/ Fórumok /

Kötöttpályás járművek (vonatok, villamosok, stb...)

Mivel egyre inkább igény volt rá, ezért ide lehet hozni minden vasúttal/sínekkel/vágányokkal kapcsolatos járművet, dolgot, méretaránytól függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
lacipapa 572495 2014. november 22. 14:21
Válasz erre
Miért nem szedted szét és úgy festetted volna?Úgy néz ki (szegény),mint amire rá borult a pakura :-)
Planes 572493 2014. november 22. 14:00
Válasz erre
Szia Lucky! A MÁV 520 -as nem háború utáni építésű volt.A Szovjetúnióbol kerültek ide ,megvásároltuk (1963). A dombóvári fűtőházban a hetvenes évek elején 12 db volt állomásítva. Ezek mind 1943-44 es gyári számmal rendelkeztek.A konyhában a füstszekrény felettelég eldugott helyen volt egy tábla, ami a kazán eredeti nyomáspróbájának idejét és helyét jelezte (Henschel & Sohn Kassel).Ezekben még szerepelt a horogkeresztes madár,mint hatósági beütés.Persze rég lejárt:-))
medor 572492 2014. november 22. 13:43
Válasz erre
Sziasztok!
Pár hete Szfvár-on jártam és egy felüljáróról lepillantva egy olyan leharcolt és régi festésű Szergejt vettem észre amin még a vörös csillag is rajt volt.Azt hittem már mindet átfestették.
Három vagy négy 'valamit' húzott.(Bocs nem vagyok szakértő.)
Pályajavításnál láttam már ilyen vagonokat.
Planes 572487 2014. november 22. 13:22
Válasz erre
Szerintem erről modell nem készült ,ez is egy nagy szériás ,kis üzemidős hadi mozdony ,(csak amerikai) mint a BR52 (520-as).Ezeket amerikai kölcsön terhére vásároltuk 47-ben ,510 darabot.Ezekből 85 pakurás volt. A MÁV-os vasút-modellezők átalakítják a hasonló négy csatolt tengelyes modellekből,mint a 424-est is.
Freddy 572482 2014. november 22. 12:52
Válasz erre
M62_H0_4
M62_H0_4
M62_H0_2
M62_H0_2

Nekem egy Roco-féle 1/87-es Szergejem van, a régi MÁV-os festéssel (gyárilag), koszolást próbáltam rajta csinálni, de elég nehéz, mivel működő modell, úgyhogy semminek nem szabad se befolynia (wash kizárva), se lejönnie (pigmenttel csínján) róla. (Persze még nem tudom, mikor és hol fog működni, egyelőre van maga a mozdony meg kb 30 centi sín, terepasztalhoz se idő, se hely :))
lacipapa 572480 2014. november 22. 11:22
Válasz erre
Köszi,szerinted ilyet lehet H0-ba kapni?
Planes 572477 2014. november 22. 10:22
Válasz erre
Szia Laci! Ő volt a "TRUMAN",gondolom az ami eredet miatt.
lacipapa 572474 2014. november 22. 09:28
Válasz erre
Szervusz!
Azt hittem,hogy az 520-as volt,ennyit értek hozzá.
A 411-nek volt valami más azonosítója,vagy csak símán 411 és kész?
PeKo Publishing 572473 2014. november 22. 02:16
Válasz erre
A Füsti MÁV 520 mozdonya (eredetileg szovjet hadizsákmány volt, mi a ruszkiktól kaptuk átalakítva a dízelek helyett - ezért csúfolják Hruscsov-dízelnek) nem működőképes. Idén nyáron valószínűleg a MÁV 411 rohangált fel-alá a Parkban.
lucky 572471 2014. november 21. 22:58
Válasz erre
lucky 572470 2014. november 21. 22:57
Válasz erre
www.railpictures.net/images/d1/9/4/8/9948.1372699645.jpg
most valahogy így néz ki a hatvani 520
lacipapa 572469 2014. november 21. 22:56
Válasz erre
A Sennás 3. képén,akkor az van,bajszos?
lucky 572468 2014. november 21. 22:55
Válasz erre
5 hajtott és kapcsolt tengely, ez előtt 2 futó, mögöttük 0.
Vasúton tengelynek is hívják a kerékpárt, ami itt nem bicikli... :)
lucky 572467 2014. november 21. 22:53
Válasz erre
Bajszos Szergej... Ivánéknál talán a mai napig így szerepel a festési utasítása.
Amikor sok évvel a rendelés után, szükség volt egy teljes vezetőfülkére,más út nem lévén,rendeltek egyet a gyárból.Az bordón, bajuszokkal érkezett..
lacipapa 572466 2014. november 21. 22:51
Válasz erre
A Vasúttörténeti parkban biztosan van 1db.,BR-52-es, a nyáron üzemelt is ,és lehetett vele menni egy kis rövid szakaszon.A You Tube tele van modellel is ,és működő példányokkal (Ausztriában),úgy vettem ki,hogy nosztalgia járatok,többnyire.
Nekünk már van egy (H0 1:78)példány és az magyar lesz!
Az 520-as mit jelent?
lucky 572465 2014. november 21. 22:48
Válasz erre
Az 520 sorozat ( Hruscsov dízel) háború utáni BR52 építés, főleg jóvátételre a Szu számára. Úgy tudom osztrák gyárakból származnak. Ebből jött vissza kb 100 db.

1 db van a Füstiben eléggé leromlott állapotban, 1db Hatvanban szétlopott/rohadt padlójú konyhával,málló, helyenként mohásodó festéssel, hiányzó egyéb alkatrészekkel, és talán még egy a GySev-nél.
Hatvanban van még egy USATC 160 is. Ez nálunk 411 számon, Trumann néven futott.

A BR52 eléggé népszerű a német terülten nosztalgia üzemben.Az ezekről készült fotókat illik fenntartással kezelni történelmi vonalon.

Megjegyzem volt még egy 520-as sorozat is, valamikor a két világháború között, ami nem azonos a későbbivel.
lucky 572463 2014. november 21. 22:35
Válasz erre
Urak!
Bocsássátok meg nekem, de közel 20 év után sérti a fülem:
Mint minden szakmának, ennek is megvan a saját, magyar nyelve. Csatlás alatt gőzmozdonynál,ill az így hajtott kis dízelmozdonyoknál a hajtott kerekeket összekötő rudat nevezik. Villamos távvezérlésnél a vezérlőkábelt, kialakítástól, érszámtól függetlenül.
Amivel a két járművet összekapcsolják a vonóerő átvitele céljából az vonókészülék. Nálunk csavarkapocs, a keleti szomszédainknál használt változatnak központi ütköző-vonó készülék a neve nálunk.
A másik gyakori hiba a 4vagy több tengelyes járművek alatt található, a kerekeket is tartalmazó szerkezet. Ennek a neve forgóváz, nem forgózsámoly. Az utóbbi egy rakodó eszköz amit hosszú, több kocsit átérő rakományok( pl hídelemek) szállításra használnak.
Gabusch 572462 2014. november 21. 22:24
Válasz erre
Br-52 van Sinsheimben, talán onnan találsz képet. Elég érdekes festése van, amúgy.
ddk466 572458 2014. november 21. 21:41
Válasz erre
P1030734
P1030734
P1030735
P1030735
Kecel 

 Sőt még ilyen is volt nálunk !
Kecel

Szia Gábor barátom !

Én most ősszel voltam Kecelen és ezeket fotóztam ott azt mondták, hogy ezek innen kis hazánkból származnak !

Én is szemezek vele de sajnos a piszkos anyagiak ! :(

üdv DDK
att2 572457 2014. november 21. 21:41
Válasz erre
Régi szép idők! :)
Amúgy teljesen egyet értek veled Sennás, nem mindegy milyen körülmények között telik el az a 12 óra, ha már az ember a fél életét ott tölti majdnem csak.

Lacipapa!

Eddig nem sikerült jóformán képre bukkannom a BR 52-es illetően. Azt tudom, hogy 520-asként futottak itthon, egy példánya van a Vasúttörténeti parkban, kívül-bellül megnézhető, meg talán Istvántelken a parajosba lehet 1-2 de hogy milyen állapotba, jó kérdés. Persze már ha van.

Az etalon kocsikhoz még annyit, ha jól rémlik egyszer mintha olvastam volna, hogy a festésük nem volt egyszerű dolog, tartani megjelölt tömeget, valamit az abroncskopás miatt is lehetett némi súly csökkenés, igaz ahhoz elég sok idő kellett. :)
Sennás 572449 2014. november 21. 19:54
Válasz erre
BIG_0004472038
BIG_0004472038
BIG_0004472041
BIG_0004472041
BIG_0010616089
BIG_0010616089

Gyorsan 2 kép az 519 vasról.És ne feledjétek ha már nem lehet "remot" a 900széria is itt van.GySEV szolgálatában,és első kocsinak egy Fűtőkazánkocsi besorozva.Ritka kép.
Sennás 572447 2014. november 21. 19:23
Válasz erre
500 klubja
500 klubja

Ezt most csentem egy honlapról:)Háát érdekes.Vannak átfedések IS!De alapvetően ki lehet matekolni mindent.
Sennás 572434 2014. november 21. 13:51
Válasz erre
Épített egy srác 1:35ben,de úgy látom 90% kicserélte.

http://mymodelplace.eu/135_Trumpeter_BR_86_Dampflokomotive.html
lacipapa 572433 2014. november 21. 13:45
Válasz erre
Lesz ilyen géped?Ez igen,gondolom jól meg fogsz lepődni?Nekem is jó lenne 1:35-ben,de ezt már tényleg nem tudom besorolni.Most a MAZ-al szemezem,de úgy gondolom,csak plátói a téma :-(
Rendben a figura,várom a jelentkezésed.
Üdv,Laci
Sennás 572431 2014. november 21. 13:17
Válasz erre
Névtelen5
Névtelen5

Szia.Hát valami okost majd megkérdezünk de nem hiszem hogy adtak volna a Magyaroknak ilyet.Szeretnék venni én is de 1:35 méretben (na ott már gyönyörű)kell hozzá egy 1kg réz úgy meg benne lenne bizti 40Ezerbe.A 1:72 még nem is nézegettem milyen árban mozog.
Titok!Én még nem tudok róla.Karácsonyra jön a Kinai jézuskától a Toxso Model SCUD-B!
Lacibácsi míg el nem felejtem elindultak hozzám az öntött figurák,ha ideér írok megbeszéljük és adom fel.
lacipapa 572427 2014. november 21. 12:57
Válasz erre
T-72-est nem hallottam,sajnos.A B-25-höz viszont volt szerencsém,de minden csillag motor indítása nagy élmény(csak sajnos ritkán van lehetőség).
lacipapa 572426 2014. november 21. 12:54
Válasz erre
BR86-os volt nekünk is?
Néztem a jutubén,hát gyönyörű és amit produkált,digitálisan,az igen.
A vaterán nem találtam egyet sem.
páncélos 572424 2014. november 21. 12:43
Válasz erre
"A büdös a zajos a környezet szennyező a teljesítmény hibás az jó?"
Én nem vagyok vasutas, bár szívesen kipróbálnék egy mozdonyt, legalább 1x az életben.
Viszont mint nézelődő, és a nagyvasak szerelmese, IGEN! Az M41-es csörögjön, a Szergej zörögjön, okádja a füstöt, legyen olajos és büdös. Az Ikarusokat is úgy szerettem régen, amikor még szívó-dízel hangját messziről hallottam, nem beszélve a fékezésnél a bu-bu hangjáról, és azt az érzést már elmesélni sem tudom amikor egy T-72-es beindul.
msanyi 572417 2014. november 21. 11:34
Válasz erre
Szia Sennás!
Köszi a választ. Emlékeim szerint, 2008 v. 2009-eb Eperjeske rendezőben hitelesítették a mérleget, akkor Ukrajnából jött egy mérő kocsi. Nekem kellet átvizsgálni. Az olyan volt, mint egy hűtős vagon. Pontosan nem emlékszem, de mintha ott valami súlyokat is lehetett volna belül pakolászni.
Ami nem megszokott, azt majd fényképezem, hátha lesznek érdekes dolgok.
Sennás 572415 2014. november 21. 11:20
Válasz erre
Szia Laci! Szép gondolat had építsen a gyerek!Én meg látod 15 éve vasutalok és egy BIGBOY van a polcomon.Én meg a tankokat,repcsiket szeretem.
De egy BR-86 kistolóst vennék az tetszik.

Fíúk senki ne sértődjön meg de látom szinte mindenki CSAK az Öreg Szergejekkel foglakozik.Ez nem baj ,de a REMOT az nem a milyénk?A büdös a zajos a környezet szennyező a teljesítmény hibás az jó?SZÉP szegénykém ne már nem jó.A Remot jobban megy(általában) csendesebb,légkondis STB STB.Mondom ne sértődjön meg senki de 10-12 órát lehúzni rajta nap mint nap fárasztó.
Sennás 572411 2014. november 21. 11:08
Válasz erre
BIG_0005808169
BIG_0005808169

Szia. Vasúti HÍDMÉRLEG "HITELESÍTŐ" kocsi.Ugye azok az állomások amelyek rendelkeznek mérleg vágánnyal és van most már Digitális mérlegük.Hitelesíteni kell időnként.(kurva nagy pénzeket el lehet csalni ha csak kocsinként 100-200 kg "téved" a mérleg).A mérlegek legtöbbször 1 vagy 2 állasúak.100t vagy 120t a két állasú 2×50t 2×60tonna terhelésűek.Erre állnak rá ezek a kocsik.Azért "ETALON" mert szinte kg-ra pontosan 25t 50t vagy bár mi más.Nincs rajta fékszerkezet ne kopjon az úton ne legyen pontatlan mérés!
PDF formátumban D.9 Vasúti járműmérleg műszaki utasítása:)Letölthető!

Igazából belegondolva lehet a régi ilyen víztarályokat alakították át Etalonnak.
lacipapa 572409 2014. november 21. 10:50
Válasz erre
Szerintem is víztározó,ott a kifordítható töltőcső a tetején.
Sennás,egyébként én sem vagyok vasutas,de amióta fiam elkezdett vasutat építeni (35 évesen),én is meg-meg nézem a témába vágó,magyar teknikát.
Azért kérdeztem rá a BR 52-esre,mert sikerült egyet,nagy nehezen (1:78,H0)beszerezni,karácsonyra.Had építsen a gyerek :-)
msanyi 572406 2014. november 21. 10:41
Válasz erre
Szia Sennás!
Köszönöm a választ. Igen rá volt írva a Debrecen. Mi az az Etalon kocsi?
Páncélos, köszi az oldalt.
Sennás 572403 2014. november 21. 10:18
Válasz erre
BIG_0009486395
BIG_0009486395

Szia msanyi!Kicsi képet megláttam az gondoltam egy Etalon kicsit tettél fel de most már látom mi ez.Sok információm nekem sincs (öreg vasakat nem ismerem) de ez tényleg Vízszállító kocsi.Debrecen igazgatóság ha alatta jól olvasom, akkor meg lehet Záhonyba.Kalocsán talán van még ilyen.Elméletileg a 324 sorozatú gőzösök jártak ilyen 3 tengelyes szerkocsival.De ebbe nem lehet szenet tenni így arra gondolok állomásokon volt ilyen Vízszállító és ebből át lehetett fejteni a kellő mennyiségű vizet.(70' évekig nem volt "ipari víz kút" az állomásokon)!
Köszönet Felek F. képe.(ez is Záhony csak a fűtőházban 2011ben)
páncélos 572401 2014. november 21. 09:52
Válasz erre
Köszönöm a válaszod. Egy jó oldal a témában sok, nagy képpel:
sinmaniakusok.storeking.hu/hu/vasut/95-55-2062_m62.htm
msanyi 572399 2014. november 21. 09:46
Válasz erre
Vízszállító1 Zh.
Vízszállító1 Zh
Vízszállító2 Zh.
Vízszállító2 Zh
Vízszállító3 Zh.
Vízszállító3 Zh

Szia Lacipapa!
Én nem vagyok vasutas, csak műkedvelő. Ezek mellet a gépek mellet dolgozom,így ezekkel a képekkel tudom támogatni a közösséget.
Én is kérdeznék. Sennás ill. att2 vagy aki tud róla valamit. A képeken egy vízszállító tartály látható (rá van írva:-)). Ez egy gőzmozdonyhoz tartozott? Miért volt Záhonyban szeptemberben. Én már nem merek rákérdezni a vasutasoknál, mert már így is hibbantnak néznek.
msanyi 572395 2014. november 21. 09:24
Válasz erre
M40zöld
M40zöld
M40zöld1
M40zöld1
M40
M40
M47
M47
Mozdony falka Záhony1
Mozdony falka Zá...
Mozdony falka Záhony2
Mozdony falka Zá...

Sziasztok!
Záhonyban is szoktam lenni, de sajnos itt nem nagyon van időm bóklászni. De azért tudtam néhány képet készíteni.
1-2 kép M40 zöld. A netten vannak képek a fénykorából. Sokkal jobban nézet ki mint most.
3 kép M40-es a sorból.
4 kép M47. Még ezek is dolgozna. Szerdán a testvére közlekedett Záhony- Csop vonalon, egy személykocsival.
5-6 Mozdony falka Záhony. Csak két képen fértek el teljesen
lacipapa 572394 2014. november 21. 09:22
Válasz erre
Üdvözlet Mindenkinek!
Nagyon jó képek kerülnek elő!Nem vagyok egy vasút fan,de nekem is tetszik,különös képen,hogy nálunk üzemelnek.
Gőzösben is otthon vagytok?Mondjuk itthon üzemelt BR 52-esről volnának ,kallódó képek?
Üdv,Laci
msanyi 572392 2014. november 21. 09:05
Válasz erre
Ep. hármasban
Ep. hármasban

Szia Sennás!
Nagyon jó képek.
Az 503-asról csak az a képem van amelyiket már felraktam. Az 517-esről még nincs. Mindegyikről próbálok olyan képet csinálni, mint az 572138-as hozászolásomban. A csoportkép sajnos mostanában max 3 géppel lehet, a negyedik gép fentebb áll. Így egymás mellé nem szoktak felsorakozni.
msanyi 572391 2014. november 21. 08:46
Válasz erre
Szia Páncélos!
Az eltéréseket nem tudom, Sennásék biztos megtudják mondani.A szerelést szerintem Záhonyban végzik. Ukrajnában a gépek még rosszabb állapotban vannak, mint nálunk. Azoknál csak toldozzák- foldozzák a gépeket. Az a lényeg, hogy menjen.
páncélos 572387 2014. november 21. 07:49
Válasz erre
Ismét csak azt mondhatom, hogy nagyon jó képek kerültek fel a témában.
A csatláson, ütközőn, és a széles nyomtávon kívül, milyen eltéréseket mutatnak még ezek a mozdonyok a hagyományos Szergejektől, illetve, nagyobb javításokat, hol kapnak? Utóbbit azért kérdezném, mert a széles nyomtáv miatt messzire nem mehetnek, vagy vendég forgóvázon elhúzzák őket valahová, esetleg a szomszédos országban kapnak javítást?
Sennás 572377 2014. november 20. 20:32
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Együtt a tesók.És ez 2013 kép!
Sennás 572376 2014. november 20. 20:17
Válasz erre
m62mot1
m62mot1
m62mot2
m62mot2
m62szelep
m62szelep

M-62 nagy motorok klubja.
14-D-40 diesel engine.
Sennás 572375 2014. november 20. 20:11
Válasz erre
m62-517
m62-517
M62518_Zh
M62518_Zh
m62518eperj
m62518eperj

M-62 500-asok klubja.
M62-517 2002ből még dolgozott.
M62-518 1998 és 2007 képem (megöregedett)
Photo Czifra Z,Halász I,Tokai T. köszönet!
páncélos 572353 2014. november 20. 15:10
Válasz erre
A képek nagyon jók, és a magyarázatot is köszönöm a magam részéről.
msanyi 572348 2014. november 20. 14:16
Válasz erre
Szerelvény a röntgennél
Szerelvény a rö...
3-as ban
3-as ban
müszerfal
müszerfal
motor
motor

Sziasztok!
Beszéltem egy régi vasutassal. Emlékei szerint:502,504,507,513,514,516 számú gépek lángvágók és a kohók martaléka lett. Az 519-est később építették át, mert már nem volt mivel dolgozni.Így a számozás kérdése megoldódott(18 átépítés, 19 vonat szám). Kérdés lehet, hogy az 519-es egy szélesről visszaépített normál myomtávuból lett e újból átépítve szélesre? Sajnos ennyit tudtam kideríteni.
Az 501,503,505,508,509,518,519-es mozdonyok aktívan dolgoznak. Az 517-est még keresem.
Majd egyszerre rakok fel képet mindegyikről.
Azért, hogy ne maradjunk képek nélkül, lőttem pár érdekes képet.
1kép. Az Ukránoknak megállt a Dupla Szergej egyik gépe, ezért a kis-vonat is besegített, Ekkor jönnek át a röntgen kapun. Ez tegnap történt.
2kép. Itt már csak a 3 mozdony van.
3kép. A Dupla Szergej műszerfala.
4kép A motorja, bár nem sok látszik belőle, mert akkora nagy.
lucky 572161 2014. november 17. 15:06
Válasz erre
Lehet hogy azóta pár gép selejtezésre került, vagy csak le van állítva.
Az átszámozás se zárható ki.
att2 572154 2014. november 17. 13:44
Válasz erre
Látod ez jó kérdés, gondolom volt valami variálás a pályaszámok terén, mikor 3 gépet szélesről normál nyomtávra építettek át, ezek a 271, 272, 273-as psz-t kapták, nem tudom melyikek lettek átépítve.
páncélos 572153 2014. november 17. 13:39
Válasz erre
msanyi & att2!

Köszönöm a gyors választ. Bár nem értem, ha 18db, akkor 519-es hogyan lehetséges? Vagy kimaradt a 13-as babonából? :) Illetve 502-est sem olvastam a felsorolásban.
att2 572152 2014. november 17. 13:35
Válasz erre
Helyesbítek 18 db széles Szergej épült, 501-518.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.