/ Fórumok /

Kötöttpályás járművek (vonatok, villamosok, stb...)

Mivel egyre inkább igény volt rá, ezért ide lehet hozni minden vasúttal/sínekkel/vágányokkal kapcsolatos járművet, dolgot, méretaránytól függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
Sennás 718447 2024. január 9. 23:19
Válasz erre
De figyelj már, az ott egy homlok és oldalrakodó egyben. Ott látszik is hogy szemből a vasuti kocsira állnak fel. Abban az "L" alakba beteszed a pőrét rá egy Blitz és kész vagy ha van még egy thkocsid oda mellé.
Sennás 718446 2024. január 9. 23:11
Válasz erre
Ha ilyen 2tengelyes akkor egyforma. Ugye a 4tengelyes két forgóvázon fekszik. Annak a főkeret van megerősítve de a fék(tuskók) ,rudazat, levegő tartály stb egyforma.
KarBal 718443 2024. január 9. 22:50
Válasz erre
Valami ilyesmin gondolkozom én is, csak a megvalósítás mikéntjét nem tudom még. Legjobb lenne a baloldali Opelt megcsinálni, ahogy félig a vasúti kocsin van. De akkor mi támasztaná alá a félbevágott vagont egy tengelyen? :) De akkor, ha jól értem, a vasúti kocsi tengelye, kereke, fékberendezése, stb. azonos annyira, hogy nem csinálok hülyeséget egy totál másik kocsi felhasználásával.
Sennás 718058 2024. január 4. 22:53
Válasz erre
Screenshot_2024-01-04-22-40-43-302
Screenshot_2024-01-...
Screenshot_2024-01-04-22-42-29-947
Screenshot_2024-01-...

Ugyan nincs mit. Sok meló de hátha érdekel. 1 pőre 2 Blitz(olcsó Italeri) meg 1 kis ház.
Elvágod 2/3nál a pőrét úgy hogy a Blitz ráférjen. Ott lezárod a diorámát. Amit levágtál az 1/3ot a padlóból úgy is több van összefordítod a két ütköző felől így mindha 2 pőre lenne a diorámába. A másik Blitz mehet az oldalrakodóra meg a kisházat pikpak megoldod. Vagy mintha a Miniartnak lenne ilyenje nem?:)
KarBal 718054 2024. január 4. 22:11
Válasz erre
Köszi Sennás. Az általad ajánlott makett és az Opeles képen látható kocsik szerkezete (kerekek, tengelyek, fékek, stb.) ugyanolyan lehet? Belegondoltam, hogy ha két Blitz elfért rajta, akkor túl nagy lenne az egészet megcsinálni. Elég lenne csak egy szekció is, pl. az általad ajánlott makett egy része kb.

Köszi Varjúbácsi. Olyan sok munkát nem fektetnék bele, hogy még levéltári anyagokban is keresgéljek. Inkább a kocsi mellett álló Opelt építem meg akkor, ha ennyire nehéz a vasúti kocsi lemásolása :)
Varjúbácsi 717785 2024. január 1. 13:37
Válasz erre
Karbal!
A XIV. Tatai úton van Közlekedési Múzeum raktárbázisa, ahol van egy bagyon komoly könyv és levéltár is. Anno én ott másoltattam tervrajzokat a 424-es részleteiről. Igaz hogy ennek már vagy 10 éve, de egy próbát megér.
Sennás 717751 2023. december 31. 16:00
Válasz erre
BIG_0012275739
BIG_0012275739
BIG_0012275729
BIG_0012275729

MÁV F51 utasítás 1956.01.01től volt "érvényes" abban egy 10-15évvel korábbi (háborús)kocsik még simán benne lehetnek. Kinézetre egész jók csak ocsmány minőségű képek.
Sennás 717749 2023. december 31. 15:51
Válasz erre
Screenshot_20231231-154901
Screenshot_20231231-...
43Jugoslawien3
43Jugoslawien3
eisenbahn-134-resimage_v-variantSmall24x9_w-704
eisenbahn-134-...

www.super-hobby.hu/products/German-IIWW-Railway-Gondola-Lower-sides.html

Talán venni kellene egy ilyen pőrét. Középen elvágni beletoldani. Oldalfalak "kuka" ,homlokfal az maradhat. Dupla gerendát nem nehéz megoldani az oldalán alul meg szinte csak meg kell hosszabbítani hogy összeérjenek. Milyen hosszú a két Blitz? Más hasonlót nem is nagyon árulnak. A négy tengelyes egyáltalán nem jó. A Dragon cucc is átalakítós sajnos.

Ezek meg Német kocsik de nem pont olyanok.
KarBal 717747 2023. december 31. 15:08
Válasz erre
Köszi a sok képet. Én úgy látom, hogy erre, amin az emberek dolgoznak, hasonlít a legjobban a szerkezet az Opelek alatt. Nem tudom, hogy mi az és mi célt szolgál egyáltalán, de a két tengely között van egy vázszerkezet. A német kocsikon mindig hegyesnek látom a közepét, tehát háromszög alakú. A magyar kocsikon van ilyen trapéz formájú. Ez inkább magyar felé viheti az embert.
Ennek az a váza nagyon hasonlít, de ez felépítményes és nincs is rajta dupla soros platform, mint azon, amit küldtél, illetve az Opelek alatt.
shop.modell.hu/media/products//p/i/piko-54417-eltolhato-oldafalu-kocsipar-hillmrrs-mav-v.jpg
Sennás 717716 2023. december 31. 09:18
Válasz erre
BIG_0014857650
BIG_0014857650

Egy frankó pőre kocsi.
Sennás 717712 2023. december 31. 08:36
Válasz erre
BIG_0015759759
BIG_0015759759

Itt a dupla gerendás de ez rövid pőre látszik erre egy thg férne rá.
Sennás 717711 2023. december 31. 08:29
Válasz erre
BIG_0015793036
BIG_0015793036
BIG_0015792652
BIG_0015792652

Hát ez hasonló, mert van rakonca tartó de csak (nem az) mert egy gerendás meg nincs a végén a felhajtható homlokfal.
Sennás 717710 2023. december 31. 08:12
Válasz erre
Opel-es képek valószínűleg Német kocsikon vannak. Kicsivel komolyabb felépítésű pőrék. Olyan kevés jó minőségű fénykép áll rendelkezésre. Vasúttörténeti park? Ott nem lehet kérdezösködni tarvrajzok ami hozzáférhetők? Rémlik valami hasonló dupla gerendás pőre sima 2tengelyes csak az bizti háború utáni kép lehet semmi köze hozzá. Hátha meglelem:)
KarBal 717707 2023. december 30. 23:32
Válasz erre
Nekem az is újdonság, hogy voltak ilyen sorozat-besorolások :) Akkor eszerint magyar kocsik lehettek leginkább. Azt reméltem, hogy Németországból, a gyárból német kocsikon hozták el ide az árut. Azt néztem, hogy kifejezetten hosszú kocsik, két Opel Blitz fért el egyre. Ilyet kapni nem lehet. Átépíteni egy német kocsit vajon milyen munkát jelentene? A kerekek és a gépészeti rész az mennyire szabványos az egyes nemzetek között? Vagy azt is szkreccselni kéne az alapoktól?
KarBal 717706 2023. december 30. 23:28
Válasz erre
Bizony, jó képsorozat. Egy másik fórumrészben jött rá az az ötlet (tudás?), hogy azért jöttek így a gyárból, mert ezzel is lehetett spórolni az áron, hogy a gumikat már itthoni gyártásból kapták. Magyaros :)
Sennás 717703 2023. december 30. 22:29
Válasz erre
BIG_0016257681
BIG_0016257681

Na alakúl:) N vagy S sorozatú lehet a kocsi így kéne keresgélni
Muzzy 717700 2023. december 30. 22:24
Válasz erre
Azta, gumiköpeny nélkül felnin vagoníroznak az Opelek!
Sennás 717699 2023. december 30. 22:19
Válasz erre
BIG_0016341693
BIG_0016341693

K-az biztos nem jó. J meg Jh azok a nyitott kocsik (meg már időben is jók)de nem olyan pőre kocsi.
Varjúbácsi 717693 2023. december 30. 21:35
Válasz erre
Szia!
Sajnos ezekből a fotókból beazonosíthatatlanok a jármüvek. A MÁV gördülőállományának legnagyobb réstét hazai gyártásból oldották meg. Ebből talán elindulhatsz:vasutgepeszet.hu/wp-content/uploads/12_komoroczky-malatinszky.pdf
Sennás 717691 2023. december 30. 21:29
Válasz erre
Szia. Régebben ('80-90)ezeket a lehajtható oldalfalú 2tengelyes pőre kocsikat "KS" kocsiknak hívták. Szinte már nincsenek is használatban. De hogy olyan régen a VH-s időszakban, meg előtte mi(k) lehettek?
KarBal 717686 2023. december 30. 20:58
Válasz erre
Sziasztok! Sajnos a vonatokhoz, szerelvényekhez, vagonokhoz stb. egyáltalán nem értek. Segítsetek kérlek, hogy ezek a vasúti kocsik vajon mifélék? Német? Magyar? Van egyáltalán különbség azok között, vagy mi németet vettünk meg? Milyen típus, stb, amit csak lehet tudni róla. Illetve, létezik vajon 1/35-ös méretarányban? Előre is köszönöm!

Opel Blitz szállítmány alatt:
fortepan.download/_photo/1600/fortepan_72308.jpg fortepan.download/_photo/1600/fortepan_72311.jpg

Turán harckocsi szállítmány alatt:
preview.redd.it/dqxd0r62l1f91.jpg live.staticflickr.com/732/22183249101_132063d1c4_z.jpg
topwar.ru/uploads/posts/2013-04/1365272460_14.jpg topwar.ru/uploads/posts/2013-04/1365272639_15.jpg
Varjúbácsi 717604 2023. december 29. 23:54
Válasz erre
Jimbow!
Van egy lehetőség, hogy legyen modern vasutad.Keresel papírmodellben neked tetszőt, átrajzolod, kivágod sztirolból, és kész. Én annak idején igy csináltam meg a Krasznaja Zvezda páncélvonatot. Az eredetileg egy 1/25-ös GMP papírmodell volt.
Jimbow 717552 2023. december 28. 22:09
Válasz erre
Köszönöm, sajnos sejtettem :(

Az Aoshimák pedig egyszeri hóbortnak drágák lennének.

Üdv,

Ádám
Varjúbácsi 717526 2023. december 28. 12:35
Válasz erre
Szia!
Nincs igazából modern vasút, ami makett. Vasútmodellben van az ún. "O" méret, kerti vasút. Makettezőkre nem gondolnak, csak a Trumpeter, a Hobbyboss, meg a Miniart, de mind II.VH-s.
Jimbow 717520 2023. december 27. 22:14
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék egy kis iránymutatást kérni, kacsintgatok a vasútmakettezés felé, de kb. semmit nem konyítok hozzá, csak harcjárműveket építettem világéletemben.

Létezik valamilyen nagyobb méretarányban ilyesmi (1/72 fölött)?

Modern téma érdekel, tehát a Trumpeter 2. VH-s dolgai kilőve.

Eddig Aoshimákat láttam, de horror árban, pedig ilyesmi tetszene.

www.scalemodelshop.co.uk/aoshima-1-45-train-museum-oj-series-diesel-locomotive-dd51-cargo-a-update-p20244/

Köszönöm.
Mekett 717485 2023. december 26. 23:38
Válasz erre
tartálykocsi emelés - Bátaszék 2006.11.14
tartálykocsi emelé...

Egy jó kis diorámatéma.
Földvári István képe - Bátaszék, 2006. november 14.
www.facebook.com/groups/249018693318593/permalink/740263707527420/
Sennás 717437 2023. december 25. 11:47
Válasz erre
53288807_b1340b62c0a60cfd765bda097648aea8_i
53288807_b1340b62c0a...

totalcar.hu/magazin/hirek/2023/12/25/apro-modell-mozdonyokkal-huztak-el-egy-84-tonnas-igazit/

Ez de durva ,mire nincs idejük egyeseknek:) Bámulatos.
Mekett 717097 2023. december 18. 14:28
Válasz erre
Román gőzmozdony baleset
Román gőzmozdony...
Román gőzmozdony baleset
Román gőzmozdony...
Román gőzmozdony baleset
Román gőzmozdony...

Történt egy "koccanásos" baleset Romániában, a moldovitai múzeumvasúton. Amennyi infót találtam, az alapján senki sem sérült meg komolyabban - kivéve az autót és a mozdonyt...
Az utóbbiról túl sok infót nem találtam. Ezeket a CFF 764-eseket elvileg Berlinben gyártották '50-es években.

A vasút oldala: mocanitamoldovita.com
Sennás 716482 2023. december 6. 14:50
Válasz erre
20231206_111643
20231206_111643
20231206_111803
20231206_111803
20231206_111845
20231206_111845
20231206_111924
20231206_111924
20231206_111902
20231206_111902
20231206_111934
20231206_111934

Az eggyik Litván Szergej belső tere. Csak úgy nagyjából:) fotózni itt sincs sok hely.
Mekett 715833 2023. november 20. 21:20
Válasz erre
Mk 45 2002 keskenynyomtávú mozdony

MÁV Széchenyi-hegyi Gyermekvasút
Mk 45 2002...
Mk 45 2002 keskenynyomtávú mozdony

MÁV Széchenyi-hegyi Gyermekvasút
Mk 45 2002...
Mk 45 2002 keskenynyomtávú mozdony

MÁV Széchenyi-hegyi Gyermekvasút
Mk 45 2002...
Zárt, keskenynyomtávú kocsi

MÁV Széchenyi-hegyi Gyermekvasút
Zárt, keskenynyomt...

Múlt héten én is lőttem pár képet Hárshegy és Szépjuhászné között a Gyermekvasút mellett.
Sennás 715831 2023. november 20. 20:56
Válasz erre
Ugye én nem vagyok "mozdonyguy-er":) de köszönet hogy aggodsz.(magánban esetleg megírom mi a véleményem a balesetről).És akkor itt kívánnék jobbulást, mielőbbi gyógyulást a sérült kollégának!
Amúgy ez is Litván massine! A 714863as képen ilyen sugárvető "üzemel" valami LED átalakítás. Még a vörös is ilyen rajta.
páncélos 715825 2023. november 20. 19:24
Válasz erre
Szép Szergej! Milyen fényszórói vannak ennek? Még a gyári Szergejeknek az orosz Ev metró motorkocsikkal megegyező fényszórói voltak, amit később Ikarus fényszórókra cseréltek (és Moszkvics kormány volt bennük). Egyszer volt lehetőségem egy olyan mozdonyban járnom. Kár, hogy akkor még nem volt digitális fényképezés.
Örülök, hogy írtál, mert a sápi baleset kapcsán rögön Te ugrottál be, reméltem, hogy nem Te vezetted a V43-ast.
Sennás 715818 2023. november 20. 14:41
Válasz erre
20231120_143636
20231120_143636

Na most meg ilyen gépet kaptam tolatni:) Gondolom tavasszal(?) kap kék matricát.
Sennás 715303 2023. november 8. 17:53
Válasz erre
Hát én erre nem sokat adok. Minek is ez a fantázia név? 80-as D-s Német lajstromozott gép azt látom rajta. Meg a kvnagy MÁV Start ami a fél oldalát beteríti. Úgyhogy Start. Úgyhogy őket kell Sydney/köpködni ha késnek:) Bálint Antónia nem fogja mondani hogy Rail Tours vonat késik.
att2-SV 715301 2023. november 8. 17:30
Válasz erre
Igazából Rail Tours, nem Start. Ha megnézed a főkeret oldalát, sehol sincs feliratozva a Start. :) A személyzet "még" Start, bár volt szó arról is hogy a Cargo besegít a létszám hiány miatt. :)
Sennás 715295 2023. november 8. 14:02
Válasz erre
20231108_135517
20231108_135517

És hogy ne csak Szergej meg diesel Szerencsen IC564 az "új matricás" bérelt Taurus a MÁV Start-tól.
Sennás 714863 2023. október 29. 07:38
Válasz erre
20231013_010903
20231013_010903

És ez ami "Start Wars-i magasságokba emeli" a Szergejt:) LED lámpás 3.-ik felső lámpa. Műszerfalon feliratozás Be állásban "SUGÁRVETŐ"!.!.! a tök sötétben hajnali 1h-kor.
Sennás 714862 2023. október 29. 07:08
Válasz erre
20230810_142758
20230810_142758

Ez meg még Augustuba készült Nyírbe. Nem a jó beállítás volt a legfontosabb. Éppen hogy kiértem fotózni. Bicske-Biatorbágy(?) között a vágányzárolt részben van 9 nagy diesel legtöbb V-HidCargo aki arra jár kocsival fotózhat:)
Sennás 714753 2023. október 25. 12:49
Válasz erre
20231025_123815
20231025_123815

Két különleges gép Szerencsről a Trax "új bérelt matricás" a másik egy Lett Szergej "felújjított saját matricás" :)
páncélos 711240 2023. július 11. 11:10
Válasz erre
Sennás 711200 2023. július 9. 21:12
Válasz erre
Screenshot_2023-07-09-18-58-18-829.jpeg
Screenshot_2023-07-...

Hello. Csak egy fél mondatot. Igaz Ati szinte csak előre kell nézni:( Sajnos a tükörbe IS már egyre kevésbé. Biztos vagyok benne az elmúlt 3 "pálya felszántás" is jóval kisebb anyagi kárral járt volna ha néha belenéznek a tükörbe. Jó most már sok gépen kamera van csak. Engem kifejezetten azok a brutál "A" oszlopok zavarnak. De ez csak saját hisztim:) Vectront kifejezetten kedvelem. Jobban mint a Taurust pedig nállunk (RailCargo) inkább azok vannak.
att2-SV 711198 2023. július 9. 20:39
Válasz erre
Kedves Páncélos!

Valóban, a mostanában legördült gépek nem rendelkeznek oldalablakkal, és az ok abban rejlik, hogy így biztosítható a törésvédelem, nem gyengíti semmi a jármű szerkezeti egységét. Több mozdony esetében, a mozdonyvezetőnek nem kell a géptérbe menekülnie, mert a vezetőállás hátsó traktusa olyan szinten merev, és biztosított, hogy nagy eséllyel él túl az ember egy frontális ütközést. Nyilván nem egy nagyobb sebességgű találkozást, de egy kamion már kevésbé ellenfél, mint a Ganzos gépeknél. A másik ok, hogy ezek a gépek olyan pályákra lettek tervezve, amik zártak, még szintbeli átjáró sincs, így alapvetően csak előre kell nézni. Elöző éjjel Siemens Vectronnal dolgoztam, annak sincs oldalt ablaka, csak hátrébb az ajtóban, személy szerint még sem zavar.
páncélos 711197 2023. július 9. 18:43
Válasz erre
Nem vagyok mozdonyvezető, de mint laikus "civilnek" zavarja a szemem, hogy a legújabb mozdonyok mindegyikén, vagy kicsi ablakkal, vagy semmilyen ablakkal sem rendelkezik elől a két oldalon. Lehet szidni a közel 40-50 éves mozdonyokat, de jobb volt belőlük a kilátás.
Sennás 711157 2023. július 7. 16:54
Válasz erre
Hát ide hozhatták volna tegnap Nyiregyre:) Ezzel az egy mozdonnyal megcsináltuk volna. Nem másik 3 géppel:(
3908t-ás volt a "vonat". Kiváló belőle 6iker kocsi. Főpályamester felügyelet mellett tolatás csak lépésben. BoBo-val esély nincs megmozdítani egy ilyen szerelvényt. Tolatási sebesség Max5Km/H!.!.!
Válogatás, rakodó vágányra állítás 3 részletben 5h az egész művelet. Kíváncsi vagyok kibírta volna:) na néha felsővezeték alatt voltunk ott tudott volna visszatölteni:)
att2-SV 711144 2023. július 7. 12:25
Válasz erre
img_1_1688724682538
img_1_1688724682538

Ha már szóba került a kínai tolató gép, itt a vonali is, mellékeve Kadocsa Gyula fényképét. Egyébként még egy elég kiforratlan, gyerekbetegségekkel küzdő tipus, félkész hatással. Érthetetlen kezelése van például egy vezetőállás cserének is. Nem a megszokott, alapba rakod, és mész át mint egy megszokott gép esetén, hanem a displayen nyugtáznod kell, aztán van 300 másodperced átérni, és újra aktiválni az asztalt. Ha ezt nem teszed, a szedő lemegy, főmeg kikapcsol, és a másik végén kezdheted újra az egészet. Eddig nem működött az elötted lévő display, a sebességet másik kijelzőn 1x1 cm-en láttad. Ezt orvosolták, akárcsak a vezetőállás világítást, mert ha felkapcsoltad, 15 percig világított minden, lekapcsolásra nem volt lehetőség. Homlokvilágitás kapcsolás túlbonyolítva, kb le kell szállnod megnézni mi világít, mi nem. Ami leginkább hiba, hogy nem tudsz egyszerre villannyal és levegősen fékezni... Ha elkezded villannyal, és belecsapolsz levegősen, eldobja a villanyt, és ránt egy nagyot. Akksis üzemben Vmax 40 km/h, és elég gyenge 350 kW nagyjából. Rendes üzemben már használhatóbb 2200 tonnát viszi rendesen.
Sennás 711143 2023. július 7. 11:55
Válasz erre
teloc
teloc

Azért "Grasshopper" gondolom mert 046 ez is. Jó mondjuk vannak apróságok ha rajta a klíma/fűtés szívja az akkut rendesen:( Óra hogy lássad mennyi az idő olyan pici alig látszik (teloc papír) már nincs is benne.
atika 711140 2023. július 7. 11:26
Válasz erre
Jó hallani egy szakmabelitől, hogy jó is, nem csak szép.
...mert szépnek szép, az már igaz, ez a "kék szöcske". :)
Sennás 711096 2023. július 5. 17:46
Válasz erre
20230703_122111
20230703_122111
20230703_121430
20230703_121430
20230703_102143~2
20230703_102143~2
20230703_091439
20230703_091439

Grasshopper de neked Lajosom legyen csak "Szöcske" :)
25Kv felsővezetékről vagy 3h akkumulátorokról.
Próbaúton Nyíregyházán ElektroLux meg MCE iparvágányokon.
Jól vizsgázott ez a lényeg.
slaviamarksman 710101 2023. június 7. 20:21
Válasz erre
Kint voltam a vasútállomáson hogy a PSMK-ra utazáshoz vonatjegyet vegyek és egy furcsaságot láttam . Közelebbről :
osztrák tulajdonú mozdony ( D- ) német regisztrációs számmal , kínai gyártótól magyar síneken mávos kékkel színezve .
Itthon keresve azonnal mutatja is a net , hogy egy éve már , hogy megérkezett : Ferencvárosba érkezik a Rail Cargo Hungaria első villany-hibrid vontató mozdonya (4K UHD)
www.youtube.com/watch
Rossz érzés volt látni a kínai ( csihuhu cég = Zhuzhou Locomotive Co. Ltd. ) masinát exmagyar cégnél .
czzoli 672615 2020. május 12. 19:17
Válasz erre
Tisztelt Varjúbácsi!
Köszönöm szépen a gyors választ! Ennyi nekem elég is.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.