/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99.
romsitsa 726054 tegnapelőtt 08:19
Válasz erre
Ő lesz az, lehet, hogy még/már? az üstökös jelzés nélkül. Köszi.
Elnar 726049 2024. június 16. 22:44
Válasz erre
CV 35 - H-156 = PMA
CV 35 - H-156 = PMA

Ez szerintem a H-156. Nincs elérhető közelségemben a PMA egy ideje így csak egy antikváriumi hirdetés képéből tudtam gazdálkodni.
romsitsa 726040 2024. június 16. 21:27
Válasz erre
Ok, második kérdés tárgytalan, a H-167 stimmel.
romsitsa 726039 2024. június 16. 21:26
Válasz erre
Helló!

A H-156-os CV-35-ről lapul valakinél oldalról és/vagy szemből fotó?
Volt olyan CV-35, amin az oldalkitekintők öntvények és a géppuska bukótornyán a keret alakú rátétlemez van? Egyelőre csak a bukótorony keret alakú lemezerősítés-öntvény kitekintő és lemez oldalkitekintő, bukótornyon két lemezrátét kombinációt találom.
romsitsa 725865 2024. június 11. 14:28
Válasz erre
Az alkalmanként felbukkanó világos (de logikailag nem fehér) színű Csabák, Turánok, Nimródok kapcsán van új információ? Mi volt a terv?
romsitsa 725860 2024. június 11. 11:08
Válasz erre
A Toldira visszakanyarodva a géppuska toldat csonkjába rakták a jelzőzászlót. Látszik a dróthurok, amivel a hüvelyzsák oldalára akasztották használaton kívül. Ezek a zászlók illenek a hátsó zászlótartóba, a lobogót nem tudom, hogy hogyan eszkábálták rá (vagy hova van rögzítve).
téglatesó 725858 2024. június 11. 10:07
Válasz erre
Helló Déé!

Köszönöm a választ, ez megmagyarázza az ellentmondást, akkor nem 34 hanem 41db löveg volt, így már belefér a második olasz szállítás darabszáma is. Szuper! Köszönöm!
Akkor ennek értelmében módosítom a cikkemet.

Helló Romsitsa!
Köszi neked is az észrevételt, a kerekekkel és a légfék-tartállyal alighanem igazad van, a maketthez adott típusú kerékhez nem kell a tartály, ezt is beleírom a cikkbe.

Köszi mindkettőtöknek a segítséget!
Déé 725852 2024. június 11. 08:44
Válasz erre
zhhzjj7j
zhhzjj7j
zhzhhh6
zhzhhh6

Szia!
Gyári számok szerint 41 db 21 cm tarackunk volt, abból 8(39M)+6(40aM)olasz, tehát akkor 27 db a magyar gyártás.
Alakulatok között cserélgetik őket többszörösen már már követhetetlen módon, plusz kapnak az intézetek is pl Ludovika.
romsitsa 725843 2024. június 10. 22:04
Válasz erre
Az volt, valahol talán megvan a toronyjelzése is.
Elnar 725840 2024. június 10. 21:52
Válasz erre
H-440 már csak azért is N+200%-ig nem lehet, mert arról van több képem is. Csúnyán árokba van borulva, indokolatlanul nagy nézőközönség mellett próbálkoznak kiszedni (szerintem Ludovikás jószág volt)
romsitsa 725838 2024. június 10. 21:23
Válasz erre
Gondolom nem meglepő, hogy Dombrády szerint 8 löveg jött az olaszoktól és 41-ben 2-őt, 42-ben 16-ot, 43-ban pedig 8-at gyártottak itthon.
Más forrásban az 1943-as 8 darab a 40aM verzió, olasz beszerzés, de mélyen hallgatnak arról, hogy mennyi készült itthon.
Megint más forrás szerint az első 8 darabos olasz beszerzésből 1 a HTI-nél maradt, 7 került a csapatokhoz.
Érdekes módon a tüzérség 100 évén kívül sehol sem nyilatkoznak arról, hogy hány darab 210-es tarackkal rendelkeztünk összesen.
romsitsa 725822 2024. június 10. 18:11
Válasz erre
A hátsó kocsin a géppuskaállvány csonkjában van a lobogó.
téglatesó 725817 2024. június 10. 16:53
Válasz erre
Szia Déé!

Köszi a hozzászólást és az infót a cikkemhez, de most kérlek segíts pontosítani a dolgokat, mert kicsit összezavarodtam.
A Magyar tüzérség 100 éve (177.old.) azt írja, hogy a 21cm tarack magyar gyártása
1942: 18db
1943: 8db.
Ez összesen: 26db, amihez ha hozzáadjuk a 8db olasz löveget, kijön a 34db, amit szintén ott írnak.
Tehát változatra lebontva:
39M: 8db (olasz gyártás 1938-39)
40M +40/aM(?): 26db (magyar gyártás 1942-43)
Ez összesen megint 34db.
Te azt írod, hogy a 40/aM megint nem magyar gyártás, hanem olasz, tehát "nem kell a 26db magyar gyártásba beleszámolni").
Akkor vagy a magyar gyártás nem 8+18db, vagy nem csak 34db tarackunk volt.
Itt ellentmondást érzek, vagy valamit nem jól értelmezek.
Tudsz ebben segíteni?
Előre is köszi a válaszod.
téglatesó 725816 2024. június 10. 16:37
Válasz erre
Hello Elnar!

A Toldi rendszámát megtippelni sem merem, de sz 100000%, hogy nem H-440, mivel az egy botantennás B20 volt, ez meg egy szalagantennás A20, így legfeljebb a 3-as kezdő szám lehet biztos (a 0-ás harmadik szám mellett, ami tisztán látszik is).
Elnar 725806 2024. június 10. 12:24
Válasz erre
Ja, hogy EZ az a kép! Kivágva nem is tűnt fel.
Téglatesó, ekkorában nem láttam még, köszi. Ez így 90% nekem hogy H-340. Látszik a 4-es sarka, és még a szög is ami meredekebb a mint a 7-es esetében. A H-440-ről van képem, és sem a festése sem a jelzései nem egyeznek.

Romsitsa, most már látom a rudat is, kérek engedélyt meghunyászkodni. :)
téglatesó 725801 2024. június 10. 09:07
Válasz erre
És ha már flood, legyen kövér, ha jól látom, a hátul futó Toldinak szintén be van szúrva egy zászló a torony zászlótartó-csonkba. Elsőre azt hittem, annak tényleg a légvédelmi toldat helyére van tűzve, de a torony el van kissé fordítva, így a zászló tényleg a helyére kerül.
téglatesó 725800 2024. június 10. 09:04
Válasz erre
vapg1t5
vapg1t5

Tényleg évek óta kering ez a kép a neten, nem is értem, miért nem volt meg nekem... (ezt a nagyobb változatot a Redditről szedtem le)
téglatesó 725798 2024. június 10. 08:48
Válasz erre
Helló Wrecker!
Az aknavetős jó kép, köszi érte, nekem még nem volt meg, a többi szerintem mind mótvá. Az uccsó kép amúgy nem Toldi, hanem Pz.38T de gondolom ezt Te is tudod.

Elnar, Romstista, nektek is köszi, ma is tanultam valamit a Toldiról, hogy volt rajta toldat jelzőzászlónak.
Wrecker 725792 2024. június 9. 20:01
Válasz erre
aknavető
aknavet
Kerékpárosok 1940
Kerékpárosok 1940
Mercedes G5
Mercedes G5
Opel Blitz
Opel Blitz
ordibátor
ordibátor
Pavesi P4 + Rába
Pavesi P4 + Rába
Távcső
Távcs
Toldi
Toldi

Talán még nem volt mindegyik...
romsitsa 725789 2024. június 9. 17:46
Válasz erre
Van kevésbé kiégett kép.
Elnar 725786 2024. június 9. 16:00
Válasz erre
Az még talán lehet zászló is, bár engem zavar a rúd láthatóságának hiánya.
Szerintem ennyire nem tud kiégni a kép, ha viszont az antenna is látszik De elég sok minden lehet még. Pl. egy kupolatetőnek támasztott kinyitott térképtáska sarka.
romsitsa 725782 2024. június 9. 12:35
Válasz erre
A géppuska toldatban is van egy kisebb zászló, valószínűleg a hk. felszerelését képző jelzőzászlók valamelyike.
romsitsa 725770 2024. június 9. 08:59
Válasz erre
Igen, a célzótávcső fedelét takarja a társisak, de a pk-i ajtó sziluettje valamiért nagyon nem stimmel. A zászló kb a helyén van.
Elnar 725767 2024. június 9. 08:52
Válasz erre
Toldi - H-372 = magyarpáncél fb
Toldi - H-372 =...
Toldi - H-407 = makettinfo - romsitsa
Toldi - H-407 =...
Toldi - H-440 = vatera+++
Toldi - H-440 =...

Köszi!
Elsőre tényleg olyan, mintha, de kétszeresére nagyítva látszik, hogy a periszkóp és a géppuska tartó csonk pont kitakarják egymást. A géppuska csonk teteje épp kilátszik.
Viszont pont azon a helyen van egy kis csonk, ami csak hátulról-felülről látszik, így értelemszerűen alig van róla kép. Ezek szerint akkor az zászlónak volt.
téglatesó 725766 2024. június 9. 08:25
Válasz erre
toldi
toldi

Romsitsa, Elnar, köszi a hozzászólásokat!
Cserébe itt egy (nekem) új Toldi-fotó az ebayről, olyan, mintha a légvédelmi toldat helyére egy zászló lenne beszúrva:
Elnar 725729 2024. június 8. 10:05
Válasz erre
A Nebelwerfer korában már nem variáltak a különféle vontatáshoz készült különböz kerekekkel. Mivel azonban a futóműve a Pak 36-tal egyezett, így annak is cserélhető kereke kellett, hogy legyen.
Bartkó-kereket láttam használva Pak 36-on, 40M páncéltörőn és a 120 mm-es (szovjet vagy német) aknavetőn még emellett. A 120 mm-es vetőkhöz nem értek, így nem tudom, fix kerekük volt-e, de a többinek kifejezetten egyszerűen cserélhető volt. Adja magát egy magyar kerékkel helyettesíteni az eredeti németet ha megsérül.
romsitsa 725727 2024. június 8. 08:54
Válasz erre
Helló, az egyetlen további információ, hogy a Pak 36 is kapott ilyen kerekeket, ezért egyelőre német vető magyar kerékkel az álláspontom.
téglatesó 725685 2024. június 7. 09:58
Válasz erre
005
005

Helló!

Ezen a Nebelwerferen a Bartkó-féle(?) küllős kerék vajon a (nem bizonyított) magyar gyártásra utal, vagy csak valami javítás eredménye lehet? Akárhány képem van a magyar ködvetőkről, azokon mindegyiken az eredeti német teli lemezkerékkel futnak, csak ezen az egyen van magyar(?) küllős.

Köszi!
Elnar 725626 2024. június 5. 00:28
Válasz erre
Köszönöm az infót, de egy ideig nem lesz lehetőségem ilyennel foglalkozni sajnos.
Viszont Számvéber Norbert szintén szovjet forrásokból dolgozva tartotta a legutóbbi előadásait a Hadtörténelmi Dénutánok keretében a budapesti és a kárpátok-beli harcokról
Freddy 725623 2024. június 4. 21:39
Válasz erre
A téma iránt érdeklődőknek kötelező olvasmány, már csak azért is, mert nagyon jól bemutatja a történetírás féloldalasságát. A szovjetek az ostrom alatt minden tisztjüktől részletes jelentéseket követeltek meg az eseményekről, és ezek a jelentések el is készültek, minden utcasarkon az ott lefolyt harcok sok esetben fényképekkel, vázlatokkal is kiegészítve. És amikor ez a jelentéshalmaz készen volt, szépen elrakták egy raktárba, mint az Indiana Jones végén a Frigyládát. Nálunk Gosztonyi, Számvéber és a többiek vért izzadva rakosgatták össze a mozaikokat német és magyar jelentések és visszaemlékezések megmaradt töredékeiből, miközben az ostrom rajszinten óráról-órára megírt története végig ott volt egy szovjet archívumban, csak senki nem olvashatta el. Na, ezt az anyagot túrta fel most Kamen Nevenkin. :P
Elnar 725510 2024. június 2. 10:48
Válasz erre
Megvan a "Botond". Zsákmányolt orosz VS-60

www.wio.ru/rr/vs60.htm
Elnar 725509 2024. június 2. 10:21
Válasz erre
Most azért kicsit örülök :)
Eddig azt hittem, az én ismereteim hiányosak a páncélvonatok terén, azért futok mindenhol ellentmondásokba, de úgy tűnik, hogy eleve ellentmondásosak az adatok.
(Pl. a könyv 187. oldaláon Erdély visszatérésekor készültnek írt kép biztosan a felvidéki bevonuláskor készült, mert a Magyar Nemzet 1939-es évkönyvében benn van)
romsitsa 725501 2024. június 1. 21:36
Válasz erre
Itt a 7. és 8. ábra egészen cifra. A 7. a 103., a tetőnek laposabb az íve a 101.-nél és
a cikk nyitó képénél is, amit 103.-nak vélek. Egymás alatt a 7. és 8. ábrán szépen látszik a különbség. Meglehet, hogy négynél több kocsi volt.
real.mtak.hu/121805/1/HT_2021-1_cikk_14.pdf
romsitsa 725499 2024. június 1. 21:08
Válasz erre
A tábori ágyús kocsiból is két verzió létezett,
itt géppuska hátul
mek.oszk.hu/16400/16461/16461.pdf itt géppuska elöl
real.mtak.hu/121805/1/HT_2021-1_cikk_14.pdf

És úgy nézem ezeket szabadon kombinálták a páncéltörő kocsi két kivitelével.
romsitsa 725496 2024. június 1. 20:41
Válasz erre
Imádom.
Itt mek.oszk.hu/16400/16461/16461.pdf a 177. oldalon a 101. vonat szerepel Sajószentkirályon (azonos a "rozsnyói" képpel). És nem találom semmi nyomát annak, hogy a 103. páncélvonat részt vett volna a felvidéki bevonulásban, ezért elfogadhatónak tartom, hogy ez a 101. A 200. oldalon ismét szerepel a 101., mindkét képen megfigyelhető, hogy a kocsi végén (löveggel ellentétes oldal) található géppuskaállás közel van a kocsi végéhez és a löveg feletti kupola a menetirány szerinti jobb oldalon van.

Itt real.mtak.hu/121805/1/HT_2021-1_cikk_14.pdfa cikk nyitóképét a 101.-gyel összehasonlítva a hátsó géppuskaállás közelebb van a kocsi közepéhez, a löveg mellett nincs kapaszkodó, de van plusz kitekintőnyílás, az első géppuska előtti oldalkitekintő egy körbecsavarozott lemezben van. És a löveg feletti kupola a kocsi menetirány szerinti bal oldalán van, mondjuk, hogy ez lehet a 103.

A Gellért téren fotózott kocsi hátsó géppuskaállása a 101.-gyel azonos (és a terepminta látható része is), viszont a löveg feletti kupola a bal oldalon van, lehet, hogy az átépítésnél átrakták.
A Keletinél készült fotón a hátsó géppuskaállás stimmel a 101.-gyel és Gellért térrel, de a kupola a jobb oldalon van. Persze annyira kicsi kép, hogy akár lehet tükrözött is...
Elnar 725493 2024. június 1. 18:42
Válasz erre
CV 35 - H-152 = Észak felé
CV 35 - H-152 = É...
CV 35 - H-152 = Észak felé+
CV 35 - H-152 = É...
PF 508-III W - 4A-4xx - 44-02-25 - Kolozsvár = vatera
PF 508-III W - 4A-...
MB 170V (W136) - 1943 = vatera
MB 170V (W136) -...
39M Goerz = darabanth
39M Goerz =...
104 - 423.499 = darabanth
104 - 423.499 =...

Most inkább maradnék annál amihez értek: megint begyűjtöttem pár fotót különféle bejáratott oldalakról
téglatesó 725492 2024. június 1. 17:39
Válasz erre
Bármelyik könyvtárból kikölcsönözhető a Nevenkin-mű. Arra készülj, hogx 2db jó vastag könyvet kell majd hazacipelni (az egyikben csak szöveg, a másikban csak fotók meg ábrák vannak).
Elnar 725490 2024. június 1. 17:25
Válasz erre
Ehhez a kiadványhoz még nem volt szerencsém és sajnos egy ideig még nem is lesz rá módom. Pedig amiket írsz, az alapján érdemes volna beszerezni.
romsitsa 725488 2024. június 1. 16:36
Válasz erre
Nem. Kamen Nevenkin A Budapest Erőd 2., 80-81. oldal alapján (és a szovjetek szerint) a Keletinél egy géppuskás, egy löveges és egy gépágyús kocsi állt (utóbbi kialakításában azonos a Gellért térivel). A dolog pikantériája, hogy a könyvben mindháromról szerepel fotó, de szerintem a géppuskásnak titulált kocsi valójában a löveges, csak hátulról.
Elnar 725487 2024. június 1. 15:30
Válasz erre
A Keletinél egy tábori ágyús, a Gellértnél egy páncéltörő ágyús kocsi áll, mozdonnyal. Ez így 3 kocsi, ami szerintem pont kitesz egy vonatot. Az, hogy ez egy szerelvény 3 kocsija volt-e azt nem tudtam kideríteni, mert nincs olyan kép eddig amin végig értelmezhető a terepminta.
Nem zárnám ki, hogy a számozás-beli ellentmondás feloldása az lehet, hogy elkezdték összecserélgetni a kocsikat a végén. (ez csak egy ötlet, de ennél cifrább dolgok is megestek már 45-ben)
romsitsa 725486 2024. június 1. 15:26
Válasz erre
A különbség ott van, hogy a 42M-nek volt ideje elkészülni, 1943 elején bemutatták, elfogadták, aztán Dombrády szerint nem gyártották, de fotók alpján csak elkészült valamennyi 1944 júniusáig, amikor a németek beszántották a löveggyártást. Mondjuk volt egy év arra, hog történjen valami.
A Pak 40/40M esetében a gyárak 44 március előttre nem vállalták a szállítást, a HM pedig 44 júniusági kérte a gyártás havi 18 darabra történő felfuttatását (amikor a németek eállítottk mindent).
A 76 löveg ehhez képest még úgy is sok, hogy egyből teljes kapacitással termelnek, ami a magyar hadiiparra sem volt jellemző.
Nem azt mondom, hogy nem gyártották a 40M-et, de semmi sem támasztja alá, hogy mennyi készült el, ha elkészült.
romsitsa 725485 2024. június 1. 15:10
Válasz erre
Minden stimmel, ez a 1938-as kép két kocsija áll a Keletinél plusz a Gellért téri, csak három kocsi összesen több, mint ami egy páncélvonathoz dukál.
A számozás kapcsán két forrás szerint az ominózus szerelvény a 101., de kivitelében teljesen egyezik a 103.-mal, így részemről bármelyik lehet, kivéve, hogy 44-45-bena 101. (papíron) nem járt Budapesten.
Elnar 725484 2024. június 1. 14:55
Válasz erre
1938-1945
1938-1945

Szerintem a Keletinél álló is régi, bár már óvatosan állítok ilyeneket.
A számozást most direkt ignorálom, viszont a terepminta szerintem azonos lehet. Sajnos mindkét kép nagyon rossz minőségű így nagy a bizonytalanság, de hasonló foltokat látok ugyanolyan helyeken.
romsitsa 725483 2024. június 1. 14:29
Válasz erre
Roppant érdekes. A Keleti pályaudvarnál egy löveges, egy géppuskás és a tornyos/géppuskás (azonos a Gellért térivel) kocsi állt, utóbbit a szovjetek gépágyúsnak azonosították.
Vagy a 103. akkortájt nem két kocsiból állt, vagy valamelyik "felesleges" kocsi a három szükség páncélvonat kocsija lehetne, bár kiköpött úgy néznek ki, mint a "rendes" páncélozott kocsik.
téglatesó 725481 2024. június 1. 14:14
Válasz erre
Dombrády valóban jó kiindulópont a témában én is több könyvét olvastam (és olyat is, amiben közreműködött), de pont az általad említett 42M tarack az egyik példa, hogy ő is benézhetett dolgokat (merthogy arról ò is úgy nyilatkozik a könyveiben, hogy nem gyártották).
A hk. löveg érdekes tészta, nekem van egy gyanúm, hogy a gyártását nem is igen eröltethették, mivel azokhoz kocsi is kellett volna, amibe belerakják, márpedig 44-ben kocsik gyártására már egyre kevesebb volt a kapacitás. Arra meg nemigen gondolhattak, hogy a csapatoktól visszaszedik a már kész gépeket átépítés céljából -és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy az átépített kocsikra aaz átképzést is meg kellett volna szervezni ami újabb időveszteség.
A vontatott lövegnél ilyen problémák nincsenek, ráadásul a "gyártás" akár lehetett sima összeszerelés is német anyagból.
Persze, lehet, hogy tényleg nem volt magyar gyártás, én is csak az eszmét futtatom itt a karosszékből és bizonyítékok híján én is csak azt ismételgetem, amit mások már leírtak.
romsitsa 725475 2024. június 1. 13:17
Válasz erre
Bocs, Dombrády Lóránd, nem Romsics.
romsitsa 725474 2024. június 1. 13:02
Válasz erre
Az a tapasztalatom, hogy Romsics Ignác alaposabb, ezért amíg nem kerül elő ellentétes bizonyíték, neki hiszek.
romsitsa 725473 2024. június 1. 12:38
Válasz erre
Az gondolom nem okoz már meglepetést, hogy itt 101-ként azonosítják ugyan azt a képet :)
mek.oszk.hu/16400/16461/16461.pdf
Elnar 725472 2024. június 1. 11:51
Válasz erre
103 - 1945
103 - 1945
103 = 2.Svétová válka FB+
103 = 2.Svétová v...
103 - 1945 - Keleti
103 - 1945 - Keleti

A Gellértnél fotózottat én biztosan mondom 103-ra. A rozsnyói bevonulási képpel teljesen egyezik a foltozás. Az átépítés is jól látszik, ahogy a kép bal szélén épp belóg egy új torony széle. Szerintem a másik kocsija lehet ennek az, ami a Keleti előtt lett fotózva, szintén '45-ben.
Botondként én csak két képet ismerek amin egy páncélozott kocsi van, két lövegtoronnyal. Igazából nem triggerelt soha annyira, hogy foglalkozzak vele :) (a zsákmányolt OB-3 sokkal érdekesebb szerintem)
romsitsa 725471 2024. június 1. 11:12
Válasz erre
Szerintem az átépített 103 vagy annak része az, amit a Gellért téren fényképeztek.
Budapesten volt valameddig, aztán nem egyértelműek a források.

A 101, 102 és a Botond az ostrom alatt és után a Balaton környékén tevékenykedett.

A fotókon Botondként azonosított vonat szerintem két szerelvény, vagy menet közben átalakították. A leírás alapján a Botondon nem volt páncélozott kocsi.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99.