nincs mar COCOM lista, sem technikai szint kulonbseg sehol a vilagon. Mindent Kinaban gyartanak amugy is.
Lelonek par mezitlabas tevehajcsar arabot 30 eve elavult tankokban es repuloben es azt hiszik ennyi a szovjet/orosz technika. Soha sehol sem csapott ossze a korban egy szinten allo csucstechnika, es nem is fog.

Az F-104 csak annyiban leragott csont, hogy az F-35 ugyan az a sztori. Elk*tak valamit, ment a mutyi ott is, tul draga lett, visszacsinalni nem lehet nyom a lobby - dobjak piacra mindenkinek mert el kell szorni az arut amig ra nem jon mindenki hogy csak disznek jo. Gripen a negyzeten.
Az F-16 tobbet er egy F-35-nel biztos. Nem fikazom az F-16ot, a maga nemeben sikeres gep. HA ingyen adnak, es adnak hozza profi karbantarto gardat, fullos fegyverzetet es megfelelo koltsegvetes all mogotte tamogatnam is. Lehetseges, es korszerusitik is, de ez az orosz gepekre is ervenyes. Nincs olyan technika amit az orosz ne nyujtana abbol amit az amerikai piacra hajlando dobni. A regi "ocskavas" F-16-os korszerusitese technikai ertelemben semmiben sem kulonbozik egy... urambocsa MiG-21-esetol. Hiaba a "legendas" F-16, ha korrupt elektronikaval jon, buta fegyverzettel, es 10-15 eves raketakkal. Ennyi erovel hagytuk volna meg a Su-22-est, a MiG-29-est, elektronikat mi magunk is tudtunk volna csinalni ami nincs megpiszkalva. Hajtomu van, fegyver van minden van a piacon. Amit nem adnak a sajat fejlesztes megoldana. Ja hogy mar olyanunk sincs...
Ami igaz az amcsi gepre az az oroszra is. Mind a kettot ki lehet fullozni. Csakhogy a vita meg mindig a sz*r=orosz es a zsir=amcsi sztereotipiak felett megy orokkon orokke. Mindent lehet, lehetseges is, csak akarni kell. Nekunk az sohasem megy.

Ja meg valami... kozelharc? A mai napig nem jutott oda a BWR harc hogy dominal. Az osszes uj orosz gep lenyege a szverhmanyevrennoszty. Biztos hulyek...
En ugy gondolom, hiaba van gepfegyver, a kes sosem avul el, sem a kezitusa.
Zoli 638157 2018. január 15. 11:44
Válasz erre
Nekem úgy tűnik, hogy sokan továbbra sem értik, hogy az orosz cuccokkal kár foglalkozni, még ha sokkal olcsóbbak is. A nyugati államoknak (német, angol, francia stb) is gondot jelent a haderő fenntartása, annyira költséges a technika. Gyakran náluk is csak a gépek harmada bevethető. Viszont (sarkítva) "csak" a pénzen múlik, hogy a nagyon jó felszerelést alkalmazni is lehessen. Sajnos az orosz típusok esetében a pénz kevés, mert akármeddig faragják is a gépeket, akkor se lesznek a nyugatiak színvonalán, ez lett volna a lényeg.
A politika folyamatosan változik az amerikaiaknál is, csak annyira mennék bele, hogy már az F-35-öst is szinte minden kuntakinti államnak eladná Trump. Néhány éve a pakik is megkapták az új F-16-osokat a legkorszerűbb fegyverekkel, és folyamatosan bombázzák a hindusokat is a jobbnál jobb ajánlatokkal. Irak is megkapta a 16-osokat. És az F-15 esetében se sok ellenvetésük van, a legkorszerűbb gépeket kínálják szinte mindenkinek (D-Korea, arabok stb).
Az F-104 (és az F-5 is) már lerágott csont, azóta eltelt 60 év. Tényleg csak a pénz számít, hogy kinek milyen konstrukciókkal adják el a gépeket. A régi ócskavas F-16 is a mai verziók szintjére hozható viszonylag könnyen, feltéve ha nem olyan tényleg kiherélt gépekről van szó, mint az izraeliek régebbi verziói. Szóval a csóróék is jól járnak a régi használt gépekkel, ha (később) jut pénz a felújításukra is.
A Gripen úgy rossz, ahogy van. Kb 10 évvel később kezdték tervezni, mint ahogy az első F-16-osok szolgálatba álltak, mégis nagyon le vannak maradva tőlük, csupán az elektronikai képességeik jobbak az amerikai típus régebbi változatainál.
Az alkalmasság kérdése a sorok közt benne volt a leírtakban, szóval az orosz gépek sokkal kevésbé vagy korlátozottan alkalmazhatók, ahogy a Gripen is, akármennyi pénz is van rájuk.
z
Altengernagy 638156 2018. január 15. 11:14
Válasz erre
Alapjaban veve nem is ezt vitatjuk, hogy jo-e az amcsi cucc. Igen.
Nekik. Nekik, mert meg tudjak fizetni, tudjak es akarjak is karbantartani, es uzemeltetni. Hasznalatra van. Csinalnak egy haborut, demonstraljak is, hogy jo. Mi elkabulunk a PR-juktol, huuu de kaffaa. WOW. Hell yeah.
Eladjak, ugyan ugy ahogy a szovjet annak idejen Afrikaba, lebutitva, kiherelve, mindenfele szoftveres kiskapukkal, alapkiszerelessel.
Plusz, olyan orszagokba ahol amugy sem engedhetik meg maguknak a full verziot, eleg a gagyi is, ugyse kell hasznalni, a buta civil ugyis bedol neki, elhiszi hogy erre ment el N+1 milliard dollar. Fegyvervalasztek? Es azt adnak a gyarmataiknak? A "sz*rfeszkeknek" hogy egy nagy embert idezzek? Hulyek lennenek. Kiarusitjak a lomot, ami mar nem jo vagy sohasem volt jo semmire, lobbi es politikai nyomasra - lasd F-104-es uzlet.

Honapokig ment a flame-war forumokon, minek a Braziloknak Gripen. Kicsi, bonyolult, draga es alig van hozza fegyver. Az is buta. Az okos nem elado. Egy gazgag pici orszag kirakat legierejenek, amit hasznalni ugysem fognak - tokeletes. Egy hatalmas es/vagy szegeny 3.ik vilagbeli vagy ex keleti-blokk gyarmat orszag legierejenek nem valo.

Nem arrol van szo hogy jo - vagy rossz valami. Mire alkalmas, kinek mennyi hova.
TAMÁS78 638153 2018. január 15. 10:40
Válasz erre
Vajon meddig görgetjük még magunk előtt ezt a kábult orosztechnika-bullshitet? Mert azt látni, hogy generációkon keresztül is ugyanúgy marad.
Zoli 638152 2018. január 15. 10:37
Válasz erre
Én csak annyit szólnék hozzá a témához, hogy hiába nagyon jó az orosz technika, sajnos a minőség még mindig sehol nincs a nyugatihoz képest. Amígy egy amerikai gépnek négyszer hosszabb az élettartama, a hajtóművének meg kb. tízszer, nem beszélve az orosz alkatrész utánpótlás nehézségeiről, addig kár erőlködni az orosszal. Meg ugye a harcérték alapján is sokkal potensebb egy amerikai gép, több fegyverrel is nagyobb hatótávolság stb. A fegyverzet variációk is lényegesen nagyobbak az amerikaiaknál. És amíg egy orosz gép radarja a saját rakétáját se ismeri fel, addig tényleg csak körforgalomba jó dísznek... Minden szempontból az F-16 az egyik legrugalmasabban használható gép, és tényleg kortalan, szinte csak szoftveresen bármeddig fejleszthető, minden "csupán" pénz kérdése annál. Egy 29-es meg hiába jobban manőverezhető, mostanában nem igazán vannak közeli légi harcok.

A Mi-24 modernizálásának a fentiek ellenére örülök, mert tényleg nagyon jó típus és legalább lesz valamink, de ha az üzemeltetésük nem változik és a kannibalizáció miatt kb 2db lesz repülőképes, akkor a felújítás tényleg a szarnak egy pofon kategória lesz.
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.