/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg Honi Légiereje

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg légierejének technikai eszközeiről.
Időszak: 1945-1990
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9.
búza 696419 2022. május 2. 18:25
Válasz erre
Igen, ugyanazzal voltak festve.
bandy 696413 2022. május 2. 17:19
Válasz erre
Szia.
Gunze Mr.Hobby H403,H302,H314
Üdv:Bandy
vlevi 696406 2022. május 2. 06:45
Válasz erre
Nem vagyok biztos benne, de asszem ugyanaz, mint a MiG-21-en.
Humbrol 65, 83, 149 ?
Toth_Gabor 696404 2022. május 1. 23:13
Válasz erre
Sziasztok!

Lehet hogy sokszor ismételt kérdés, de nem tudtam guglizni semmit, hátha itt tudtok valami referenciát a Mi-24-en alkalmazott PG-s zöld-barna-kék kamóhoz és belső színhez akril (mondjuk Gunze) referenciát? Esetleg FS kódot? (A HAD matricán szereplő MRP nem járható út)

Üdv,
T.G.
atika 696220 2022. április 25. 21:47
Válasz erre
...és még azt sem lehet mondani, hogy valami "csehszlovák" módszer, hiszen a Martin Baker szakemberei méricskélnek. :)
milesChristi 696217 2022. április 25. 20:28
Válasz erre
Az NG ergonómiai tesztje.:)
Még mindig így megy? Az ember azt hihetném ma már mindent megrajzol és megtervez pár szoftver. :)
www.youtube.com/watch
p-51 694771 2022. március 19. 11:15
Válasz erre
Szia Zoli!
Nagyon köszönöm, pont erre gondoltam!
p-51
piratvitorla 694752 2022. március 18. 23:05
Válasz erre
Szia
Van ilyen: keress rá a HA-ABC-re, az pont ilyen.
p-51 694747 2022. március 18. 21:17
Válasz erre
Üdvözletem!
Sajnos a winchestereim, gyűjtéseim és a google együttes átfésülése után sem találok képeket egy repülőgépről, ami szerintem volt, de persze lehet, hogy csak álmodtam.
Ha csak képzeltem, hogy van ilyen, bocsi.
Szóval egy AN-2-est szeretnék majd építeni, magyart, olyan sötétszürke színnel, amilyenek az An-26-osok, meg C-17-esek. Ha volt ilyen.
Köszönettel:
p-51
piratvitorla 692878 2022. február 9. 15:34
Válasz erre
Szia!
Ha jól emlékszem egy árvíznél egy hölgy kezét levágta.
Egy másik esetben egy gyakorlaton egy szárazföldi őrnagy rosszul lett repülés közben. Leszállást követően hátraszaladt könnyíteni, de a feje találkozott a faroklégcsavarral.
Miggyuri 692867 2022. február 9. 12:55
Válasz erre
Hali! Tud valaki Mi-1 kontra a hátsó farokrotorba belesétáló tanácselnökről, az 1965-ös árvíz idején?
juge75 691201 2021. december 18. 13:29
Válasz erre
covers_94654
covers_94654

Így van! És a témába vág, bár picit fura de mégis jó írás: Zsombok Tímár György: Alszanak ​a hadnagyok.
Zoli 691191 2021. december 18. 09:53
Válasz erre
Zoli 690475 2021. november 28. 10:41
Válasz erre
Kamovos 690463 2021. november 27. 21:24
Válasz erre
Szia Nyugger.

Ebben a formában neked tökéletesen igazad van!
Én fogalmaztam pontatlanul.
Köszönöm a történelmi helyreigazítást!

A Kiliánra gondoltam, csak hát ugye gondolat átvitelben már kezdek gyenge lenni a megfogalmazás pedig pontatlan volt.

Az első csöves iskolai kiképző gépünk a Kiliánon az L-29 Delfin volt.

Üdv: kamovos
Nyugger 690454 2021. november 27. 19:57
Válasz erre
Sziasztok!

Az első ’csöves kiképző’ repülőgépünk az UTI MiG-15-s volt.
Kunmadarasra 1951 májusában érkeztek vonaton, gy.sz./oldalszám :
10320/320, 10340/340, 10343/343, 10346/346
A Jak-9P után ezeken a gépeket kapták a hajózók az átképzést az új technikára.
Kamovos 690450 2021. november 27. 19:34
Válasz erre
Szia zsocate!

Egyből gondoltam, hogy nem te gépelted le ennyiszer különböző formátumban. :)
Azt hittem ez kérdés volt tőled. :D
De most látom, hogy válasznak szántad japesze43 számára. :)

Üdv: kamovos
zsocate 690447 2021. november 27. 19:28
Válasz erre
Szia!

A képeken látható szövegeket nem én találtam ki, ennek megfelelően az 50-50% (azaz a "vagy volt vagy nem volt") szerintem nem dezinformáció, egyszerűen csak a bizonytalanságot mutatja. Mindenkire rá van bízva, hogy mit hisz el valósnak és mit nem (;

Üdv innen is :)
Kamovos 690445 2021. november 27. 19:01
Válasz erre
Szia zsocate!

Ez dezinformáció. :(
Magyar Néphadsereg légi erejének nem volt egyetlen darab Yak-23-as gépe sem. :(
A Mig-15 volt az első csöves vadászgépünk.
Az első csöves kiképző gépünk pedig a Delfin volt.

Üdv: kamovos
japesze43 690435 2021. november 27. 14:27
Válasz erre
Igen, én is így gondolnám, ha lettek volna, csak maradtak volna fenn adatok, még nem volt olyan régen...de orosz oldalak is írnak magyar gépekről '51-ből, (lehetett vásárlási szándék, csak már a Mig-15-ök kerültek behozatalra?)...https://arms-russia.ru/istrebiteli/yak-23/
japesze43 690434 2021. november 27. 14:18
Válasz erre
Köszi a matricázási tippeket (és az infókat is), nagyon jópofák!
búza 690428 2021. november 27. 11:04
Válasz erre
Nem volt JAK-23-as gépünk. Ha repült felettünk az esetleg áttelepült valahonnan.
zsocate 690417 2021. november 26. 20:00
Válasz erre
Yak-23-1-Can
Yak-23-1-Can
Yak-23-1-RAF-1
Yak-23-1-RAF-1
Yak-23-512
Yak-23-512
Jak-23_PDRKAF-1a
Jak-23_PDRKAF-1a
Jak-23_PDRKAF-2a
Jak-23_PDRKAF-2a

De van itt még néhány érdekes festésű példány, amiből válogathatsz :)
zsocate 690415 2021. november 26. 19:49
Válasz erre
Jak-23_1
Jak-23_1
Jak-23_2
Jak-23_2
Jak-23_3
Jak-23_3
Jak-23_4
Jak-23_4

50-50 százalék, hogy volt.
japesze43 690414 2021. november 26. 18:42
Válasz erre
Van két Jak-23-as makettem és nézegettem hogy mivé lehetne őket megépíteni...a bolgár és amerikai gépen gondolkozom, ellenben most találtam egy ilyen információt: https://plane-encyclopedia.com/cold-war/yakovlev-yak-23/ nem lehetséges az, akár csak néhány hónapig is, volt magyar érintettsége a típusnak?
Freddy 689425 2021. október 17. 13:40
Válasz erre
Néhány kecskeméti fotó, ha valakinek még nem lenne elég a C-17-esről és a Falconról.
makettekeswg.blogspot.com/2021/10/310-magyar-szallitogepek-kecskemet-2021.html
Sennás 688900 2021. szeptember 26. 16:13
Válasz erre
Igazad van ez kenguruföld:) de minden hétvégén van NFL meccs kint USA ott mindig van ilyen(hasonló/szebb/ritkább) :)
Sennás 688898 2021. szeptember 26. 15:11
Válasz erre
Screenshot_20210926-151037
Screenshot_20210926-...

De ez itt történt a sógoroknál.
zsocate 688896 2021. szeptember 26. 13:47
Válasz erre
Ez tipikusan olyan, mint Budapesten az augusztus 20-i áthúzások a Duna felett. Itt is egy rendezvény kedvéért volt átrepülés és nem azért, mert a fedélzeten jó mókának gondolták és az útvonaltervtől annyira eltértek, hogy a készültségi vadászgépet kellett rájuk riasztani. Tehát az almát továbbra se hasonlítsuk a körtéhez...
Daala 688895 2021. szeptember 26. 12:38
Válasz erre
Ez Ausztrália, nem Ausztria...
Sennás 688883 2021. szeptember 25. 19:39
Válasz erre
9gag.com/gag/awM6WvQ

Nem pont ide való a storyban lenne egy "Magyar" C-17 ami Ausztriában az előírt 10000méter helyett 1000(!) méteren kavírnyált. Mondták nyomozást indítanak (hmmm).
Ott kint USA-ban ezt lehet?
piratvitorla 688369 2021. szeptember 8. 13:03
Válasz erre
Szia
Ugyanúgy sokkal drágább fenntartani, mint egy most gyártott autót egy 40 éves Ladához vagy egy 20 éves Astrához képest.
Igaz, hogy elméletileg ritkábban hibásodik meg (bár ez se feltétlenül igaz), kevesebb üzemanyagot igényel stb, de maga a logisztikai rendszer sokkal összetettebb, elemei drágábbak és sokkal képzettebb szakembereket kíván.Ráadásul ezeket már nem lehet csilaggarázsban tartani: fedett, sőt klimatizált hangárra van szükség - még a harcjárműveknek is...
medor 688349 2021. szeptember 6. 22:52
Válasz erre
Sziasztok!
Valószínüleg ezt értettem félre:
"Az 1970-es évekbeli technikát nem tudtuk, tudjuk normálisan fenntartani..."
'gauntl' megelőzött a válasszal.A modernebb technikát tény hogy drágább megvenni,
de amíg 'új' addig remélhetőleg nem,vagy kevesebbszer is fog meghibásodni.
gaunt1 688340 2021. szeptember 6. 18:47
Válasz erre
Bocs, hogy beledumálok. Szerintem nem feltétlenül igaz, hogy drágább a modern technikát fenntartani. Pl. ott vannak a Leopardok. A lengyelek szerint sokkal megbízhatóbbak a T-72-eseknél. Lehet, hogy az alkatrész drága hozzájuk. De sokkal ritkábban is hibásodnak meg.
piratvitorla 688321 2021. szeptember 6. 08:38
Válasz erre
Szia!
Soha nem írtam azt hogy azokat kéne fenntartani, valamit félrenéztél.
Azt írtam, hogy ha még azokat se tudjuk, akkor hogy akarnánk a modern technikát? Amit sokkal drágább fenntartani, minden költség jóval magasabb + plusz követelmények is vannak...
medor 688317 2021. szeptember 5. 22:44
Válasz erre
Szia!
Miért kellene a 70-es 80-as évek beli technikát fenntartani sok-sok pénzért?
A tárcsás mosógépeket is lecseréltük már autómatára.
Mindegyiken átlépett az idő.A MiG-29 csak közeli légi harcra alkalmas.
Már akkor elavult amikor az első AIM-120 rakéták és ezeknek a hordozására
képes repülőgépek megjelentek.A Mi-24 helikoptereknek is csak 'hírneve' van már.
Az,hogy nincs pénz más kérdés.Nem vagyok nagy rajongója a Gripen-nek.
(Az F-16 szerintem jobb választás lett volna anno.De ez már történelem...)
Most mégis azt mondom,hogy a Gripen-ek modernizálása észszerűbb döntés.
Porszemek vagyunk egy hatalmas gépezetben.Nincs értelme F-35ösöket rendelni.
Nagyon drága és nagyon sokba kerül(ne) a fenntartása is.
Ráadásul háborús helyzetben sem vagyunk/leszünk remélhetőleg mostanában.
A légtér védelmét bőven megoldják majd a modernizált Gripen-ek 10-15 évig még.
Utána lehet majd nézelődni az ötödik de akár a hatodik generációs gépek után.
Talán európa is összekapja magát e téren és nem kell amerikait venni.
Van jobb alternatíva?
Zoli 688315 2021. szeptember 5. 22:14
Válasz erre
Te is tudod, hogy ez nem erről szól...
z
piratvitorla 688313 2021. szeptember 5. 21:53
Válasz erre
Az 1970-es évekbeli technikát nem tudtuk, tudjuk normálisan fenntartani lásd pl. MiG-29, An-26, Mi-24, Mi-17, T-72. Se alkatrész, se logisztika, se infrastruktúra, se normális kiképzés, se ember se semmi... Ez már három évtizedes probléma.
De majd a 2-3 generációval modernebb, kb ugyanannyival bonyolultabban és drágábban fenntartható technikát biztos menni fog...
Zoli 688311 2021. szeptember 5. 19:59
Válasz erre
De legalább jobb technikát nem tudnánk fenntartani...
z
piratvitorla 688309 2021. szeptember 5. 19:01
Válasz erre
Mi a fenének új repülőgép? Még a mostani technikát, állományt se tudják fenntartani normálisan...
magyaralba 688304 2021. szeptember 5. 14:50
Válasz erre
Igen Érdekes... Maróth úr kicsit elferdítve látja a mai katonai repülés világát vagy nem osztottak meg vele minden információt... A Gripen a világpiacon sikeres típusnak nevezni eléggé barokkos, túlzás... mint ahogy azt állítani hogy a magyarok nyitottak utat a gép nemzetközi sikereinek... Csehek nagyon sok mindenben előttünk jártak...
Zoli 688303 2021. szeptember 5. 14:11
Válasz erre
gaunt1 687094 2021. július 15. 19:00
Válasz erre
Érdekes, hogy a Szlovákok, Csehek, Lengyelek mennyivel okosabban meg tuják oldani mint a mi "nagy tudásúink"!

Na ebben nincs igazad, ők is midenfélével akarják leváltani a Mi-8-ast, nem számít, hogy alkalmas e rá vagy sem.
Sokol 687089 2021. július 15. 16:55
Válasz erre
Az RN 15 éven belül ki akarta vezetni, annyira alkalmatlan bármire :D

Politikai nyomásra csak 5(!) évvel sikerült kitolni a használati hajlandóságot. Már most nézik mire cserélik le :D
rod666 687088 2021. július 15. 16:53
Válasz erre
Az oroszoktól semmiképpen nem tudnánk venni harci technikát a NATO/EU tagságunk okán, ha jól tudom.
Kamovos 687086 2021. július 15. 16:18
Válasz erre
Persze.
Mert ha helikoptert vettünk volna ehelyett a fostalicska helyett, akkor nem kellene a barkácsszakkör.

Az EH 101 légi utántöltős, fegyverezgető, rámpás, van deszantere rendesen, és nem egy átalakítása valaminek.
Alapból tudja azt amit a fostalicskán még csak most barkácsolnak össze.
HA!
ismétlem!
HA!
A barkácsszakkör végzett akkor sem lesz alkalmas a Mi-8 Mi-17 kiváltására, mert sehol nincs hozzá képest!

Az EH 101 új nevén AW 101 minden átalakítás nélkül kitudná váltani a mi-8 mi-17 helikoptereinket.

Ha már a mi-117-et nem hajlandók megvenni!

Érdekes, hogy a Szlovákok, Csehek, Lengyelek mennyivel okosabban meg tuják oldani mint a mi "nagy tudásúink"!

Üdv kamovos
piratvitorla 687064 2021. július 13. 20:37
Válasz erre
Még el se készült, de már megy a barkács: b+, a légi utántölthetőség igényét nem a gyártás végső fázisaiban kellene kitalálni... A hozzá való - az utólagos barkács miatt jóval több - lóvét meg majd a lottózóban hozzák össze?
milesChristi 687050 2021. július 12. 12:47
Válasz erre
Sokol 685894 2021. május 23. 12:15
Válasz erre
Komolyan mondom beleszédül az ember.

Mi volna, ha mondjuk egy kicsit félretennék ez a pirosaranybólapacsotmeghogyanbezzegazelmútnyócév hozzáállást és olvasgatnánk kicsit?

Akkor bizony felderenghetne az a bizonyos mg konténer tesz? Vagy esetleg az a bizonyos spike kontra wescam MX-15 teszt. Vagy netán a retina követő TSTD display+ mechanikai vezérlő, ami mit ad Isten szinten magyar közreműködéssel született.

Tudta ön, hogy akkor bukott el végleg a tigrincs, amikor a kábelek kötegelsést is már echte neutürker arbeitskraft végezte beleadva anyait-apait, mert drága volt a Jancsika keze munkája?

De nem. Találgatni sokkal jobb. Tupírozni a sz*rt tudatlanul, meg facebookpolitizálni keverve a szezont a f***ommal az az igazi magyaros zamat XD DA DA DA
piratvitorla 685867 2021. május 22. 08:04
Válasz erre
A piacképes és a versenyképes nem ugyanaz. Meg kell nézni melyikből mennyit adtak el...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9.