/ Fórumok /

érdekes képek

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261.
Rafika00 573711 2014. december 12. 17:37
Válasz erre
Igen,Minden eladó,bár az volt régen is! :D
Azért ez az egy mondat megragadta az én figyelmemet ...

Visitors may buy rare stuff here – for example, GAZ-3110 for only however with 250 thousand kilometers travelled…

Szerintetek a németektől vásárolt technika nálunk bírná ezt?

Rengeteg "magángyűjtő" vásárol tőlük szerintem,kis hazánkban is láttam jó pár magánkézben levő orosz vasat!
A BT7-esről sajnos nem találtam infót hogy később mi lett a sorsa,pedig érdekelne.
Sennás 573660 2014. december 11. 19:02
Válasz erre
UAZ-469 1300dolcsi
UAZ-469 1300dolcsi

Szia.Jó képek.Nem semmi bérelni egy ekkora darut.Jól látom ezek 2007 felvételek?Talán már azóta restaurálták:)
Láttad oldalt a Belorusz "szupermarket" árait?
Rafika00 573659 2014. december 11. 18:42
Válasz erre
Sennás 573657 2014. december 11. 18:29
Válasz erre
jet_chkalov-01
jet_chkalov-01
CH-54Tarhewithbomb
CH-54Tarhewithbomb
2bombs
2bombs

1kép.Huss.Így tanultak Besenyei Petiék is:)Jó a fotoshop!
2kép ez mi a gép alatt?Ez lenne a BLU-82B "Daisy Cutter" bomba?
3kép itt is van két jó bomba:)
Zoli 573075 2014. december 1. 13:19
Válasz erre
Sziasztok,
Érdemes megnézni, akár ötletszerzésre is:
www.mission4today.com/index.php
z
sanyi 571623 2014. november 9. 14:38
Válasz erre
Sziasztok!
Érdekes képek a 99 évvel ezelőtti orosz/szovjet légierőről.
englishrussia.com/2014/10/20/russian-airforce-of-1915/
Dreher 571233 2014. november 4. 15:14
Válasz erre
Sennás! Most gondolj bele hogy most a földön ha már ennyi baleset van , akkor mi lenne ha ilyennel járnának az emberek XD És például , mert nem adsz elsőbbséget a repülő motorral közlekedők lerúgnák a bal szárnyat XD
medor 571231 2014. november 4. 14:29
Válasz erre
S-55
S-55

Veterán Koreát/Vietnamot megjárt nyugdíjas pilótáknak.
Alternatíva a lakóbusz helyett lakókopter.
(A kép aláírása "Heli-camper" volt.)
Sennás 571170 2014. november 3. 21:01
Válasz erre
aeromobil-flying-car
aeromobil-flying-car
aeromobil-1WUvq5Zczsef
aeromobil-...

Itt a jövő!Ilyennel fogok járni dolgozni.Repülő autó.
Keressetek rá videón:) AeroMobil 3.0
magyaralba 571008 2014. november 1. 21:03
Válasz erre
f-100_phanrhang_may69
f-...

kabin rendezés... phan rang 1969 januárja... Vietcong rakétatámadás után...
Sennás 570484 2014. október 25. 11:16
Válasz erre
Fénykép0262
Fénykép0262
Fénykép0263
Fénykép0263
Fénykép0260
Fénykép0260

Szia Kálmán.Jó képek! A 2.kép durva lehetett para az utastérben.A "Sólyom végveszélyben" abban volt egy hasonló?Hummer-be becsapódott egy RPG és a srác oldalában állt meg.

Egy kis vasút hogy ne felejtkezzünk el róla.Szombathelyi 125 tonnás daru P.ladányban jöttek az új váltókat beemelni.Érdekessége a daru "dobozos" része 155t nyom(a gémes oldal csak 122t).2×4 tengelyes forgóvázon elhelyezve-kocsinként.
ddk466 570244 2014. október 21. 19:08
Válasz erre
10372057_1535652823313093_1061230964919697049_n
10372057_15356528233...
10616224_1535652779979764_2508794442162247319_n
10616224_15356527799...

Sziasztok !

Egy kis érdekeség Ukrajnából !

a link pedig A Szu-30 születése !

englishrussia.com/2014/09/30/awesome-production-of-su-30/

Üdv DDK
Zoli 569861 2014. október 18. 07:51
Válasz erre
Szia,
Nekem nagyon tetszik ez a gép, akármilyen röhejes is, már a matrica is megvan hozzá!
z
pintair 569847 2014. október 17. 21:37
Válasz erre
macan-2
macan-2

Harapós Anyecska Macedóniából
magyaralba 569841 2014. október 17. 21:07
Válasz erre
decente 569839 2014. október 17. 20:31
Válasz erre
Megnéznék egy Gripent hasonló összeállításban...
pintair 569809 2014. október 17. 17:37
Válasz erre
Clipboard09
Clipboard09

Megrakták a békaevőt
lacipapa 569753 2014. október 17. 09:21
Válasz erre
Gondolom,ezek sohasem gondolhattak a "haza" térésre a háború után :-(
zsozso1469 569731 2014. október 17. 07:30
Válasz erre
Sziasztok!

A második kép valamikor a 70-es években készült Etiópia, Ogaden tartományában.
A BBC egy kb. 1 évvel ezelötti beszélgetős, háttérfeltáró műsorában volt szó az Ogadeni
felszabadítási harcokról, ott mutatták ennek az eredeti mozgóképes változatát.
Azonban sajna ezt sehol sem tudom azóta sem megtalálni. Arra még emlékszem, hogy olasz stáb forgatta a filmet.
sanyi 569723 2014. október 17. 01:05
Válasz erre
Sziasztok!
Pár kép a német oldalon harcolt szovjet tagállamok katonáiról:
www.roa.ru/Roa%20foto/gross/
Volt nekik Me-109 és Ju-87 is. Valakinek van valami normális fotója a gépekről?
jacksson 569709 2014. október 16. 21:46
Válasz erre
2014ukraine

stg44 az irregulárisnál :)
2014ukraine
2000+ körül k-afrikában

van itt "minden" :)
2000+ körül k-...

Találtam egy képsorozatban két érdekes képet, hátha vkinek újdonság, de a képen látható fegyverek értékének nem biztos, hogy tudatában vannak "új tulajdonosaik" :))
sanyi 567917 2014. szeptember 21. 10:14
Válasz erre
Sziasztok!
Ha valaki mást is érdekelnek az ok nélkül elfelejtett kis légierők, íme a chilei, egyenesen a dinoszauruszok korától:
ivansiminic.blogspot.hu/
Érdekes képek és szerencsére egész jók.
Joci.kun 565750 2014. augusztus 21. 21:19
Válasz erre
Ennyi találgatás után csodálkozom, hogy nem néz utána komolyabban senki. PeKo elég részletesen írt a gép történetéről, de az internet korában biztosan meg lehetne tudni a "nose art" titkát is. Csak én nem merek senkit fárasztani a google-fordítós angol-tudásommal.
Freddy 565730 2014. augusztus 21. 17:02
Válasz erre
Egyértelműen piros-fehér-kék szerintem, piros-fehér-kék szalag gyakori dekorációs elem az amerikai zászló és a fehér csillag mellé Amerikában.
Ha mégis zöld a harmadik szín, akkor is lehet olasz és a mexikói is, mindkettőből több él USA-an, mint magyarból.
TAMÁS78 565490 2014. augusztus 17. 18:41
Válasz erre
Vagy csak választott egy neki tetsző, "ütős" nose-artot. Hány ember tetováltat magára sárkányt, skorpiót, pókot, miegymást csupán azért, mert tetszik.
Gabusch 565478 2014. augusztus 17. 16:26
Válasz erre
Következtetni lehet, pl. esetleg valahol már kellett katapultálnia a pilótájának (műszaki hiba vagy találat miatt tulajdonképpen mindegy) és ez újjászületésként élte meg, de biztosat tudni nem.
Kamovos 565466 2014. augusztus 17. 13:58
Válasz erre
Így viszont tényleg nem lehet ki következtetni, hogy miért került rá a hamviból feltámadó főnix. :(
PeKo Publishing 565459 2014. augusztus 17. 12:49
Válasz erre
A nose art már eleve rajta volt a gépen, nem a törés után került rá... Miután szerencsétlenséget szenvedett, kikalapálták (de többé már nem repült!), egy ideig statikus kiképzésre használták, aztán kirakták a kapuba szobornak.

Kicsit túlmisztifikáljátok ezt a dolgot.
Kamovos 565458 2014. augusztus 17. 12:43
Válasz erre
A leírásod alapján lehet hogy pontosan az összetört és újra épített gép történet ábrázolják.
így vonnak vele párhuzamot a tűzből kikelő főnixmadárral.
A halálból történő feltámadást, ujjá születést jelképezi, és az A 10-es is ezt az utat járta be.
Nem emlékszem, hogy Főnix század lett volna A 10-ben.
PeKo Publishing 565455 2014. augusztus 17. 11:52
Válasz erre
A gép valamikor 1980 környékén állt hadrendbe, 80-0219 sorozatszámmal. A brit Királyi Légierő Alconbury-i légibázisán teljesített szolgálatot a 10.TFW 509. TFS-ben. 1989 április 4-én szenvedett balesetet. Egy műszaki katona benne felejtette a zseblámpáját a hajtóműben, ami beszorult és így a a pilóta nem tudta levenni a gázt. Átstartolt és katapultált, a gép meg összetört a futópályán túl. Kikalapálták és azóta is a reptér bejáratánál áll.
Sajnos a nose art-ról semmit nem találtam...
medor 565454 2014. augusztus 17. 10:48
Válasz erre
Szia!
Én inkább az amerikai nemzeti színekre tippelek.
Az is a piros fehér kék színekből áll össze.
sanyi 565453 2014. augusztus 17. 10:43
Válasz erre
Sziasztok!
Jól elszórakoztatja magát a nép egy fotón!:) Több fotót átnézve tényleg kétséges a magyar vonatkozás, de akkor is érdekes, jó lenne megtudni a gép történetét.
Mondjuk van egy ötletem: valaha tényleg zöld volt, aztán elkezdett fakulni. Amikor pedig kiállították, a javításra beosztott katona saccperkábé technikával lemázolta kékre. A zöld és a kék nagyon meg tudja tréfálni az embert ha elkezd fakulni.
medor 565452 2014. augusztus 17. 10:42
Válasz erre
Szia!
Kis színkavalkád van a képeken.A 565141 HSZ-ban és a 565444 HSZ első képén még az aktív állományban lévő gép festése van.Ezeken a szürke folt FS.36081.
A második fotón ill. az 565415 HSZ-ban már a kiállításra újrafestett gép van.
Itt visszatértek a '70-es évek végéig alkalmazott FS.36118 világosabb szürkéhez.
Ezeken a szalag kék csíkja is sokkal élénkebbre sikerült,függetlenül a képek minőségétől.
Talán az "a101"-es kép a legjobb.Azon látszik,hogy sötét(szürkés)kék volt a csík színe eredetileg.Ezért tűnhet úgy mintha az alapszínnel megegyezne.
Rumcájsz_52 565450 2014. augusztus 17. 09:56
Válasz erre
Szevasztok
Az 565141-es hsz. fotóján azért látszik zöldnek az alsó sáv a zászlón, mert az egész kép valamiért bezöldült. Határozottan zöldesszürkének látszik rajta a gép alapszíne is, pedig az A-10 festése inkább kicsit kékes-szürke, csak ezen a fotón valamiért "elmásztak" a színek.
Üdv R.
Kamovos 565449 2014. augusztus 17. 09:30
Válasz erre
Szia tyimosenko

Valóban ezen a képen kék. :(
Azért nem semmi, hogy mekkora szín különbség vannak a két kép között.
Akkor most storno az elméletem. :)
Marad a főnix legenda.

Köszi a képeket.

Üdv: kamovos
tyimosenko 565444 2014. augusztus 17. 00:02
Válasz erre
a101
a101
a102
a102

Szia Kamovos,
Ezeken jobban latszik a szin.
Kamovos 565443 2014. augusztus 16. 23:50
Válasz erre
Az illusztráció bal oldalán alul csak kontúr vonal látható, és a gép színe adj az alsó sáv színét.
A jobboldalon van csak festve alig eltérő árnyalattal a gép színétől.
(565141 Hsz képéről beszélek)
Hol ott a kék?
medor 565442 2014. augusztus 16. 23:27
Válasz erre
Szia Sanyi!
Ki kell hogy ábrándítsalak.Az nem Turul és nem zöld.
Az Főnix és kék.
Mindenesetre szép 'Nose art'.
Kamovos 565438 2014. augusztus 16. 20:59
Válasz erre
Szia Sanyi

A kép nem egyebet mutat mint a főnixmagár újra születését (feltámadását) a tűzből. :)
A tűzből kétoldalt kitörő nemzeti szín szalag magyar kapcsolatra utal.
De elképzelhető, hogy valaki a nagy Magyarország tűzből való feltámadására
akart utalni vele.
Ehhez viszont minden képen szükség lenne egy isteni igazság szolgáltatásra.

A főnix, misztikus madár, amely az áldozati tűzben elégett, majd hamvaiból újjáéledt.
Benu isten megjelenési formája, aki a Nap és újjászületés istene.

Pár kapcsolódó link a főnix madárról és a legendáról.

esemenyhorizont.uw.hu/2007/ezoter/fonix.html
belsobekenkmegteremtese.network.hu/blog/belso-bekenk-hirei/a-fonix-madar-legendaja

Üdv: kamovos
TAMÁS78 565433 2014. augusztus 16. 19:15
Válasz erre
Turul? Értelmezésem szerint az ott egy főnix.
sanyi 565430 2014. augusztus 16. 17:10
Válasz erre
Szia!
Szerintem pedig valami biztos hogy köti hozzánk. Az zöld. Az turul. Kevés helyen nincs magyar ember ezen a sárgolyón!:) Nem feltétlenül a pápai srác, lehet hogy valaki más - pl. a vietnámi háborúban is lelőttek magyar származású pilótát.
PeKo Publishing 565422 2014. augusztus 16. 14:41
Válasz erre
Egyébiránt, ha jól tudtam összerakni a morzsákat, akkor
1 - ez a gép korábban kikerült az állományból, mintsem a magyar srác repülhetett volna vele (egy műszaki bent felejtette a zseblámpáját (!) a gépben, valami olyan helyen, ahol az akadályozta a gázadást)
2 - ez a gép Angliában szolgált, és ott is maradt, amikor az alakulatot teljesen átszervezték és "elvették" tőlük az A-10-eket.

Egy szó, mint száz, tényleg van egy magyar A-10-es pilóta, de ez a gép nem kapcsolható hozzá.

bp
TAMÁS78 565421 2014. augusztus 16. 14:35
Válasz erre
Első ránézésre nekem is határozottan kéknek tűnt, gondoltam, biztos valami hollandhoz van köze. Aztán arra gondoltam, biztos csal a monitorom.
PeKo Publishing 565416 2014. augusztus 16. 13:57
Válasz erre
Kis érdekesség: Ha jól értelmezem, amit találtam róla, a gép utolsó repülésén valami nem stimmelt az egyik hajtóművel (a pilóta nem tudta visszavenni a gázt) és túlfutott a pályán. Azóta a gép "őrséget" áll a reptér bejáratánál.
PeKo Publishing 565415 2014. augusztus 16. 13:48
Válasz erre
a10amonument
a10amonument

Sziasztok!

Más fotókon meg echte kéknek látszik. Szerintem nincs sok köze hozzánk. Jelenleg egyébként úgy tűnik, hogy ez a gép szoborként vegetál...
ssanyi 565411 2014. augusztus 16. 11:21
Válasz erre
Üdv!

Szerintem elég egyértelmű a piros-fehér-zöld szín, fekete színű pl. az üzemeltetési felirat és a 219-es azonosító szám.
A hamvaiból feltámadó Főnix madárnak a jelentése (véleményem szerint) egyértelmű, magyar pilóta aki új életet kezd egy másik országban szintén pilótaként (csak jóval többet repül).
Murmuc 565410 2014. augusztus 16. 10:28
Válasz erre
Miből gondolod hogy a zászló alsó sávja zöld és nem fekete? Irakhoz inkább van köze mint hozzánk, nem beszélve a motivumról!
lacipapa 565384 2014. augusztus 15. 20:43
Válasz erre
Van rutinjuk,évek óta ezt csinálják!:-)
Sennás 565383 2014. augusztus 15. 20:34
Válasz erre
SAM_0348
SAM_0348
SAM_0349
SAM_0349

Sziasztok.Hazajöttünk a balatoni nyaralásból és Badacsonyban láttuk az Uazok modernkori felhasználását.UAZ--TAXI:)Fel a hegyre szédületes tempóba,lefele féktelen(ész nélküli)száguldás! Halálos...de baleset nem történt!
Weizi 565149 2014. augusztus 12. 22:39
Válasz erre
Hirtelen ezt találtam a gépről, de nagyon érdekelne a konkrét története!
www.gaetanmarie.com/en/a10.htm
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261.