/ Fórumok /

Könyvek, folyóiratok

Ha valaki olyan könyvet olvasott, ami a többiek érdeklampődésére is számot tarthat, vagy az elsampők közt jutott hozzá egy hazai, vagy külföldi makettezampő laphoz, itt véleményezheti azt.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
Nyugger 574593 2014. december 26. 12:36
Válasz erre
MRT jelentése: Magyar Repüléstörténeti Társaság.
Karesz arra utalt, hogy ha leadják az anyagukat akkor az éves konferencián -a sok éves-
eljárási rendnek megfelelően lehet kérdezni az anyag forrására (is). A szerző/k/ kiegészíthetik szóban az írásbeli dolgozatukat ott a helyszínen majd a tagság megvitathatja a leírt, elhangzott dolgokat.
Ja, és elvárt a normális válasz !
magoo 574574 2014. december 25. 22:53
Válasz erre
Szia Podva!
Bocs, de félreérthető voltam: A „magyartarkával” a színekre gondoltam. A 124. és 140. oldal fotóin a gépeken a magyartarka teljes színkombinációja rajta van. De van magyartarka színű és mintájú CR.30 (77.o). CR.32 zöld-barna (108. o.), ami szintén Krayer a HFC szerint. Nos?
A HFC-t én csak a szín rész miatt és a rajzok színei miatt tartom gyengének. Ezen felül semmilyen más kritikát nem fogalmaztam meg!
Podva! A baj, az, hogy a Gundel palacsinta, ha ráborul az erős paprika nem túl finom. Ki lehet emelni, hogy a palacsinta magában jó, csak akkor ne legyen meglepő, ha valaki szólni mer, hogy együtt nem lesz 5 csillagos kaja! Ha feláll a szakács és azt mondja, hogy bocs, nem csökkenti az értékét senkinek és semminek. SŐT! Egy biztos: nem kell a Gundel palacsintára boruló erős paprikát azzal menteni, hogy írok hozzá receptet, majd eladom a 9lyukúhídnál, mint ősi magyar betyárétket. Mert azért lássuk be, hogy itt ez a helyzet. A külföldiek be lettek etetve a betyár kajával, de valahogy itthon nem fűlik a foga hozzá a makettezőknek! Pedig két mesterszakács pompás receptet írt hozzá! Tehát, a fotókon nem vitatkozom! Egyet kivéve: Kaméleon lemez. Minden, ami érték ebben a könyvben, beárnyékolja, hogy valahogy nem sikerült kék FS-t találni, de lett, majd a HT-ban az elmélet igazolására van olyan doksi megidézve, ami nem létezik.
Az, hogy milyen volt a hozzáállásom a könyv készítőihez meg lehet nézni az első könyv elején és a Horthy roncselemzésnél. Nem én álltam fel az asztaltól, hanem nem kellettem, mert nem tudtam lenyelni, hogy minden magyar volt.
Külfölddel kapcsolatban egy dolgot nem szabad elfelejteni: A Warplane Sólyom füzet 30. oldalán van egy bájos mondat.
Lyuk van a Krayer 50 árnyalatán. Mennyi? Sok lyuk van, de ezekből egy óriási: A Krayer legfontosabb fejlesztése nem a repülőfesték volt és nem készült „G” jelzésű repülőfesték, ez kiderül a cég gyártási könyvéből…
Nagyon kérek MINDENKIT, hogy az én kutatási anyagomban találjon egy lyukat és legyen szíves ossza meg velem!
A módszerek eltérőek. Bár mindig baj van a stílusommal, de én tudom, hogy mi az a kutatói etika! Podva! Írd már meg légyszi, hogy ki találta meg pl. a terepszín sárga doksit. Azután nézd meg a HT-ban.
Emerick sorai bizonyítják, a HM miként engedélyezhette a külföldi festéket. Rátapintott a lényegre! Ezért nem értem, hogy a FW.58 miként lett német színű, ha volt szuper Krayer festék?
Én ezeket tudom bizonyítani:
A HM 17/b osztályon felül még a HM 32. osztály engedélye is kellett.
WM: Herbiget használt a roncsok és a doksik szerint.
MÁVAG: Német színeket használt a roncsok szerint.
MWG: Német festéket használt a doksik szerint.
Valamint a nem létező doksit és a nem létező roncs lemezt.
A Krayer 50 árnyalatát le akarják adni az MRT-be. Ott már nincs tovább kitérés az élő vita elől! Ezt már nagyon várom!

magoo
Emerick 574537 2014. december 24. 21:34
Válasz erre
Szép estét!

Mivel a HM 17. osztálynál feltételezhetően pontosan tudták, mint hadüzemi felügyelettel megbízott osztálynál, ki milyen és mennyi festéket tudott gyártani. Külföldi beszerzés egyértelműen akkor következett be, ha itthonról nem lehetett fedezni a dolgot.
A festések/festékek kérdése egy szép téma. Gépjárművesként annyit mondok újra és újra: a HM meghatározott egy sémát, amit a gyártó ha tudott, betartott. A gyártóra bízták, mit használ, mert a HM kész terméket vásárolt meg.(kettő példa: olasz gépkocsikat totál eltérő festéssel vásároltak és csak nagyjavításnál lettek átfestve... Illetve pl. a Rábánál gyártott tehergépkocsik /nem Botondok!/ zölden kerültek ki, sokszor foltozás nélkül, holott foltosan rendelte a HM)
Megkockáztatom, eseti kérdésekben, megrendelések, típusok szintjén lehet könnyebben vizsgálni a kérdést. Azt hiszem, repülőgépeknél is.
Kíváncsian várom, milyen információk kerülnek még elő! A győri anyag egyébként is nagyon érdekes. Még lenne ott nekem is dolgom rendesen...

I.
Podva 574468 2014. december 24. 07:41
Válasz erre
Kedves Karcsi
Nagyon szívesen írtam, nagyon örülök, hogy valakivel eszmét cserélhetek a témáról. A FW-58-al kapcsolatban gondoltam, hogy van valami extra infód. :) A Fejezetek a Magyar Katonai Repülés Történetében a 213. oldalon szintén van két bekezdés a győri FW gyártásról, és van lábjegyzetként egy levéltári hivatkozás... Talán ebből kiderül, hogy a licenc díjat miben fizettünk, szalonnában pengőben, vagy gyártott gépekben. Kíváncsian várom hogy valahol megjelenjen Áldozó úr írása. Valljuk be, sajnos mindhárom eddig említett irodalom kissé túlhaladott lett mostanra... Amúgy a festék dologban lehet, hogy nem az a kérdés, hogy ténylegesen menni gépet vett át a Luftwaffe, hanem inkább az, hogy szerződés szerint kellett volna-e bármennyit is kapnia.
Nem tudom, hogy mely keresztes magyartarka CR-42-es fotóra gondolsz? Én kettőt ismerek: a V.2+19 ott látszik, hogy az egész hátsórészt átfestették egyszínűre, a másik Seres Albert V.2+02-ese ami a kezdeti cakkos, az eredeti betűtípust is megtartották. Nincs javítási nyom, de nem is tűnt szükségesnek (a szárny nem látszik) Belejavításra van példa, de az látszik Pl: a V-218-as cakkos gépen a jugó hadjáratbeli sárgát bocisra javították.
A HFC rajzaival nincs mit kezdeni, de a fotóanyaga az nagyon sokat hozzátesz az eddigi ismereteinkhez, szerintem az vitán felül áll...
Elhiszem, hogy nem rendelt magyar festéket Győr, ez erős lyuk az "önálló Krayer szín" elméleten. Hátha lesz valakinél egy érv, ami be tudja foltozni ezt a léket...(valószínűleg nem én leszek az)
Indultam Fenyőfát faragni...
Minden Kedves olvasónak Áldott Békés Karácsonyt Kívánok!
Viktor
magoo 574465 2014. december 24. 02:45
Válasz erre
Kedves Podva!
Köszi, hogy írtál! Én kedvelem az ördög ügyvédjét, mert rávilágít fontos dolgokra a párbeszéd (párírás)!
A FW.58 licencgyártással kapcsolatban felhívtam Áldozó Istvánt, a győri levéltár főlevéltárosát, aki az összes licenc papírt átnézte, mert a FW.58 gyártást kutatja. Lehet, hogy a Magyar Sasokban ennyit gyártottak, de Győrben nem, és nem készült a németeknek egy sem. Pillants rá a Magyar Királyi Honvédség fegyverzete 410.oldalra, ott is annyit gyártottak, mint amennyit István mondott. Nem tudom mi a túlzó a 262, vagy, hogy a doksik szerint minden gépet az MKHL vett át? (Matyival mi is találtunk átadási jegyzőkönyveket, amit István már másnap ki is jegyzetelt)
Elfogadom, hogy 1943-tól már nem magyartarka festésű gépek jöttek ki a gyárból. De egy kérdés: Mi van azokkal a magyartarka CR.42 gépekkel, amelyek keresztel láthatók a képeken és nincs nyoma, hogy belejavítottak csapatnál, amikor az éket, a számokat és a sárga törzsgyűrűt átfestették az új rendelet szerint?
Azért csak felteszem az alapkérdésemet: Ha volt tuti magyar szürke és zöld akkor miért nem azt rendelték a CR-ekre Aradóra és a FW.58-ra?
Nagyon szép rajzok vannak a HFC-ben. Szerintem a Krayer ötven árnyalatánál sem vita kérdése, hogy minden 1943-ban Győrben javított gépen volt trikolor. Tudod Podva, az a legdurvább, hogy a nemzeti színek sem magyar festékből, magyar színre lettek felfestve, tök mindegy, hogy milyen kamót kapott!
Várom a válaszod!
magoo
Podva 574432 2014. december 23. 13:08
Válasz erre
Szia Karcsi
Engem a múltkor meggyőztél. De ha más nem szól, hadd legyek az ördög ügyvédje. Engedd hogy közbeszúrjak 2 megjegyzést:
-43-ban már a javított FIAT-ok nem magyartarka festéssel jöttek ki a győri gyárból, hanem leginkább zöldben, esetleg azzal a jellegzetes felhő mintával...mint a 5/1. V.szd gépei(V.2+05, V.210, V.2+34) (erre kelhetett a zöld-szürke?)
-A másik: A FW-58-akból Magyar Sasok 195. oldalán leírtak szerint 131-131 db került az MKHL-hez illetve az RLM-hez
a "minden győri gyártású FW.58 a magyar légierőnek készült" kijelentés kissé túlzó...
Nemrég a kezembe került egy régi Haditechnika, a győri repülőiparról. Volt egy érdekes fotó egy a gyári reptéren lebombázott FW-58-ról aminek Heinkel-111 alsó lövészteknője volt, ez elég bizonyító...
Üdv Viktor
magoo 574398 2014. december 22. 21:48
Válasz erre
Tisztelt Fórumozók!
Tudom, hogy sokszor kifogásolták már a stílusomat, ezért most csak kérdezek.
A Krayer ötven árnyalata című történet kitalálói nem nagyon válaszolnak a kérdéseimre, hátha majd Ti meg tudjátok oldani a következő kérdéseket, melyek a győri papírok átnézése után merültek fel bennem.
A HFC és a Haditechnika cikk szépen leírta, hogy a Krayer saját festéket fejlesztett, saját színekkel.

A dokumentumokból kitűnik, hogy az MWG a magyar festékek felhasználásával tervezte az FW.58 típus gyártását, végül mégis németet rendelt. A magyar gyártású Me.210 és Me.109 a német szabvány szerinti álcázófestés mintát és színeket kapta, mert így döntött a HM. Ha egyformák a gépek, akkor nem kell párhuzamosan két különböző festősort felállítani és nem kell nyilvántartani az alkatrészeket és fődarabokat, hogy melyik mehet magyar és melyik mehet német gépbe. Ez a gyártás szempontjából teljesen logikus! Azonban minden győri gyártású FW.58 a magyar légierőnek készült, ezért olyan színt festhettek volna rá amilyet a magyar szabvány előírt. Ennek ellenére a repülőgépgyár német festéket rendelt, vállalva a rendszeresíttetést, az engedélyeztetést, melyet a HM 17/b osztály - annak ellenére, hogy kötelessége lett volna kiváltani a külföldi festéket magyarral - engedélyezett. A FW.58 esetében nem a licenc tulajdonos határozta meg a repülőfestékek márkáját. Szabadon választható volt a festék gyártója. A győri gyár azért választotta Herbig-Haarhaus festékeket, mert a Herbig magyarországi képviselője ajánlotta repülőgépre, majd ezután rendeltek belőle. A szürke, kék és zöld álcázószíneket bizonyíthatóan a Herbig-Haarhaus szállította az MWG-nek.

Szóval, ha volt Krayer szürke, zöld és kék álcázószín, valamint fekete, piros, fehér, zöld jelzőszín, akkor miért lehetett német festéket festeni a FW.58-ra?
Miért engedélyezte a HM, hogy külföldi festék kerüljön a magyar gépekre, ha volt szuper Krayer festék?

Megmaradt a gyár megrendelés összesítőjének egy oldala, melyen abc sorrendben lettek felsorolva a különböző cégek, akiktől valamit rendelt az MWG 1942. január 14. és 1944. május 13. között. A „K” betűnél nincs feltüntetve a Krayer, tehát ebben az időszakban nem szállított a repülőgépgyárnak semmit! A „H” betűnél két német festékgyár szerepel a Herbig-Haarhaus és a Herberts&Co. Mind a két cég jelentős szerepet játszott a német repülőgép festékgyártásban. 1943. június 15-én az MWG levelet írt a HM 32/a osztályának a gyárban végzett CR. 30, 32, 42, FW.56 és Ar.96 típusú gépek javításával kapcsolatban. A felsoroltak közül csak a FW.56 javítás állt le, a többi még folyamatban volt.

Ha nem rendeltek semmit a Krayertől, akkor 1942 után, ezekre a típusokra milyen festék szín került?
(Trafalgar: Esetleg a Herbig megvette a Krayer festékeket és azt árulta Győrben saját festékként?)
magoo
Varjúbácsi 574310 2014. december 21. 14:58
Válasz erre
Ádám!
A héten kétszer is voltam Robinál, most nekem úgy tűnt, hogy nagyon "elfogyott" a vegyérték. Nincs se kedve, se energiája a cég mellett újságot csinálni.
romsitsa 574299 2014. december 21. 11:42
Válasz erre
"Akinek halálhírét keltik, sokáig fog élni". Reméljük.

Üdv

Á
Varjúbácsi 574273 2014. december 20. 21:17
Válasz erre
Őrizd meg Ádám, mert sajnos ha minden igaz, ez a búcsúszám! :-((
romsitsa 574231 2014. december 20. 00:10
Válasz erre
Szia Robi,

nagyon míves lett ez a szám, a kisrobot külön öröm.

Üdv

Á
simonkaroly9 574228 2014. december 19. 21:47
Válasz erre
Helló!
Ma már volt az ujságosnál is.
rrobbie 574179 2014. december 19. 11:09
Válasz erre
Szia!
Újságárus, Replica, www.limesmodel.hu/webshop-b
Üdv! R
lacipapa 574177 2014. december 19. 09:54
Válasz erre
Szervusz!
Ezt a példányt hol lehetne beszerezni?
Üdv,Laci
Zoli 574176 2014. december 19. 09:53
Válasz erre
rrobbie 574172 2014. december 19. 09:40
Válasz erre
01_B1_Argentinok
01_B1_Argentinok

Sziasztok!

Megjelent a Pro Modell legújabb, 2014/4-es száma.
Keressétek az újságárusoknál és a Replica Modellszaküzletben!

Üdv! R
McFrost 573059 2014. december 1. 09:13
Válasz erre
Én is adtam pár fotót az újságnak, aztán szépen el is felejtettek...
Számvéber 573056 2014. december 1. 07:54
Válasz erre
Kedves Szuszi!

A denkmeyer által ajánlott HT-cikkeken felül belátható időn belül lesz Zrínyi-könyv is. :)
A német rohamtüzérségről és a rohamlövegekről ezek a leghasználhatóbbak:
www.pzpflak.ca/StuG/StuGBooks.html

Üdv:
Számvéber Norbert
denkmeyer 573054 2014. december 1. 07:22
Válasz erre
2013_6
2013_6

Kedves Szuszi!

A magyar rohamtüzérségről és a rohamlövegekről volt jó pár cikk a Haditechnika 2013/6, 2014/1 és 2014/2 számaiban.

denk
Szuszi 573050 2014. november 30. 21:42
Válasz erre
Tisztelt Számvéber Norbert!
Szeretnék behatobban foglalkoznt német,de leginkább a magyar rohamtüzérséggel.Mit javasol?De nem csak nemcsak a történelmi eseményekkel,hanem a járművekkel is.Az összes könyvét olvastam,szerintem alapművek!
Üdv.:Csaba
szlovi74@gmail.com
m7priests 573011 2014. november 30. 12:03
Válasz erre
Én sem állítottam mást, az volt a legelső kiadás, de csak egymagában jelent meg, az akkori kiadó úgy tudom nem folytatta a sorozatot. Vagyis inkább el sem kezdte.
m7priests 573009 2014. november 30. 11:57
Válasz erre
Én nem a hitelesség miatt olvastam ezeket, hanem mert hihetetlenül szórakoztató. Egy olyan Rejtő könyv, ami az általam leginkább kedvelt érában (II. VH)játszódik. Hát kell ennél több? Ugyanúgy vagyok a regényekkel, mint a játékfilmekkel: elsődleges céljuk a szórakoztatás és azt kellőképpen be is töltik. Ha hitelességet akarok, akkor a dokumentumfilm/könyv a helyes út. De olvasni kérem szépen az egyik legjobb kikapcsolódás, amit el tudok képzelni, még a makettezésnél is jobb (bocs ez most szentségtörés volt), emiatt sokat és sokfélét olvasok, az egyszerű ponyvától a szakirodalmon át az életrajzokig. Természetesen megértem, hogy egy neves szakíró, mint Te is, hiányolja az említett könyvekből a hitelességet és ez így is van rendjén. A könyveidet szintén forgattam már (nem mindet, bocs)és igen jók, sok hiteles információval, csak gratuláció jár értük. Konkrétan az egyik könyvedben való leírás és kép alapján készült az egyik kis életkép is, amit építettem.
TAMÁS78 573007 2014. november 30. 11:55
Válasz erre
Rejtőben az a jó, hogy már 12-13 évesen is "ülnek" a poénjai és a stílusa, és 30-40 vagy akárhány évesen még mindig. Legalábbis nekem, és az ismeretségi köröm jelentős részének.
Gabusch 573006 2014. november 30. 11:48
Válasz erre
Mert gondolod, hogy a Légió, meg egyáltalán Algéria és a Szahara olyan, mint Rejtő könyveiben? :)
Gabusch 573004 2014. november 30. 11:47
Válasz erre
Ezt így nehéz lenne megmondani, én mindkettőt élveztem, dacára a "költői túlzásoknak".
Hozzátéve, hogy Rejtőt olyan 12-13 éves koromban olvastam sokat, Hasselt, meg 30 fölött. Rejtőből van 1-2 kedvencem, amit újraolvastam, pl. Az előretolt helyőrség és a Csontbrigád. De amikor kiadták a Rejtő összest nagy zöld könyvekben, nem vettem meg, pedig elég hiányos már a sorozat, ami a szülőktől maradt amúgy rám, szemben az összes Hassellel. Viszont nem tudom, hogy most, így 15 év után mennyire élvezném bármelyiket is.

Talán szerezz egy könyvet Hasseltől - pl. a Lánctalpakból csináltak egy borzalmas filmet is, megnézése ellenjavallt - és döntsd el magadnak. :)
Laac 573003 2014. november 30. 11:44
Válasz erre
Tényleg nagyon jó, de nem több mint háborús témájú szórakoztató irodalom.
TAMÁS78 573001 2014. november 30. 11:32
Válasz erre
Annyira jó lenne? Rejtőt nagyon kedvelem, Hasselt még nem olvastam.
Gabusch 572999 2014. november 30. 11:27
Válasz erre
Engem Rejtőre emlékeztet. Annak sincs semmi köze a valósághoz, de roppant szórakoztató.
Számvéber 572991 2014. november 30. 09:30
Válasz erre
Teljesen kitalált, teljesen alap nélküli, katonai és hadtörténelmi szempontból teljesen gagyi, ugyanakkor könnyed és szórakoztató történetek. Hassel szerintem a második világháború iránt érdeklődők belső szellemi fejlődésének első lépcsőfoka . Amikor rájövünk arra, mennyire hiteltelen, jöhet a következő szint...:) Tudom, én is átestem ezen. Mondjuk én a Monte Cassino után már léptem is...:)
Gabusch 572980 2014. november 30. 02:09
Válasz erre
Nekem is valami ilyesmi rémlett, de igazándiból még az Y2K előtt olvastam sok Hasselt, úgyhogy nem voltam benne biztos.
Sherman 572978 2014. november 29. 23:53
Válasz erre
Nem csak kitaláltak de egymástól teljesen különálló történetek. Kevés hivatkozás van a másik könyvekben leírtakra.
Sherman 572977 2014. november 29. 23:47
Válasz erre
m7priest
Mint említettem a Monte Cassino is előbb jelent meg mint a kemény fedeles kiadványok. Ha megnézed az általam berakott linket ott írják a kiadási évet is.

Gabusch
A könyvekben leírt történeteknek nincs követhető időrendi sorrendje. A fő és mellékszereplők többször is elhaláloznak. Nagyrészt kitalált történetek.
Gabusch 572971 2014. november 29. 21:18
Válasz erre
"Persze az első sort nem a történetek időrendjében sikerült megjelentetni,"

Mi lenne a kívánatos sorrend? Csak azért kérdezem, mert nekem ugyan mind megvan, de már vagy 10+ éve olvastam őket és totál elfelejtettem a történeteket is. Viszont tetszettek, ezért lehet, hogy érdemes lenne elolvasni ismételten - de akkor már időrendben.
m7priests 572969 2014. november 29. 21:14
Válasz erre
Igen ez volt az első kiadvány, de nem követte a többi. Azok csak később 1997-től jelentek meg. Az első kettő puhafedeles a LAP-ICS kiadó neve alatt, a továbbiak pedig az Aquila kiadónál(1998-tól), de továbbra is a LAP-ICS terjesztette. Itt most nem mennék bele a kiadói összefonódásokba, nem is ide tartozik. Az első puhakötésű kötetek próba-képpen, a két leghangzatosabb című (SS tábornok, Gestapo)történettel jelentek meg, mintegy felmérve a várható sikert. Aztán később, miután a 14. könyv is megjelent, kiadták az első kettőt is keménykötésben, védőborítóval. Aztán ezeket követték a további kiadások eltérő sorrendben és eltérő borítókkal. Mivel nekem már megvoltak az első körben megjelent könyvek, ezért nem is követtem a kiadók és kiadványok további sorrendjét. Persze az első sort nem a történetek időrendjében sikerült megjelentetni, van egy kis keveredés, a későbbieknél nem tudom, hogy ezt korrigálták-e?
Laac 572963 2014. november 29. 19:37
Válasz erre
covers_236306
covers_236306
GESTAPO
GESTAPO
820449_5
820449_5

Ezt a 3 képet találtam a "Gestapo"-ra. Nekem az első van meg. Az még egy korábbi kiadás lehet. A kemény-fedeles (második kép) abból van meg a többi és a harmadik szerintem a legújabb kiadású könyv. Tehát a kemény-fedeles kiadásban is mind megjelent.
Sherman 572961 2014. november 29. 19:11
Válasz erre
Nekem az első puha fedeles könyvem a kemény fedelesek megjelenése előtt a Monte Cassino: www.antikvarium.hu/konyv/sven-hassel-monte-cassino-98670

Szerintem nincs ritka kiadás. Mindegyiket meglehet venni viszonylag olcsón.
m7priests 572947 2014. november 29. 15:28
Válasz erre
Összesen 14 kötetet írt az író, amiket ki is adtak itthon. Kéziratban volt még 2 történet, amit nem fejezett be haláláig. Az első kiadás első két kötete az "SS tábornok" és a "Gestapo" még puha fedeles volt, aztán a többi már kemény fedeles, fényes védőborítóval. Nekem így vannak meg.Mindig az első kiadás a legértékesebb, gyűjtői szempontból, de nem biztos, hogy az a legritkább, tehát legtöbb pénzt érő.
bercsi 572917 2014. november 28. 20:34
Válasz erre
Nekem egyedül a Gestapo hiányzik a sorból (keményfedeles kiadás). Egész eddig nem is jutott eszembe hogy be kellene szereznem :-)

Azt lehet tudni esetleg hogy melyik kiadás a legritkább?
Sherman 572915 2014. november 28. 20:14
Válasz erre
A Múzeum körúton sok antikváriumban megvan.
Szerencsére könnyen beszerezhető az említett helyeken is. 1998-as kiadás.
Így kemény borítóval 14 részt adtak ki.
migi 572911 2014. november 28. 19:23
Válasz erre
Van a vaterán 3-4 db is ebből de a sorozat többi része is fönt van .
Gabusch 572910 2014. november 28. 19:10
Válasz erre
ponty 572905 2014. november 28. 17:31
Válasz erre
Valaki nem tudja hogy a Sven Hassel "Lánctalpak" c. kötetének ezt:(img.jofogas.hu/images/Sven_Hassel___Lanctalpak_12019063087.jpg) a verzióját hol tudnám beszerezni? Még a többivel sem találkoztam, de nem akarom, hogy kilógjon a sorból.
solyom 572722 2014. november 24. 22:08
Válasz erre
Aha, értem.
A román vonal mondjuk előttem teljesen ismeretlen.
De ha ők is csak kínlódnak a színekkel, akkor sajnos nem vagyunk előbbre...
Podva 572707 2014. november 24. 19:17
Válasz erre
Szia Solyom

Román hobbitársak is kínlódnak a színekkel...Amit alulra ír, az biztos, hogy nem RLM76, hanem inkább RLM64, bár azt felső színnek írja...(tudom van forrás ami az RLM 64-et zöldként jelöli) Árnyalatilag az IAR-81 hasa nagyon közelít a CR-42 szárnydúc "vidám" kékjéhez (mellesleg a zöldjük is "hasonlít") Van-e vajon roncsdarabjuk mintául? Náluk evidencia a német eredetű festék? Használhatták azokat a színeket amelyeket mi is?

Üdv
solyom 572703 2014. november 24. 18:17
Válasz erre
Podva 572658 2014. november 24. 10:16
Válasz erre
Csakhogy túlontúl le ne üljön a téma, és hogy fel legyen kavarva az álóvíz:
A szomszédban pl így látják a román IAR-81-ek festését...:)
www.largescaleplanes.com/articles/article.php
Üdv Viktor
Z63 572562 2014. november 23. 10:35
Válasz erre
Sziasztok!
Egyetlen gyártó RLM 61-e sem jó, mert mindegyik olyan, mintha sötét olive drab lenne, zöldes.
Ami a színkönyv mintájához a legmegfelelőbb, az a Model Master Gummi- Caoutchuk szín. A nekem felhánytorgatott "japán légcsavar barna megfelelő besötétítésével is kihozható. A gyártók RLM 62-es színei túl kékesek, ezért egy picit olívosítani kell, egy pici sárgával és leheletnyi pirossal megoldható. A Model Master 1710 és 1711 2:1 arányú keverékét egy csepp szürkével megdöglesztve is kikeverhető. A szürkének megfelelő lehet a cimber kolléga által említett Barley Gray, de jónak tűnik a MM Flint Gray árnyalata is. De bármelyik festékboltban található RAL skálán is beazonosítható a Karcsi fotóján látható RAL 7005 szín. Pontosan az üzemeltetésből és a gyártásból adódó minimális árnyalati eltérések adnak egy olyan lehetőséget a kezünkbe, hogy beleférjen némi alkotói szabadság a keverésnél. Ha még egyszer neki állok makettezni, biztos, hogy nem lesz két egyforma magyartarka a makettjeim között. Üdv,Z63
Podva 572549 2014. november 23. 07:59
Válasz erre
Szia Ssanyi

Te egyetlen színre gondolsz amikor azt látod, leírva hogy RLM 62, vagy RLM 65? Utóbbi esetben pl, a CR-42 szárnydúcon nem nagyon az van, amit a gunze ad, erre a farbtonra.
Karcsi kutatásából következő dolgok is egyértelművé váltak:
1. Az egyes német eredetű RLM színek gyártóként változhattak.
2. Az MKHL viszont ragaszkodott egyetlen gyártó (Herbig) által gyártott színmintákhoz.
Tehát a Herbig RLM61/62/63/65 az ami jó nekünk. Nem merem azt mondani, tehát hogy a Valejo, meg a Modelmaster nem jó, csak azt, hogy nem az ami a magyar eredetű mintákon van...
Üdv Viktor
solyom 572533 2014. november 22. 21:20
Válasz erre
Helló!

Humbrolból szürkének a 141-est, zöldnek a 117-est, barnának a 160-ast használom.
Nem mondom hogy 100%, de az összhatása nekem megfelel.
Ha az RLM 61, 62, 63 színsor szimpatikus magyartarkának, azzal nem egyezik!

BB
cimber 572527 2014. november 22. 21:02
Válasz erre
Szia!

Gunze:
Alapnak, de ehhez még keverni kell:

Szürke: Barley Grey
Barna: matt csokibarna
Zöld: RLM 82 és RLM 83 keveréke.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.