/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvéd Légierő

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvéd Légierő technikai eszközeiről és történelméről.
A felölelt korszak: 1920-1945
Tegyetek fel minél több képet és történetet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
ssanyi 605403 2016. március 17. 10:38
Válasz erre
Üdv!

Jó kép, ez utólag lett színezve (és nem akkoriban).Én legalábbis úgy emlékszem eredetileg fekete fehér.
Köszönöm hogy felraktad!
pmheros 605401 2016. március 17. 09:48
Válasz erre
sárga? Ju-86K-2
sárga? Ju-86K-2

Nagy böngészgetés közepette találtam a képet, és emlékeztem hogy a múltkor téma volt itt a homoksárga Ju-86. Gondoltam beteszem.

www.ww2incolor.com/hungary/1939+-+Kecskem__t_+Rep__l__t__r+-+El__t__rben+Junkers+Ju+86K-2_+h__tt__rben+Heinkel+He+70K+rep__l__g__pek+_1_2+T__volfelder__t__.html
Kamovos 604810 2016. március 10. 08:44
Válasz erre
A két mesekönyv író már lecsapott rá, gondolom ki hiénázzák a képeket újabb mesekönyvükhöz. :D
solyom 604800 2016. március 9. 21:31
Válasz erre
Hát...
Nagyon, nagyon, nagyon jónak kell lennie annak a könyvnek ennyiért!
Meglátjuk...
pmheros 604799 2016. március 9. 21:08
Válasz erre
Elsőre az ár mellbe vágott
, de aztán újra olvasva: "648 oldal, több mint 1000 képpel és dokumentummal" ígéretessé teszi !
Kamovos 604798 2016. március 9. 20:56
Válasz erre
pmheros 604797 2016. március 9. 20:54
Válasz erre
Szia!

Kérhetnék egy nem Facebook -os linket ?
Vagy leírni a tartalmát hogy rákereshessek web -en

Köszi !
Kamovos 604795 2016. március 9. 20:51
Válasz erre
magoo 604739 2016. március 8. 15:19
Válasz erre
Kedves Fórumozók!
Szeretném kiegészíteni Sokolka sorait:
Ahogy a táncban, induljunk a kályhától:
A megjelent tanulmányaimban a Krayer kártyán lévő magyar álcázó színeket /G-(55)/ a RAL kártyákkal vetettem össze, mert a színek első szabályozásakor /Emerick és Norbert segítségével: 1937/ még nem volt RLM.
A Ju.86 esetében leírta a WM, hogy szürke zöld barna színeket (kód nélkül) használtak. Nincs semmilyen bizonyíték arra, hogy volt olyan magyar gép, melyre a sárga került. A fotóelemzés, azért lehet kicsit rizikós, mert a Herbig szürke sötétebb, mint a később használt W&B, tehát a szürkék között is van eltérés. A fotókon látható eltérés adódhat a fakulásból és a szürkék közötti eltérésből, valamint abból (eljátszva a sárga lehetőségével), hogy lehetett sárga is az álcázó szín egyes gépeken. De azt ki mondja meg egy ff fotó alapján, hogy melyik-melyik?

Visszatáncolunk a kályha irányába:
Export színek. A kék minta akkor is ott van a roncson, ha nem volt export szín megnevezés. Az export sárga világosabb, mint a Krayer kártya, de az biztosra vehető, hogy a sárga (bármilyen megnevezéssel) létezett a RAL-ban, amikor a magyar szín szabványok készültek. Miki leírta, hogy van bizonyíték a sárga német színre.

Visszaértünk a kályhához:
A Ju.86 biztosra vehető, hogy RAL színekkel érkezett, de a javítófesték 1939 után már RLM is lehetett. Mennyire egyezett a két színsor? Merrick szerint olyan szorosan passzolt egymáshoz, hogy évekkel a 61, 62 és 63 színek kivonása után azért lehetett (PONT MAGYARORSZÁG a példa) szállítani ezeket a színeket, mert benne voltak a RAL színszabványában, ezért mindegyikhez mindig is létezett pontos minta. Tehát a RAL végig kísérte a háborút még akkor is, amikor az RLM volt a repülőre a szabvány.
Teljesen igaz, hogy nem lehet minden pillanatban erelemezni! Ha pontosak akarunk lenni, akkor a korai időszakot érdemes a RAL-hoz kötni, majd 1939 után már lehet magyar vonatkozásban RLM színekről beszélni. Először a RAL színeket rendszeresítettünk 1937-ben, majd a háború alatt az RLM színeket.
Szín (vagy makettező) szempontból: Én RLM kártyákat használtam, Eses Sanyi RAL-t a roncselemzéshez és ugyanaz lett az eredmény: német szabvány színeket használtunk. Éppen ezért én a színkártyákhoz a RAL és az RLM jelzéseket is használtam ahol lehetett.

magoo
Toth_Gabor 604696 2016. március 7. 19:40
Válasz erre
Húha...
Köszönöm a hozzászólásokat, gondoltam hogy nem lesz sétagalopp...
Sokol, Z63,
Igen-igen valóban igaz, azonban egy gondolat a magamfajták mentségére: az idő. Én örülök ha tudok kapirgálni valamit, kutatásra, amire csak a net áll rendelkezésemre, nem marad. Gondolom ezzel a legtöbben így vagyunk, egy gyors, logikusnak tűnő válasz már be is találhat. Ez nem egy F-16, szimpla guglizással vajmi keveset találsz. A tudást amivel logikusan kikövetkeztethetsz dolgokat akár évek alatt gyűjtöd össze, ami hobbi a hobbiban, és gondolom nem keveset jegyzetelsz belőle.
Szóval én erre nem vállalkozom, örülök ha összetákolom a gépet, addig csak kialakul. Már a magyar tarkás vitafórumokat is hátra hagytam, egy idő után nehéz volt követni őket.
Az általam is belinkelt fotón a szürkét is simán benyelném, a korabeli magyar színek appropóján.
Van valami itodalom ami túlnyomó részt legalább a színekben helyes? (ha az árnyalatokban nem is)?
Sokol 604625 2016. március 6. 15:46
Válasz erre
Hát nem...

Az egyikőtöknek sem tűnik fel, hogy mikor jöttek ki az utasítások, és hogy pontosan miről is szólnak?

Mitől jobb állandóan RLM-ezni, mint például Krayerezni?
Megmondom, - semmivel.

Demagóg duma mindkettő, és ahogy Zoli is írja csak keveset tudni nagyon veszélyes. Attól hogy valaki hangosan ordítja a vélt igazát még nem lesz igaz.
(mindezt általánosságban írom és nem korábbi hozzászólásokra reakcióképpen)

Tényleg senkinek nem tűnik fel, hogy kiment a K1 széria egy része sárgával, aztán a K6 is szép számmal, aztán a K7 és K13-is.
Minden rendelést a jugók meg bolgárok felé tudtak sárgával szállítani. Sőt, Thurm & Beschke éppen csak az oroszoknál nem próbálkozott be az utángyártott "nemlétező német exportszíneivel" - jaaa a Herbig még náluk is!

Közben meg állandóan ezen a ködös, félig igaz RLM 61;62;63;65 -ön zsibbadunk mintha ez állt volna a kőtáblákon parancsolatok helyett...

Engedjétek ell ezt az RLM dolgot! 1937-1938 évekről van szó!

más: az feltünt valakinek, hogy a K1/K6/K7/K-13 is "tengerészeti" jelzéssel, vagy olyan kiírásokon pályázott a legtöbb esetben?

más: az feltünt valakinek, hogy Merrick hibázott rengeteg helyen, viszont a rostocki Heinkel anyagok esetében is ott a "másik barna", meg az export sárga? (Ja, hogy divat most mindent RLM 61;62;63;65-ban látni :( )

más: az feltünt valakinek, hogy ugyan azok rendezték K2 beszerzést akik az osztrák gépeket lebugázták, aztán jól visszaküldték?
Nem fogjátok kitalálni kettő példány honnan származott a portugál szállításból...

Nem megálmodni kell a dolgokat, hanem kutatni! Kell a forráskiritika! Kell gondolkodni és értelmezni!
Az nem primer kutatás, ha valaki elolvas néhány közkézen forgó munkát és megfogalmaz egy saját irományt kizárólag az ott olvasottak alapján. Mások elméleteinek demagóg erőltetése nem visz közelebb a valósághoz!

Félre ne értsetek, én is német szürke, barna, zöld színben képzelem el a K2-tőt a fényképek alapján, de tényleg hiba volna RLM szabványokat meg Ikarolt keresni minden pillanatban csak azért mert arról már olvastam egyszer valamit.

Sőt, nem tudni, hogy miből építették az adott típust gáz! De nem ám csak a kutatónak, hanem a makettezőnek is! Nem tudni, hogy technikailag hogyan lehetet megvalósítani valamit, de valami fél füllel hallott féligazság alapján próbálni érvelni szintúgy.

Kizárólag azt szabad elhinni amit a roncsokon az eredeti dokumentumokon és a fényképeken látni és tényleg kénytelenek vagyunk az információkat mindig ellenőrizni!
Z63 604618 2016. március 6. 13:31
Válasz erre
Pedig nem árt, ha nem hiszel el mindent csak úgy, főleg akkor, ha komolyan állást akarsz foglalni utána egy témában!
migi 604601 2016. március 6. 10:13
Válasz erre
Ez igy igaz Zoli , de azęrt veszek meg és olvasok valamilyen szak irodalmat hogy megtudjak a témáról valami információt , de az már régen rossz ha a szakirodalomban megjelent információk valódiságával helyességének ellenőrzésével az olvasónak kell foglalkozni .
Z63 604599 2016. március 6. 09:35
Válasz erre
Szia Gábor!
Ezt a képet több helyen fellelheted, sőt valaki már ki is színezte számítógépes grafikával, igaz nem teljesen korrekt színekkel. Abszolút nincs egységes ismeretük az embereknek, mivel csak apró részeket ismernek és abba az irányba húznak, amelyiket az általuk éppen olvasott forrás erősít. Ezt gondolkodás és alapos utánajárás nélkül, tényként kezelik.
Üdv,Z
solyom 604586 2016. március 5. 22:07
Válasz erre
Helló Gábor!

A gépek ilyen festéssel jöttek Németországból, szabvány német RLM színekkel!
Felül RLM 61, 62, 63, míg alul RLM 65 színekkel.

BB
Toth_Gabor 604571 2016. március 5. 18:01
Válasz erre
15580
15580

rosszul szúrtam be a linket, ez a kép.
Toth_Gabor 604570 2016. március 5. 17:59
Válasz erre
Erre gondoltam:
http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=Ju+86&x=0&y=0
Toth_Gabor 604569 2016. március 5. 17:45
Válasz erre
Van egy régi Repülés magazinom valahol otthon. Nem emlékszem ki a szerző, de volt egy rész Ju-86K-ról, és onnan is valami "homoksárga" fedőnévre emlékszem. Majd megnézem ha lesz rá időm felkutatni.
Tekintettel a rendkívül korlátozott ismereteimre a "magyar tarkát" illetően, én is a szürkét olvasnám ki az alább linkelt fotóról.
A belinkelt makett nekem nagyon "spanyol" is, nem csak a színek tűnnek vadnak.
A gépek eleinte ékekkel repültek. Nekem úgy jobban tetszik a gép. Akkor is ilyen kamuflázs volt? Van valami referencia ennek az árnyalataira?
Ogre 69 604565 2016. március 5. 15:56
Válasz erre
1551623_65286_JunkersJu86B323
1551623_65286_Junker...

Egyetértek! Akár hogy piszkáltam a képet CS%-el nem akart a kékből sárga lenni! Pedig színhelyességet is állítottam rajta a kereszt fehérjét alapul véve !
solyom 604562 2016. március 5. 15:47
Válasz erre
Sziasztok!

Itt nem kicsit csaltak rá, hanem rossz színeket használt a makettező! Ennyi!
(Ráadásul a vízszintes vezérsíkon a színsorrendet is elhibázta...)
Mint ahogy Zoli is írta, abban az időben teljesen más árnyalat volt a nemzeti szín zöldje. Ha jól tudom, valamikor a 60-as évek közepén változtatták meg az elvtársak.
Az igaz, hogy fakóbbak és valamennyit torzítanak a korabeli színes fotók, de azért lehet őket használni, ha van hozzá háttér tudás!

BB
Freddy 604541 2016. március 5. 10:23
Válasz erre
Valószínűleg egy kicsit rácsaltak, hogy ne folyjon össze az esetleges zöld alappal.

Másrészt a korabeli színes fényképekért mondjuk sem tenném tűzbe a kezem, az akkori színes képek a színhelyességtől nagyon messze vannak, és éppenhogy egy ilyen szürkés-barnás-kékes irányba tolnak el mindent, az élénk színek pedig gyakorlatilag teljesen meghalnak rajtuk.
Z63 604538 2016. március 5. 09:31
Válasz erre
Meg nem is értem a nemzeti színeknél azt a rikító kékeszöldet sem, az összes eredeti színes fotón bizony sötét az a zöld! Valamiért az összes matricagyártó ezt a hibbantzöldet használja.A régi magyar nemzeti lobogón sokkal sötétebb és olívosabb volt a zöld. Még mentség sem lehet rá, hogy nincs anyag róla, mert bármikor elő lehet keresni a neten idevágó képeket, mégpedig 5 perc alatt.
Podva 604537 2016. március 5. 09:22
Válasz erre
Sziasztok
Most így az elmúlt évek kutatásainak, roncselemzéseinek tükrében, talán nincsenek is nagyon elmászva a színei...
Üdv VIktor
Kamovos 604536 2016. március 5. 09:10
Válasz erre
Z63 604535 2016. március 5. 09:09
Válasz erre
Junkers-Ju-86-B-323
Junkers-Ju-86-B-323

Itt a kép.
Z63 604534 2016. március 5. 09:07
Válasz erre
Szép építés, csak egy aprócska baki van a dologban. Erről a gépről van eredeti, nem utólag színezett fotó, a tapolcai reptérről és az bizony szürke-zöld-barna.
sanyi 604530 2016. március 5. 06:32
Válasz erre
Szia!
Print Scale termék... Tőlük már ismerek vagy 25-30 lapot, amiket alaposan szemügyre vettem 72-ben és eddig még nem találtam köztük jó cuccot. Nem apró bakik, mert annyira nem vagyok szörszálhasogató, hanem ehhez hasonló orbitális marhaságok, amiket sima guglizással meg lehet találni. Amúgy viszont jó témákat dolgoznak fel, csak épp totális katasztrófa az egész...
Ogre 69 604528 2016. március 4. 22:32
Válasz erre
Köszönöm a segítséget solyom, pmheros !
Ezek fényében még ásnom kell háttéranyagot! Szerencsére beszerzés előtt tájékozódtam!
migi 604527 2016. március 4. 22:12
Válasz erre
Ezt nézegesd át , szerintem szép gépet épitett , hogy mennyire pontos ahhoz nem tudok hozzászolni .
www.britmodeller.com/forums/index.php
pmheros 604526 2016. március 4. 22:05
Válasz erre
Létező oldalszám volt, ha ez a kérdés.
Maradt fenn az eredeti gépről archív fotó, ez alapján nem tűnik helyesnek a leírásban a megadott foltérkép.
solyom 604525 2016. március 4. 21:58
Válasz erre
Bf-109 F4 (V +03)(01)
Bf-109 F4 (V +03)(01...
Bf-109 F4 (V +03)(02)
Bf-109 F4 (V +03)(02...

Helló!

Döntsd el magad!

BB
Ogre 69 604523 2016. március 4. 20:30
Válasz erre
Köszi!
Akkor ezek szerint az oldalszám és a festés is felejtős?
pmheros 604518 2016. március 4. 18:52
Válasz erre
pmheros 604517 2016. március 4. 18:50
Válasz erre
A magyar matricáról biztosan mondható, hogy egy kalap k4ki !
-6 magyar kereszt helyett 4?
-a keresztek fehér része keret nélküli
-a trikolór arányai borzasztóak
Nem is kell tovább keresgélni, ennyi bőven elég a minősítéséhez.

HADmodels kínálatában találsz Magyar "F" messzerhez jó matricát
Ogre 69 604514 2016. március 4. 18:08
Válasz erre
PS48052D
PS48052D
PS48052E
PS48052E
PS48052B
PS48052B

Tiszteletem!
Kérdezném a hozzáértő kollégákat, ez a matrica és festési útmutató mennyire valósághű?
Zoli 604503 2016. március 4. 16:47
Válasz erre
Alak- és mérethibák, de már nem emlékszem... Mintha múltkor valaki azt mondta volna, hogy a szárny húrhossza is teljesen rossz. Mivel már nincs meg, nem tudom megnézni. Amúgy meg a Kora szintén rossz termékein kívül semmi feljavító nincs hozzá, szóval én inkább várok egy újra, hátha...
z
Toth_Gabor 604502 2016. március 4. 16:35
Válasz erre
Szia,

Esetleg lehetne bővebben? :)
Igen, a részletek nagyon spártaiak, pozitív paneles, és az üvegezésen már látszik a műanyag kora. Vannak további alak/méret problémák is?
Zoli 604500 2016. március 4. 16:04
Válasz erre
Szia,
Sajnos a készletnek nagyon komoly hibái vannak, én ezért inkább el is ajándékoztam. A motorcsere nem sokat segítene rajta, egyébként ha jól tévedek nem is lett gyártva, csak a szintén hibás Kora motorburkolatok kaphatók hozzá.
z
Toth_Gabor 604499 2016. március 4. 15:35
Válasz erre
Sziasztok!

Sikerült szereznem egy öreg Italeri Ju-86E1/2 készletet, és megpróbálnám magyar K-nak építeni. Érdekelne, hogy beszerezhető-e még az a gyanta átalakító, ami itt a fórumon is hirdetve volt. Sajnos nem emlékszem ki készítette. A motorok, burkolat és talán a légcsavarok is a készlet részei voltak.
Ezen felül érdekelne milyen egyéb kiegészítők érhetők még el a géphez, ami megkönnyíthetné a munkát. (géppuskák, hevederek, vákumhúzott üvegezés, marica stb.
Üdv, T.G.
solyom 603736 2016. február 20. 00:40
Válasz erre
Ismerős! :)
De ez csak egy része az oldal magyar részének!
Itt még több a fotó:

imgur.com/search
sanyi 603731 2016. február 19. 22:56
Válasz erre
Üdv ismét!
Ezt az oldalt nem tudom ismeritek-e, de van "pár" fotó magyar témában...
imgur.com/gallery/7Sm6w
sanyi 603730 2016. február 19. 22:10
Válasz erre
Sziasztok!
Köszi a segítséget. Sajnos bejött a sejtésem, mert elég sok gépről találni képet, de ez a kettő teljesen fehér folt. Hátha valakinek a kezébe kerül pár megsárgult fotó egyszer...
solyom 603729 2016. február 19. 22:05
Válasz erre
Helló Sanyi!

Ha valóban igaz amit a könyvben írnak a Ju-188-ról, akkor arra szerintem akár fel is festhették a magyar jelzéseket a fronton!
Ezen kívül létezik egy kiutalási dokumentum (talán eredeti) 45 januári keltezéssel, ami 4 db Ju-188 D-1 gép és 3 db Jumo 213 A-1 motor átadásáról szól.
Ha ezeket esetleg meg is kaptuk, arra már kevés az esély, hogy magyar jelzésekkel látták volna el őket a háború vége felé.
Persze bármi megtörténhetett...

A Gothákról sajnos semmit sem tudok... :(

BB
Zoli 603715 2016. február 19. 20:39
Válasz erre
Szasz Gomez!
Nekem úgy rémlik, hogy német jelzésekkel használtunk? pár gépet.
z
sanyi 603713 2016. február 19. 20:32
Válasz erre
Sziasztok!
A Magyar Királyi Honvédség Fegyverzete könyvben olvastam, hogy voltak Ju-188 és Go-242 gépeink is. Ezekről van valakinek megbízható információja? Google feladta és a Wikipédia egyiknél sem említi a magyar felhasználást.
Köszi előre is!
Üdv
Sanyi
Zoli 602807 2016. február 9. 12:27
Válasz erre
solyom 602803 2016. február 9. 12:08
Válasz erre
Helló!

A két típus elméletileg a motorban különbözött.
A 215-öt a 17-es export verziójának is szokták nevezni.
Mi a típust felderítésre és kiképzésre/gyakorlásra használtuk.
A felderítők amúgy sokszor vittek magukkal bombákat is másodlagos feladatként.
A közelfelderítőknél erről gyakran van említés, és mintha Ju-88-as távolfelderítő bevetéseknél is olvastam volna valami ilyesmit...
Hogy a Dornierekkel is vittek volna bombákat, arra nem tudok mit mondani.

BB
Zoli 602791 2016. február 9. 10:51
Válasz erre
Sziasztok,
A Do-215 kérdésében tudna valaki segíteni? Tehát csak a motoron kívül megegyezett a Do-17Z-vel, illetve a magyar gépek szintén csak felderítők voltak vagy esetleg bombáztak is?
z
Planes 602764 2016. február 8. 20:17
Válasz erre
Planes 602763 2016. február 8. 20:15
Válasz erre
A világos színű csűrő,és oldalkormány színeltérés adódhat a kitérített állapotból is.Vagy utólagos felületkelésből,de kétségtelenül ott van.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.