Sziasztok!
Köszönöm az érdeklődést, igyekszem majd dokumentálni az építést. Olyan nagy feljavításokra azért nem kell számítani. (futóakna, néhány részlet pótlása a törzsön, kabinban apróbb feljavítások, katapultülések cseréje Eduard kit ülés másolatára, ugyanez a hajtómű esetében is.
Apró haladások:
1, Fődarabok, kabin alkatrészek sorjázva.
2, Kapott egy előfestést a futóakna. Amennyire én ki tudtam venni nem tiszta alumínium színű volt, hanem az a szovjet szürke - alumínium szín. Ezt esetleg valaki megerősíthetné, vagy cáfolhatná. Ezt az árnyalatot hasonlóképpen egyszerűen világos szürke és alumínium szín keveréssel állítottam elő. Hamarosan megkapja a csövek, kábelek imitációját és a koszolást is.
3, A levegőbeömlő elvékonyítása. A valóságban szinte pengeéles, a maketten elég vaskos. Volt mit csiszolni. és még lenne mit, de már nem nagyon merem, mert ha túltolom, akkor elég nehézkes lesz a javítása. Itt jegyezném meg, hogy elég szerencsétlen, hogy az orr rész nem külön alkatrész, mert elég bajosnak tűnik majd, a törzsfelek illesztését eltávolítani az orrnál a belső oldalon. Különösen, hogy elvileg az eredetileg elég bumfordi Mach-kúp már akkor a helyén van. Erre találtam ki megoldást, de azt majd akkor mikor azt megcsinálom.
4, Hajtómű szekcó összeállítva, de úgy döntöttem, hogy az utolsó elemet (remélhetőleg) lecserélem egy Eduardból készült gyantamásolatra, tekintve, hogy az hasonlít az eredetire, míg a kithez adott nem nagyon. |
|
KP108 Mig21UM
|
Szeretnék én is csatlakozni a MIG-21 csoportos építéshez. Kiválasztottam pedig a Kovozavody Prostejov Mig-21 UM változata 1:72-es méretarányban. Egy csillagos, DDR festésű gépet szeretnék megépíteni a Népköztársaság időszakából. A cél egy kevésbé fakult, használatban lévő, de jól karbantartott gép megjelenítése lenne. Hát majd meglátjuk mennyire sikerül ezt a célt elérni.
Egyenlőre a szárazpróbáknál, az anyaggyűjtésnél, és a fődarabok sorjamentesítésénél járok. Azt már látom, hogy a projekt nem lesz egy sétagalopp. Alapvetően dobozból építkeznék, némi házilagos feljavítással. |
Köszönöm az érdeklődést, igyekszem majd dokumentálni az építést. Olyan nagy feljavításokra azért nem kell számítani. (futóakna, néhány részlet pótlása a törzsön, kabinban apróbb feljavítások, katapultülések cseréje Eduard kit ülés másolatára, ugyanez a hajtómű esetében is.
Apró haladások:
1, Fődarabok, kabin alkatrészek sorjázva.
2, Kapott egy előfestést a futóakna. Amennyire én ki tudtam venni nem tiszta alumínium színű volt, hanem az a szovjet szürke - alumínium szín. Ezt esetleg valaki megerősíthetné, vagy cáfolhatná. Ezt az árnyalatot hasonlóképpen egyszerűen világos szürke és alumínium szín keveréssel állítottam elő. Hamarosan megkapja a csövek, kábelek imitációját és a koszolást is.
3, A levegőbeömlő elvékonyítása. A valóságban szinte pengeéles, a maketten elég vaskos. Volt mit csiszolni. és még lenne mit, de már nem nagyon merem, mert ha túltolom, akkor elég nehézkes lesz a javítása. Itt jegyezném meg, hogy elég szerencsétlen, hogy az orr rész nem külön alkatrész, mert elég bajosnak tűnik majd, a törzsfelek illesztését eltávolítani az orrnál a belső oldalon. Különösen, hogy elvileg az eredetileg elég bumfordi Mach-kúp már akkor a helyén van. Erre találtam ki megoldást, de azt majd akkor mikor azt megcsinálom.
4, Hajtómű szekcó összeállítva, de úgy döntöttem, hogy az utolsó elemet (remélhetőleg) lecserélem egy Eduardból készült gyantamásolatra, tekintve, hogy az hasonlít az eredetire, míg a kithez adott nem nagyon.