/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg szárazföldi járművei

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárműveiről, autóiról.
A topik a második világháború és a rendszerváltás közötti időszakot öleli fel. Témái az 1945 és 1951 közötti Magyar Honvédség, valamint az 1951-től 1990-ig létezett Néphadsereg.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.
juge75 571779 2014. november 12. 05:18
Válasz erre
juge75 571778 2014. november 12. 05:17
Válasz erre
DSCF7445[1]
DSCF7445[1

Ural-375D MN, HF 20-90.
Felül a keret nincs rajta, mást nem látok eltérést.
juge75 571777 2014. november 12. 04:57
Válasz erre
atz-5_ural_01
atz-5_ural_01

Ural-375D ATZ-5, Múzeumban.
juge75 571776 2014. november 12. 04:48
Válasz erre
uazos 571771 2014. november 11. 22:41
Válasz erre
Máshol is olvastam ezt a 4320-as átépítési verziót. Hol csinálják ezt ? Meg miből ? Teljesen különböznek egymástól, van egy olyan érzésem hogy ez csak motor (dizelesítés) céljából lett feltüntetve. 375-ből Motor váltó ki -- kamaz be.
uazos 571769 2014. november 11. 22:32
Válasz erre
Kép130
Kép130

Nos megnéztem,de csak egy HR-es kocsit találtam amin a rendszám is leolvasható.(szintén platós) Ha keveset futott akkor nagy esély van rá,hogy elkerült valamelyik alakulathoz, de egyébként bármi lehetett vele.

Páncélos kívánságára,remélem örülsz! :))
TPilu 571762 2014. november 11. 20:49
Válasz erre
Bármilyen haditechnikai eszköz rendszeresítését és kivonását a honvédelmi miniszter követi el, a HM Rendszeresítési Bizottsága javaslatára. Ez elég random módon történik. Előfordul, hogy valami már több tíz éve nem létezik a rendszerben, mire kivonják, és van fordított eset is, amikor kivont eszközt szemrebbenés nélkül tovább alkalmaznak. Ugyan ez áll a rendszeresítésre is.
Konkrétan az URAL-375D - mint bázisjármű, vagy járóképes alváz, vagy ahogy tetszik - kivonásáról nincs tudomásom. Igazából ezeket nem is bázisjármű, hanem felépítmény típusa szerint szokták kivonni. Tehát azt gondolom, hogy a kivonása nem történt meg, de más típussal történő kiváltásuk, illetve 4320 típussá történő átépítésük elkezdődött.
Törzsbusz 571734 2014. november 11. 09:27
Válasz erre
Van még bent Ural-375D, Csepel is, de a kivonásuk el lett rendelve. Vannak alakulatok akik még nem terjesztették fel azokat az egyébként már 1-2 db-os járműveket amelyeket nem tudtak még kiváltani. tehát vannak még bent ilyen gépek azonban a típus kivonás már megtörtént.
páncélos 571731 2014. november 11. 07:28
Válasz erre
Jó (lenne) a második kép, de a háttérben ácsorgó 72-es jobban érdekelne. :)
páncélos 571730 2014. november 11. 07:27
Válasz erre
Gyárilag még kis oldalablakos ponyvával jöttek, de az idő vasfoga megette, így kaptak ablak nélküli (zöld) ponyvát.
uazos 571728 2014. november 10. 23:41
Válasz erre
Holnap megnézem a többi "hitványhatos " ról készült képet, hátha meglesz. Annó az egyik tanárom cegléden volt katona.
Sennás 571716 2014. november 10. 21:19
Válasz erre
Köszi uazos! Megörültem mikor "kicsibe" megláttam a képet azt hittem az én verdámat találtad meg:-) Azt tudom hogy van(használjak) az új meg a régi rendszámot,csak konkrétan az érdekelt volna a HR-67-74 "él-e még" vagy már bezúzták.Elvitte egy erdész FASZállítonak--FÚÚJ!Ceglédet már rég felszámolták tuti mindent széthordtak,eladtak,beolvasztottak. Gondolkodom megépítem a szeretett verdát (a Trumpi gyönyörű de kur..a draga)!
De kösz a képet!
dieselheaven 571713 2014. november 10. 20:28
Válasz erre
Köszi, a benzin-dízel változat különbségei megvannak. A felépítmények közti különbség érdekelne.
uazos 571706 2014. november 10. 19:00
Válasz erre
Kép251
Kép251
Képkivágás

Nicsak milyen kicsi a világ! (Juge)
Képkivágás

Ha ez megfelel, nem a legjobb fotó sajnos telóval csináltam.
uazos 571705 2014. november 10. 18:53
Válasz erre
Annyit tennék még hozzá Ural 4320.: Kamaz a motor és váltó ! Erősebb terepváltó, módosított áttételű hidak a benzineshez képest. Egyébként Juge amit leírt előttem mind igaz!

Benzines uralok nemhiszem,hogy kivannak vonva. Pár darab járt bent és a forgalmiban egyértelműen 375 (benzin) szerepelt. Ha tévedtem, akkor ezer bocsánat :)
Sennás 571702 2014. november 10. 18:26
Válasz erre
Газ-66
Газ-66
GAZ-66-12
GAZ-66-12
531
531

Sziasztok.Segítséget kérnék urak!Gaz-66 tehergk a Honvédségben milyen ponyva volt? 3 vagy 4 kisablakos?Ilyenen voltam egy évet de szégyen szemre erre nem emlékszem:(
Vagy a Magyaroknak csak olyan volt amin oldalra néző "kis ablak" fényt átengedő műanyag lap (3 kép) nem is volt?
Illetve régi rendszám alapján vissza lehet még ezeket a járműveket keresni?Léteznek még vagy már leselejtezték őket. HR-67-74 Ceglég a VBZnél.
Köszönet Sennás
Törzsbusz 571701 2014. november 10. 18:07
Válasz erre
Az lehet,de maga a típus ki van vonva.
TPilu 571699 2014. november 10. 17:56
Válasz erre
Nem vagyok benne biztos, hogy kivonták a 375D-ket. A legtöbb alakulatnál még van belőlük bőven.
juge75 571698 2014. november 10. 17:50
Válasz erre
URAL-375D

Benzin üzem, nagy fogyasztás.
URAL-375D
URAL-4320

Dízel motor, gazdaságosabb, modernebb.
URAL-4320

Ural-375D: Benzin üzem, nagy fogyasztás, sokcsavaros, két félből álló felni, nagy üzemanyagtartály, akkumulátorok az utasülés alatt.
Ural-4320: A 375D modernizált változata (utóda), dízel motor, kisebb üzemanyag tartály, egydarabos felni, módosított orr rész és gépháztető, akkumulátor az utasoldali fellépőben kialakított tartóban.
dieselheaven 571693 2014. november 10. 15:30
Válasz erre
Köszönöm a részletes magyarázatot. Azt lehet tudni, hogy mi volt a különbség a két változatban?
Freddy 571606 2014. november 9. 12:11
Válasz erre
Nehezen, nem csináltattam sokat belőlük, és nagy részükkel már megvannak a terveim. 1-2-t esetleg tudok nélkülözni, írj mailt.
Törzsbusz 571563 2014. november 8. 18:30
Válasz erre
Freddy, ezekből,hogyan lehetne szert tenni?
Freddy 571559 2014. november 8. 16:32
Válasz erre
Honv_lgv_6
Honv_lgv_6
Honv_lgv_7
Honv_lgv_7

A múltkori figura festve. Illetve kettő, mert műgyantából sokszorosítva lett. Az AKM a Dragontól van.
Törzsbusz 571394 2014. november 6. 16:45
Válasz erre
Az ATZ 5.5 típusú 5500 L-es üzemanyag szállító két változata került hadrendbe az MN-be a '70-es évektől. Mindkettő az Ural 375D alvázán lett kialakítva. A Magyar Honvédségben az Ural 375D kivonásával a felépítményeket leszerelték majd azok a dízel Ural 4320- típusra lettek szerelve. A korábbi 375D változatok gyári szovjet gyártmányok voltak. Szolnokon lehet körbefotózni igény szerint egy korait.
WerWolf 571390 2014. november 6. 15:35
Válasz erre
dieselheaven 571378 2014. november 6. 12:40
Válasz erre
Sziasztok!
MN-es/MH-s üzemanyagos Uralról keresnék képeket, de nemigazán találok, ebben kérném a segítségeteket. Illetve még ha valaki tudja a pontos típusmegjelölését azt is szívesen venném. Végül azt szeretném kérdezni, hogy ez mennyire volt azonos a szovjet (és VSZ) üzás gépekkel (a feliratokon kívűl).

Ui.: ezek még rendszerben vannak amúgy?
lacipapa 570755 2014. október 29. 11:43
Válasz erre
Freddy 570754 2014. október 29. 11:39
Válasz erre
Nem volt SzU-100, rohamlövegek közül csak ISzU-122 volt.
T-34-es alvázán az a tűzoltójármű volt még.
lacipapa 570747 2014. október 29. 09:28
Válasz erre
Szervusztok!
Kutakodtam,de nem tudtam rá jönni.Volt-e rendszeresítve nálunk a SU-100?
Esetleg olyan hj.mű,amelyik T-34-es alvázon volt építve,nem a VT-34-re gondolok.
Üdv,Laci
balaton 570409 2014. október 24. 12:53
Válasz erre
Reklámból sosem elég... :-)
De már stuka-28 megelőzött, szóval ott vannak elérhetőségek (Ha más nem, a google segít ;-)). A ZZ-s makettek évekkel ezelőtt elfogytak tőlem (Csak pár db volt.).

üdv. KG
stuka-28 570366 2014. október 23. 22:56
Válasz erre
Tremere86 570363 2014. október 23. 22:25
Válasz erre
juge75

Szia, nem tudod véletlenül az e-mail címét?
juge75 570325 2014. október 23. 14:09
Válasz erre
Balaton Modell-es Kerek Gabinak volt eladó, nem tudom, meg van e még neki.
juge75 570323 2014. október 23. 14:08
Válasz erre
Tremere86 570309 2014. október 23. 11:41
Válasz erre
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy létezik e makett változata a p-15 radarnak amelyet zil-157-re telepítettek?
Gabi 569548 2014. október 14. 21:57
Válasz erre
aa_0004a
aa_0004a
aa_0005a
aa_0005a

Sziasztok!
Nem tudom pontosan, hogy ebben a topikban volt-e szó a ruházatról nem régen, de most kezembe akadtak a katona képeim. 1989-1991 között voltam katona, javítós voltam, és valamikor 1990-ben kaptuk ezt a kék ruhát. Volt egy kantáros nadrágja, és egy felső hozzá. Bármikor és bárhol használhattuk laktanyán belül (persze szolgálatban nem), de amikor a műhelykocsival mentünk menteni, akkor is használtuk laktanyán kívül. Nem tudom mennyire volt szabványos, de nálunk engedélyezett volt.
Gabi
juge75 568926 2014. október 6. 06:44
Válasz erre
brdm-1 at 1
brdm-1 at 1
brdm-1 at 2
brdm-1 at 2
brdm-1 at 5
brdm-1 at 5
brdm-1 at 6 Princ 5 r
brdm-1 at 6 Princ 5...
brdm-1 at 7 Princ 5 r
brdm-1 at 7 Princ 5...

https://www.youtube.com/watch
Itt is látható a páncéltoröböl, oldalán a jelzés fehér stenciles álló zöld rombusz, fehér kerettel.
Rendszámot viseltek többnyire a far páncélon (H xx-xx), esetleg az orron is.
Ettől eltérő jelzést az előbb említett film sorozatban láttam, ott L-063 jelzéssel.
juge75 568925 2014. október 6. 06:18
Válasz erre
Szia! Igen, volt.
Toronyszámuk nem volt, hiszen nem volt tornyuk.
Páncél elhárító rakétás kivitelben előfordult, látható a "Princ, a katona" sorozatban is.
piratvitorla 568920 2014. október 5. 22:29
Válasz erre
köszi
És hol lehetne infót találni? pl. "toronyszámot"?
üdv
msanyi 568918 2014. október 5. 21:41
Válasz erre
Szia piratvitorla!
Igen használtunk BRDM1-est.
piratvitorla 568909 2014. október 5. 20:43
Válasz erre
Sziasztok!
Volt nekünk BRDM-1-esünk?
Ha igen hol lehet infót, képet találni róla?
köszi
Zoli
Dolmi 568905 2014. október 5. 20:21
Válasz erre
Van valakinek infója erről a hátrafelé nyilazó jelzésről?

https://www.google.hu/search

Elvileg létezett egy másik hasonló jelzés a világháborúban.
migi 568686 2014. október 3. 14:20
Válasz erre
10411209_352844701530343_2561324573365088708_n
10411209_35284470153...
10487418_354969261317887_4239528422368689208_n
10487418_35496926131...
10513276_351524714995675_7531238508444492320_n
10513276_35152471499...
10626618_374057499409063_7174338847737432957_n
10626618_37405749940...
10647170_364434030371410_2734427221099634528_n
10647170_36443403037...

Egy pár kép a Magyar néphadsereg fecebokk oldaláról , ajánlom mindenkinek akit érdekelnek a régi fotók .
juge75 567979 2014. szeptember 22. 05:25
Válasz erre
Vigyázat! BM-21-ből nálunk csak a korai változata volt rendszeresítve! Ural-375D alvázon, és mind két darabos, csavaros felnivel.
A Trumpi, mindkettő 4320.
specnaz78 567969 2014. szeptember 21. 21:32
Válasz erre
Sziasztok!

Keresnék Ural 4320 KF-2 felépítményes járműröl képeket.
Segítséget előre is köszönőm.

Üdv: specnaz78
lacipapa 567437 2014. szeptember 14. 23:11
Válasz erre
Hát,igen,de makettben nem találtam.Csak a D20-at,Zis-2-3-asokat.A Zis-2-est is csak a GMC-vel együtt,de külön az már van.
migi 567427 2014. szeptember 14. 21:06
Válasz erre
És még a légvédelmi ágyuk nincsenek is a listán .
migi 567412 2014. szeptember 14. 18:22
Válasz erre
A 120 mm-es aknavetőt az 1970-es években Garant gépjárművekkel vontatták
A 120 mm-es aknavet...

Csak egy példa arról az oldalról kiragadva .
migi 567409 2014. szeptember 14. 18:10
Válasz erre
Van egy oldal a neve : Tüzérség ma is él , ott láttam hogy foglalkoznak vele hogy mit mi vontatott ,
tüzér 567406 2014. szeptember 14. 17:55
Válasz erre
Ez a régi orosz, azt hiszem az Alan/Alanger/maquette csinálja.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.