Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
borisz | Adatlap | 714024 | ma 10:45 | ![]() | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 714012 | ma 07:52 | ![]() | |||||||||||||
Óhh de klassz. Már rebesgették hogy lesz. Csak ez az 1:43as mert. Remélem nemsokára lesz 1:35 is. Köszike a képet! | |||||||||||||||||
dikens | Adatlap | 714002 | tegnap 22:16 | ![]() | |||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713985 | tegnap 18:36 | ![]() | |||||||||||||
kervil | Adatlap | 713957 | tegnap 09:41 | ![]() | |||||||||||||
Bár a Tamiya van akkora név, a Tomcat meg olyan népszerű téma, hogy nyilván mindkét kibocsátás nyereséges lesz, de akkor is... | |||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 713956 | tegnap 09:31 | ![]() | |||||||||||||
Közel 30 évvel az eredeti készlet kibocsátása után a Tamiya kiadja annak első (!) módosítását: novemberben jön a Martlet/FM-1 48-ban. Tekintve, hogy nem új kit, egyben az Eduard most dobta piacra saját vadiúj és nagyon jó készleteit, annyira nem lesz ez most nagy durranás tőlük. A GWH pedig kijön még ugyancsak idén a saját "A" Tomcatjével, 48 szintén. Ezt még tőlük nem érzem annyira ütős ötletnek: a B-vel gyakorlatilag piaci résre hoztak egy jó minőségű kitet, az A esetében viszont ott van a pár éves Tamiya, ami jobb és még olcsóbb is... | |||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 713950 | tegnapelőtt 22:56 | ![]() | |||||||||||||
kervil | Adatlap | 713944 | tegnapelőtt 19:07 | ![]() | |||||||||||||
joshe | Adatlap | 713942 | tegnapelőtt 16:26 | ![]() | |||||||||||||
Ehh, ezt szerettem volna linkelni az elébb: www.themodellingnews.com/2023/05/updated-preview-vought-corsair-f4u-1a2.html | |||||||||||||||||
joshe | Adatlap | 713941 | tegnapelőtt 16:25 | ![]() | |||||||||||||
A Magic Factory F4U-1/-2 kabinja sem biztos, hogy jó lesz, ezeken a verziókon nem volt ferde oldalpanel, csak a késői verziókban. Valahogy nem úgy néz ki a fotón mint a rajzon :) aeroscale.net/news/new-images-of-magic-factory-f4u-corsair | |||||||||||||||||
badogvarju | Adatlap | 713940 | tegnapelőtt 15:41 | ![]() | |||||||||||||
Csak egy ötlet: Mert eddig senki nem adott ki normális "nagybeömlős" M-et. 48-ban gyanta átalakító foglalkozik a témával és slussz... | |||||||||||||||||
joshe | Adatlap | 713938 | tegnapelőtt 15:06 | ![]() | |||||||||||||
Húú az az imitált vásznazás a szárnyakon meg az oldalkormányon, remélem csak a fotó és a megvilágítás emelte ki ennyire, mert ha nem... :( | |||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 713937 | tegnapelőtt 14:49 | ![]() | |||||||||||||
Olvasgatom közben a külföldi fórumokat a Skyhawk kapcsán, ezt már sokkal inkább ekézik, mint korábban a Corsair-t. A fő problémájuk vele, hogy ezen a maketten sem sima az átmenet az orrsegédszárny kitérített állapotában a szárny felé, hanem van ott egy elég határozott "lépcső". Amit nem értek, hogy ha már ki akart jönni a gyártó egy Skyhawk-kal, miért pont az "M" változattal kezdte? | |||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 713936 | tegnapelőtt 14:23 | ![]() | |||||||||||||
Azt persze hozzá kell tenni, hogy mindezt csak az eddig megjelent fotók alapján, mert amennyire én tudom, tesztdarabot építésre még nem kapott senki. | |||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 713935 | tegnapelőtt 14:22 | ![]() | |||||||||||||
Amennyire én tudom, semmi végleges egyelőre. Különböző fórumokon okoskodtak páran, de ott is többnyire pozitív volt a kicsengés, a legtöbb Corsair maketten gyenge pontot jelentő radarantenna-burkolat alakját is kifejezetten jónak mondják. Leginkább a szegecselés ellenzőitől olvastam csak fanyalgásokat, de hát ez már egészen más téma. | |||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 713932 | tegnapelőtt 13:49 | ![]() | |||||||||||||
Van már esetleg verdikt a Corsairről? | |||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 713929 | tegnapelőtt 13:25 | ![]() | |||||||||||||
Nocsak. A Magic Factory a már korábban belengetett F4U Corsair-ük mellett kiad egy első blikkre nagyon szépnek tűnő A-4M Skyhawk-ot is (mindegyiket 48-ban). Hallott erről korábban valaki? Mert úgy tűnik, már összerakott mintadarab is van belőle. Ja, és egyúttal a Corsairjeiket is bemutatták. | |||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 713917 | 2023. szeptember 29. 22:46 | ![]() | |||||||||||||
Miniart P-47D Advanced Kit változat. Én egyelőre azt hiszem, maradok a Basic Kitnél, majd ha megjelenik, nekem az is elég lesz. www.facebook.com/photo/ | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713842 | 2023. szeptember 27. 11:12 | ![]() | |||||||||||||
Laac | Adatlap | 713833 | 2023. szeptember 27. 08:03 | ![]() | |||||||||||||
Miközben sok makettgyártó sorra adja ki a slágertermékeit (pl 1000. Tiger l), még mindig van olyan, amivel mostohán bánnak. Néha lehet hozzá kapni kiegészítőt, de hamar elfogy. Most is lenne egy, de máris hiánycikk. Nem is beszélve arról, hogy ez majdnem a makett árának duplája. Na ez a Leopard AS1. Az átépítésre szolgáló Meng Leo 1 készlete évek óta a polcomon kiegészítőre vár, de sajnos ez a mostani is elérhetetlen marad. | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713830 | 2023. szeptember 27. 01:41 | ![]() | |||||||||||||
Nemsokára ezek is megérkeznek: aeroscale.net/news/two-new-editions-f-5-tiger-ii-announced Nagyon remélem, hogy valami érdekesebb jelzések is lesznek a dobozokban, ezek a legutolsók, amiket építenék, ízlések és ficamok... z | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713829 | 2023. szeptember 27. 01:34 | ![]() | |||||||||||||
Aha, ez már valami. Viszont a matricák nekem nem érdekesek, talán várok még vele, hátha... z | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713828 | 2023. szeptember 27. 01:33 | ![]() | |||||||||||||
Bocsánat, ez medornak ment volna, de Neked is köszönöm a leírást. Az okokat értem, én is erről olvastam több helyen, de még mindig nem teljesen világos, hogy az egyes verziók, azok egyes példányai mivel voltak szerelve, mert ugye voltak átépített és újonnan gyártott gépek is. De valószínű a korai verziók makettjeit szárnyvégi féklappal és lyukas törzs-féklappal építeném meg, az A-6E meg zárt lemezzel készülne. z | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713827 | 2023. szeptember 27. 01:24 | ![]() | |||||||||||||
Szia, Lehetséges, amióta újra megvettem mindkettőt, még hozzájuk sem nyúltam, de valószínű majd a kínai kit kézbe vételekor azokat is újra előveszem. Engem nagyon zavarnak a komolyabb hibák, csak a tudat is, de sajnos vannak látványosabbak, amiket azonnal észre venni. A Fujimi MiG-21 sora is ilyen volt sajnos, de említhetném a Hobby Boss A-7 készleteit is. Utóbbiakból a kétülésest a komolyabb méret- és alakhibák, illetve a rossz törzs keresztmetszet miatt apróra vágtam, hogy majd valahogy javítom. Természetesen azóta is úgy áll a makett, jó eséllyel soha nem lesz belőle semmi. De egy torz makettet akkor se akarok építeni, inkább úgy marad. A törzs-féklapokkal nagyjából tisztában vagyok, a szárnyvégi a probléma inkább, vagy most már az sem. Amúgy először nekem is TRAM verzió volt a cél a Prowler mellett, de most már a korai A-6A, a KA-6D és az EA-6A is érdekel. Utóbbi főleg a 3-3 szárny alatti pilon miatt, ha jól tévedek a többin csak 2-2 volt. Megint a bőség zavara... z | |||||||||||||||||
medor | Adatlap | 713826 | 2023. szeptember 26. 22:53 | ![]() | |||||||||||||
Szia! Ha egymás mellé teszed a Fujimi és az Italeri makettjét mit látsz? Milliméterekkel eltérnek egymástól alakra.(A Fujimi keskenyebb.) Soha nem érdekelt,hogy melyik alakja pontosabb.Nem méregettem. Ezen a képen is egy Intruder-t látok: www.trumpeter-china.com/Uploads/202309/650bb1b3d528a.jpg Visszatérve a törzsféklapokra.Voltak gépek amelyeken festetlen acél látható. A beltér sem mindig fehér.Pirosra is festették egyes gépeken. Sőt!Emlékeim szerint egy régi 'Modell&Makett'-ben a szerző azt írta,hogy olyan gép is volt amikor a szárnyvégi és a törzsféklap is működött egyszerre. Aztán ott a perforált,majd a korongokkal beszegecselt és végül a letisztult törzsféklap is.Az első kettő vagy működött még,vagy már nem... Én a késői "TRAM" E változatot építem majd meg 'Desert Storm témában'. Így ez a dilemma nem fog üldözni.Ott a sima felületű működésképtelen volt már csak.Viszont leszedhető volt és alatta ki lehet dolgozni a sok 'kütyüt'. | |||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 713818 | 2023. szeptember 26. 18:02 | ![]() | |||||||||||||
joshe | Adatlap | 713809 | 2023. szeptember 26. 13:53 | ![]() | |||||||||||||
EA-6A féklapokhoz: The wingtip speedbrakes were omitted for a variety of reasons. It was feared that deployement of the speedbrakes, combined with the extra stores station fitted to the EA-6A's outer wing panel, could cause too great a torsional load on the aft spar under some flight conditions. The main rationale for the wingtip speedbrakes had been safety during carrier approaches, and the EA-6As were to be Marine aircraft, intended to operate primarily from land bases, so deleting them could be justified. [Aerofax Minigraph 7 - Dennis R Jenkins - Grumman EA-6A Intruder EA-6B Prowler - Aerofax/Motorbooks/Midland, 1989, ISBN 0-942548-12-4] | |||||||||||||||||
joshe | Adatlap | 713808 | 2023. szeptember 26. 13:43 | ![]() | |||||||||||||
A féklapokhoz: More changes came in May 1961 after NPE-1A. The A2F-1 initially was designed with conventional aft fuselage speedbrakes that had perforations intended to prevent buffeting from affecting the tail surfaces. The Navy determined that the fuselage speedbrakes were not sufficiently effective for either the dive bombing mission or for work around the carrier where instantenous drag control was needed during landing. Considering potential buffeting, interference with external stores, and the possibility of large potential trim changes, it was decided that best available location for additional braking surfaces was on the wingtips. Therefore, split wingtip speedbrakes became a standard feature of all production Intruders. These split speedbrakes (which could open up to 120 degrees) were so successful that the fuselage speedbrakes on early aircraft were usually bolted closed and the actuators removed. In later aircraft the fuselage location was simply paneled over, although the unused speedbrake remained on all Intruders. Initial concerns about asynchronous operation of the wingtip units were overcome by interconnecting control cables and a hydraulic control valve, which was latere replaced by a simplepressure tee to both wings. [Warbirdttech Vol 33 -Dennis R Jenkins - A-6 Intruder, Specialty Press, 2002, ISBN 1-58007-050-7] | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713807 | 2023. szeptember 26. 13:30 | ![]() | |||||||||||||
Ja és még annyit, hogy az első bekezdésre is válaszoljak, hogy nem is annyira a mérettel vannak már gondok, hanem a formával, pontosabban a törzs keresztmetszettel, ami általában javíthatatlan, mert nemcsak egy része rossz, hanem mindenhol... z | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713806 | 2023. szeptember 26. 13:28 | ![]() | |||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 713805 | 2023. szeptember 26. 13:04 | ![]() | |||||||||||||
Ez a kép tényleg egyértelműbb. Sok képet néztem, de 99%-ban üres a külső pilon. Egy esetben láttam póttartályt és egy esetben valami mást. Ez nem tudom, mi, akár póttartály is lehet, de nem tudom beazonosítani. EA-6A-ról beszélünk. :) | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713804 | 2023. szeptember 26. 12:19 | ![]() | |||||||||||||
Szia, Ez a kép nekem nem egyértelmű, a fényviszonyok lehet, hogy átvernek és van féklap. Ilyen képeket a többi verzióról is találtam. Viszont van itt egy jobb: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/EA-6A_Intruder_over_Cherry_Point.jpg Azt esetleg nem tudod, hogy a külső pilonokon póttankon kívül fegyverzetet is cipelt? Maketten már láttam, de az csak makett. z | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713803 | 2023. szeptember 26. 12:08 | ![]() | |||||||||||||
Szia, Nagyjából erre emlékeztem én is. Fiatal koromban, úgy 25 éve építettem egy Italeri KA-6D makettet, Eduard maratással, és rendkívül büszke voltam magamra, hogy a perforált maratást szinte tökéletes ívűre hajlítottam (ma már nem biztos, hogy menne...), aztán csukva ragasztottam be a kevés kép alapján, a lyukak megtartásával, hogy látszódjon a vékony lemez, meg talán mögötte az akna. Akkor még nem volt egyértelmű a korlátlan net, a kevés elérhető szakirodalom alapján a KA-6D az A-6A verzióból készült, és rögzített törzs-féklapokkal, így kénytelen voltam a zárt állapotot választani. A szárnyvégi féklapokról nem nagyon találtam használható képet a korai verzióknál, de mivel a törzsön lévőket zárva kellett beragasztani, így egyértelmű volt, hogy akkor a szárnyvégeken lennie kellett. Amúgy is képek alapján kéne építeni, de a korai Intruder esetében muszáj a kiválasztott gépről keresni fotókat. z | |||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 713792 | 2023. szeptember 26. 07:02 | ![]() | |||||||||||||
Egy kicsit én is kutakodtam, mert én sem emlékeztem olyan szárnyra, aminek nincs a végén féklap. Pedig van: de eddig csak az EA-6A-kon találtam ilyent. Főleg ezen az oldalon kutakodtam: www.cybermodeler.com/aircraft/a-6/a-6_all.shtml Ez persze csak azt jelenti, hogy én nem találtam képet. | |||||||||||||||||
medor | Adatlap | 713790 | 2023. szeptember 26. 00:30 | ![]() | |||||||||||||
Szia Zoli! Én még mindig reménykedek.Az arányokat a fotók alapján eltalálták. Tolómérővel nem szoktam méricskélni.Remélem most már a karácsonyfa alá meghozza a Jézuska ajándékba.Nagy kedvencem a gép. A féklapoknak viszont utánakerestem.Kicsit kusza a történet.(Lehet el is tévedtem!) Az A-6A Intruderek mind a nyitható törzsféklappal repkedtek. De volt küztük olyan amelyiknek a perforációit idővel befoltozták. Mivel így sem hozta a kívánt hatékonyságot,így az E változatokon már rögzítették őket és helyettük kerültek a szárnyvégekre a szétnyíló féklapok.Viszont az E típusokon is kétféle volt a rögzített törzsféklap.A korai változatokon előfordult a befoltozott perforációjú is.A késői építésűeken már csak a 'letisztult' látható. Ráadásul a KA-6D változaton még a perforált volt,de nem nyithatóan. A 'Squadron Signal' könyvében látható fotók alapján viszont manuálisan ki lehett nyitni a földön a műszakiaknak.Lehet valamit ellenőriztek ott a tankergépnél? Érdekes,hogy az EA-6B 'Prowler'-ek már meg sem kapták a törzsféklapokat. Úgy néz ki hogy használnunk kell 'google' barátunkat ha kíváncsiak vagyunk, hogy a megépítendő Intruder-ünk hogyan is nézett ki valójában... | |||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 713771 | 2023. szeptember 25. 16:25 | ![]() | |||||||||||||
A Takom megirigyelte a Border ötletét. Kiadják az Akagi sziget + fedélzet részletét, csak ők 1/72-ben, ami kicsit gyakoribb, mint a Border 1/35 aránya. (Kiváncsi vagyok, mikor követi majd az 1/48 változat?) www.facebook.com/photo/ | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713711 | 2023. szeptember 24. 10:25 | ![]() | |||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713710 | 2023. szeptember 24. 10:23 | ![]() | |||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713681 | 2023. szeptember 23. 14:59 | ![]() | |||||||||||||
Igen. Sajnos közelebbi képet azóta se találtam róla. Amúgy az Italeri is felhajtott szárnnyal adta ki anno a makettjét, de az ugye nem volt ilyen részletes, és csak félmegoldás volt, mert a tetején lévő spoilerek nem külön alkatrészek voltak, így felhajtott szárnynál a lógásukat házilag kellett megoldani, amihez a fékszárnyak alaphelyzetben nem látható részeit is ki kellett dolgozni. Ennél nincs ilyen probléma, csak pontos és alakhű legyen a makett! Az meg a korábbiak ismeretében kissé kétséges, de reménykedjünk, hátha... z | |||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 713677 | 2023. szeptember 23. 14:00 | ![]() | |||||||||||||
Ezek lennének azok a bizonyos öntőkeretek? Tetszik ha egy 72-es repcsinek felhajthatóra csinálják a szárnyát... | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713674 | 2023. szeptember 23. 13:19 | ![]() | |||||||||||||
Szia, A szárny-féklapok miatt aggódok inkább, mert a korai típushoz azt el kell tűntetni valahogy, míg a törzs-féklapokat csak be kell ragasztani a későbbieken. Utóbbiaknál én is úgy emlékszem, hogy perforáltak voltak, de nem zárom ki, hogy több verzió is volt, ahogy a zártaknál. Viszont a szárnyvégi féklapoknak még jobban utána kell néznem, illetve féklap nélküli szárnyvégekre nem is emlékszem... z | |||||||||||||||||
medor | Adatlap | 713640 | 2023. szeptember 21. 23:40 | ![]() | |||||||||||||
Szia! Nem tévedsz.De mivel olyan hatalmas különbségek nincsenek az alváltozatok között én úgy gondolom,hogy mindent egyberaktak és majd nekünk kell kiválasztani az alkatrészek közül azt ami megfelelő ahhoz a géphez amit építenénk. (Legalábbis remélem.) Mert a nyitható törzsféklapok tudomásom szerint perforáltak voltak. Itt nem az.De elképzelhető,hogy volt ilyen is.Ma már nem állok neki nyomozni. | |||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 713622 | 2023. szeptember 21. 16:16 | ![]() | |||||||||||||
Szia, Már az öntőkeretek alapján látható volt, hogy elég részletes makett, viszont mintha ennél is keverték volna a szezont a faxommal... Ha jól tévedek a korai verziókon működött csak a törzs-féklap, viszont akkor még nem volt szárny-féklap. Később az előbbi helyett lett az utóbbi. Ha rosszul tévedek, javítsatok ki!... z | |||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 713599 | 2023. szeptember 21. 08:40 | ![]() | |||||||||||||
Az Italeri Intrudere nem egy rossz készlet. Talán kicsit egyszerű, de nagyon jól építhető. Ez a Trumpeter viszont nagyon látványos! www.trumpeter-china.com/index.php | |||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 713594 | 2023. szeptember 20. 21:50 | ![]() | |||||||||||||
Fölülről szerintem nem lesz olyan vészes, egy alapozó réteg felvitele után szebb képet mutatna. Viszont ami a legelső képen látható belőle (előlről-alulról), az tényleg nem túl biztató, a szárnytő és a szárny ott nem találkozik zökkenőmentesen, azzal biztos lesz némi meló. | |||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 713589 | 2023. szeptember 20. 16:14 | ![]() | |||||||||||||
Új ukrán cég: Rush Model Kits, 1/144 Il-62M www.facebook.com/rushmodelkits/posts/pfbid02EZkgAzLXMP8pJKXiPReXivbycw47ANAiHzRWmHxtbYtTMLsv3cpDLGeuPLGb2g9wl | |||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 713586 | 2023. szeptember 20. 16:06 | ![]() | |||||||||||||
Új képek a Miniart P-47-eséről. Az a szárnytő-illeszkedés valahogy nem az igazi, se alul, se felül, se elölről. Nem dráma, de nem is öröm. www.facebook.com/photo | |||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 713504 | 2023. szeptember 18. 15:29 | ![]() | |||||||||||||
Jajj már... :D | |||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 713501 | 2023. szeptember 18. 14:25 | ![]() | |||||||||||||
Akik szeretik a különleges repülőket, azoknak jó hír, hogy az Airfix szépen halad a Fairy Gannet (az Ungainly Fowl) munkálataival: aeroscale.net/news/gannet-update | |||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 713500 | 2023. szeptember 18. 14:10 | ![]() | |||||||||||||
Ezt de nagyon szeretném, ha 48-ban lenne... :) |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
www.autoszektor.hu/sites/default/files/u1448/kenguru.jpg