/ Fórumok /

5. generációs vadászok

F-22, F-35, Su-57, J-20, J-31, esetleg F-117 is, és ami még jön. Infók, makettek, festések, stb. cseréje, megosztása, véleményezése
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
halaci 698572 2022. július 20. 20:21
Válasz erre
A cikk szerint német Meteorok. Abban nem vagyok biztos, hogy ez a gép 5. generációsnak minősül-e? OK, formailag az F-35 és az F-22 zabigyerekének tűnik, de az, hogy nincs belső fegyvertere (majd a következő fejlesztési fázisra tervezik csak) az erősen limitálja a lopakodó képességeit. A hajtómű thrustvector képességeiről sincs szó (bár ettől még lehet, hogy van ilyen).
Mondjuk ezeket az F-4-ek és F-5-ök leváltására szánják, arra ezek nélkül is minőségi ugrás lenne. Az alig hat és fél éves fejlesztési időért meg külön tisztelet.
p-51 698568 2022. július 20. 18:51
Válasz erre
Érdekes a has alatt félig sülyesztett 4 rakéta. Gondolom, BVR.
p-51 698567 2022. július 20. 18:50
Válasz erre
p-51 695208 2022. március 29. 19:00
Válasz erre
p-51 692610 2022. február 3. 22:39
Válasz erre
Szerintem ezt s kis időt már várjuk ki, és a Gripeneket majd váltsuk inkább 6. generációssal... :)
Zoli 692588 2022. február 3. 10:14
Válasz erre
Szerintem mindegy a verzió, mert mind feljavítható a legújabb V szintjére, inkább az állapot lehet fontos. Persze azért a használtak is minél modernebbek, annál később ér rá a közös modernizálás.
Egyetértek a darabszámmal, legalább ennyi vadászgép kellene, de azok is inkább F-35, mint Gripen legyenek. De az F-16 is sokkal jobb lenne. Mindegy, ez van...
z
atika 692587 2022. február 3. 10:02
Válasz erre
Bizony. 32 MLU Falcon - még akkor is, ha lesz benne néhány BM is - igen komoly erő.
Továbbra is azt gondolom, hogy - ezek után meg különösen - hogy nekünk legalább 3×16 (Kecskemét, Pápa, Debrecen) legmodernebb Gripen kellene, ha már nem F-16-ost vettünk.
Zoli 692586 2022. február 3. 09:34
Válasz erre
Igen, a norvég 16-osok is benne vannak a cikkben. Ők döntöttek jól.
z
p-51 692583 2022. február 3. 09:03
Válasz erre
Úgy látszik, elégedettek a Lockheed-dal. Amúgy most rendeltek 32 exnorvég Falcont az eddigi 16 mellé.
Zoli 692582 2022. február 3. 08:54
Válasz erre
p-51 691858 2022. január 8. 19:19
Válasz erre
Valamikor jelentett be igényt a Japán Raptor vásárlásra, gondolom a Hasegawa gyorsan lecsapott a lehetőségre. Már nem emlékszem, miért nem kapták meg.
p-51 691857 2022. január 8. 19:18
Válasz erre
magyaralba 691479 2021. december 28. 19:05
Válasz erre
Az F-14-el kapcsolatban tévesek az információid... nem volt marketing baleset az Iráni eladás. Nagyon is céltudatos volt, mert abban az időben a Sah igencsak Amerika barát volt... sőt hova tovább nagy mennyiségű F-16 megrendelést adtak le, engedélyezték a gépek exportját is csak hát közbeszólt az iráni belpolitikai fordulat... a fegyverkezés célja az volt hogy a Szovjeteket a kaukázusi fronton is ébren tartsák, úgymond több fronton kelljen hideg háborúzni.
Az F-14 pedig fel volt ajánlva Izraelnek is megvételre. Több izraeli teszt Pilota megjárta az államokat és repültek, tesztelték a gépeket párhuzamosan MDD F-15-el, hogy a legjobb döntést tudják meghozni... az F-15 szervizigénye , hajtóműveinek megbízhatósága és repülési paraméterei voltak amik végül döntőek voltak. Az F-14A-k hajtóművei híresen megbízhatatlanok és nagyon munkaigényes darabok voltak... és hát valljuk be a közel légihari repülési paramétereiben sem hozta az elvárt szintet... szóval ezért nem látsz Dávid csillagos F-14-t nem pedig azért mert exportra soha nem akarták kivinni a típust... nyílván az iráni fiaskó után sokkal meggondoltabban (vagyis azt hiszik) születtek meg a döntések, hogy mit lehet exportálni és mit nem.

Az F-22 pedig valóban soha nem volt exportra tervezve de erről szót sem ejtettek sehol. Amit furcsállottam és le is írtam az annyi hogy már megvan a menetrend a típus kivonására (feltételezett de írásban foglalt) mialatt a nála jóval öregebb típust esetében erről még nem is nagyon beszélnek.
magyaralba 691478 2021. december 28. 18:52
Válasz erre
Altengernagy valamiért úgy érzem megpróbálsz politikai színezetet adni a hozzászólásodnak...
myROB 691455 2021. december 27. 20:08
Válasz erre
Nem egy két újat szerettek volna. 180-190 körülire kértek ajánlatot (mert megvannak még a gyártáshoz szükséges sablonok) csak sajnos a beszállítói láncot újra felépíteni nem lett volna olcsó. Valami 200 millió $ körül lett volna darabja.
Aztán az lett a döntés, hogy inkább megy a pénz a PCA projekre, mert addig olcsóbb az F-35 a Boeing-nak meg dobtak egy kis megrendelést az F-15EX-re a Nemzeti Gárda számára.
Altengernagy 691421 2021. december 27. 09:27
Válasz erre
Hah a fhransziaknak is belelog a keze a bilibe) A dolgok jelenlegi allasa szerint 2038ra Allahot fogjak imadni (oroszul) )))
A csucsos toronykupak sem gyenge, habar minaretnek kicsit alacsony)
jammie 691420 2021. december 27. 09:21
Válasz erre
Az F-22 soha nem volt export termék. Olyasmi mint az F-14. Abból is csak egy marketing baleset miatt került Iránba néhány. Évekkel ezelőtt olvastam, hogy jó lenne 1-2 újat gyártani (gondolom a veszteségek pótlására), de a gyártáshoz szükséges sablonok, eszközök eltűntek/megsemmisültek. Gondolom ezért is figyelemre méltó az a javítás amiről a cikkben írtak.
magyaralba 691418 2021. december 26. 22:42
Válasz erre
pang
pang

hopp a köp meg lemaradt...
magyaralba 691417 2021. december 26. 22:40
Válasz erre
Egy elképzelés a francia Marine Nationale új 2038-as hadrendbe állításra tervezett nukleáris repülőgép hordozójáról. PANG néven fut a program, mágneses katapulttal és új fékhorgos elfogó rendszerrel lesz felszerelve... ami mosolyogtató a képen hogy ismeretlen, feltételezhetően lopakodó technikával készült gépek sokasága áll a fedélzeten mialatt az orr részen egy ősreg E-2XY Hawkeye készülődik felszállásra... :)
magyaralba 691416 2021. december 26. 22:19
Válasz erre
De azért van egy fontos info a cikkben, nevezetesen a F-22 nem lesz egy következő F-16 vagy F-15... azaz nem fogják a végletekig uprgradelni mert már most megvannak a tervek leváltásának levezénylésére és folyamatban van egy váltó típus kifejlesztése,,, Érdekes, hogy milyen hatalmas összegeket beleöltek a programba és már a váltásra is meg van az "ütemterv" mialatt a hetvenes években tervezett Light Weight Day Fighter azaz az F-16 még mindig gyártásban van (igaz exportra, de akkor is)
Weizi 691364 2021. december 23. 18:28
Válasz erre
p-51 691050 2021. december 12. 16:38
Válasz erre
p-51 691049 2021. december 12. 16:36
Válasz erre
F35 finn gyártás
F35 finn gyártás

A Finm légierő oldalán találtam.
borisz 691048 2021. december 12. 16:01
Válasz erre
Áhh, hogyne. :)
p-51 691046 2021. december 12. 13:35
Válasz erre
Bocsi, túloztam, 68 olyan rovat van, amibe utoljára 2019-ben írtak. Szerintem jó,ha vannak. Olyanok,mint a tartalékba eltett alkatrészek a makett dobozában. Most éppen nem kell, de lesz olyan pont, ammikor nagyon jó,hogy nem dobtuk ki. Ha az 5-6 új rovat így jár, az se baj. Valamikor,valakinek hasznosak lehetnek, ha meg nem, elférnek.
p-51 691045 2021. december 12. 13:29
Válasz erre
Az adminok jó ötletnek tartották ezeket az új rovatokat. Ha működni fognak, akkor semmi gond. Ha nem, akkor meg kb. mindegy, hogy 200, vagy 205 olyan rovat van, amibe ritkán írnak.
Ha tényleg kell szerinted egy ekranoplán rovat, készíts egyet! Én annak is tudnék örülni, mert érdekes téma.
Ha meg gúnyt, vagy iróniát fejez ki a véleményed, akkor igazán sajnálom, hogy ez a rovat ekkora problémát okoz Neked.
Zoli 691044 2021. december 12. 12:51
Válasz erre
Szia,

Nem emlékszem, hogy a finnek részt vettek volna eddig a fejlesztésben és/vagy gyártásban, de azt el tudom képzelni, hogy valami javítóbázist később kialakítanának, akár a Valmet üzemeiben, esetleg egyes részegységek gyártását is kiszerveznék oda. Gondolom az F-18 már nem sok munkát fog adni nekik, viszont a környező országok is rendszeresítették az új típust, szóval pár évtizedre lenne megrendelésük, bár Dánia, Norvégia, Hollandia részt vett a fejlesztésben is.
z
Zoli 691042 2021. december 12. 12:39
Válasz erre
Szia,

Ha földhözragadtként szigorúan a példáidat nézem, nem is vicces. Na jó, talán az ekranoplán tényleg az lenne, a kb. egy kapható típus miatt; azt meg be lehetne tuszakolni valami általános rovatba. Űrrakétáknak és civil gépeknek létezik már rovat, viszont az egyre terjedő UAV makettek akár kaphatnának külön rovatot, ha még nem lenne.
De először szerintem szelektálni kellene, a feleslegeseket megszüntetni, az összevontakat (pl. sci-fi és űrhajó) szétbontani, az ugyanazon témájúakat (pl. segítség) összevonni. Azt nem tudom, hogy megoldható-e, vagy csak túl sok munkát igényelne...
z
borisz 691041 2021. december 12. 12:19
Válasz erre
Kéne még oár külön topik az ekranoplánoknak, űrrakétáknak, civil gépeknek, pilóta nélkülieknek, meg egy csomó mindennek, nem? ;)
p-51 691023 2021. december 11. 17:37
Válasz erre
Csak a címet olvastam, nem tudom, ennek is beleszállnak-e a gyártásába, az F-18-ból sokat ők raktak össze, azt hiszem a Valmet-nél. Hát, tudnak élni.
Zoli 691019 2021. december 11. 13:44
Válasz erre
A finnek is az F-35-öst választották:
www.msn.com/hu-hu/hirek/other/finnorsz%C3%A1g-bev%C3%A1s%C3%A1rolt-vad%C3%A1szrep%C3%BCl%C5%91kb%C5%91l/ar-AARGGyB
Kiegészítés: ha jól tévedek még legalább a hollandok, olaszok, izraeliek, ausztrálok és szingapúriak is az F-35 mellett döntöttek, illetve már repülik is, de talán vannak még rendelések rá. Az ára ellenére is elég népszerű.
z
p-51 690680 2021. december 2. 22:54
Válasz erre
z
z

Zöldike.
p-51 690452 2021. november 27. 19:36
Válasz erre
22n
22n

A kép persze lemaradt.
p-51 690451 2021. november 27. 19:35
Válasz erre
A király új ruhája.
Kellett is már, öregszik, unatkozik egyedül a trónon...

eurasiantimes.com/f-22-raptor-worlds-deadliest-fighter-jets-new-reflective-coating/