/ Fórumok /

Gyufamakett

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza  
1.,2.
1., 2.
makatamas 286228 2010. augusztus 7. 10:47
Válasz erre
üdv mindenkinek.

érdeklődök egyre inkább a gyufa makettek iránt.
az előző magasles nagyon megtetszett és meg is szeretném építeni a közeljövőben.

ehhez lenne pár kérdésem.

az egyik hogy a gyufához melyik ragsztót érdemes használni faragasztó pillanat ragasztó stb?

én pl henkel faragasztón gondolkodtam.

másik kérdésem hogy tudtok e olyan magyar oldalakról ahol bővebben foglalkoznak gyufamakettezéssel.

ragasztás nélküli kockától egészen  a komoly házakig.

előre is köszi
Diablo 286227 2010. augusztus 6. 16:26
Válasz erre
Első magaslesem

Ezzel az egyszerű makettel kezdődöttt minden.
Első magaslesem
Magaslesem
Magaslesem
A két magaslesem
A két magaslesem
Nagyvad etetőm
Nagyvad etetőm
Padlásteres a kicsike
Padlásteres a...
Héja csapda 1
Héja csapda 1
Héja csapda 2
Héja csapda 2
Láda csapda 1
Láda csapda 1
Láda csapda 2
Láda csapda 2
Larsen csapdám 1
Larsen csapdám 1
Larsen csapda 2
Larsen csapda 2
Első repülőm. Egy kis kihívás a csapdák után
Első repülőm. Egy...
Profil kép
Profil kép
Messerschmitt Bf 109 F-2
Messerschmitt Bf 109...
Egy jó kép
Egy jó kép
Néhány nap elteltével új gép után néztem
Néhány nap eltelt...
Újabb profil kép
Újabb profil kép
Heinkel He 111 közepes bombázó
Heinkel He 111 kö...
Egy újabb jó beállítású kép
Egy újabb jó beá...
A Lambda osztályú komp hajó
A Lambda osztályú...
Azt sajnálom egyedül, hogy magátol nem tud repülni
Azt sajnálom egyed...
profil kép
profil kép
A "szélvédő" műanyag flakonból készült, itt kezdtem el használni elöször
A "szélvédő" mű...
A hajó far része
A hajó far része
A három Birodalmi AT-AT lépegetőm
A három Birodalmi...
Sok gondot okozott, hogy lábra állítsam őket
Sok gondot okozott,...
A darabokban fekvő roncsoktól nem volt szivem megszabadulni... még szerencs
A darabokban fekvő...
Közel 3 hónap után "életre" keltek, mint az ősi világ, elfeledett istenei
Közel 3 hónap utá...
A "szélvédő" már rutinosan felkerült a lépegetőre
A "szélvédő" már...
És egy kis lélegzet vétel után vissza tértem a Luftwafféhoz
És egy kis lé...
Generáció váltás, pedig nincs köztük egészen fél év
Generáció váltás...
Hatalmasat fejlődött a különbség
Hatalmasat fejlődö...
Szembe tűnő a különbség a két generáció között
Szembe tűnő a kül...

Itt van minden építményem, időrendben:
Jutas 286226 2010. augusztus 6. 16:10
Válasz erre
Én is megnézném
ambasa 286225 2010. augusztus 6. 16:07
Válasz erre
kombájn 286224 2010. augusztus 6. 12:53
Válasz erre
én kíváncsi vagyok rá
Diablo 286223 2010. augusztus 6. 11:58
Válasz erre
Üdv!

Közel egy éve kezdtem el a gyufából készült makettekkel foglalkozni. Vadász tanuló vagyok, így az első "munkáim" (inkább próbálkozásaim) ezzel kapcsolatosak voltak. Készítettem 2 magaslest, vadetetőt, és 3 különböző típusú csapdát. Ezután a Luftwaffe után kezdtem nagyobb érdeklődést mutatni. A lesek, és csapdák után egy kicsit nagyobb falatra vágytam, így egy Messerschmitt Bf 109-es F2-es típusát készítettem el mindössze 2 nap alatt. Mivel első repülőnek nem is lett olyan rossz hát folytattam, így született meg a szintén Lufwaffe kötelékeiben szolgáló Heinkel He 111-es típusú közepes bobmázó. Mivel az eredeti gépek szinezése nem hasonlít a gyufa színére, így temperával festettem őket, de mivel a kezdeti nehézségek miatt a gépek kissé szögletesek lettek, a festés nem a legszebb. Ráadásul a méretük megeggyező, ami annyiból gáz, hogy a Heinkel, közel kétszer akkora valójában, mint a kis vadászgép. Egy hosszabb pihenő után a Star Wars felé fordultam. Kedvenc járművem, a Lambda osztályú komphajó. Kisebb nehézségeim akadtak ismét, de az esetből tanulva a következő gyártásnál használtam, amit tanultam. Három Birodalmi AT-AT lépegető született meg a kezem alatt. Az építésük egyszerre folyt, egy-egy lépés különbséggel. Sokáig gondot okozott, hogyan állíthatnám lábra őket. A négy oszlop szerű láb nem volt képes elviselni a lépegetők robosztus testét. Ez a dolog többször is nagyon felbosszantott, és nem egyszer akartam megszabadulni a darabokban fekvő "kudarcaimtól", de nem volt hozzá szivem. Közel három hónap várakozás, és kerülgetés után mégis újra ragasztót ragadtam, és erősítettem a lábakon, de ez még mindíg nem volt elég. Ekkor úgy döntöttem, hogy megteszem, amit nem akartam. Hurkapálcákból készítettem merevítőket, melyek a lépegető két oldalán, hátul, és elől is megtartják azt. Ezután az álom befejeződhetett, és egy kis "diorámába" állíthattam őket. Néhány napi pihenő után vissza tértem a Luftwaffe "kötelékébe", és elhatároztam, hogy egy nagy német légi flottát hozok össze. Az első gép kész van belőle, ami mi lehetne más, mit az annak idején pályafutást indító Messerschmitt Bf 109 F-2-es típusának a feljavított változata. Az első gép, és az új gép között hatalmas a külömbség, pedig csak valamivel több, mint fél év választja el őket. Ha kíváncsi valaki valamelyik építményemre, szívesen töltök fel képet.
Építész 286222 2010. április 19. 23:22
Válasz erre
Az a nagyszerű, hogy bármit meg tud építeni ezekből a szögletes hasábokból...bármit, bármilyen görbületet, ívelt formát telejesen pontosan
Építész 286221 2010. április 19. 23:18
Válasz erre
Ez az ember egy valóságos mnűvész. Elképesztő amit tud. Azt kell mondjam mi itt a fórumon amatőrök vagyunk Hozzá képest...
Stefan 286220 2010. április 19. 10:30
Válasz erre
ATT00001.
ATT00001
ATT00002.
ATT00002
ATT00003.
ATT00003
ATT00004.
ATT00004
ATT00005.
ATT00005
ATT00006.
ATT00006
ATT00007.
ATT00007
ATT00008.
ATT00008
ATT00009.
ATT00009
ATT00010.
ATT00010
ATT00011.
ATT00011
ATT00012.
ATT00012

Nem tudom volt e már...

"Egy 38 éves férfinek 6 évre volt szüksége, hogy egy várost felépitsen fogpiszkálokból. Ehhez szüksége volt 6 millió fogpiszkálóra és 170 liter ragasztóra.
Egy épületet 6 hónap alatt tud felépiteni, részben mindent létráról épitett. Ő a Tudomány és Technologia Múzeumban Siracusa New-York dolgozik.
Vessetek egy pillantást az ö kreácóira, öt nevezik a legtürelmesebb embernek a földön"

-Vagy csak a legelmebetegebb, de el kell ismerni, hogy jók lettek :)
Építész 286219 2010. február 26. 21:59
Válasz erre
Nagyformátumú, gigantikus munka. Minden elismerésem a készítőjének. Lehet többen csinálták...
Keri 286218 2010. február 26. 20:26
Válasz erre
Hali!
Minas Tirith gyufából:
www.matchstickmarvels.com/MinasTirith.htm
Keri
Csabi 286217 2009. július 30. 13:19
Válasz erre
Hello!
Én szeretnék készíteni egy hajó makettet gyufából, és azt szeretném kérni hogy ha valaki csinált már ilyet az legyenszíves küldjön nekem képeket róla , hogy valahogy el tudjam kezdeni. email: csabi_93@citromail.hu
előre is köszi
Stefan 286216 2008. október 3. 11:46
Válasz erre
biciklisvandor 286215 2008. október 3. 06:33
Válasz erre
Szeretném megmutatni makettjeimet.
bavida 286214 2008. február 14. 16:57
Válasz erre
Hát ez nem semmi!

http://www.origo.hu/auto/20080214-ezust-nyil-gyufabol.html
lucky 286213 2007. július 9. 19:59
Válasz erre
Úgy látszik nem csak mi voltunk piromániások...
korzaar 286212 2007. július 5. 21:22
Válasz erre
és milyen frankon égtek:))) legalábbis mi azzal szorakoztunk, hogy mikor készen voltak akkor meggyujtottuk, meg a western falut is ami szintén gyufábol, meg lécekböl készült
lucky 286210 2007. július 4. 21:03
Válasz erre
Anno, még az általánosban volt egy osztálytársam aki kockákat csinált gyufából.
Akkor volt a kánanán amikor bejöttek a klf színű fejekkel rendelkező gyufák.
Stefan 286206 2007. július 4. 13:01
Válasz erre
tray 286205 2007. április 26. 23:53
Válasz erre
kisrozi 286203 2006. augusztus 6. 20:49
Válasz erre
Konkrétan eszméletlen
csatai 286202 2006. augusztus 6. 16:54
Válasz erre
Egyébként olvava a korábbi hozzászólásokat, nekem a magyar gyártású Korona gyufa, a barna fejű, tökéletesen bevált a makettezéshez, mert szabályos szögletes az alakja és egyenesek is. Persze, vannak kivételek de még akkor is az a legjobb.
ChevyG 286201 2006. augusztus 6. 14:52
Válasz erre
fuuu! hányszor próbáltad felgyujtani, mire eddig eljutottál?! :-O
Szép! Grat!
csatai 286200 2006. augusztus 6. 10:57
Válasz erre
Remélem tetszeni fog:)
Bendeguz 286199 2006. augusztus 5. 04:03
Válasz erre
öcsém, látom téged is elkapott a gépszíj rendesen, amúgy eg gratula, szép lett
csatai 286198 2006. augusztus 4. 21:31
Válasz erre
PIC00014(edited).JPG méret: 45.5 KB
GYUFA6.bmp méret: 117.8 KB
PIC00143(edited).JPG méret: 32.9 KB
PIC00156(edited).JPG méret: 50.8 KB
PIC00148(edited).JPG méret: 35.1 KB
PIC00152(edited).JPG méret: 42.5 KB
Íme pár kép: Ha tetszenek írhatok majd 1-2 részletesebb leírást 1-1 probléma megoldásáról. Mggrendeléseket is elfogadok:D
warbirds 286197 2006. július 20. 21:43
Válasz erre
jahhogy!! köszi
lucky 286196 2006. július 20. 21:40
Válasz erre
Pl bevizezed és már lehet is melegíteni.A melegítés hatására a víz gőzzé válik és a fa hajlíthatóvá válik. Mihelyst kihűlt, a marad a meghajlított formán.
warbirds 286195 2006. július 20. 21:28
Válasz erre
Én csak azt nem értem, hogyan lehet a fát melegíteni?? Biztos van rá magyarázat. Plíííz! :)
kisrozi 286194 2006. július 20. 21:21
Válasz erre
szia

ide nem tudnál párat feltenni?
csatai 286193 2006. július 20. 20:49
Válasz erre
Szasztok Srácok!

Én most raktam össze bolti gyufából egy Honda S2000-est. 1 év mnukám volt, és egész tűrhető lett. A gyufáknak a fejét lávagtam, és melegen hajlítottam őket ey sablonra, így lettek az ívek...Egyébként kabrio lett, a belsőtérhez is igyekeztem gyufát használni, az ülések váza lett ebből, persze benotam az álalam fellehető legvékonyabb műbőrrel:) A műszerfal at festettem,a kormány meg makettgyurmából lett kisütve. Ha érdekel az autó, akkor írjatok e-mailt, küldk képeket. 24Cm hosszú lett...

Van egyébként egy A/4-es méretű berendezett házam is, levehető tetőtérrel, erkélyel, ez majdnem 5 évnyi munkámba tellet, hoszabb megszakításokkal...Ha érdekel, ezekről is küldök képeket, ha kell...

Üdv : Csati (csatai@citromail.hu)
ZomBeeZ 286192 2006. május 25. 17:16
Válasz erre
Unokatestvérem papája katona évei alatt egy csodálatos hajót rakott össze az orosz laktanyák mélyén :)Az is gyufából volt...a vitorlák pedig szárított disznóbőrből...gyönyörű a hajó...:)
tray 286191 2005. március 19. 22:54
Válasz erre
A faterom foglalkozott gyufákkal...

Emlékszem, egy kb. 1 méteres Eiffel-toronyra, meg egy hasonló méretű vitorláshajóra, amit gyufákból rakott össze. Illetve, a hajó testén csak "burkolás" volt a gyufa, az árbócok esztergált farudak voltak, viszont a vitorlák szintén gyufából épültek - ezeket úgy csinálta, hogy megfelelő (boros) üvegre tekerte rá a vitorla papír rajzát, arra tekert egy átlátszó, de kemény fóliát, és ezen ragasztotta össze a cuccott, aminek így szép íve volt.

Tök szép dolgokat lehet így építeni...

Egyébként teljesen kommersz gyufák voltak. A teli doboz gyufát be kell gyújtani (lobban egy nagyot, de nem vészes), majd pár másodperc elteltével be kell csukni, akkor el is alszik. Az eredmény az, hogy a "mérges" vége fekete lesz, de ott még egy elég sötét színből kb. a gyufa feléig halványulva füstös árnyalata lesz a szálaknak.

Ha van kérdés, segíthetek. Én csak 10-12 éves koromban foglalkoztam a dologgal, azóta nem, de ha tudok, segítek...
Mekett 286190 2005. január 11. 19:42
Válasz erre
Hajóácsok azt használják.
Kalóz 286189 2005. január 11. 19:38
Válasz erre
Szerintem válogatni kell a gyártók között, mert nem mindegyik marad az ember kezében vagy száll el, amikor meg akarod gyújtani. Ha ilyet talász, az valszeg makettezéshez is jó lesz.
Mellesleg van gázgyújtó kivitelben is, az jóval hosszabb és vastagabb is. Persze nem mindenhez aklkalmas, mármint a mérete miatt.
Tomi 286188 2005. január 11. 18:33
Válasz erre
Szerintem nincs de brobáld meg hurkapálcával.A vékonyabbik nagyon jó csak parketa ragasztó kell hozá
  286187 2005. január 11. 11:18
Válasz erre
Létezik olyan gyufa amivel lehet makettezni?Mert a boltiakkal sok bajom van.Hol lehet kapni egyáltalán?
<<< Vissza  
1.,2.
1., 2.