Tovább >>> |
borisz | Adatlap | 729616 | 2024. október 18. 18:50 | ||||||||||||||||||||||||
A Trumpeter SzU-27-ein, meg azok leszármazottain is van csík, az Academy F-14 és F-16 készletein is. Én üzenem neki. Előzmény: (729612) Tibcsi 2024. október 18. 15:32 | |||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 729612 | 2024. október 18. 15:32 | ||||||||||||||||||||||||
kervil | Adatlap | 729610 | 2024. október 18. 11:32 | ||||||||||||||||||||||||
Csak a legutolsó bejegyzésre pillantottam rá, de aki ki van akadva a kabintetőn végigfutó "csíkon", az nem sokat konyít a dolgokhoz... | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 729608 | 2024. október 18. 11:15 | ||||||||||||||||||||||||
Ezt a bejegyzést én is olvastam, csodálkoztam, hogy egy 2007-es Tamiya készlettel ennyi bibi van... 🤔 | |||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 729607 | 2024. október 18. 11:00 | ||||||||||||||||||||||||
Gyerekek! Létezik, hogy egy Tamiya Viper ilyen gagyi legyen? Én nem akarom elhinni... Szerintem itt inkább a humánfaktor játszik... Vagy ahogy Hofi mondta:"- Ha a kacsa nem tud úszni, akkor nem a víz a hülye!" Szerintetek? Ez lenne az: www.facebook.com/share/p/GUTQ7p4jzRjVZTve/ | |||||||||||||||||||||||||||
dikens | Adatlap | 729088 | 2024. október 3. 23:26 | ||||||||||||||||||||||||
Volt rajtam szemüveg. :) Ez valójában csak egy burkolólemez, azért tojás, hogy lekövesse a törzs alsó kuntúrját. Ettől még maga a hajtómű egy teljesen kerek történet. :) | |||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 729087 | 2024. október 3. 22:47 | ||||||||||||||||||||||||
Hali! Bár lehet parallaxis hiba, de nem az aljuk lapított a fúvókáknak? | |||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 729084 | 2024. október 3. 22:15 | ||||||||||||||||||||||||
Üdv! Jók a képek!, számomra nagyon hasznosak, főképp az harmadik összehasonlító. Látom az OFF hozzászólásban a lamellás 16mm -es értékedet, ez lett mostanra a számomra a fontosabb adat. Köszönöm szépen! Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||
dikens | Adatlap | 729082 | 2024. október 3. 21:39 | ||||||||||||||||||||||||
Szia, mellé tettem a Revell-t referenciának, mert teljesen más formájú, mint a Hasegawa, pont az általad kért piros méretnél van jelentősebb eltérés. A japó sem teljesen kerek, amint látod, viszont a német ellapított az egyik oldalán. Magasságra majdnem egyformák. | |||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 729081 | 2024. október 3. 20:12 | ||||||||||||||||||||||||
Nagyzo | Adatlap | 728791 | 2024. szeptember 21. 23:18 | ||||||||||||||||||||||||
Eszmélelen jó! Bitang festés! | |||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 728787 | 2024. szeptember 21. 21:09 | ||||||||||||||||||||||||
Eszméletlen jó lett! | |||||||||||||||||||||||||||
Ste | Adatlap | 728776 | 2024. szeptember 21. 17:28 | ||||||||||||||||||||||||
Kedves Kollégák! F-16 AM block20 Tigermeet 2009. 1/48 Kinetic F-16A (2022) + Kinetic F-16AM (2011) Tigermeet matrica, +Master Models pitot, + saját 3D nyomtatott ülés + 3D Smokewinder + 3D nyomtatott forszázsgyűrű (a kiömlő viszont gyári). MRP festékek, Mr. Hobby GX lakkok. Küzdelmes befejezés volt, a Kinetic hibásan adta meg a matrica alá a függőleges vezérsík színét a 2011-es kitnél (aki ezt szeretné elkészíteni, fontos hogy fehér alapszín kell ott a matrica alá!), és az új matrica megérkezése közel fél évig tartott... és nem volt az sem küzdelmek nélküli... De a vezérsík visszacsiszolása és újrafestése után végre elkészültem vele. Csak a függőlegesen lévő a matrica, a csíkozást festettem. A Kinetic új kiadását hibái ellenére kifejezetten megszerettem, készül is belőle még két belga bemutatógép (Dark Falcon és X Falcon). ;) A makettet szívből köszönöm Tomi! 🤝 Nélküled nem szánom rá magam a Tiger gép elkészítésére! Jó makettezést! Ste | |||||||||||||||||||||||||||
G.D | Adatlap | 728093 | 2024. augusztus 31. 12:15 | ||||||||||||||||||||||||
Nem - bár jó lenne:D | |||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 728081 | 2024. augusztus 30. 21:08 | ||||||||||||||||||||||||
G.D | Adatlap | 728074 | 2024. augusztus 30. 14:14 | ||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 727174 | 2024. július 29. 11:17 | ||||||||||||||||||||||||
Nagyon szépek! | |||||||||||||||||||||||||||
Ste | Adatlap | 727130 | 2024. július 28. 09:46 | ||||||||||||||||||||||||
Kedves Kollégák, egy páros építés vette kezdetét (mondjuk ez kicsit szokatlan. Nem a páros mivolta, hanem hogy csak kettő egyszerre ;) ). A tél végén elkészült block 42-es have glass Stingers, majd a négy hónapja a Kinetic válaszára várva, remélem ideiglenesen félbeszakadt 2009-es belga Tigermeet gép építése meghozta a kedvem két újabb belga bemutató gép építéséhez. Az egyik az X Falcon, a másik a Dark Falcon lesz. Mindkettőt az új Kinetic alapon indítom, és ehhez a Heller készletét vettem alapul, amely ugyan a fegyverzetek kereteit nem, ám a strukturális erősítések fémmaratását tartalmazza. Ezen gépekhez úgyis csak Smokewinder fog kelleni. :) (Meg ahogy nézem, a maratásoknak is csak egy része...) A kabinokhoz a Red Fox Studio 48019 számú, a block 50-eshez és Tamiya alapkithez készített műszerfal 3D gyantáját használom fel. Mivel az MLU felújításon átesett block 20-as gépek a block 50-es szintre kerültek felműszerezésre, lényegében egyezik a műszerfal. Viszont az MLU gépek kabinja (a padlólemezt és a hátfalat leszámítva) az NVG előkészítés okán fekete alapszínt kapott, így szükség volt a 3D műszerfal világosszürke részeinek átfestésére. Ez meglehetősen egyszerű volt, egy 000-ás ecset és a Mr. Finishing Surfacer 1500 black festék segítségével. A festést követően a kérdés az volt, hogy a Tamiya készlethez tervezett 3D műszerfal mennyire fog illeszkedni az új Kinetic készlethez. És az eredmény az, hogy bár szinte mindenhol szükség volt minimális korrekcióra, de az elenyésző mértékű volt, így a végeredmény igazolta a várakozásomat: amíg a RedFox kiadja a dedikáltan Tamiya-ra igazított szettjét, addig is lehet bátran építeni ezzel is a Kinetic kabinját. Közben haladtam a kötelező (fehér) elemek előkészítésével majd festésével, hogy végre összeállhasson a géptest. A fehér elemek megfestése és lakkozása után a kabin is megkapta a matt lakkot, és ezzel végre elérte azt az egységes képet, ami a szándék volt. Most itt tartok, ha érdekli a kedves Társaságot a folytatás, szívesen beszámolok majd arról is. Az építés triviális részeit nem gondolom bemutatni, a fentiekben is inkább az eltérésekre mutattam rá. :) üdvözlettel: Ste | |||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 727020 | 2024. július 23. 22:05 | ||||||||||||||||||||||||
Egyetértek! De ha már ott voltam, lefotóztam. Nekem is az egyszerűbbek tetszenek. | |||||||||||||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 727019 | 2024. július 23. 22:02 | ||||||||||||||||||||||||
De jó festések nagyon tetszenek | |||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 727012 | 2024. július 23. 19:25 | ||||||||||||||||||||||||
Nekem ezek nagyja túl csicsás, de azért a lo-viz jordán egész pofás így. A görög gépek meg meglepően tiszták. Köszi a képeket! z | |||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 726999 | 2024. július 23. 16:52 | ||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 726604 | 2024. július 7. 11:56 | ||||||||||||||||||||||||
Szia, Jó választás, tetszik ez a festés. Itt láthatsz még pár képet róla: www.f-16.net/aircraft-database/F-16/airframe-profile/3103/ www.flightaware.com/photos/aircraft/900731 www.jetphotos.com/registration/90-0731 www.planespotters.net/photo/767442/90-0731-united-states-air-force-general-dynamics-f-16cg-fighting-falcon www.keymilitary.com/article/ohio-stingers Állítólag Kecskeméten is járt ez a gép 2017-ben. A korábbi festéseket azért hagytam benne, hogy minél több képed legyen róla, illetve láthatók legyenek a különbségek, ha voltak egyáltalán. z | |||||||||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 726600 | 2024. július 6. 23:22 | ||||||||||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 726596 | 2024. július 6. 22:29 | ||||||||||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 726594 | 2024. július 6. 20:14 | ||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 726584 | 2024. július 6. 11:06 | ||||||||||||||||||||||||
Szia, Szerintem egyszerűbb lenne kiválasztani egy konkrét gépet és arról keresni képeket, akár gyári szám alapján (nem mindet fogod megtalálni). Ha megvan, akkor még több képet keress, mert a folyamatos fejlesztések miatt ugyanaz a példány másképp is kinézhetett, és ez a festésére is igaz. Az új alkatrészek nemcsak a belső műszereket érintik, de a műszerfalak, oldalkonzolok kialakítása is változott. A külső különbségek lehettek pl. antennák, szenzorok, érzékelők stb mellett a kerekek, pilonok, vezérsíkok, gépágyú torkolat, fényszórók, lemezburkolatok, szellőzők stb. A gyártó elvileg a legkorábbi verzió átépítését is vállalja a legújabbra, szóval tényleg nem mindegy az időpont. Tehát azt kell eldöntened, hogy melyik gépet építenéd melyik időszakból. További jó hír, hogy több országban is gyártották, felújították, átépítették a típust eltérő alkatrészekkel, a helyi igények vagy megrendelők óhaja szerint. Lehet még fokozni, nem kevés gép gazdát is cserélt, így azt is ellenőrizni kell, hogy ki volt az első tulaj, illetve milyen verzió volt az alap, és aztán az milyen módosításokon esett át. A fegyverzet is kérdés, mert ugye nem minden változat tud alkalmazni bármilyen fegyvert. Nem akarom elvenni a kedved, inkább meghozni a kutatáshoz, áss mélyre, ameddig csak lehet. Vannak nagyon jó kiadványok (DACO, Detail&Scale stb), amik sok támpontot nyújtanak, hogy mit kell keresni, de egyik sem teljes, az összes verzió összes lehetséges eltérését egyik sem tartalmazza. Továbbá rengeteg walkaround galériát is találsz, a gugli is segít. Ha van már terv, úgy mi is könnyebben tudunk segíteni. Sok sikert! z | |||||||||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 726581 | 2024. július 6. 10:24 | ||||||||||||||||||||||||
Megjegyzés; a lenti cikkben a táblázat a makettezés szempontjából érdekes, látható (visible), azaz kívülről is megfigyelhető különbségekre koncentrál, a kabint illetően csak a HUD-ot említi. Továbbá a Block 30 szériánál fontos tudni, hogy az első GE hajtóműves nagy beömlős (MCID) gép gyári száma 86-0262. Az ez előttiek GE hajtóműves, de kis beömlős (NSI) formában épültek meg. | |||||||||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 726577 | 2024. július 6. 09:42 | ||||||||||||||||||||||||
Az egyik legjobb és egyben talán legrövidebb összefoglaló a témában, különösen a végén a táblázat, az amit érdemes "megtanulni". Viper változatok: www.cybermodeler.com/aircraft/f-16/viperversions.shtml. | |||||||||||||||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 726574 | 2024. július 6. 08:29 | ||||||||||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 726573 | 2024. július 6. 08:08 | ||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! olyan kérdésem lenne kezdő F-16os építőként hogy milyen külső jegyek alapján lehet meg különböztetni melyik milyen változat itt erre gondolok hogy (Blok 10,25,30,32,40,50,60?) hol lehet ezt meg nézni? néztem fotókat és ugye ott írják is melyik változat de nekem nem tűnt fel külső különbség vagy ami meg zavart hogy F-16c-ben látok F-16A hajtóművet a C-nem az új hajtó mű volt ezek szerint mindegyikben? én még tanulom ezt a típust azért kérdezek ilyen hülyén hangzó kérdéseket nagyon régen építettem én F-16ost italerit de akkor ezeknek a jegyeknek nem volt ilyen fontos része az építésnek és örültünk hogy lehet kapni most már vannak szép készletek (nem kevés összegért) egy kettőt valószínű hogy én is veszek de csak a matricáik miatt makett terén maradók az öreg italerinél olvastam hogy hogy hibás makett de az ár a mai világban e mellett szól köszönöm előre is a segítséget | |||||||||||||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 726523 | 2024. július 4. 13:42 | ||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 726488 | 2024. július 3. 18:44 | ||||||||||||||||||||||||
Háromszög F-16-ra, van? Van. Milyet parancsol? Sötetszürke van? Van. Világos? Az is. Nem is tudom, mindkettő tetszik. Nem lehetne egyszerre mindkettő? De, b...dmeg. Lehet. | |||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 726487 | 2024. július 3. 18:41 | ||||||||||||||||||||||||
uly | Adatlap | 725640 | 2024. június 5. 14:45 | ||||||||||||||||||||||||
Igen. Csak egy kicsit felturbózva. Pl az ALE-50, meg plusz fém maratásban a merevítők. | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 725512 | 2024. június 2. 11:20 | ||||||||||||||||||||||||
uly | Adatlap | 725511 | 2024. június 2. 10:56 | ||||||||||||||||||||||||
Ezt most találtam. - Valaki találkozott már ezzel a készlettel? - Erről az oldalról rendelt már valaki? www.1999.co.jp/eng/10442886 | |||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 725041 | 2024. május 20. 21:58 | ||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 725040 | 2024. május 20. 21:32 | ||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 725037 | 2024. május 20. 20:51 | ||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 724924 | 2024. május 18. 06:02 | ||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 724288 | 2024. május 3. 22:29 | ||||||||||||||||||||||||
Szia! Persze voltak más kialakításúak is. Illetve az új gépekbe sem teljesen ilyet tesznek. De nagy általánosságban kijelenthető,hogy az F-16 katapultülése (ACES II) így néz ki. Ráadásul a prototípusokban ha jól tudom akkor ESCAPAC ülések voltak anno. | |||||||||||||||||||||||||||
Ste | Adatlap | 724177 | 2024. május 1. 09:25 | ||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Az ACES II azért kicsit több változatban létezik, és "azok a kis izék a fejtámla két oldalán" is eltérőek lehetnek. Íme egy belga F-16A MLU ülése (történetesen a Dark Falcon bemutatógép éppen). A szenzorok láthatóan nem fixen kifelé állva vannak, hanem behajtható, itt behajtott állapotban. Ezek a korai ACES II-esek. Ste | |||||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 724119 | 2024. április 29. 22:48 | ||||||||||||||||||||||||
Szia! Ez egy Falcon ülése: www.ejectionsite.com/anon1/F16ACESlt.jpg Ez pedig egy A-10 ülése: www.ejectionsite.com/anon1/A10ACESlt.jpg Mindkettő 'ACES II' csak más a kialakításuk. | |||||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 724084 | 2024. április 29. 01:35 | ||||||||||||||||||||||||
Ja, hogy azok a kis izék a fejtámla kéz oldalán külön vannak öntve! No hát akkor már rendelem is. Apropó, a QB72087-es (F-16D ülés, 2 db) is tök ugyanaz, csak harmadával olcsóbban? | |||||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 724082 | 2024. április 29. 00:26 | ||||||||||||||||||||||||
Szia! Nem volt. A Falcon ülései úgy néztek ki mint a QB alkatrésze. Az Aires 'ACES II' pedig az A-10,F-15,F117... gépeken volt jellemző. Könnyen felismerhető az F-16 ülése mert csak ott volt középső foganytyú. A többinél a pilóta térdei mellett volt egy-egy. A középső viszont hiányzott. | |||||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 724080 | 2024. április 28. 23:40 | ||||||||||||||||||||||||
Uraim, Nem vagyok annyira jártas az ACES II-es ülésekben (sem). Létezik, hogy volt egy korai és egy késői változata? És azt jól tippelem, hogy a holland bemutatós gép (a narancssárga-fekete) a késői verzióval volt felszerelve (pl Quickboost 72013), a Thunderbirds gépei pedig a régivel (pl Aires 7051)? | |||||||||||||||||||||||||||
Ste | Adatlap | 723313 | 2024. április 11. 12:06 | ||||||||||||||||||||||||
:) A szem máshogy érzékel mint az egyszerű CCD érzékelők. A keverékem felfestve, szabad szemmel nézve leginkább a 2-es területen látható résznek látszik, szóval ha az tetszik, akkor tényleg csak ajánlani tudok egy próbát, megéri. | |||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 723307 | 2024. április 10. 23:09 | ||||||||||||||||||||||||
Jól összeszedted! Egy ideje nézegettem már az F-22 és az F-35 festését, hogy maketteken nagyon ritkán találják el. | |||||||||||||||||||||||||||
Ste | Adatlap | 723305 | 2024. április 10. 21:44 | ||||||||||||||||||||||||
És végül pedig egyetlen kép a have glass természetes fényben való fotózásáról: A három jelölt terület pontosan azonos festékkel, színnel, rétegekkel van fújva! Az 1. és 2. terület mindenben azonos, míg a 3-as annyiban különbözik, hogy félfényes Mr. Color GX lakk helyett matt GX van ráfújva zárórétegként. Az 1-esen a november végi kékes, kicsit felhős ég kékje, a 2-esen a terasz barnás tónusa, a póttankon meg a matt effektje látszik. Ismétlem, a három szín egyezik. Talán ez picit elgondolkodtatja a fotók alapján színekről megingathatatlan véleményeket megfogalmazókat :);) |
Tovább >>> |