/ Fórumok /

Tomcat, Eagle, Falcon, Hornet, Flanker, Fulcrum

A 14-es, a 15-ös, a 16-os, a 18-as, a 27-es és a 29-es.

A 6 legjelentősebb harci gép az elmúlt fél évszázadból, 1970 óta. Mindből több, mint 1000 készült, és mindből több százezernyi makett készült műanyagból. Itt lehetne feltenni kérdéseket, információt cserélni velük kapcsolatban, hogy megmaradjon egy helyen az info, ne kelljen a 3 különböző segítségkérő rovatot végigtekerni.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7.
slowmotion 730466 2024. november 15. 01:51
Válasz erre
Ja, jó hamar.
Még szerencse, hogy nem Tőled van a matrica :)

De igazából a következő hozzászólásban már meg is fejtettem a feladványt, mert találtam a neten képeket pont erről a gépről (AB220).

Már ezt is alig várom, hogy csinálhassam. VF-14 + VF-32, JFK'76 speciál
Tibcsi 730433 2024. november 13. 20:36
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy a színes sávok/kardocskák azok a CAG alá tartozó repülőszázadokat jelölik, a hajón szolgáló összeset.

Jó hamar válaszolok, mi? :)
Sennás 730428 2024. november 13. 18:57
Válasz erre
Screenshot_20241113-181051
Screenshot_20241113-181051

Kínai vagy nem gagyi de kisszoba szőnyegen pont jó! megérkezik dobok egy képet ha érdekel valakit:) van Tomcat is!
p-51 729311 2024. október 9. 17:06
Válasz erre
www.f-16.net/f-16-news-article5286.html

Holland sólymok Ukrajnának
p-51 729200 2024. október 6. 20:03
Válasz erre
2022-es Komatsu Airshow
2022-es Komatsu Airshow

Ha valaki nem tudná, hogy a japánok mindenre képesek.
abschattung 728534 2024. szeptember 14. 18:01
Válasz erre
Uraim, nagyon köszönöm, örök hála!
Azt tudtam, hogy volt nagy és kicsi beömlő is a GE-hez, de nem értettem a logikáját. Innentől most már tiszta sor, a Rubicon a #86-0262-os. Lesson learned. :)
p-51 728506 2024. szeptember 13. 19:44
Válasz erre
Én az általad linkelt oldalon két képről nem tudom megállapítani, a másik kettőn számomra nagy beömlősnek tűnik.
A sorozatszámhoz ugyanazt mondanám, mint atika.
atika 728498 2024. szeptember 13. 15:15
Válasz erre
Nagynak kellene lennie: "The large inlet became the standard for F110-powered Fighting Falcons from F-16C Block 30D #86-0262 onward (the so-called "Big-mouths")."
Forrás: www.f-16.net/f-16_versions_article6.html.

Az általad linkelt gép száma: 87-0234, ami a #86-0262 után van, ezért ennek nagynak kellene lennie.
abschattung 728497 2024. szeptember 13. 14:26
Válasz erre
Sziasztok!

Kéne egy kis segítség.
Adott egy F-16C block30F:
www.f-16.net/aircraft-database/F-16/airframe-profile/2260/

Már lehet, hogy én bonyolódtam bele, de jól látom, ugye, hogy ez kis szívós?

Köszi előre is.
Sennás 728447 2024. szeptember 12. 10:07
Válasz erre
Ja inkább én már csúnyának nevezném :( de igyaz elég szétállóak. Inkább Chaplin-nek kéne nevezni mint SuperHornet :)
atika 728446 2024. szeptember 12. 09:55
Válasz erre
Mindig rácsodálkozom, hogy a Super Hornet pilonjai mennyire széttartóak, minél hosszabb a függesztmény (főleg előre), annál látványosabb, hogy nem párhuzamosak.
rod666 728445 2024. szeptember 12. 09:17
Válasz erre
Hát, mivel két, már jól működő fegyver házasságából született, és már a függesztési teszteknél tartanak, eléggé valószínű.
ltom74 728427 2024. szeptember 11. 19:35
Válasz erre
Kemény! Kiváncsi vagyok lesz e sorozatgyártás
p-51 728426 2024. szeptember 11. 18:47
Válasz erre
Az eredeti SM-6-osok 200 tengeri mérföldre visznek, a légi indításúról még nincs adat.
Mindenesetre a Phoenixnek van utódja.
p-51 728425 2024. szeptember 11. 18:44
Válasz erre
p-51 728424 2024. szeptember 11. 18:42
Válasz erre
p-51 727474 2024. augusztus 9. 22:30
Válasz erre
Az f-16.net szerint az E-596 és E-599 jelű dán gépek álltak szolgálatba.
Serial no. 80-3596 és 80-3599
Az elmúlt évben többször hír volt, hogy a pilótákat Romániában képzik.
Az instructional airframe-ről még nem ír adatot a weboldal, de a két lengyel ex-ADF gép mellett úgy emlékszem, korábban mások is éltek már ezzel a megoldással, és jellemzően valamikori ADF-ek jutottak ere a sorsra.
atika 727446 2024. augusztus 8. 10:56
Válasz erre
A cikk szerzője kicsit alaposabb, közérthetőbb volt és illusztrálta is a leírtakat.

Nekem csak feltűnt, hogy a ceremónia statikus gépei és a "bemutatót" repülő F-16-osok között ordító különbség van és még az is lehet, hogy nem egy időben és egy helyen lett felvéve mind az, amit a videóban elénk tálalnak.
Az instructional airframe teória meg adta magát, mert a lengyeleknél láttam erre példát korábban (ők bizonyítottan amerikai, az AMARC-ból kikonzervált ADF-eket kaptak).
KarBal 727438 2024. augusztus 7. 21:56
Válasz erre
xxtomcooperxx.substack.com/p/first-ukrainian-f-16ams2

Bocsanat, nem forditom le, de a gugli segit, ha kell. Mas is hasonlora jutott, mint amit atika irt
Zoli 727434 2024. augusztus 7. 20:22
Válasz erre
De, az, nem tudtam róla. Igaz, nem láttam az összes, nyugati állam által üzemeltetett és valamikor modernizált gép fotóját, de amit igen, azon mind cserélték, ebből azt a logikus következtetést vontam le, hogy fából van, tehát boszorkány...
Az embargós államok gépein nyilván nem meglepő a régi torkolat, sok példa van a támogatás nélküli tovább üzemeltetésre (iráni F-14 stb...).
De elhiszem, hogy létezik modernizálás után meghagyott régi torkolatos gép.
z
atika 727433 2024. augusztus 7. 20:19
Válasz erre
Gépágyútakaró
Gépágyútakaró

Ha már F-16-os ritkaságokról, érdekességekről van szó. Ez sem mindennapi látvány. Használatban a gépágyú takaró!
atika 727432 2024. augusztus 7. 20:04
Válasz erre
Nem tudatlanság, az ember ép ésszel nem gondolná.
Én is nagyon meglepődtem, amikor először láttam a pakisztáni gépeken. A pakisztáni téma nem vonzott és nincs is hozzá matricám.
Utána keresgéltem még és lett egy nyugati is, de nem találom, pedig végigpörgettem a gépemen az F-16-os mappát. Most úgy rémlik, hogy belga volt, de ezt inkább nem is írtam ide. :)
...remélem megtalálom, vagy lementve, vagy a neten ismét.
Zoli 727431 2024. augusztus 7. 19:59
Válasz erre
Zoli 727430 2024. augusztus 7. 19:58
Válasz erre
OK, akkor én vagyok tudatlan, de még nem láttam nyugati modernizált gépen régi torkolatot. Nem baj, ma is okosabb lettem. A venezuelai gépeken is a régiek voltak, ha jól tévedek anno azokat se a gyártó modernizálta.
z
atika 727429 2024. augusztus 7. 19:50
Válasz erre
Valós
Valós
Doboztető - rossz
Doboztető - rossz

Igen, ez a baj pl. az egyik új Kinetic készlettel is, ami a dán ET210-es lajstromszámú F-16BM-et adja ki. A valóságban kisvezérsíkos, a doboztetőre meg a Kineti a művésszel olyat rajzoltatott, amihez van alkatrész a dobozban. Hajlítják a valóságot.
p-51 727428 2024. augusztus 7. 19:42
Válasz erre
p-51 727427 2024. augusztus 7. 19:41
Válasz erre
Képernyőkép 2024-08-07 193943
Képernyőkép 2024-08-07 193943

Ha már a régi alkatrészekről beszélgetünk:
(és a dánokról is)
Ezt egy YouTube videóból vágtam ki, mert én nem fotóztam (nem is tudok repülőő repülőket), csak néztem.
Jó kis vízszintes vezérsíkja van, nem?
atika 727426 2024. augusztus 7. 19:28
Válasz erre
F-16AM (MLU) Pakistan
F-16AM (MLU) Pakistan

Persze a kép lemaradt, ahogy a hozzászólás többi része is.

Nyugati is előfordult, ha újra elém kerül, akkor majd feltöltöm ide.
Onnan tudom, hogy keresgéltem sokáig, hogy lehessen az 1/72-es Hasegawa-ból MLU-t építeni, ami gyárilag a korait adja, fixen, a törzsre öntve.
atika 727425 2024. augusztus 7. 19:25
Válasz erre
Tessék, egy modernizált példány. Igen, ez pakisztáni.
Zoli 727424 2024. augusztus 7. 19:18
Válasz erre
Nem láttam olyan bármikor modernizált gépet, amin ne cserélték volna le a gépágyú torkolatot, a nyugati példányoknál kizártnak tartom. Embargós felhasználóknál előfordulhat, ugye Pakisztán se kapott jó ideig semmit a típus megvásárlása után.
z
Zoli 727423 2024. augusztus 7. 19:15
Válasz erre
Elnézést, az a hozzászólás kimaradt...
z
atika 727422 2024. augusztus 7. 19:13
Válasz erre
"Még a gépágyú torkolat is az első szériákra jellemző, amit elvileg rég lecseréltek."

Mondjuk ez a legkevésbé perdöntő, az újabb jellemzőbbm nyilván, de a pakisztáni AM(MLU) gépeken a mai napig feltűbik a korai változat.
atika 727421 2024. augusztus 7. 19:10
Válasz erre
Pont ezt mondom én is (ld. #727389 és #727392 hozzászólásom)! :)
Zoli 727420 2024. augusztus 7. 19:07
Válasz erre
Jaaa, az tényleg más, szerintem csak díszlet... Még a gépágyú torkolat is az első szériákra jellemző, amit elvileg rég lecseréltek. Talán a földi kiszolgálók képzésére szolgáló példányok, de kizártnak tartom, hogy repülőképesek.
z
atika 727417 2024. augusztus 7. 18:47
Válasz erre
Segédanyag
Segédanyag

"A gépek egyedi jellemzői alapján ezek exdán F-16AM típusoknak tűnnek."

A videón a mozgó, repülő gépek AM-k (MLU-k). OK.

De én a statikus gépekről beszélek (azt is vágtam ki a videóból). A ceremónia statikus gépei szerintem ADF-ek, ráadásul repképtelen instructional airframe-k. A madárszeleteló antennák nem az AM (MLU) típusra jellemzők és a fényszórók sincsenek az orrfutó aknaajtóra áthelyzve. Ráadásul a perdöntő függóleges vezérsík részt letakarták álcahálóval, vö. propaganda videó.

A Clear Prop! kérdésben teljesen egyetértek.
Zoli 727415 2024. augusztus 7. 17:58
Válasz erre
Szia,

A gépek egyedi jellemzői alapján ezek exdán F-16AM típusoknak tűnnek. Az tuti, hogy nem ADF, de azt nem zárom ki, hogy valami demo gépek.
A Clear Prop! tényleg kiadhatná a típust (amúgy az összeset...), nem is lepődnék meg rajta, viszont nagyon örülnék.
z
atika 727392 2024. augusztus 7. 05:21
Válasz erre
Éppen ezért érdekes, ráadásul a videóban kettő is feltűnik (kb. 2:00-nál).
Szerintem ezek repképtelen, ún. instructional airframe-k.
A lengyeleknek is van ilyen, kettőről biztosan tudok, az egyik a #80-0549, a másik a #80-0561, ezeket a festés betanulásának céljából (for teaching ground crew to paint) használják, és eredetileg amerikaiak voltak.

Európában az olaszok és a portugálok használtak, használnak ADF (szerű) változatot.
Szóval, díszletnek, álcahálóval félig letakarva jók voltak a ceremóniára.

Mondjuk a videó egésze megér egy misét, ha annyit mondok, hogy tömegkommunikáció előadáson a propaganda fogalmát szeretném bemutatni, arra is tökéletes lenne.
Block50 727390 2024. augusztus 6. 20:51
Válasz erre
A hírek úgy szólt hogy európai Falconokat kapnak. Dán, norvég, belga és holland gépeket
atika 727389 2024. augusztus 6. 20:30
Válasz erre
Ukrán F-16 átadó ceremónia
Ukrán F-16 átadó ceremónia

Az ukránok tragédiája a makettezők öröme lehet. Profán, de sajnos ez van.
A "gardróbból" előkerül minden, ami békeidőben kevéssé látható.

Az MLU-kra függesztett TERMA PIDS+ pilonok nagyon durvák, igazi XXI. századi cucc!

De vannak ott más, érdekes gépek is. A cikkbe ágyazott videóból mentettem képet. Szerintem ezek amerikai nemzeti gárda (ANG) ADF gépei lehetnek(?).

Remélem, a Clear Prop! úgy dönt, hogy nekiáll az új 1/72-es F-16-os családnak, és az ADF-ekkel kezdi!
borisz 727381 2024. augusztus 6. 08:50
Válasz erre
Elég komoly önvédelmi rendszert kaptak hozzá.
pmheros 727375 2024. augusztus 5. 18:55
Válasz erre
Megérkeztek az első F-16-os vadászrepülők az orosz–ukrán háborúba + videó

magyarnemzet.hu/kulfold/2024/08/megerkeztek-az-elso-f-16-os-vadaszrepulok- az-orosz-ukran-haboruba-video
Zoli 727011 2024. július 23. 19:18
Válasz erre
üdv itt is!
Ha jól tévedek ez már kb. az EX verzióhoz hasonló gép. Irigykedek ám, pl. nagyon...
Köszi a képeket!
z
p-51 727003 2024. július 23. 17:01
Válasz erre
20240720_092400
20240720_092400
20240720_092530
20240720_092530
20240720_092939
20240720_092939
20240720_092944
20240720_092944
20240720_125118
20240720_125118
20240720_181545
20240720_181545

Nem fotóztam le a Katari Légierő F-15QA-ját, a Boeing pilótája repült vele, csak az élményre koncentráltam és a nyakamat tekergettem, a telefon a zsebben maradt. Még mindig erős a 15-ös, kár, hogy keveset repülnek vele a repülőnapokon. Helyette később jól körbenéztem a szaúdiakét.
slowmotion 725913 2024. június 12. 19:00
Válasz erre
Igen, valószínűleg az enyémbe sem kellett volna, mindenesetre tettem bele súlyt.

Mondjuk lesz súlya rendesen a kitnek, az biztos.
vlevi 725912 2024. június 12. 18:42
Válasz erre
Szerencsére a Hornetnek nagyon hátul van a főfutója, ahogy írod, a tengely pedig még hátrébb van.
Én 72-ben csináltam Fujimi, Academy lódarazsakat, abba, emlékeim szerint nem kellett.
medor 725848 2024. június 10. 23:09
Válasz erre
Szia!
Egyszerű fizika. A főfutókerekek tengelyénél van a forgatónyomaték.
Súly kell az orrkúpba a milliput és a gyanta kiömlők miatt,amit beépítettél.
Biztos ami biztos alapon.
slowmotion 725760 2024. június 9. 00:33
Válasz erre
Hornetnél a forgatónyomatékok viszonyát honnan kell belőni: a főfutóműszár bekötési pontok vonalához, vagy a főfutómű tengelyek vonalához?
A Tomcatnél egyszerű, mert ott a főfutószár függőleges, de a Hornet hátrafelé "lógatja" a főfutókat, és csak tippelni merem, hogy a tengelyvonal számít...
Tibcsi 725753 2024. június 8. 19:14
Válasz erre
Alapból nem kell bele, de úgy látom, a kiömlőknél nem spóroltál a Milliputtal, úgyhogy szerintem tegyél súlyt az orrkúpba. Nehogy úgy járj, mint én a KP Delfinemmel:

makettinfo.hu/index.php :)
slowmotion 725752 2024. június 8. 18:51
Válasz erre
Hát... semmi függesztmény nem lesz a szárnya alatt, még pilon sem. És már csak az orrkúpban van hely. Akkor gyurmázhatok megint :)
p-51 725747 2024. június 8. 18:32
Válasz erre
Nekem nem volt Hasegawa eddig, ami van, az még dobozban, de a Hornetet ismerve én a biztonság kedvéért tennék. Általában megáll, ha függesztmény van a szárnyai alatt, akkor szinte biztos nem ül le, de menj inkább biztosra. Sokra nincs szükség, és hely meg van az orrban.
Bár én az utóbbi 5-10 évben szinte minden típusnál áttértem a törzsközépi súlyozásra jó sok ólommal.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7.