Tovább >>> |
Muzzy | Adatlap | 725765 | 2024. június 9. 07:46 | ||
Én úgy emlékszem, hogy a Mi-24-eeknek zöldes kék volt a pilótafülkéje, de az utastér már kék volt. A PG-ben én a MI-8-asokat csak kék pilótafülkével láttam, de ez már 30 évvel ezelőtt volt, lehet, hogy a gyári festés más volt. Előzmény: (725763) zoli75 2024. június 9. 06:43 | |||||
zoli75 | Adatlap | 725763 | 2024. június 9. 06:43 | ||
Szia, Mint a MiG-21, - MiG-23, - Mi-8 kabinjai. A Hunavia.hu-n találsz is róla képeket. A "119"-es "D"-ről teljes Walk Around van fent. Üdv., Gyarmati Zoltán | |||||
Miggyuri | Adatlap | 725762 | 2024. június 9. 05:24 | ||
Hali! Kérdésem: Mi-24D magyar a néphadsereges időszak (legkorábbi), kabinbelső festése hogy nézett ki? | |||||
Sennás | Adatlap | 724101 | 2024. április 29. 15:11 | ||
szol24.hu/2024/04/27/kulonleges-programokkal-keszul-a-szolnoki-repulomuzeum/ Jók a pograrom és nincs kocsog! De inkább fizetek mint egy 1000pulyás ingyen napon menjek:) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 723627 | 2024. április 18. 14:15 | ||
Ezt a két képet találtam, amin látszik, hogy felül is volt lajstrom és alul is. Általánosságban: alul mindig van lajstrom (vagy felségjel), felül van, hogy lehagyják. | |||||
dexi | Adatlap | 723625 | 2024. április 18. 13:58 | ||
Sziasztok, egy egszerű kérdésem lenne. A magyarorzágon 1945 után használt Bücker 131 Jungmann/Csíz gépek színe az milyen volt? Maradt az RLM02, pl. úgy mint ezen a képen látható gépen commons.wikimedia.org/wiki/File:Rep%C3%BCl%C5%91t%C3%A9r._A_hang%C3%A1rb%C3%B3l_kitolnak_egy_B%C3%BCcker_B%C3%BC_131_-_Fortepan_1248.jpg? Lajstromjel az folt a felső szárny felső részén is (mindig) vagy csak az alsó szárny alsó részén? Vagy minkettőn? Volt erre valamilyen előírás? Létezik esetleg valahol háromnézeti rajz? A fortepan.hu és avia-info.hu oldalakon vannak elég jó képek. Vannak esetleg még máshol is ? Segítségeteket előre is köszönöm Dexi | |||||
búza | Adatlap | 718362 | 2024. január 8. 15:55 | ||
Köszönöm szépen, de nem. A 72-es Mi-24-re kellene MAJD, de sokadiknak van a polcon. Az érdekelt, hogy burkolat nélkül hogyan néz ki, mert itthoni fotót még nem láttam róla. | |||||
Sennás | Adatlap | 718277 | 2024. január 7. 17:42 | ||
Amerikai 48as van egy könnyű átfaragni érdekel? | |||||
búza | Adatlap | 718272 | 2024. január 7. 17:21 | ||
Szuper! Köszönöm szépen! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 718259 | 2024. január 7. 13:44 | ||
Horvath_Balazs | Adatlap | 718236 | 2024. január 7. 08:13 | ||
De igen, ahogy tegnap beszéltük. Megtaláltam az említett 1986-os képeket, de -emlékeimmel ellentétben- ezeken is le van takarva az eszköz. Keresgélek tovább, hátha előkerül valami. | |||||
búza | Adatlap | 718159 | 2024. január 6. 11:10 | ||
Igen, pontosan erre! Köszönöm szépen a segítséget! | |||||
slaviamarksman | Adatlap | 718157 | 2024. január 6. 10:41 | ||
Kedves Gábor esetleg erre vagy kíváncsi ? Kupak nélkül a céziumlámpa mellett lehet melegedni a raktérbe ? :-) static01.nyt.com/images/2023/03/05/multimedia/05ukraine-helicopter-5/02ukraine-helicopter-12-zcqb-superJumbo.jpg Karosszériára kívülre téve pedig diszkólámpa :-) static01.nyt.com/images/2023/03/05/multimedia/05ukraine-helicopter-2/02ukraine-helicopter-01-zcqb-superJumbo.jpg thumb.spokesman.com/nDGXXKQE--ri72eGRFFJfBAUG2A=/2500x1875/smart/media.spokesman.com/photos/2023/03/04/6403e1c30598a.hires.jpg static01.nyt.com/images/2023/03/02/multimedia/02ukraine-helicopter-04-zcqb/02ukraine-helicopter-04-zcqb-superJumbo.jpg images6.alphacoders.com/101/1010307.jpg images.moneycontrol.com/static-mcnews/2023/03/128759709_ukraineheli4.png i0.wp.com/www.nationalreview.com/wp-content/uploads/2023/03/russian-ukraine-war-032523-1.jpg upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/Ukraine_Air_Force_Mil_Mi-8MTV-2.jpeg gogle keresőbe beírod ( sajnálatos , hogy ) : war-in-ukraina-mi-24 vagy mi-8 -ra változtatod és a képek között lehet találi Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos | |||||
búza | Adatlap | 718151 | 2024. január 6. 08:49 | ||
Az nem csak a takaró kupakja, amit látunk? | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 718129 | 2024. január 5. 19:43 | ||
Fotók alapján számomra úgy tűnik, elég ritkán volt felszerelve az eszköz. Van képem azt állítani, hogy az 580-as Mi-24-esen biztosan volt az 1999-es budaörsi repülőnapon. :-) www.avia-info.hu/Kep/Katonai/Mil-Mi-24-580-1.jpg A 711-esen szintén volt az 1986-os budaörsi repülőnap során. A 706-os Mi-17PP-n ugyancsak látható az 1990 tavaszi szentkirályszabadjai fényképeken. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 718097 | 2024. január 5. 12:15 | ||
Itt van egy olyan kép amin szállítón, illetve harcin van. De magyar gépen szerintem soha nem volt fenn, csak a helye volt a 24-eseken és a két 17PP/P-n. Legalábbis akárkit kérdeztem senki se látott fenn, még az öregek se... | |||||
Muzzy | Adatlap | 718096 | 2024. január 5. 12:07 | ||
A régi helikopter technológusok közül páran láttak :) Talán Bubu is - elvileg ő először KLGS volt, utána lett lemezes :) | |||||
búza | Adatlap | 718092 | 2024. január 5. 11:46 | ||
Látott már valaki, illetve van fotója erről a cézium lámpáról? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 718083 | 2024. január 5. 11:07 | ||
A már a főreduktor tér és minden 17-esen ott van. Amúgy a sima 17-esekhez képest sok különbség volt, például TV3-117MT helyett TV3-117VM hajtóművek, nagyobb húrhosszú Mi-24 faroklégcsavar, a céziumlámpás infra zavaró, infracsapda, eltérő pilótafülke, robbanásbiztos oldalsó üzemanyagtartályok, nagyobb méretű négypántos oldaltartályok, sőt ha minden igaz a nagyobb tömeg és teljesítmény miatt a faroktartó vastagabb lemezekből készült. Átépítés után ezek megmaradtak, plusz Mi-8 külső súly függesztő, teljesen eltérő SzLG300 csörlő, nem nyitható deszanttér ablak került beépítésre. Fegyverzet hiánya megmaradt. Stb | |||||
Tibcsi | Adatlap | 718077 | 2024. január 5. 10:41 | ||
A hajtóműburkolaton mintha lenne pluszban egy csepp alakú púp... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 718075 | 2024. január 5. 10:39 | ||
De ahogy a képen látszik így már semmiben se különbözik külsőre a többitől. | |||||
Sennás | Adatlap | 718070 | 2024. január 5. 09:10 | ||
Jó te vágod a témát rögtön rájössz, hogy nem eredeti de aki csak "látogató" egy múzeumban. Különleges külsővel (mert egy fokkal komolyabb variáns mint egy "kör meg egy kocka ablakos" Mi-8 ami a Reptárban van) csak érdekelne pár embert. Gondolom:) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 718069 | 2024. január 5. 09:02 | ||
De ha lennének múzeumban így átépítve már akkor se lennének olyan érdekesek... | |||||
Sennás | Adatlap | 718048 | 2024. január 4. 20:32 | ||
Dekár:( köszi | |||||
piratvitorla | Adatlap | 718046 | 2024. január 4. 20:26 | ||
Nincs és már nem is létezik pingpongasztal. Ilyenek lettek, de már vagy 10 éve nem repülnek. | |||||
Muzzy | Adatlap | 718045 | 2024. január 4. 20:14 | ||
Bocs, nekem a PG-s időszámítás 95-ig tartott, utána már nem néztem, mit javítanak a DRRT-ben. Azóta az ottani munkahelyemül szolgáló szerelő épület már rég felszámolásra került... | |||||
Sennás | Adatlap | 718039 | 2024. január 4. 19:59 | ||
Akkor pinpongasztal múzeumban nincs? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 718037 | 2024. január 4. 19:49 | ||
Nem. A Mi-9 Ivolga a Mi-8 platformra telepített légi vezetési pont volt, amiből egy volt nekünk 001-es oldalszámmal. Valóban volt hozzá AI-9 de nem beépítve: mobil módon ki lehetett helyezni a géptől távolabb, kitelepült állapotban áramforrásként szolgált. A gép jelenleg a REptárban látható felújítva, de spec belső nélkül. A két Mi-17PP zavarógép azt hiszem 1990-ben érkezett. Az oldalukon a két nagy pingpongasztal méretű antenna volt,plusz sok más eltérés. Az első nagyjavítást amikor elérték félre lettek állítva. 2006-ben lettek a PG-ben nagyjavítva úgy, hogy deszant változattá butították pket, onnantól Mi-17P volt a jelük. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 718034 | 2024. január 4. 19:25 | ||
A 706-os viszonylag új korában, eredeti festéssel. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 718032 | 2024. január 4. 19:16 | ||
Nem, ez a leszállított 40 darab eredeti Mi_24 egyike. | |||||
Sennás | Adatlap | 717979 | 2024. január 4. 10:31 | ||
Gondolom ez az egyik. | |||||
Muzzy | Adatlap | 717978 | 2024. január 4. 10:19 | ||
A 90-es évek előtt is volt két zavaró gép, én úgy tudom, hogy azokat MI-9-es tipusnak jelölték. Nálunk nem voltak nagyjavításon a PG-ben, de ha jól emlékszem vegyes gép volt, mert volt rajta AI-9 segédhajtómű, de a MI-8as hajtóműveivel repült. | |||||
Sennás | Adatlap | 717976 | 2024. január 4. 10:11 | ||
1én vetítették le az Anyalbőrben mind a 13részét volt nemegy rész pl "dunai vízi átkelés" abban is legalább 3 ilyen szürke/szürke 24es látszik. Sok mindenre nem jó a sorozat de dokumentálni lehet Mi-8/24, T-72,BMP,Ural,UAZ stb jáműveket/rendszámokat a hazai seregben. | |||||
Sennás | Adatlap | 717974 | 2024. január 4. 09:55 | ||
Akkor így "meséljük" eztán:) köszi! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 717972 | 2024. január 4. 09:29 | ||
piratvitorla | Adatlap | 717971 | 2024. január 4. 09:28 | ||
A két Mi-17PP a Mi-24-esekhez hasonló színekben érkezett a szovjetektől. Az öt darab szállító Mi-17 pedig eredetileg sötétbarna-zöld festéssel. Nagyjavítás után mind a 7 PG-s magyar színeket kapott. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 717970 | 2024. január 4. 09:25 | ||
A szállítóvá butított példányokkal még repültünk Szolnokon. Néha beszélgettünk olyanokkal róluk akik korábban repülték. A Páris sztori szerintem kamu, pláne ha a technikai oldalát mellé rakjuk, szerintem fizikai képtelenség. Viszont ha minden igaz az osztrákok átszóltak... | |||||
Sennás | Adatlap | 717954 | 2024. január 3. 18:14 | ||
És tényleg! Klassz kép. Köszi. "urban legend"?.?.?--bekapcsolták a zavarót egy gyakorlaton és ideszóltak Párizsból a reptérről hogy legyenek szívesek kikapcsolni mert zavarja a reptéri kommunikációt. | |||||
czzoli | Adatlap | 717953 | 2024. január 3. 17:53 | ||
czzoli | Adatlap | 717952 | 2024. január 3. 17:46 | ||
Mert az egy zavaró helikopter a korai színekben. Látszik a "doboz" az oldalán meg a hűtésre szolgáló beömlők az alján. | |||||
Sennás | Adatlap | 717951 | 2024. január 3. 17:32 | ||
TOmCSI | Adatlap | 717878 | 2024. január 2. 14:47 | ||
Freddy | Adatlap | 717726 | 2023. december 31. 11:21 | ||
Horvath_Balazs | Adatlap | 717500 | 2023. december 27. 16:16 | ||
Szerintem lehet. (Viszont az AZ Model illetve a jelenlegi Kovozávody Prostĕjov festési útmutatóit általában érdemes fenntartásokkal kezelni, legalábbis nekem ez a tapasztalatom velük.) | |||||
Zoli | Adatlap | 717493 | 2023. december 27. 10:22 | ||
Szia, Köszi szépen a javaslatot! Csak fekete-fehér képeket találtam, azok alapján valami világosabb szürkére tippelek, csak kérdés, hogy zöldes, barnás vagy simán szürke? Az AZ is RLM02 színt javasol, de az nekem túl sötét és túl zöld. Lehet a cseh gépekkel egyező a festése? z | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 717488 | 2023. december 27. 07:46 | ||
Szia Zoli! Korabeli fotókból és egy megmaradt vászondarabból következtetve RLM 02-re, vagy semleges szürkére (kb. RAL 7035) festeném a makettet, maximálisan fenntartva a tévedés jogát. | |||||
Zoli | Adatlap | 717438 | 2023. december 25. 12:03 | ||
Sziasztok, A Z-381 Fecske külső-belső színeihez keresek festéket, az észak-koreai felségjelű magyar gépekhez. Tudnátok segíteni ebben? z | |||||
búza | Adatlap | 714571 | 2023. október 19. 08:45 | ||
Szerte szét az országban megvannak. Pápán ez a kettő, a kerítésen belül. | |||||
george109 | Adatlap | 714562 | 2023. október 18. 20:43 | ||
Sziasztok. Tudnátok abban segíteni, hogy a korábban hadrendből kivont és Pápán tárolt repülőgépek megvannak-e még? | |||||
magyaralba | Adatlap | 714497 | 2023. október 15. 20:49 | ||
Ma Október 15-én épp 30 éve, hogy leszálltak az első magyar MiG-29-ek Kecskeméten. A képeket Varga Ferenc ezredes úr készítette... köszönet nekiérte, hogy az utókornak is megmaradt ennek a napnak a képi emlékei. Nem mellesleg a fénykép készítés mellett nagyon sok órányi videó felvételt is készített az általa repült típusokról. |
Tovább >>> |