/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvéd Légierő

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvéd Légierő technikai eszközeiről és történelméről.
A felölelt korszak: 1920-1945
Tegyetek fel minél több képet és történetet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23.
Planes 671694 2020. április 20. 09:46
Válasz erre
Kedves Károly!
Ez a hangnem már emberibb.
Az értelmezési probléma,
Nem vagyok jó vitapartner,a lila gőz nem jó tanácsadó,nem is szeretek vitatkozni.Nem jól tűröm ,ha csúsztatnak és kiforgatják és gúnyosan ismételgetik a szavaimat.Gondolom sértő voltam ,elnézést.
Te is.
MÁVAG sablon ,
a hozzászólásodban számomra egyértelmű,hogy azonos a sablonra utalsz,erre válaszoltam azt amit,olvasd vissza.
Más is jelzi,
ha Lukasan fórumtársra gondolsz,nem értem miért nem fejti ki az érveit,a vitatott színpár a korai típusoktól a 43-ban gyártottakig végig megvan az Olasz Légierőnél,a svédek a Cr42 ket is ilyen színezéssel kapták ,azok is egy gyártósoron készültek a mieinkel, mint a Héják.Ráadásul a múzeumi példányuk is ilyenre van festve.Ők sem jól tudják?
Azonkívűl nem az Olasz Légierőtöl ,hanem Reggio Emilliából a gyártól kaptuk a gépeket.
KRAYER,
A múltkori vitában ,aminek köszönhető,hogy egyedül maradtam a véleményemmel ezen a fórumon,felajánlottam,egy laboratóriumi vegyi elemzést lehetőségét,a festékmintákból,
igy azonnal kiderül az igazság,ekkor csönd lett.(ezt ma is fenntartom)

Veteránok,
amit ide próbálok irogatni azt nagyrészt Tőlük tudom, azt az érzelmi kötődést Neked nem kell elmagyarázni ami ilyenkor kialakul,és meg is marad .Közülük néhánynak nogyon jó vizuális memóriája volt ,köztük egy volt tanárom makettezgetett is ,amikor megtudta,hogyén is,nagyon jó viszonyba kerültünk,elmondása alapján pl. a Cr 42 ből 4 féle festés mintázat is volt a gyári ezüstön kívűl...Több apró relikviám van tőlük: plexi ME210 es,legénységi sapkajelvény,Weihe légcsavardarab stb.
Te nem nekem ,hanem Nekik mutatsz fricskát a doksiaiddal.
Úgy gondolom ez már nem a makettezésről szól, igy ebben a témában már nem kívánok hozzászólni,mindenkinek jó makettezést!
Üdvözlettel! Eses Sándor
magoo 671685 2020. április 19. 21:06
Válasz erre
Planes!
A lényeg: a jó viszony fenntartása.
1, Kicsit furcsállom, hogy kikérsz dolgokat. Azt hiszem ennél visszafogottabban nem tudtam válaszolni ara, amit írtál. Nem kezdtem el kikérni semmit, pedig te úgy állítasz be itt, hogy arcul köpöm a veteránokat. Azt hiszem, nem sok ember van, aki sokkal többet tett nálam a veteránokért, a hősi halottakért és az eltűntekért.
2, Állítottál valamit. Kértem, hogy vitassuk meg. Feltettem két fotót, hogy az érdeklődők lássák, hogy a fotó csalóka. Erre jöttél az arcul köpéssel. Én ugyan mit generálok? Állítottál valamit, ami bizonyíthatóan téves, ezt más is jelezte, de érzékenységed csak ellenem irányul.
3, Értelmezési probléma is van, mert a sablon kialakítását írtam: „az 1-es kialakítása a rendelkezésre álló fotók alapján csak ezen gépen ilyen, ami egyezik a Sólyomra festett 1-essel.” Nem a sablon ugyan az, tévedés nincs. Én azt írtam kialakítás, te azt, hogy stílus ugyan az. Akkor most mi a bajod? Szerinted mekkora volt a felségjel a Sólymon és mekkora a Héján? Szívesen méregetek.
4, Azzal, hogy a bizonyíték semmit sem ér, a múzeum szakember nem tudja, a bizonyításba nem mégy bele, a régi slágert nyomod.
5, Vihar a biliben. Akkor miért kaptad fel a vizet és arcul köpés, meg kioktatásos Héja-M. Egyszerűen nehezedre esik látni, hogy a zöld-zöld Héja sem állja meg a helyét.
Csípem a királyi többest! Ezek vajon kik?

Alázási szándék:
Az értelmezési problémádat az én tévedésemnek állítod be.
Válaszolok másnak egy kérdésre, majd kioktatsz, hogy a Héja-M nem tartozik a témához.
Elbagatelizálok és semmibe veszek, arcul köpök.
A vegyipari szakembere mit tud. A Krayer gyártásokról mindent, mert ott a bizonyíték. Azóta megvan néhány év gyártási összesítője is és abban sincs benne a szuper Krayer festék!
Üdv: Magó Károly
Podva 671657 2020. április 19. 13:37
Válasz erre
zöldbarna
zöldbarna

Azt gondolom, hogy itt pár dolog pár információ félre ment. Próbálom mos egy fotómontázzsal érzékeltetni, hogy, mi végre is van ez az egész ...
Azt gondolom hogy a Nemeslaki gép az országba érkezését követően 14-15 hónappal, már nem a gyári festését viselte, hanem azt a zöld barna foltost amit az újrafestett CR42-k meg akár az Avia B.534. Ezért látszik a tónuskülönbség a V.436, és a Kormányzó "vadi új" gépe között...
A V415 egy hónappal előzte meg a 436-ot, ez sem volt már 42 nyarán "gyári". A V.505 pedig egy szűk évvel később készült el... A festésük mégis hasonló
ssanyi 671652 2020. április 19. 12:28
Válasz erre
Üdvözletem!

Nagyobb vita generálását nem szeretném a hozzászólásommal, de az utóbbi pár évben több minden derült ki mint előtte évtizedekig, ebben pedig nagy szerepe van Magónak, Podvának és Vadásznak (többek mellett)! Új szempontból nézték a dolgokat!
A szóbeli, vagy írásbeli visszaemlékezések értékesek, de nem adnak föltétlenül pontos iránymutatást.
Egyszerűen az emlékek nem úgy maradnak meg mint ahogyan történtek, kimaradnak részletek stb.!
8-10 évvel ezelőtt még gesztenyebarna (vöröses barna) volt az elfogadott MKHL "magyartarka" szín a három fölsőből. Visszaemlékezés alapján ha jól tudom.
Szerintem akiknek személyesen volt szerencséjük beszélni veteránokkal, személyes, érzelmi alapon is viszonyulnak az egykoron elhangzottakhoz, akaratlanul is az objektivitás kárára.
Planes hozzászólásaiból is azt érzem ki hogy aki vitatja az egykori visszaemlékezések pontosságát, az "régi beszélgetések semmibe vétele és elbagatelizálása az elődök arcúlköpése"-ként értelmezi.
Biztosan ez a jó irány! Emberek voltak ők is, az emlékezet pedig csalóka!
Szerintem maradjunk az objektivitás talaján, attól még ugyanúgy tiszteljük az elődöket!
Planes 671650 2020. április 19. 11:29
Válasz erre
Üdv.!
magoo,nagyon jó elemzés,köszönjük Podva.A 436 lajstrom kép nem zárja ki a felülfestést ,miért festették volna át az egész gépet felségjel váltáskor.A Kováts Lajos féle könyvből tudjuk,nem volt nagyjavításon Héja 41 -42-ben.A MÁVAG licensz szerződések vitáival volt elfoglalva.
A Sólyom sablonazonosság téves,legfeljebb stílus azonosság,a Héjára 40 centis a Sólyomra 60centi magas betűket használtak (utána lehet mérni).
A "neked elmondták" ismételgetésében érzek némi lealázási szándékot,ezt a jó viszony fenntartása mellett kikérem magamnak.A lakhelyemen hat az MKHL nél szolgált emberrel tartottam a kapcsolatot ( krp.szkv.-től Hdgy.-ig),amíg lehetett, mit érsz vele ha elmondom a neveket, rendfokozatokat .A rebekára járókról nem is tudtuk ,abban az időben ez enyhén szólva nem volt publikus.
A Weihe légcsavaron 14féle szín van ebből négyet vagy ötöt azonosítottál,ráadásul Sóstón nagy javították rajt az embléma,és nem tudjuk az időpontot sem .
Azt már párszor leszögeztem,Te a megmaradt dokumentumok egy részét kutattad,minden tekintetben,ebben a szegmensben biztos igazad is van.A nagy egész tartalmazza ezt,amit nem vagy hajlandó tudomásul venni,az a többi.A vegyipari múzeum szakembere szerinted mit tud krayer hadi szállításairól,annyit mint Te,mert ugyanazokat a "doksi"-kat olvasta,ha megtette.
Időröl-időre előkerül ez a "színvita",az az érzésünk,hogy ezt Te generálod, ami ,már bocs,de vihar a biliben,az érintettek létszámát tekintve.Az általad felvázolt kép ,úgy érzem szegényebb az egykori valóságnál.
Üdvözlettel
Eses Sándor
magoo 671638 2020. április 18. 23:42
Válasz erre
1
1
2a
2a
2bV.402
2bV.402
2bV.456
2bV.456
2c
2c
Egyező 1-es a
Egyező 1-es a
Egyező 1-esb
Egyező 1-esb
V.408
V.408
V.415a
V.415a
V.415b
V.415b
V.463
V.463

Sziasztok!
Ha a doksik nem bizonyítékok, jöjjenek a fotók. A rendelkezésre álló magyar Re.2000 fotók alapján lajstromjelek elemzése:
(Podva gyűjtötte össze a fotókat különböző internetes forrásokból. A fotók csak itt a fórumon használhatóak, és csak a jelzések bemutatására szolgálnak)
1. Az olaszok által használt sablon. 1. fotó.
2. Amikor változott a magyar felségjel, le kellett festeni az olaszok által felfestett lajstromjelzést. Ezt három módon oldották meg:
a, Készült magyar sablon az olasz betű és szám mintájára. Ezen a gépen az egyszerűség kedvéért csak a V.4 lett újra festve, a rossz helyen lévő 4-es le lett foltozva, a 48 maradt az eredeti. 2a. fotó.

b, A magyar sablon kialakítás hasonló az olaszhoz, de a 4-es és a 2-es kialakítása kissé eltérő. 2b. fotók.

c, Az olasztól teljesen eltérő sablon készült. 2c. fotó

A V.415 jó példa. Bizonyítja, hogy a magyar fújósablon egyezik az olasszal, mert az új felségjel szabványa szerinti helyre van felfestve. Mivel nem látszik a sárga lefestése, az egyik javítóüzem/gyár festette fel Magyarországon. V.415 fotók.

A V.411-re az új magyar felségjelzést Magyarországon festették fel, mert ékkel érkezett 1941. áprilisban. A lajstromjelben az 1-es kialakítása a rendelkezésre álló fotók alapján csak ezen gépen ilyen, ami egyezik a Sólyomra festett 1-essel. Valószínűleg a MÁVAG sablonja volt, mert azokon a WM-21-eken látni, ami MÁVAG gyártmány. Egyező 1-es fotók.

A V.408-on elég jellegzetes kialakítású 4-es van. Ilyen négyes egyetlen másik magyar gépen (Héják, Cr.-ek, Heinkelek, Aradók, FW-ok, Junkersek) sincs a rendelkezésemre álló fotók alapján. V.408 fotó
A következő lehetőségek vannak:
a, Van ilyen sablon más gépen (Héják, Cr.-ek, Heinkelek, Aradók, FW-ok, Junkersek), csak nincs róla egyetlen fotó sem.
b, A magyar javítóüzemben erre az egy gépre külön gyártottak sablont.
c, Az olaszok festették fel a lajstromot és azért egyszínű zöld, mert akkor már ezt használta a Reggiane 1943-ban.

A V.436-on az új felségjelzés szerint van felfestve a lajstrom, nincs nyoma javításnak a festésben és egyezik a számok kialakítása az olasszal a 2.a sablon szerint. V.463 fotó
Két lehetőség van:
a, Az olaszok a jövőbe láttak és az 1941. április 2-án érkezett gépre az olaszok előre ráfestették az 1942. március elsején bevezetett felségjelet.
b, Magyarországon a frontra indulás előtt átfestették.
Planes! Szerinted melyik? Mivel feldobtad, hogy vissza lehet keresni, hát kerestem:
A magyartarka színei topik 2016. január 14. 16:12. A Weihe légcsavar darabodról írtad: „Nagy valószínűséggel győri gyártású ,mivel csak 6 dbot kaptunk 37-ben eredeti németet.Így a rajta lévő festék is magyar eredetű Krayer lehet.” Ezt tiszteletben tartom, ha neked elmondták, de a számlák szerint Herbig-Haarhaus festékkel készültek.
Folytatás tőled: „Meggyőződésem,hogy a Krayer gyártott repülő lakkokat , német színminták alapján. Amit beazonosítottam az a RLM 70 ,61 ,63 és az L40/52 ,a 61-es barna.” Ezt tiszteletben tartom, ha neked elmondták, de a Krayer doksijai szerint nem gyártott repülőfestéket ebben az időszakban. (Ezt a Vegyipari Múzeum szakembere is megerősíti a nyilatkozatával) Sajnos Nyemecz Pali Bácsi, bár végig csinálta a háborút, nem tudta megmondani, hogy melyik géphez ki gyártotta a festéket. A régi beszélgetéseidet én nem veszem semmibe, én is szívesen meghallgattam volna.
A magyartarka színei topik 2016. január 15. 11:59. Azt írtad: „A kutatók időt,fáradságot,pénzt,nem kímélve,konfliktusokat vállalva keresik a tényeket,és egy idő után azt hiszik,hogy amiről nincs "doksi" az nem is létezik.” A fent említett két állításodról van doksi, tehát létezik. Most miután kiderült, hogy minden bizonyítható és te is csak német színt találtál a légcsavar darabon, elérkeztünk napjainkba: „Ezek után (már asszem említettem) hogy a doksid számunkra mit ér!” „Asszem” nem említetted, de most már tudom.
Üdv: magoo
romsitsa 671608 2020. április 18. 09:44
Válasz erre
A H (mi a H?) 7 Emil mi lenne egyébként? Éjszakai vadász?

Köszi

Á
Zoli 671587 2020. április 17. 18:41
Válasz erre
Így már érthető, köszi szépen!
z
magoo 671585 2020. április 17. 18:03
Válasz erre
Szia Planes!
Nem értem ki köp kit, meg bagatelizál. Kérlek írd meg, hogy kik azok akiknek a doksi semmit sem ér. Csak azért kérem, mert pont a makettezők kértek fel a roncsok elemzésére és a dokumentumok felkutatására.
A V.421 fotóról mi a véleményed? Az egyiken zöld-zöld, a másikon három színű. Átnézted a Re.2000-ek lajstromjelzéseit? Csak azért, mert ezt a módszert Podva vezette be és tényleg működik. Természetesen nem vagy bizonyítási kényszerben, csak olyan biztosan állítasz dolgokat, gondoltam rákérdezek. Leírnád, hogy kik és mit mondtak: név, rendfokozat, beosztás.
Segítek: A Sziasztok a többieknek szólt, mert a Héja-M-ről volt kérdés. De köszönöm, hogy rávezetsz, hogy a Héja-M nem tartozik az olasz festéshez. :-)

Zoli!
Ideírom, hogy tudom nem tartozik a Héja-M az olasz festésekhez, de kérdezted, ezért
a szolnoki roncson 70, a Dunántúlon vezérsíkon 71. Két különböző gép.
Üdv: magoo
lukasan 671582 2020. április 17. 17:00
Válasz erre
Halihó!
Ezt a zöld alapon zöld kamót el kellene már felejteni! Csupán annyit kellene megtenni, hogy bele kellene nézni az olasz festési utasításokba és megnézni, hogy milyen gépen, milyen időszakban alkalmaztak (volna) ilyet. Kicsit meglepődnétek!
üdv, LS
Planes 671575 2020. április 17. 11:56
Válasz erre
Üdv.!
A Héja M nem tartozik az általad vitatott olasz szállítások festéséhez.
A 310 est nem is hoztam szóba , a másik három több szériában ,viszonylag hosszú idő alatt érkezett különféle ( az akkor éppen "divatos") olasz színekben,és mindhárom típus érkezett zöld-zöld festéssel is ( egykori üzemeltetők -hajózók elbeszélése alapján)amit saját fülemmel hallottam többed magammal...Ezek után (már asszem említettem) hogy a doksid számunkra mit ér!Vitába és bizonyítási procedúrába nem bonyolódom ,erre egyébként sem kíváncsi senki ,már párszor több helyen eljátszottuk( visszakereshető).A fent említett régi beszélgetések semmibe vétele és elbagatelizálása az elődök arcúlköpése ,ezt szerintem mellőzzük.
P
Zoli 671561 2020. április 16. 22:42
Válasz erre
Szia,

Az RLM 70 és 71 egy gépen volt, illetve melyik volt az alapszín és a másik színnel milyen elemek voltak festve?
z
magoo 671559 2020. április 16. 22:32
Válasz erre
Sziasztok!
Bocs lemaradt: Winkler Archív és Gibás Andor fotó.
magoo
magoo 671558 2020. április 16. 22:30
Válasz erre
2
2
4
4

Sziasztok!
A Héja-M roncsokon RLM 71 és RLM 70 zöldet találtam. Ezek gyári festések.
Planes! A Re.2000 esetében érdemes megnézni az oldalszámok kialakítását. sokat segít eldönteni, hogy ez olasz gyári vagy sem.
Cr.42 és Ca.135 sem volt zöld-zöld, ahogy Ca.310 sem. A Ca.310 a fotókon igen csak zöld-zöldnek tűnnek, de a doksi bizonyítja, hogy mégsem!
A fekete fehér bizonyító erejéről a V.421.
Üdv: magoo
J_K 671542 2020. április 16. 11:30
Válasz erre
Bár soha nem léteztek, attól még nyugodtan lehet ilyen Emileket építeni, csak aztán "What if"-ben kell őket indítani.
Az eszem megáll, hogy makettgyártók még most is tényként fogadnak el 40 évvel ezelőtti -abszolút kamu- grafikákat.
Zoli 671540 2020. április 16. 11:10
Válasz erre
Szia,

Ez nagyon jó hír, köszi szépen! Már csak számokat kell találni hozzá...
z
zsocate 671537 2020. április 16. 09:46
Válasz erre
Én úgy látom, hogy a tarka festésű gépen keresztes felségjelzés van, nálad más van a képen?
Egyébként, miért is ne lehetne ék felségjelzésű példányt készíteni, akár pont olyat, mint a képen? Az, hogy nincs róla fotó, még nem bizonyítja, hogy nem is létezett...
Sennás 671535 2020. április 16. 09:33
Válasz erre
Magyarul akkor egyik se jó vagy nagyon sántít.
A szürke gép mellet pedig "pilot Lt. Otto P.Csonka"--konkrét névvel jegyezve(?)
borisz 671534 2020. április 16. 09:01
Válasz erre
apcyrobi 671532 2020. április 16. 07:03
Válasz erre
Én nem tudok ék felségjelzésű Bf-109E-ről; pláne ilyen "magyar tarka"kamóval! (ilyen kamóval 1 F4-esünk volt átfestve egy film kedvéért) Valószínűleg egy "csodálatos" könyv illusztráció alapján adták ki ezt a készletet, ahelyett hogy utána jártak volna.
sanyi 671528 2020. április 16. 06:00
Válasz erre
Érdekes, de volt ék felségjeles Me-109E a légierőnél? Nekem valahogy kicsit bűzlik...
Podva 671521 2020. április 15. 19:25
Válasz erre
A V.408 ngyon későn a többitól majd egy évvel lemaradva 43 májusában került csak az országba. Mivel addigra az olaszoknál addigra általánossá vált a sötétzöld álcaszín, így ez valószínűleg "Verde Oliva Scuro" színben érkezett...
Üdv Viktor
Sennás 671520 2020. április 15. 19:23
Válasz erre
1:144 :) kemény méret
de Magyar!

www.1999.co.jp/eng/m/10691852
Zoli 671514 2020. április 15. 17:34
Válasz erre
Az RLM70 elvileg feketészöld, ezért gondoltam inkább a 71-re, de akkor megvárom Karcsit vele.
z
Z63 671513 2020. április 15. 17:30
Válasz erre
Elvileg RLM 70, de magoo megmondja majd pontosan
Zoli 671512 2020. április 15. 17:16
Válasz erre
hejja2-4
hejja2-4
Repülőtér,_1944._április_13._Kass_Ferenc_őrmester_légiharcban_megsérült_MÁVAG_Héja_II._vadászrepülőgépe._Fortepan_9233
Repülőtér,_1944._...
héja 001
héja 001

Közben megtaláltam a V.539 fekete-fehér fotóját, ez alapján nekem is egyszínűnek tűnik. És ha már Mávag gyártású, a zöld milyen RLM árnyalat volt, talán 62, vagy 71, esetleg valami más?
A V.408 kevésbé tűnik egyszínűnek, bár a szöveg szerint az.
z
Podva 671510 2020. április 15. 17:09
Válasz erre
Ezt a bizonyos zöld alapon barna foltozást 41 augusztusától használták.
Az Ildy (V.436) 41 áprilisában került az országba. A V.421 meg 42 májusában. A fotö valamikor 42 késő nyarán készült. Elképzelhetőnek gondoljátok, hogy a frontra küldték a V.436-ot gyári olasz festéssel? Nem lehet hogy ezen is a Mávag Héjákon megszokott festés lehetett inkább?

Üdv Viktor
Zoli 671509 2020. április 15. 17:06
Válasz erre
Elnézést, kissé tudatlan vagyok a témában, nem olasz vagy magyar gyártású gépre gondoltam, hanem csak általánosságban kérdeztem. Mindegy, hogy melyik gép, csak lehetőleg egyszínű legyen, ha létezett nálunk olyan.
z
Podva 671507 2020. április 15. 16:55
Válasz erre
F739857F-FD81-496B-B604-7A6184B7FDBB-231-0000007C140880E4
F739857F-FD81-496B-...

Sziasztok

Ezt a bizonyos V.539-est nem Olaszországban festették, hanem nálunk. Ugyanis ez Mávag gyártású
Héja. Arra nem vennék mérget hogy tiszta zöld volt, szerintem ez is foltos, de nem olasz színekkel készült, hanem a magyar szokás szerinti zöld alapon barna foltos lehetett, ahogyan a sorról utánakövetkezően "legördülő" gép a V.540-es

Óvnék mindenkit arról, hogy egy fekete-fehér fotóról tuti biztosra színt határozzon meg. Lehet, ugyan de a tévedés jogát fenn kell tartani... :)

Üdv Viktor
Z63 671506 2020. április 15. 16:51
Válasz erre
Szia!
A harmadik kép eredeti színes, de a sárga szín elment belőle, ha visszahoznánk úgy, hogy a törzsgyűrű sárgája nagyjából stimmelne, a szárnyon homok lenne az alap.
Planes 671505 2020. április 15. 16:49
Válasz erre
Most nem a MÁVAG Héjáról van szó.
Z63 671504 2020. április 15. 16:47
Válasz erre
Bocsánat, nem vezérsík, hanem magassági kormánylap.
Planes 671503 2020. április 15. 16:45
Válasz erre
ILDY
ILDY
Zöld-zöd Re2000
Zöld-zöd Re2000
Zöld-zöld héja
Zöld-zöld héja

Szia!
Az első képen a közelebbi gép Nemeslaki féle fehér 36-os(Ildy) mellette a Horthy gép.Biztos hogy nem ugyan az az alap szín.A második képen az első megérkezett gép ,biztos ,hogy nem homok az alap.A harmadik színes,vagy színezett?
Z63 671502 2020. április 15. 16:45
Válasz erre
Re 2000 vízszintes vezérsík színes!
Re 2000 vízszintes...

Ez nem Olaszországból jött, hanem hazai gyártású, a Mávagtól! A trikolor zöldje teljesen fals, sosem volt ilyen hibbantzöld! Felejtősek ezek a színezett képek, mert sokan mennek utánuk gondolkodás nélkül! A felsőszín zöldje pedig egy az egyben RLM szín, kérdezd Magó Karcsit! Félméteres eredeti roncsdarabja van, amin tökéletesen beazonosítható a szín! A trikolor zöldje a képen látható, ez egy eredeti Re 2000 vízszintes vezérsík.
sárkányos 671501 2020. április 15. 16:41
Válasz erre
Bocs azt nem raktam fel majd orvoslom.
sárkányos 671500 2020. április 15. 16:40
Válasz erre
Igen utólag színezett de ott a link amit felraktam azon fekete-fehér a kép de látszik hogy egyszínű.
Zoli 671497 2020. április 15. 16:20
Válasz erre
Gondolom ez utólag színezett kép, de nem baj, köszi szépen!
z
sárkányos 671496 2020. április 15. 16:11
Válasz erre
sárkányos 671495 2020. április 15. 16:09
Válasz erre
V.539-es oldalszámú gép full zöld volt Kass Ferenc gépe.
magoo 671494 2020. április 15. 15:01
Válasz erre
Szia Planes!
Kérlek tegyél fel referencia fotókat és megvitatjuk.
Köszönöm: magoo
Zoli 671479 2020. április 15. 12:47
Válasz erre
Sziasztok,

Karcsi, Sanyi, egyszínű zöld felsővel is létezett nálunk a Héja?
z
Planes 671478 2020. április 15. 12:34
Válasz erre
Üdv.!
Caproni 135 ,Cr 42,és Re 2000 is érkezett Zöld -zöld festéssel.
P
magoo 671477 2020. április 15. 12:19
Válasz erre
Sanyi!
A Re.2000 háromszínű festéssel érkezett minden esetben. Horthy István gépe három színű volt, ezt a roncsok igazolják. Ennek ellenére van olyan fotó, amin tényleg zöld zöldnek tűnik, azonban a jó minőségű fotókon látszik mind három szín. A két színből álló gépeken a fotón nem látszik a harmadik szín és a minőségénél fogva nincs olyan éles különbség a színek között.
Üdv: magoo
sanyi 671313 2020. április 11. 11:57
Válasz erre
Szia!
Köszi ezt a plusz infót! Épp az lett volna a következő kérdésem, hogy milyen felirat lehet a kabin előtt - látszik valami... - de megelőztél! :)
sanyi 671312 2020. április 11. 11:56
Válasz erre
Szia!
Tényleg, ezt jól benéztem...:)
Planes 671278 2020. április 10. 16:25
Válasz erre
Planes 671277 2020. április 10. 16:21
Válasz erre
Sanyi,ha megépíted, ne felejtsd el a bal oldalán a "szivar" feliratot sem ,ami Lasztóci Gyula fhgy. gépének "neve" volt.Én úgy tudom vil zöld alapon sötétzöld foltozás és kukacozás volt a kamo,és a felülfestés is s.zöld.
Üdv.! P
Podva 671270 2020. április 10. 14:21
Válasz erre
Szia
1941.08.11.-én Nikolajevnél lelőtték, tehát mire a kereszt alakú felségjelzés bevezetésre került, már nem volt a légierő állományában.
Üdv Viktor
sanyi 671266 2020. április 10. 13:07
Válasz erre
Köszi a frankó és részletes leírást!
Ha még a "sárgásítás" előtti állapotot szeretném megjeleníteni, akkor melyik felségjelet rakjam rá? Ék, vagy kereszt? Van róla esetleg több fotód?
Podva 671262 2020. április 10. 09:14
Válasz erre
Nagyon érdekes festése lehetett: eredetileg sárga alapon zöld-barna foltos volt gyárilag. 41 februárjának végén került az országba, és valószínűleg a V.419-hez hasonlóan a farokrész, a be- és kilépőél a törzsgyűrű és a motor burkolat is sárga festést kapott a jugoszláv konfliktus idején. A hadműveleteket követően eltüntették a sárga jelzéseket felülfestéssel. Természetesen a gyári olasz mintát nem lehetet tökéletesen visszaállítani. Ahhoz valami hasonló "kukacok" foltok, illetve "füstkatikák" kerültek a sárga felületekre, és hogy ne nagyon üssön el, itt-ott a gyári festésűnek megmaradt részekre is... Valószínűleg az MKHL- nél rendszeresített zölddel...
Üdv Viktor
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23.