/ Fórumok /

VITORLÁZÓREPÜLÉS

Mindenki aki repül vagy vitorlázórepül!!!
Vagy aki szeretne!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
Stefan 293696 2006. október 26. 10:34
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy az "A" vizsga az régen egy fokozat volt, méghozzá az, hogy siklottak néhány métert a géppel, de manapság ez már érvényét vesztette, mert már nem a dombra cipelik a gépeket és nem autóval húzzák. Szóval ez nem elméleti fokozat, hanem gyakorlati, csak hagyománytisztelésből meghagyták és ezért "B"-vel kezdenek.
Farkaskoma 293695 2006. október 26. 10:28
Válasz erre
"A" vizsga az elmélet, nem releváns, csak azt jelenti hogy be teheted a fenekedet a gépbe. "B" vizsga 5 önálló iskolakör, és nem kell kitölteni a 72 felszállást, ez csak az irány szám. Általáan ha kb 60 felszállásból simán megvan, ha van valakinek érzéke a dologhoz. Bár találkoztam olyannal is akinek 114 felszállásból még nem volt meg a "B", bár ez szerintem már az oktatót minősíti, nem a növendéket. "C"-nél anny van, hogy 20 percet viszont nem illik túlépni, mert akkor érvénytelen. a "D" pedig 3x fél óra repülés.

Gondolom, hogy viszoont neked maga a jelvény kellene... Régi Mhsz-es repülőklubbok hátsó szobályában az íróasztal fenekén túrkálva lehet még találni... de kivesző kincs. Viszont ha nagyon érdekel, akkor tudok valakit aki ismer egy örgeget, aki még csinál vitorla jelvényeket. Persze mondanom sem kell, hogy nem olcsó...
Stefan 293694 2006. október 26. 09:16
Válasz erre
"A"-hoz már külön sehogy. "B"-hez teljesíteni kell 72 felszállást és 9 feladatot, ezután első egyedül-repülések. "C"-hez pedig 5 percet kell a lekapcsolási magasság felett eltölteni (általában a 10 perces repülést már elfogadják). Már régen volt (sajnos), :( úgyhogy, ha rosszul emlékszem valamire javítsatok ki!
Figaro 293693 2006. október 25. 19:43
Válasz erre
Sziasztok!
Vitorlázó teljesítmény jelvényekhez "A", "B", "C" vizsga
hol lehet hozzájutni?
Figaro
komppeter 293692 2006. október 23. 18:29
Válasz erre
Áhhh,Ilyesfajta barbárságot azért nem követnék el:)
Geronimo 293691 2006. október 23. 18:23
Válasz erre
Aha értem. Azt hittem ez valami ami kívülről is látszik
komppeter 293690 2006. október 23. 18:12
Válasz erre
Arról nincs mert a gép most is bent van egy makettbolt vitrinében.

De nem kell túlbonyolítani...
Felrakod az egyik szárnyat, 2-es fúróval átfúrod a törzset keresztirányban a másik oldalról a szárny tőnél párhuzamosan a villákal úgy hogy a túloldalon felrakott szárnyat is átfúrd,majd szárnyat cserélsz és a másik oldalról ugyanezt megcsinálod a már kifúrt lyukon keresztül,
ezután mindegy hogy a csapot a törzsbe vagy a szárnyba rakod-jól fog illeszkedni.

Üdv
Geronimo 293689 2006. október 23. 17:54
Válasz erre
Nem a válfa :)
Hanem az a tartó csap a szárnytőnél amiről írtál

Jó lett végül a törzs. már le is alapoztam. Egyedül alul az első és a középső kerék között nem ért össze rendesen és ott pillanatragasztóval tömítettem de nem teljesen lett fehér a csík. Simának sima. De még jön a festés is. szóval remélem végül jó lesz
komppeter 293688 2006. október 23. 17:27
Válasz erre
K?p 211.jpg méret: 70.4 KB
Talán ezen jobban látszik.
Én amúgy mindent pillanatragasztóval ragasztok mert nincs türelmem kivárni a többi ragasztó száradási idejét, igaz hogy itt hibázni nem nagyon lehet...
Geronimo 293687 2006. október 23. 14:56
Válasz erre
van erről valami kép hogy hogy is néz ki?
Geronimo 293686 2006. október 23. 14:16
Válasz erre
Néztem is hogy neked átlátszó a tartója.

Na megvan a törzsfelek összeragasztása. Nem lett tökéletes mert a ragasztót nem mindenhol nyomta ki így majd kicsit tömíteni kell. Köszben lealapoztam a szárnyakat de egy rohad muslinca belezuhant a vízszintes vezérsíkba :((
komppeter 293685 2006. október 23. 13:34
Válasz erre
Én még annyit módosítottam rajta hogy mivel a gép elég nagy, jó ha állványon lehet tárolni, hogy alá még mindig lehessen pakolni-viszont a széria állvány túl alacsony és vaskos +szerintem túl nagy nyílást kell a géptörzsön nyitni, a rögzítés helyén ezért beszereltem egy függőlegesen elhelyezett rézcsövet aminek a belső átmérője 2mm, kicseréltem az állvány függőleges részét egy (kicsit vicces) valamelyik hipermarketben a feleségem által vásárolt bugyijának vállfájának egyik karjára amibe beleragasztottam egy az előbbiekben már említett 2mm-es rézdrótot -így nem olyan feltűnő +magasabban is van.
komppeter 293684 2006. október 23. 13:20
Válasz erre
Én ecsettel festettem viszonylag híg festékkel több rétegben-szépen végigfut a keretet határoló pozitív panelvonalon(szerintem direkt ezért van) ha meg valahol kiszaladt akkor még félig megszáradt állapotban le lehetett kaparni..
Geronimo 293683 2006. október 23. 13:08
Válasz erre
Az ablakkeretet hogy érdemes festeni? Kimaszkolni és fújni vagy óvatosan ecsettel?
Geronimo 293682 2006. október 23. 13:05
Válasz erre
Szép fényesnek tűnik. én tamiya sprayvel fogom festeni. 2-3 réteg aztán polír

Most szenvedek a kabinnal. Én úgy szeretném ha nyitható lenne a kabin. Elvileg nem kell ráragasztani az ablakot a zsanérra mint ahogy írja. Elég berakni aztán festés után is rámegy. így könnyebb maszkolni. Nagyobb gáz hogy a kereket viszon be kell rakni. Bá ha nem akarom hogy forogjon akkor azt is be lehet rakni utólag
komppeter 293681 2006. október 23. 13:02
Válasz erre
A leszedhető szárnynál arra kell odafigyelni hogy a gyári főtartóvilla nem rögzíti rendesen a szárnyat ezért a kilépőéltől 1/3-ra kell egy csapot szerelni(én 2mm-es rézdrótból csináltam)- míg a törzsre egy ugyanakkora furatot...
Én a kormányokat+féklap+ivelőkarokat csak a legvégén szereltem be.
A két törzsfél összeragasztásánál a kabintetőknek csak a pici csonkjait +a kerekeket raktam a helyére-aztán a festés előtt egy pici munkával szépen ki lehetett takarni papírral+szigszalaggal az egészet .
Fodi 293680 2006. október 23. 12:22
Válasz erre
Én még csak szárazpróbát csináltam, tényleg elég gáz... Lehet, hogy jobb a kabint fixen zárva csinálni, akkor egyszerűbbnek tűnik a szerelés. A szárnyak becsúsztatható kialalkítása viszont jó ötlet, könnyebben lehet szállítnan a kész gépet, és az illesztési rész sem gáz ott, mert az eredeti gépen is ilyen megoldás van.
komppeter 293679 2006. október 23. 12:22
Válasz erre
K?p 214.jpg méret: 65.4 KB
K?p 210.jpg méret: 54.2 KB
K?p 216.jpg méret: 62.6 KB
Szia Geronimo!
Én selyem+fényes keverékével festettem-majd kényszerből átpolíroztam mivel sok por került a fújt felületre.
Az eredmény viszont szebb lett mint reméltem-ezért legközelebb már eleve így csinálom.
Üdv
Geronimo 293678 2006. október 23. 10:52
Válasz erre
Köszi,
Ma jön az első alapozás és fényes fehér réteg
Geronimo 293677 2006. október 23. 10:51
Válasz erre
Én is akartam, de jó lesz ez így.
Most már csak az a gond hogy mindent beszerelve kell összragasztani a két törzsfelet. Ez elég hülye megoldás szerintem. Na de mindegy valahogy majd csak megbirkózóm vele :)
Fodi 293676 2006. október 23. 10:13
Válasz erre
Szép lett. A makett gyönyörű ésa a szép festés is nagyon sokat dob rajta.
Ha majd nekiállok az enyémnek (csak évek kérdése... ;) ), akkor a hevedereket saját gyártásúra akarom cserélni, szerintem az ülésre öntött + matrica párosítás nem illik egy ekkora méretarányú gépbe.
Atesz 293675 2006. október 22. 23:53
Válasz erre
Szia!

Nem fogok finomkodni, szerintem nagyon szép, mutatós darab, idáig 5-ös. Folytasd, hátha kedvet kapok hozzá! :-D

Űdv:
Atesz
Geronimo 293674 2006. október 22. 23:47
Válasz erre
DSC02223.jpg méret: 150.2 KB
DSC02222.jpg méret: 160 KB
DSC02221.jpg méret: 109.5 KB
DSC02220.jpg méret: 125.5 KB
DSC02219.jpg méret: 137.4 KB
Itt vannak a képek. Csak finoman a kritikávak, 12 év óta ez az első repülőm :)
Geronimo 293673 2006. október 22. 17:16
Válasz erre
készül az ASK-21
nemsokára dobok 1-2 képet.
Teljesen dobozból épített lesz
Tibcsi 293671 2006. október 13. 17:13
Válasz erre
Igen, van (volt) egypár ilyen: pl. HA-YNAU, HA-PCI, HA-RAG
Stefan 293670 2006. október 13. 16:11
Válasz erre
Hmm, érdekes lajstrom: www.funpic.hu/en.picview.php
Geronimo 293669 2006. október 11. 15:04
Válasz erre
magyarul a nagyobb szám a jobb
köszi
Tibcsi 293668 2006. október 11. 14:04
Válasz erre
Konyhanyelven: siklószám = hány métert siklik előre, amíg 1 métert merül lefelé.

Szaknyelven: siklószám = a szárnyon ébredő felhajtóerő és a légellenállási erő hányadosa.
Geronimo 293666 2006. október 11. 13:48
Válasz erre
mi az a siklószám? Az a jó ha kicsi vagy ha nagy?
Geronimo 293665 2006. október 10. 22:14
Válasz erre
ok, köszi,
már intéztem is az ASK-t
Ha minden jól megy lehet a Bólyaira el is készül. Bár nem tudom milyen kategóriában lehetne indítani (persze nem a versenyre készítem, de már ha elkészül akkor lehet elviszem)
Fodi 293664 2006. október 10. 19:07
Válasz erre
Nagyon fényes, nagyon tiszta. Kopás nincs, koszolás esetleg a futóműnél, de ott is csak minimális.
Tibcsi 293663 2006. október 10. 17:39
Válasz erre
Amit én láttam, az tükörfényes volt. Éppen a jó siklóteljesítmény miatt (kisebb légellenállás).
Geronimo 293662 2006. október 10. 16:01
Válasz erre
Kár, na mindegy.
Egy ismerősömnek lesz és én nem értek hozzá azárt teszek fel ennyi hülye kérdést.

Egyébként mennyire kell fényesre festeni ezeket a gépeket? Tükörfényes csillivilli mint az autók vagy félfényes?
Fodi 293661 2006. október 10. 15:47
Válasz erre
Geronimo 293660 2006. október 10. 14:42
Válasz erre
ok, néztem a jatek-maketten elvileg az ASK-21 van, az LS csak előrendelhető.
De nekem most rögtön kell. Úgyhogy marad az ASK.
Ez típus elterjedt nálunk?
Fodi 293659 2006. október 10. 14:33
Válasz erre
Nagyon szépek, bár most csak az ASK-21 kapható, az LS most fog megjelenni. teljesen új szerszámok, gyönyörű matricák stb.
hsfeatures.com/features04/ask21jl_1.htm
Geronimo 293657 2006. október 10. 13:21
Válasz erre
köszi szépen.
Akkor lehet hogy egy Revellt építek inkább és nem Ardpolt.

Milyen minőségűek ezek a Revell makettek? Én autós vagyok és autóban nem túl jó a Revell de ha jól tudom akkor repülőben nem rosz.
Fodi 293656 2006. október 10. 12:59
Válasz erre
Egyszer már írtam listát a makettekről,de akkor itt van még egyszer,a teljesség igénye nélkül:
Ardpol, 1:48:
Jantar, Jantar Std, Mucha, Bocian, Grunau Baby stb...
Modela, 1:48:
Blanik, Lunak
Revell, 1:32:
ASK-21, LS8
PZW, 1:72:
Jantar Std, Mucha Std
Cseh kisszériás gyártók (CMK stb), 1:72
Minimoa, Kranich, Habicht
HuMa, 1:72:
Gr-9, SG-38
Geronimo 293655 2006. október 10. 12:19
Válasz erre
ok, tegnap nézelődtem hogy úgy mégis milyen gépekkel nyerik az emberek a versenyeket és ezeket találtam:
ASW 22, Ventus 2, ASW 27, Discus, Nimbus4, ASG 29.
Szóval gondolom ezek jó gépek. A gond már csak az hogy ahogy nézem ezekből egyikből sincs makett. Vagy gyárt az Ardpolon kívül más is vitorlázógépeket?
HungryCoyote 293649 2006. október 9. 15:42
Válasz erre
Fodi
Lecserélnéd a Corsára? ;-)

Geronimo!
Nem lehet megmondani h melyik az a típus ami után mindenkinek csöpög a nyála. Attól függ h ki mit szeret. Jelenleg amúgy a legnagyobb teljesítményű gép az ETA, csupán >70-es siklószámával.
Fodi 293648 2006. október 8. 22:39
Válasz erre
Geronimo 293647 2006. október 8. 20:40
Válasz erre
ok köszi.

És az előző kérdésem? :)
Fodi 293646 2006. október 8. 18:39
Válasz erre
Minden sebességnél szeretnének minél jobb siklószámot elérni. Ehhez minimális légellenállás kell. De azt is figyelembe kell venni, hogy a minimális merülősebesség és az ehhez tartozó siklósebesség is alacsony legyen. Ja igen és a leszállósebesség se legyen túl nagy. Szóval egy jó szárnynak mindezt kellene tudnia... :))
Ahhoz, hogy mindent tudjon teljesíteni változtatni kell a szárny tulajdonságait repülés közben. Erre szolgálnak az ívelőlapok. A szárny kilépőélén vannak a csűrő és a szárnytő között, hasonlóan mint a motoros gépek fékszárnyai. Nagy sebességnél csökkentik vele a szárny íveltségét (javítja a siklószámot) kis sebességnél pedig növelik vele az íveltséget (csökken a minimális sebesség).
www.limbussoftware.hu/repklub/is28b2.JPG
Ezen a képen láthatod a gép szárnyán az ívelőlapot.
Geronimo 293645 2006. október 8. 17:05
Válasz erre
Geronimo 293644 2006. október 8. 11:48
Válasz erre
ok köszi,
visszatérve az álomrepülőhöz, azért csak van egy olyan amire azt mondják hogy mostanság a legjobb, és a legtöbb vitorlázó ezzel szeretne repülni.

(Nekem mint aki 2 napja foglalkozik a témával, külsőre az Astir CS 77 tetszik a legjobban)
Fodi 293643 2006. október 8. 11:42
Válasz erre
A Gruanuhoz nem is kell, sima hajlított szélvédő van hozzá. A Jantarhoz viszont vákuumos kabintető van (2 db, ha jól emlékszem).
Geronimo 293642 2006. október 8. 11:29
Válasz erre
Megnéztem a képeidet és írtad hogy nincs ablak a készletben. Megnéztem az ardpol honlapját, ott is vannak képek az alkatrészekről de más típusnál sem volt ablak.
Tényleg nincs ablak egyik készletben sem? Ez elég fura lenne
Fodi 293641 2006. október 8. 11:24
Válasz erre
Standard Class (nincs ívelőlap, 15 m fesztáv, vízballaszt lehet)
15 m Class (lehet ívelőlap, 15 m fesztáv, vízballaszt lehet)
18 m Class (lehet ívelőlap, 18 m fesztáv, vízballaszt lehet)
Open Class (nincsenek megkötések...)
Two Seater Class (maximum 20 m fesztáv)
Club Class (Jellemzően a régebbi teljesítmnygépek számára létrehozott osztály. Pl. SZD30. Vízballaszt nem lehet)
World Class (Egységes típussal végrehajtott versenyek. Olcsó, egyszerű gépet szerettek volna ehhez, ez lett 1993-ban a PW5)

Álomtípus? Mindenkinek más... :)
Geronimo 293640 2006. október 8. 11:16
Válasz erre
Lenne egy-két lajikus kérdésem:
Milyen kategóriák vannak vitorlázógépek között, mi az hogy teljesítmény repülő?

Napjainkban melyik a "csúcstípus" amit mindenki szeretne repülni?
Bombraider 293639 2006. szeptember 22. 13:29
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.