/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96.
lacipapa 570473 2014. október 25. 09:21
Válasz erre
Köszönöm,ezt találtam én is.Azt meg tudnád mondani,hogy pl. az ülés a toronyban hogy helyezkedett el?Középen,bal-vagy jobb oldalon,vagy kettő volt benne?A rádió pl. hol volt elhelyezve?
Üdv,Laci
Elnar 570472 2014. október 25. 09:17
Válasz erre
39M Csaba rajz torony metszet
39M Csaba rajz...
39M Csaba torony = fortepan_43905
39M Csaba torony =...
39M Csaba torony = fortepan_43906
39M Csaba torony =...

Ennyi van. Nem vagyunk ellátva beltér fotókkal.
lacipapa 570460 2014. október 24. 21:55
Válasz erre
Kedves kollégák!
Aki 39M CSABA páncélkocsit építene (minimanfactory),gépágyú csövet (és motort is!)
hazai gyártótól lehet be szerezni (gyanta).DNEPROMODEL!
A gépágyú,39M 20mm SOLOTHURN Hevi Puska típusú (póttárakkal).

Kérem,aki tud a torony belsejéről képeket,tegye fel ide,vagy az elérhetőségemre.A neten,sajnos,csak 2db képet találtam róla,de nem igazán látszanak a belső szerelvények.Csak a torony belsejéről kellene!
Elérhetőségem az adat lapon.
Üdv,Laci
lacipapa 570392 2014. október 24. 10:36
Válasz erre
Az a baj a gyantával,hogy nagyon alaktalan a láng rejtő része.Aluból próbálgatom,de még eléggé vastag.A külső csö milyen átmérőjűnek kellene lenni?A gyantát vegyem alapul (injekcióstű)?
juge75 570387 2014. október 24. 09:59
Válasz erre
Én befognék egy réz pálcát a fúrógépbe
és reszelővel megcsinálnám a gyanta alapján a csövet, gyantáról rá a lángrejtőt...
Kamovos 570385 2014. október 24. 09:45
Válasz erre
Hm.

Ez most mi volt?
Hogy értetted, hogy "Szerintem a Fordokat nem első kerék hajtásúra alakították"
Adott típushoz, vagy egyáltalán nem alakítottak át első kerék hajtásúra?

Üdv: kamovos
lacipapa 570381 2014. október 24. 09:25
Válasz erre
Szervusz!
Köszi,akkor most mi a megoldás?
juge75 570373 2014. október 24. 06:48
Válasz erre
solothurns1810002hz
solothurns1810002hz
2a006f0d0b8144fe05f9f474b514eb1d
2a006f0d0b8144fe05f9...
20pstkiv18S
20pstkiv18S

Nem jót illesztettem be. Csőhossz 1448 (1300 másik oldalról) mm (solothurn), elvileg az L/65 lesz a jó, viszont lángrejtő az teljesen más, olyan mint a KPV-é.
juge75 570372 2014. október 24. 06:03
Válasz erre
lacipapa 570369 2014. október 24. 01:07
Válasz erre
Üdvözlet mindenkinek!
Segítséget kérek.39M Csaba kocsit építek és RB csövet szeretnék hozzá venni,mert amit gyantában adnak az nulla.
Három csövet néztem ki.Melyik lenne a legjobb,vagy egyik sem?Nem akarok hülyeséget csinálni.A csövek:
-RB 2cm Flak 38 L/65,
-RB 2cm Flak 38 L/50,
-RB 2cm KWK 30 L/55.
Üdv,Laci
romsitsa 569443 2014. október 13. 13:59
Válasz erre
Hello,

van egy téli és egy tavasz-nyári sorozat.
A télin a párduc és sdkfz 251 szerepel, a tavasz-nyárin néhány flak, egy-két olasz roncs, a párduc, T34/85, Wespe ez a Zrinyi, emlékeim szerint

Üdv

Á
jacksson 569436 2014. október 13. 12:02
Válasz erre
Köszönöm, valóban, a 95.oldalon. És így igaz a templomtorony jól pozícionálja. A vérmezőről tudom, van több fotó és ebben a könyvben is kettő a konkrét helyszín részletéről. (annyi képet átnéztem már, és ez egy jellegzetes kép, "mégsem ugrott be")és ezeken a képeken kívül ugyanekkorról/innen van/maradt más is az archivumban ?
PeKo Publishing 569435 2014. október 13. 11:55
Válasz erre
Szia!

A rohamlöveg egész pontosan a Krisztina körút mellett, a Vérmező sétányán áll, a háttérben (bal szélen a fák mögött) jól látható a Krisztinavárosi Plébánia tornya. A kép nagyjából a Koronaőr köz magasságában készülhetett.

(A kép egyébként megjelent a Tamásy-Ungváry: Budapest 1945 albumban is, amiben van még kép a helyszínről.)
jacksson 569429 2014. október 13. 11:35
Válasz erre
zrinyi hol

1945 tavaszán kb.
zrinyi hol

Üdvözletem Kedves Jóemberek: azt kérdezném (mivel én nem ismertem ezt a képet), hogy hol készült (Attila út felől a Gellérth/Blocksberg-re nézve) illetve van ehhez a helyhez kapcsolódva több, más szemszögű kép akár a zrinyiről, akár a helyszín AZONOS időbeli részleteiről/egészéről ? Köszönöm szépen.
Törzsbusz 569309 2014. október 11. 17:17
Válasz erre
Köszönöm! 1950-től kezdődő időszakon már jó ideje dolgozok.
Számvéber 569300 2014. október 11. 14:59
Válasz erre
Csak 1945-ig bezárólag. Ez a gyakorlatban 1944 közepéig készült dokumentumok feldolgozását jelenti. Későbbi iratok már sajnos alig maradtak. Az 1945 utáni korszak más káposzta. :)
Törzsbusz 569298 2014. október 11. 14:04
Válasz erre
Az M.Kir. korszakra vonatkozóan,vagy azutáni is?
romsitsa 569285 2014. október 11. 08:36
Válasz erre
Szerintem a Fordokat nem elsőkerek hajtásúra alakították illetve a Kfz. 81 a 20 mm-es Flak vontatója.

Üdv

Á
Számvéber 569280 2014. október 11. 08:20
Válasz erre
Ilyen összefoglaló már létezik, szigorúan levéltári forrásalapon. Azon leszek, hogy ez (terjedelme miatt több részletben) minél előbb megjelenjék...:)
tyimosenko 569272 2014. október 10. 23:00
Válasz erre
Azért szerintem az egy-két részlet pontosításánál többről volt szó 10 évvel ezelőtt a roncskutatás fórumon. Ott konkrétan a honvédségi járművek típuslistájának kiegészítési igénye merült fel ha jól emlékszem. Egy ilyen összefoglaló hasznos lenne mindenesetre.
T.Csaba 569267 2014. október 10. 21:29
Válasz erre
Kedves Dénes!
Nem akartam sértő lenni,a szándék is távol álljon tőlem!
Mindössze furcsállom,hogy egy akár elkészült-akár nem könyvhöz,egy nyílvános oldalon gyűjtött,megkérdőjelezhető valóság tartalmú információkat kell felhasználni.

Nagyon rossz a hasonlítás,de ha az én szakmámban problémába ütközöm,akkor nem valamelyik közösségi oldalon kérek tanácsot,mert sosem tudhatom,hogy valós megoldást kapok vagy okoskodást.

Mindenkitől elnézést!Látszik,hogy itt többen vannak,akik valószínűleg hitelesen meg tudják válaszolni a feltett kérdéseket.

A bajom mindössze annyi,hogy eddig az Önök könyveit én is szakirodalomként forgattam,de most egy kicsit megingott a bizalmam.

Tujmer Csaba
Dénes 569262 2014. október 10. 20:51
Válasz erre
Kedves Csaba!

A konyv meg van irva, nem kell adatot gyujteni hozza.
Mindossze egy-ket reszlet pontositasarol van szo.

En nem tartom szegyenletesnek, ha egy szerzo megoszt reszleteket egy keziratbol, mielott a konyv megjelenne. Lehet mas maskent gondolja, nem tudom. Csak nem lenne szabad visszaelni ezzel.

A vegso szot ugyis a konyv fogja megadni. Nyomatekosan kerek mindenkit ne vonjon le kovetkezteteseket mielott olvasta volna a kesz konyvet.

Denes
T.Csaba 569260 2014. október 10. 20:41
Válasz erre
Elég szégyenletesnek tartom,hogy egy nemzetközileg megjelentetendő könyvhöz így kell adatot gyűjteni,majd mindezt saját nevünkel publikálni.
Nem akarom megsérteni Dénest,de számomra ez és a korábbi viták eléggé hiteltelenné teszik a kutatásait.
Ne legyen igazam!
vfrtom 569253 2014. október 10. 19:48
Válasz erre
Gondolom meglesznek az urak említve a könyvben, mint akik típusmeghatározást végeztek?
vfrtom 569216 2014. október 10. 15:46
Válasz erre
Nem, kezd az egész Földi Pál népszerü könyveire hajazni.
Dénes 569208 2014. október 10. 14:14
Válasz erre
Az elozo az off-okra szolt. Elfelejtettem bejelolni, hogy off...
Dénes 569207 2014. október 10. 14:12
Válasz erre
Latom, hogy kezd savanyodni a szolo...
Dénes 569196 2014. október 10. 10:40
Válasz erre
TruckImports_Hungary_Denes
TruckImports_Hungary...

Mellekelem a keszulo konyv 2. fejezetenek egyik oldalat a tehergepkocsi importokrol.
Szivesen olvasnam ennek kiegesziteset (ha van), vagy a kozoltek megerositeset.

Koszonettel,

Denes
romsitsa 569186 2014. október 10. 08:23
Válasz erre
Tévedtem, a Modell&Makett magyar páncélosok különszámában szerepel az 1. lovasdandár emblémája, de az is előre nyilaz, kisebb, mint a turul.

Üdv

Á
romsitsa 569159 2014. október 9. 18:14
Válasz erre
Hello,

úgy rémlik a Jász vitézek... c. könyvben van egy fotó hasonló jelzésről tán a ceglédi zászlóalj volt Toldiján.
Méretre akkor, mint a turul.

Üdv

Á
romsitsa 569155 2014. október 9. 18:05
Válasz erre
Hello,

mindkét verziót.

Üdv

Á
Dolmi 569022 2014. október 7. 20:45
Válasz erre
Commissar 568995 2014. október 7. 12:08
Válasz erre
A rakparti gépkocsi egy Horch 830R Kübelwagen (kzf. 12), más a hűtőmaszk, a szélvédő és a lámpák elhelyezése is. A katonák sisakján meg valóban rajta van az SS álcahuzat.
Gabusch 568992 2014. október 7. 11:28
Válasz erre
Halovány fogalmam sincs. Nem értek hozzá, nekem a képen és a szövegben lévő híd eltérése tűnt fel. :)
Számvéber 568984 2014. október 7. 08:42
Válasz erre
Félve kérdezem: a rakparton nem a "Reich" SS-hadosztály gépkocsiját fényképezték le véletlenül? A Szabadság-hídon a Heer gépkocsija látható...:)))
Gabusch 568980 2014. október 6. 23:45
Válasz erre
A kocsi amúgy eléggé hasonló - szerintem ugyanolyan - és lent megy az alsó-rakparton.
tyimosenko 568971 2014. október 6. 22:40
Válasz erre
Megtalaltam a kepet. Majdnem a nyakamat tettem volna arra, hogy ugyanaz a ketto kocsi, de jobb, hogy erre nem kerult sor. Egy hidat tevesztettem eszak felol.

www.roncskutatas.hu/node/3793
Gabusch 568969 2014. október 6. 22:14
Válasz erre
Rettenetesen öreg vagyok ugyan, de annyira azért nem, hogy emlékezzek az akkori állapotokra a Gellért tér környékén. :)

Jelen pillanatban a Szabadság hídról nem lehet lefordulni a rakpartra. Tehát amennyiben a kocsi az alsó-rakparton megy déli irányba és még nem érte el a Petőfi- (Horthy-) hidat a kép készítésének időpontjában, akkor az alighanem nem ez volt.
lacipapa 568967 2014. október 6. 21:12
Válasz erre
Mire akarod tenni,ill.1:35?
A HAD csinál ilyen matricákat,pl.HJ35004-es matrica íven ez is van,de az sem hátra felé nyilaz.
ponty 568965 2014. október 6. 20:51
Válasz erre
Kérdésem lenne. A Donnál (Vagy bárhol ahol voltak) A magyar egységek M3 Stuart melyik verzióját zsákmányolhatták? A Sima M3, vagy az M3A1 aminek nem volt kupolája? A neten lévő két "leghíresebb kép" (amelyiken agy Pz. 38(t)-t vontat, meg egy aminek az egyik támaszkodva pózol, nem tudtam eldönteni, de a másodikról ítélve M3A1. Köszönöm a segítséget előre is.
tyimosenko 568960 2014. október 6. 19:54
Válasz erre
Nem errol a kocsirol keszult egy kozismert foto, miutan balra fordult a hid utan es halad a rakparton? Az Ungvary Bp. ostroma konyvben szerepel pl.
Dénes 568959 2014. október 6. 19:44
Válasz erre
Koszonom az ujabb kiegesziteseket.

A konyv 1. fejezetenek kijavitott layout-jat (amelyben ezek a fotok benne vannak), tegnap ejjel leadtam, de remelhetoleg az utojavitasnal/-ellenorzesnel meg lesz esely a pontositasra.

Denes
Elnar 568949 2014. október 6. 16:35
Válasz erre
Minden kétséget kizáróan. Azt nem is néztem.
Gabusch 568945 2014. október 6. 14:21
Válasz erre
Ez szerintem nem a régi Erzsébet, hanem a Szabadság - akkoriban Ferenc József - híd.
Commissar 568943 2014. október 6. 14:10
Válasz erre
Üdv!
A Staff Car 568695-ön egy Wanderer W11 Kübelwagen (korai, 1933-ig gyártott változat azt hiszem) még a Wehrmacht szabványosítás előttről.
juge75 568927 2014. október 6. 06:48
Válasz erre
fortepan_43957v
fortepan_43957v
fortepan_43959v
fortepan_43959v

Nekem ilyen van, a képek a Fortepan.hu-oldalról valóak, de ezen nem hátrafelé nyilaz.
Dolmi 568904 2014. október 5. 20:19
Válasz erre
Van valakinek képe a hátrafelé nyilazó lovas jelzésről?

Esetleg méretet tud valaki, hogy mekkora lehetett ez a jelzés?
Elnar 568887 2014. október 5. 18:48
Válasz erre
A 701-esen sima Ford BB van, míg a másikon Typ 42 (Emericktől tudom én is)
Legkönnyebben úgy lehet megkülönböztetni a felépítményt, hogy a sima BB-nek a pótkerék a hátsó kerék után van, míg a Typ 42-nek utána. Ezen kívül a 42-es orra olyan mint a V3000-é
Dénes 568879 2014. október 5. 18:31
Válasz erre
Koszonom, Elnar, az azonositasokat.

Ha jol latom az 568700 es 568701 fotokon lathato Ford tipusu mentok nem ugyanazon tipusok (mas a huto alakja, ill. a sarvedok is elternek).

Denes
Elnar 568749 2014. október 4. 10:09
Válasz erre
568696: Mercedes-Benz G-5
568698: Ford V8/51
568700: Ford BB Typ 42 mentők
568701: szerintem zöld, csak kegyetlenül poros
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96.