Tovább >>> |
Sennás | Adatlap | 716482 | 2023. december 6. 14:50 | ![]() | |
Mekett | Adatlap | 715833 | 2023. november 20. 21:20 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 715831 | 2023. november 20. 20:56 | ![]() | |
Ugye én nem vagyok "mozdonyguy-er":) de köszönet hogy aggodsz.(magánban esetleg megírom mi a véleményem a balesetről).És akkor itt kívánnék jobbulást, mielőbbi gyógyulást a sérült kollégának! Amúgy ez is Litván massine! A 714863as képen ilyen sugárvető "üzemel" valami LED átalakítás. Még a vörös is ilyen rajta. | |||||
páncélos | Adatlap | 715825 | 2023. november 20. 19:24 | ![]() | |
Szép Szergej! Milyen fényszórói vannak ennek? Még a gyári Szergejeknek az orosz Ev metró motorkocsikkal megegyező fényszórói voltak, amit később Ikarus fényszórókra cseréltek (és Moszkvics kormány volt bennük). Egyszer volt lehetőségem egy olyan mozdonyban járnom. Kár, hogy akkor még nem volt digitális fényképezés. Örülök, hogy írtál, mert a sápi baleset kapcsán rögön Te ugrottál be, reméltem, hogy nem Te vezetted a V43-ast. | |||||
Sennás | Adatlap | 715818 | 2023. november 20. 14:41 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 715303 | 2023. november 8. 17:53 | ![]() | |
Hát én erre nem sokat adok. Minek is ez a fantázia név? 80-as D-s Német lajstromozott gép azt látom rajta. Meg a kvnagy MÁV Start ami a fél oldalát beteríti. Úgyhogy Start. Úgyhogy őket kell Sydney/köpködni ha késnek:) Bálint Antónia nem fogja mondani hogy Rail Tours vonat késik. | |||||
att2-SV | Adatlap | 715301 | 2023. november 8. 17:30 | ![]() | |
Igazából Rail Tours, nem Start. Ha megnézed a főkeret oldalát, sehol sincs feliratozva a Start. :) A személyzet "még" Start, bár volt szó arról is hogy a Cargo besegít a létszám hiány miatt. :) | |||||
Sennás | Adatlap | 715295 | 2023. november 8. 14:02 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 714863 | 2023. október 29. 07:38 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 714862 | 2023. október 29. 07:08 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 714753 | 2023. október 25. 12:49 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 711240 | 2023. július 11. 11:10 | ![]() | |
Köszönöm a választ. | |||||
Sennás | Adatlap | 711200 | 2023. július 9. 21:12 | ![]() | |
Hello. Csak egy fél mondatot. Igaz Ati szinte csak előre kell nézni:( Sajnos a tükörbe IS már egyre kevésbé. Biztos vagyok benne az elmúlt 3 "pálya felszántás" is jóval kisebb anyagi kárral járt volna ha néha belenéznek a tükörbe. Jó most már sok gépen kamera van csak. Engem kifejezetten azok a brutál "A" oszlopok zavarnak. De ez csak saját hisztim:) Vectront kifejezetten kedvelem. Jobban mint a Taurust pedig nállunk (RailCargo) inkább azok vannak. | |||||
att2-SV | Adatlap | 711198 | 2023. július 9. 20:39 | ![]() | |
Kedves Páncélos! Valóban, a mostanában legördült gépek nem rendelkeznek oldalablakkal, és az ok abban rejlik, hogy így biztosítható a törésvédelem, nem gyengíti semmi a jármű szerkezeti egységét. Több mozdony esetében, a mozdonyvezetőnek nem kell a géptérbe menekülnie, mert a vezetőállás hátsó traktusa olyan szinten merev, és biztosított, hogy nagy eséllyel él túl az ember egy frontális ütközést. Nyilván nem egy nagyobb sebességgű találkozást, de egy kamion már kevésbé ellenfél, mint a Ganzos gépeknél. A másik ok, hogy ezek a gépek olyan pályákra lettek tervezve, amik zártak, még szintbeli átjáró sincs, így alapvetően csak előre kell nézni. Elöző éjjel Siemens Vectronnal dolgoztam, annak sincs oldalt ablaka, csak hátrébb az ajtóban, személy szerint még sem zavar. | |||||
páncélos | Adatlap | 711197 | 2023. július 9. 18:43 | ![]() | |
Nem vagyok mozdonyvezető, de mint laikus "civilnek" zavarja a szemem, hogy a legújabb mozdonyok mindegyikén, vagy kicsi ablakkal, vagy semmilyen ablakkal sem rendelkezik elől a két oldalon. Lehet szidni a közel 40-50 éves mozdonyokat, de jobb volt belőlük a kilátás. | |||||
Sennás | Adatlap | 711157 | 2023. július 7. 16:54 | ![]() | |
Hát ide hozhatták volna tegnap Nyiregyre:) Ezzel az egy mozdonnyal megcsináltuk volna. Nem másik 3 géppel:( 3908t-ás volt a "vonat". Kiváló belőle 6iker kocsi. Főpályamester felügyelet mellett tolatás csak lépésben. BoBo-val esély nincs megmozdítani egy ilyen szerelvényt. Tolatási sebesség Max5Km/H!.!.! Válogatás, rakodó vágányra állítás 3 részletben 5h az egész művelet. Kíváncsi vagyok kibírta volna:) na néha felsővezeték alatt voltunk ott tudott volna visszatölteni:) | |||||
att2-SV | Adatlap | 711144 | 2023. július 7. 12:25 | ![]() | |
Ha már szóba került a kínai tolató gép, itt a vonali is, mellékeve Kadocsa Gyula fényképét. Egyébként még egy elég kiforratlan, gyerekbetegségekkel küzdő tipus, félkész hatással. Érthetetlen kezelése van például egy vezetőállás cserének is. Nem a megszokott, alapba rakod, és mész át mint egy megszokott gép esetén, hanem a displayen nyugtáznod kell, aztán van 300 másodperced átérni, és újra aktiválni az asztalt. Ha ezt nem teszed, a szedő lemegy, főmeg kikapcsol, és a másik végén kezdheted újra az egészet. Eddig nem működött az elötted lévő display, a sebességet másik kijelzőn 1x1 cm-en láttad. Ezt orvosolták, akárcsak a vezetőállás világítást, mert ha felkapcsoltad, 15 percig világított minden, lekapcsolásra nem volt lehetőség. Homlokvilágitás kapcsolás túlbonyolítva, kb le kell szállnod megnézni mi világít, mi nem. Ami leginkább hiba, hogy nem tudsz egyszerre villannyal és levegősen fékezni... Ha elkezded villannyal, és belecsapolsz levegősen, eldobja a villanyt, és ránt egy nagyot. Akksis üzemben Vmax 40 km/h, és elég gyenge 350 kW nagyjából. Rendes üzemben már használhatóbb 2200 tonnát viszi rendesen. | |||||
Sennás | Adatlap | 711143 | 2023. július 7. 11:55 | ![]() | |
Azért "Grasshopper" gondolom mert 046 ez is. Jó mondjuk vannak apróságok ha rajta a klíma/fűtés szívja az akkut rendesen:( Óra hogy lássad mennyi az idő olyan pici alig látszik (teloc papír) már nincs is benne. | |||||
atika | Adatlap | 711140 | 2023. július 7. 11:26 | ![]() | |
Jó hallani egy szakmabelitől, hogy jó is, nem csak szép. ...mert szépnek szép, az már igaz, ez a "kék szöcske". :) | |||||
Sennás | Adatlap | 711096 | 2023. július 5. 17:46 | ![]() | |
Grasshopper de neked Lajosom legyen csak "Szöcske" :) 25Kv felsővezetékről vagy 3h akkumulátorokról. Próbaúton Nyíregyházán ElektroLux meg MCE iparvágányokon. Jól vizsgázott ez a lényeg. | |||||
slaviamarksman | Adatlap | 710101 | 2023. június 7. 20:21 | ![]() | |
Kint voltam a vasútállomáson hogy a PSMK-ra utazáshoz vonatjegyet vegyek és egy furcsaságot láttam . Közelebbről : osztrák tulajdonú mozdony ( D- ) német regisztrációs számmal , kínai gyártótól magyar síneken mávos kékkel színezve . Itthon keresve azonnal mutatja is a net , hogy egy éve már , hogy megérkezett : Ferencvárosba érkezik a Rail Cargo Hungaria első villany-hibrid vontató mozdonya (4K UHD) www.youtube.com/watch Rossz érzés volt látni a kínai ( csihuhu cég = Zhuzhou Locomotive Co. Ltd. ) masinát exmagyar cégnél . | |||||
czzoli | Adatlap | 672615 | 2020. május 12. 19:17 | ![]() | |
Tisztelt Varjúbácsi! Köszönöm szépen a gyors választ! Ennyi nekem elég is. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 672590 | 2020. május 12. 15:02 | ![]() | |
Az ütköző a vasúti szerelvények "záró akkord"-ja. Az ütközőtárcsa, és az alváz közti alkatrészek összessége a "puffer". | |||||
czzoli | Adatlap | 672586 | 2020. május 12. 13:04 | ![]() | |
Sziasztok! Meg tudná nekem valaki mondani, mit jelenthet a következő kifejezés:Puffer für Eisenbahnwaggons? Igazából a "puffer"-en van a lényeg. Az addig rendben van, hogy ez az "ütköző" lehet, de mettől-meddig tart egy ütköző? Értem ezalatt, hogy nyilván nem csak egy darab vasat hívnak ütközőnek, hanem a környezetét is, bár lehet, hogy túlbonyolítom.. Bocsánat, de szörnyen tudatlan vagyok ezen a téren. | |||||
Sennás | Adatlap | 668920 | 2020. február 9. 18:11 | ![]() | |
HÁT JA,ha már itt vagyunk ezen a piac(utcán?) inkább ruhát mint kaját:) | |||||
Z63 | Adatlap | 668917 | 2020. február 9. 17:45 | ![]() | |
Azért valami kondenzvíz, vagy akármi, csak csurog a tálakba, a vége felé. ;-) | |||||
Sennás | Adatlap | 668916 | 2020. február 9. 17:32 | ![]() | |
Nem gondolod:) ez modern vasút zárt rendszerű (tartályos) a wc! Majd a végállomáson kiszippantják. Látod még olajfolyás sincs a sínszálak között. De bizar így űrszelvényen belűl bepakolni vagy csak ott állni. | |||||
Z63 | Adatlap | 668915 | 2020. február 9. 17:23 | ![]() | |
www.youtube.com/watch Ez sem piskóta, az árura meg folyik a cucc a vonatból... :-) | |||||
Sennás | Adatlap | 668561 | 2020. január 30. 16:01 | ![]() | |
Valamikor oktatáson meséltek egy ilyen Indiai vasútállomásról,-peron a két vágány között (mint mondjuk mint Nyugatiba 11-12 vágány között) na ott ez 70méter!széles egy peron:) egyszerre egy állomáson akár 3500 ember fel/leszáll egyszerre. Brutál. | |||||
laja | Adatlap | 668558 | 2020. január 30. 13:14 | ![]() | |
Nagyon kemény! Oszt még Inter City:-) | |||||
Sennás | Adatlap | 668556 | 2020. január 30. 13:06 | ![]() | |
De kell mert muszáj:) Csak a jegyvágó a két ajtóban álloét megnézi oszt kész. A többi csak bemondásra. | |||||
laja | Adatlap | 668553 | 2020. január 30. 12:21 | ![]() | |
Szerintem erre az IC-re nem kell helyjegyet venni:-)www.travelo.hu/tura/20180906-vilag-legerdekesebb-vasutvonalai-mozdonyvezetok-vilagnapja.html | |||||
Sennás | Adatlap | 661691 | 2019. július 27. 17:39 | ![]() | |
Joci.kun | Adatlap | 661689 | 2019. július 27. 15:40 | ![]() | |
A Sennás által említett vasutas fórumon keresd "karparhia" usert. Nem biztos, hogy jól írtam a nickjét. Neki van a műgyanta, (ami a képen van )ha szereted a kihívásokat. De van valami cseh gyártónak műanyag kit -je, az jobb. | |||||
Sennás | Adatlap | 661672 | 2019. július 27. 10:43 | ![]() | |
A vasutas fórum index-en próbáld | |||||
Sennás | Adatlap | 661671 | 2019. július 27. 10:29 | ![]() | |
Ronin | Adatlap | 661654 | 2019. július 26. 23:41 | ![]() | |
Sziasztok! Már sokat hallottam egy Cseh gyártmányú H0-ás készletről, amiből némi faragással Bzmot motorkocsi építhető. Tudna valaki közelebbit mondani róla, ki gyártja, mi a tipuskódja, pontos megnevezése, és esetleg hogy hol lehetne megrendelni? Segítségeteket előre is köszönöm! | |||||
laja | Adatlap | 655377 | 2019. február 6. 11:29 | ![]() | |
Ez nem albínó, sivatagi camo:-) Ez a camo a felkészítés része egy afgán vagy iraki bevetésre:-) Már az oldalsó ablakok páncélozva vannak:-) Ez lesz a magyar Kriegslokomotive:-) | |||||
Sennás | Adatlap | 629849 | 2017. július 12. 19:34 | ![]() | |
zzo160 | Adatlap | 629594 | 2017. július 2. 22:18 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 629592 | 2017. július 2. 22:09 | ![]() | |
Köszi, csak fröccsöntöttbe utazok. | |||||
Kamovos | Adatlap | 629565 | 2017. július 2. 14:13 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 629524 | 2017. július 1. 13:04 | ![]() | |
Sziasztok! A HobbyBoss-on kívül valaki gyárt még 1/72-ben kötöttpályás maketteket, akár modernet is? | |||||
V43-1123 | Adatlap | 627754 | 2017. május 13. 20:11 | ![]() | |
Találtam még két, magyar gőzösökről készült képet. Az egyiken egy 328 sor. mozdonyból lapátolják ki a pernyét (ezt nevezik eleje húzásnak), a másikon egy 324-es csöveit fúvatják sűrített levegővel. Rozsdát ezeken a képeken nem látni, finom pernyét annál többet :) Amennyiben ilyesmi helyzetet akarsz modellezni, szerintem a szürke különféle árnyalataival érdemes kifesteni a füstszekrényt :) | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 627750 | 2017. május 13. 17:35 | ![]() | |
Ezek szerint, ha egy gőzös üzemben van, akkor nem lehet rozsdás? Úgy szeretném megjeleníteni, mintha menet közbeni ellenőrzés lenne. | |||||
V43-1123 | Adatlap | 627744 | 2017. május 13. 14:03 | ![]() | |
Az első képen téves a szöveg, valójában a 64 295-ös füstszekrénye látható :) | |||||
V43-1123 | Adatlap | 627743 | 2017. május 13. 14:01 | ![]() | |
Üdv! Sajnos BR 86-os füstszekrényről nem találtam képet, de ma is üzemelő gépekről igen. Talán a BR 64 füstszekrény elrendezése hasonlít legjobban a 86-oshoz. Sajnos a rozsda nagyon agresszív "elkövető", ha egy csühöst leállítanak, szinte pillanatokon belül el kezd meghalni :( | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 627741 | 2017. május 13. 12:48 | ![]() | |
Sziasztok! Kellene egy kis segítség vasutasok! Szeretném kinyitni a Trumpi Br86 elején a füstszekrényt. Amit a gugli feldobott képeket nyitott füstszekrény ajtójú gőzösökről, ott a füstszekrény belseje mindegyiken rozsdás, barnás színű. Létezik ez? Vagy csak a forgalomból kiállított járműveken rozsdásodott le? Számomra inkább a kormos lenne logikus! | |||||
p-51 | Adatlap | 627734 | 2017. május 13. 10:47 | ![]() | |
Atlantisz cirkáló | Adatlap | 627623 | 2017. május 10. 07:18 | ![]() | |
Sziasztok! Kérem, hogy aki ismeri May Károlyt, vagy más, német páncélvonat-építésben, vagy a elsősorban a magyar páncélvonatos témák történelmi hátterében különösen járatos kutatót, az a tigerbolt@indamail.hu címen szíveskedjen jelezni felém az ajánlott szakértő elérhetőségét. |
Tovább >>> |
Az eggyik Litván Szergej belső tere. Csak úgy nagyjából:) fotózni itt sincs sok hely.