/ Fórumok /

Tomcat, Eagle, Falcon, Hornet, Flanker, Fulcrum

A 14-es, a 15-ös, a 16-os, a 18-as, a 27-es és a 29-es.

A 6 legjelentősebb harci gép az elmúlt fél évszázadból, 1970 óta. Mindből több, mint 1000 készült, és mindből több százezernyi makett készült műanyagból. Itt lehetne feltenni kérdéseket, információt cserélni velük kapcsolatban, hogy megmaradjon egy helyen az info, ne kelljen a 3 különböző segítségkérő rovatot végigtekerni.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.
1., 2., 3.
p-51 702592 2022. november 25. 21:40
Válasz erre
:)
Nyári imádság: mindennapi scratch-build-ünket add meg nekünk...
Persze előbb majd jól megépítem ag F-2B-met. :)
atika 702590 2022. november 25. 19:29
Válasz erre
...a 1/72-ben gondolkodunk.
1/48-ban gyakorlatilag egy F-16D Barak kell (pl. Kinetic 48009), meg néhány apróság.
atika 702589 2022. november 25. 19:27
Válasz erre
Ahogy elnézem, a lengyellel szinte azonos a gerinc és a farokdoboz kialakítása. Ha van Hasegawa-d (02214) vagy Kinetic-ed (72002), akkor már csak egy GE hajtóműves, nagy beömlős (Big Mouth), heavy weight futóműves (pl. Block 40) kétüléses kell és kész. Nagyjából, persze. :)
p-51 702586 2022. november 25. 18:37
Válasz erre
:)

Nekem szerencsére vann itthon félkészen, teszek rá törzsgerincet...
sanyi 702584 2022. november 25. 17:06
Válasz erre
Na, most venni kell ilyet is... :) Túl szép, hogy kimaradjon a sorból, bár az emirátusoki gép jobban néz ki a csomó gumóval és bigyóval, de ez sem csúnya.
p-51 702575 2022. november 25. 14:40
Válasz erre
www.f-16.net/f-16-news-article5230.html

Az új bahreini Block 70es Falconok első példánya.
atika 702503 2022. november 22. 14:53
Válasz erre
Egyértelműen láttatják a légi doktrínájukat: BVR. Ha mégis sor kerül dogfight-ra, akkor egy AIM-X és a gépágyú elég lesz.
AN/ASQ-213 HARM, AN/AAQ-33 (Sniper XR), AN/ALQ-184 ECM - szóval van ott minden. Durva. Nagyon.
p-51 702433 2022. november 20. 22:02
Válasz erre
Tényleg furcsa fegyverzet.
De gondolom 5 AMRAAM eleresztése után nem sok dolga marad a Sidewindernek. Ha csak 15 gépet küldenek fel a25-ből, az 75 rakéta, amiből kb. 60-at szimultán tudnak indítani. Azt pont nem tudom, az 51. ezred megkapta-e már az AESA radart.
p-51 702432 2022. november 20. 21:56
Válasz erre
theaviationist.com/2022/11/10/romania-acquires-32-f-16s-from-norway/

Újabb 32 sólyom a szomszédban. Kb. 10m usd/gép.
atika 702425 2022. november 20. 19:13
Válasz erre
F-16-osok éles fegyverekkel
F-16-osok éles...

Kis erődemonstráció Korea körül.
Az F-16-osok érdekes fegyverzettel: 5 db AIM-120 és 1 db AIM-X(?).
index.hu/kulfold/2022/11/20/egyesult-allamok-eszak-korea-bombazo-vadaszgep/
Zoli 701952 2022. november 6. 20:53
Válasz erre
atika 701949 2022. november 6. 20:22
Válasz erre
Ezmiez!?

Ex USAF 80-0549. Used as a maintenance (mainly painting) training frame.
Ezmiez

Hű de jó lenne egy Hasegawa ADF vezérsík! Igaz, Zoli?
Zoli 700319 2022. szeptember 14. 13:12
Válasz erre
Szia,

Nincs mit, sok sikert az építéshez!
z
Zoli 700318 2022. szeptember 14. 13:11
Válasz erre
Szia,

Részemről nyugodtan, de azért ne vedd biztosra, érdemes egy konkrét gépet keresni és az alapján építeni.
z
medor 700300 2022. szeptember 13. 19:35
Válasz erre
Sziasztok!
Tibcsi,Roland és Zoli!Nagyon köszönöm mindhármótoknak a segítséget.
Így már letisztultabb lett a kép.
p-51 700295 2022. szeptember 13. 16:54
Válasz erre
www.f-16.net/f-16-news-article5224.html

Ha valaki AESA radarral építene Falcont, hát a spangdahlemi 52-esek matricáját kell hozzá használni.
Ök kapták meg elsőnek itt a környéken az új radart az USAF 16-osai közül.
p-51 700294 2022. szeptember 13. 16:51
Válasz erre
Szia Zoli!(És GR74 és Tibcsi)
Ezt engedelmeddel kimásolom!
Ugyan most pont nem építek 18ast, de nagyon köszi mindhármótoknak az összefoglalót!
Jó új dolgokat megtudni!
Zoli 700281 2022. szeptember 13. 11:16
Válasz erre
Szia,

Laikus szemmel nézve nincsenek nagy különbségek az A/B és C/D verziók között, makettezőként viszont azért érdemes figyelni a verziók közötti különbségekre. Azonos verziók között is voltak eltérések, de ezek azok, amikről szinte senki nem tud és nem is feltűnőek, mint pl. az általad említett panelvonalak (nyílásfedelek, kisebb ki- és beömlők mérete, pozíciója, mintázata stb.). Az ismertebb különbségekre viszont érdemes figyelni.
Az RWR antennákat jól mutatja az útmutató (az A változatnak megfelelően), az orrfutó-akna ajtón lévő egy és az orron lévő két-két dudort el kell tüntetni, a gerincen lévő egy-egy dudor helyét pedig tömíteni kell, viszont közvetlen az orrkúp mögöttieket és a beömlők alattiakat nem! (A C verzió esetében a beömlők alattiakat kell levágni, illetve a gerincen lévőket (A13) fel kell ragasztani.) A szélvédő előtti madárszeletelőktől (IFF) szintén meg kell szabadulni az A változat esetében, ez egy későbbi modernizáció során került fel. (Van olyan fotó, amin a fedélzeten álló gépek közül minden másodikon van csak.) A többi antennák között is vannak eltérések, elsősorban az orrfutó-akna ajtón lévő UHF antennák és vezérsíkokon lévő RWR és rádióantennák között voltak többféle típusúak. (Úgy rémlik a vezérsíkokon lévő antennák kialakítása pontatlan a maketten, bár lehet, hogy rosszul emlékszem...) A gerincen lévő TACAN, UHF/IFF és GPS antennák típusát is érdemes leellenőrizni, illetve utóbbi a korai gépeken nem volt még a felszereltség része.
A LERX tetején lévő áramlásterelő lapok (E14) tudtommal minden USN/USMC gépen fent voltak, de találtam olyan utalást is, hogy csak 1988-tól szerelték fel minden gépre. Szerintem Neked szükséged lesz ezekre is. A beömlők alatti infracsapda szóró kazettákból a korábbi verziókra a szimpla (AN/ALE-39, A29), a későbbiekre a dupla (AN/ALE-47, A19) kivitelűeket szerelték. (Az A verziónál én mindenképp az előbbieket használnám, a C-nél utána kell nézni.)
A függőleges vezérsíkok utólagos erősítő lemezeinek (C31) használatát szintén jól mutatja az útmutató: a három-három L alakú lemezt az A/B verziónál fel kell ragasztani és a vezérsíkokra öntött három-három kis négyzetet le kell csiszolni. (A C/D verzióknál nincs tennivaló itt.) Értelemszerűen a kis kockák (C31) keretén lévő vezérsíkokat (C28/29) kell használni az A változatnál, míg a C verziónál a szárnyak keretén lévőket (B12/13). (Az A verziókra még felkalapáltak egy villámhoz hasonló utólagos strukturális erősítő lemezt, ezeket dicséretes módon megjelenítette a gyártó az alkatrészeken.)
Problémás rész lehet még a hajtómű kiömlők fajtája, ugyanis a korai verziókon a kiömlők burkolólemezeinek hátsó vége egyenes, míg a modernizáltakon már a C/D verziók tört végű lemezeivel felszerelt kiömlők vannak. Ebből a szempontból a makett elemei akár jók is lehetnek.
További odafigyelést igénylő mozzanat a fegyverzet kiválasztása, ugyanis a korai gépek (a kezdeti időszakban biztos) nem rendelkeztek modernebb irányított bombák (GPS stb) alkalmazásához szükséges berendezésekkel, meg ugye akkor ezek még nem is léteztek, illetve a lézerirányításúak közel se mind. De az általánosabb fegyverek, pl légiharc rakéták (AIM-9L/M, AIM-7M/P? stb) közül is ki választani, hogy az adott időszakban melyiket alkalmazták a típuson.
Ha jól tévedek nem szeretnéd telepakolni feljavításokkal a makettet, de azért legalább egy kabin maratást megérni beépíteni, mert a műszerezettség is eltért bizonyos mértékig, bár azért látványos különbség nem volt köztük. Érdemes figyelni az ülések típusára is, az SJU-5/A került az A/C, az SJU-6/A a B/D verziókba, ezek szinte teljesen egyformák, viszont a későbbi C/D típusokat már az SJU-17/A ülésekkel szerelték. A műgyanta ülések sokkal szebbek, mint a makett gyári alkatrészei, és nem is drágák, megérdemelné a makett.
Utólag még annyit tennék hozzá a fentiekhez, ahogy írtad is, hogy érdemes lenne egy konkrét példányt kiválasztani, és azt egy adott időszaknak megfelelően, mert ugye a repülők is változtak az évek folyamán, a jelzéseik pláne.
z
GR74 700276 2022. szeptember 13. 07:12
Válasz erre
Nem lesz sok bajod az átépítéssel, mert valahol azt olvastam, hogy egy A és egy C típusú F/A-18 között kevesebb külső különbség van, mint egy Block 30-as és egy Block 40-es F-16C között:)
Gyakorlatilag "dudorok kérdése" az egész. A te dobozodban az Academy adja a két különböző függőleges vezérsíkot (így nem lesz bajod az azon lévő antennadudorok reszelgetésével), és ha minden igaz, benne vannak a Tibcsi által említett megerősítők is a függőlegesek tövében (de ennek utána kell nézni, hogy az adott gépen rajta volt-e már az Öböl-háború idején).
Fontos különbség még a katapultülés, de ha nem használsz utángyártott alkatrészt, az Academy eredetije mindkettőre "hasonlít".
Egy-két link, ahol még utána tudsz nézni a pontos(abb) eltéréseknek:
www.aircraftrecognitionguide.com/mcdonnell-douglas-f-18 www.arcforums.com/forums/air/index.php
www.arcforums.com/forums/air/index.php cs.finescale.com/fsm/modeling_subjects/f/2/t/104709.aspx
combatace.com/forums/topic/20550-fa-18a-and-fa-18c/
Tibcsi 700275 2022. szeptember 13. 06:48
Válasz erre
Ha "A" verziót építesz:

Amennyire én tudom, az általad mellékelt összeállítási rajzon az van, hogyan lehet A (vagy A+) verziót építeni. Tehát amit a rajz jelez, azt faragd le és azokat az alkatrészeket használd fel. A C31 alkatrészek a függőleges vezérsík megerősítései, ezeket (tudtommal) utólag mindre felszerelték. A többit a rajz szerint.

Még az E14 alaktrész lehet kérdéses, ezek is utólag felszerelt terelőlapok, előbb-utóbb mindre felkerült, kérdés, hogy az adott gépen, az adott időben fent volt-e?

"C" verzióhoz ezt a rajzot használd fel: www.scalemates.com/products/img/3/6/2/1133362-60-instructions.pdf
medor 700273 2022. szeptember 13. 01:18
Válasz erre
Sziasztok!
Kis segítséget kérnék tőletek,mert a "Lódarázs" tele van misztikummal (számomra).
Adott egy F/A-18A+ Academy makett ami tartalmazza a C változat alkatrészeit is.
www.scalemates.com/kits/academy-12520-usmc-f-a-18a-vmfa-232-red-devils--1364375 De egy alap A 'Hornet' is megépíthető belőle (elvileg).
A panelvonalak eltérése nem fontos számomra.Alkatrészekre koncentrálnék.
Amerikai F/A-18A,vagy C gépet építenék belőle a jövőben a "Desert Storm" időszakából.
(Matrica van hozzá!) Melyik dudort csiszoljam le,melyiket ragasszam fel?
A B9-es alkatrészről csiszoljam le őket?
A C31,A13,C28-29 alkatrészeket melyiken használjam?
Esetleg muszáj lesz egy adott gépet keresnem az építéshez,mert akkora az eltérés?
Köszi!
p-51 699863 2022. szeptember 1. 14:28
Válasz erre
youtu.be/We1T-FxY9Bs

Úgy látszik, nem a Top Gun kedvéért találták ki.
p-51 698141 2022. július 3. 14:44
Válasz erre
Hát, én se ma építettem. :) Megvan mar vagy 6-8 éve, de a matricákat is itt a csere-berén szereztem használtan.
Zoli 698140 2022. július 3. 13:57
Válasz erre
Szia,

Ha már Revell F-16D, múltkor rendeltem belőle és egy felesleges mellett az F101 jelű alkatrész is hiányzott, ami a beömlő oldalán lévő helyzetjelzős izé. A forgalmazó a panaszomra visszahívott és állítólag az összes készletből hiányzik ez náluk, a tiédben megvan?
z
atika 698139 2022. július 3. 12:25
Válasz erre
Kösz.
Travers. Létezik még? Mióta újra foglalkozom ezzel a hobbival (kb. 5 éve), nem találkoztam velük.
p-51 698138 2022. július 3. 12:16
Válasz erre
Nem, azt egyszerű volt ollózni.
Azt hiszemm Travers matricából, de nem emlékszem már. Sok SW-hez volt akkoriban matrica, a sivatagi festésen meg nem volt semmi extra, a stencileket meg talán proto gépről, azok voltak tán feketék.
Az ezredjelvény meg a századjelvény az tuti Travers volt. A farokkós az Hasegawa volt meg kisolló.
atika 698137 2022. július 3. 12:08
Válasz erre
Az néztem, hogy a CAS Viper-ek fekete stenciljéből összeollózható, de... És itt jönnek a gondok. Nem csak a vezérsík, de az ülések és a takaró fóliák is izgalmasak szoktak lenni, abban meg a TwoBobs a "nagymester".

A sivatagi C-t a Hi-Decal-ból csináltad?
p-51 698136 2022. július 3. 12:01
Válasz erre
Én összeollózom valahogy 72-ben szerintem, ha odajutok idén. Bár a vezersík feliratai nem ollózhatók, azt megpróbálom nyomtatni. Csak hogy a sivatagi C-m ne egyen egyedül.
atika 698134 2022. július 3. 11:44
Válasz erre
Kíváncsi vagyok, hogy a Caracal vagy a TwoBobs kihozza-e matricában, esetleg rákerül-e valamelyik FighterTown, Afterburner vagy BullsEye ívre.

Tetszik, megépíteném.

1/48 vagy 1/72, mindegy - az F-16 nálam ebben a két méretarányban egyaránt "játszik". Azt hiszem, azért egy pontos 1/72-es matricának jobban örülnék, és akkor az egyik F-16D Revell készlet célba is ért volna. :)
p-51 698132 2022. július 3. 11:16
Válasz erre
Na ide is.

www.scramble.nl/military-news/f-16-mig-killer-gets-desert-camouflage-colours

North gépe, F-16D, valamikor SW (Shaw AFB) állományában indított elöször élesben AIM-120-ast. Egy MiG-25 ellen ért el győzelmet 1992-ben, majd 30 éve.
Most kapott egy valójában nem használt festest, nenány F-16C-n volt, de tudtommal a legtöbb egyenszúrkében repúlt Irak fölött.
Daala 695788 2022. április 16. 09:22
Válasz erre
Valóban rosszul tudják a Kineticnél.
www.deagel.com/Sensor%20Systems/ANAAQ-32/a002577
f2d 695783 2022. április 15. 21:28
Válasz erre
Köszi!
Azaz igazság, hogy már régóta megvan, de csak most döntöttem el, hogy Lengyel legyen, és kezdtem el hozzá anyagot gyűjteni, arra viszonylag kevés infó összeszedése után rájöttem, hogy simán dobozból nem igazán passzol a makett a polák F-16D-hez.
No, majd meglátjuk, turkálom a netet tovább.
p-51 695782 2022. április 15. 20:57
Válasz erre
Mellégépeltek a Kinetic-nél. :)
De nekem tetszett nagyon a makett. Mondjuk sok helyen értelmetlennek tartottam a bontást, de imádtam összerakni.
Jó építést!
f2d 695781 2022. április 15. 20:42
Válasz erre
Kinetic 72002
Kinetic 72002

Innen vettem az AAQ-32-t:
p-51 695780 2022. április 15. 20:31
Válasz erre
32-est? Olyan külső POD elvileg nincs. Az az F-16E/F Desert Falcon beépített FLIR rendszere az orrán.
33-as van, az meg maga a Sniper POD.
Ha 33-ast ad, azt teheted rá.
Ha tényleg 32-est ad, ami az orron van, és Neked nem kell, akkor szívesen megveszem... :)
f2d 695779 2022. április 15. 20:29
Válasz erre
borisz 695778 2022. április 15. 20:09
Válasz erre
Szia!
Szerintem Sniper célzókonténer.
f2d 695777 2022. április 15. 20:00
Válasz erre
F-16D Block 52
F-16D Block 52

Sziasztok,

valaki megtudná nekem mondani, hogy a Lengyelek milyen pod-ot használnak?
A Kinetic AN/AAQ-32-t ad a maketthez, de infót nem találtam arról, hogy ilyen lenne a gépeiken.
Sennás 695238 2022. március 30. 20:08
Válasz erre
p-51 695229 2022. március 30. 16:31
Válasz erre
m.youtube.com/watch

Remélem, működik a link.

Május 27.
p-51 694836 2022. március 21. 16:34
Válasz erre
iker-77.jpeg

Hasa alatt
iker-77.jpeg

Ide is egy képet a Flanker újításáról.
magyaralba 693092 2022. február 15. 19:14
Válasz erre
baf16
baf16

Enyhen poros BAF F-16AM az afganisztani Kandaharbol felszallva.

Szoval ezek utan nincs olzan hogy tul porolt vagy koptatott... :)
p-51 692746 2022. február 6. 21:43
Válasz erre
www.f-16.net/f-16-news-article5208.html

Újabb Block 70 megrendelés, Jordánia 12 új Falcon vesz. Bízzunk benne, hogy új festést kapnnak, nem az egyenszürkét.
p-51 692618 2022. február 4. 08:54
Válasz erre
A ketszáz, vagy háromszázvalahanyadiknál kezdtek unatkozni a festőműhelyben.
"Szerinted észreveszi a főnök, hogy ide zöld helyett barnat kenünk?
Nem tudom, próbáljuk ki."
És lám,nem vette észre.
magyaralba 692617 2022. február 4. 08:43
Válasz erre
307 barak
307 barak
345 barak
345 barak
341 barak
341 barak

Három F16C Barak, érdekes hogy a standard festés mennyire nem is standard...
p-51 692184 2022. január 20. 12:52
Válasz erre
Rákerestem. Tök érdekes. Mindig tanul az ember.
p-51 692183 2022. január 20. 12:51
Válasz erre
Lakkenheath-i (LN) F-15C díszfestéssel.
p-51 692182 2022. január 20. 12:50
Válasz erre
Freddy 691924 2022. január 10. 16:07
Válasz erre
Az ababil egy madárfaj, a Koránban szerepel, hogy ababil madarak egy Mekka ellen vonuló seregre köveket dobáltak, és ezzel visszaverték a támadást. Innen származhat a harci repülős elnevezés, mert amúgy egy mérsékelten harcias kinézetű, apró fecske.
p-51 691865 2022. január 8. 19:45
Válasz erre
liteningc
liteningc

Litening kazah szolgálatban.
  Tovább >>>
1.,2.,3.
1., 2., 3.