<<< Vissza | Tovább >>> |
p-51 | Adatlap | 700294 | 2022. szeptember 13. 16:51 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 700281 | 2022. szeptember 13. 11:16 | ![]() | |
Szia, Laikus szemmel nézve nincsenek nagy különbségek az A/B és C/D verziók között, makettezőként viszont azért érdemes figyelni a verziók közötti különbségekre. Azonos verziók között is voltak eltérések, de ezek azok, amikről szinte senki nem tud és nem is feltűnőek, mint pl. az általad említett panelvonalak (nyílásfedelek, kisebb ki- és beömlők mérete, pozíciója, mintázata stb.). Az ismertebb különbségekre viszont érdemes figyelni. Az RWR antennákat jól mutatja az útmutató (az A változatnak megfelelően), az orrfutó-akna ajtón lévő egy és az orron lévő két-két dudort el kell tüntetni, a gerincen lévő egy-egy dudor helyét pedig tömíteni kell, viszont közvetlen az orrkúp mögöttieket és a beömlők alattiakat nem! (A C verzió esetében a beömlők alattiakat kell levágni, illetve a gerincen lévőket (A13) fel kell ragasztani.) A szélvédő előtti madárszeletelőktől (IFF) szintén meg kell szabadulni az A változat esetében, ez egy későbbi modernizáció során került fel. (Van olyan fotó, amin a fedélzeten álló gépek közül minden másodikon van csak.) A többi antennák között is vannak eltérések, elsősorban az orrfutó-akna ajtón lévő UHF antennák és vezérsíkokon lévő RWR és rádióantennák között voltak többféle típusúak. (Úgy rémlik a vezérsíkokon lévő antennák kialakítása pontatlan a maketten, bár lehet, hogy rosszul emlékszem...) A gerincen lévő TACAN, UHF/IFF és GPS antennák típusát is érdemes leellenőrizni, illetve utóbbi a korai gépeken nem volt még a felszereltség része. A LERX tetején lévő áramlásterelő lapok (E14) tudtommal minden USN/USMC gépen fent voltak, de találtam olyan utalást is, hogy csak 1988-tól szerelték fel minden gépre. Szerintem Neked szükséged lesz ezekre is. A beömlők alatti infracsapda szóró kazettákból a korábbi verziókra a szimpla (AN/ALE-39, A29), a későbbiekre a dupla (AN/ALE-47, A19) kivitelűeket szerelték. (Az A verziónál én mindenképp az előbbieket használnám, a C-nél utána kell nézni.) A függőleges vezérsíkok utólagos erősítő lemezeinek (C31) használatát szintén jól mutatja az útmutató: a három-három L alakú lemezt az A/B verziónál fel kell ragasztani és a vezérsíkokra öntött három-három kis négyzetet le kell csiszolni. (A C/D verzióknál nincs tennivaló itt.) Értelemszerűen a kis kockák (C31) keretén lévő vezérsíkokat (C28/29) kell használni az A változatnál, míg a C verziónál a szárnyak keretén lévőket (B12/13). (Az A verziókra még felkalapáltak egy villámhoz hasonló utólagos strukturális erősítő lemezt, ezeket dicséretes módon megjelenítette a gyártó az alkatrészeken.) Problémás rész lehet még a hajtómű kiömlők fajtája, ugyanis a korai verziókon a kiömlők burkolólemezeinek hátsó vége egyenes, míg a modernizáltakon már a C/D verziók tört végű lemezeivel felszerelt kiömlők vannak. Ebből a szempontból a makett elemei akár jók is lehetnek. További odafigyelést igénylő mozzanat a fegyverzet kiválasztása, ugyanis a korai gépek (a kezdeti időszakban biztos) nem rendelkeztek modernebb irányított bombák (GPS stb) alkalmazásához szükséges berendezésekkel, meg ugye akkor ezek még nem is léteztek, illetve a lézerirányításúak közel se mind. De az általánosabb fegyverek, pl légiharc rakéták (AIM-9L/M, AIM-7M/P? stb) közül is ki választani, hogy az adott időszakban melyiket alkalmazták a típuson. Ha jól tévedek nem szeretnéd telepakolni feljavításokkal a makettet, de azért legalább egy kabin maratást megérni beépíteni, mert a műszerezettség is eltért bizonyos mértékig, bár azért látványos különbség nem volt köztük. Érdemes figyelni az ülések típusára is, az SJU-5/A került az A/C, az SJU-6/A a B/D verziókba, ezek szinte teljesen egyformák, viszont a későbbi C/D típusokat már az SJU-17/A ülésekkel szerelték. A műgyanta ülések sokkal szebbek, mint a makett gyári alkatrészei, és nem is drágák, megérdemelné a makett. Utólag még annyit tennék hozzá a fentiekhez, ahogy írtad is, hogy érdemes lenne egy konkrét példányt kiválasztani, és azt egy adott időszaknak megfelelően, mert ugye a repülők is változtak az évek folyamán, a jelzéseik pláne. z | |||||
GR74 | Adatlap | 700276 | 2022. szeptember 13. 07:12 | ![]() | |
Nem lesz sok bajod az átépítéssel, mert valahol azt olvastam, hogy egy A és egy C típusú F/A-18 között kevesebb külső különbség van, mint egy Block 30-as és egy Block 40-es F-16C között:) Gyakorlatilag "dudorok kérdése" az egész. A te dobozodban az Academy adja a két különböző függőleges vezérsíkot (így nem lesz bajod az azon lévő antennadudorok reszelgetésével), és ha minden igaz, benne vannak a Tibcsi által említett megerősítők is a függőlegesek tövében (de ennek utána kell nézni, hogy az adott gépen rajta volt-e már az Öböl-háború idején). Fontos különbség még a katapultülés, de ha nem használsz utángyártott alkatrészt, az Academy eredetije mindkettőre "hasonlít". Egy-két link, ahol még utána tudsz nézni a pontos(abb) eltéréseknek: www.aircraftrecognitionguide.com/mcdonnell-douglas-f-18 www.arcforums.com/forums/air/index.php www.arcforums.com/forums/air/index.php cs.finescale.com/fsm/modeling_subjects/f/2/t/104709.aspx combatace.com/forums/topic/20550-fa-18a-and-fa-18c/ | |||||
Tibcsi | Adatlap | 700275 | 2022. szeptember 13. 06:48 | ![]() | |
Ha "A" verziót építesz: Amennyire én tudom, az általad mellékelt összeállítási rajzon az van, hogyan lehet A (vagy A+) verziót építeni. Tehát amit a rajz jelez, azt faragd le és azokat az alkatrészeket használd fel. A C31 alkatrészek a függőleges vezérsík megerősítései, ezeket (tudtommal) utólag mindre felszerelték. A többit a rajz szerint. Még az E14 alaktrész lehet kérdéses, ezek is utólag felszerelt terelőlapok, előbb-utóbb mindre felkerült, kérdés, hogy az adott gépen, az adott időben fent volt-e? "C" verzióhoz ezt a rajzot használd fel: www.scalemates.com/products/img/3/6/2/1133362-60-instructions.pdf | |||||
medor | Adatlap | 700273 | 2022. szeptember 13. 01:18 | ![]() | |
Sziasztok! Kis segítséget kérnék tőletek,mert a "Lódarázs" tele van misztikummal (számomra). Adott egy F/A-18A+ Academy makett ami tartalmazza a C változat alkatrészeit is. www.scalemates.com/kits/academy-12520-usmc-f-a-18a-vmfa-232-red-devils--1364375 De egy alap A 'Hornet' is megépíthető belőle (elvileg). A panelvonalak eltérése nem fontos számomra.Alkatrészekre koncentrálnék. Amerikai F/A-18A,vagy C gépet építenék belőle a jövőben a "Desert Storm" időszakából. (Matrica van hozzá!) Melyik dudort csiszoljam le,melyiket ragasszam fel? A B9-es alkatrészről csiszoljam le őket? A C31,A13,C28-29 alkatrészeket melyiken használjam? Esetleg muszáj lesz egy adott gépet keresnem az építéshez,mert akkora az eltérés? Köszi! | |||||
p-51 | Adatlap | 699863 | 2022. szeptember 1. 14:28 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 698141 | 2022. július 3. 14:44 | ![]() | |
Hát, én se ma építettem. :) Megvan mar vagy 6-8 éve, de a matricákat is itt a csere-berén szereztem használtan. | |||||
Zoli | Adatlap | 698140 | 2022. július 3. 13:57 | ![]() | |
Szia, Ha már Revell F-16D, múltkor rendeltem belőle és egy felesleges mellett az F101 jelű alkatrész is hiányzott, ami a beömlő oldalán lévő helyzetjelzős izé. A forgalmazó a panaszomra visszahívott és állítólag az összes készletből hiányzik ez náluk, a tiédben megvan? z | |||||
atika | Adatlap | 698139 | 2022. július 3. 12:25 | ![]() | |
Kösz. Travers. Létezik még? Mióta újra foglalkozom ezzel a hobbival (kb. 5 éve), nem találkoztam velük. | |||||
p-51 | Adatlap | 698138 | 2022. július 3. 12:16 | ![]() | |
Nem, azt egyszerű volt ollózni. Azt hiszemm Travers matricából, de nem emlékszem már. Sok SW-hez volt akkoriban matrica, a sivatagi festésen meg nem volt semmi extra, a stencileket meg talán proto gépről, azok voltak tán feketék. Az ezredjelvény meg a századjelvény az tuti Travers volt. A farokkós az Hasegawa volt meg kisolló. | |||||
atika | Adatlap | 698137 | 2022. július 3. 12:08 | ![]() | |
Az néztem, hogy a CAS Viper-ek fekete stenciljéből összeollózható, de... És itt jönnek a gondok. Nem csak a vezérsík, de az ülések és a takaró fóliák is izgalmasak szoktak lenni, abban meg a TwoBobs a "nagymester". A sivatagi C-t a Hi-Decal-ból csináltad? | |||||
p-51 | Adatlap | 698136 | 2022. július 3. 12:01 | ![]() | |
Én összeollózom valahogy 72-ben szerintem, ha odajutok idén. Bár a vezersík feliratai nem ollózhatók, azt megpróbálom nyomtatni. Csak hogy a sivatagi C-m ne egyen egyedül. | |||||
atika | Adatlap | 698134 | 2022. július 3. 11:44 | ![]() | |
Kíváncsi vagyok, hogy a Caracal vagy a TwoBobs kihozza-e matricában, esetleg rákerül-e valamelyik FighterTown, Afterburner vagy BullsEye ívre. Tetszik, megépíteném. 1/48 vagy 1/72, mindegy - az F-16 nálam ebben a két méretarányban egyaránt "játszik". Azt hiszem, azért egy pontos 1/72-es matricának jobban örülnék, és akkor az egyik F-16D Revell készlet célba is ért volna. :) | |||||
p-51 | Adatlap | 698132 | 2022. július 3. 11:16 | ![]() | |
Na ide is. www.scramble.nl/military-news/f-16-mig-killer-gets-desert-camouflage-colours North gépe, F-16D, valamikor SW (Shaw AFB) állományában indított elöször élesben AIM-120-ast. Egy MiG-25 ellen ért el győzelmet 1992-ben, majd 30 éve. Most kapott egy valójában nem használt festest, nenány F-16C-n volt, de tudtommal a legtöbb egyenszúrkében repúlt Irak fölött. | |||||
Daala | Adatlap | 695788 | 2022. április 16. 09:22 | ![]() | |
Valóban rosszul tudják a Kineticnél. www.deagel.com/Sensor%20Systems/ANAAQ-32/a002577 | |||||
f2d | Adatlap | 695783 | 2022. április 15. 21:28 | ![]() | |
Köszi! Azaz igazság, hogy már régóta megvan, de csak most döntöttem el, hogy Lengyel legyen, és kezdtem el hozzá anyagot gyűjteni, arra viszonylag kevés infó összeszedése után rájöttem, hogy simán dobozból nem igazán passzol a makett a polák F-16D-hez. No, majd meglátjuk, turkálom a netet tovább. | |||||
p-51 | Adatlap | 695782 | 2022. április 15. 20:57 | ![]() | |
Mellégépeltek a Kinetic-nél. :) De nekem tetszett nagyon a makett. Mondjuk sok helyen értelmetlennek tartottam a bontást, de imádtam összerakni. Jó építést! | |||||
f2d | Adatlap | 695781 | 2022. április 15. 20:42 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 695780 | 2022. április 15. 20:31 | ![]() | |
32-est? Olyan külső POD elvileg nincs. Az az F-16E/F Desert Falcon beépített FLIR rendszere az orrán. 33-as van, az meg maga a Sniper POD. Ha 33-ast ad, azt teheted rá. Ha tényleg 32-est ad, ami az orron van, és Neked nem kell, akkor szívesen megveszem... :) | |||||
f2d | Adatlap | 695779 | 2022. április 15. 20:29 | ![]() | |
Köszi, így könnyebb volt megtalálni, ez a cikk Sniper XR pod-nak mondja, a további keresés, pedig AN/AAQ-33-nak. theaviationist.com/2016/08/28/polish-air-force-celebrates-the-10th-anniversary-of-the-f-16-service-with-an-awesome-air-to-air-photoshoot/ | |||||
borisz | Adatlap | 695778 | 2022. április 15. 20:09 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 695777 | 2022. április 15. 20:00 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 695238 | 2022. március 30. 20:08 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 695229 | 2022. március 30. 16:31 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 694836 | 2022. március 21. 16:34 | ![]() | |
magyaralba | Adatlap | 693092 | 2022. február 15. 19:14 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 692746 | 2022. február 6. 21:43 | ![]() | |
www.f-16.net/f-16-news-article5208.html Újabb Block 70 megrendelés, Jordánia 12 új Falcon vesz. Bízzunk benne, hogy új festést kapnnak, nem az egyenszürkét. | |||||
p-51 | Adatlap | 692618 | 2022. február 4. 08:54 | ![]() | |
A ketszáz, vagy háromszázvalahanyadiknál kezdtek unatkozni a festőműhelyben. "Szerinted észreveszi a főnök, hogy ide zöld helyett barnat kenünk? Nem tudom, próbáljuk ki." És lám,nem vette észre. | |||||
magyaralba | Adatlap | 692617 | 2022. február 4. 08:43 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 692184 | 2022. január 20. 12:52 | ![]() | |
Rákerestem. Tök érdekes. Mindig tanul az ember. | |||||
p-51 | Adatlap | 692183 | 2022. január 20. 12:51 | ![]() | |
Lakkenheath-i (LN) F-15C díszfestéssel. | |||||
p-51 | Adatlap | 692182 | 2022. január 20. 12:50 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 691924 | 2022. január 10. 16:07 | ![]() | |
Az ababil egy madárfaj, a Koránban szerepel, hogy ababil madarak egy Mekka ellen vonuló seregre köveket dobáltak, és ezzel visszaverték a támadást. Innen származhat a harci repülős elnevezés, mert amúgy egy mérsékelten harcias kinézetű, apró fecske. | |||||
p-51 | Adatlap | 691865 | 2022. január 8. 19:45 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 691864 | 2022. január 8. 19:43 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 691854 | 2022. január 8. 19:01 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 691377 | 2021. december 23. 22:13 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 691376 | 2021. december 23. 22:09 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 691353 | 2021. december 23. 12:57 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 691294 | 2021. december 21. 05:31 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 691293 | 2021. december 21. 05:31 | ![]() | |
Dec. 21. A rendesebb naptárakban Kandúr nap. | |||||
p-51 | Adatlap | 691283 | 2021. december 20. 20:40 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 691224 | 2021. december 19. 11:22 | ![]() | |
Hát igen. Az kevésbé menő. De a színe... | |||||
Zoli | Adatlap | 691223 | 2021. december 19. 10:36 | ![]() | |
Szia, Tényleg szép, csak az osztott kabintetőért kár. z | |||||
p-51 | Adatlap | 691219 | 2021. december 19. 10:05 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 691218 | 2021. december 19. 10:03 | ![]() | |
magyaralba | Adatlap | 691196 | 2021. december 18. 12:34 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 691068 | 2021. december 13. 15:01 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 690938 | 2021. december 8. 18:21 | ![]() | |
Ha valaki légigyőzelmet elért USAF F-16-ost akar építeni, akkor az előző 3-ból választhat, leszámítva az avianoi gépeket. | |||||
p-51 | Adatlap | 690937 | 2021. december 8. 18:19 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Ezt engedelmeddel kimásolom!
Ugyan most pont nem építek 18ast, de nagyon köszi mindhármótoknak az összefoglalót!
Jó új dolgokat megtudni!