/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvéd Légierő

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvéd Légierő technikai eszközeiről és történelméről.
A felölelt korszak: 1920-1945
Tegyetek fel minél több képet és történetet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
sanyi 627790 2017. május 14. 15:15
Válasz erre
Rumcájsz_52 627785 2017. május 14. 14:20
Válasz erre
Magyar 210-en éles bevetésen szerintem nemigen lehetett rakéta, mert a protogépen márciusra készült el a felfüggesztés, majd az áprilisi USA-bombázások hatására ápr. végén a germánok és utána mi is nekiálltunk az ipar széttelepítésének, leállították a romboló-gyártást és átálltak az együléses vadász-programra. A nehéz-ágyúval is felszerelt proto aug-ra készült el, de szériagyártás ebből nem lett. Az egyetlen gépet állítólag ősszel átvette a légierő, de további sorsáról nem tudok, viszont erősen kételkedek benne hogy a rakéták használatára volt-e kiképzett személyzet és volt-e rakéta-készlete a Honvédségnek hozzá.
Üdv R.
sanyi 627614 2017. május 9. 19:47
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a Me-210-esekre volt-e függesztve rakéta? A kísérleti példányról van képem, de arra irányulna a kérdésem, hogy a "mezei", harcabevetett gépeken is volt rendszeresítve?
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
sanyi 627073 2017. április 25. 22:53
Válasz erre
Bocs, hülyeséget írtam, az angol matricalap V. oldalszáma a fura.
Elnar 627072 2017. április 25. 22:03
Válasz erre
sanyi 627062 2017. április 25. 20:41
Válasz erre
Sziasztok!
Kinek van igaza?
www.72news.eu/2017/04/icm-dornier-do-215-recon-plane-inbox.html Vagy nekik?
www.72news.eu/2017/04/xtradecal-dornier-do-215-incoming.html
Az angolok nem a bakijaikról híresek, de számomra fura az F. oldalszám.
gusztav65 627055 2017. április 25. 20:17
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat. Nekem is az a gyanúm, hogy nem volt G-8-asunk.
Podva 626869 2017. április 21. 16:30
Válasz erre
Szia
Nem akarlak nagyon elkeseríteni, de nagyon valószínű, hogy ez egy sosem létezett fikció... NEm volt ilyenünk... :(
Üdv Viktor
vackor 626865 2017. április 21. 14:23
Válasz erre
Megemlíti a Bonhardt-Sárhidai-Winkler: A Magyar Királyi Honvédség fegyverzete könyv a 291.oldalon, illetve Punka A Messzer című könyve is.
sanyi 626862 2017. április 21. 11:54
Válasz erre
Sziasztok!
Ez érdekes, nem is tudtam róla, hogy volt felderítő 109-esünk! Azt nem tudja valaki, hogy más is használta-e? Ha igen, van róla fotó? Eddig csak német gépről találtma képet.
Tudom, nem magyar légierő, de itt jött elő a téma...
Elnar 626775 2017. április 19. 19:03
Válasz erre
Az én listámban is szerepel ilyen, de semmi kép róla. Az avia-info meg nem is ismer ilyen lajstromot...
gusztav65 626769 2017. április 19. 17:49
Válasz erre
Sziasztok!

A magyarok által használt Messerschmitt Bf 109 G-8 felderítőről keresek infót. Több könyv írja, hogy használtunk ilyen gépeket F.801-F.812 azonosítóval, de fotót vagy egyéb infót (egység, reptér, stb.) sehol nem találok. Van valakinek bármilyen infója a magyar G-8-ról?

Előre is köszönöm!
Zoli
J_K 623547 2017. február 18. 09:49
Válasz erre
Akkor tudunk logikusan végiggondolni egy témát, ha az alapokkal (pl. típusismeret) tisztában vagyunk. Amikor ez az alap hiányzik, akkor megindul a fantázia és kezdődik a legendagyártás.

Jelen esetben a saját alul-informáltságodat keverted össze az alul-dokumentáltsággal. A kettő nem ugyanaz.
(Darabszámra megvan, hogy a Luftwaffe mennyi sítalpat rendelt a Stukára, amit -a tesztek után, és az egyszerűbb megoldás miatt- a fronton aztán nem használt.)

De az alapkérdésedre választ kaptál: sem "inváziós bevetésen" (bármi is legyen az), sem "üzemben nálunk" nem volt sítalpas Stuka.
PETI 623536 2017. február 17. 21:37
Válasz erre
Végre valaki, aki tudja! Kösz!
Nem legendákat gyártunk, csak logikusan végiggondotunk egy témát.
PETI 623535 2017. február 17. 21:36
Válasz erre
Emerick 623527 2017. február 17. 20:27
Válasz erre
Üdv!

Focke-Wulf 58-asokhoz biztosan voltak sítalpkészletek beszerezve kisebb mennyiségben. (eredeti német szállítás)

I.
J_K 623476 2017. február 16. 19:58
Válasz erre
Sziasztok!

Nem volt sítalpas Stukánk.

Sítalpas Stukákkal a németek kísérleteztek (ld. B1/U4), de később az egész elképzelést törölték. (A tesztekre is csak néhány gépet alakítottak át.) Egyszerűbb volt téli üzemeltetésnél a futóburkolatot leszerelni, és lehengerelni a havas futópályát, mint sítalpakat szerelni.
A téma nem aluldokumentált. Eddie J. Creek: Junkers Ju 87 From Dive-Bomber to Tank-Buster 1935-1945 c. könyvében (Chevron Publishing Ltd., 2012) pl. külön rész foglalkozik velük (Ski-equipped Ju 87s, 216.-220.old).

Szóval mielőtt legendákat gyártunk, érdemes utánanézni a típusnak...
PETI 623405 2017. február 15. 20:27
Válasz erre
Kérlek! :)
Oké, akkor már világos a dolog. Hát nem tudom. Ez az egész sítalpas téma olyan aluldokumentált, pedig akkor még telek is voltak, nem úgy mint most. Szerintem kellett, hogy legyen erre való felkészülés.
Freddy 623403 2017. február 15. 20:20
Válasz erre
Azt értem, de engem meg nem csak :)
Na jó, viccen kívül, azért írtam, mert ha találunk olyan gépet, aminek volt, annak környékén talán könnyebb megtalálni az esetleges sítalpas Stuka-alakulatot is.
PETI 623394 2017. február 15. 19:56
Válasz erre
Engem az érdekel, hogy Stukánk volt-e sítalppal.
sanyi 623390 2017. február 15. 19:54
Válasz erre
Rémlik egy Fi-156.
Freddy 623375 2017. február 15. 18:10
Válasz erre
Volt bármilyen gépünk sítalppal?
PETI 623372 2017. február 15. 17:20
Válasz erre
Sziasztok!

MKHL Ju-87 üzemeltetés kapcsán lenne egy kérdésem:

volt-e üzemben nálunk, vagy inváziós bevetésen Ju-87B-2 sítalpakkal felszerelve?

Az elméleti gondolatmenetem a következő, de nagyon örülnék, ha lenne konkrét információ is erre nézve:

logikusnak az tűnik számomra, hogy a németek a Stukák rendszeresítésekor készleteztek legalább néhány gépre való sítalpat, téli üzemre. Ha ezt elhisszük, akkor feltételezem, hogy végeztek próbaüzemeket havas felszállópályáról, ha nem is alkalmazták folyamatosan őket, mert az elég nagy probléma lett volna, ha szükség esetén nem tudják megfelelő hatékonysággal használni az egyébként meglévő felszereléseket.
Ez minimálisan is érinthetett néhány gépet, amiket felszereltek időszakosan sítalpakkal. Azon persze nem csodálkoznék, ha róluk semmilyen anyag nem lenne, pedig pont az lenne érdekes, hogy mely lajstromú gépek repültek ilyen feladatot. Éppen ennyi infó kellene a témáról, ha más nincsen.

Köszi! Üdv
pikkasz84 613533 2016. augusztus 22. 08:30
Válasz erre
Szia Sanyi!
Ez nagyon tetszik! Már régóta félre van rakva a szekrényben egy Revell 410-es, ,,magyarításra'', nekem is, és a cimborámnak is.. minket is érdekelne!
Üdv: Pisti
PETI 613528 2016. augusztus 21. 21:43
Válasz erre
Ez nagyon jó Sanyi! Kell nekem is majd ilyen! Üdv
cimber 613419 2016. augusztus 19. 18:17
Válasz erre
A 020-as nagy kedvencem és ha kész lesz a szárny is, már látok esélyt egy Revell beszerzésére! ;-)

Üdv!
Planes 613398 2016. augusztus 19. 14:44
Válasz erre
A motor mindkét kitthez jó,a kipufogó sor helye úgy lett kialakítva ,hogy mindegyik kialakítású(feljavítók is) beleférjen.A szárny a MENG-nél reménytelen ,ezért a REVELL-ét alakítom át.Kis faragással javítja a MENG-et.A MENG-nek viszont jó a függőlegese,a REYELL-é 5mm el szélesebb.
Üdv.!Eses Sándor
cimber 613388 2016. augusztus 19. 13:18
Válasz erre
Üdv Sándor!

Melyik maketthez lesz ez a feljavító?
TAMÁS78 613384 2016. augusztus 19. 11:55
Válasz erre
Planes 613383 2016. augusztus 19. 11:21
Válasz erre
A motorbeépítés
A motorbeépítés
A fehér éket kivágni kell a sárgát betoldani 4 fokban 2
A fehér éket kivá...

A motor beépítés,és a szárny.
Planes 613382 2016. augusztus 19. 11:01
Válasz erre
ME210 C m
ME210 C m
ME210C m1
ME210C m1
ME210C m2
ME210C m2

Üdv.!
Elkészült, és kapható lesz az 1:48-as ME210Ca1 átalakító készlet , Egyenlőre a motorok légcsavarral ár 3500.-.Igény szerint szárny is lehet.A HAD ígér matricát hozzá.
PETI 612761 2016. augusztus 3. 16:39
Válasz erre
Z63 612756 2016. augusztus 3. 13:42
Válasz erre
Szerintem a Meng ugyan egyszerűbben beszerezhető, de valami furaság van benne. Az első kiadásnak totál szarok a légcsavarjai, mintha kihegyezték volna, mint a ceruzát és valami soványság van a szárnyában. A kabintető szép tiszta, de a részletesség szerintem, teljesen jó a Revell/Monogramban is. Mindenesetre úgy vélem, hogy dupla áron, maximum 5-10 %-kal jobb, mint a Revell, talán még annyival sem.
Z63 612755 2016. augusztus 3. 13:35
Válasz erre
Me 210 szárny 001
Me 210 szárny 001
Me 210 szárny 002
Me 210 szárny 002

Sziasztok!
Jelenleg itt tart a cucc. Ami biztos, hogy a vízhűtők kifelé fordultak, a féklapok ugyanolyanok, mint a 410-é.
PETI 612695 2016. augusztus 2. 07:16
Válasz erre
Podva 612693 2016. augusztus 1. 22:03
Válasz erre
Podva 612692 2016. augusztus 1. 21:42
Válasz erre
Ez érdekes olvasmány lehet számodra a témában...
livestreamhunter.org/sportstreams/hustream2
Üdv Viktor
PETI 612660 2016. augusztus 1. 13:45
Válasz erre
Szia!
Komoly? Akkor körbenézek még. Köszi! :) Esetleg ha tudsz konkrét forrást, azt megköszönném.
Üdv
KP
Podva 612658 2016. augusztus 1. 12:48
Válasz erre
Szia
Hajdanán amikor nem volt 210-es kitt akkor ezt a 410-es átszabást elég sokan, és elég alaposan körbeírták... Több helyen megjelent rajz is meg cikk is, szerintem a neten is összefutsz különböző átalakítások leírásával... Nem biztos hogy olyankönnyen fel kell ezt a dolgot adni...
Üdv VIktor
PETI 612651 2016. augusztus 1. 10:59
Válasz erre
Szia!
Ésszerű átalakítás az, ha nem kell ilyen mértékű beavatkozást csinálni.
Köszi a leírtakat.
Viszont akkor mi a megoldás jelenleg a 48-as magyar 210-esre?
Üdv
Muzzy 612648 2016. augusztus 1. 10:17
Válasz erre
mit értesz "ésszerű" alatt?
A konzolok szárnyilazásának változtatása, új motorburkolat a minimum.
A szárnynyilazással változik a féklap is.
Ezekre a legszembetűnő különbségekre emlékszem így gyorsan.
A hossz az ugyan az volt, a hazai CA-k sorozatban már a hosszabb, a 410-nél is használt törzzsel készültek.
Muzzy
PETI 612541 2016. július 30. 13:14
Válasz erre
Sziasztok!
Gondolom hulye kerdes, de 48-as Meng Me-410A1-bol lehet esszeru atalakitast csinalni magyar 210-esre?
Z63 610984 2016. június 26. 20:26
Válasz erre
Podva 610951 2016. június 26. 07:14
Válasz erre
Z63 610948 2016. június 26. 06:41
Válasz erre
Szia Viktor!
A HAD fórumon milyen címszó alatt keressem? Biztosan béna vagyok, de nem találtam 210-es fotókat
Üdv, Z
Podva 610930 2016. június 25. 18:12
Válasz erre
A Z.0+79, meg a Z.0+96 egészen biztos hogy volt sötétzöld... (is) De volt kukacmintás meg zöld foltos is... A HAD fórumján talán találtok róla fotókat...
Üdv Viktor
Zoli 610888 2016. június 24. 17:24
Válasz erre
Sziasztok,
Magyar Me-210 festéséről érdeklődnék, egyszínű sötétzöld létezhetett, és ha igen, maradt fent róla bármi ezt igazoló dokumentum, kép?
z
Horvath_Balazs 610335 2016. június 12. 10:59
Válasz erre
Az utolsó ismét He 46 hátsó műszerfal.
Engem nyugodtan "félrevezethetsz" bármikor, ha ilyen anyagok jönnek elő közben! ;-)
Z63 610332 2016. június 12. 10:54
Válasz erre
Az első Bückernek tűnik, a középső kettő, He 70, az utolsót nem tudom.
Így is kaptam lebaltázást, hogy félrevezettem lacipapát.
Z63 610331 2016. június 12. 10:51
Válasz erre
IMagyar Kir. Honvéd Légierő rep.események, műszerfalak 018
IMagyar Kir. Honvéd...
IMagyar Kir. Honvéd Légierő rep.események, műszerfalak 052
IMagyar Kir. Honvéd...
IMagyar Kir. Honvéd Légierő rep.események, műszerfalak 055
IMagyar Kir. Honvéd...
IMagyar Kir. Honvéd Légierő rep.események, műszerfalak 061
IMagyar Kir. Honvéd...

Még néhány!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.