/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvéd Légierő

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvéd Légierő technikai eszközeiről és történelméről.
A felölelt korszak: 1920-1945
Tegyetek fel minél több képet és történetet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23.
magyaralba 712470 2023. augusztus 23. 21:28
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm az infót...
pmheros 712469 2023. augusztus 23. 21:27
Válasz erre
Üdv!

légtérből ?

1945. március 23-25 közt Kenyeriből Szombathely-Vát repülőterére költöztek a vadászaink. Onnan meg 26-27 -én repültek Grosspetersdorf -ba, majd 29 -én Weiner-Neustadt -ba.

M.Szabó Miklós: A Magyar Királyi Honvéd Légierő című könyve. Javaslom neked is átolvasásra, mert lehet rosszul olvasok a sorok között, és nem pontos az általam kibányászott információ a könyv 278-279. oldaláról.

Punka György: A "Messzer" 87-89.oldalai is szintén olvasásra érdemesek. ..meg úgy az egész csodálatos könyv is ;)

Üdv.: pmheros
Podva 712468 2023. augusztus 23. 21:11
Válasz erre
magyaralba 712464 2023. augusztus 23. 19:21
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja-e valaki, van-e információ róla hogy melyik nap (dátum) volt az a nap amikor utoljára szállt fel magyar légtérből Bf-109?
Toth_Gabor 711698 2023. július 30. 20:47
Válasz erre
Köszönöm a részleteket, igy szerintem minden tiszta...
J_K 711672 2023. július 29. 21:29
Válasz erre
Szia!

A sárga 13 törzse belül festetlen volt -a gyári számot viszont kézzel belefestették- (fotóm van róla). A szárny alul teljesen festett (ellentétben sok más Diana-géppel).
A motorburkolat, orrhűtő belül festetlen (szintén van róla fotóm). A futószár festett, a futóakna a neubibergi fotón festettnek tűnik. A futóműburkolat felső (mozgó) lemeze a belső oldalon sötétebb, mint a többi belső rész. Én azt 02-re festeném, a többit 76-ra.
A futóműburkolat kívül egységes 76.
Toth_Gabor 711668 2023. július 29. 19:58
Válasz erre
Szia, Köszönöm a választ!

Még egy utolsó kérdés. Anno nagyon régen Fóth Gábor emlitette a K-4-es messzere cikkében hogy a nagyon kései gépeken a belső részek már nem feltétlen voltak RLM2-re fújva. Igaz ez egy ilyen kései G-10-re is? (Futóakna, aknafedelek, hűtők belső részei)
J_K 711664 2023. július 29. 17:58
Válasz erre
Szia!

Igen, a sárga 13 is WNF/Diana gyártású gép volt.

A kék 11-ről azóta sem láttam fotót.
Én a fehér 4, fehér 12, fekete 6, fekete 7, fekete 15, fekete 16, sárga 13 és piros 12 G-10-ekről ismerek csak.
J_K 711663 2023. július 29. 17:54
Válasz erre
Szia!

Azt hiszem a Makettshop-ban igen.
Toth_Gabor 711652 2023. július 29. 10:19
Válasz erre
Kedves Sándor!

A kék 11-ről azóta sem került elő fotó?

Igy a sárga 13 kerül hamarosan az asztalomra, az SBS D48029-es matrica felhasználásával.
Amiben viszont továbbra is bizonytalan vagyok, hogy az Eduard G-10 WNF/Diana (84182 weekend) készlete a megfelelő-e ehhez... (a lenti hozzászólások alapján asszem igen)

Üdv, Gábor
Toth_Gabor 711651 2023. július 29. 10:12
Válasz erre
Sziasztok!
A könyv online kereskedésben elérhető valahol?
Bald 711648 2023. július 29. 09:14
Válasz erre
Támogatom Propellerfanatic hozzászólását!
Egy könyv tényleg nem ártana vagy legalább egy részletes tanulmány a témáról, mert biztos, hogy sokakat érdekelne.
Még egyszer köszönöm Viktor a segítséget.
Bár még sok kérdésem lenne, de nem faggatlak!

Üdv. Gergő
SSZABI 711647 2023. július 29. 07:20
Válasz erre
Köszönöm a gyors választ ;) Így el is dőlt, hogy nem építek most sem magyar gépet...
pmheros 711645 2023. július 28. 19:47
Válasz erre
Üdv!

Március elején a Makett újdonságok topikban már kicsit nézelődtem a készlettel kapcsolatosan. Akkor ezeket írtam össze:
Ha az volt a céljuk hogy egy egyszerűen festhető gép is legyen a készletben, akkor lehet mellényúltak. Még az sem kizárt, hogy a felső szín nem homogén zöld (mint ahogy ábrázolják), hanem foltos volt.
További súlyos megjelenítési hiba az oldalnézeti képükön, hogy a függőlegesen lévő trikolór alja a vízszintes vezérsíktól felfelé létezik csupán. Pont ahogy az új előírásoknak megfelelően lennie kell.
Archív fotón egyértelműen azonosítható, hogy az új keskeny trikolór alatt meghagyták a régi teljes oldalkormányra osztott széles magyar "zászlót" is. Pontosabban fogalmazva részlegesen, és elégtelen mennyiségben takarták volna a régit felülfestéssel. De nem sikerült, mert határozottan jól látható.
További apróság a V1 96 számjelölési szakasz, helyesen V-1 96 osztású. És így helyesen a kellő távolságra is kerül a két első karakter egymástól.

Üdv.: pmheros
SSZABI 711637 2023. július 28. 18:22
Válasz erre
cr-32.jpeg
cr-32.jpeg
Fiat-CR.32bis-profiles-by-Model-Airplane-International-Oct-2006-page-45
Fiat-CR.32bis-...

Sziasztok!

Nem vagyok járatos magyar témában, de lenne egy kérdésem: az Italeri 1/72-es Cr.32 festési lehetőségei közül ez a zöld, nem mintás festés ezekkel a jelzésekkel a fantázia szüleménye vagy használható?
Próbáltam keresni róla képet, de csak az www.avia-info.hu oldalán leltem fotót, az meg nekem nem egyértelmű...
Előre is köszönöm a segítséget!
Propellerfanatic 711614 2023. július 27. 19:36
Válasz erre
Szerintem, ha ebből a témából is faragna valaki egy könyvet, az is sokakat érdekelne. Engem mindenképpen.
Üdv
Podva 711613 2023. július 27. 19:23
Válasz erre
A 225 db „W” jelzésű gépből kb. 130-ról tudom, hogy melyik szádhoz, de legalább, hogy melyik osztályhoz került. (a fennmaradt ezredparancsokból, a 101/3. bevetési könyvéből, és repnaplókból, stb.) Azonban nem volt törvényszerű, hogy 1-1 gép ugyan abban a században fejezte be a pályafutását, mint amiben kezdte.
Előfordult, hogy a sérült és javított gépek nem ahhoz az alegységhez kerültek vissza, mint amelyben korábban voltak.
Az is érdekes, hogy az I. osztály 1944 folyamán folyamatosan „átadogatta” a „nem methanolos”, illetve a 20 mmm-es ágyúval szerelt gépeit a II. osztálynak, illetve a II. osztályon belül is volt vándorlás a „harci” 101/4. és 101/5. is leadta régebbi 109-eseit a kiképző 101/6.-nak.
Röviden, nem lehet kimondani, hogy ez vagy az a gép az I. osztálynál volt, inkább csak azt, hogy pl. a W-1+22, 1944 november 13-ig az 101/I. osztálynál volt utána a 101/4.-nél.
Üdv Viktor
TAMÁS78 711612 2023. július 27. 18:04
Válasz erre
Ezt az összefoglalót én is köszönöm!
Bald 711595 2023. július 27. 08:59
Válasz erre
Kedves Viktor!
Nagyon szépen köszönöm, hogy így részletezted nekem.
Végre ebből is bővült a tudásom.
Esetleg maradt fen adat arról is, hogy a 101. vadászrepülő ezred, I. osztály W-001-től W-225-ig mely oldalszámú gépeket kapta meg vagy még ez is kutatást igényel?

Kedves Sándor!
Neked is nagyon szépen köszönöm. Sajnos nekem drága pedig nagyon érdekelne, mi van benne. Örömmel olvasom Magó Károly publikációt.

Üdv. Gergő
J_K 711531 2023. július 23. 21:13
Válasz erre
A könyv a nemrég megjelent "Ék és kereszt
A Magyar Királyi Honvéd Légierő álcázófestései és álcázófestékei"
Podva 711515 2023. július 22. 13:45
Válasz erre
Szia
Ami a Bf109-ek magyar jelölését illeti, valami ilyesmi lehetett: az első F-4-eket (és a gyári számok alapján F-2-ket is) "használatra" 42 végén kapta meg az MKHL két százada a keleti fronton. (V.+xx, majd V.0+xx jelcsoportban) A veszteségeket a németek folyamatosan pótolták az F-ek mellett G-2, G-4, G-6 típusokkal. A 43 folyamán a keleti fronton átadott G-k-re a V.3xx jelcsoport került.
Bf109-el felszerelt honi légvédelmi alakulat 43 nyaráig Mo. területén nem volt. Ekkor kezdte meg a Győri Magyar Waggon és Gépgyár szállítani a Honi alakulatoknak kezdetben a Ga-4-et, de zömében Ga-6-ot. Ezek számozása V.7+51-V.8+74(?)-ig terjedt. A Honi 1/1., 2/1., 5/3. vadászszázadokból 44 májusában alakították meg a 101. "Puma" vadászosztályt, Győri gyártású gépekkel. A keleti fronton harcoló 102. vadászosztály továbbra is német gyártású gépeket kapott. A 102/1 maradt a V.3+xx-nél, a 1944 nyarán alakult 102/2-nél csak sima kis méretű fekete számokat használtak.
1944 augusztusától elapadt a Győri forrás, ott már nem folyt repülőgépgyártás csupán összeszerelés. A német-magyar repülőgépgyártási megállapodás értelmében a németek által át, illetve vissza adott repülőgépekre W-0+01-el kezdödő számozás került. Volt közöttük olyan G-6, amit korábban Győrben gyártottak a németék részére és visszaadtak, volt közöttük WNF gyártású G-14/U4 Regensburgi gyártású "sima" G-14 és ugyancsak volt WNF gyártású G-10/U4 is. A "W" tehát nem altípust azonosított, hanem inkább beszerzési forrást. A legmagasabb általam ismert W-s gépszám a W-225 jelű G-10, aminek 1945 március 11-én lett kissebb sérülése. Ezt követően német mintára áttértek a színes számozásra. Talán március 14-étől...
Az, hogy melyik század milyen színeket kapott, még "további kutatást igényel" ugyhogy ez itt csak a véleményem:

101/1. fehér (?)
101/2. piros
101/3. kék

101/4. piros -(?)
101/5. fekete -
101/6 (lehet, hogy nem volt)

101/7. (?)
101/8. (?)
101/9. sárga

Persze ez a fellállás nagyon rövid ideig létezett kb 1 hónapig a 3 osztályokból 1945 április 10-én 3 erős századot csináltak. Ezeknek jól ismerjük a színeit:

101/1. fehér
101/2. fekete
101/3. sárga

Ami a az álcázást illeti, az követte a gyártáskor életben lévő német szabványt, persze gyáranként és sorozatonként kissebb nagyobb eltérések voltak.

Remélem tudtam segíteni
Üdv Viktor
Bald 711510 2023. július 22. 09:35
Válasz erre
Kedves Tagtársak!

Előre is elnézést a tudatlanságomért!
Kérdéseim a M. Kir. 101. vadászrepülő ezreddel kapcsolatos.
Mikortól vezették be pontosan a színes számokat a gépek oldalán?
Mely osztálynak és századoknak melyik színt és géptípust használt.

Azt lehet e tudni, hogy pontosan mely W-0? oldalszámú gépek és géptípusok repültek 1944. szeptember és október között? Erre szeretnék pontos választ kapni, mert sokszor olvasom, hogy G 6-os vagy G 14-es akkor most melyik a kettőből?
Illetve álca mintájuk egységes volt e vagy sem?
Előre is köszönöm a válaszokat.

Kedves Sándor!

Melyik könyvről van szó Magó Károlytól?

Üdvözlettel Gergő
J_K 711487 2023. július 21. 10:45
Válasz erre
Szia Péter!

Mindkettő fotó alapján készült.
A "Fekete 7"-nél az ív kiadása után szerzett információk alapján -a grafikával ellentétben- volt antennaárboc. (Hasonlóan a "Fehér 4"-hez.)
puskaspeti 711485 2023. július 21. 10:23
Válasz erre
Kedves Sándor,

Köszönöm a választ. Csak egy kérdés még. Akkor az SBS matricaívén szereplő fekete 7 és fehér 12 is hiteles ábra?

Köszönettel: Péter
J_K 711483 2023. július 21. 09:18
Válasz erre
Szia!

A neten nem is fogsz képet találni róla.
Néhai Jim Crow gyűjteményében voltak olyan fotók, ahol a sárga 13 azonosítható. Tőle a halála előtt kb. fél évvel kaptam meg a papírképeket és a negatívokat. A Crow-gyűjtemény új tulajdonosa a képeket nekem, és közös angol barátunknak adta. (A Magó-könyvben a "Piros 12" fotóinál ezért szerepel két név a képek forrásaként.) A "Sárga 13"-ról ne haragudj, de nem fogok ide képet feltölteni.
A Planes Of Fame kurátora az SBS matricaívének kísérőszövegéből tudta meg, hogy a "Sárga 13" eredetileg magyar gép volt. Ezután keresett meg engem. Összeállítottam egy anyagot neki, ami a Magó Karcsi által kutatott eredeti dokumentumokból, a fotókból és egy rövid elemzésből állt. Ez az anyag lesz a gerince a Planes Of Fame új ismertetőjének.

Fülöp Sándor
puskaspeti 711436 2023. július 19. 08:20
Válasz erre
Szia,

Amióta írtad a sárga 13-mat, azóta keresem róla a képeket, de nem találok.

Tedd fel légyszi!

Köszönöm!
Podva 711409 2023. július 18. 10:21
Válasz erre
puskaspeti 711408 2023. július 18. 10:02
Válasz erre
Podva 711403 2023. július 18. 08:26
Válasz erre
Annyit tudunk róla, hogy a760 392 gyári szám alapján 1944 júliusában készült el Győrben, ahonnan berepülés nélkül került elszállításra.
A fotósorozat többi képén látszik a W-0+32-es átfestett gépszám, amiről annyit tudunk, hogy augusztusban a 101/3. vadászszázadhoz került Veszprémbe, később egy hasra szállás után átadták a 101/II.-nek Kenyeribe.
1945 márciusban felkerülhetett rá a színes szám, ugyanakkor az áprilisi, az ezred valamennyi gépét felsoroló ezredparancsban nem tüntették fel.
A szám színe, ha a 101/3.-ban maradt volna akkor kék lenne, de mivel átkerült egy másik osztályba, illetve 1945-ös története ismeretlen, lehet akár (a fotó alapján) piros is...
puskaspeti 711402 2023. július 18. 08:07
Válasz erre
kék 9 Raffelding
kék 9 Raffelding

Sziasztok,

Erről a gépünkről lehet többet tudni a gyári szám alapján?

G6 vagy G14? A kiutalás szerint is lehet kék 9-es?

Köszi!

https://www.makettinfo.hu/upload/202307/1599321_60382_kek_9_Raffelding.jpg?rnd=1317879124&randkey=213942041
J_K 711400 2023. július 17. 22:10
Válasz erre
A sárga 13-ról is van fotó magyar felségjellel.

A Planes of Fame G-10/U4-ét többször átfestették, de a sárga 13 számot eredeti méretben és formában meghagyták. Maga a szám mérete is kizárja, hogy a gép a II./JG 52-höz tartozott volna, mert ez a német egység jellegzetesen kis méretű oldalszámokat használt.
De a legfontosabb, hogy az ezredparancsban szerepel a gép kiutalása, és még neubibergi fotó is van.
Podva 711396 2023. július 17. 21:42
Válasz erre
Az 101. Vadászrepülő ezred 1945. évi április 23.-i 65. ezredparancsában a 611 943 gyári számú Bf 109G-10/U4-et a III. vadászrepülő osztály részére utalták ki. Tehát a gép a háború végén magyar szolgálatban volt. Neubibergbe úgy került, több magyar felségjellel ellátott társával együtt, hogy a háború végén a JG 52 pilótái egyszerűen elkérték és "hazarepültek" velük az Ausztriai Wels-ből a München melletti Neubibergbe. Az esetől, illetve Neubibergben parkoló magyar felségjelzésű gépekről több fotó is fennmaradt.
www.asisbiz.com/il2/Bf-109G/RHAF/pages/Messerschmitt-Bf-109G10U4-Erla-RHAF-2.101-Black-16-WNr-613165-Neubiberg-1945-01.html
Elnar 711393 2023. július 17. 20:32
Válasz erre
Próbaképp rákerestem a számra és kiadta ezt az oldalt: me109.info/display-werknummernblock.php ahol ez a felugró ablak vitt tovább: me109.info/display.php

Die hier abgelichtete Bf 109 G-10 war als "gelbe 13" bei der II./JG 52 im Einsatz und wurde 1945 in Neubiberg von den Amerikanern erbeutet

Az itt mutatott Bf 109 G-10 a II/JG 52 Sárga 13-asaként került bevetésre és 1945-ben Neubiberben amerikai zsákmányba.
TheWhitedeath 711392 2023. július 17. 19:59
Válasz erre
Sziasztok ma kicsit kóboroltam az interneten és azt olvastam az interneten hogy a Planes Of Fame Air museum-ban lévő Bf-109 G10/U4 repülő volt, ez igaz lehet ? Elvileg a gyártási száma ez volt Werknummer 611 943 lehetséges hogy magyar pilóta repülte ?
kervil 707800 2023. április 12. 11:08
Válasz erre
Köszi, ez megerősíti azt, amit én is gondoltam. Mindenesetre egyedi megoldás lenne, én legalábbis sose láttam még hasonlót.
Tibcsi 707751 2023. április 11. 08:00
Válasz erre
Csak a gyári számra reagálva: nekem úgy tűnik, hogy lefestették a fehérrel, majd ecsettel (szabad kézzel) újra rápingálták a gyári számot, valószínűleg feketével.
kervil 707733 2023. április 10. 14:38
Válasz erre
A német gépeken a függőleges vezérsíkon felül a gyári szám szokott szerepelni. Előfordulhat, hogy meghagyták (bár nincs körbekerítve, ami maszkolásra utalhatna), vagy a fehér nemzeti színre újra felfestették volna? Sose láttam még hasonlót magyar gép esetében.
kervil 707731 2023. április 10. 14:01
Válasz erre
kervil 707730 2023. április 10. 14:00
Válasz erre
Sziasztok!
A szakirodalmak azt írják, hogy hogy az FO+55 lajstromszámú "Hableányka" Fw 189-nek a törzs másik oldalán is volt egy felirata, ott állítólag az "Ica" szerepelt. A kérdésem a következő: ismer-e valaki olyan fotót, ahol ez az "Ica" felirat látszik is? Én áttúrtam az összes szakkönyvemet, kiadványomat, de sajnos nem találtam semmi ilyesmit.
Viszont közben rábukkantam egy érdekes korabeli híradós anyagra (lehet, hogy ti már ismeritek), ami a Fw 189-eseinket örökíti meg "munka" közben. 0:23-tól 1:11-ig mutatják a gépeket, az egész még egy perc sincs, de kész kincsesbánya: makettező szemmel sok érdekes, illetve zavarba ejtő dolgot ki lehet szúrni benne. Sajnos (vagy nem sajnos) a felvételhez jó néhány repülőgéppel dolgoztak, és a legtöbbször nem egyértelmű, hogy az adott érdekes részlet konkrétan melyikhez tartozhat. A dolgot tovább nehezíti, hogy sajnos a feltöltött anyag minősége sem a legjobb, a lgtöbbször nem lehet ráközelíteni annyira, hogy egyértelműen le lehessen olvani a gép lajstromkódját. Mondjuk az általam keresett FO+55 Hableányka/Ica(?) pont jól látható az elején, de sajnos csak a gép amúgy is ismert bal oldala.
Egy-két érdekesség, ami szemet szúrt, illetve elgondolkodtatott:
- jól láthatóan erősen kopottak, koszosak, karcosak a gépek felületei;
- egy (vagy több) gép légcsavarkúpja fehér (vagy talán sárga? De 0:29-nél, ahol jól látható, inkább fehérnek tűnik). Amikor repülés közben mutatják valamelyik gépet 0:50-nél, akkor látszik, hogy ennek is ilyen a légcsavarkúpja, de egyúttal a függőleges vezérsík és az oldalkormány is fura, a nemzeti színek helyett fehér (sárga?) festésű, és mellesleg hiányzik a sárga törzsgyűrűje. Ha ezt a világosra festett vezírsíkot/oldalkormányt valaki tudja értelmezni, kérem, ossza meg velem;
- az FO+55-ön 0:30-nál látszik, hogy a függőleges vezérsík fehér nemzeti színében mintha valamilyen írás látszana. Eszembe jutott a kopás is, de olyan szabályosnak tűnik, hogy inkább írásnak nézem;
- ha már nemzeti színek a vezérsíkon: a bevetésről visszatérő gépnél 1:02-nél látszik, hogy mennyire sérültek ezek a színek, nemcsak a fehér, de a másik kettő is. Ráadásul, ha jól megnézitek, látszik, hogy a bal oldalon az oldalkormányon nincs nemzeti festés, csak a vezérsíkon (valószínű sérülés miatt cserélhették), és miután a gép megfordul, látszik az is, hogy a jobb oldalon viszont mindkettőn ott van a nemzeti festés;
- érdekesség: 0:49-nél látszik, hogy a gép lajstromszáma (FO+5x) a kabin belsejében felülre is fel lett festve;
- 1:07-nél a gép, amit a személyzete épp elhagy, több érdekességet is mutat: a név (sajnos nem olvasható) alatt világosabb színnel festettek fel alapot a szövegnek, illetve a lajstromszám körül teljesen lekopott vagy megsérült a festés, csak az F kivehető, illetve egy jókora lyuk is látszik a törzsön.
És itt van végül a link a videóhoz, ha valaki még nem látta volna:
https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5854#
Déé 706484 2023. március 13. 02:09
Válasz erre
Szia!
Nem használták a CR-32-esekben a 7,7 mm Bredát, azzal jöttek, de ki lettek cserélve magyar gyártású 26/31M géppuskára.
CR–42-esekben meg 12,7 mm Breda volt.
KarBal 706479 2023. március 12. 22:53
Válasz erre
Sziasztok!
Az olasz eredeti Breda SAFAT 7,7 mm-es géppuskákat használták a magyar FIAT CR32-esekben, CR42-esekben esetleg?
Köszi!
TheWhitedeath 705905 2023. február 28. 10:11
Válasz erre
Köszi téglatesó! Nagyon jó kép !
téglatesó 705900 2023. február 28. 08:28
Válasz erre
B.6+06
B.6+06

Helló!
A B.6+06-ról a Pro Modell archívban is volt egy kép, beteszem ide, hátha nem visz el a tekk, amiért kópirájtot sértek...
TheWhitedeath 705858 2023. február 27. 17:43
Válasz erre
Köszi! (Bocsi hogy rosz topicba írtam) elnéztem valahogy. Nagyon szépen köszi az infókat!
Podva 705857 2023. február 27. 17:37
Válasz erre
Podva 705856 2023. február 27. 17:36
Válasz erre
Szia TheWhitedeath

1942 márciusa és júliusa között 4db Ju 87K-4 típusú Stuka érkezett a Magyar Királyi Honvéd Légierőhőz. Valójában 2-2 db A-1, és A-2 altípusba tartozó felújított repülőről volt szó. Kizárólag gyakorlógépnek használták öket. Jelzésük B.603-tól B.606-ig terjedt. A szokásos RLM 71/70/65 festésük volt.
Itt van 2 fotó róluk:
www.avia-info.hu/kep.php www.avia-info.hu/kep.php

Üdv Viktor
Miggyuri 704733 2023. február 2. 07:15
Válasz erre
Kérdésem. Az ejtőernyősöket szállító század gépein mikortól használták az "esernyős" századjelvényt?
Podva 702279 2022. november 15. 08:51
Válasz erre
Sziasztok
A képaláírás alapján valamelyik Magyar Szárnyak évkönyvre tippelek.
Üdv
solyom 702274 2022. november 14. 22:03
Válasz erre
Szia!
Sajnos fogalmam sincs.
Valahol a neten találtam.

BB
kervil 702112 2022. november 11. 10:01
Válasz erre
Én is így vagyok vele. Pont emiatt a Pénzes - Tarlós-féle B.707-et (Sutykó II.) akarom megépíteni, arról van még a legtöbb fotó, talán hármat vagy négyet is ismerek róla.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23.