/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség Légi ereje.

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvédség légi erejének technikai eszközeiről és történelméről.
Tegyetek fel minél több képet és történetet.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19.
lacipapa 610236 2016. június 9. 19:57
Válasz erre
TAMÁS78 610235 2016. június 9. 19:38
Válasz erre
lacipapa 610234 2016. június 9. 19:33
Válasz erre
Köszönöm,nekem is ez a gondom.Azért írtam a gép típusát is,hogy így talán ,nálam jobban tudja valaki.Nem vagyok biztos benne,hogy jók az átváltó kódok.
Laci
rod666 610226 2016. június 9. 14:50
Válasz erre
Az hogy lehet, hogy az RLM 65-re és a 78-ra is az XF-23-at adja ki? Érdekes...
Commissar 610225 2016. június 9. 14:37
Válasz erre
Szia!
Ezt az linket nézd meg, egy pdf-et tölt be, van benne direkt színkód Tamiya festékhez, nem tudom mennyire helyes, de a FineScale Modeller magazin elég régi és ismert :)
www.finescale.com/~/media/files/pdf/how-to/rlmv2.pdf
Krisztián
lacipapa 610205 2016. június 8. 20:58
Válasz erre
Szervusztok!
Heinkel He-46 E2 gépet szeretnék lefesteni,tarkára.A kódokat RLM-ben kaptam,de nekem Tamiya festékeim vannak.Próbálkoztam átváltót keresni,de nem sikerült.Az RLM 61,62,63-hoz hasonló szürke,barna,zöld színek megfelelői kellenének Tamiyában.
Köszönöm,ha tudsz segíteni.Üdv,Laci
experte 610191 2016. június 8. 16:00
Válasz erre
bartalr1 610189 2016. június 8. 15:52
Válasz erre
junkers 52 S.207 g
junkers 52 S.207 g
junkers 52 S.207 g
junkers 52 S.207 g
junkers 52 S.207 h
junkers 52 S.207 h
junkers 52 S.207 i
junkers 52 S.207 i
junkers 52 S.207 j
junkers 52 S.207 j

Szia.

A tobbi foto mellekelve...
Freddy 610174 2016. június 8. 12:41
Válasz erre
Wiki max tájékozódásra jó (ha más nem, azért a hivatkozások jól össze vannak gyűjtve), meg olyan dolgokhoz, amik sok embert érekelnek (=nem lehet sokáig fenn a hülyeség). Az olyan szubkultúrán belül is szubkulturális témához, mint a harmincas évekbeli német kiképzőgépek magyarországi használata, még megnézni se érdemes.
sanyi 610172 2016. június 8. 12:22
Válasz erre
Ja tényleg, Balázsék. Ők biztos tudják a frankót! Magam sem tudom, miért nem ott kezdtem a kutatásomat, ez van.
Ismét bizonyított a wiki.
Freddy 610171 2016. június 8. 11:45
Válasz erre
Avia-info szerint nem volt ilyen gépünk, én azt az oldalt tartom perdöntőnek ilyen helyzetekben. A wikipédiánál legalábbis biztos hitelesebb.
sanyi 610162 2016. június 8. 10:17
Válasz erre
Na igen, épp ez az! Nem hallottam még róla, viszont a Wikipedia bőszen állítja. Persze tudom, hogy annak fele sem igaz és legfeljebb ez is egy példa lenne rá.:)
Podva 610159 2016. június 8. 09:16
Válasz erre
Bocs, de biztos vagy abban, hogy volt vekünk ilyenünk?
Üdv
sanyi 610156 2016. június 8. 08:55
Válasz erre
Sziasztok!
Magyar Fw-44-ről keresek képeket! Viseltek századjelvényt? Sajnos gugli most nem volt barátom...
Köszi és üdv!
Sanyi
Podva 610150 2016. június 7. 22:56
Válasz erre
Wrecker 610147 2016. június 7. 22:33
Válasz erre
101571
101571
101566
101566
101565
101565
100148
100148

Néhány új Fortepan kép...
Az roncs milyen típus lehet?
magyaralba 610140 2016. június 7. 20:12
Válasz erre
13390798_1178136035562301_377758204_n
13390798_11781360355...

Tisztelt fórumozok!

Az alábbi képet keresnénk nagyfelbontású változatban, jó minőségben. Akinek megvan az kérem jelezze! A kép a MH59 SzD Repülő Bázis Kiállítására lenne illusztrációként, ahol is a századok történetét is be kívánják mutatni.

A segítséget előre is köszönjük!

contact: Kaszab.t@gmail.com vagy magyaralba@gmail.com
experte 609986 2016. június 5. 14:26
Válasz erre
Szia!

Kérlek tedd fel a többit is, nagyon jó képek.

Köszönöm!
lacipapa 609975 2016. június 5. 11:05
Válasz erre
szervusztok!
Egy kis segítséget kérek!
HEINKEL He-46 E2 kabin belsőről (színes) és a motorról keresek (színes) képeket.
Köszönöm,ha tudsz segíteni!
Elérhetőségem az adatlapon.
Laci
bartalr1 609933 2016. június 4. 16:21
Válasz erre
junkers 52 S.207
junkers 52 S.207
junkers 52 S.207 b
junkers 52 S.207 b
junkers 52 S.207 c
junkers 52 S.207 c
junkers 52 S.207 d
junkers 52 S.207 d
junkers 52 S.207 e
junkers 52 S.207 e
junkers 52 S.207 f
junkers 52 S.207 f

Sziasztok.

Nem tudom, hogy szerepeltek-e mar itt ezek a kepek amiket most talaltam egy szlovak oldalon. Tortenelmi fotok a Tri Dubynal lelott magyar JU-52 S.207rol 1944 szept.9.
Ha valakit erdekel a tobbi is akkor meg felrakom oket.
Csobi21 609920 2016. június 4. 07:35
Válasz erre
Szia!
Július 31-ig lehet látogatni
sanyi 609913 2016. június 3. 19:54
Válasz erre
Azta! Csudajól néz ki! Ez állandó kiállítás lesz, vagy csak ideiglenes? Óriási ötlet volt, hogy bemutatják a teljes gépet! Hatalmas gratula! Öröm látni, hogy a reptrágya mellett talán mégis történik valami pozitív is...
Csobi21 609912 2016. június 3. 19:48
Válasz erre
Szerintem is elég ötletes, pontosan nem tudom a gyűjtő nevét, holnap megyek és megkérdeztem a kiállításvezetőt, annyit tudok , hogy nem egy gép darabjai. És hogy otthon még megvannak a 13 mm géppuskák, valamint egy teljes BMW motor is. Ezek fotói különben láthatóak is a gép körüli tablókon.
Kamovos 609901 2016. június 3. 15:25
Válasz erre
40M Nimród H-081
40M Nimród H-081

Sziasztok!

A problémám nem kicsi de legalább jó nagy. :(
Kérdésem a következő lenne leponyvázott 40M Nimródról tudtok e nekem képet feltenni ahol csak a torony küzdőtere van takarva és nem az egész oldala.
Egyáltalán volt ilyen?
Ezt az egy képet találtam de ezen be van takarva majdnem az egész kocsi.
Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: kamovos
denkmeyer 609681 2016. május 31. 07:32
Válasz erre
Ez a balmazújvársi Fóka nagyszerű. Végre nem csak roncsolt lemezeket mutatnak az érdeklődőknek. Nagyon sokat dob, hogy ezzel az ügyes kialakítással érezhető a repülőgép mérete, tömege. Több egykori harceszközt (nem csak repülőket)lehetne ilyen szellemes módon "egészként" bemutatni az eredeti alkatrészeik töredékéből.
Van valami infó a repülőgép történetéről? Egyáltalán, egy repülőgép darabjaiból van összeállítva?
Gratulálok a megtalálóknak, kiállítóknak és rendezőknek!

denk
Csobi21 609659 2016. május 30. 13:14
Válasz erre
Fw-190 

Fw-190
Fw-190
Fw-190 

Fw-190
Fw-190
Fw-190 

Fw-190
Fw-190
Fw-190 

Fw-190
Fw-190
Bf-109 szárny

Bf-109 szárny
Bf-109 szárny

Sziasztok!
Ajánlom figyelmetekbe a balmazújvárosi "Jó lett volna még egy kicsit élni"-hadtörténeti kiállítást, ahol ki van állítva egy Fw-190-es hiányos sárkánya, egy Bf-109G szárny és sok más érdekesség
sanyi 606214 2016. március 30. 07:47
Válasz erre
Sziasztok!
Köszi az infókat!
solyom 606141 2016. március 29. 09:06
Válasz erre
Helló!

Igen, azt a rajzot én is ismerem.
A sötét múltban készült az a grafika, amikor még a mainál is nagyobb volt a homály a magyar festés ügyében.
Valaki úgy gondolta, hogy nálunk is az afrikai jellegű festés volt használatban...
Érdekesnek érdekes, de a valóságtól nagyon messze van!

BB
Zoli 606009 2016. március 27. 19:17
Válasz erre
Szia,
Nekem rémlik valami zöld-barna festés is, mintha a zöld szilánkos kamóra festettek volna rá barnával (sárgával). Valami régi újságban láttam egyszer róla grafikát, szóval nem biztos.
z
solyom 606005 2016. március 27. 18:02
Válasz erre
Helló Sanyi!

A magam részéről csak erről a két festési sémás gépről láttam fotókat ezidáig.

BB
sanyi 605951 2016. március 26. 17:13
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy volt-e valamilyen más festés a magyar Stukákon, mint amit a HAD készít? Nem a megbízhatóság miatt, hanem csak szimplán kíváncsiságból kérdezem.
www.hadmodels.com/72081_ju_87_ab_stuka_matrica_172_1532
pmheros 605405 2016. március 17. 10:47
Válasz erre
Érdekes hogy csak a Junkers lett színezve sárgára, a Heinkel -ek világos foltjai maradtak szürkén.

Jó lenne hogy ha a színező "művészek" jelölnék képeiken utómunkásságukat, illetve forrásra is hivatkoznának, hogy milyen infó alapján választott sárga színt.
Nagy felelősségnek(felelőtlenségnek) tartom az ilyetén végzett tartalom gyártást.
ssanyi 605403 2016. március 17. 10:38
Válasz erre
Üdv!

Jó kép, ez utólag lett színezve (és nem akkoriban).Én legalábbis úgy emlékszem eredetileg fekete fehér.
Köszönöm hogy felraktad!
pmheros 605401 2016. március 17. 09:48
Válasz erre
sárga? Ju-86K-2
sárga? Ju-86K-2

Nagy böngészgetés közepette találtam a képet, és emlékeztem hogy a múltkor téma volt itt a homoksárga Ju-86. Gondoltam beteszem.

www.ww2incolor.com/hungary/1939+-+Kecskem__t_+Rep__l__t__r+-+El__t__rben+Junkers+Ju+86K-2_+h__tt__rben+Heinkel+He+70K+rep__l__g__pek+_1_2+T__volfelder__t__.html
Kamovos 604810 2016. március 10. 08:44
Válasz erre
A két mesekönyv író már lecsapott rá, gondolom ki hiénázzák a képeket újabb mesekönyvükhöz. :D
solyom 604800 2016. március 9. 21:31
Válasz erre
Hát...
Nagyon, nagyon, nagyon jónak kell lennie annak a könyvnek ennyiért!
Meglátjuk...
pmheros 604799 2016. március 9. 21:08
Válasz erre
Elsőre az ár mellbe vágott
, de aztán újra olvasva: "648 oldal, több mint 1000 képpel és dokumentummal" ígéretessé teszi !
Kamovos 604798 2016. március 9. 20:56
Válasz erre
pmheros 604797 2016. március 9. 20:54
Válasz erre
Szia!

Kérhetnék egy nem Facebook -os linket ?
Vagy leírni a tartalmát hogy rákereshessek web -en

Köszi !
Kamovos 604795 2016. március 9. 20:51
Válasz erre
magoo 604739 2016. március 8. 15:19
Válasz erre
Kedves Fórumozók!
Szeretném kiegészíteni Sokolka sorait:
Ahogy a táncban, induljunk a kályhától:
A megjelent tanulmányaimban a Krayer kártyán lévő magyar álcázó színeket /G-(55)/ a RAL kártyákkal vetettem össze, mert a színek első szabályozásakor /Emerick és Norbert segítségével: 1937/ még nem volt RLM.
A Ju.86 esetében leírta a WM, hogy szürke zöld barna színeket (kód nélkül) használtak. Nincs semmilyen bizonyíték arra, hogy volt olyan magyar gép, melyre a sárga került. A fotóelemzés, azért lehet kicsit rizikós, mert a Herbig szürke sötétebb, mint a később használt W&B, tehát a szürkék között is van eltérés. A fotókon látható eltérés adódhat a fakulásból és a szürkék közötti eltérésből, valamint abból (eljátszva a sárga lehetőségével), hogy lehetett sárga is az álcázó szín egyes gépeken. De azt ki mondja meg egy ff fotó alapján, hogy melyik-melyik?

Visszatáncolunk a kályha irányába:
Export színek. A kék minta akkor is ott van a roncson, ha nem volt export szín megnevezés. Az export sárga világosabb, mint a Krayer kártya, de az biztosra vehető, hogy a sárga (bármilyen megnevezéssel) létezett a RAL-ban, amikor a magyar szín szabványok készültek. Miki leírta, hogy van bizonyíték a sárga német színre.

Visszaértünk a kályhához:
A Ju.86 biztosra vehető, hogy RAL színekkel érkezett, de a javítófesték 1939 után már RLM is lehetett. Mennyire egyezett a két színsor? Merrick szerint olyan szorosan passzolt egymáshoz, hogy évekkel a 61, 62 és 63 színek kivonása után azért lehetett (PONT MAGYARORSZÁG a példa) szállítani ezeket a színeket, mert benne voltak a RAL színszabványában, ezért mindegyikhez mindig is létezett pontos minta. Tehát a RAL végig kísérte a háborút még akkor is, amikor az RLM volt a repülőre a szabvány.
Teljesen igaz, hogy nem lehet minden pillanatban erelemezni! Ha pontosak akarunk lenni, akkor a korai időszakot érdemes a RAL-hoz kötni, majd 1939 után már lehet magyar vonatkozásban RLM színekről beszélni. Először a RAL színeket rendszeresítettünk 1937-ben, majd a háború alatt az RLM színeket.
Szín (vagy makettező) szempontból: Én RLM kártyákat használtam, Eses Sanyi RAL-t a roncselemzéshez és ugyanaz lett az eredmény: német szabvány színeket használtunk. Éppen ezért én a színkártyákhoz a RAL és az RLM jelzéseket is használtam ahol lehetett.

magoo
Toth_Gabor 604696 2016. március 7. 19:40
Válasz erre
Húha...
Köszönöm a hozzászólásokat, gondoltam hogy nem lesz sétagalopp...
Sokol, Z63,
Igen-igen valóban igaz, azonban egy gondolat a magamfajták mentségére: az idő. Én örülök ha tudok kapirgálni valamit, kutatásra, amire csak a net áll rendelkezésemre, nem marad. Gondolom ezzel a legtöbben így vagyunk, egy gyors, logikusnak tűnő válasz már be is találhat. Ez nem egy F-16, szimpla guglizással vajmi keveset találsz. A tudást amivel logikusan kikövetkeztethetsz dolgokat akár évek alatt gyűjtöd össze, ami hobbi a hobbiban, és gondolom nem keveset jegyzetelsz belőle.
Szóval én erre nem vállalkozom, örülök ha összetákolom a gépet, addig csak kialakul. Már a magyar tarkás vitafórumokat is hátra hagytam, egy idő után nehéz volt követni őket.
Az általam is belinkelt fotón a szürkét is simán benyelném, a korabeli magyar színek appropóján.
Van valami itodalom ami túlnyomó részt legalább a színekben helyes? (ha az árnyalatokban nem is)?
Sokol 604625 2016. március 6. 15:46
Válasz erre
Hát nem...

Az egyikőtöknek sem tűnik fel, hogy mikor jöttek ki az utasítások, és hogy pontosan miről is szólnak?

Mitől jobb állandóan RLM-ezni, mint például Krayerezni?
Megmondom, - semmivel.

Demagóg duma mindkettő, és ahogy Zoli is írja csak keveset tudni nagyon veszélyes. Attól hogy valaki hangosan ordítja a vélt igazát még nem lesz igaz.
(mindezt általánosságban írom és nem korábbi hozzászólásokra reakcióképpen)

Tényleg senkinek nem tűnik fel, hogy kiment a K1 széria egy része sárgával, aztán a K6 is szép számmal, aztán a K7 és K13-is.
Minden rendelést a jugók meg bolgárok felé tudtak sárgával szállítani. Sőt, Thurm & Beschke éppen csak az oroszoknál nem próbálkozott be az utángyártott "nemlétező német exportszíneivel" - jaaa a Herbig még náluk is!

Közben meg állandóan ezen a ködös, félig igaz RLM 61;62;63;65 -ön zsibbadunk mintha ez állt volna a kőtáblákon parancsolatok helyett...

Engedjétek ell ezt az RLM dolgot! 1937-1938 évekről van szó!

más: az feltünt valakinek, hogy a K1/K6/K7/K-13 is "tengerészeti" jelzéssel, vagy olyan kiírásokon pályázott a legtöbb esetben?

más: az feltünt valakinek, hogy Merrick hibázott rengeteg helyen, viszont a rostocki Heinkel anyagok esetében is ott a "másik barna", meg az export sárga? (Ja, hogy divat most mindent RLM 61;62;63;65-ban látni :( )

más: az feltünt valakinek, hogy ugyan azok rendezték K2 beszerzést akik az osztrák gépeket lebugázták, aztán jól visszaküldték?
Nem fogjátok kitalálni kettő példány honnan származott a portugál szállításból...

Nem megálmodni kell a dolgokat, hanem kutatni! Kell a forráskiritika! Kell gondolkodni és értelmezni!
Az nem primer kutatás, ha valaki elolvas néhány közkézen forgó munkát és megfogalmaz egy saját irományt kizárólag az ott olvasottak alapján. Mások elméleteinek demagóg erőltetése nem visz közelebb a valósághoz!

Félre ne értsetek, én is német szürke, barna, zöld színben képzelem el a K2-tőt a fényképek alapján, de tényleg hiba volna RLM szabványokat meg Ikarolt keresni minden pillanatban csak azért mert arról már olvastam egyszer valamit.

Sőt, nem tudni, hogy miből építették az adott típust gáz! De nem ám csak a kutatónak, hanem a makettezőnek is! Nem tudni, hogy technikailag hogyan lehetet megvalósítani valamit, de valami fél füllel hallott féligazság alapján próbálni érvelni szintúgy.

Kizárólag azt szabad elhinni amit a roncsokon az eredeti dokumentumokon és a fényképeken látni és tényleg kénytelenek vagyunk az információkat mindig ellenőrizni!
Z63 604618 2016. március 6. 13:31
Válasz erre
Pedig nem árt, ha nem hiszel el mindent csak úgy, főleg akkor, ha komolyan állást akarsz foglalni utána egy témában!
migi 604601 2016. március 6. 10:13
Válasz erre
Ez igy igaz Zoli , de azęrt veszek meg és olvasok valamilyen szak irodalmat hogy megtudjak a témáról valami információt , de az már régen rossz ha a szakirodalomban megjelent információk valódiságával helyességének ellenőrzésével az olvasónak kell foglalkozni .
Z63 604599 2016. március 6. 09:35
Válasz erre
Szia Gábor!
Ezt a képet több helyen fellelheted, sőt valaki már ki is színezte számítógépes grafikával, igaz nem teljesen korrekt színekkel. Abszolút nincs egységes ismeretük az embereknek, mivel csak apró részeket ismernek és abba az irányba húznak, amelyiket az általuk éppen olvasott forrás erősít. Ezt gondolkodás és alapos utánajárás nélkül, tényként kezelik.
Üdv,Z
solyom 604586 2016. március 5. 22:07
Válasz erre
Helló Gábor!

A gépek ilyen festéssel jöttek Németországból, szabvány német RLM színekkel!
Felül RLM 61, 62, 63, míg alul RLM 65 színekkel.

BB
Toth_Gabor 604571 2016. március 5. 18:01
Válasz erre
15580
15580

rosszul szúrtam be a linket, ez a kép.
Toth_Gabor 604570 2016. március 5. 17:59
Válasz erre
Erre gondoltam:
http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=Ju+86&x=0&y=0
Toth_Gabor 604569 2016. március 5. 17:45
Válasz erre
Van egy régi Repülés magazinom valahol otthon. Nem emlékszem ki a szerző, de volt egy rész Ju-86K-ról, és onnan is valami "homoksárga" fedőnévre emlékszem. Majd megnézem ha lesz rá időm felkutatni.
Tekintettel a rendkívül korlátozott ismereteimre a "magyar tarkát" illetően, én is a szürkét olvasnám ki az alább linkelt fotóról.
A belinkelt makett nekem nagyon "spanyol" is, nem csak a színek tűnnek vadnak.
A gépek eleinte ékekkel repültek. Nekem úgy jobban tetszik a gép. Akkor is ilyen kamuflázs volt? Van valami referencia ennek az árnyalataira?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19.