/ Fórumok /

Makett újdonságok

Itt lehet tudatni, ha egy új makett megjelenik
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284.
slowmotion 717455 2023. december 25. 19:38
Válasz erre
Nem futóműakna, de... ahogy néztem, az Academy 12563-ban (Pukin' Dogs Tomcat) sikerült a stabilizátorban található olajhütő-beömlőbe beleműködni egy kis lyukat. Uhye egy eleve nem túl nagy alkatrészben található, süllyesztett, háromszög alakú mélyedésben található lyuk.

Persze vérmérséklettől függően lehet különböző dolgokkal próbálkozni:
1, hagyni, ahogy van;
2, megpróbálni tömíteni;
3, ha elégedetlenek vagyunk vele, vagy túlcsiszoltuk, akkor lehet venni műgyantából, a készlet bekerülési árának ötödéért.
joshe 717454 2023. december 25. 19:11
Válasz erre
"Most csinálom a Phantomot, ennek is pl. az orrfutómű-aknájának az alján, jól látható helyen szintén ott vannak a kilökőtüske-nyomok ... . Pedig simán kerülhettek volna, gondolom én, a nem látható másik oldalára is."

Van egy sejtésem, azért kell arra az oldalra, mert olyan a dolog, mint a lego. A kidolgozott részleteket tartamazó oldal gondolom nem jön könnyen ki magától az öntőszerszám fészkéből, így ki kell tessékelni. Szükséges rossz, nem feltétlenül slendrián tervezés. Ha lehetne megfelelő rézsűszög, kijönne anélkül is. A szerszám drágább lesz, a kilökőtüske mozog, kopik, kenést igényel, megszorul, betörik... Lehet nem volt másik megoldás, csak vagy ez, vagy az alkatrész tovább bontása, áttervezése. Szerintem azért van azon az oldalon, mert azt az odalt kell erővel kisegíteni az öntőszerszám azon feléből.
Johnie 717428 2023. december 25. 01:08
Válasz erre
Semmi gond. A tavaly megjelent 48-as Mi-8-on valóban szépen megjelennek gyárilag a pozitív szegecsek, így nem kell a makett háromszorosáért pótolni öket. És maga a makett sem kerül észbontóan többe mint egy Mi24-es.
Van egy megépített ICM Bronco-m szintén rengeteg pozitív szegeccsel. Ahogy Nagyzo is írta, a frász kerülgetett mikor a szegecssortól 1 mm-re kellett illesztési felületet csiszolgatni...
Muzzy 717427 2023. december 25. 00:17
Válasz erre
Igazad van, kevertem a Mi-8MTV-vel Hamut szórok a fejemre...
Johnie 717402 2023. december 24. 19:24
Válasz erre
IMG_20231224_191505
IMG_20231224_191505

"A másik, a Zvezda Mi-24-ese azért csodálatos, mert a mérethelyessége mellett a kiálló szegecseket is imitálja, úgy, ahogy az eredetin is van."

Mivel nem láttam nevetős smiley-t így gondolom nem iróniának szántad.
Sajnos a Zvezda 1/48-as Mi24 készleten alapból nincsenek szegecsek. Tudtommal a 72-őn sem. Sem pozitív, sem negatív. Olyan sivár a géptest szegecs szempontjából mint a Szahara.
Lehet hozzá venni szegecsmatricát, jó erős pénzért, többe kerül a szegecs mint a komplett kit.

www.super-hobby.hu/products/Mi-24V-positive-rivets-surface-details-ZVEZDA.html
Muzzy 717400 2023. december 24. 18:34
Válasz erre
Mint ahogy kervil is mondja, többen gyártanak már pozitív szegecsmatricákat. sőt zimmeritet is adnak ki járművekhez. Én vagy 10 évvel ezelőtt Móváron vettem Archer matrica szegecssorokat.
Azért a lyukakkal imitált süllyesztett fejű szegecsek az életben nem lesznek hitelesek!
Bizony, több repülőnél az az igazi, ha kiálló szegecsek vannak!
A Tamiya annak idején a wildcatját úgy csinálta, hogy a szárnyon süllyesztett szegecseket imitált, a törzsön meg kiállókat. A Washingtoni Smithsonian múzeumban lévő példányon ez tökéletesen látszik. (a szárnyon fontosabb volt a légellenállás csökkentése és az optimális légáramlat biztosítása, míg a törzsnél ez nem volt olyan fontos, Így gyorstani lehetet a gyártást.
A másik, a Zvezda Mi-24-ese azért csodálatos, mert a mérethelyessége mellett a kiálló szegecseket is imitálja, úgy, ahogy az eredetin is van.
kervil 717394 2023. december 24. 14:51
Válasz erre
Azért ez nem csak a kínai makettek jellemzője, do olyan nagynevű gyártókkal is előfordul mint pl. a Tamiya. A kedvencem az volt, amikor a P-47 futómű-aknájának bordái közé sikerült betenni a kilökőtüske csonkjait, ahonnan szinte lehetetlenség eltüntetni őket. Próbálkoztam vele, valamivel jobb lett ugyan, de közel sem tökéletes. Persze mondhatjuk, hogy az már egy húsz éves makettjük, és az újak tényleg jobbak ezen a téren (is), de azért nem tökéletesek. Most csinálom a Phantomot, ennek is pl. az orrfutómű-aknájának az alján, jól látható helyen szintén ott vannak a kilökőtüske-nyomok, és ugyan nem olyan lehetetlen helyen vannak az eltüntetés szempontjából, mint a Thunderbolton voltak, de azért nem is annyira könnyű megoldani. Pedig simán kerülhettek volna, gondolom én, a nem látható másik oldalára is. Elismerem persze, hogy ezek csak cseppek a tengerben a kínai gyártók hasonló problémáihoz képest.
A pozitív szegecsek visszapótlásához: ismered a pozitív szegecssor matricákat? Szerintem az elmúlt egy-két év egyik legizgalmasabb repülős innovációja. Először a Quintánál láttam, nem tudom, az ő találmányuk-e, vagy ők is koppintották, de azóta már mások, pl. az Eduard is gyártja. Csíkokban adják különböző méretekben a pozitív szegecseket, amiből bármekkora darabot vághatsz, ha kell, akár olyan kicsit is, amin csak két-három szegecsfej van. Ezt matricaként felragasztod a festetlen felületre, utána oldószerrel (én Mr Color higítót használtam) ecsetelve óvatosan feloldod a hordozófilmet, és ottmarad a pozitív szegecssor. Erre kell egy-két réteg lakk, hogy a későbbiekben is biztosan a helyén maradjon, de az eredmény lényegében tökéletes.
Nagyzo 717393 2023. december 24. 12:57
Válasz erre
Eegen, ezek valóban bosszantó hibák, és ahogy mondod, nulla erőfeszítéssel meg lehetne könnyíteni a makettező életét. Kedvenceim közé tartozik, amikor egy alkatrész képes felén vannak a kilökőtüskenyomok náluk alig nagyobb mélyedésekben, amikor pedig a másik oldal nem látható helyre kerül, vagy ragasztandó felület. Ez nagyjából az összes kínai maketten így van.
Az új trend, a pozitív szegecselés és a rossz tervezés miatti illeszkedési hibák is ki tudnak zökkenteni a flowból, mert a negatív szegecseket még csak visszapótolja az ember, de a kényszerű csiszolás és tömítés miatt eltűnő pozitívakat nem tudom, hogyan lehetne szépen, vagy egyáltalán. Egyedül a Tamiya esetében érezném ennek létjogosultságát, de szerencsére ők nem estek eddig ebbe a csapdába :-D
kervil 717392 2023. december 24. 11:20
Válasz erre
Köszi! Teljesen jogos, amit mondasz. Nem mindegy, kinek a videóit nézi az ember, sokan (különösen a feltörekvő videósok közül) tényleg mindent megtesznek azért, hogy elsők között jelenhessen meg a videójuk egy-egy felkapott készletről. Kíváncsian várjuk majd a tapasztalataidat!
halaci 717390 2023. december 24. 11:18
Válasz erre
Valóban, nekem is feltűnt pár helyen, hogy én azért még finomítottam volna az illeszkedésen a ragasztás előtt (pl. a bal szárnytő közepénél egy minimális csiszolással valószínűleg kisebb lett volna utána a rés), meg a futómű burkolatnál is elég csúnya öntőcsonk nyomok maradtak, de pár Miniart makett után attól tartok, hogy a kritikák jelentős része jogos lesz.
A Miniart is a Bronco (Gecko, Riich, meg még pár) által jellemzett koncepciót követi a tervezésnél:
- ha eredetileg külön darab volt, akkor (ha a technológia már lehetővé teszi) azt külön darabként adják,
- az illeszkedési pontok gyakran jelzésértékűek, sok a "butt joint",
- nulla erőfeszítést tesznek a könnyebb építhetőségért.
Ennek eredménye nagyon részletesre megépíthető makett lesz, amivel viszont szükségtelenül sokat szív a makettező. Mondok példákat:
- a gerincen a videóban is látható antenna mellett (aminél még az építési útmutatóban is látszik egy rés, pedig nem szabadna legyen) van még egy kis apró "bibircsók". Ez a rajz alapján 1mm körüli kis dudor, amit nyugodtan rá lehetett volna önteni a törzsfélre, ahelyett, hogy imádkozni kelljen, nehogy a szoba másik végébe repüljön a levágáskor, sorjázáskor.
- a szárnyak belépőélét minden maketten adjusztálni kell, amelynél az alsó és felső szárnyfél ott illeszkedik. Itt a négy géppuskát a szárnyfelek összeragasztása előtt kell beilleszteni, a köztük lévő keskeny rések utólagos megtisztítása egyértelmű szopás lesz. Sokkal jobb lett volna, ha a 2x4 csövet külön adják és adnak egy sablont, amire ráillesztve a kész gépbe csak be kell tolni őket.
- a motorburkolat elkészítéséhez a sablon hiányát és az építési sorrendet eddig minden általam látott építési videóban kifogásolták. Meg lehet csinálni nélküle HIBÁTLANRA? Sok melóval nyilván, de miért gondolják, hogy az emberek birkózni akarnak egy új készlettel? Ráadásul nem kellett volna meleg vizet feltalálni, a videóban is említett Eduard Zero már megmutatta, hogy lehet ezt jól csinálni.
Egy Tamiya készletnél is nagyon kell figyelni a gondos előkészítésre, de az cserébe meg is hálálja a figyelmet, mert az építhetőségre és nem az alaktrész számra koncentrálnak. Ráadásul sok esetben az első perctől kezdve nyilvánvaló, hogy egészen minimális figyelemmel sokkal élvezetesebbé tehetnék a készleteiket. A Lee-Grant sorozatnál pl. mindenki szentségelt az egyébként nagyon szép működő lánctalp összeállítása miatt. Ez ilyen konstrukció, valamit valamiért, de csak az utánlövésként kiadott Sahara készletüknél jutottak el oda, hogy egy mini sablont is betegyenek a dobozba, amivel töredékére csökkent az összeállítási idő.
Nagyzo 717389 2023. december 24. 10:40
Válasz erre
Én azért ezekkel a youtubeos építésekkel óvatos lennék, érdemes olyan epizódokat is megnézni, ahol általunk már megépített makett készül. Sok esetben a sietség, vagy egyfajta általános hanyagság miatt elég slamposan készítik elő az alkatrészeket, pl kiálló öntőcsonkmaradék, nem eltávolított sorja, ill öntőformák találkozásánál keletkező lépcső/sorja. Volt olyan eset, ahol a Tamiya F-16-ost szidta valaki, mert a felső törzsfélosztásnál jókora rés és szintkülönbség keletkezett neki. Nálam szinte láthatatlan lett, de a manus egyáltalán nem figyelt az előkészítésre. Mister G kolléga több videójában is létszik néha, hogy nagyvonalúan bánik az ilyesmivel. Majd ha haladok a P-47-tel, kíváncsi leszek a saját tapasztalataimra, de eddig pl a kabin előtti rész egyáltalán nem olyan vészes, mint az említett 2 videóban.
kervil 717388 2023. december 24. 10:12
Válasz erre
Köszi! Én is épp ma reggel néztem ugyanezt a videót. Sajnálom nagyon. Egyet azért a nagyobb bontású verzióból biztosan veszek majd így is, de űgy tűnik, tényleg a Tamiya marad az etalon.
halaci 717387 2023. december 24. 09:50
Válasz erre
Miniart P-47D Basic Kit építés. Már a második teljes build videó, és sajnos úgy néz ki, magas volt a léc a Miniartnak. Ha valaki teljesen végig szeretné szegecselni a Tamiya készletét, akkor lehet, hogy jobban jár ezzel, mert itt csak a sok tömíteni való és pontatlan illeszkedés miatt elvesző részleteket kell pótolnia. Akinek viszont elég a Tamiya kidolgozottsága (némi kabin feljavítóval), az úgy tűnik, jobb ha marad náluk, túl sok helyen macerás az illeszkedés. Kár, nagyon szurkoltam neki.

www.youtube.com/watch
rod666 717385 2023. december 23. 21:46
Válasz erre
Jó, lehet, hogy nincs annyi, de van jó pár amerikai V8, amit meg kell építenem, meg folyamatban van néhány repülő és helikopter is, először azokat!
borisz 717368 2023. december 23. 11:49
Válasz erre
Az a helyzet, hogy rólad el is hiszem ezt! :D
Zoli 717365 2023. december 23. 11:03
Válasz erre
Lehet, hogy ez lesz a megoldás. Ha esetleg az AS.350 mellett ezt is forgalmazná majd az Air-Graphic, talán könnyebb lenne a beszerzés, de jó eséllyel az is vámos lenne...
z
Zoli 717363 2023. december 23. 10:54
Válasz erre
Szia,

Én is örülök, csak telhetetlen vagyok..., de így is kösz a tájékoztatást! Remélhetőleg lesz Me-210 átépítő is, vagy akár egy új makett, kivárjuk.
8500?
z
Zoli 717362 2023. december 23. 10:52
Válasz erre
Szia,

Ez jó hír, régóta szeretnék egy albán CJ-6-ost, és ezt a legkomolyabban gondolom. De jöhet mellé valami jobbfajta Yak-18 és -52 is.
z
borisz 717332 2023. december 22. 16:12
Válasz erre
Igazándiból szeretnék egy-két Jak-52-t (nem az A-model vackát), de lehet, hogy egy ilyenre is rácsapok majd.

Nancsang CJ-6 1/72-ben.

www.britmodeller.com/forums/index.php
rod666 717319 2023. december 22. 11:21
Válasz erre
Tényleg jó lenne megépíteni egy magyar Me-210-est, de előtte még éppen nagyjából 8500 eszköz vár erre, nem is ebben a témában. Csak megörültem, hogy megjelent egy magyar gyártó újabb készlete, és nem láttam megosztva.
borisz 717318 2023. december 22. 11:12
Válasz erre
A Duarte-nak van átalakító készlete, kétféle is.
Persze a világ másik végéről kell megrendelni.
Zoli 717314 2023. december 22. 10:41
Válasz erre
Szia,

Igen, az új alkatrészek nagyon szépek, de ezt már megszoktuk Csabiéktól. Viszont ez tényleg csak pár alkatrész, nem a teljes kabin. Egy új teknőt, műszerfalakat stb is megérdemelt volna a készlet, bízok benne, hogy később teljes kabin is lesz belőle.
A kipufogót már megvettem Gödöllőn, és állítólag lesz hozzá Me-210 szárny is.
z
rod666 717275 2023. december 21. 14:11
Válasz erre
Igen, de az ülések (a biztonsági övekkel együtt), a botkormány, az oldalkormány pedáljai, és a rádiós/lövész munkahelye javításra került, ezek zárt tetővel is jól látható részletek.

Plusz elkészültek a kipufogók is:

www.sbsmodel.com/model/SBS-72080/messerschmitt-me-410-exhausts-for-airfix-kit
Zoli 717274 2023. december 21. 14:06
Válasz erre
Szia,

Sajnos ez nem fülke, csak fülke feljavító. Gondolom elég jónak ítélték a gyárit is a 72-es léptékhez. Ha így van, akkor nem az a jó irány. De talán később lesz hozzá fülke is, remélem...
z
Zoli 717273 2023. december 21. 14:05
Válasz erre
Szia,

Ha jól tévedek elősorban a beépített fegyverzet miatt eltérő a törzs eleje, és valószínű ez a kétülésesre is igaz, bár nem néztem utána. Örültem volna, ha legalább az egyik a brazil verzió lett volna, ha úgyis más szerszám kell a törzshöz. Amúgy nagyon szép darab, szívesen építeném dobozból is, de ha később lesz hozzá valami feljavító, megbánnám...
z
halaci 717272 2023. december 21. 13:35
Válasz erre
Nem pont makett, de újdonság: az AK feltalálta a kanálban a mélyedést és elkezdte utántöltő kiszerelésben is árulni a három műanyag ragasztóját. 200 ml 14 Euro, ez elég baráti. (Tudom, a rózsaszín kupakos Tamiya Airbrush Cleaner még olcsóbb, de az csak az extra híg ragasztót váltja ki.)
ak-interactive.com/product-category/tools-accesories/
halaci 717270 2023. december 21. 13:21
Válasz erre
Egyelőre úgy néz ki, maradnak a buboréktetős változatnál (ott is van még bőven lehetőség a késői típusokkal), de a posztjuk alatt a Razorbackre vonatkozó kérdésre egy sokat sejtető giffel válaszoltak, szóval szerintem már az is a tervezőasztalon van.

Az F-13-nál nekem is rémlett korábbról egy hír, de nem tudtam, hogy az ő cuccuk volt vagy másé? Nem irigylem a MikroMirt, a Miniart terjesztési hálózata nagyságrenddel nagyobb. Hacsak nem szúrják el nagyon a gépet, akkor a Mikromirnek nehéz lesz labdába rúgnia.
rod666 717269 2023. december 21. 13:11
Válasz erre
kervil 717267 2023. december 21. 13:01
Válasz erre
Amúgy én a bőrlehúzásokat sem bánom, már ami a P-47-est illeti. Arról jó sok bőrt le lehet húzni szerencsére.
kervil 717266 2023. december 21. 13:00
Válasz erre
Ez a királypuccsos gép, az is korai volt. Ami nekem nagyon fura, hogy ugyanezt a típust (ráadásul szintén a korai változatát) idén jelentette meg egy másik ukrán cég, a MikroMir. Ha a MiniArt fejlesztése ettől független, és nem a másik cég makettjét veszik át, akkor ez pont olyan érthetetlen dupla megjelenés lesz, mint amikor 2020-ban két cseh gyártó, a Special Hobby és a Sword is pont egyszerre dobta piacra a Re.2005 Sagittariot.
halaci 717227 2023. december 20. 15:53
Válasz erre
Miniart katalógus 2024.

miniart-models.com/wp-content/catalogue/2024/index.html

Alapból szokás szerint az összes létező bőr egy-egy rókáról, de azért lesznek izgalmas újdonságok is.
- 1/48 Junkers F-13 korai (ez a királypuccsos gép, vagy az a késői volt?)
- egy csomó kiegészítő 1/48-ban, amelyek eddig csak 1/35-ben jelentek meg (hordók, kanák, állványok, stb.)
- 1/35 M3 Stuart initial, belső térrel vagy anélkül - remélem végigmennek a teljes M3-M5 vonalon, az extrább darabokkal együtt
- 1/35 Opel Blitz (gondolom védjegy okokból 3t German Truck-ként) - itt is lesz még gondolom millió változat
- 1/35 BTR-4E Bucephalus - ezt már idénre tervezték, megcsúszott.
atika 717210 2023. december 20. 11:58
Válasz erre
Mihez képest korai? :)
A Viper zsargonban a Block 1-5-10 a korai, na az jöhetne, hogy ne kelljen megvenni - egyébként mindig le s maradok róla - a szuper jó Hypersonic kiegészítőt.
rod666 717209 2023. december 20. 11:52
Válasz erre
Korai F-16 1:48-ban a Kinetic-től, A/B Block 20:

www.scalemates.com/kits/kinetic-k48160-f-16a-b-block-20--1519503
warbirds 717173 2023. december 19. 14:58
Válasz erre
Itt már kezdenek a dologgal foglalkozni, igaz egyelőre csak "what if" témában:
www.my3dbase.com/
halaci 717162 2023. december 19. 12:09
Válasz erre
Én nem bánnám, ha a makett forgalmazás elmenne a helyi nyomtatás irányába - végül is meglehetősen nagy pazarlás több ezer köbméter levegőt utaztatni keresztül a világon. Hogy 40 év múlva mi lesz, arról fogalmam sincs, de már ma is reális szolgáltatás lenne szerintem makettboltoknál a 3D nyomtatás, ugyanúgy, ahogy a fénymásoló szalonok is ma már magától értetődően nyomtatnak is.
"talán meg is festi helyettük a gép?" - aki akarja, az most is rendelhet készre festett makettet a neten. Senki nem azért makettezik, mert nem tudna készen venni, szóval attól, hogy egy gép (esetleg) képes lesz akár erre is, még nem fogom szögre akasztani a szórópisztolyt.
Viszont nagyon élvezem ezt a szép új világot, ahol korábban soha nem látott mennyiségű és minőségű új készlet és kiegészítő jelenik meg. Ha valaki nem akarja őket használni, mert inkább maga faragja ki - ez továbbra sem tilos.
piratvitorla 717160 2023. december 19. 11:46
Válasz erre
Érdekes, hogy a brazil verzió matricáit nem adták hozzájuk... Pedig szép színes gépek... Talán külön készletek lesznek?
atika 717010 2023. december 16. 22:20
Válasz erre
Kétüléses
Kétüléses

Megjelent, bár már tudtuk, hogy jön: Italeri No.1471 AMX-T 1:72.
tyimosenko 717002 2023. december 16. 16:38
Válasz erre
Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy ha valaki birtokol ilyen csilliardokat ero, mar nem gyartott, minosegi alternativaval nem rendelkezo keszleteket, azokat ossze kell rakni, nem szabad tartogatni. Mert ha megjelenik az alternativa, foleg ha meg jobb minosegu is, akkor jon az orjonges. :))
tyimosenko 717001 2023. december 16. 16:24
Válasz erre
Koszi, igen a CA muanyag.
Ugyanez lesz a helyzet a He 177-tel is jovore.
atika 716999 2023. december 16. 15:45
Válasz erre
Sprues
Sprues

Egyébként a Special Hobby alkatrészei "kísértetiesen" hasonlítanak a Classic Airframes-re. :)
Zoli 716991 2023. december 16. 13:03
Válasz erre
Biztos szép és jó, de inkább legyen RES/KIT külön tárcsákkal.
És ha már 3D, jöhetne valami kiömlő meg ülések is, esetleg még pilonok, beömlő, futóaknák stb...
z
Zoli 716990 2023. december 16. 12:59
Válasz erre
Erre gondoltam, így maradok a nyitott tetőknél.
Ha a másik lapot nem adják ki külön, akkor se veszem meg ezt a kiadást.
Az ukrán színei tetszenek nekem is, de akkor se kell. Minden gépre más felségjelt tervezek, és ukránnak valami nagyobb gépet tervezek. Szóval nincs semmi politikai indíttatás. Az egyik L-39 tuti csecsen lesz, mert azoknak más nem nagyon volt, illetve ha igen, kép nem nagyon van róluk.
Civilt egyáltalán nem építek, esetleg civil (utasszállító stb) gépet katonai jelzésekkel, ha létezett (sok olyan van).
A díszfestéseket se szeretem, inkább csak a hagyományos, lehetőleg bevetésben részt vett gépek jelzéseit keresem. És az se baj, ha cápaszáj stb volt rajtuk, de semmi cicomáz...
z
atika 716987 2023. december 16. 12:37
Válasz erre
3D wheels
3D wheels

Ami nem lesz az L-39 ProfiPACK dobozban, az a PRINT kerék, erre kíváncsi leszek.
atika 716985 2023. december 16. 12:27
Válasz erre
Mivel nem terveztem nyitott kabinnal, ezért nem néztem meg eddig alaposabban. Örülök a zártnak. (A középső fix rész ívesebb, mint a többi, szerintem a nyitottból nem is lehetne emiatt zártat csinálni, de ez csak megérzés.)
Mindkét lapot adják, látszik a katalógus számból és Lept1/Lept2 jelölésből.
Az ukránnak a mintája és a színei tetszenek, jól állnak a gépnek és lesz szép stencil is hozzá. ...hát ukrán, na.
Az orosz, ami még bejön, szerintem ez a legjobb az eddigi orosz sémák közül- a sárkányos "civilt" nem számítva.
Zoli 716980 2023. december 16. 12:12
Válasz erre
A nyitott kabintető formája mennyivel jobb a réginél? Mert erre még nem kaptam választ.
A zárt biztos jobb, mint a nyitottakat zárva felrakni, de arra nincs szükségem.
A maratások is gazdagabbak, de gondolom a maketthez megint csak a belső lapját adják.
A cseh, orosz, ukrán festések nekem továbbra se vonzók, de ez szubjektív, és nyilván nekik igen, és most biztos eladhatóbb is. Én maradok a volt FÁK tagállamok jelzéseinél.
z
atika 716977 2023. december 16. 12:05
Válasz erre
Maratás
Maratás

Szia Zoli!

Igen, az L-39 készlet régi, de legalább a kabintető 2023-as. :)
Lehet, hogy unalmasak a festések, szerintem az orosz nem rossz, és lehet, hogy kedvet kapok az ukránhoz.
Már csak azért, mert megint odatették magukat a matrica és a maratást illetően; van szépszámú sárga ukrán és fekete orosz (ez kell a kazah-oz is) stencil is.
Zoli 716975 2023. december 16. 11:44
Válasz erre
Szia,

Szokás szerint a 72-es választék nem túl bő. Legalább most egy újdonság lesz, de az is ugye 20 éves és sajnos a matricái is elég unalmasak...
z
atika 716967 2023. december 16. 09:21
Válasz erre
Kitek
Kitek

Eduard 2024 február, makettek.
atika 716966 2023. december 16. 09:18
Válasz erre
Festések
Festések
Matrica
Matrica

Februárban, többek között: új dobozban, új matricákkal, új maratással, Eduard ProfiPACK L-39C Cat.No.: 7044
borisz 716705 2023. december 10. 21:59
Válasz erre
Én pedig nagyon kíváncsi vagyok arra az E-2re.
Azt hittem, hogy ilyenkor már piacon lesz. Persze inkább kotoljanak rajta még, mint hogy elkapkodják.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284.