<<< Vissza | Tovább >>> |
Gavallér | Adatlap | 293841 | 2010. január 9. 19:33 | ||
Steky | Adatlap | 293840 | 2010. január 9. 19:05 | ||
A marosvasarhelyi repuloklubba szeretnek. :) | |||||
Gavallér | Adatlap | 293839 | 2010. január 9. 16:12 | ||
Szia! Melyik klubba mész? amúgy hidd el, a vitorlázás sokkal szebb és jobb mint a motoros! :D üdv.: Gábor | |||||
Steky | Adatlap | 293838 | 2010. január 9. 14:14 | ||
A heten megyek iratkozni a tanfolyamra, bar a motoros repules jobban vonz ;) Szoritsatok :D | |||||
Gavallér | Adatlap | 293837 | 2009. december 9. 21:21 | ||
Igen Ő az, felismerem. :) | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293836 | 2009. december 9. 21:19 | ||
harold | Adatlap | 293835 | 2009. december 9. 19:34 | ||
Sziasztok! Ha esetleg valakinek szüksége van a Condorra tudok segíteni a letöltésben +magyar scenery! És sok minden más is letölthető! Üdv.: Levi | |||||
harold | Adatlap | 293834 | 2009. december 9. 19:34 | ||
Sziasztok! Ha esetleg valakinek szüksége van a Condorra tudok segíteni a letöltésben +magyar scenery! És sok minden más is letölthető! Üdv.: Levi | |||||
komppeter | Adatlap | 293833 | 2009. december 2. 15:21 | ||
Kedves Harold, Köszönöm-azóta már én is letöltöttem+kinyomtattam+megvettem az előző könyvet is... | |||||
Gavallér | Adatlap | 293832 | 2009. december 1. 15:32 | ||
Megerősítem, az egy Aero 45, de nem tudom mi a céljuk vele. Üdv.: Gábor Ui.: Tréner halad, vagy sarokban végezte? :D Üdv.: Gábor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 293831 | 2009. december 1. 05:48 | ||
Sziasztok, Tudom, nem kifejezetten vitrolázórepülés, de lehetséges az, hogy a budakeszi reptéren egy Aero-45-öt láttam leponyvázva? Van valakinek infója? Kösz: Tibcsi | |||||
harold | Adatlap | 293830 | 2009. november 30. 21:23 | ||
Jereb Gábor Vitorlázó repülőgépek: mek.oszk.hu/05800/05896
Jereb Gábor Magyar vitorlázó repülőgépek: mek.oszk.hu/05700/05720 | |||||
Fodi | Adatlap | 293829 | 2009. október 9. 08:22 | ||
A sztori vege az, hogy a rovidlato/rosszindulatu/irigy/stb magyar politikai es sportvezetes szepen elsullyesztette a gepet, mondvacsinalt okokkal. (Pl., hogy a szarny fotartoja biztosan korrodalt, mert haborus anyagbol epult, stb). Senki sem tudja hova tunt a gep, felvittek Budapestre nagyjavitani, ahonnan soha nem kerult elo. Tervek, szerszamok bezuzasra kerultek, a tervezogardat szetvertek. A valodi gond az lehetett, hogy egy videki kis repuloklub munkakozossege elso probalkozasra olyan gepet csinalt, ami teljesitmenyben es muszakilag is lealazta az allamilag penzelt Rubik-fele gepeket. A gep irant hatalmas nemzetkozi erdeklodes is volt, mivel teljesitmenye alapjan a vilag elvonalaba tartozott. | |||||
komppeter | Adatlap | 293828 | 2009. október 8. 22:38 | ||
Miskolcon minden hónap első vasárnapján régiségpiac van-mindíg kinézek hátha akad pár érdekesség-mostanában ezekere a fém modellekre álltam rá amiket halahol valaki a saját kezével reszelgetett ki-van már egy il-10-em meg egy vitora törzsöm rézből(pár hozzászólással lejjebb ). Lehet kapni stukát, tu 134-et b-29-et- ezeket már vagy 3 hónapja árulja a fószer de valszeg mindenki drágálja a 1500-at értük ... Na mindegy erre teljesen véletlenül teljesen máshol találtam sok kacat között-valszeg az eladónak fogalma sem volt hogy milye van-megkérdeztem mennyi-mondta hogy 500 300-ért ideadja kérdezem én, piacon vagyunk elvégre-nem mintha 500-at nem adtam volna érte-így hogy tudom mi is ez valszeg sokkal többet is de azt mondta rendben... Így harminc körül kezdek szentimentális lenni és olyan dolgokat gyüjteni ami a gyerekkoromra emlékeztet:) Úgyhogy kösz mégegyszer az infókért- Kerestem róla infókat de csak a köv. oldalt találtam ahol nincs végig meg a sztori-tud vki többet?aeroclub-gyor.hu/index.php | |||||
Fodi | Adatlap | 293827 | 2009. október 8. 20:25 | ||
Vaaa, honnan szerezted? Igazi ritkasag, nem sokat lattam belole. Egyszer volt a kezemben egy aluminiumbol keszult peldany, par evvel ezelott. Lehet, hogy ugyanabbol a hazi keszitesu sorozatbol van. | |||||
komppeter | Adatlap | 293826 | 2009. október 8. 18:19 | ||
Köszönöm ismét... A gép formája ismerős volt de mióta elveszett a Jereb féle könyvem, a tudásom jócskán megkopott... Azt gondoltam először hogy valami német gép-hiszen annyi gépet építettek nálunk német ihletre...és nem gondoltam hogy nálunk bárki is magyar repülőt formázott volna meg modellként. Egyébként full fém és ha jól gondolom akkor kádzománccal vagy vmi műanygréteggel van jó vastagon bevonva. Így még nagyobb becsben tartom... Üdv | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293825 | 2009. október 8. 17:53 | ||
Ez a Győr 2 (HA-7005 volt a lajstromjele), és igazi ritkaság! | |||||
komppeter | Adatlap | 293824 | 2009. október 7. 22:58 | ||
Csobi21 | Adatlap | 293822 | 2009. szeptember 11. 20:06 | ||
Van itt valaki aki vitorlázik Hajdú-Biharban? | |||||
Zenegeér | Adatlap | 293821 | 2009. szeptember 11. 13:13 | ||
A Siófoki Zenit klubb C vizsgás növendéke vagyok! Üdvözlök minden sport társat és mindenkit aki érdeklődik eme gyönyörű sport iránt! | |||||
lucky | Adatlap | 293820 | 2009. szeptember 9. 13:41 | ||
komppeter | Adatlap | 293819 | 2009. szeptember 9. 13:25 | ||
Nagyon köszönöm! Szép munka lesz pótolni a hiányzó részeket... Nem tudja valaki hogy 3-mas réz lapot hol tudok beszerezni? Üdv | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293818 | 2009. szeptember 8. 19:02 | ||
A törzs leginkább egy RRG Falkéra hasonlít, a szárny pedig mintha Fokker C.V-é, esetleg WM-16 vagy WM-21 típusé lenne. | |||||
komppeter | Adatlap | 293817 | 2009. szeptember 7. 23:24 | ||
harold | Adatlap | 293816 | 2009. augusztus 29. 22:24 | ||
A görgetőbe beillesztve megy a második! :-) | |||||
harold | Adatlap | 293815 | 2009. augusztus 29. 22:19 | ||
komppeter | Adatlap | 293813 | 2009. augusztus 13. 14:52 | ||
Sziasztok! Látta már vki a Revell Duodiscusát vmelyik boltban? Neten láttam már képet a bontott dobozról és a kész makettről úgyhogy lassan időszerű lenne hogy megjelenjen vhol. Üdv | |||||
Gavallér | Adatlap | 293812 | 2009. augusztus 9. 21:11 | ||
Nálunk Bocian a nagyfiú:D Amúgy milyen szegeden? Üdv.: Gábor | |||||
HDG370 | Adatlap | 293811 | 2009. augusztus 9. 20:53 | ||
Spatz 155kg... Két kemény koma átemeli az árkon... :) Hát a nagyvasat már nem biztos. Üdv: Árpi | |||||
TOmCSI | Adatlap | 293810 | 2009. augusztus 9. 20:12 | ||
Gavallér | Adatlap | 293809 | 2009. augusztus 9. 19:56 | ||
Szia! Hát tényleg. Meséltek érdekes dolgokat amivel repülnek. Például van egy vit. rep ami csak 80 kiló és az ember magáraveszi mint egy gyalogsárkányt majd felszállás után behúzza a lábait, becsukja az aknaajtókat és repül a géppel mint egy vitorlával. Amúgy mondta a Silent2 tulaja, hogy a gép 180 kiló ami elég érdekes egy ilyen gépnél, mivel a nemrég említett kanyó súlya 185 kiló körül van. Üdv.: Gábor | |||||
Muzzy | Adatlap | 293808 | 2009. augusztus 9. 17:16 | ||
Szia Gavallér! Nincs semmi baj! Egyébként, hogy mit minek hívunk az ízlés dolga. Bár a Movit és az UL között azért szerintem van különbség, bár az UL-be rengeteg minden belefér. Üdv Muzzy | |||||
Gavallér | Adatlap | 293807 | 2009. augusztus 9. 15:24 | ||
Szia! Ma nagyot néztem amikor HHH-n a starton szembetaláltam magam egy Silent 2-vel. Hát elég érdekes szerkezet, de legalább felszállt magától. Ui.: Én is rosszul mondtam, mivel nem segédmotoros vitorlázógép, hanem UL. Ezért elnézést kérek. Üdv.: Gábor | |||||
Gavallér | Adatlap | 293806 | 2009. augusztus 7. 22:04 | ||
Lebuktam :D Amúgy állítólag ezeket a gépeket pont azért tervezték ilyen egyszerűre, hogy mindenki tudjon építeni magának, mivel csak egy asztalos és egy heggesztő kellett, hogy megépítsenek egy gépet és pont azért van ennyi féle gép. Üdv.: Gábor | |||||
HDG370 | Adatlap | 293805 | 2009. augusztus 6. 17:32 | ||
Igazad van GJ barátom, ezek olyanok mint a Falkék... azokból sincs kettő ugyanolyan Üdv: PM | |||||
harold | Adatlap | 293804 | 2009. augusztus 5. 22:54 | ||
Gavallér | Adatlap | 293803 | 2009. augusztus 5. 21:21 | ||
Sziasztok! Szerintem lehet Spatz, mivel azokból is van sok változat, hasonlóan a kanyóhoz, amiből én még nem láttam két ugyanolyan gépet. Mindegyik különbözik egy kicsit a másiktól. Üdv.: Gábor | |||||
HDG370 | Adatlap | 293802 | 2009. július 10. 22:25 | ||
Nahát ezbiztos nem spatz bocs :) | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293801 | 2009. július 10. 22:23 | ||
Lehet, csak számomra az a gyanús, hogy a dekli ennyire egybesimul a gép orrával... | |||||
HDG370 | Adatlap | 293800 | 2009. július 10. 22:17 | ||
Szerintem ez egy Spatz 55.. | |||||
Fodi | Adatlap | 293799 | 2009. július 5. 20:42 | ||
Hmm, erdekes. Ketulesesnek nezem, alakja alapjan nemetnek "tunik". :) Na meg a meropont felett mintha nemet nyelvu szoveg lenne. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293798 | 2009. július 5. 19:41 | ||
Stefan | Adatlap | 293797 | 2009. június 12. 14:16 | ||
Szerintem pont az a lényeg, hogy csak arra legyen elég a segédmotor, hogy saját erőből felszálljon (az első termikig), vagy, ha nagyon szorult a helyzet, akkor kicsit odébb tudjon menni. Aki normális vitorlázórepülő az úgy sem fog nyílegyenes útvonalakat lerepülni ilyennel (valószínűleg nem is lehet), arra ott vannak a motoros gépek. Ez még nem veszi el a szépségét a dolognak, pont a korlátozottsága miatt. Azért gondolom úgy, hogy "nyitott állapotú" motorral szinte mindegy, hogy milyen repülési tulajdonságai vannak (persze ne legyen veszélyesen szar), a lényeg, hogy önerőből emelkedjen. A lényeg, hogy becsukott állapotban ugyanolyan maradjon a karakterisztikája, mint egy normális vitorlázórepülőgépnél. Ha már ez teljesül, akkor ez a kis segítség egyáltalán nem rossz dolog véleményem szerint. A bizalmatlanság részemről abból áll, hogy ezt a feltételt elég nehéz teljesíteni, mert a fizikát nem lehet átbaxni. A többlet súly mindenképpen ott lesz, emiatt (ugyanolyan fejlődési szint mellett) soha nem lesz ugyanolyan repülési tulajdonsága egy segédmotorosnak, mint egy sima vitorlázógépnek. | |||||
Muzzy | Adatlap | 293796 | 2009. június 12. 14:07 | ||
Nem azt mondtam, hogy tökéletes megoldás, csak érdekes, szokatlan, de Tibcsivel értek egyet. Ha jól tudom a gép saját mmotorjával fel tud szállni, ezért írtam, hogy movit, ha csak útvonalon a levegőben tartásra lenne elegendő a teljesítmény, akkor segédmotoros. Hát egy légcsavar lapát, két ütem, mi jöhet még ez után? :) szegény vitorlás gépek :) Muzzy | |||||
Stefan | Adatlap | 293795 | 2009. június 12. 14:07 | ||
Ha visszacsukva nem zavar sok vizet aerodinamikailag sem, akkor annyit vezetéstechnikával lehet kompenzálni, amíg kint van a segédmotor szerintem. Igazából a súly ami a nagyobb gond, bár manapság ez is kezd kevésbé probléma lenni ezeknél. Nekem tetszenek ezek a megoldások, illetve, hogy ilyen irányban is elindultak fejlesztések. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 293794 | 2009. június 12. 12:59 | ||
Szerintem egyetlen előnyük, hogy kisebb helyet foglalnak el a vitorla törzsébe hajtva. :) Én valahogy bizalmatlan vagyok az ilyenekkel: statikusan lehet, hogy ki van egyensúlyozva, de aerodinamikailag szerintem nincs... | |||||
Gavallér | Adatlap | 293793 | 2009. június 12. 11:53 | ||
Szegény segédmotoros vitorlát le movitozni:D Amúgy ez érdekes dolog. Körrepülő modelleknél régóta használják és állítólag jobb a hatásfoka mint a több tollúaknak. Gondolom csak azért nem használták eddig, mert eygszerűbb a 2 tollú légcsavarokat kifaragni fából és kiegyensúlyozni, mint számolgatni az egy tollú ellensúlyát. Amúgy ennél már csak a HP gyár Sharkja durvább, aminek sugárhajtóműve van. www.wingsandwheels.com/images/304SJ_fly_Ewald.JPG Üdv.: Gábor | |||||
Muzzy | Adatlap | 293792 | 2009. június 12. 11:10 | ||
Sziasztok! Most találtam egy Movitot amelynek egy lapátos légcsavarja van. Mint kiderült korábban is voltak ilyen gépek. www.network54.com/Forum/149674/message/1244766483/Silent+2+Targa Muzzy | |||||
fodi | Adatlap | 293791 | 2009. május 24. 10:52 | ||
Új szemüveg kellene. :) | |||||
Muzzy | Adatlap | 293790 | 2009. május 24. 10:16 | ||
Szabi! Bocsánat, rosszul emlékeztem! :(:(:( A jogszabály alapján csak alul kell a szárnyon elhelyezni. Megnéztem a légijárművek lajstromozásának szabályairól szóló 32/2001. (IX. 28.) KöViM rendeletet A 13. - 15. §.§ részletesen leírják hol, és milyen betűkkel kell felrakni a lajstromjelet. 3) Levegőnél nehezebb légijármű esetében: a) a felség- és lajstromjelet a szárnyszerkezet alsó felületének bal oldalán kell elhelyezni úgy, hogy a betűk, számok felső része a szárny belépőélének irányába essen. Amennyire csak lehetséges, a jeleket a be- és kilépőélektől egyenlő távolságra kell elhelyezni; b) a felség- és lajstromjelet a törzs mindkét oldalán (vagy azzal egyenértékű szerkezetén) a szárnyak és a vezérsíkok között, vagy a függőleges vezérsík felső felületein kell feltüntetni. Osztott vezérsíkú felületek esetén a jeleket a szélső vezérsíkok külső oldalán kell elhelyezni. (4) Amennyiben a levegőnél nehezebb légijárműnek nincsenek olyan felületei, melyek a (3) bekezdés a) és b) pontjaiban felsoroltaknak megfelelnének, a jeleket oly módon kell elhelyezni, hogy a légijármű normál repülési helyzetében azonosítható legyen. Muzzy |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Ott is nagyvassal oktatnak?