/ Fórumok /

VITORLÁZÓREPÜLÉS

Mindenki aki repül vagy vitorlázórepül!!!
Vagy aki szeretne!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
Gavallér 293841 2010. január 9. 19:33
Válasz erre
Hajrá :)

Ott is nagyvassal oktatnak?
Steky 293840 2010. január 9. 19:05
Válasz erre
A marosvasarhelyi repuloklubba szeretnek. :)
Gavallér 293839 2010. január 9. 16:12
Válasz erre
Szia!

Melyik klubba mész?

amúgy hidd el, a vitorlázás sokkal szebb és jobb mint a motoros! :D

üdv.: Gábor
Steky 293838 2010. január 9. 14:14
Válasz erre
A heten megyek iratkozni a tanfolyamra, bar a motoros repules jobban vonz ;) Szoritsatok :D
Gavallér 293837 2009. december 9. 21:21
Válasz erre
Horvath_Balazs 293836 2009. december 9. 21:19
Válasz erre
harold 293835 2009. december 9. 19:34
Válasz erre
Sziasztok!

Ha esetleg valakinek szüksége van a Condorra tudok segíteni a letöltésben +magyar scenery! És sok minden más is letölthető!

Üdv.: Levi
harold 293834 2009. december 9. 19:34
Válasz erre
Sziasztok!

Ha esetleg valakinek szüksége van a Condorra tudok segíteni a letöltésben +magyar scenery! És sok minden más is letölthető!

Üdv.: Levi
komppeter 293833 2009. december 2. 15:21
Válasz erre
Kedves Harold,

Köszönöm-azóta már én is letöltöttem+kinyomtattam+megvettem az előző könyvet is...
Gavallér 293832 2009. december 1. 15:32
Válasz erre
Megerősítem, az egy Aero 45, de nem tudom mi a céljuk vele.

Üdv.: Gábor

Ui.: Tréner halad, vagy sarokban végezte? :D

Üdv.: Gábor
Tibcsi 293831 2009. december 1. 05:48
Válasz erre
Sziasztok,

Tudom, nem kifejezetten vitrolázórepülés, de lehetséges az, hogy a budakeszi reptéren egy Aero-45-öt láttam leponyvázva?

Van valakinek infója?

Kösz: Tibcsi
harold 293830 2009. november 30. 21:23
Válasz erre
Jereb Gábor Vitorlázó repülőgépek: mek.oszk.hu/05800/05896 Jereb Gábor Magyar vitorlázó repülőgépek: mek.oszk.hu/05700/05720
Fodi 293829 2009. október 9. 08:22
Válasz erre
A sztori vege az, hogy a rovidlato/rosszindulatu/irigy/stb magyar politikai es sportvezetes szepen elsullyesztette a gepet, mondvacsinalt okokkal. (Pl., hogy a szarny fotartoja biztosan korrodalt, mert haborus anyagbol epult, stb).
Senki sem tudja hova tunt a gep, felvittek Budapestre nagyjavitani, ahonnan soha nem kerult elo. Tervek, szerszamok bezuzasra kerultek, a tervezogardat szetvertek.

A valodi gond az lehetett, hogy egy videki kis repuloklub munkakozossege elso probalkozasra olyan gepet csinalt, ami teljesitmenyben es muszakilag is lealazta az allamilag penzelt Rubik-fele gepeket. A gep irant hatalmas nemzetkozi erdeklodes is volt, mivel teljesitmenye alapjan a vilag elvonalaba tartozott.
komppeter 293828 2009. október 8. 22:38
Válasz erre
Miskolcon minden hónap első vasárnapján régiségpiac van-mindíg kinézek hátha akad pár érdekesség-mostanában ezekere a fém modellekre álltam rá amiket halahol valaki a saját kezével reszelgetett ki-van már egy il-10-em meg egy vitora törzsöm rézből(pár hozzászólással lejjebb ).
Lehet kapni stukát, tu 134-et b-29-et- ezeket már vagy 3 hónapja árulja a fószer de valszeg mindenki drágálja a 1500-at értük ...
Na mindegy erre teljesen véletlenül teljesen máshol találtam sok kacat között-valszeg az eladónak fogalma sem volt hogy milye van-megkérdeztem mennyi-mondta hogy 500
300-ért ideadja kérdezem én, piacon vagyunk elvégre-nem mintha 500-at nem adtam volna érte-így hogy tudom mi is ez valszeg sokkal többet is de azt mondta rendben...
Így harminc körül kezdek szentimentális lenni és olyan dolgokat gyüjteni ami a gyerekkoromra emlékeztet:)
Úgyhogy kösz mégegyszer az infókért-
Kerestem róla infókat de csak a köv. oldalt találtam ahol nincs végig meg a sztori-tud vki többet?aeroclub-gyor.hu/index.php
Fodi 293827 2009. október 8. 20:25
Válasz erre
Vaaa, honnan szerezted? Igazi ritkasag, nem sokat lattam belole. Egyszer volt a kezemben egy aluminiumbol keszult peldany, par evvel ezelott. Lehet, hogy ugyanabbol a hazi keszitesu sorozatbol van.
komppeter 293826 2009. október 8. 18:19
Válasz erre
Köszönöm ismét...
A gép formája ismerős volt de mióta elveszett a Jereb féle könyvem, a tudásom jócskán megkopott...
Azt gondoltam először hogy valami német gép-hiszen annyi gépet építettek nálunk német ihletre...és nem gondoltam hogy nálunk bárki is magyar repülőt formázott volna meg modellként.
Egyébként full fém és ha jól gondolom akkor kádzománccal vagy vmi műanygréteggel van jó vastagon bevonva.

Így még nagyobb becsben tartom...

Üdv
Horvath_Balazs 293825 2009. október 8. 17:53
Válasz erre
Ez a Győr 2 (HA-7005 volt a lajstromjele), és igazi ritkaság!
komppeter 293824 2009. október 7. 22:58
Válasz erre
P1000673
P1000673
P1000674
P1000674

Sziasztok!

Ismét a segítségeteket kérném -Főleg a Balázsét(ő a múltkor is tudott segíteni)

Tehát is mét sikerült egy "műtárgyhoz hozzájutnia helyi régiségpiacon komoly 300ft-ért-de a típusát ennek sem tudom...

Tehát mi ez?
Csobi21 293822 2009. szeptember 11. 20:06
Válasz erre
Van itt valaki aki vitorlázik Hajdú-Biharban?
Zenegeér 293821 2009. szeptember 11. 13:13
Válasz erre
A Siófoki Zenit klubb C vizsgás növendéke vagyok!
Üdvözlök minden sport társat és mindenkit aki érdeklődik eme gyönyörű sport iránt!
lucky 293820 2009. szeptember 9. 13:41
Válasz erre
komppeter 293819 2009. szeptember 9. 13:25
Válasz erre
Nagyon köszönöm!

Szép munka lesz pótolni a hiányzó részeket...

Nem tudja valaki hogy 3-mas réz lapot hol tudok beszerezni?

Üdv
Horvath_Balazs 293818 2009. szeptember 8. 19:02
Válasz erre
A törzs leginkább egy RRG Falkéra hasonlít, a szárny pedig mintha Fokker C.V-é, esetleg WM-16 vagy WM-21 típusé lenne.
komppeter 293817 2009. szeptember 7. 23:24
Válasz erre
Kép007
Kép007
Kép008
Kép008
Kép009
Kép009

Sziasztok!
Segítséget kérnék:
Régiségpiacon jutottam hozzá a képen látható vitorla törzséhez és egy ismeretlen szárnyhoz...
Ha valaki felismerné hogy melyik típusokról van szó az kérem írja már meg!

Előre is köszönöm.
harold 293816 2009. augusztus 29. 22:24
Válasz erre
A görgetőbe beillesztve megy a második! :-)
harold 293815 2009. augusztus 29. 22:19
Válasz erre
komppeter 293813 2009. augusztus 13. 14:52
Válasz erre
Sziasztok!

Látta már vki a Revell Duodiscusát vmelyik boltban?
Neten láttam már képet a bontott dobozról és a kész makettről úgyhogy lassan időszerű lenne hogy megjelenjen vhol.

Üdv
Gavallér 293812 2009. augusztus 9. 21:11
Válasz erre
Nálunk Bocian a nagyfiú:D

Amúgy milyen szegeden?

Üdv.: Gábor
HDG370 293811 2009. augusztus 9. 20:53
Válasz erre
Spatz 155kg...

Két kemény koma átemeli az árkon... :)
Hát a nagyvasat már nem biztos.

Üdv: Árpi
TOmCSI 293810 2009. augusztus 9. 20:12
Válasz erre
Gavallér 293809 2009. augusztus 9. 19:56
Válasz erre
Szia!

Hát tényleg. Meséltek érdekes dolgokat amivel repülnek. Például van egy vit. rep ami csak 80 kiló és az ember magáraveszi mint egy gyalogsárkányt majd felszállás után behúzza a lábait, becsukja az aknaajtókat és repül a géppel mint egy vitorlával.
Amúgy mondta a Silent2 tulaja, hogy a gép 180 kiló ami elég érdekes egy ilyen gépnél, mivel a nemrég említett kanyó súlya 185 kiló körül van.

Üdv.: Gábor
Muzzy 293808 2009. augusztus 9. 17:16
Válasz erre
Szia Gavallér!
Nincs semmi baj!
Egyébként, hogy mit minek hívunk az ízlés dolga. Bár a Movit és az UL között azért szerintem van különbség, bár az UL-be rengeteg minden belefér.
Üdv
Muzzy
Gavallér 293807 2009. augusztus 9. 15:24
Válasz erre
Szia!

Ma nagyot néztem amikor HHH-n a starton szembetaláltam magam egy Silent 2-vel. Hát elég érdekes szerkezet, de legalább felszállt magától.

Ui.: Én is rosszul mondtam, mivel nem segédmotoros vitorlázógép, hanem UL. Ezért elnézést kérek.

Üdv.: Gábor
Gavallér 293806 2009. augusztus 7. 22:04
Válasz erre
Lebuktam :D

Amúgy állítólag ezeket a gépeket pont azért tervezték ilyen egyszerűre, hogy mindenki tudjon építeni magának, mivel csak egy asztalos és egy heggesztő kellett, hogy megépítsenek egy gépet és pont azért van ennyi féle gép.

Üdv.: Gábor
HDG370 293805 2009. augusztus 6. 17:32
Válasz erre
Igazad van GJ barátom, ezek olyanok mint a Falkék... azokból sincs kettő ugyanolyan

Üdv: PM
harold 293804 2009. augusztus 5. 22:54
Válasz erre
Gavallér 293803 2009. augusztus 5. 21:21
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintem lehet Spatz, mivel azokból is van sok változat, hasonlóan a kanyóhoz, amiből én még nem láttam két ugyanolyan gépet. Mindegyik különbözik egy kicsit a másiktól.

Üdv.: Gábor
HDG370 293802 2009. július 10. 22:25
Válasz erre
Nahát ezbiztos nem spatz bocs :)
Horvath_Balazs 293801 2009. július 10. 22:23
Válasz erre
Lehet, csak számomra az a gyanús, hogy a dekli ennyire egybesimul a gép orrával...
HDG370 293800 2009. július 10. 22:17
Válasz erre
Szerintem ez egy Spatz 55..
Fodi 293799 2009. július 5. 20:42
Válasz erre
Hmm, erdekes. Ketulesesnek nezem, alakja alapjan nemetnek "tunik". :) Na meg a meropont felett mintha nemet nyelvu szoveg lenne.
Horvath_Balazs 293798 2009. július 5. 19:41
Válasz erre
ismeretlen vitorla Kiskunfélegyháza 2008-07-11
ismeretlen vitorla...

Ezt a fotót a Neten találtam. Vajon milyen gép látható rajta?
Stefan 293797 2009. június 12. 14:16
Válasz erre
Szerintem pont az a lényeg, hogy csak arra legyen elég a segédmotor, hogy saját erőből felszálljon (az első termikig), vagy, ha nagyon szorult a helyzet, akkor kicsit odébb tudjon menni. Aki normális vitorlázórepülő az úgy sem fog nyílegyenes útvonalakat lerepülni ilyennel (valószínűleg nem is lehet), arra ott vannak a motoros gépek. Ez még nem veszi el a szépségét a dolognak, pont a korlátozottsága miatt.
Azért gondolom úgy, hogy "nyitott állapotú" motorral szinte mindegy, hogy milyen repülési tulajdonságai vannak (persze ne legyen veszélyesen szar), a lényeg, hogy önerőből emelkedjen. A lényeg, hogy becsukott állapotban ugyanolyan maradjon a karakterisztikája, mint egy normális vitorlázórepülőgépnél. Ha már ez teljesül, akkor ez a kis segítség egyáltalán nem rossz dolog véleményem szerint.
A bizalmatlanság részemről abból áll, hogy ezt a feltételt elég nehéz teljesíteni, mert a fizikát nem lehet átbaxni. A többlet súly mindenképpen ott lesz, emiatt (ugyanolyan fejlődési szint mellett) soha nem lesz ugyanolyan repülési tulajdonsága egy segédmotorosnak, mint egy sima vitorlázógépnek.
Muzzy 293796 2009. június 12. 14:07
Válasz erre
Nem azt mondtam, hogy tökéletes megoldás, csak érdekes, szokatlan, de Tibcsivel értek egyet. Ha jól tudom a gép saját mmotorjával fel tud szállni, ezért írtam, hogy movit, ha csak útvonalon a levegőben tartásra lenne elegendő a teljesítmény, akkor segédmotoros.
Hát egy légcsavar lapát, két ütem, mi jöhet még ez után? :) szegény vitorlás gépek :)
Muzzy
Stefan 293795 2009. június 12. 14:07
Válasz erre
Ha visszacsukva nem zavar sok vizet aerodinamikailag sem, akkor annyit vezetéstechnikával lehet kompenzálni, amíg kint van a segédmotor szerintem.
Igazából a súly ami a nagyobb gond, bár manapság ez is kezd kevésbé probléma lenni ezeknél.
Nekem tetszenek ezek a megoldások, illetve, hogy ilyen irányban is elindultak fejlesztések.
Tibcsi 293794 2009. június 12. 12:59
Válasz erre
Szerintem egyetlen előnyük, hogy kisebb helyet foglalnak el a vitorla törzsébe hajtva. :) Én valahogy bizalmatlan vagyok az ilyenekkel: statikusan lehet, hogy ki van egyensúlyozva, de aerodinamikailag szerintem nincs...
Gavallér 293793 2009. június 12. 11:53
Válasz erre
Szegény segédmotoros vitorlát le movitozni:D
Amúgy ez érdekes dolog. Körrepülő modelleknél régóta használják és állítólag jobb a hatásfoka mint a több tollúaknak. Gondolom csak azért nem használták eddig, mert eygszerűbb a 2 tollú légcsavarokat kifaragni fából és kiegyensúlyozni, mint számolgatni az egy tollú ellensúlyát.
Amúgy ennél már csak a HP gyár Sharkja durvább, aminek sugárhajtóműve van.
www.wingsandwheels.com/images/304SJ_fly_Ewald.JPG

Üdv.: Gábor
Muzzy 293792 2009. június 12. 11:10
Válasz erre
Sziasztok!
Most találtam egy Movitot amelynek egy lapátos légcsavarja van. Mint kiderült korábban is voltak ilyen gépek.
www.network54.com/Forum/149674/message/1244766483/Silent+2+Targa
Muzzy
fodi 293791 2009. május 24. 10:52
Válasz erre
Muzzy 293790 2009. május 24. 10:16
Válasz erre
Szabi!
Bocsánat, rosszul emlékeztem! :(:(:( A jogszabály alapján csak alul kell a szárnyon
elhelyezni.
Megnéztem a légijárművek lajstromozásának szabályairól szóló 32/2001. (IX. 28.) KöViM rendeletet
A 13. - 15. §.§ részletesen leírják hol, és milyen betűkkel kell felrakni a lajstromjelet.
3) Levegőnél nehezebb légijármű esetében:
a) a felség- és lajstromjelet a szárnyszerkezet alsó felületének bal oldalán kell elhelyezni úgy, hogy a betűk, számok felső része a szárny belépőélének irányába essen. Amennyire csak lehetséges, a jeleket a be- és kilépőélektől egyenlő távolságra kell elhelyezni;

b) a felség- és lajstromjelet a törzs mindkét oldalán (vagy azzal egyenértékű szerkezetén) a szárnyak és a vezérsíkok között, vagy a függőleges vezérsík felső felületein kell feltüntetni. Osztott vezérsíkú felületek esetén a jeleket a szélső vezérsíkok külső oldalán kell elhelyezni.

(4) Amennyiben a levegőnél nehezebb légijárműnek nincsenek olyan felületei, melyek a (3) bekezdés a) és b) pontjaiban felsoroltaknak megfelelnének, a jeleket oly módon kell elhelyezni, hogy a légijármű normál repülési helyzetében azonosítható legyen.

Muzzy
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.