/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség Légi ereje.

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvédség légi erejének technikai eszközeiről és történelméről.
Tegyetek fel minél több képet és történetet.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.
Elnar 639936 2018. február 13. 22:28
Válasz erre
Elnar 639932 2018. február 13. 21:50
Válasz erre
Bild 5 kettővel lejjebb posztolva ;)
Egyúttal bizonyíték hogy tologatták a gépeket, mert a G.9+27 más környezetben van a Siebeleknél.
sanyi 639931 2018. február 13. 21:47
Válasz erre
+1
www.klassiker-der-luftfahrt.de/geschichte/flugzeuge/wracks-der-luftwaffe/734108
Két keresztest is látni, de sajnos oldalszámot nem nagyon...
Podva 639930 2018. február 13. 21:46
Válasz erre
A háttérben valószínűleg a G.9+04 jelű Arado Ar 96B látszik
sanyi 639928 2018. február 13. 21:44
Válasz erre
Nem, mert a magyar félig a betonon áll, körülötte máshogy vannak a gépek. A keresztet én nem látom. Nem vitázni akarok, de szerintem ez német masina. Mondjuk az elképzelhető, hogy tologatták a gépeket, de én nem látom a fehéret a szárnyon.
Elnar 639927 2018. február 13. 21:40
Válasz erre
German_Military_Aircraft_1939-1945_CNA3632

G.9+27
German_Military_Airc...

Meg még egy képpel
Elnar 639926 2018. február 13. 21:38
Válasz erre
Köszi!
Ezt a képet ismertem, de nem tudtam odakötni pontosan. És ha jól látom nincs is semmi lajstrom, csak egy sima 3. Ha jól látom, nem szabványos, de szilánkmintás festése van. A Si 204-eknél két fajta festésmintát mutat az internet és ez egyik sem.
romsitsa 639924 2018. február 13. 21:36
Válasz erre
Csalóka, de stimmel. És a szárny keresztje is fehér.

Üdv

Á
SZIGNAL 639923 2018. február 13. 21:31
Válasz erre
s1
s1
s2
s2
s3
s3

Néhány lajstrom tisztázható nagyobb felbontással.
sanyi 639922 2018. február 13. 21:30
Válasz erre
Szerintem nem és inkákább G5+84, bár nem tudom jobban nagyítani... A Siebelnek túl kicsi és nem látszik rajta ablak, ajtó.
sanyi 639921 2018. február 13. 21:26
Válasz erre
Nem ,mert a másik képen látszik, hogy nem az van elöl.
romsitsa 639920 2018. február 13. 21:20
Válasz erre
Elnar 639919 2018. február 13. 21:19
Válasz erre
Mintha az is Siebel lenne, nem? Talán S.5+04 lajstrommal. Ami meg elvileg nem is létezett.
sanyi 639917 2018. február 13. 21:02
Válasz erre
Itt is van valami magyar roncs:
www.google.hu/search
Vadász 639914 2018. február 13. 20:34
Válasz erre
Ebben nem vagyok jó, de úgy emlékszem, hogy iskolagépeknél használták.
Elnar 639910 2018. február 13. 20:23
Válasz erre
siebel-si-204-D HUN 4
siebel-si-204-D HUN...
siebel-si-204-D HUN 3
siebel-si-204-D HUN...

És ez a két kép állítólag 2013 óta van fenn Flickr-en...

Ha már szín: a kettős sárga törzsgyűrű mi lehet? Egy bal oldalon álló német Siebelen is ott van. Először a birodalomvédelmi gyűrűk ugrottak be, de az egy sem ilyen. Dupla fehér nincs, dupla sárga van, de annak meg fehér van közötte, itt meg nem.

Bónuszkérdés: melyik altípusa volt háromszög vezérsíkkal a Siebelnek? Nem találtam róla infót még.

Ami még érdekes: bár állítólag a Siebelek S.4+.. sorszámmal mentek, és inkább egy 3-as hátsó részét látom. (ami lehet 8, sőt B is...)
Podva 639909 2018. február 13. 20:22
Válasz erre
A fotókat Klagenfurtban készítették a britek a háború végén. A Google Klagenfurtra, meg Aradora kidob még pár hasonlót

Üdv Viktor
sanyi 639900 2018. február 13. 19:16
Válasz erre
Jesszus mekkora találat, büszke lehetsz!:) Már csak az oldalszámot kellene kideríteni, bár megcsináljuk anélkül és voálá. Szerintem ződ-ződ a felső festése.
Mekkora kincs lenne most ez a kupac repülő, te jó ég...
Planes 639895 2018. február 13. 18:46
Válasz erre
Úgy,hogy az is magyar használatban volt.
P
Vadász 639891 2018. február 13. 18:27
Válasz erre
Sajnos azokat nehéz lesz kiszűrni, sőt mondhatnám lehetetlen.
És az a horvát gép (talán Prága?) hogy került oda?
Emerick 639888 2018. február 13. 17:46
Válasz erre
Vigyázat, itt a tömegben a német jelzésű gépek némelyike is lehetett magyar használatba vett példány! ;)
Freddy 639871 2018. február 13. 12:06
Válasz erre
Wow, nagyon jó találat. A színe vajon milyen lehet?
pmheros 639868 2018. február 13. 10:35
Válasz erre
1566528_05098_9532229371_9ec3063e44_o__Ar_96_Si_204
1566528_05098_953222...

Bekarikáztam
SZIGNAL 639867 2018. február 13. 10:35
Válasz erre
Kamovos 639866 2018. február 13. 10:30
Válasz erre
Szemem folyik már kifelé de nem látom a magyar jelzésű Siebel Si 204-et. :(
Ti hol látjátok a képen?
Zoli 639859 2018. február 13. 09:51
Válasz erre
rrobbie 639858 2018. február 13. 09:47
Válasz erre
Aztaleborulszivarvégit! Tényleg ott magyar felségjeles Siebel Si 204. Király vagy!
Elnar 639848 2018. február 13. 07:59
Válasz erre
9532227429_9ec2fb4e32_o
9532227429_9ec2fb4e3...
9532229371_9ec3063e44_o - Ar 96, Si 204
9532229371_9ec3063e4...

Szépreggelt!

Ez a kép csak nekem volt ismeretlen eddig, vagy ti sem láttatok még képet magyar Si 204-ről? (A mindenféle festésű Aradok már csak bónusz)
magoo 639621 2018. február 9. 10:27
Válasz erre
Ar 96
Ar 96

http://www.avia-info.hu/kep.php?KeresettSzo=G.544&Gepazon=13042&Sorszam=1
Kamovos 639576 2018. február 8. 17:40
Válasz erre
Jobb is, hogy nem írogat ide!
Az az ember számomra már nem szavahihető!
Még a kérdéseit sem hiszem el!
Ha le kellene írnom a bevét csak kisbetűkkel tenném!
Sokol 639575 2018. február 8. 17:33
Válasz erre
A bolgár kutatás eredményét nem szabad egy kalap alá venni a magyar történésekkel!

Nagyon egybevágó tényeket sikerült feltárnia ott, -ami ugyan hajmeresztő lehet a bolgár partizánok számára, - viszont egészen pontosan követik a lassan körvonalazódó tényleges export sztorit!
Én szíves figyelmébe ajánlom Mindenkinek a bolgár anyagot, mert baromi tanulságos.
Kár, hogy nem az történt időrendben elsőnek :/
Varjúbácsi 639570 2018. február 8. 14:02
Válasz erre
Ha egy kicsit lejjebb görgetsz, a "Magyar tarka színei" topicban bővebben is olvashatsz erről.
Varjúbácsi 639569 2018. február 8. 13:59
Válasz erre
Talán azért, mert amikor anno írogatott, kiderült, hogy finoman fogalmazzak, a saját szája íze szerint variálta a tényeket, ami nem támasztotta alá az ő általa elképzelt dolgokat, azokról kijelentette, hogy hülyeség! EGYETLEN állítását sem tudta dokumentumokkal igazolni! Kell még más ok? Ezen a fórumon is írogatott, aztán mikor kiderült, hogy vannak a témának igazi kutatói (Magoo, Sokolka, JK, és még sorolhatnám) önkéntes száműzetésbe vonult. Annyit még az úrról, hogy a Repüléstörténeti Társaság éves közgyűlése egybehangzóan elmarasztalta tényhamisításért, plágiumért.
Garaik 639558 2018. február 8. 11:05
Válasz erre
Fórum

fórum
Fórum

Sziasztok!

Egy kis érdekesség nem csak a magyar festéshez, de most láttam egy másik fórumon. Csak azt nem értem ide – a makettinfóra - miért nem ír az illető…

http://forum.12oclockhigh.net/showthread.php?t=50471

Üdv: Garaik
tyimosenko 639293 2018. február 4. 12:23
Válasz erre
Köszi szépen, Elnar!
Elnar 639289 2018. február 4. 11:23
Válasz erre
fortepan_132674+
fortepan_132674
tn_800x600_1553810_17427_IMagyar_Kir._Honved_Legiero_rep.esemenyek_muszerfalak_042
tn_800x600_1553810_1...
tn_800x600_1565144_81271_IMagyar_Kir._Honved_Legiero_rep.esemenyek_muszerfalak_018
tn_800x600_1565144_8...

Mivel nem lett lezárva:
Valóban Bü 131. A Fortepan 132674 jelű képén belátni a Bücker kabinjába és pont egyezik a műszerezés. (valamint mellénézve a már beazonosított első műszerfal is tisztán felismerhető mögötte)
Podva 639187 2018. február 3. 08:13
Válasz erre
B.701-et Lévai Győző tette hasra 1944 júliusában, tehát bizonyosan kiadták újra ezt a lajstromjelet.
Üdv VIktor
Sokol 639174 2018. február 2. 20:40
Válasz erre
A képen valószínű hogy visszaépített F2 van (3-mas ellenőrző ablak és nincsenek szívótorkok - VISZONT nincs bent a lemezkeret sem a kipuff körül - nézd a hűtő környékét is alaposan át!), az elsőn képen sem látom az adaptereket tisztán a szárny alatt.
piratvitorla 639172 2018. február 2. 20:22
Válasz erre
Szia
Szerintem azért volt F a He-111, mert távolfelderítőnek használtuk...
Podva 639170 2018. február 2. 20:16
Válasz erre
Tényleg...A He111! Mondjuk azt átszámozták B-ről F-re
Podva 639168 2018. február 2. 20:14
Válasz erre
Szia
Gondolom az átadás papírjai nálad vannak :)
Voltak érdekes esetek:pl a FW58-asokat G.221-től számozták G.236-ig, aztán 1940-ben G.247-től folytatták...G-237-től G.246-ig csak 1942-ben adták ki a MWG-től rendelt és elkészült gépeknek.
A megrendelt, de be nem érkezett gépek számát "félretették" Ezért ugorhattak B.631-re a D-kkel
Mi volt a B.701 eredetileg, hogy újra ki kellett adni?
Üdv Viktor
Elnar 639167 2018. február 2. 20:05
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy pont azért kellett He-111-eseket átnevezni F-sorra, mert a B.700-ast lefoglalták a Stukáknak. És valami információ alapján valamikor (mikor még nem vezettem annyira a forrásaimat) Megjegyzésnek a személyzethez Lévai Győző századost írtam be a B.7+01-hez
Emerick 639165 2018. február 2. 19:57
Válasz erre
Hát ha a B-607 - B-609 gépek 1944. január 5-án, a B-610 és B-611 1944. január 14-én lett átadva (az aktuális 10 db-os rendelésből, B-1-esek), akkor ezek a számsorok nekem meglehetősen pozitivista-utópista jellegűnek tűnnek. :)
B-701? Tényleg nem értek hozzá, de szerintem repülő lajstrom számokat sem adtak ki újra. Vagy tévedek?

I.
Elnar 639164 2018. február 2. 19:56
Válasz erre
stukák
stukák

Hungarian Eagles (Punka-Sárhidai-Kozlik, Hikoki Publications, 1996) alapján

Ju 87 B-2, B.601-B.614 (10 db - a 4 db A-1 kivonásával)
Ju 87 A-1, B.603-B.606 (4 db)
Ju 87 D-1/D-3 B.617- (30 db)
Ju 87 D-5 B.701- később ZB.01- (18-20 db)

+ saját táblázat (Pro Modell cikken és fotókon alapul, kiemelve a fotón látott példányok)A B.6+xx sorozat B.6+52-ig tart, ennek a lajstromnak ismert a pilótája így eddig kellett lennie minimum
Podva 639158 2018. február 2. 19:32
Válasz erre
Szia Kicsit nehéz lesz valóban, de megpróbálom:
Ju 87 B-2, (Hivatalosan K-2) B.601-B602
Ju 87 A-1, (Hivatalosan K-4) B.603(?)-B.606 (B603-ról nincs fotó)
Ju 87 B-1, és B-2 B.6+07-B.6+30-ig Nagyon kevés fotó van róluk erős fenntartással kezelendő, hogy mind kiadták-e
Ju 87 D-3 B.6+31-B6+44
Ju 87 D-5 B.6+45-B.6+52
Ju 87 D-5 B.7+01-B.7+12
Ju 87 D-? ZB+01-?

Amennyiben gondoljátok legyen ez vitaindító, Az adatok a Mushroom könyvből és a Revi 14-15. számából valóak...
piratvitorla 639140 2018. február 2. 16:13
Válasz erre
Sziasztok!
Magyar Stukákról van esetleg valakinek anyaga (pl. könyv)? Pontosan hány darab, melyik verzió stb?
Sajnos ellentmondásosnak tűnnek a dolgok...
köszi
Planes 639138 2018. február 2. 15:10
Válasz erre
Bár a kabintető alapján ,nem G2 inkább F1.
Planes 639133 2018. február 2. 14:34
Válasz erre
MKHL 110 G22
MKHL 110 G22
MKHL 110 G2
MKHL 110 G2

Olyan fotót nem ismerek,ahol van oldalszám.
ssanyi 639127 2018. február 2. 13:42
Válasz erre
Üdv!

Ilyen fotóra én is kíváncsi lennék, ha lett volna ilyen. Úgy emlékszem nem volt G-2.
sanyi 639113 2018. február 2. 11:51
Válasz erre
Hali!

Láttam róla képet, majd megpróbálom előásni, de nem volt rajta oldalszám.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.