/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg Honi Légiereje

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg légierejének technikai eszközeiről.
Időszak: 1945-1990
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9.
téglatesó 682210 2021. február 16. 09:33
Válasz erre
Sziasztok!
juge75, vackor, Sennás köszönöm a segítséget! Akkor van miből válogatni, a seregnél is játszott a HR is (a HH már nem honvédségi -'90 utáni- rendszám, vagy volt már '90 előtt is?).
Közben találtam egy MTI fotót, amin Shilkák előtt/között vonulnak UAZ-ok egy '75-ös díszszemlén, ott is ott virít a HR meg (talán) HZ is. (Egyébként ajánlom az MTVA archivumot böngészésre, baromi jó fotók vannak rajta nagy felbontásban, a kedvencem az 1948-as dísszemlén PaK-40-et húzó Botondok a "demokratikus" honvédség háromszög hadijelével a motortéren...).
Még egyszer köszömöm!
Sennás 682204 2021. február 15. 22:37
Válasz erre
Screenshot_2021-02-15-22-24-43
Screenshot_2021-02-...

Ez?
Sennás 682200 2021. február 15. 21:54
Válasz erre
17253449_0eee777b3d199862a30e2f6779db47ee_xl
17253449_0eee777b3d1...

Csak egy tipp ha megengeded:) keress olyan képeket "UAZ bonzó,alkatrész,stb" és ha szerencséd van lesz leselejtezett járműről kép. Amin nem feltétlenűl rajta a rendszám de felfestve legtöbbször ott van(?) Talán:) Vagy konkrét kocsi kellene estleg ami csak megtetszik? Üdv Sennás
vackor 682197 2021. február 15. 21:09
Válasz erre
Felsőbédai határőr örs (Mohács alatt 10 km-re...) GAZ 69 rendszáma RA 21-75. a határőrség BM alakulat volt (ott voltam '73-75-ben)
juge75 682192 2021. február 15. 20:12
Válasz erre
Bár nem légierő, de légvédelem: Édesapám UAZ-469B rendszáma HR 73-37 volt.
A mi mentőinké HS. /UAZ-452/
De például a Gyors reagálású Zászlóalj egyik rendszáma HR 02-48, 74-23, 50-25,
Valós rendszámok: HR 69-61, 65-33, 82-95.
Amim van, határőr RA 99-88...
téglatesó 682188 2021. február 15. 18:23
Válasz erre
Üdv Urak!
Kis segítséget kérnék: a Néphadseregünknél hajtott UAZ-469-esek rendszáma milyen betűkből állt? Azt tudom hogy két betű- négy szám volt a rendszer, de nem tudom milyen betűket osztottak ki nekik. A határőröké HR volt de a seregnél mi? Sajna a gugli most nem volt a barátom...
Köszönöm!
Freddy 681596 2021. január 26. 22:18
Válasz erre
Nem tudom, egyenruháknál elég régóta megy a vita, mi az ideális terepszín, van-e, illetve egyáltalán létezhet-e olyan. Repülőknél ehhez adódik, hogy most az égen, földközelben, vagy a földön állva akarjuk elrejteni. Még az is lehet, hogy valami élénk, vidám színnel járnánk a legjobban, mint az első vh-s Repülő Cirkusz. Nem tudom, hány repülőt mentett meg a bajtól a kamuflázs, de a téves azonosítás miatt sajátjai által lelőttek listája közismerten elég hosszú.
medor 681595 2021. január 26. 21:48
Válasz erre
Nem hiszem,hogy az alulról világoskékre festett hasú Mi-24 jobban beolvadt egy esős szürke napon a háttérbe,mint egy sötétszürke gép egy tiszta nyári napon.Persze ez távolságfüggő,de ha ez szemmel látható (már pedig azért lett kitalálva) régen rossz.Ráadásul a célravezető (infra,radar...) rendszereket meg nem érdeklik a színek.Ha megvan akkor megvan.
piratvitorla 681593 2021. január 26. 21:25
Válasz erre
A sötétszürke egy nagyon jó álcázó szín szinte minden területre, de az égen is viszonylag gyorsan eltűnik, beolvad. A tárgyak se olyan kontrasztosak így.
Freddy 681592 2021. január 26. 20:37
Válasz erre
Amúgy milyen megfontolásból festik mostanában a helikoptereket sötétszürkére? A vilgosszürkét-kéket meg a különböző zöldeket-terepszíneket értem, de ennek mi az oka? Éjszakai bevetésre készülnek? (Ez a szempont régen ugye nem nagyon játszott).
piratvitorla 680358 2020. december 22. 21:49
Válasz erre
Az általad említett primitív afrikai országoknak sokszor több eszük van, mint a magyaroknak. Ennyi pénzt+ szállítási költséget adni veszélyes hulladékért? Nem csoda hogy ránk rohad.
gaunt1 680353 2020. december 22. 18:57
Válasz erre
Szerintem azért sok primitív afrikai ország megvette volna őket, csakhát ugye a fegyverembargó... Na erre kellett volna valamit kitalálni, kijátszani az embargót.
Zoli 680350 2020. december 22. 11:00
Válasz erre
Kedves MoMi,

Szerencsére nem az én feladatom eladni a gépeket, amúgy sok új információt ebből se tudtam meg...
Mellesleg az oroszok szerintem még jobban örülnének, ha lenne ezekre vevő, mert akkor ők is megrendeléshez jutnának a felújítás kapcsán. De azt is el tudom képzelni, hogy többe kerülne a felújítás, mint az új gépek gyártása...
A "csomó potenciális vevőre" lettem volna kíváncsi, illetve az ő véleményükre. Nem zárom ki, hogy voltak érdeklődők, de erről viszont semmit nem hallottam.
További halvány emlékeim szerint az algériaiak az új SMT gépeket is visszaküldték minőségbeli hiányosságok okán...
z
MoMi 680347 2020. december 22. 10:42
Válasz erre
Kedves Zoltán!

Ha tudsz az alábbiaknak megfelelő vevőket találni nagyon örülni fogunk neki.

A 19 gépet és tartozékait 2,8 milliárd forintos kikiáltási áron jegyzi a vagyonkezelő rendszere, viszont egyik repülő sem repképes.
A 19 gép mellett az MNV 20 tartalék hajtóművet és légiharc-rakétákat is aukcióra bocsájt, a licitálásra 2019 augusztus 26 és 28 között került sor. A "csomagot" csak egyben lehet megvenni, így sajnos a haditechnika iránt érdeklődő lelkes műgyűjtők lényegében ki vannak zárva, mint potenciális vásárlók.

Az árverés nem sok reménnyel kecsegtet, hiszen amellett, hogy több százmillió forint lenne a gépeket ismét bevethető állapotba hozni, a tranzakciót a gyártó ország - vagyis a szovjet időkből származó gépek esetén Oroszország - kormányának is jóvá kell hagynia. Egy csomó potenciális vevőre ráadásul emellett - többek közt magára Oroszországra is - EU-s és / vagy amerikai fegyverembargó is vonatkozik.
Zoli 680343 2020. december 22. 09:20
Válasz erre
Szia,

Ezzel tisztában vagyok, de halvány emlékeim szerint a sereg próbált vevőt találni rájuk, csak az állapotuk miatt senkinek nem kellett...
z
piratvitorla 680337 2020. december 21. 22:52
Válasz erre
"Szerintem a MiG-29-esek se az alkatrészhiány miatt pusztultak le. Nyilván alkatrész nélkül nem használhatók, de attól még eladhatók lettek volna, legalább alkatrésznek."
Nem adhatod el csak úgy őket. Egyrészt haditechnikai eszközök, tehát eleve csak szövetséges, baráti ország számára.
Másrészt a haditechnikai beszerzések többségénél az eladó kiköti, hogy csak a hozzájárulásával adhatod tovább. Így nem lesz a piacon nyomott árú cucc, másrészt nem kerül számára nem haveri helyre.
Akinek tovább adod annak is jobb, ha a gyártó hozzájárulásával történik, úgy nagyobb az esély, hogy nem lesz gond belőle pl. nem veszti el az a gép a garanciát amibe bele építed az alkatrészt..
Sennás 680311 2020. december 21. 00:24
Válasz erre
Vettem az értékes információkat köszönöm!
Weizi 680308 2020. december 20. 23:30
Válasz erre
A képen levő berendezés biztosan nem új, hanem egy már valamilyen okból kiépített példány! Persze lehet hogy volt közöttük új is, relatíve elég jól bírták a strapát! Persze azért a 17 év alatt jópár ki lett cserélve ilyen-olyan meghibásodás miatt.
Weizi 680307 2020. december 20. 23:22
Válasz erre
KSZA-2-es segédberendezés (KCA-2)! Ez a két hajtómű közé volt beépítve és egy sor működéshez szükséges berendezés van felépítve rá, úgy mint hidrauloka szivattyúk, generátor (ennek a nyílása van lefóliázva a képen. Ezen a nyíláson kapta a generátor a torlólevegős hűtését) illetve az indítóhajtómű, és mindkét hajtómű szögkihajtásai.
Sennás 680304 2020. december 20. 21:19
Válasz erre
IMG_20201127_123009
IMG_20201127_123009

Ez mi?
Sennás 680303 2020. december 20. 21:15
Válasz erre
Ezt nem tudom. Nekem azt mondták"új". Egy APU(?) láttam kibontva az zsír új volt. Ezek bezárva a dobozba leponyvázva voltak minda25.
ssanyi 680295 2020. december 20. 18:51
Válasz erre
Üdv!

A fotó akkor szerinted azt bizonyítja hogy zsír új (0 "kilométeres") hajtómű van? Biztos vagy ebben?
Nem lehet hogy amit kiépítettek egy gépből azt annak a helyére csomagolták amit kiszedtek belőle (könnyebb tárolás és szállítás miatt)?
Sennás 680293 2020. december 20. 17:06
Válasz erre
Weizi 680289 2020. december 20. 15:46
Válasz erre
Nemrég volt selejtírés, minek keretében rengeteg feleslegessé vált, meghibásodott berendezét szállítottak el a bázis területéről! Biztos volt közöttük még üzemképes, lekonzervált példány is, de javarészük leállított, nagyjavításra váró példányok voltak.
Az RD-33-as hajtóművek üzemideje sajnos nagyon csekély volt! Több esetben fordult elő, hogy az oroszoktól, nagyjavításról hazaérkező hajtóművek 50 órát! üzemeltek repülőgépben, aztán a soron következő endoszkópos vizsgálat során kiderült hogy az égőrerük max csak festéket látott az orosz "nagyjavítás" alatt!
Egyébként még talán így sem a hajtóművek voltak a legszűkebb kersztmetszetek a 29-es érában, hanem az egyéb berendezések, amelyek hiányában a gépek ugyanúgy nem tudtak felszállni! Ha egy gép meghibásodás miatt földre kényszerült, akkor a lassú, akadozó alkatrész ellátás miatt vélhetően donor lett belőle, hogy az időközben meghibásodott másik gép tovább repülhessen!
Zoli 680271 2020. december 20. 11:06
Válasz erre
Akkor ez még több kérdést vet fel, és még rosszabb a helyzet, mint gondoltam...
z
Sennás 680270 2020. december 20. 11:02
Válasz erre
Alkatrész:)? Nemrég 25 "2tonnás dobozt" Mig-29es hajtóművet vittünk egy telephelyre. Ki se voltak bontva zsír újjak. Nem volt idő felhasználni(?) Ki tudja
Zoli 680264 2020. december 20. 08:58
Válasz erre
Szia,

Moslék világot élünk, illúzióim régóta nincsenek. A magyar mentalitás (tisztelet a kivételnek) nemcsak a vezetőinkben van meg. Szerintem a MiG-29-esek se az alkatrészhiány miatt pusztultak le. Nyilván alkatrész nélkül nem használhatók, de attól még eladhatók lettek volna, legalább alkatrésznek. De az állapotuk miatt arra se voltak jók...
Pénz van mindenre, nemcsak stadionokra, kérdés, hogy a gépek üzemeltetésére mennyit szánnak majd. Szállítógép flottára szükség van, és nem utasszállítókról beszélünk.
z
piratvitorla 680240 2020. december 19. 08:20
Válasz erre
Akkor már csak rengeteg ember, infrastruktúra (hangár, állóhely stb), meg bődületes mennyiségű pénz kellene a fenntartáshoz.
Öt Ancsából egy maradt a végére.
A 24-esek egy időben kikoptak, mert b@szták nagyjavításra küldeni.
Ne legyenek illúzióitok.
Zoli 680239 2020. december 19. 07:30
Válasz erre
Zoli 679122 2020. november 17. 20:05
Válasz erre
ecsetes 678469 2020. november 1. 19:24
Válasz erre
Igen, ez már majdnem maga a tökély! Köszönöm!

Ez ugye már nem a szolgálat alatti festés kívül, de azért a belső feltehetően az eredeti. Sajnos az antenna árbóc tövéről nincs kép, de azért az egyik doboz látszik. Ezt amúgy feketének gondoltam, de a képen szürke. Szerintem lennie kellett még 2 másik doboznak is, ha jól tudom. Más országban üzemeltetett gépekben volt egy plexi a két kabin között fent, itt nincs. Vagy MÁR nincs ott.
Zoli 678467 2020. november 1. 17:23
Válasz erre
ecsetes 678464 2020. november 1. 16:05
Válasz erre
Igen ezt ismerem, csak sajnos nem ad választ a kérdéseimre. Illetve talán csak a színekre, ha az osztrák gépek színei megegyeztek.
Vadász 678428 2020. október 31. 18:19
Válasz erre
ecsetes 678421 2020. október 31. 15:43
Válasz erre
Sziasztok!
Jak-11 kérdéseim lennének:
1. Milyenek voltak a hazai gépek kabinbelső színei (műszerfalak, kabin, oldalfalak, ülések, stb.)
2. Az ülések háttámláján felül a hevedereknek volt-e kivágás (1 v. 2) ?
3. A két kabin között volt elválasztó üveg?
4. A fülke végében a rádió árbóc tövében 3 doboz volt?

Köszönöm.
Sennás 677732 2020. október 7. 12:02
Válasz erre
120997363_2822506241303128_6884328004862738852_o
120997363_2822506241...

:) jó mondás!
Vajon így adják a tornyot így "kivágva"?
gaunt1 677731 2020. október 7. 11:48
Válasz erre
Vééééégreee! Nem kell akkor megvenni a szutyok és méregdrága Trumpetert! Egyedül csak azt lehet sajnálni, hogy nem T-72A készlet, úgyhogy magyart nem igazán lehet csinálni belőle.
Varjúbácsi 677729 2020. október 7. 11:22
Válasz erre
Sennás'
Régi kínai bölcsesség szerint minden repül, csak elég erősen kell eldobni! :-) :-)
Sennás 677728 2020. október 7. 10:58
Válasz erre
Klassz! De ezen nincsen szárny:) nem repcsi.
Ennyi fotó van vagy tudsz még felrakni? Köszi!
mercure47 677727 2020. október 7. 10:34
Válasz erre
FB_IMG_1602059412296
FB_IMG_1602059412296
FB_IMG_1602059421682
FB_IMG_1602059421682
FB_IMG_1602059417321
FB_IMG_1602059417321

Sziasztok!
Idén érkezik az Amusing Hobbytól a teljes belső teres T-72M1.
Zoli 677390 2020. szeptember 27. 19:24
Válasz erre
www.msn.com/hu-hu/news/other/rep%C3%BCl%C3%A9s%C3%A9rett%C3%A9-v%C3%A1lt-a-cseh-magyar-l-39ng-kik%C3%A9pz%C5%91g%C3%A9p-az-albatrosz-ut%C3%B3dja/ar-BB19tshm
Biztos nagyon jó választás lehet gazdasági, üzemeltetési szempontok alapján, de szerintem szerény képességei miatt el kéne felejteni, vannak sokkal jobbak. Gondolom a T-7 vagy T-50 nekünk luxus, de talán az M-346 elérhető lehetne. Vagy ha már valami felújított régi típusban kell gondolkodni, a TA-4 Skyhawk modernizálás után tökéletes lenne kiképző/könnyű csapásmérő gépnek.
z
Sennás 668503 2020. január 28. 13:57
Válasz erre
Kivel kéne beszélni hogy oda hátra beengedjenek?
A fiúk bizti örülni fognak a köszöntős tankoknak beülni a szabad:) vagy csak felmászni fotózni lehet? Az állványos Mi-24 be lehet ülni?
rrobbie 668501 2020. január 28. 13:40
Válasz erre
igen, ez a bejáratnál lévő két "köszöntő" jármű.
Sennás 668495 2020. január 28. 10:55
Válasz erre
1580205299653
1580205299653

Itt jól látni.
Sennás 668494 2020. január 28. 10:48
Válasz erre
20200128_081635
20200128_081635
20200128_104309
20200128_104309
20200128_104327
20200128_104327
20200128_104242
20200128_104242

Köszönöm. Olyan hihetetlennek tünt hogy egy szépen állványra felszerelt repülőt leszedtek. De ahogy szoktuk mondani nincs ezzel baj ha jó helyre kerül(t):)
Ezt a két tankot látom új helyen ott középen.
rrobbie 668492 2020. január 28. 09:37
Válasz erre
Én voltam tavaly. Sajnos oda hátra nem tudtunk bejutni. Azt nem tudom mi az újdonság, de a reptechnikát láthatóan elkezdték lemosni, átfesteni, felújítani.
sanyi 668489 2020. január 28. 08:51
Válasz erre
Szia Karcsi!
Köszi az infót! Nem Ellenetek irányult a megjegyzésem, ezt már beszéltük többször, bocsánat, ha Magatokra vetted!
Sennás 668488 2020. január 28. 08:29
Válasz erre
20200128_081617
20200128_081617
20200128_081554
20200128_081554

Ha már Kecel:) Volt valaki tavaly? Elméletileg van pár újdonság-(ha nem is pont repcsi). Ott az a hátsó rész a vasúti kocsik mögött látogatható? Még oda sose tudtam bejutni. Idén jó lenne benézni (meg Ópusztaszerre is--ha már van autóm!)
magoo 668487 2020. január 28. 07:25
Válasz erre
Sanyi!
Kecelen keresd a szárnyat. Szolnokon van darab belőle.

Uazos!
Ami idekerült, itt van. Más esetben kérlek alaposan tájékozódj mielőtt egy múzeumról írsz. Mondjuk egy bocs, vagy tévedtem a szolnoki gyűjteménnyel kapcsolatban azért a korrektség egyik alapvető lépése lenne ebben az esetben. INNEN SEMMI NEM TŰNET EL!
MK
uazos 668481 2020. január 27. 22:01
Válasz erre
Egy kettészakadt roncsot. Egyik szárnya még zuhanás közben leszakadt. A másik becsapódáskor rajta volt.
Én (mi) állításunk az,hogy sajnos időközben nyomaveszett. Ami nem baj, csak szerettük volna tudni hogy mi lesz a végső sorsa. Külhonba kerül, vagy netán gyűjtő veszi meg, mindegy is, csak lehessen róla tudni valamit. De már lemondtunk róla
Nekünk (mégha roncs is) de nagy eszmei értéke van. A sok ejtőernyőkből, cérnákból jópár gyereknek vartak-foltoztak nadrágot. A konzerve ételekről nem is beszélve.
Lehetne mesélni róla, de nem akarok "tanmesét" tartani.
Úgyhogy én ezzel (2004 óta) lezártnak tartom a témát.
Nem akarok én itt senkivel összeveszni, remélem ezt mindenki megérti!

Köszönöm.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9.