/ Fórumok /

érdekes képek

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261.
DzsunKa 683671 2021. március 26. 16:36
Válasz erre
Mivel a csatornán konvojban közlekednek (napi három), elképzelhető, hogy ez egy besorolási manőver volt. A konvojban az "EVER GIVEN" az ötödik helyre került.
Freddy 683667 2021. március 26. 15:15
Válasz erre
Nekem az nem tiszta, hogy azok tényleg ők voltak, vagy az egyik várakozó hajó.
Elnar 683666 2021. március 26. 14:54
Válasz erre
Igen, erre céloztam a "manőver" eufemizmussal :D
Bár lehet, hogy csak egy unatkozó kormányos és egy szerencsétlen időjárás egybeesése
Gabusch 683664 2021. március 26. 14:21
Válasz erre
Tegnap valami olyasmit olvastam, hogy mielőtt behajóztak volna a csatornába, szép, méretes bránert rajzoltak még a nyílt vízen. Azért ez felvethet néhány kérdést. :D
Elnar 683663 2021. március 26. 13:55
Válasz erre
Köszi az infót!
Őszintén, a hajózáshoz még annyira sem értek, mint a repüléshez. Így már reálisabb a dolog.
DzsunKa 683662 2021. március 26. 13:47
Válasz erre
Én kizárnám ezt a lehetőséget! A hídon a csatornán való áthaladáskor több fő is tartózkodik. A parancsnok, az ügyeletes fedélzeti-tiszt és tiszthelyettes, a csatornakalauz (ilyenkor ő felel minden manőverért az áthaladás alatt), az ügyeletes géptiszt, a kormányos. Elvileg működik legalább egy radar, a műholdas helymeghatározó a mélységmérő, a gépészeti berendezések műszerei (orrsegédkormány, fő gép fordulatszámjelző) és még sorolhatnám. Az hírek szerint homokviharban hajóztak, ez leronthatta a látást és a jelzőműszerek észlelési tartományait. Mivel megállni csak a kijelölt kitérőkben lehet, így a meghatározott protokoll szerint kellett hajózni, legfeljebb csak a sebességet csökkenthette a pilot, ez pedig rontotta a világ egyik legnagyobb konténerhajójának manőverezhetőségét, gyakorlatilag a szél kifújta a hajózó útból a csatorna egyik zátonyára és ott keresztbe elfordította. Az "EVER GIVEN" néhány adata: teljes hossz 399,95m, szélesség 59m, max merülés 15,7m. Vízkiszorítása 219079 Brt, terhelhetőség 20 000 TEU 20 lábas konténer, vagy a DWT (teherbíró képessége)199692 t, max.sebesség 22,8 csomó (42,2 km/h)
De ezen kár volt ennyit agyalnom, mert most olvasom a Wikin, hogy ez történt.
Elnar 683660 2021. március 26. 12:56
Válasz erre
Tekintetbe véve az előtte leírt "manővert", nem zárom ki a szabotázs lehetőségét sem. Persze nem felülről, hanem egyéni motivációból
Sennás 683656 2021. március 26. 11:46
Válasz erre
Olyan a ladik:) mintha 3részre lenne osztva. Az első harmadból kiszedik a lomot biztos kicuppan az iszapból a bulba picit tolatnak vele és "tűz Dombrád":)
Gabusch 683654 2021. március 26. 10:56
Válasz erre
Ez van akkor, amikor vége van a régi szép világnak! Már Egyiptomban is kimentek a rabszolgák a divatból! Ha még meglennének, amilyen pikk-pakk felépítették a piramisokat, azt a vacak ladikot már régen elvitték volna a hátukon. Vagy ástak volna új csatornát. :)
atika 683652 2021. március 26. 10:13
Válasz erre
A világ legjobb munkája! A nap nagy részében árnyékban, vízparton, mégis géppel! :D
Sennás 683650 2021. március 26. 09:56
Válasz erre
800x0_s3-51672-MNSW-KOM-EVER-GIVEN-STUCK_jpeg
800x0_s3-51672-MNSW-...

Impozáns méretek!
Sennás 683645 2021. március 26. 09:11
Válasz erre
Ja ja. Most már 50hajó/nap beszélnek. Én még ezt is keveslem. Kurv@ra nem értek a hajózáshoz.
meg mi hajtja a kerekeket amúgy:)
De ha majd 400méter széles ez csatorna egy átlagos thajó meg 70méter széles még ha tart oldaltávolságot is simán oda vissza elférnek libasorban lehet haladni félgázzal. Gondolom ott a az "általános fékút" amit kvra be kell lőni hogy ne legyen dodzsem:)
p-51 683643 2021. március 26. 07:38
Válasz erre
Az se rossz ötlet.

Vagy rászerelni az elakadt hajóra két LIDL kasszát szalaggal és...
p-51 683642 2021. március 26. 07:36
Válasz erre
2003-as adat szerint évente több, mint 17000 hajó halad át. Az naponta 40-nél több. Ez a szám valószínűleg emelkedett is 18 év alatt. Ehhez képest a csatorna megalapítása óta igen kevés hajó állt keresztbe. Mondhatni, csoda, hogy ilyen zsúfoltság mellett nem naponta húzza meg valamelyik a partot a nagyobbak közül.
Sennás 683641 2021. március 26. 07:35
Válasz erre
Simán bombáznék mellé egy másik hajó "folyosót"(?)
p-51 683640 2021. március 26. 07:23
Válasz erre
Véletlen egybeesés.
Azok a multicégek, akiknek érdeke a csatornán szállítás, elég nagy bevételkiesés lesz emiatt, szóval nincs olyan a Földön, aki ezeknek a cégeknek szándékosan keresztbe merne tenni. Mert hogy a hatalmasoknak éppen az az érdeke, hogy pörögjön a biznisz.
Szóval annyira nem aggódok, hamar odébb teszik azt a ladikot. Ha nagyon nem boldogulnak, legfeljebb majd megoldják pár gbu-31-el.
p-51 683639 2021. március 26. 07:18
Válasz erre
Vagy a mögötte veszteglő 50 hajó valamelyikén...
p-51 683638 2021. március 26. 07:17
Válasz erre
Szerintem amúgy itt az 1973-as vízágyúzás kései hatása érzékelhető, egy rövid, ellenőrizetlen ( és nehezen belátható) partszakaszon a töltés negtámadta a hajót.
p-51 683636 2021. március 26. 07:11
Válasz erre
Szép ábra van a veszteglő hajókról is. Milyen jó, hogy oksan, előrelátóan 5 évvel ezelőtt, 2016-ban rendeltem a Ching Kuo-t Tajvanról, nem most...
p-51 683635 2021. március 26. 07:09
Válasz erre
Mondom én hogy még maszk se lesz holnaptól a boltokban. ( csak viccelek, meg ne ijedjedek) A tengeri kereskedelem 12 %-a állt le a nem tervezett csatonameder korrekció miatt.

telex.hu/gazdasag/2021/03/25/ever-given-szuezi-csatorna-gazdasagi-hatas
Sennás 683634 2021. március 26. 06:35
Válasz erre
Ja ja:) de pontosítcsunk ez csak "terror cselekmény előkészítése":)

Ezért nem jön a polóm Kínából tuti azon a hajón van:(
Sherman 683632 2021. március 25. 21:55
Válasz erre
"Ez már terrorcselekmény:) vagy ilyenkor "kibérlik" a csatornát mindenki mehet a csába?"
Én is pont ezen gondolkoztam. Covid járvány, gazdasági krízis, de az árú szállítás és ellátás még üzemel. Erre véletlenül bedugózzák az egyik legnagyobb kereskedelmi utat. Véletlen egybe esés?
Sennás 683630 2021. március 25. 20:58
Válasz erre
Valamelyik nap egy pár uszályos tolóhajó ment neki az eggyik dunahídnak(?) na azt hogy csinálta? Gondold el itt az eggyik hajócsavar leáll oszt keresztbe is fordúl.
Sennás 683625 2021. március 25. 20:20
Válasz erre
IMG_20210325_201429_984
IMG_20210325_201429_...
IMG_20210325_201447_871
IMG_20210325_201447_...

Kérdés? 20000 kontinert meddig tart leszedni hogy kiemeledjen az iszapból? Pedig ez a terv. Ja és ha pont arra jön egy anyahajó meg a kompániája mi lesz? Ez már terrorcselekmény:) vagy ilyenkor "kibérlik" a csatornát mindenki mehet a csába?
Elnar 683624 2021. március 25. 19:52
Válasz erre
Valaki csinálja meg ennek az absztrakt makettjét, két Evergreen lap közé ferdésn szorított Evergreen hasábbal légyszi :D
Sennás 683614 2021. március 25. 10:36
Válasz erre
Screenshot_20210325-103433
Screenshot_20210325-...
Screenshot_20210325-103306
Screenshot_20210325-...

De ingyen reklám a vállalatnak:)
búza 683613 2021. március 25. 10:10
Válasz erre
Basszus! A maszk otthon maradt! :-)
Sennás 683598 2021. március 24. 14:18
Válasz erre
Ami ott áll mögötte Orosz(legénységü?)hajó pik pakk visszarántaná:) De itt nincs maszek meló ,okosba nem megoldható:(
p-51 683597 2021. március 24. 13:57
Válasz erre
GLS/Fedex bárhol a világon:
- Kedves megrendelő, az Ön által megrendelt áru előreláthatólag 120 évet fog késni... Ha van motorcsónakja, akkor van egy alternatív javaslatunk...
p-51 683596 2021. március 24. 13:55
Válasz erre
Kapitány:
- Bakker, otthon maradt a bevásárlólista! Az asszony megöl!
Kormányos:
- Semmi gond főnök.
p-51 683595 2021. március 24. 13:54
Válasz erre
Hajószakács:
- mondom, hogy nem tudsz itt Y-ba megfordulni.
Kormányos:
- Fogd meg a söröm...
Sennás 683593 2021. március 24. 13:41
Válasz erre
ExNvQVsXEAE0R6P
ExNvQVsXEAE0R6P
163714948_415297906777913_6193858621652103144_n
163714948_4152979067...
ExOYYKFXMAA9r_L.jpeg
ExOYYKFXMAA9r_L.jpeg

Haaa! Beszorúlt keresztbe fordult a Szuezi csatornában egy 400m-es Evergreen-es konténer hajó!
Dioráráma téma:)
p-51 683580 2021. március 23. 21:43
Válasz erre
atika 683579 2021. március 23. 20:48
Válasz erre
p-51 683571 2021. március 23. 17:53
Válasz erre
sanyi 683570 2021. március 23. 17:49
Válasz erre
162572443_10222053927951480_3741944647298630254_n
162572443_1022205392...

Egy újból "arckönyv" lelet. A Sivatagi-viharban az amerikai gépeken kívül mindössze egy szaúdi Sasnak sikerült légigyőzelmet elérni - két Mirage F-1-est.
Sennás 683460 2021. március 21. 20:24
Válasz erre
Screenshot_20210321-200524
Screenshot_20210321-...

Lángszorós drón! Beszebehu from China:)
sanyi 683220 2021. március 16. 10:01
Válasz erre
160220800_10222002883795408_5528243616423301912_n
160220800_1022200288...

Kínai atomhordozó H-5!
Sennás 682751 2021. március 3. 12:29
Válasz erre
additional_7
additional_7
additional_6
additional_6

Ez is Lada---de ez nem Raven ez BullShit:)

www.evspecifications.com/en/news/dc3eac
Pacy 682750 2021. március 3. 12:13
Válasz erre
Jól látom, hogy ez még mindig valami "kockalada" származék?
Freddy 682749 2021. március 3. 11:26
Válasz erre
Akár még lenne is értelme, de nem azzal a gyalázatos gyártási minőséggel, ahogy az utolsó szériák készültek.
atika 682743 2021. március 3. 09:51
Válasz erre
...ami elmegy, söt!
...ami elmegy, söt

A piros téglalapon belüli rész tetszik.
Sajnos a többi változtatás gyalázatos; a tükrök teljesen típus idegenek, de a hátsó rész is botrányos, ez már a Subaru-nak sem nagyon állt jól 20 éve.
Sennás 682738 2021. március 2. 23:37
Válasz erre
letöltés (1).jpeg
letöltés (1).jpeg
letöltés.jpeg
letöltés.jpeg

Ezen vajon mennyit dolgoztak a mérnökök? De attól lehet tök zsír
Sennás 682715 2021. március 2. 18:27
Válasz erre
Screenshot_20210302-182216
Screenshot_20210302-...

Ez.
Sennás 682714 2021. március 2. 18:27
Válasz erre
Hmmm:) 1:43ban megépíthető!
Sherman 682475 2021. február 23. 22:30
Válasz erre
Kinek jutnak eszébe ezek a méretarányok? Még a Pegasus 1/18-as V-1 rakétáját se tudtam megvenni, erre itt van ez.
Sennás 682470 2021. február 23. 21:10
Válasz erre
b1ce9e80dac1a82be4e38ed46a5c597b
b1ce9e80dac1a82be4e3...

Egy különleges makett(?)
Az 1:12 Ikarus mellé pont jó lenne:)
Bandika 680854 2021. január 6. 19:50
Válasz erre
Az, hogy valaki tanítja és ért hozzá, nem feltétlenül jár együtt.

Több száz kilowatt a régebbi radaroknak a kisugárzott teljesítménye, tűzvezető üzemmódban ráadásul elég jól fókuszált, 100 méteren belül emberre is komolyan veszélyes térerősség alakul ki. Természetesen ehhez a (parabola) antenna elé kellene állni. A kezelő akkor van veszélyben, ha az antennához vezető jelvezetékek (üregvezető) árnyékolása nem megfelelő.
kezo 680845 2021. január 6. 17:27
Válasz erre
Pedig veszélyes , nagyon veszélyes ... Még a MIG-es korszakban vadászirányító voltam , és elfogási feladatkor a felderítési zónába való berepülés előtt kapcsoltattuk a pilótákkal a lokátort ez 21 MF-nél 10-15 km volt BISZ-nél 20-25 km , 29-nél szemből magasság függvénye szerint 80-100 km , hátsó féllégtérből 40-50 km. Ledolgozás - kiválás után kikapcs.
Ismertem jó néhány földi felderítő lokátor technikust, sajnos közülük sokan nem élték meg az 50. születésnapjukat .Tehát piszok veszélyes...
sanyi 680844 2021. január 6. 16:57
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261.