Tovább >>> |
abschattung | Adatlap | 728534 | 2024. szeptember 14. 18:01 | ||
p-51 | Adatlap | 728506 | 2024. szeptember 13. 19:44 | ||
Én az általad linkelt oldalon két képről nem tudom megállapítani, a másik kettőn számomra nagy beömlősnek tűnik. A sorozatszámhoz ugyanazt mondanám, mint atika. | |||||
atika | Adatlap | 728498 | 2024. szeptember 13. 15:15 | ||
Nagynak kellene lennie: "The large inlet became the standard for F110-powered Fighting Falcons from F-16C Block 30D #86-0262 onward (the so-called "Big-mouths")." Forrás: www.f-16.net/f-16_versions_article6.html. Az általad linkelt gép száma: 87-0234, ami a #86-0262 után van, ezért ennek nagynak kellene lennie. | |||||
abschattung | Adatlap | 728497 | 2024. szeptember 13. 14:26 | ||
Sziasztok! Kéne egy kis segítség. Adott egy F-16C block30F: www.f-16.net/aircraft-database/F-16/airframe-profile/2260/ Már lehet, hogy én bonyolódtam bele, de jól látom, ugye, hogy ez kis szívós? Köszi előre is. | |||||
Sennás | Adatlap | 728447 | 2024. szeptember 12. 10:07 | ||
Ja inkább én már csúnyának nevezném :( de igyaz elég szétállóak. Inkább Chaplin-nek kéne nevezni mint SuperHornet :) | |||||
atika | Adatlap | 728446 | 2024. szeptember 12. 09:55 | ||
Mindig rácsodálkozom, hogy a Super Hornet pilonjai mennyire széttartóak, minél hosszabb a függesztmény (főleg előre), annál látványosabb, hogy nem párhuzamosak. | |||||
rod666 | Adatlap | 728445 | 2024. szeptember 12. 09:17 | ||
Hát, mivel két, már jól működő fegyver házasságából született, és már a függesztési teszteknél tartanak, eléggé valószínű. | |||||
ltom74 | Adatlap | 728427 | 2024. szeptember 11. 19:35 | ||
Kemény! Kiváncsi vagyok lesz e sorozatgyártás | |||||
p-51 | Adatlap | 728426 | 2024. szeptember 11. 18:47 | ||
Az eredeti SM-6-osok 200 tengeri mérföldre visznek, a légi indításúról még nincs adat. Mindenesetre a Phoenixnek van utódja. | |||||
p-51 | Adatlap | 728425 | 2024. szeptember 11. 18:44 | ||
p-51 | Adatlap | 728424 | 2024. szeptember 11. 18:42 | ||
p-51 | Adatlap | 727474 | 2024. augusztus 9. 22:30 | ||
Az f-16.net szerint az E-596 és E-599 jelű dán gépek álltak szolgálatba. Serial no. 80-3596 és 80-3599 Az elmúlt évben többször hír volt, hogy a pilótákat Romániában képzik. Az instructional airframe-ről még nem ír adatot a weboldal, de a két lengyel ex-ADF gép mellett úgy emlékszem, korábban mások is éltek már ezzel a megoldással, és jellemzően valamikori ADF-ek jutottak ere a sorsra. | |||||
atika | Adatlap | 727446 | 2024. augusztus 8. 10:56 | ||
A cikk szerzője kicsit alaposabb, közérthetőbb volt és illusztrálta is a leírtakat. Nekem csak feltűnt, hogy a ceremónia statikus gépei és a "bemutatót" repülő F-16-osok között ordító különbség van és még az is lehet, hogy nem egy időben és egy helyen lett felvéve mind az, amit a videóban elénk tálalnak. Az instructional airframe teória meg adta magát, mert a lengyeleknél láttam erre példát korábban (ők bizonyítottan amerikai, az AMARC-ból kikonzervált ADF-eket kaptak). | |||||
KarBal | Adatlap | 727438 | 2024. augusztus 7. 21:56 | ||
xxtomcooperxx.substack.com/p/first-ukrainian-f-16ams2 Bocsanat, nem forditom le, de a gugli segit, ha kell. Mas is hasonlora jutott, mint amit atika irt | |||||
Zoli | Adatlap | 727434 | 2024. augusztus 7. 20:22 | ||
De, az, nem tudtam róla. Igaz, nem láttam az összes, nyugati állam által üzemeltetett és valamikor modernizált gép fotóját, de amit igen, azon mind cserélték, ebből azt a logikus következtetést vontam le, hogy fából van, tehát boszorkány... Az embargós államok gépein nyilván nem meglepő a régi torkolat, sok példa van a támogatás nélküli tovább üzemeltetésre (iráni F-14 stb...). De elhiszem, hogy létezik modernizálás után meghagyott régi torkolatos gép. z | |||||
atika | Adatlap | 727433 | 2024. augusztus 7. 20:19 | ||
atika | Adatlap | 727432 | 2024. augusztus 7. 20:04 | ||
Nem tudatlanság, az ember ép ésszel nem gondolná. Én is nagyon meglepődtem, amikor először láttam a pakisztáni gépeken. A pakisztáni téma nem vonzott és nincs is hozzá matricám. Utána keresgéltem még és lett egy nyugati is, de nem találom, pedig végigpörgettem a gépemen az F-16-os mappát. Most úgy rémlik, hogy belga volt, de ezt inkább nem is írtam ide. :) ...remélem megtalálom, vagy lementve, vagy a neten ismét. | |||||
Zoli | Adatlap | 727431 | 2024. augusztus 7. 19:59 | ||
Zoli | Adatlap | 727430 | 2024. augusztus 7. 19:58 | ||
OK, akkor én vagyok tudatlan, de még nem láttam nyugati modernizált gépen régi torkolatot. Nem baj, ma is okosabb lettem. A venezuelai gépeken is a régiek voltak, ha jól tévedek anno azokat se a gyártó modernizálta. z | |||||
atika | Adatlap | 727429 | 2024. augusztus 7. 19:50 | ||
Igen, ez a baj pl. az egyik új Kinetic készlettel is, ami a dán ET210-es lajstromszámú F-16BM-et adja ki. A valóságban kisvezérsíkos, a doboztetőre meg a Kineti a művésszel olyat rajzoltatott, amihez van alkatrész a dobozban. Hajlítják a valóságot. | |||||
p-51 | Adatlap | 727428 | 2024. augusztus 7. 19:42 | ||
2024. 07. 20. | |||||
p-51 | Adatlap | 727427 | 2024. augusztus 7. 19:41 | ||
atika | Adatlap | 727426 | 2024. augusztus 7. 19:28 | ||
Persze a kép lemaradt, ahogy a hozzászólás többi része is. Nyugati is előfordult, ha újra elém kerül, akkor majd feltöltöm ide. Onnan tudom, hogy keresgéltem sokáig, hogy lehessen az 1/72-es Hasegawa-ból MLU-t építeni, ami gyárilag a korait adja, fixen, a törzsre öntve. | |||||
atika | Adatlap | 727425 | 2024. augusztus 7. 19:25 | ||
Tessék, egy modernizált példány. Igen, ez pakisztáni. | |||||
Zoli | Adatlap | 727424 | 2024. augusztus 7. 19:18 | ||
Nem láttam olyan bármikor modernizált gépet, amin ne cserélték volna le a gépágyú torkolatot, a nyugati példányoknál kizártnak tartom. Embargós felhasználóknál előfordulhat, ugye Pakisztán se kapott jó ideig semmit a típus megvásárlása után. z | |||||
Zoli | Adatlap | 727423 | 2024. augusztus 7. 19:15 | ||
atika | Adatlap | 727422 | 2024. augusztus 7. 19:13 | ||
"Még a gépágyú torkolat is az első szériákra jellemző, amit elvileg rég lecseréltek." Mondjuk ez a legkevésbé perdöntő, az újabb jellemzőbbm nyilván, de a pakisztáni AM(MLU) gépeken a mai napig feltűbik a korai változat. | |||||
atika | Adatlap | 727421 | 2024. augusztus 7. 19:10 | ||
Pont ezt mondom én is (ld. #727389 és #727392 hozzászólásom)! :) | |||||
Zoli | Adatlap | 727420 | 2024. augusztus 7. 19:07 | ||
Jaaa, az tényleg más, szerintem csak díszlet... Még a gépágyú torkolat is az első szériákra jellemző, amit elvileg rég lecseréltek. Talán a földi kiszolgálók képzésére szolgáló példányok, de kizártnak tartom, hogy repülőképesek. z | |||||
atika | Adatlap | 727417 | 2024. augusztus 7. 18:47 | ||
"A gépek egyedi jellemzői alapján ezek exdán F-16AM típusoknak tűnnek." A videón a mozgó, repülő gépek AM-k (MLU-k). OK. De én a statikus gépekről beszélek (azt is vágtam ki a videóból). A ceremónia statikus gépei szerintem ADF-ek, ráadásul repképtelen instructional airframe-k. A madárszeleteló antennák nem az AM (MLU) típusra jellemzők és a fényszórók sincsenek az orrfutó aknaajtóra áthelyzve. Ráadásul a perdöntő függóleges vezérsík részt letakarták álcahálóval, vö. propaganda videó. A Clear Prop! kérdésben teljesen egyetértek. | |||||
Zoli | Adatlap | 727415 | 2024. augusztus 7. 17:58 | ||
Szia, A gépek egyedi jellemzői alapján ezek exdán F-16AM típusoknak tűnnek. Az tuti, hogy nem ADF, de azt nem zárom ki, hogy valami demo gépek. A Clear Prop! tényleg kiadhatná a típust (amúgy az összeset...), nem is lepődnék meg rajta, viszont nagyon örülnék. z | |||||
atika | Adatlap | 727392 | 2024. augusztus 7. 05:21 | ||
Éppen ezért érdekes, ráadásul a videóban kettő is feltűnik (kb. 2:00-nál). Szerintem ezek repképtelen, ún. instructional airframe-k. A lengyeleknek is van ilyen, kettőről biztosan tudok, az egyik a #80-0549, a másik a #80-0561, ezeket a festés betanulásának céljából (for teaching ground crew to paint) használják, és eredetileg amerikaiak voltak. Európában az olaszok és a portugálok használtak, használnak ADF (szerű) változatot. Szóval, díszletnek, álcahálóval félig letakarva jók voltak a ceremóniára. Mondjuk a videó egésze megér egy misét, ha annyit mondok, hogy tömegkommunikáció előadáson a propaganda fogalmát szeretném bemutatni, arra is tökéletes lenne. | |||||
Block50 | Adatlap | 727390 | 2024. augusztus 6. 20:51 | ||
A hírek úgy szólt hogy európai Falconokat kapnak. Dán, norvég, belga és holland gépeket | |||||
atika | Adatlap | 727389 | 2024. augusztus 6. 20:30 | ||
Az ukránok tragédiája a makettezők öröme lehet. Profán, de sajnos ez van. A "gardróbból" előkerül minden, ami békeidőben kevéssé látható. Az MLU-kra függesztett TERMA PIDS+ pilonok nagyon durvák, igazi XXI. századi cucc! De vannak ott más, érdekes gépek is. A cikkbe ágyazott videóból mentettem képet. Szerintem ezek amerikai nemzeti gárda (ANG) ADF gépei lehetnek(?). Remélem, a Clear Prop! úgy dönt, hogy nekiáll az új 1/72-es F-16-os családnak, és az ADF-ekkel kezdi! | |||||
borisz | Adatlap | 727381 | 2024. augusztus 6. 08:50 | ||
Elég komoly önvédelmi rendszert kaptak hozzá. | |||||
pmheros | Adatlap | 727375 | 2024. augusztus 5. 18:55 | ||
Megérkeztek az első F-16-os vadászrepülők az orosz–ukrán háborúba + videó magyarnemzet.hu/kulfold/2024/08/megerkeztek-az-elso-f-16-os-vadaszrepulok- az-orosz-ukran-haboruba-video | |||||
Zoli | Adatlap | 727011 | 2024. július 23. 19:18 | ||
üdv itt is! Ha jól tévedek ez már kb. az EX verzióhoz hasonló gép. Irigykedek ám, pl. nagyon... Köszi a képeket! z | |||||
p-51 | Adatlap | 727003 | 2024. július 23. 17:01 | ||
Nem fotóztam le a Katari Légierő F-15QA-ját, a Boeing pilótája repült vele, csak az élményre koncentráltam és a nyakamat tekergettem, a telefon a zsebben maradt. Még mindig erős a 15-ös, kár, hogy keveset repülnek vele a repülőnapokon. Helyette később jól körbenéztem a szaúdiakét. | |||||
slowmotion | Adatlap | 725913 | 2024. június 12. 19:00 | ||
Igen, valószínűleg az enyémbe sem kellett volna, mindenesetre tettem bele súlyt. Mondjuk lesz súlya rendesen a kitnek, az biztos. | |||||
vlevi | Adatlap | 725912 | 2024. június 12. 18:42 | ||
Szerencsére a Hornetnek nagyon hátul van a főfutója, ahogy írod, a tengely pedig még hátrébb van. Én 72-ben csináltam Fujimi, Academy lódarazsakat, abba, emlékeim szerint nem kellett. | |||||
medor | Adatlap | 725848 | 2024. június 10. 23:09 | ||
Szia! Egyszerű fizika. A főfutókerekek tengelyénél van a forgatónyomaték. Súly kell az orrkúpba a milliput és a gyanta kiömlők miatt,amit beépítettél. Biztos ami biztos alapon. | |||||
slowmotion | Adatlap | 725760 | 2024. június 9. 00:33 | ||
Hornetnél a forgatónyomatékok viszonyát honnan kell belőni: a főfutóműszár bekötési pontok vonalához, vagy a főfutómű tengelyek vonalához? A Tomcatnél egyszerű, mert ott a főfutószár függőleges, de a Hornet hátrafelé "lógatja" a főfutókat, és csak tippelni merem, hogy a tengelyvonal számít... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 725753 | 2024. június 8. 19:14 | ||
Alapból nem kell bele, de úgy látom, a kiömlőknél nem spóroltál a Milliputtal, úgyhogy szerintem tegyél súlyt az orrkúpba. Nehogy úgy járj, mint én a KP Delfinemmel: makettinfo.hu/index.php :) | |||||
slowmotion | Adatlap | 725752 | 2024. június 8. 18:51 | ||
Hát... semmi függesztmény nem lesz a szárnya alatt, még pilon sem. És már csak az orrkúpban van hely. Akkor gyurmázhatok megint :) | |||||
p-51 | Adatlap | 725747 | 2024. június 8. 18:32 | ||
Nekem nem volt Hasegawa eddig, ami van, az még dobozban, de a Hornetet ismerve én a biztonság kedvéért tennék. Általában megáll, ha függesztmény van a szárnyai alatt, akkor szinte biztos nem ül le, de menj inkább biztosra. Sokra nincs szükség, és hely meg van az orrban. Bár én az utóbbi 5-10 évben szinte minden típusnál áttértem a törzsközépi súlyozásra jó sok ólommal. | |||||
slowmotion | Adatlap | 725745 | 2024. június 8. 18:23 | ||
Urak! Azokhoz lenne kérdésem, aki csinált már Hasegawa Hornetet (Legacy A): kell az orrába nehezék, vagy megáll a talpán anélkül is? Köszönöm! | |||||
Zoli | Adatlap | 725517 | 2024. június 2. 13:45 | ||
Szia, Ha jól tévedek indiai jelzéseket szeretnél, viszont az adatlapod üres, szóval lécci írj egy emailt és megoldjuk. z | |||||
dikens | Adatlap | 725516 | 2024. június 2. 13:06 | ||
p-51 | Adatlap | 724852 | 2024. május 15. 19:28 | ||
p-51 | Adatlap | 724851 | 2024. május 15. 19:24 | ||
Tovább >>> |
Azt tudtam, hogy volt nagy és kicsi beömlő is a GE-hez, de nem értettem a logikáját. Innentől most már tiszta sor, a Rubicon a #86-0262-os. Lesson learned. :)