/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvéd Légierő

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvéd Légierő technikai eszközeiről és történelméről.
A felölelt korszak: 1920-1945
Tegyetek fel minél több képet és történetet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
Podva 602759 2016. február 8. 20:03
Válasz erre
1551038_35685_Korai_festes
1551038_35685_Korai_...
Heinkel-He-111-B-701
Heinkel-He-111-B-701

Mi tagadás valóban, érdemes a két fotót együtt nézegetni:)
Üdv
solyom 602753 2016. február 8. 19:05
Válasz erre
Félre értés ne essék, nem rossz szándékkal írtam!
Borzasztó hálás vagyok az információkért, meg egyáltalán mindenért, ami előbbre viszi a témát!
Azért pl. a világos színű csűrők eltérnek a grafikától...
Planes 602748 2016. február 8. 18:37
Válasz erre
Mint ahogy a 602709es hrsz-ben írtam,ez nem az enyém,a románoké.És nem tudsz rajta finomítani,mert Te sem látsz többet.Viszont a magyar fotókhoz nézve hajszál pontos a színhatár.
solyom 602739 2016. február 8. 18:18
Válasz erre
Szép találat Sándor!
A grafikán azért még kicsit kell finomítani, de így azért már sokkal közelebb vagyunk a megoldáshoz!
Planes 602718 2016. február 8. 13:49
Válasz erre
Magyar festés
Magyar festés
He_111_H3_nr4__01__zps57ebd6dc
He_111_H3_nr4__01__z...
román jobb old
román jobb old
Korai festés
Korai festés
Festes
Festes

Így!
Podva 602717 2016. február 8. 13:48
Válasz erre
Kesves Balázs és Sándor
Örülök, hogy kijavítottatok
Üdv Viktor
PeKo Publishing 602711 2016. február 8. 13:24
Válasz erre
He 111 P 2
He 111 P 2
He 111 P 3
He 111 P 3
He 111 P
He 111 P

Sziasztok!

A párom nagypapája repülőgépeket szerelt a háború alatt, ezek a képek az ő hagyatékából maradtak meg. Hátha segít...
Sajnos semmi konkrét infó nincs róluk - szerintem Budaörsön készültek, mivel legjobb tudomásunk szerint az öreg nem került ki a keleti frontra.
solyom 602710 2016. február 8. 13:22
Válasz erre
Sziasztok!

Nekem az a meglátásom, hogy az első három gép festése nem szilánkos volt, hanem inkább nagy foltos! (Lehet, hogy valami export festés!) Az RLM 61/62/63 stimmel.

BB
Planes 602709 2016. február 8. 13:13
Válasz erre
Kedves Viktor! AZ első három P, amiből csak kettőről van infó,és fotó,semmiképp sem "szilánkos"61,62,63,65.Erről a festésről sehol nem találtam még utalást sem(pedig a magyar vonatkozás miatt kerestem, úgy 40évig).A Hasegawa is jól melléfogott az "OLD CAMOUFLAGE"00847 készletével,a szín átmenetek több ponton sem egyeznek a fotókkal.A román vonalat erőltettem,mert ők is kaptak ilyen festésű korai H kat,és láss csodát, ők kielemezték. És Erky Nagy Tibor barátom mostanság rátalált a neten erre. Hát kevés dolognak örültem ennyire.Megkeresem és felteszem ide.. Üdv. Eses Sándor
Zoli 602706 2016. február 8. 12:57
Válasz erre
OK, csak sajna nincs minden részükről fotó, a korai festésűekről szinte alig van valami. Akkor marad zöld-zöld keresztekkel, ha amúgy se hordtak bombát. Köszi szépen a segítséget!
z
Podva 602704 2016. február 8. 12:53
Válasz erre
Fotó alapján dolgozz mindenképp! Import gépeknél előfordulhatott lazaság a német sztenderdet illetően. Harci bevetésük bombázóként nem volt ez fix.
Üdv
Zoli 602703 2016. február 8. 12:41
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen, tehát akkor a B. lajstromúak is P verziók voltak. Még annyi kérdésem lenne, hogy a festésük teljesen egyforma (szabványos) volt, mert mintha a fotókon eltérőek lennének, illetve akkor átalakítás előtt bombázó feladatúak voltak, tehát telepakolhatnám a bombateret bombákkal?
z
Podva 602702 2016. február 8. 12:37
Válasz erre
Üdv

Első körben 3db P-t kaptunk. Bombázó feladatra szereztük be, ezért a B.701-jelzéssor került rájuk. Festésük a német szabvány szerinti "szilánkos" RLM63/62/61 Heinkel gyári festés volt. Később nyilvánvalóvá vállt, hogy a németektől sokkal több He111-est nem kapunk, ezért a meglévőeket átalakították távolfelderítő feladatkörre és megváltozott az oldalszámuk B-ről F-re. Késöbb kaptunk további P-ket, így lett a sor teljes F.706-ig Ezeken már a későbbi szabványnak megfelelő RLM70/71 szilánkos festés volt. A korábban leszállított gépek is, feltehetően a gyári nagyjavításukat követően RLM70/71 színeket kaptak később.
A mintázatuk szabvány gyári minta volt, ezt a makettgyártók legtöbbször jól közlik.
Kaptunk állítólag a háború későbbi szakaszában He111H-kat is azonban ezekről magyar felségjellel nincs fotó...
Üdv Viktor
Zoli 602699 2016. február 8. 12:07
Válasz erre
Lehet, hogy keverem, de úgy rémlik H-kat használtunk bombázóként, illetve hogy volt pár H is nekünk.
z
sanyi 602697 2016. február 8. 11:47
Válasz erre
Hali!
Ezek "H" változatok voltak? Azt olvastam, hogy ezek is "P"-k voltak...
Zoli 602695 2016. február 8. 11:34
Válasz erre
Sziasztok,
A magyar He-111H (B.701/702 vagy több is volt?) gépek festéséről szeretnék többet megtudni, csak magyartarkák voltak ékkel vagy át lettek festve zöld-zöldre kereszttel? Illetve előbbi esetében milyen volt a mintázatuk?
Ezenkívül még arra lennék kíváncsi, hogy a Do-215 csak felderítőként szolgált nálunk vagy bombázóként is, illetve a Do-17Z és Do-215B-4 között csak a motor volt a különbség vagy más eltérések is voltak?
z
Podva 602633 2016. február 7. 16:26
Válasz erre
Egy éve leveleztem a C6-tal kapcsolatban Becze Csabával. Az MM-ben Cséplő József gépe szerepel, de az oldalszáma sajnos nincs meg neki se... :(
Üdv Viktor
sanyi 602626 2016. február 7. 13:57
Válasz erre
Szia!
Igen, ezt a fotót belinkeltem egyszer, de az oldalszám nem látszik. Egy régi Modell és makett extrában voltak képek magyar Ju-88-asokról. Azok között esetleg? Nekem már nincsenek meg az újságok... Volt egy kényszerleszállt gép is, amit szintén lefotóztak.
Freddy 602608 2016. február 7. 12:32
Válasz erre
Köszi a válaszokat! RS Models 1/72-es Heinkeljét építem éppen, az összerakási utasítás és a makett két különböző altípus, a jelzései pedig egy Fw-56-oshoz tartoznak, de azért jó móka.
Podva 602568 2016. február 6. 22:52
Válasz erre
Valószínűleg RLM 71... Az első biztos, a másodikról meg sokáig azt sem lehetett tudni, hogy volt ilyenünk...
Üdv Viktor
Alexandros 602552 2016. február 6. 21:08
Válasz erre
Freddy 602491 2016. február 6. 12:43
Válasz erre
H46p8
H46p8
Heinkel-He-46-F-335
Heinkel-He-46-F-335

Sziasztok!

Ezek a gépek milyen színűek lehetnek? He-46, a ,,késői" magyar festés a fehér kereszttel. Valamilyen sötét, én egyszínűnek látom. Egyszínű sötétzöld?
cimber 602441 2016. február 5. 21:27
Válasz erre
Szia!

A helyes válasz, hogy Tobak Cica is repülhette ezt a gépet.
ssanyi 602439 2016. február 5. 21:04
Válasz erre
Üdv!

Nein-nein!
A képeken valódi orrüvegezéssel ellátott gépek vannak.
A mellékelt képen magyar C verzió van álkabinnal.
www.fortepan.hu/
Podva 602438 2016. február 5. 21:01
Válasz erre
Szia
Én is nagyon keresek ilyen fotó., Csak a B.1+22 az a C-6, aminek ismerjük az oldalszámát, de az nem "kamuüveges" tuti, hogy volt ilyenünk, csak oldalszám nincs hozzá...egyelőre...
Üdv Viktor
TAMÁS78 602437 2016. február 5. 20:52
Válasz erre
Nem, nem azok. Sanyi azt kérdezi, hogy a B1+48 jelzésű magyar Ju-88C-6-osra valóban felfestették-e az ál-orrüvegezést?
Kamovos 602436 2016. február 5. 20:45
Válasz erre
Bundesarchiv_Bild_101I-417-1766-03A,_Flugzeug_Junkers_Ju_88
Bundesarchiv_Bild_10...
Bundesarchiv_Bild_101I-433-0881-25A,_Flugzeug_Junkers_Ju_88
Bundesarchiv_Bild_10...
3257022d4594068c23abd234ef5f9a42
3257022d4594068c23ab...

Ezek azok lennének?
sanyi 602152 2016. február 3. 09:50
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy a rajzon látható B148-as C-6-os Junkers tényleg viselte az áll-orrüvegezést? Ha igen, fotóval is alá tudnátok támasztani?
www.internetmodeler.com/awn/97-november/modeling.htm
Üdv és köszi!
Sanyi
Csobi21 601406 2016. január 26. 16:43
Válasz erre
Sziasztok!
A debreceni Boszorkany bombazoszazadrol szeretnek minel tobbet megtudni, segitsegeteket elore is koszonom (konyv, foto, stb., Aranysason es Aeromagazinon kivul)
Email:
l5zkx5@gmail.hu
solyom 601220 2016. január 25. 02:21
Válasz erre
He-46
He-46

Sziasztok!

Nemrég találtam a neten ezt a fotót.
Felettébb érdekes a típuson a Hírnök századjelvény és ez a motor ezzel a légcsavarral...

BB
Elnar 600802 2016. január 21. 19:08
Válasz erre
Csak a B.701 és B.702.
A kamerák, mint később is, az eredetileg bombázó típus bombaterébe kerültek
sanyi 600783 2016. január 21. 15:20
Válasz erre
TothGyula_20
TothGyula_20
TotthGyula_403
TotthGyula_403
TotthGyula_404
TotthGyula_404
TotthGyula_405
TotthGyula_405
TotthGyula_406
TotthGyula_406

Sziasztok!
A képek alapján azt szeretném kérdezni, hogy a -111-esek először bombázó feladatkörbe lettek rendszeresítve?
Ha ne,, akkor miben különböztek? a kamerákat hova szerelték?
Tibcsi 600706 2016. január 20. 10:20
Válasz erre
Sziasztok!

A V-8+47-es Messzerről én eddig úgy tudtam (Punka: A "Messzer"), hogy Tobak Tibor repülte. Az Eduard kiadott egy Royal Class G-6-os makettet, amiben benne van a 847-es matricája is. De ők azt írják, hogy Bélavári Pál repülte a gépet. Lehetséges, hogy többen is használtak egy gépet, vagy ez csak egy újabb kutatás eredménye?

A mellékelt pdf-ben a 27. oldalon szerepel ez a festés.

www.eduard.com/store/out/media/R0009.pdf

Tibcsi
Alexandros 600518 2016. január 17. 23:52
Válasz erre
Szia Balázs!
Bocsánat,pongyolán fogalmaztam! Természetesen az RWD-ről nekem is van jó pár fotóm.
A Czaplára gondoltam.
A Tálosi könyvet ismerem,de az Jugó jelzéssel van,ahogy írod is,ami mellett meg a magyar bakák állnak,az annyira roncs,hogy biztosan nem hozták rendbe.
Üdvözlettel Sanyi
milesChristi 600467 2016. január 17. 15:23
Válasz erre
www.makettinfo.hu/index.php

Az RWD gépekről legalább 5 fotóz ismerek, mások, lehet többet is.

A PZL-7 -hez csak annyit, hogy szlovák forrásokban igazolnak a sajátjaiknak 2 légigyőzelmet . a napot meg kéne keresnem, nem emlékszem rá fejből - amikor határátlépő, vagyis Lengyelországból menekülő gépeket lőttek le. AZ egyik egy RWD-8, a másik pedig egy PZL-7 a források szerint. Az RWD Magyarország légterébe lépett volna be, a Czalpa pedig Romániába.
Horvath_Balazs 600423 2016. január 17. 06:01
Válasz erre
Szia Sanyi!

Elnézést, nem világos számomra, hogy a "róluk" szóval melyik típusra utalsz: az RWD-8-ra vagy a Czaplára.

A Potez 25-ről van fotó Tálosi Zoltán: Háborús évek c. könyvének 30. oldalán - igaz, nem magyar, hanem jugoszláv felségjellel.

Üdv:
Balázs
Alexandros 600410 2016. január 16. 23:31
Válasz erre
Szia Balázs!
Igen,én is olvastam,de egy árva kép nincs róluk.A Jugó Potez 25-ről is írnak több helyen,de csak az Újvidéki reptéren szétlőtt roncsról van fotó.Azok a Czaplák tovább repültek Romániába,nagy valószínűséggel.
Üdvözlettel Sanyi
Alexandros 600407 2016. január 16. 23:20
Válasz erre
Szia Zozó!
Bocsánat,igazad van!
Üdv. Sanyi
Z63 600352 2016. január 16. 17:00
Válasz erre
Szia Sanyika!
Bocsi, de én nem voltam veletek Fehérváron, a Varju Józsi volt.
Üdvözlettel, Z
Horvath_Balazs 600310 2016. január 16. 04:26
Válasz erre
Két RWD-8 bizonyosan érkezett hozzánk, néhány fotó fellelhető róluk. A Czapla még lengyel források szerint is kérdéses. Idevágó irodalom a lengyel Aero Technika Lotnicza 1990/10-12. száma, valamint Olasz Lajos: Háború a határok mentén c. tanulmánya (megjelent a Magyar Repüléstörténeti Társaság 2011-es konferenciakönyvében).
Alexandros 600301 2016. január 15. 21:59
Válasz erre
Szia Kamovos!
Se PZL 7 sem RWD .nem érkezett,hozzánk,csak a románokhoz.
A Broplánon kívül 1:48-ban egy lengyel műgyantás cég csinálja,igaz kicsit igazítani kell rajta.Talán nem árulok el nagy titkot,Eses Sanyi már munkálkodik rajta.
Szolnokon látható volt János barátom PZL 11c-ből átépített remek munkája.
Kamovos,jó ez a név.Most,hogy írod Lajtai János bátyámat és fiát,aki Börgöndön szolgált,felidézem azokat a régi jó klub délutánokat,a rengeteg beszélgetést vele.Többször voltam nála Fehérváron,fotóalbumokat bújni,egyszer Sinka Tibivel,Tóth Zolival és Kovács Bubuval is meglátogattuk.Akkor kaptam tőle személyesen a már többször feltett Boda Sándor visszaemlékezést a He 46 festéséről.Jó lenne találkozni vele,nekem Winkler Laci bácsi és Ő volt az etalon.
Ha nem is vagyunk egy nézeten,jó volt olvasni soraidat.
Üdvözlettel N.S.
Horvath_Balazs 600297 2016. január 15. 20:45
Válasz erre
A P.11a változatot 1/48-ban a Broplan, 1/72-ben pedig a JMK és a Manufaktura Modelarska adta ki. Utóbbi műgyanta, előbbi kettő pedig alapvetően vákuumformázott, néhány fröccsöntött alkatrésszel.
Podva 600296 2016. január 15. 20:33
Válasz erre
Üdv
Szerintem onnan eredhet a legenda "gyökere" hogy a PZL P-11a ami nálunk repült, jobban hasonlít a PZL P-7-re Talán átépíteni is egyszerűbb e típusból, mint bármelyik PZL P-11c makettből...
PZL P-11a-t tudtommal nemigen gyárt senki..:(
Üdv Viktor
Kamovos 600295 2016. január 15. 20:18
Válasz erre
Szia Solyom!

Megtaláltam a G190-est is kiváló képekkel. :)
Olvastam azt is amit le írtál. (bár azt sem az makettinfon :) )

Amit a Balázsnál nem találok az nekem csak városi legenda. :)

82'-től kezdtem foglalkozom a Magyar repülés történelmével.

Öreg barátom, Lajtai János sok inspirációt adott hozzá, gyakran mutatta anyagait, és sokszor beszélgettünk ezekről a dolgokról, de főleg Székesfehérvár repülés történelméről, annak reptereiről.
Ezért is lettem tagja a REBEKának annak idején, ahová én szállítottam fel őt, és ifjabbik Janit is, csak sajnos már nincs olyan állapotban, hogy jöhessen vele oda.
Jó repülés történeti előadások voltak egykor.

Viszont annak idején erről a P7a típusról, magyar használatban ő sem tudott mondani érdemlegeset.
Mostanában hallottam ismét róla, hogy volt egy darab belőle, de igazán nem foglalkoztatott, hogy utána nézem egészen a mai napig.

A rendelkezésemre álló"szakirodalmakban sem találok, csak a románokhoz érkezetteket.

De most már marad ez is legenda szinten. :)

Üdv: kamovos
solyom 600294 2016. január 15. 19:59
Válasz erre
RWD-14 (01)
RWD-14 (01
RWD-14 (02)
RWD-14 (02

Jut is eszembe, a magyar RWD-14-ről is keringenek városi legendák!
Sőt! A ZTS ki is adta!
solyom 600293 2016. január 15. 19:53
Válasz erre
Helló Kamovos!

PZL P7a csak az én képzeletemben volt magyar jelzéssel... :)

www.makettinfo.hu/index.php

BB
Kamovos 600292 2016. január 15. 19:50
Válasz erre
Szia Balázs!

K
öszönöm megtisztelő válaszod.
Természetesen nálad kerestem először.
Adok a hitelességre. :)

A PZL P.11-et már feldolgoztuk a kér RWD-vel együtt.

Így most a PZL P7a marad a városi legenda szintjén. :)

Köszönöm szépen még egyszer a segítségedet.

Üdv: kamovos
Horvath_Balazs 600281 2016. január 15. 19:20
Válasz erre
Én ilyenről nem tudok. Egy PZL P.11a viszont bizonyosan repült nálunk, először G.191, majd HA-NBN jelzéssel. További információk és képek az alábbi linken:

www.avia-info.hu/talalat.php
Kamovos 600280 2016. január 15. 19:13
Válasz erre
Sziasztok!

Azt kérdezném tőletek, hogy tényleg volt e nálunk legalább 1 db PLZ P-7a.
Nem találom nyomát, így pedig csak legenda. :(

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv: kamovos
Planes 598416 2015. december 22. 17:06
Válasz erre
Magyar Me 210 Ca 1 ,a szárny alján egyértelmű a felségjel, a helyszín is, Hajdúböszörmény. Nincs még kép ebből a sorozatból? Üdv.!Eses Sándor
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.