<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25. |
tyimosenko | Adatlap | 644559 | 2018. május 18. 09:17 | ![]() | |||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644554 | 2018. május 18. 07:17 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Nem szövevényes a szegecselés, csak sok. A szárnyon gyakorlatilag kockáspapír, ami csinál két nagy X-et a futóaknák felett. Jobb oldalon a kerekített téglalap alakú nyílás az a Mávag szexepile. 8 milire 6 sor szegecs lehetséges, csak acélvonalzó kell hozzá és nem szabad elkapkodni.. Én is a lemezekkel újrapanelezést csinálnám. Anno próbáltam, csak kólásdobozzal, naná hogy nem ment. Azért is jobb lemezenként, mert ha egyet elrontasz, csak azt gyártod újra, nem az egész jószágot kell folyton gyötörni. Meg akkor már lehet játszani az egymásra lapolásokkal az ultraélethűség érdekében... Gyors építés semmiképp nem lesz, de gondolom nem is az a cél | |||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 644540 | 2018. május 17. 18:54 | ![]() | |||||||||||||||
Szia tyimosenko! Én nem adnám fel! A belépőtől a főtartóig simán végiggurítod, a főtartó után pedig feltehetsz Archer transfer szegecsmatricát, ami enyhén domború. www.archertransfers.com/AR88014.html Vagy a nehezebb út, hogy vékony fémfólia csíkokat(Z63)hátulról megcsegecselsz és óvatosan a felületre kasírozod. Üdv, Z63 | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644517 | 2018. május 17. 09:32 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Sajnos a szárnyak ultraszövevényes szegecselése miatt elbukik ez a szegecselős ötlet. Elkezdtem a makettet, lendületből kivágtam minden kormányfelületet, bekarcoltam 4 hiányzó panelvonalat, aztán kezdtem volna a szegecselést, méregettem a szárnyon, de rájöttem, hogy képtelen lennék például egy 8 milliméter széles sávon belül 6 párhuzamos sor szegecset egymástól egyenlő távolságra feltolni pontosan... Sőt, a gép jobb oldalán a kabin alatt lévő nagy ovális szerelőnyílás bekarcolása is sok...(bár ez lehet, hogy csak a MÁVAG Héjákon volt rajta, ellentmondásosak az információim) Úgyhogy sajna marad az üres felület. A kabintetőt szétvágom, talán az örvlemezeket a motorburkolaton kinyitom és ennyi lesz az egyéb feljavítás. | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 644275 | 2018. május 9. 23:01 | ![]() | |||||||||||||||
Nincs mit. Ez pont az, amit Pumba ajánlott, csak a link gomb használatával, amit ő sajnos mellőzött. | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 644274 | 2018. május 9. 23:00 | ![]() | |||||||||||||||
Ez így most működik.Amit először írtál,úgy nem akarja. Köszönöm,majd végig böngészem. | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 644267 | 2018. május 9. 19:59 | ![]() | |||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 644265 | 2018. május 9. 19:48 | ![]() | |||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 644262 | 2018. május 9. 18:22 | ![]() | |||||||||||||||
Szia lacipapa! Minden ilyesminél el kell hagyni az elejéről a https:// részt és máris működik. Üdv, Z63 | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 644236 | 2018. május 9. 12:08 | ![]() | |||||||||||||||
Köszi. Meglehet, az anyaggyűjtés viszonylagos nehézkessége élből elveszi a kedvem tőle. Nem biztos, hogy nagy veszteség lenne nekem, elég sok makett van itthon, amik szerintem sosem fognak már elkészülni - plusz kettő postán. | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644235 | 2018. május 9. 11:53 | ![]() | |||||||||||||||
A HFC2-ben van róla egy felülnézeti grafika is, csak sajnos a telefonommal nem tudnék róla normális minőségben képet csinálni. Mindamellett, szerintem az igényesen megcsinált folttérképek sem a valóságon alapulnak. A 421-ről sok fotó van és még film is készült, a zöld foltokat talán össze lehetne rakni belőlük, de feltételezem, hogy a grafikusok nem bogarásszák végig a képeket, csak az ismert általános séma alapján színeznek. De az is lehet, hogy a történész szakértő eléjük tol egy mm papírra rajzolt tuti folttérképet. :) | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 644223 | 2018. május 9. 09:51 | ![]() | |||||||||||||||
Köszi. Tekintve, hogy én alapvetően nem igazán repülőzöm, én is "kénytelen" leszek Horthy gépét megcsinálni. :) Leginkább valami folttérkép kell majd hozzá - bár egyelőre persze ott tartok, hogy megvegyem-e egyáltalán, vagy költöttem már az idén bőven eleget makettekre. | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 644222 | 2018. május 9. 09:49 | ![]() | |||||||||||||||
Ctrl/c, ctrl/v, ha ez problematikus, akkor írd be neki, hogy "heinkel-46 walkaround" és nézd meg a képeket! | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 644216 | 2018. május 9. 09:10 | ![]() | |||||||||||||||
Szervusz! köszönöm szépen,de valamit biztos nem jól csinálok.Hiába gépelem be,nem nyitja meg. El tudnád küldeni,más formában,magánban? Az E-mail címem az adatlapomon van. Köszönöm,Laci | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644213 | 2018. május 9. 08:47 | ![]() | |||||||||||||||
Szia, Sajnos nem vagyok szakértő, és a makettfestékek pontos színegyezőségének sem tulajdonítok jelentőséget. Ezeket figyelembe véve én a Horthy gép színeihez valószínűleg a következő akril festékeket használnám méretarányhoz igazítva: sárga - gunze H34, szürke gunze H317, zöld gunze H303, barna - valami barna... tamiya XF9, XF10, esetleg XF64 vagy gunze 406... A sárga lehet, hogy egy kicsit világos lenne önállóan, de a sötétebb foltozószínek alatt pont jó hatást keltene szerintem. Szinte minden magyar makettező a Horthy gépet festi, ha Re-2000-ről van szó, kicsit már közhely lett szerintem. Ezért én a 407-est fogom megcsinálni azt hiszem. Ez egy ék felségjeles gép sárga alapon zöld kukac jellegű festéssel. | |||||||||||||||||||
pumba | Adatlap | 644202 | 2018. május 8. 22:08 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Van kép... https://www.google.hu/search?q=heinkel-46+walkaround&oq=heinkel-46+walkaround&aqs=chrome..69i57.23455j0j7&client=ms-android-prestigio&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgdii=vTyVoH6AYA43EM:&imgrc=WhA6sUFXYORAEM: | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 644192 | 2018. május 8. 19:33 | ![]() | |||||||||||||||
Hááát,ez van.Ja,nincs! Egy ki segítség kellene,hátha! huzaloznék,de nem találtam olyan fotót,amin előröl látszana a gép. A szárny belépő után a Z,vagy N dúcok között volt,szemből X alakú huzal merevítés?Rajzokon nem jelölik. | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644178 | 2018. május 8. 07:09 | ![]() | |||||||||||||||
Sajnos a deutscheluftwaffe.com sem tartalmaz 46-os Heinkelt, csak 70-től felfelé | |||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 644177 | 2018. május 8. 01:38 | ![]() | |||||||||||||||
Arra azért figyeljetek, hogy a szárny belépő felőli oldalán süllyesztettek a szegecsek! Csak a főtartótól hátrafelé vált át félgömbölyűre! | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 644164 | 2018. május 7. 22:28 | ![]() | |||||||||||||||
Megkérnélek, hogy majd a festéséről tegyél fel némi infókat! A dobozgrafika gondolom én, kuka. Évek óta gondolkozom rajta, hogy illenék Horthy István gépét megépíteni, de mindig van más. De most, ha nem vámolják nagyon meg az űrhajómat (Beesett az USA-ból, sáláláláláláááá, csak nem veszett el!), isten bizony, veszek egyet! | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 644137 | 2018. május 7. 19:02 | ![]() | |||||||||||||||
Köszönöm Zoli,de már túl haladtam a dolgon,már nem akarom szétvágni. | |||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 644135 | 2018. május 7. 18:21 | ![]() | |||||||||||||||
Szia lacipapa! Ha nem sajnálsz rá 29 eurót, van itt minden a He 46-ról CD-n. Eredeti, gyári dokumentumok a legtöbb német típusról. www.luftfahrt-archiv-hafner.de/ Üdv, Z63 | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 644119 | 2018. május 7. 09:38 | ![]() | |||||||||||||||
szia Elnar! ez egy nagyon jó anyag,kár,hogy az én He-46-osomhoz nincs ilyen. | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644103 | 2018. május 6. 23:22 | ![]() | |||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644088 | 2018. május 6. 17:34 | ![]() | |||||||||||||||
Nem nekem. Az olaszoknak :) www.avia-it.com/act/profili_daerei/libretti_velivolo/PA_libretti_PDF/Reggiane_Re-2000_CN.pdf A 14-15. oldal tanúsága szerint használható magyar gépekhez is ;) A kicsit jobb minőségű képek pedig innen vannak www.cmpr.it/manuali.htm NE lepődj meg az angol feliratokon Itt is sok minden van, de a formátum nem a legkezelhetőbb www.avia-it.com/act/profili_daerei/libretti_velivolo/avianew_profili_aerei_libretti_miana_velivoli.asp *semmiféle anyaghoz nincs semmiféle közöm, csak meglévő oldalakat linkelek, a feltöltés nem az én művem. | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644085 | 2018. május 6. 15:33 | ![]() | |||||||||||||||
Köszi a képet! Elnar, megvan neked a Re-2000 teljes alkatrész-katalógusa? :)) | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644074 | 2018. május 6. 13:21 | ![]() | |||||||||||||||
Inkább úgy mondanám, hogy leginkább az, de a többi is közel áll. :D De csak hogy örülj is: találtam még szegecselést az orr alsó-felső beömlőin még. | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644066 | 2018. május 6. 11:57 | ![]() | |||||||||||||||
Köszi szépen Elnar! A szárnyfelső szegecselése azért eléggé az önszivatás kategóriája.. | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644062 | 2018. május 6. 11:06 | ![]() | |||||||||||||||
Sajnos a nómenklatúra képei olyan rossz minőségűek, hogy többön nem látszik a szegecselés, pedig azok valós darabok fotói. Talán még a szárnyközéprész használható szegecselésileg. Van még bordaosztás, és méretezés hozzá. Az utolsó képen a szárnyközép szerelőnyílásai vannak Ha kell még info Re 2000-ről, szólj, mert akad. | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644061 | 2018. május 6. 10:55 | ![]() | |||||||||||||||
A special hobby 1:72-es Héja I. | |||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 644049 | 2018. május 6. 06:01 | ![]() | |||||||||||||||
Milyen méretarányú a makett? | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644048 | 2018. május 6. 00:00 | ![]() | |||||||||||||||
Sőt, a panelvonalak sem negatívak...:)) | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644047 | 2018. május 5. 23:59 | ![]() | |||||||||||||||
Köszönöm szépen Elnar! | |||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 644040 | 2018. május 5. 21:18 | ![]() | |||||||||||||||
És a legfontosabb! A szegecsek kiemelkednek a felületből, tehát nem bepötyögni kell, hanem kis félborsókat felragacsolnod! :) | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644020 | 2018. május 5. 11:27 | ![]() | |||||||||||||||
+ még itt is lehet szegecset számolni: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/Reggiane_Re.2000_%28J-20%29_2340_40_%288051047340%29.jpg thumbs.dreamstime.com/z/reggiano-fighter-plane-reggiane-re-falco-used-swedish-air-force-wwii-as-j-swedish-air-force-museum-swedish-40895091.jpg Találtam egy rajzot is, de sajnos a terepfestés megeszi a felső rész szegecseit így csak az alsóhoz jó | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644019 | 2018. május 5. 11:15 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv! Komplett szegecstérképet még sehol sem láttam. Fotókat tudok. A Fortepan 15614 és 15615 képén is sok látszik. Viszont ezek a képek alapján elég durva meló előtt állsz. | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644006 | 2018. május 5. 01:34 | ![]() | |||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 643990 | 2018. május 4. 18:59 | ![]() | |||||||||||||||
Szia tyimosenko. Nem kifejezetten egy rajz, de legalább annál több! :) Sok fotó amiken látszik a sárkány szerkezet teljes szegecselése. Nem egyben hanem részletekben, válasszad ki a konkrét típust mert a törzskereteknél típusonként elő fordulhat eltérés. Nézd végig. :) szextant.blogspot.hu/2014/03/reggiane-caproni-re2000-falco-seversky.html Üdv kamovos | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 643983 | 2018. május 4. 15:53 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Van valakinek esetleg egy Re-2000 Héja szegecstérképe digitális formátumban? A neten egyelőre nem találtam sajnos. Köszi szépen! | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 643126 | 2018. április 13. 09:14 | ![]() | |||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 643121 | 2018. április 12. 22:32 | ![]() | |||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 643120 | 2018. április 12. 21:44 | ![]() | |||||||||||||||
Német gépeknél a háború elején általában RLM02 (zöldes szürke) volt a kabin alapszín, később RLM66 (feketés szürke) -ra váltottak (talán 41-42 körül). Ez a két kód a makettfestékgyártó kínálatában sokszor fel van tüntetve. Üdv.:pmheros | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 643118 | 2018. április 12. 21:25 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv,Mindenkinek! He-46/E repülőt építek és a kabinok belsejéről kérnék valami infót.Planes öntésű gép és nincs hozzá szín ajánlat.Amiket a neten találtam,nem nagyon tudom használni.Próbáltam nagyítani,de nagyon torz lett. Üdv,Laci | |||||||||||||||||||
cimber | Adatlap | 642750 | 2018. április 5. 22:41 | ![]() | |||||||||||||||
Ugyanarról beszélünk csak más megközelítésből. A válaszom magára a "fújták, vagy nem fújták" kérdésre irányult! ;-) Nem fejtettem ki, így félre érthető volt. | |||||||||||||||||||
ssanyi | Adatlap | 642737 | 2018. április 5. 19:24 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv! Véleményem szerint az ideiglenes jellegű álcafestés miatt nem lettek a téli álcával fújt részeken a felségjelek jobban "kidolgozva", ahogy a lajstrom is lazán van fújva, úgy ahogy a fölső és a törzs oldalain levő felségjelek. Szerintem! Jó makettezést! | |||||||||||||||||||
solyom | Adatlap | 642736 | 2018. április 5. 19:11 | ![]() | |||||||||||||||
Elképzelhető, hogy a 372 jellegű jelzés volt a cél... Elég szabálytalan az a fekete jelzés, így elképzelhető, hogy csak átkenték az eredeti német jelzést a könnyebb azonosíthatóság miatt! Érdekes, hogy a szárny alján meg felfestették a teljes magyar keresztet! | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 642733 | 2018. április 5. 18:51 | ![]() | |||||||||||||||
Szerintem csak olyan volt a jelzése alatta, mint V3+72-nek. | |||||||||||||||||||
J_K | Adatlap | 642728 | 2018. április 5. 17:39 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! De, a törzskereszt és a felső szárnykereszt is fehér volt eredetileg, azt kenték át feketére. | |||||||||||||||||||
solyom | Adatlap | 642705 | 2018. április 5. 12:37 | ![]() | |||||||||||||||
Roli! A Messeren látható német jelzéseknek alapból nem fehérnek kellene lenniük? Te jártasabb vagy ezen a téren. Mi volt az jellemző ezeken a téli álcázott gépeken? | |||||||||||||||||||
cimber | Adatlap | 642694 | 2018. április 4. 21:19 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Téli kamuflázsnál nem szabad élből abból kiindulni amit látsz! A Messeren standard német jelzések vannak, csak fehér álcázófestéssel felül van fújva a gép és nem takarták ki csak ezért a jelzéseket! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Köszönöm szépen! Szuper ötlet mindkettő. A vegyes alkalmazás a megoldás. A sima szegecsekhez a matrica, a szegecsezett pozitív panelvonalakhoz a szegecselt fémfólia. Szerintem a Z63 ólomcsíkok is megfelelően vékonyak hozzá, nem kell felszabdalnom a fémfóliát. Móváron vettem 1,5-ös szélességűt, de ha jól emlékszem keskenyebb is volt. Na majd Celldömölkön.
Üdv
Marci