/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvéd Légierő

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvéd Légierő technikai eszközeiről és történelméről.
A felölelt korszak: 1920-1945
Tegyetek fel minél több képet és történetet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25.
tyimosenko 644559 2018. május 18. 09:17
Válasz erre
Szia Zoli!

Köszönöm szépen! Szuper ötlet mindkettő. A vegyes alkalmazás a megoldás. A sima szegecsekhez a matrica, a szegecsezett pozitív panelvonalakhoz a szegecselt fémfólia. Szerintem a Z63 ólomcsíkok is megfelelően vékonyak hozzá, nem kell felszabdalnom a fémfóliát. Móváron vettem 1,5-ös szélességűt, de ha jól emlékszem keskenyebb is volt. Na majd Celldömölkön.

Üdv
Marci
Elnar 644554 2018. május 18. 07:17
Válasz erre
Szia!

Nem szövevényes a szegecselés, csak sok. A szárnyon gyakorlatilag kockáspapír, ami csinál két nagy X-et a futóaknák felett.
Jobb oldalon a kerekített téglalap alakú nyílás az a Mávag szexepile.
8 milire 6 sor szegecs lehetséges, csak acélvonalzó kell hozzá és nem szabad elkapkodni..
Én is a lemezekkel újrapanelezést csinálnám. Anno próbáltam, csak kólásdobozzal, naná hogy nem ment. Azért is jobb lemezenként, mert ha egyet elrontasz, csak azt gyártod újra, nem az egész jószágot kell folyton gyötörni. Meg akkor már lehet játszani az egymásra lapolásokkal az ultraélethűség érdekében...

Gyors építés semmiképp nem lesz, de gondolom nem is az a cél
Z63 644540 2018. május 17. 18:54
Válasz erre
Szia tyimosenko!
Én nem adnám fel! A belépőtől a főtartóig simán végiggurítod, a főtartó után pedig feltehetsz Archer transfer szegecsmatricát, ami enyhén domború.
www.archertransfers.com/AR88014.html
Vagy a nehezebb út, hogy vékony fémfólia csíkokat(Z63)hátulról megcsegecselsz és óvatosan a felületre kasírozod.
Üdv, Z63
tyimosenko 644517 2018. május 17. 09:32
Válasz erre
Sziasztok!

Sajnos a szárnyak ultraszövevényes szegecselése miatt elbukik ez a szegecselős ötlet. Elkezdtem a makettet, lendületből kivágtam minden kormányfelületet, bekarcoltam 4 hiányzó panelvonalat, aztán kezdtem volna a szegecselést, méregettem a szárnyon, de rájöttem, hogy képtelen lennék például egy 8 milliméter széles sávon belül 6 párhuzamos sor szegecset egymástól egyenlő távolságra feltolni pontosan... Sőt, a gép jobb oldalán a kabin alatt lévő nagy ovális szerelőnyílás bekarcolása is sok...(bár ez lehet, hogy csak a MÁVAG Héjákon volt rajta, ellentmondásosak az információim) Úgyhogy sajna marad az üres felület. A kabintetőt szétvágom, talán az örvlemezeket a motorburkolaton kinyitom és ennyi lesz az egyéb feljavítás.
Gabusch 644275 2018. május 9. 23:01
Válasz erre
Nincs mit.
Ez pont az, amit Pumba ajánlott, csak a link gomb használatával, amit ő sajnos mellőzött.
lacipapa 644274 2018. május 9. 23:00
Válasz erre
Ez így most működik.Amit először írtál,úgy nem akarja.
Köszönöm,majd végig böngészem.
Gabusch 644267 2018. május 9. 19:59
Válasz erre
Teszek egy próbát. Ha nem megy, marad az, amit délelőtt írtam.

www.google.hu/search
lacipapa 644265 2018. május 9. 19:48
Válasz erre
Szervusz!
Köszi,de nekem,valamiért nem működik.
Üdv,Laci
Z63 644262 2018. május 9. 18:22
Válasz erre
Szia lacipapa!
Minden ilyesminél el kell hagyni az elejéről a https:// részt és máris működik.
Üdv, Z63
Gabusch 644236 2018. május 9. 12:08
Válasz erre
Köszi.
Meglehet, az anyaggyűjtés viszonylagos nehézkessége élből elveszi a kedvem tőle. Nem biztos, hogy nagy veszteség lenne nekem, elég sok makett van itthon, amik szerintem sosem fognak már elkészülni - plusz kettő postán.
tyimosenko 644235 2018. május 9. 11:53
Válasz erre
A HFC2-ben van róla egy felülnézeti grafika is, csak sajnos a telefonommal nem tudnék róla normális minőségben képet csinálni. Mindamellett, szerintem az igényesen megcsinált folttérképek sem a valóságon alapulnak. A 421-ről sok fotó van és még film is készült, a zöld foltokat talán össze lehetne rakni belőlük, de feltételezem, hogy a grafikusok nem bogarásszák végig a képeket, csak az ismert általános séma alapján színeznek. De az is lehet, hogy a történész szakértő eléjük tol egy mm papírra rajzolt tuti folttérképet. :)
Gabusch 644223 2018. május 9. 09:51
Válasz erre
Köszi.
Tekintve, hogy én alapvetően nem igazán repülőzöm, én is "kénytelen" leszek Horthy gépét megcsinálni. :)
Leginkább valami folttérkép kell majd hozzá - bár egyelőre persze ott tartok, hogy megvegyem-e egyáltalán, vagy költöttem már az idén bőven eleget makettekre.
Gabusch 644222 2018. május 9. 09:49
Válasz erre
Ctrl/c, ctrl/v, ha ez problematikus, akkor írd be neki, hogy "heinkel-46 walkaround" és nézd meg a képeket!
lacipapa 644216 2018. május 9. 09:10
Válasz erre
Szervusz!
köszönöm szépen,de valamit biztos nem jól csinálok.Hiába gépelem be,nem nyitja meg.
El tudnád küldeni,más formában,magánban?
Az E-mail címem az adatlapomon van.
Köszönöm,Laci
tyimosenko 644213 2018. május 9. 08:47
Válasz erre
26-HN-Ac-Kits-Silver-Wings-Reggiane-Re.2000-Falco-1.32
26-HN-Ac-Kits-Silver-Wings-Reggiane-Re.2000-Falco-1.32

Szia,

Sajnos nem vagyok szakértő, és a makettfestékek pontos színegyezőségének sem tulajdonítok jelentőséget. Ezeket figyelembe véve én a Horthy gép színeihez valószínűleg a következő akril festékeket használnám méretarányhoz igazítva: sárga - gunze H34, szürke gunze H317, zöld gunze H303, barna - valami barna... tamiya XF9, XF10, esetleg XF64 vagy gunze 406... A sárga lehet, hogy egy kicsit világos lenne önállóan, de a sötétebb foltozószínek alatt pont jó hatást keltene szerintem.

Szinte minden magyar makettező a Horthy gépet festi, ha Re-2000-ről van szó, kicsit már közhely lett szerintem. Ezért én a 407-est fogom megcsinálni azt hiszem. Ez egy ék felségjeles gép sárga alapon zöld kukac jellegű festéssel.
pumba 644202 2018. május 8. 22:08
Válasz erre
Szia!
Van kép...
https://www.google.hu/search?q=heinkel-46+walkaround&oq=heinkel-46+walkaround&aqs=chrome..69i57.23455j0j7&client=ms-android-prestigio&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgdii=vTyVoH6AYA43EM:&imgrc=WhA6sUFXYORAEM:
lacipapa 644192 2018. május 8. 19:33
Válasz erre
Hááát,ez van.Ja,nincs!
Egy ki segítség kellene,hátha!
huzaloznék,de nem találtam olyan fotót,amin előröl látszana a gép.
A szárny belépő után a Z,vagy N dúcok között volt,szemből X alakú huzal merevítés?Rajzokon nem jelölik.
Elnar 644178 2018. május 8. 07:09
Válasz erre
Sajnos a deutscheluftwaffe.com sem tartalmaz 46-os Heinkelt, csak 70-től felfelé
Z63 644177 2018. május 8. 01:38
Válasz erre
Arra azért figyeljetek, hogy a szárny belépő felőli oldalán süllyesztettek a szegecsek!
Csak a főtartótól hátrafelé vált át félgömbölyűre!
Gabusch 644164 2018. május 7. 22:28
Válasz erre
Megkérnélek, hogy majd a festéséről tegyél fel némi infókat! A dobozgrafika gondolom én, kuka.
Évek óta gondolkozom rajta, hogy illenék Horthy István gépét megépíteni, de mindig van más. De most, ha nem vámolják nagyon meg az űrhajómat (Beesett az USA-ból, sáláláláláláááá, csak nem veszett el!), isten bizony, veszek egyet!
lacipapa 644137 2018. május 7. 19:02
Válasz erre
Köszönöm Zoli,de már túl haladtam a dolgon,már nem akarom szétvágni.
Z63 644135 2018. május 7. 18:21
Válasz erre
Szia lacipapa!
Ha nem sajnálsz rá 29 eurót, van itt minden a He 46-ról CD-n. Eredeti, gyári dokumentumok a legtöbb német típusról.
www.luftfahrt-archiv-hafner.de/
Üdv, Z63
lacipapa 644119 2018. május 7. 09:38
Válasz erre
szia Elnar!
ez egy nagyon jó anyag,kár,hogy az én He-46-osomhoz nincs ilyen.
tyimosenko 644103 2018. május 6. 23:22
Válasz erre
Köszi szépen!

Állati milyen anyagok vannak itt.
Elnar 644088 2018. május 6. 17:34
Válasz erre
Nem nekem. Az olaszoknak :)
www.avia-it.com/act/profili_daerei/libretti_velivolo/PA_libretti_PDF/Reggiane_Re-2000_CN.pdf A 14-15. oldal tanúsága szerint használható magyar gépekhez is ;) A kicsit jobb minőségű képek pedig innen vannak www.cmpr.it/manuali.htm NE lepődj meg az angol feliratokon
Itt is sok minden van, de a formátum nem a legkezelhetőbb www.avia-it.com/act/profili_daerei/libretti_velivolo/avianew_profili_aerei_libretti_miana_velivoli.asp

*semmiféle anyaghoz nincs semmiféle közöm, csak meglévő oldalakat linkelek, a feltöltés nem az én művem.
tyimosenko 644085 2018. május 6. 15:33
Válasz erre
Köszi a képet! Elnar, megvan neked a Re-2000 teljes alkatrész-katalógusa? :))
Elnar 644074 2018. május 6. 13:21
Válasz erre
Clipboard04
Clipboard04

Inkább úgy mondanám, hogy leginkább az, de a többi is közel áll. :D
De csak hogy örülj is: találtam még szegecselést az orr alsó-felső beömlőin még.
tyimosenko 644066 2018. május 6. 11:57
Válasz erre
Köszi szépen Elnar!

A szárnyfelső szegecselése azért eléggé az önszivatás kategóriája..
Elnar 644062 2018. május 6. 11:06
Válasz erre
Clipboard01
Clipboard01
Reggiane_Re2000_Falco_I_Ungherese_1942_(eng)_MI_-_Ministero_-19
Reggiane_Re2000_Falco_I_Ungherese_1942_(eng)_MI_-_Ministero_-19
Reggiane_Re2000_Falco_I_Ungherese_1942_(eng)_MI_-_Ministero_-20
Reggiane_Re2000_Falco_I_Ungherese_1942_(eng)_MI_-_Ministero_-20
Reggiane_Re2000_Falco_I_Ungherese_1942_(eng)_MI_-_Ministero_-90
Reggiane_Re2000_Falco_I_Ungherese_1942_(eng)_MI_-_Ministero_-90
Clipboard03
Clipboard03
Clipboard02
Clipboard02

Sajnos a nómenklatúra képei olyan rossz minőségűek, hogy többön nem látszik a szegecselés, pedig azok valós darabok fotói. Talán még a szárnyközéprész használható szegecselésileg. Van még bordaosztás, és méretezés hozzá. Az utolsó képen a szárnyközép szerelőnyílásai vannak
Ha kell még info Re 2000-ről, szólj, mert akad.
tyimosenko 644061 2018. május 6. 10:55
Válasz erre
Miggyuri 644049 2018. május 6. 06:01
Válasz erre
tyimosenko 644048 2018. május 6. 00:00
Válasz erre
Sőt, a panelvonalak sem negatívak...:))
tyimosenko 644047 2018. május 5. 23:59
Válasz erre
sanyi 644040 2018. május 5. 21:18
Válasz erre
És a legfontosabb! A szegecsek kiemelkednek a felületből, tehát nem bepötyögni kell, hanem kis félborsókat felragacsolnod! :)
Elnar 644020 2018. május 5. 11:27
Válasz erre
Elnar 644019 2018. május 5. 11:15
Válasz erre
falco-pb4
falco-pb4
falco-pb5
falco-pb5
falco-pb6
falco-pb6
falco-pb13
falco-pb13
falco-pb14
falco-pb14
Reggiane_Re2000_Falco_I_Ungherese_1942_(eng)_MI_-_Ministero_-36
Reggiane_Re2000_Falco_I_Ungherese_1942_(eng)_MI_-_Ministero_-36
Reggiane_Re2000_Falco_I_Ungherese_1942_(eng)_MI_-_Ministero_-38
Reggiane_Re2000_Falco_I_Ungherese_1942_(eng)_MI_-_Ministero_-38

Üdv!

Komplett szegecstérképet még sehol sem láttam. Fotókat tudok. A Fortepan 15614 és 15615 képén is sok látszik.
Viszont ezek a képek alapján elég durva meló előtt állsz.
tyimosenko 644006 2018. május 5. 01:34
Válasz erre
Szia Kamovos!

Köszönöm szépen!
Üdv
Marci
Kamovos 643990 2018. május 4. 18:59
Válasz erre
Szia tyimosenko.

Nem kifejezetten egy rajz, de legalább annál több! :)
Sok fotó amiken látszik a sárkány szerkezet teljes szegecselése.
Nem egyben hanem részletekben, válasszad ki a konkrét típust mert a törzskereteknél típusonként elő fordulhat eltérés.
Nézd végig. :)

szextant.blogspot.hu/2014/03/reggiane-caproni-re2000-falco-seversky.html

Üdv kamovos
tyimosenko 643983 2018. május 4. 15:53
Válasz erre
Sziasztok!

Van valakinek esetleg egy Re-2000 Héja szegecstérképe digitális formátumban? A neten egyelőre nem találtam sajnos.

Köszi szépen!
lacipapa 643126 2018. április 13. 09:14
Válasz erre
Elnar,pmheros,Köszönöm,mind kettőtöknek!
Üdv,Laci
Elnar 643121 2018. április 12. 22:32
Válasz erre
tn_800x600_1553803_62707_IMagyar_Kir._Honved_Legiero_rep.esemenyek_muszerfalak_061
tn_800x600_1553803_62707_IMagyar_Kir._Honved_Legiero_rep.esemenyek_muszerfalak_061
tn_800x600_1553810_17448_IMagyar_Kir._Honved_Legiero_rep.esemenyek_muszerfalak_043
tn_800x600_1553810_17448_IMagyar_Kir._Honved_Legiero_rep.esemenyek_muszerfalak_043

Magyar He 46 műszerfalak, innen a fórumból
pmheros 643120 2018. április 12. 21:44
Válasz erre
Német gépeknél a háború elején általában RLM02 (zöldes szürke) volt a kabin alapszín, később RLM66 (feketés szürke) -ra váltottak (talán 41-42 körül). Ez a két kód a makettfestékgyártó kínálatában sokszor fel van tüntetve.

Üdv.:pmheros
lacipapa 643118 2018. április 12. 21:25
Válasz erre
Üdv,Mindenkinek!
He-46/E repülőt építek és a kabinok belsejéről kérnék valami infót.Planes öntésű gép és nincs hozzá szín ajánlat.Amiket a neten találtam,nem nagyon tudom használni.Próbáltam nagyítani,de nagyon torz lett.
Üdv,Laci
cimber 642750 2018. április 5. 22:41
Válasz erre
Ugyanarról beszélünk csak más megközelítésből. A válaszom magára a "fújták, vagy nem fújták" kérdésre irányult! ;-)
Nem fejtettem ki, így félre érthető volt.
ssanyi 642737 2018. április 5. 19:24
Válasz erre
Üdv!

Véleményem szerint az ideiglenes jellegű álcafestés miatt nem lettek a téli álcával fújt részeken a felségjelek jobban "kidolgozva", ahogy a lajstrom is lazán van fújva, úgy ahogy a fölső és a törzs oldalain levő felségjelek. Szerintem!

Jó makettezést!
solyom 642736 2018. április 5. 19:11
Válasz erre
Elképzelhető, hogy a 372 jellegű jelzés volt a cél...
Elég szabálytalan az a fekete jelzés, így elképzelhető, hogy csak átkenték az eredeti német jelzést a könnyebb azonosíthatóság miatt!
Érdekes, hogy a szárny alján meg felfestették a teljes magyar keresztet!
Elnar 642733 2018. április 5. 18:51
Válasz erre
Szerintem csak olyan volt a jelzése alatta, mint V3+72-nek.
J_K 642728 2018. április 5. 17:39
Válasz erre
Szia!

De, a törzskereszt és a felső szárnykereszt is fehér volt eredetileg, azt kenték át feketére.
solyom 642705 2018. április 5. 12:37
Válasz erre
Roli!
A Messeren látható német jelzéseknek alapból nem fehérnek kellene lenniük?
Te jártasabb vagy ezen a téren.
Mi volt az jellemző ezeken a téli álcázott gépeken?
cimber 642694 2018. április 4. 21:19
Válasz erre
Szia!

Téli kamuflázsnál nem szabad élből abból kiindulni amit látsz!
A Messeren standard német jelzések vannak, csak fehér álcázófestéssel felül van fújva a gép és nem takarták ki csak ezért a jelzéseket!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25.