/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvéd Légierő

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvéd Légierő technikai eszközeiről és történelméről.
A felölelt korszak: 1920-1945
Tegyetek fel minél több képet és történetet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23.
Podva 691736 2022. január 5. 07:01
Válasz erre
Re2000_85f+
Re2000_85f
Reggiane-Re-2000-V-454
Reggiane-Re-2000-V-...
Reggiane-Re-2000-V-455(2)
Reggiane-Re-2000-V-...

Szia
Igen az is igaz, a V.412-t is átrepülték. viszont ne feledd, hogy az olaszok folyamatos késésben voltak a szállítással, illetve a nekünk gyártott tételekből időről időre pár darabot lecsíptek, illetve más géppel helyettesítették. Nehéz követni, mikor készült el egy gép és ténylegesen mikor érkezett meg hozzánk.
Az első fotó egy olasz könyvből van, biztosra nem merem állítani, de van egy olyan sejtésem, hogy ezek a fickók a képen olasz anyanyelvűek. Vagyis azt sugalja a fotó, hogy, az olaszok festették fel a felségjelet eltakaró sávot még a gyárban.
A második képen a V.454 van, aminek az az érdekessége, hogy a gépet 41 május-5.-én repülték át és Kováts Lajos szerint nem egészen egy hónappal később eléget Szolnokon. láthatóak rajta a sárga sávok, vagyis ezt a jelzést 1941 májusában viselte csupán.
Ugyanakkor a 3. képen (szintén olasz forrásból) az április végén vasúton szállított V.455 látható, amin nincs sárga orrfestés. Tehát ez valószínűsíti, hogy ez bizonyos jelzés csupán az átrepüléshez volt szükséges.

Üdv Viktor
pmheros 691732 2022. január 4. 21:46
Válasz erre
Üdv!

Akkor meglehetősen óvatosak voltak, mert a v412 augusztus elsején jött, és ugyanezt a v460 stílusú sárga mintát követi. Nagyon hiányos ez az időszak és téma kikutatott, elérhető információ bázisa.

Üdv.: pmheros
ecsetes 691729 2022. január 4. 18:04
Válasz erre
Üdv!

Sajnos nem találom, de volt egy régi filmhíradó a Ju-86-osainkról. Abban van egy pár másodperc, amikor "Raták" csapnak le a gépre. Ezt Re.2000 gépeink játszották. Arra emlékszem, hogy az orruk telibe sárgák voltak. Ha esetleg megvan valakinek, akkor azon lehet látszik a gépek hasa is.
Podva 691725 2022. január 4. 14:55
Válasz erre
Szia

Írtad:

(A v460 és társain motorburkolat, vagy a magassági kormányfelületek alsó-felső felének festését mi indokolhatta, ha csak a nemzeti jelzések eltakarása volt a cél?)

Jugoszlávia 04.17.-én kapitulált. 3 nappal később pedig a V.460 és társai elindultak Reggio Emiliából Magyarországra légi úton. Nyilván az óvatosság is motiválta őket, amikor jugoszláv, vagy a III. birodalom Jugoszláviával határos légterén repültek át. Ezért lett sárga az orr és a farokfestés... szerintem

Üdv: Viktor
pmheros 691724 2022. január 4. 14:28
Válasz erre
Üdv!

Köszönöm a segítő hozzászólásokat!
Van képem a v419 -ről alulról a szárny kilépőélig, azon a belépő élen lévő terület értékelhető festés szempontjából. Az eredeti olasz egyenes szélű kontúros festéshez képest nagyobb átszóródású kontrasztosabb minta látszódik. A kép széle felé a szárnyvégi sárga terület vonala sejlik fel, ami szerintem nem került felülálcázásra. A lenyitott fékszárny viszont árnyékos helyzetbe került, annak festését nem tudom megítélni, így ez még számomra részben kérdés maradt. Illetve még abba is jó lenne betekintést nyerni, hogy a farokrész alja, a vízszintes vezérsík alja, és a korai széles törzsgyűrű alsó része is sötét festékkel lett felülfestve vajon ?

(A v460 és társain motorburkolat, vagy a magassági kormányfelületek alsó-felső felének festését mi indokolhatta, ha csak a nemzeti jelzések eltakarása volt a cél?)

Üdv.: pmheros
Podva 691718 2022. január 4. 09:19
Válasz erre
Szia
Szerintem jól látod a dolgot: A sárga be- és kilépőél festése illetve annak eltüntetése a Jugoszlávia elleni hadműveletekhez kapcsolódik. Azonban itt is fontos az időrend: 1941 április elején mindössze 26 db Re 2000 szállítása történt meg, köztük az általad felsoroltaké. Azonban a V.460 Kováts Lajos kutatása alapján csak április 20.-án érkezett, légi úton 7 társával és tekintve, hogy épp a nemzeti jelzés van eltakarva rajta, nem kizárt, hogy az átrepüléshez használt ideiglenes jelzés látható rajta, tehát valószínűleg nem releváns a te szempontodból.
Ami a 419-et illeti van róla fotó alulról, ha nem ismered felteszem ide délután.

Üdvözlettel: Viktor
ecsetes 691716 2022. január 4. 01:04
Válasz erre
Szia!

A V.419 aljáról készült közeli kép (szárny alatti éktől-ékig és a motor elejétől a szárnyak kilépőjéig)segítene? :)
pmheros 691712 2022. január 3. 21:48
Válasz erre
v419 hf2_4b
v419 hf2_4b

Üdv!

Foglalkozott-e itt valaki mélyebben a Re 2000 -eseink hadműveleti jelzéseivel?

A sokat fotózott v419 -es felüljavított/felülfoltozott festésén indult el a gondoltmenetem. Eleinte csak azt gondoltam, hogy az erősen hámló olasz festés eltakarását szolgálta a sötétebb foltozás. Hamar eljutottam odáig, hogy abban az esetben a megkopaszodott szárnytövet is kezelték volna festékkel, de azt valamiért mégis csupaszon hagyták. Vagyis ott valami látványos dolgokat kellett utólag eltüntetni.

A sárga hadműveleti jelzések létéről tudtam, de én nem ezt a (veszprémi) jelölési sémát ismertem 1941 áprilisából, ezért esett nehezemre sárga festésnek azonosítani. Egy kis háttérinfóval és sok kép átböngészésével arra sikerült jutni, hogy a fentről jövő utasítást az egyes alakulatok különbözőképpen értelmezhették a „~tengelyhatalmi” jelölések megvalósításának vonatkozásában. (Ebben az eszmefuttatásban most csak, és kizárólag a németek Jugoszlávia elleni hadjárata miatt a magyar repülőgépekre felkerült sárga jelölésekre gondolok, és nem a későbbiekben más formában megjelenő „keleti frontos” sárga jelzésekre.) Véleményem szerint Veszprémben a v409, v410, v415, v418, v419, v420, v426, v448, illetve a korai Székesfehérvári gép (talán v403, v404, v406, v407 kaphatott és) a v405 kapott biztosan ilyesmi stílusú sárga festést. Fontos: nem létezett ilyen veszprémi, vagy börgöndi séma nevezéktan, csak a gyakoriságban általam érzékelt mintákhoz rendeltem magamnak utólag gyűjtő neveket a követhetőség miatt!

A beszúrt Cr 42 -es felső szárnyának túlzónak tűnő sárga festését látva gyúlt fényt a fejemben, hogy mennyire extrém mértékben voltak képesek jelezni a hovatartozást, és egyúttal az is, hogy teljesen megegyezik ez a sárga festés jelölési forma a v419 -en látható javítás formájával.

És akkor a kérdésem a hozzáértőktől: Az általam pirossal körül rajzolt részek a szárny alsó felén ugyanúgy/ugyanott jelentek-e meg, mint a szárnyon felül?
Szívesen fogadok minden választ, ami konkrétan a kérdésemre vonatkozik, mégjobb ha kedvesen egy fotóval illusztrálja nekem a válaszoló, hogy valóban értsem, lássam a festés kialakítását.
(U.i: A v441 debreceni, a visszafestésből láthatók, hogy máshol voltak korábban a sárga területek, vagyis azon gép hasáról készült kép esetünkben nem erre a kérdésre megoldás)

Nagyon, nagyon köszönöm előre is!
ecsetes 690000 2021. november 7. 23:34
Válasz erre
Szia!
Maradt a német és a farokban is volt beépítve. Fotók alapján.
milesChristi 689998 2021. november 7. 20:13
Válasz erre
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a He 111P-k milyen géppuskákkal repültek?

Maradt a német, MG sorozat, vagy Gebauer-t kaptak ezek is? És a farokba fixen épített?
Elöre is köszi.
Freddy 688826 2021. szeptember 24. 13:00
Válasz erre
Köszi! Szerencsére a Schwarzlose-k külön alkatrészek.
Podva 688788 2021. szeptember 23. 10:47
Válasz erre
Elképzelhető hogy volt, fotó mindenesetre csak a fehérrel átfestett fekete keresztről van, csillag nélkül.
Ha építed arra figyelj majd, hogy az iratok szerint egyetlen schwarzlose-val használtuk.
Üdvözlettel: Viktor
Freddy 688782 2021. szeptember 23. 10:00
Válasz erre
Köszönöm neked is. Az itt van:
www.wardrawings.be/WW2/Files/2-Airplanes/Axis/4-Others/04-Hungary/Fokker-DVI/Fokker-DVI.htm
Sok fantázia mondjuk nem kell hozzá, hogy a fekete vaskereszteket festették át vörös csillaggá.
Podva 688774 2021. szeptember 22. 20:28
Válasz erre
Fokker DVI 29
Fokker DVI 29

Még ez van, viszont vöröscsillagosat én eddíg még nem láttam...
Üdv Viktor
puskaspeti 688758 2021. szeptember 22. 08:51
Válasz erre
Fokker D VI._cr
Fokker D VI._cr
Fokker D VI._cr
Fokker D VI._cr

https://www.makettinfo.hu/upload/202109/1589177_93140_Fokker_D_VI._cr.png?rnd=2064640585&randkey=1908197294
Freddy 688741 2021. szeptember 21. 10:31
Válasz erre
Sziasztok!

Monarchia légierejében szolgáló Fokker D VI-ről ismer valaki fotót vagy normális grafikát? Egy tanácsköztársaságosról találtam csak rajzot.
Wrecker 687926 2021. augusztus 20. 14:51
Válasz erre
Jasionka Lengyelország-1
Jasionka Lengyelorsz...
Jasionka Lengyelország-2
Jasionka Lengyelorsz...
Jasionka Lengyelország-3
Jasionka Lengyelorsz...
Jasionka Lengyelország-4
Jasionka Lengyelorsz...
Jasionka Lengyelország-5
Jasionka Lengyelorsz...
Jasionka Lengyelország-6
Jasionka Lengyelorsz...
Jasionka Lengyelország-7
Jasionka Lengyelorsz...
Jasionka Lengyelország-8
Jasionka Lengyelorsz...
Jasionka Lengyelország-9
Jasionka Lengyelorsz...

Junkers Ju-88 baleset, Jasionka, Lengyelország
tyimosenko 684769 2021. április 24. 23:11
Válasz erre
15110846_1199854286765524_4596787670442744457_o
15110846_11998542867...

Kép...
tyimosenko 684768 2021. április 24. 23:11
Válasz erre
Elmaradt az összehasonlító fotó. Winkler László képe.
tyimosenko 684767 2021. április 24. 22:58
Válasz erre
IMG_20210424_205802
IMG_20210424_205802

Sziasztok!

Építem az LF Models Fokker CV E makettjét. Elrettentésül felteszek róla egy fotót. Az még hagyján, hogy a motor mögötti orrszekció 1,2-2 mm-rel szélesebb volt a törzsnél, de csak később vettem észre, hogy teljesen rossz a formája. Ha valaki építeni ezt a makettet, jó ha tudja, hogy nem alkalmas dobozból a WM Fokker megépítésére. Természetesen a szárnydúcok is teljesen rosszak. Igazi zsonglőr teljesítmény (lenne) feltenni a felső szárnyat.
Az utóbbi hetekben hasonló problémával szembesültem a choroszy modellbud Breda Ba. 25 makettel is. 7 hengeres csillagmotor van a dobozban, a magyar gépeken viszont 9 hengeres motor volt. Teljesen át kell alakítani a gép elejét, új motort beépíteni...
romsitsa 684669 2021. április 21. 18:58
Válasz erre
Végül is látszik rajta századjelvény.
Elnar 684666 2021. április 21. 12:48
Válasz erre
És az egészben a legszebb, hogy ezt szokták időről-időre publikálni mint "az egyetlen kép amin látszik a Puli századjelvény felfestve"
J_K 684661 2021. április 21. 11:30
Válasz erre
Szia!

Természetesen csúnya hamisítvány.
Az eredeti -ha jól emlékszem- Karl Kennel gépe az SG2-ből.
puskaspeti 684660 2021. április 21. 11:22
Válasz erre
17a
17a
unnamed
unnamed

Sziasztok,

Magyar FW-190 F8-asok építésére készülve fedeztem fel két képet a neten.
Sajnos úgy tűnik nekem a 17-es gépünk képe fotóshop eredménye. :-(
Vélemény?

https://www.makettinfo.hu/upload/202104/tn_800x600_1587170_96600_17a.jpg?rnd=1071724820
https://www.makettinfo.hu/upload/202104/tn_1587170_96630_unnamed.jpg?rnd=1344298698
Elnar 684388 2021. április 12. 19:38
Válasz erre
ii-vh-radocz-gyula-ejtoernyos-ht-szkv-hagyatekabol-repulogep-belulrol-muszerek-ritka-fenykep-c26a_1_big
ii-vh-radocz-gyula-...

Üdv!

Ezt nem olyan rég találtam, de időbe került, míg meglett.
Nos, milyen gyakran láttok belső képet Ca 101-esről!
(Olyan, mint a mesében: aki nem hiszi, járjon utána www.cmpr.it/MN%20-%20Manuale%20Ca.%20101/man.%20Ca.101.htm
Sokol 684259 2021. április 10. 14:05
Válasz erre
Ez most valójában nagyon off lesz (csak a méretarány miatt gondoltam..):

surfcity.kund.dalnet.se/falco_ra.htm
Varjúbácsi 684227 2021. április 10. 09:06
Válasz erre
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy CR-42-t, mert az ICM 1/32-ese nagyon inspiráló. Ha van valakinek képe szilánkmintás festésű gépekről, kérem segítsen ki, sajnos kevés, és nem túl jó minőségű képem van ezekről a gépekről.
Köszönöm előre is.
Elnar 683696 2021. március 27. 10:32
Válasz erre
Fiat-G-12 - S.1+52+ = tuzkereszt
Fiat-G-12 - S.1+52...
Fiat-G-12 - S.1+52++
Fiat-G-12 - S.1+52

G.12!

Néztem én is, hogy gyanús a kereszt, mert eddig nem láttam, de végignéztem a hárommotorosakat, és ezzel volt a legtöbb hasonlóság. A G.12 eszembe sem jutott, annyira ritka madár.
Duplájára nagyítva, ha tudom, hol keressem, még a dudoros motorburkolat is sejthető.
solyom 683692 2021. március 27. 09:39
Válasz erre
Sziasztok!

S.M. 75-ös gépről még nem láttam fotót keresztes hadijellel.
Ezen a képen is szerintem inkább egy Fiat G.12 látható...

A sárga szín nem is annyira a fényviszonyok miatt látszik néha nagyon sötétnek, hanem a filmnek a típusától, amire készült a felvétel!

BB
Elnar 683685 2021. március 27. 07:21
Válasz erre
SM 75 - E.103+ = makettinfo - Z63
SM 75 - E.103+ =...

Bocsánat, a 008-ra gondoltam. Erre
Elnar 683684 2021. március 27. 07:20
Válasz erre
2011-03-21_162152
2011-03-21_162152
SM 75 - E.105
SM 75 - E.105

Itt látszik a sárga szárnyfestés pontos mérete is - bár ez késői hadijel, úgyhogy inkább a keleti front jelzése már a délvidéki helyett.

Ami fura, hogy a 074-es képeden viszont határozottan sötétnek látszik a törővég. Azt tudom, hogy a sárga szín nagyon furcsán tud viselkedni különböző fényviszonyoknál, ez viszont már attól is extrémnek tűnik. Ha nem tudnám, hogy sárga volt, én azt mondanám, hogy piros.
Hasonlóan, bár nem ennyire sötét a sebesültszállító E.105 képén is, de ott még hihető a sárga.
Z63 683680 2021. március 26. 21:43
Válasz erre
Magó legújabbak 002
Magó legújabbak...
Magó legújabbak 005
Magó legújabbak...
Magó 055
Magó 055
Magó 069
Magó 069
IMagyar Kir. Honvéd Légierő rep.események, műszerfalak 008
IMagyar Kir. Honvéd...
IMagyar Kir. Honvéd Légierő rep.események, műszerfalak 009
IMagyar Kir. Honvéd...
IMagyar Kir. Honvéd Légierő rep.események, műszerfalak 010
IMagyar Kir. Honvéd...
IMagyar Kir. Honvéd Légierő rep.események, műszerfalak 044
IMagyar Kir. Honvéd...
IMagyar Kir. Honvéd Légierő rep.események, műszerfalak 054
IMagyar Kir. Honvéd...
IMagyar Kir. Honvéd Légierő rep.események, műszerfalak 074
IMagyar Kir. Honvéd...
IMagyar Kir. Honvéd Légierő rep.események, műszerfalak 091
IMagyar Kir. Honvéd...
IMagyar Kir. Honvéd Légierő rep.események, műszerfalak 095
IMagyar Kir. Honvéd...
IMagyar Kir. Honvéd Légierő rep.események, műszerfalak 098
IMagyar Kir. Honvéd...

Ennyi a készletem!
Planes 683566 2021. március 23. 16:00
Válasz erre
Re2002-524af+
Re2002-524af

Kedves kollégák!
Akinek meg van az Italeri 48 as Ariete-je ,és szánna rá pár percet,érdekelne a makett sárgával jelzett mérete ,(törzsátmérő elöl a beömlő és egyebek nélkül)
köszönöm!
A válasz magánban is jó.
sandorss59@gmail.com
Elnar 683176 2021. március 15. 14:16
Válasz erre
SM 75 - E.102 - rajz
SM 75 - E.102 - rajz

Összedobtam a két fotó alapján az E.102 feltételezhető oldalnézeti folttérképét.
Felülnézet sajnos nem lehetséges, de arra elég jó támpont a többi gép.

Megjegyzések:
- a két fotó eltérő időpontban készült, a jobb oldali a jugoszláv hadjárat előtti állapot.
- színekért felelősséget nem vállalok, a háromszínű Ju 86-ot vettem alapul.
- minőségért elnézést kérek, fél óra alatt dobtam össze paintben.
Miggyuri 683139 2021. március 14. 20:55
Válasz erre
Igen én is úgy látom, ez a 102-es.
Elnar 683129 2021. március 14. 18:57
Válasz erre
Ha jól látom, ez az E.102.
A 101 és 103 kizárt, azoknak van erről az oldaláról kép és nem egyezik. A 104-hez túl íves a szám. Lehetne még akár a 105 is, de annak meg a farka más
Miggyuri 683123 2021. március 14. 17:24
Válasz erre
156213910_607985710196453_5974531939987646092_n
156213910_6079857101...

Itt van egy a jugó hadjáratra felkészített gép.
Podva 683079 2021. március 13. 14:35
Válasz erre
Szia Migggyuri
Az Avia-Infó a legfrissebb kutatás alapján írja az E102-t fogadd el bátran.

Ami a MÁVAG-Héjákat illeti, 43 elejétől kezdték felszerelni velük a honi légvédelmi vadászalakulatokat (1/1., 2/1. vadásszázadok) Aztán a 44 elején beérkező győri Messerek kiszorították őket az első vonalból.
Elkerültek Tapolcára, a vadásziskolára, a repülőakadémiára, de még a 101. Puma vadászosztály állományába is jutott (Nyilván a 101/6. "Kölyök"-höz)
Ami a legyártott darabszámot illeti a Sólymok Héják Nebulókban 185-ig fut a sorozat számozása. Szerző szerint kb. 165-170 db átvétele történt meg ténylegesen. Azonban, ha július 27.-i csepeli bombatámadásnál valóban elpusztult 25-30 nem komplett gép (amikor még csak a V.672-nél, vagyis a 168. gyártott gépnél tartottak) akkor elképzelhető, hogy a ténylegesen használatba vett Héja-M gépállomány még ennél is kisebb volt.

Üdvözlettel: Viktor
denkmeyer 683044 2021. március 12. 08:28
Válasz erre
Helló!

A Mávag Héjja harcokat említő oldalak a L H Mo felett c. könyvben:

116., 153., 176., 191.

denk
Zali 683038 2021. március 11. 22:28
Válasz erre
ÜDV.

AVIA-info szerinz a 102-es
Miggyuri 683031 2021. március 11. 20:43
Válasz erre
Kérdésem:
1941. április 12-én az E.101 vagy az E. 102 számú SM-75 zuhant le fedélzetén egy ejtőernyős alegységgel? A szakirodalomban mindkét szám szerepel (persze, hol az egyik, hol a másik.) Elbizonytalanodtam.
denkmeyer 683008 2021. március 11. 10:02
Válasz erre
Sziasztok! Köszi a választ. Az oldalszámokat igyekszem este megírni.

D
Garaik 683006 2021. március 10. 21:57
Válasz erre
Szia Denkmeyer!
Hogy hova tűntek a MÁVAG Héják? Kb. 4 légiharcban megsemmisült (1944. áprilisa), a maradékot meg felrobbantották vagy a Dunántúlon, vagy az ausztriai Zeltwegben, Pockingban v. időközben valamelyik repülőtéren visszavonuláskor. Légiharcban leszerepeltek, bár ez inkább a pilóták tapasztalatlansága miatt következett be. Április után már másodvonalbeli vadászgépek voltak, és gyakoroltak, iskoláztak a típussal.
Egyébként viszonylag egész jó repülőgép volt magyar viszonyokhoz képest, de az ellenfélnek sokkal jobb típusok álltak rendelkezésre. Üdv Garaik
sys 682997 2021. március 10. 19:34
Válasz erre
Szia!
"(A légiháború MO. felettben van pár szűkszavú történet)" > oldal számát meg tudnád adni? (A memóriám már nem a régi.)
denkmeyer 682980 2021. március 10. 08:57
Válasz erre
Helló fiúk, köszönöm mindkettőtöknek!

Az említett könyv számomra nagyon hiányos. Érdekelne, hogy hová tűnt (nyomtalanul?) a közel - magyar viszonylatban jelentős mennyiségű - 200 db. legyártott, átadott Mávag Héja. Hogy, vajon az olasz gépeken tapasztalt rossz repülőtulajdonságokat ki tudták-e javítani a magyar változatnál. Olyannyira, hogy zubó verziót is készítettek/kísérleteztek. Hogy az ameriakiak elleni légiharcokban hogyan szerepeltek. (A légiháború MO. felettben van pár szűkszavú történet)

denk
Podva 682962 2021. március 9. 14:40
Válasz erre
Szia

Sajnos Nem... :( Kováts Lajos talán a valaha élt legprofibb legalaposabb ipartörténésze volt a kor magyar repülőiparának. Jelenleg úgy tűnik hogy a Sólymok Héják Nebulók-ban mindent összegereblyézett ami a MÁVAG repülőgyáráról fellelhető. A könyv megjelenése óta eltelt évtizedekben többen kutatták már a témát, de sokkal többet nem tudtak hozzátenni. Azonban az általa megjelölt levéltári fondok valósak, és bizonyos esetben extra információtartalmuk van. Úgyhogy a "következő szinthez" már be kell ülni a levéltárba...
Üdv Viktor
vackor 682961 2021. március 9. 14:28
Válasz erre
denkmeyer 682953 2021. március 9. 08:47
Válasz erre
Sziasztok!

Tudtok ajánlani szakirodalmat, amely mélyebben foglalkozik a Mávag Héja történetével, mint a ,,Solymok, Héják, Nebulók" c. könyv?

denk
Elnar 682682 2021. március 1. 19:21
Válasz erre
ii-vh-s-magyar-legiero-repulogep-belso-foto-b61a_1_big
ii-vh-s-magyar-...
SM 75 - HA-SMC - rajz
SM 75 - HA-SMC -...

Én vajszínűt mondanék.
A fehér óralapnál sötétebb, de mindenképp világos. Esetleg _ talán_ halványszürke, de nekem az az érzésem, hogy a Malert törtfehér/vajszínű színe volt belülről is.
Miggyuri 682664 2021. március 1. 15:11
Válasz erre
Urak! Milyenre kellene festenem a magyar szolgálatban állt Savoia-Marchetti SM-75 eje. szállítógép belső tereit?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23.