Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88. |
Elnar | Adatlap | 716572 | 2023. december 8. 09:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 716557 | 2023. december 7. 21:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Találtam egyenes végűt is, de csak másféltonnásnál, a képeken meg láthatóan háromtonnásak vannak. Érdemes megjegyezni, hogy a nagy lyuk és körülötte a négy kicsi az a német típusú vonóhorog felfogatásának a helye. Hogy a magyarokon milyen volt, nem tudom, mert Blitzekről nincs hátulról kép. Igazából, még más típuó teherautókomn, amik látszódnak hátulról, ott is ritkán látni bármiféle vonóhorgot. | |||||||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 716526 | 2023. december 7. 11:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Köszi a választ. Próbálkoztam tovább görcsösen, de csak nem találtam képet egyenes végű alvázról. Igazad van. Amúgy létezik makettként, pl az ICM, de valós járműről nincs kép. Úgyhogy visszaalakítom az eredeti formára :) | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 716413 | 2023. december 4. 23:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 716412 | 2023. december 4. 23:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Nincs itt semmi truváj, ez egy magasított 3,6-36 Blitz alváz. A Fortepan képe perspektivikus rövidülésben kapja el a középső képen is látható íves hátsó részt, azért látszik két végén elkeskenyedőnek. | |||||||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 716403 | 2023. december 4. 21:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Kedves hozzáértő, szemfüles és sasszemű urak! Csaknem egy éves kihagyás után folytatni tervezem a Tamiya Opel Blitz-emet. Az 1943-ban, a mátyásföldi kirakodásnál lefotózott járművek egyikét akarom megépíteni. És hát az első nehézséggel az alváznál találkoztam. Én úgy látom, hogy ez nem a megszokott forma, hanem valami háború végi egyszerűsített. Képet máshol viszont nem találok ilyen alváz-végről. A kitmaker fórumon és az Opel saját archívumánál (felvettem velük a kapcsolatot) egyetértettek, hogy tényleg olyannak látszik, ahogy gondolom. Szerintetek? (Nyilván a makettre szánt alváz-vég még csúnya, azt még tömítgetem, csiszolgatom.) | |||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 715715 | 2023. november 18. 07:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 715714 | 2023. november 18. 01:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Az egyik világoson nyáron német hasábkereszt. A téli képeken hátul szabadkezi rendszám kettőn. Más jelzés nem látszik, de kép sincs róluk sok. | |||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 715713 | 2023. november 18. 01:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Az tény, hogy ezt írják a dokumentumok, az is, hogy nem az Ausf G az egyetlen, aminél azt használtak, ami éppen volt. Ha ragaszkodunk ahhoz, hogy minden úgy és akkor történt, amikor azt elrendelték, még mindig ott van, hogy a magyar kocsi 42 április-júniusi gyártás. | |||||||||||||||||||||||||||
Kázmér | Adatlap | 715670 | 2023. november 17. 12:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Az aberdeeni esetén kérdés persze mennyire eredeti-e, akárcsak a D-jük. A magyar F2/G-kre visszatérve, azok mind koraiak voltak, mások nem is nagyon lehetnének. Átnézve a forrásaimat, sok száz képet és pár könyvet elmondható, hogy az F2 esetében az a ritka, ha nincs, a korai G-k esetében az, ha még van. A képek alapján mintha a Krupp Pz.IV F2-eseiről tűntek volna el először, Egyébként ők voltak felelősek a műszaki rajzokért, mivel a saját termékük volt. A Waffenamt már 1942 január elején kezdeményezte a torony ilyenmódú egyszerűsítését, részlegesen áprilistól, teljesen azonban csak októbertől tűntek el az oldalsó kitekintőnyílások "Sehklappen" Forrás Spielberger, Doyle Jentz, Panzer IV und seine Abarten 187.oldal 11.2.4 Ugyancsak szeptembertől tűntek el a vezető és rádióslövész nyílásfedeléről a "signalklappe"-k ezek kis jelzőzászlócskáknak kialakított kör alakú kis fedelek. Ugyanakkor a Krupp már juniustól alkalmazott kiegészítő páncélzatot, ami a magyar példányon nem látszik? Szóval ha őt építené valaki, nem kell az oldalsó toronynyílás viszont a torony homlokán lévő két kitekintőnyílás még talán meglehet, igaz az nem lászik. | |||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 715669 | 2023. november 17. 12:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
még két segítség kérés. Milyen felségjel volt az F2-es kocsikon? Az F1-en ha jól látom a sokszögű, 3 színű. A feltett képen viszont n nem látok felségjelzést. A másik, milyen toronyszám, rendszám lehetett ezeken a gépeken? Köszönettel Muzzy | |||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 715661 | 2023. november 17. 00:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
A kitekintőket az F2/G széria elején szüntették meg, inkább az a kivétel, hogy megvannak. Kitekintő nélküli kocsinak pl ott az aberdeeni. | |||||||||||||||||||||||||||
Kázmér | Adatlap | 715644 | 2023. november 16. 16:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Èrdekes, hogy a magyar F2-esről hiànyzik màr a torony oldalàn a kitekintőnyílàs vagy csak retusàltàk volna? Míg a màr sàrga, kétkamràs csőszájfékes magyar Ausf. G-n mèg van. Nem is emlèkszem, hogy làttam màr olyan F2-est még, amelyiknél ez így van? Pèldàul a munsteri Ausf G, amely szeptember/oktoberi gyàrtàsú Vomag gép, még szintén rendelkezik vele. | |||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 715567 | 2023. november 14. 14:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 715565 | 2023. november 14. 13:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Passz. Eddig jól elvoltam a szürke F-ekkel, de valóban van a homloklemezén valami folt, ahogy a lövegpajzs bal alsó sarakán is van valami. Másrészt az irányzó kitekintője körüli folt miatt lehet, hogy ezek javítások. | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 715561 | 2023. november 14. 09:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
"a Tropen 1 két színe között kb. nulla a különbség ff. fotókon." Most elgondolkodtattál. Lehetséges, hogy a sima F1-ek is ilyenek voltak? Én volt hogy már azonos foltokat találtam láthatóan eltérő időben készült képeken, de kopásnak tartottam a szürke járműveken. Most már nem vagyok ebben olyan biztos. Itt van pl az 1H-851 a fortepanról. Egy pontosan ugyanolyan foltos példányt találtam, még rendszám nélküli állapotban darabanthon. A tévedés jogát fenntartom. | |||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 715555 | 2023. november 14. 07:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Köszönöm mindkettőtöknek! A HB a kocsi jobb hátfalára adja az antennát, a kép alapján ezt átteszem jobb oldalt középtájra. A dobozban kétfajt csőszájfék van, a körte alakút fogom felhasználni. Köszönettel Muzzy | |||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 715547 | 2023. november 14. 01:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
A Tropen 1 a RAL 8000/7008, a Tropen 2 RAL 8020/7027 kombinációja, 42 márciusában cserélték hivatalosan az 1-et 2-re. A lenti kocsi ezek közül szerintem egyszín 8000, de akár terepezett is lehet, mert a Tropen 1 két színe között kb. nulla a különbség ff. fotókon. A világosabb kocsik meg 8020, szintén szerintem. Nem linkelem újra, a 704873 hsz-ben van egy német IV G, ami feltételezhető, hogy Panzergrau, bőven sötétebb a magyar kocsiknál. | |||||||||||||||||||||||||||
puskaspeti | Adatlap | 715512 | 2023. november 13. 10:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 715507 | 2023. november 13. 09:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Köszönöm! A tropen árnyalat a homoksárgát jelenti? (Gunze 402) A dunkelgelbre a 403-asst adják. Ezek szerint egyszínű volt. Így kicsit könnyebb. Köszönöm még egyszer | |||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 715504 | 2023. november 13. 09:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Kaptunk párat, a legvalószínűbb, hogy valamely Tropen árnyalatban virítottak, hasonlóan a Marderekhez. Ami megélte a telet meg fehér meszelést kapott. | |||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 715500 | 2023. november 13. 08:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Elnézést, ha esetleg már kérdezte valaki, de én alapból 48-as repülőket építek, de időnként becsűszik egy-két jármű is. Ha tehetem, ezeket magyar vonatkozásúnak építem. Most érkezett meg hozzám a Hobby Boss 1/48-as PZ IV F2 makettje. Ismereteim szerint a fronton kaptunk F2-es kocsikat(azt is olvastam, hogy azokat már G2-nek nevezték). Kérdés, igaz-e a hír, és ha igen, milyen festése volt, illetve tudtok javasolni rendszámot, taktikai jelzést? A leírásban sárga illetve 3 színű kamo szerepel németnek, de úgy tudom 43 februárjától tértek át a szürkéről a sárga alapra. Akkor meg már nem nagyon voltak a fronton. Segítségeteket előre is köszönöm! Muzzy | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 715255 | 2023. november 7. 12:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Meg egy fél marék Klöckner, amiket egyikünk sem vett észre, és egy Turán vagonírozás nyilvános FB csoportból. | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 715218 | 2023. november 6. 12:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ki bizony! Köszi! Érdekes volna tudni hogy 42 után azt a szerencsétlen Ansaldot nyúzták-e még mondjuk vontatóként vagy már csak kiállítási darabként áll ott kiherélve | |||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 715216 | 2023. november 6. 11:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 715214 | 2023. november 6. 11:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ha már Vatera, úgy látom, ez kimaradt: | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 715212 | 2023. november 6. 09:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 714427 | 2023. október 12. 19:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Erre van hatezer másik elkezdetlen dobozom már. Időm meg jóval kevesebb, mint 12 évesen. Energiám szintén. A tökéletességi nyomasztás meg már akkor is megvolt :D De szerintem zárjuk le ezt az offot, vagy vigyük át illő helyre. | |||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 714424 | 2023. október 12. 18:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
És mi van, ha úgy fogod fel az építést, hogy most játszok, mint egy 12 éves gyerek/mint 12 éves koromban? Nem tudom, neked megvolt-e ez a korszak; nekem igen, kb. a 80-as és 90-es évek fordulóján, internet nélkül, tökéletességi nyomasztás nélkül, egyszerűen jó szórakozásként. Állati f@sza volt, és két komolyabb szkreccselés vagy feljavítás között nagyszerű lenne visszatalálni oda. Félig-meddig már sikerül néha. | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 714410 | 2023. október 12. 09:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Hozzáadódik hogy így is van már egy halom összeépítetlen alkatrészem itthon dobozban. És az is, hogy festeni sosem tudtam rendesen. Úgyhogy szerintem ez kimarad most. | |||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 714385 | 2023. október 11. 11:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Meg kell építeni a saját szintjén, egy megépített makett mindig jobb, mint egy halom összeépítetlen alkatrész felett sóhajtozott milenneha- a tökéletesség iránti igény csak addig pozitív tulajdonság, amíg segíti és nem akadályozza a munkát. És egy ronda makettet is nagyon fel lehet dobni a megfelelően látványos és magas színvonalú festéssel. Az egyetlen értelmes ellenérv az lenne, hogy ronda makett ne foglalja feleslegesen a helyet, de hát ha már a készletet megvetted, a helyfoglalás úgyis megtörtént. | |||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 714301 | 2023. október 9. 14:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ez nagyban függ attól, hogy mennyire zavarnak a hibák és meddig vagy hajlandó elmenni. A HB Toldija nálam kb. 6 éve áll teljes belső térrel, átépített toronnyal, felépítménnyel, futóművel és kb. még egyszer ennyi alkatrészt kellene rajta cserélni. Új makettbe és feljavítóban nem bízok, hogy lesz. A belső tér egyszerűen megoldható egy ponyvával, de újra is lehet faragni. A futóművet meg a Hunoréra lehet cserélni, az egész jól néz ki. | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 714298 | 2023. október 9. 10:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Sziasztok, most nem hadtörténeti oldallal jövök Múlt héten találtam még elfekvő példányt az IBG 72-es Nimródjából, szerintem jó áron (6000). Viszont belenézve szembesültem hogy a tornyon kívül nulla a belső tér, pedig belátni, de még a tűzfal sincs benne. A toronyból is sok minden hiányzik ráadásul. A torony fala vastag (nem is értem, miért nem maratva adják már), a futómú valamenynire hasonlít, de nekem nem tetszik... Szóval, hogy ebből bármi olyat csináljak, ami nekem már a nincs a szégyenleni való szinten, az még minimum két garnitúra maratás (ha készítenek hozzá egyáltalán, mert az utóbbi időkben nagyon elhanyagolták a 72-es harcjárműveket) vagy szkreccselhetem újra a fél járművet... Szerintetek még így is megéri mert jobb úgyse lesz, vagy inkább hagyjam a fenébe? | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 714184 | 2023. október 5. 10:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Most, hogy jobban ránéztem, igaz, köszi. És a 225 is. A frontpáncél jobb oldalán látszik. Csak rettenet porosak, és az összemossa a színeket. Az meg hogy 1942 ugye eleve esélytelen. Ezek az erdélyi bevonulás előtt készültek, még a felségjel felfestése előtt. | |||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 714181 | 2023. október 5. 09:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
A H-109 terepezett, a H-225 50/50. | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 714180 | 2023. október 5. 08:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 714169 | 2023. október 4. 22:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Breda és Pavesi vontatókat látok a képeken, de melyiken van Ansaldo? | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 714154 | 2023. október 4. 18:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
És összenézve a 30,5-es képeimet, kiderült, hogy kb egy egyforma sem volt köztük :D Csőkocsik: 1: 16M, vontató: A-985, oldalt nincs hely, hátul tüzérek 2: 11M, vontató: B-551, oldalt tüzérek, hátul nincs hely, terepminta szerint egyezik a fortepan 265505 képével, alváz mint Kalemegdanban 3: 11M. vontató ism.len, oldalt tüzérek, hátul két hely, alváz mint Kalemegdanban 4: 11M, vontató ism.len, oldalt tüzérek, hátul nincs hely, terepminta szerint nem azonos a 2-es jelűvel, alváz eltérő | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 714121 | 2023. október 3. 21:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
nocsak! Vasárnap néztem, de akkor még nem volt. Öröm látni, hogy még nem fulladt ki. Érdekesek azok a telibezöld Ansaldok, felségjel nélkül | |||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 714107 | 2023. október 3. 18:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 714046 | 2023. október 2. 18:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Nos, az Arcanum vonatkozó anyagát lassan teljesen átnyálaztam, így már nem sok új maradt, de az Ebayen, Vaterán, Darabanthon még mindig találni jó dolgokat. | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 713885 | 2023. szeptember 28. 12:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ismét nyílt hétvége van az Arcanumon! Október 1-ig szabadon böngészhető, ingyenes regisztráció után. | |||||||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 713825 | 2023. szeptember 26. 21:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Igen, de én is azért választottam restaurált polgári gépet, mert a perspektíva fontosságát akartam bemutatni. Így is nehéz volt olyat találni, ami hasonlít, archív képben meg még a hátulját is alig látni, nemhogy ilyen szögből :) Külön köszönet a hadosztály-jelzésért, arra tippelni sem mertem volna. | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 713814 | 2023. szeptember 26. 15:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Felújított járműveket a legritkábban használok referenciának, mert sokszor eltérnek részletekben, pláne, ha forgalomképesnek kell lenniük. Legjobb az archív fotó, utána az archív katalógus (classiccarscatalogue.com pl.) utána makett(! - mert sokszor pontosabb mint a restaurátorok) és csak utána, ha nincs más, akkor mostani képek. | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 713813 | 2023. szeptember 26. 15:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Engem ez eléggé meggyőz. A kabrió változat hátulja kicsit más volt. www.car-editors.net/artikel/detail/47706 (másik sor, középső kép, mert nem engedi direkt linkelni) De tényleg biztosan német, a részlet a legnagyobb karikában pedig az 542.Volks-Gren.Div íj jelzése | |||||||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 713797 | 2023. szeptember 26. 09:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
A videóból kivágott kép innen van: www.youtube.com/watch - más szögből látszik a kinyúló feneke, de ebből a szögből érdekes módon csapott, mint a régi fotón. | |||||||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 713796 | 2023. szeptember 26. 09:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
A perspektíva zavaró lehet, de ha megfelelő szögben látod az Opel Admiralt, azért eléggé hasonlít. | |||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 713794 | 2023. szeptember 26. 08:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Biztosan nem Admiral, kisebb, túl csapott a háta és a részletek sem stimmelnek. | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 713768 | 2023. szeptember 25. 14:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Nagy valószínűséggel Admiralnak néz ki, viszont a 232048 rendszám miatt biztosan német. Egy Admiralról láttam eddig képet a honvédségnél, inkább Olympiák és Kapitänek vannak fotókon. | |||||||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 713748 | 2023. szeptember 24. 21:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
A T-26-os mellett guruló Toldi mellett van egy civil járgány. Jól azonosítottam be, hogy ez egy Opel Admiral? Vajon bevonultatott példány lehet a honvédséghez? |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88. |
Legújabb merítés, szögtávcsőtől kezdve Csabákig minden.