| Tovább >>> |
| Tibcsi | Adatlap | 743514 | ma 12:40 | ![]() | |
|
Távol áll tőlem, hogy kétségbe vonjam a veterán (pilóta?) szavait, csak jelzem, hogy egy homokviharban a látótávolság kb. 0 (azaz: nulla) méter. Ha egy ilyenbe valaki 500 lábon belerepül, az nem a sajtát lábán fogja elhagyni a gépet... Előzmény: (743513) kervil ma 12:19 | |||||
| kervil | Adatlap | 743513 | ma 12:19 | ![]() | |
|
Nem hiszem, hogy a pontos időjárási terminológiák a lényegesek ennek a kiragadott részletnek az esetében, és nyilván homokvihar és homokvihar között nagy különbség van. Minden vihar "homokvihar" a sivatagban abban az értelemben, hogy rögtön hordja az erős szél a nagyon finom homokot, és nyilván a festéklegyalulás puszta ténye is jelzi ezt. De tekintve, hogy egy öböl-háborús veterán írta az előző sorokat, aki lehúzott pár hónapot a sivatagban, azért higgyük már el neki, hogy talán mégis látott némi homokot és tapasztalt ilyen-olyan szintű homokvihart is :) De ha érdekel benneteket, leírom az előző napi naplóbejegyzésének a "homokviharra" vonatkozó részét, amiben tehát az a bizonyos festéklegyalulás történt: "100 miles east of KKMC, we descended to 500 feet and cruised down there for a while. As we get closer to our destination, it got hazier and cloudier down low, so we climbed up to 5,000 feet and prepared for an instrument approach. The weather was rapidly deteriorating, and all the base had available was a PAR (precision approach radar) approach, so Zim and I split up. Since my fuel level was lower then his, he let me do the approach first. As I turned onto a base leg, ninety degrees to the runway and ten miles out, approach control reported the runway visibility as a mile and a half. Thirty seconds later, they said it was one mile. A minute later it was three quarter of a mile, then a quarter of a mile. As I was starting down the glideslope, they reported one-eighth of a mile, which was below our legal minimum. Since I'd already begun the approach, it was legal for me to continue, but I was beginning to doubt whether I'd be able to see enough to land. All I could see was light brown haze below me and light gray haze above and to the sides. There was just enough visual reference to land, so I planted the tires on Runway 13 and peered ahead through the haze and blowing sand, looking for a taxiway to lead me off the runway. Zim made it in fifteen minutes after me. The weather was still horrendous, with blowing sand and fog." | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 743508 | ma 11:22 | ![]() | |
|
Dehogynem. A homokból a hajtómű melegebb részein gyakorlatilag üveg lesz, ami szépen rátapad a hajtómű belsejére. Nem véletlenül kerülték el az izlandi vulkánt, amikor kitört. Szerintem a "homokvihar" kifejezés itt erős túlzás lehet, vagy még nem látott igazi homokvihart, aki írta... Szerintem... :) | |||||
| MFP patrol | Adatlap | 743507 | ma 11:12 | ![]() | |
|
nem vagyok egy mérnök beállítottságú,hogy hogy nem okoz problémát a hajtóműnek egy ilyen vihar? | |||||
| kervil | Adatlap | 743506 | ma 10:59 | ![]() | |
|
Most olvasom Buck Wyndham: Hogs in the Sand: A Gulf War A-10 Pilot's Combat Journal című könyvét. Tegnap egy makettezői szempontból is érdekes részletre bukkantam. Egy homokviharban történt repülés másnapján írta a következőket: "At 1230, we put on our flying gear and walked out to our Hogs, which looked especially ugly and badass, since almost all the paint had been sandblasted from the leading edges of the wings, tails, and engine inlets during our flight in yesterday's sandstorm." Magyarul egyetlen homokviharba repülés is legyalult szinte minden festéket a szárnyak, a farokfelületek és a motorbeömlők belépőéleiről. | |||||
| medor | Adatlap | 743089 | 2025. november 25. 21:18 | ![]() | |
|
Sziasztok! Pár hónappal ezelőtt végül kiadta az Airfix ezt a 'festést' a Chinook HC.1 makettjéhez. Ember legyen aki nekiáll. Szerintem a demo maketten sem lett túl valósághű. www.super-hobby.hu/zdjecia/8/3/5/70259_0_1752239029263.jpg Lehet még mindig 'p-51' filctollas megoldása a nyerő ennél a mintánál. | |||||
| borisz | Adatlap | 732707 | 2025. január 14. 08:27 | ![]() | |
|
Nem új szerszámos ez! 😀 2015-ös az eredeti szerszám, ez meg valamikor tavaly nyáron jött ki. :) Néhány éve sikerült valami 3000 ft körül vennem egy HAR.3-t | |||||
| medor | Adatlap | 732700 | 2025. január 13. 22:21 | ![]() | |
|
Nagyon szép új szerszámos makett az Airfix-től: www.super-hobby.hu/products/Westland-Sea-King-HC.4-62125509.html A helikopter teljesen 'összehajtogatható'! | |||||
| borisz | Adatlap | 722614 | 2024. március 26. 22:59 | ![]() | |
|
Ha valaki nem tudná fejből, hogy ez mely készleteket takarja, az kezdje el dúdolni magában a CCR-től a Fortunate son-t. Na, az a gép! :D | |||||
| medor | Adatlap | 722613 | 2024. március 26. 22:07 | ![]() | |
|
Az Italeri 088-as készlete mellé nemrég beszereztem a MisterCraft D56-os makettjét. Leginkább a 'Desert Storm'-os matricák miatt,de ahogy nézem az oldalgéppuskák alkatrészei még használhatóak lesznek a maketthez. Ez lesz a következő építésem. | |||||
| Sennás | Adatlap | 718738 | 2024. január 14. 21:19 | ![]() | |
| Sennás | Adatlap | 718527 | 2024. január 11. 15:43 | ![]() | |
| Sennás | Adatlap | 718256 | 2024. január 7. 13:35 | ![]() | |
| Sennás | Adatlap | 718244 | 2024. január 7. 10:53 | ![]() | |
| Sennás | Adatlap | 718240 | 2024. január 7. 10:35 | ![]() | |
|
Köszönet neked is Petikém! Amúgy BUÉK neked is,bocsánat kimaradtál a szilveszteri SMS-ből. Na a lényeg frankó de kicsi. Jó lenne egy rámpa a hummer mögé amin felhajt de ez olyan cseppem kézzel beemelik. Érdekes hogy azok M1038as sima ponyvásban vannak a kicsi meg egy komolyabb páncélozott dobozosban.(na ennek még a számát se tudom,kvra ki kell deríteni). Viszont akkor fuckbilladen:( lehet mégis ez a kicsi lesz csak nem kap rámpát a hummer. | |||||
| Petibá | Adatlap | 718220 | 2024. január 6. 22:13 | ![]() | |
| Sennás | Adatlap | 718214 | 2024. január 6. 20:54 | ![]() | |
| Sennás | Adatlap | 718213 | 2024. január 6. 20:50 | ![]() | |
|
Szevasz! Neked is. Valami rémlett csak igen kicsi még egy HMMWV mellett is. De kösz a tippet. Na alakúl majd valami. | |||||
| slaviamarksman | Adatlap | 718212 | 2024. január 6. 20:29 | ![]() | |
|
Gáborom búék , már itt is árult valaki ilyet korábbiakban www.super-hobby.hu/products/Explosive-Ordnance-Disposal-Specialists-Robots.html | |||||
| Sennás | Adatlap | 718200 | 2024. január 6. 17:40 | ![]() | |
| Sennás | Adatlap | 718198 | 2024. január 6. 17:39 | ![]() | |
|
Helló! 1:35 méretben gyárt valaki ilyen vagy hasonló műanyag/gyanta "bomba kereső" robotot. Köszi | |||||
| medor | Adatlap | 717918 | 2024. január 2. 23:24 | ![]() | |
|
Sziasztok! Tibcsi: Köszi! Hogy én mekkora "vakegér" vagyok.Ott volt a válasz az oldalon... Borisz: Én ekkora munkának nem állnék neki.Elképzelhető,hogy működne a két makett összedolgozása,de nekem jó lesz az ESCI/Italeri makett.Nem rossz az sem.Ráadásul mint írtam a 'C' matricaváltozat jó is,ellentétben a gyártó által ajánlott 'A' utasítással. | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 717843 | 2024. január 2. 09:52 | ![]() | |
|
Szia, a kérdéses hengeres valami egy "QRC 84-02A Infrared Countermeasures (IRCM) Set". Az információ innen származik: www.dstorm.eu/pages/loadout/hercules.html B.Ú.É.K! :) | |||||
| borisz | Adatlap | 717838 | 2024. január 2. 08:50 | ![]() | |
|
Szia! Passzolom a tubust, első tippem rakétablokk, de nem hiszem, hogy a zavarókonténer mellé raknák, még megpörköli... Hanem, pont írni akartam, hogy Italeri maketthez ígyis, úgyis venned kell matricát. Arra gondoltál, hogy veszel egy Zvezda C-130H-t és abba pakolod át az Italeri soecifikus alkatrészeit? Nem olcsó mulatság, de szerintem időben bőven visszahozza az árát. | |||||
| medor | Adatlap | 717831 | 2024. január 2. 03:07 | ![]() | |
|
Sziasztok! Folytattam egy kis nyomozást az Italeri 1:72-es AC-130H 'Hercules'-ével kapcsolatban. Régóta a szekrényem mélyén lapul,néha előveszem és nézegetem.Bátorság kell hozzá. Átvett ESCI makett,viszont negatív panelezésű nem úgy mint az Italeri saját makettje. Nem tudom van-e köztetek olyan aki megépítené mostanában ezt a gépet. (Főleg,hogy hasonló árban kapható már a Zvezda AC-130J makettje ami szebb kidolgozású.Viszont nem Desert Storm-os és H változatra átalakítani nem kis munka és pénz.Ráadásul a hozzá való matricákat is be kellene szerezni.) De ha már matricák! A referenciák keresgélése közben jutottam el oda,hogy megint mellément az Italeri matricázási utasítása! Az (A) matricán szereplő 50046-os AC-130H "Proud Warrior" az 1989-es panamai invázió során volt alkalmazva és végül 12 ananász sziluettet kapott bevetési jelzés gyanánt a 'Just Cause' hadművelet alatt.Az Öböl-háborúban nem vett részt,hiába írják ezt róla. A (B) jelzésű matricán 33129-es jelzéssel a "First Lady" szerepel.Ez volt az első sorozatgyártású Hercules!1955. március 10.-én gurult ki a gyártósorról C-130A típusként,még az úgynevezett 'római orr'-al.Az AC-130A-ra való átalakítását 1968 tavaszán kezdték meg.1968 telén már a thaiföldi Ubon légibázisra küldték,ahová december 14-én érkezett meg.Innen felszállva Vietnám felett repült bevetéseket. Később átalakították AC-130H típusra és megkapta a jellegzetes 'delfin orr'-ot az erősebb hajtóműveket és a 4 tollú Hamilton légcsavarokat valamint a nagyobb tűzerőt is az évek folyamán.1995-ben küldték végleg nyugdíjba.Jelenleg a floridai Eglin légibázis melletti USAF múzeumban megtekinthető.Itt még lehet pontos is az utasítás. Egyedül a (C) matricasoron található AC-130H 96573 jelzésű "Heavy Metal"(?) Hercules volt ott az Öböl-háborúban.A matricázási rajzon erre még utalás sincs.De szerencsére erről fotók is találhatóak a neten,nem is egy.Sajnos a matricák színei nem mindenhol passzolnak,de szerintem aki ügyes az javítani tudja ezt vékony ecsettel. Talán tudtam segíteni kicsit. Viszont nekem is lenne egy kérdésem.A képen szereplő hengeres valami az AN/ALQ-119 elektronikus zavaró mellett az mi lehet a TER tartón? www.dstorm.eu/pictures/nose-arts/hercules/usa/69-6573_3.jpg www.dstorm.eu/pictures/nose-arts/hercules/usa/69-6573_7.jpg | |||||
| medor | Adatlap | 715392 | 2023. november 11. 00:25 | ![]() | |
| aldebaran | Adatlap | 712203 | 2023. augusztus 15. 12:30 | ![]() | |
|
@medor, @magyarbala, köszönöm a segítséget! Na így már bele merek vágni a dologba. :) | |||||
| medor | Adatlap | 712190 | 2023. augusztus 15. 01:00 | ![]() | |
|
Szia! Köszi! Akkor így a másik (3-11) változat lesz a befutó. Ezt simán össze lehet hozni a matricalapról.A gyári szám sincs felfestve. (Furcsa,hogy a saját gépeiket sem ismerik.Italeri mi így szeretünk...) :D | |||||
| magyaralba | Adatlap | 712189 | 2023. augusztus 15. 00:37 | ![]() | |
|
Szia! 1990-91-es Desert Shield és Desert Storm egy átfestési program kellős közepén érte a tengerészgyalogság Harrierjeit. Néhány gép már megkapta az új szürke-szürke festést melynek mintázata hasonló arra amit a z AV-8B Pluszok kaptak de a flotta nagyrészét még a zöld-szürke korábbi standard szerinti festéssel érte a háború. Gyorsan kellett valamit ad-hoc kitalálniuk. Így a szürke-zöld festés gépek zöld terep mintáit egyszerűen átfújták szürkére, mint ahogy te is gondoltad. Néhány gépre némi arab feliratot bevetési jelzésket festettek jellemzően a VMA-231 The Ace of Spades sqn gépeire. Az általad említett gép is ezt az ad-hoc jelleggel az öböl régióra kitalált ideiglenes festést festették. Az üzemeltetési feliratokat vagy letakarták vagy újra festették... De pl amit te feltettél ö7-es gép szárny felső felületéről lemaradt a felségjel és a MARINES felirat is... Javasolnám az Osprey Combat Aircraft könyvét amiben elég sok érdekes infót találsz a gépekről és a bevetésekről is. | |||||
| magyaralba | Adatlap | 712188 | 2023. augusztus 15. 00:16 | ![]() | |
|
A legnagyobb probléma a matricalapon szereplő 3-32 hoz tartozó MM szám (Matricola Militare- Katonai szériaszámként fordítható) abszolút nem stimmel... és semmilyen adatbázisban nem lelhető fel hogy valóban részt vett a török bázisról bármiféle bevetésben... csak az Italeri festési útmutatója mondja... | |||||
| medor | Adatlap | 712185 | 2023. augusztus 14. 22:49 | ![]() | |
|
Szia! Ha a konkrét 05-ös gépet építenéd a VMA-331 "Bumblebees"-től akkor használhatod a Monogram fekete matricáit a szürke/szürke géphez. Egy dolog változott. Maga a repülőgép. A makettben még a 162072 gyártási számúhoz találsz matricát. A háborúban viszont már a 162083-as gyári számhoz tartozott a 05. Ezt kell összeollóznod és meg is vagy. | |||||
| medor | Adatlap | 712183 | 2023. augusztus 14. 22:37 | ![]() | |
|
Sziasztok! Köszi mindenkinek a hozzászólást/segítséget. 'magyaralba' azért az Italeri utasításait nem veszem készpénznek soha. Mondjuk azt ők is írták,hogy az 50000 repült órás festés csak '92-ben került a gépre.Viszont ha megnézed amit 'Johnie' linkelt akkor ott látszik egy '89-es valamint egy '91-es "DS"-os variáció a gépről. Csak ugye fotó nincs. Ez utóbbiról szerettem volna segítséget kérni. De úgy néz ki marad majd az amiről fotó is van a '3-11'-es oldalszámú. | |||||
| aldebaran | Adatlap | 712176 | 2023. augusztus 14. 21:28 | ![]() | |
|
Nem akarok plusz matricát venni. Engem igazából az érdekel mi változott a zöld/szürke festéshez képest. Ahogy a harmadik képen látni, a 07-nél a jelzéseket sem fújták fel teljesen. | |||||
| joshe | Adatlap | 712175 | 2023. augusztus 14. 20:58 | ![]() | |
| aldebaran | Adatlap | 712174 | 2023. augusztus 14. 20:44 | ![]() | |
|
Sziasztok! Van egy 1:48 Monogram AV-8B-m és szeretnék egy olyan gépet építeni belőle, ami az Öböl-háborúban repült. A gyári matrica a VMA-331 05-ös számú gépéhez való, egy zöld/szürke festéshez '86-ból. Ez a Harrier '91-ben a USS Nassau fedélzetéről repülte a bevetéseket, szürke/világos szürke festéssel. Jól látom és gondolom, hogy egész egyszerűen a zöld mintát átfújták világos szürkére, majd felfújták rá az eredeti jelzéseket? Magyarán az össz változtatás a zöld helyett a világosszürke festék? | |||||
| magyaralba | Adatlap | 712164 | 2023. augusztus 14. 10:34 | ![]() | |
|
Folyt... Ott is sántít a dolog hogy az Italeri matricalapon az olasz hadsereg regisztrációs száma MM6445 vagy 8445 (nem látom pontosan a neten elérhető képeken) viszont minden más adatbázisban a 3-32 fedélzeti számú gép száma MM 6545, gyárszáma pedig 683-6545. Végére pedig egy képes bizonyíték a nevezett gépről, ahol azt írják hogy a 50.000 repült órás festés 1992-ben került felfestésre... szóval ezek alapján kijelenthető hogy az Italeri nagyon nagy valószínűséggel megint kamuzott és összekeverte a dolgokat... a gép ilyen festéssel létezett de a matricalapon szereplő MM szám hibás és tévesen adta meg azt hogy a gép öböl-háborúban szerepelt ezzel a festéssel. | |||||
| magyaralba | Adatlap | 712163 | 2023. augusztus 14. 10:15 | ![]() | |
|
Medor, Az Italeri festési útmutatójára azért nem tenném fel a fizetésem... sajnos sokszor bizonyulnak a gyártók matricái illetve festési mutatói hibásnak... a desertsitorm.eu oldal szerkesztője több helyről tájékozódik és információi pontosak. Ahol kétségei vannak azokat a táblázatban jelzi is... szóval azt az adat bázist inkább nevezném referenciának mint az ITA festését... Maradj inkább amellett a festés mellett amiről van fotó bizonyítékod is... akkor nem hibázhatsz nagyot... | |||||
| Zoli | Adatlap | 712161 | 2023. augusztus 14. 07:46 | ![]() | |
|
Szia, Ez tényleg érdekes, viszont annyira nem meglepő, mert némely alakulat 2003-ig használta a típust. A vadászgép hiányt később Tornado F.3, majd F-16 bérléssel igyekeztek csökkenteni több-kevesebb sikerrel, szóval mindent a végsőkig használtak, azt is el tudom képzelni, hogy az öbölben még akár bevetést is repültek. Ha még nem nézted meg, ajánlom a 32-es verzió bemutatóját, talán találsz némi hasznos információt a típusról, bár az itt lévő képen nem a Te géped szerepel: www.themodellingnews.com/2018/10/in-boxed-italeris-f-104gs-starfighter.html Viszont az Italeri szeretni kutyulni a dolgokat, nem a matricák minőségével van a gond, hanem a pontosságukkal... Ha ez segít, és megtalálom..., erről a lapról tudok adni számokat stb: www.scalemates.com/kits/sky-models-sky-72-062-lockheed-aeritalia-f-rf-tf-104g-and-s--1181079 z | |||||
| Johnie | Adatlap | 712157 | 2023. augusztus 14. 00:24 | ![]() | |
|
Medor ,utólagos engedelmeddel mellékelem magyaralba részére az útmutató grafikáját ... | |||||
| medor | Adatlap | 712156 | 2023. augusztus 14. 00:04 | ![]() | |
| magyaralba | Adatlap | 712155 | 2023. augusztus 13. 23:37 | ![]() | |
|
De a desertstorm.eu oldalon kérdéses gép a 3-32 nem is szerepel, nincs a listán azok a gépek között amiket a törököknél állomásoztattak... honnan van az info hogy a 3-32 is ott volt Erhac-ban? | |||||
| magyaralba | Adatlap | 712154 | 2023. augusztus 13. 23:33 | ![]() | |
|
Az első képen 1984-es festéssel látható a kérdéses gép a második képen pedig 1988 v 1989-es... festés ami a legközelebb áll a 1991-es török deployment-hez. Ha csak nem esett át nagyjavításon vagy váltott századot Akkor az az állapot lehet mit keresel. Sajnos több kép egyenlőre nincs gépről... nekem. | |||||
| medor | Adatlap | 712152 | 2023. augusztus 13. 23:00 | ![]() | |
|
Sziasztok! Kis érdekesség ami meglepett,de lehet ti tudtatok róla: Az Olasz RF-104G Starfighterek még a Desert Storm idején is repültek bevetéseket az "ACE Guard" hadművelet folyamán '91-ben. Az Italeri 'No.1296' 1/72-es makettjében vannak is hozzá alkatrészek ('MB GQ-7A' pilótaülésre hasonlító alkatrészek,Orpheus konténer) és matricák. De "szokásukhoz híven" nagyon összekuszálták a dolgokat ez utóbbinál. Ami biztos: A '3-11' oldalszámú gép alacsony láthatóságú oldalszámokkal kis méretű felségjelzésekkel,a sok színes matrica elhagyásával és az Orpheus felderítőkonténer alkalmazásával megépíthető. www.dstorm.eu/pictures/nose-arts/f-104/mm6529_1.jpg A másik a '3-32' oldalszámú gép. Ezt írják Desert Storm-os nak. Viszont fotót nem találtam,de elképzelhető hogy repült Irak felett. Ebben az esetben is a kis méretű felségjelzésekkel és oldalszámmal. A 'Boszorkányok' is alacsony láthatóságúak (feketék) voltak a beömlőn. Jó lenne kibogozni. Egy Hasegawa makettet építenék majd az Italeri matricáival amit egy kedves debreceni makettezővel csereberéltem nemrég. De dönteni még nem sikerült a két festés között. Az első a befutó,mert találtam róla fotót. Viszont a második jobban tetszik.Ha lenne kép róla nektek megköszönném. | |||||
| TAMÁS78 | Adatlap | 712025 | 2023. augusztus 10. 11:45 | ![]() | |
|
Itt alighanem megtalálom. Köszi, Zoli! | |||||
| Zoli | Adatlap | 712024 | 2023. augusztus 10. 11:37 | ![]() | |
| TAMÁS78 | Adatlap | 712022 | 2023. augusztus 10. 11:04 | ![]() | |
|
Sziasztok! F-117-tel kapcsolatban kérnék segítséget. Az analóg műszerek uralta műszerfalról mikor tértek át a többfunkciós kijelzőkre? Egészen konkrétan az Öböl-háború alatt melyik verzióval repültek a gépek? Tamás | |||||
| medor | Adatlap | 710369 | 2023. június 14. 00:15 | ![]() | |
|
Sziasztok! Nincs véletlenül valakinek meg ez a matricaív? www.scalemates.com/kits/uprise-ur72212-f-14a-tomcat-vf-84-desert-storm--1471396 Az egyikre vevő lennék! Ha nincs,akkor érdekelne még két makettezőt a háromból változatból kettő? Utánanéztem,a matrica ára ~9-10 $. A postaköltséget még nem tudom, mert azt csak regisztráció után tudom megnézni. gmlacko@freemail.hu | |||||
| Zoli | Adatlap | 709871 | 2023. június 1. 18:03 | ![]() | |
|
Szia, Valószínűleg így is volt, én se találtam semmit más hasonló festésű gépekről, szóval úgy néz ki tényleg nemcsak egy turnézó gépet festettek át, hanem kettőt..., amik jó eséllyel repültek a viharban bevetéseken is. z | |||||
| Zoli | Adatlap | 709870 | 2023. június 1. 17:59 | ![]() | |
|
Szia, Igen, ezek teljesen más gépek, és én is arra jutottam, hogy a kísérleti festésnek valószínűleg semmi köze a viharhoz. Sok más típuson is kísérleteztek hasonlóval. z | |||||
| medor | Adatlap | 709835 | 2023. június 1. 01:09 | ![]() | |
|
Szia! Igen.Ezek mások.Ez a fotó a leírás szerint '89-ben készült kísérleti festés volt a nevadai sivatagban.(De nem hozta meg a kívánt hatást.) Csak a hátsó gép (152928) vett részt a harcokban,de már ismét szürke/szürke színekben. 1991.01.18.-án lelőtték,a személyzet meghalt. (Ez a 'dstorm.eu'-n is így van.) A (149943) csak a tenger alatt lett "bevetve" 1996-ban Florida partjainál, a híres "Intruder Reef" mesterséges zátony létrehozásakor. | |||||
| Tovább >>> |