/ Fórumok /

VITORLÁZÓREPÜLÉS

Mindenki aki repül vagy vitorlázórepül!!!
Vagy aki szeretne!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
HA-1252 293735 2007. február 7. 19:36
Válasz erre
Nem tudja valaki, hogy hol tudnám beszerezni a revelll ls8at?
Keri 293734 2007. január 27. 13:23
Válasz erre
Fodi,Tibcsi!
Köszönöm az infót,akkor rátenyerelek!:-)
Keri
Fodi 293733 2007. január 27. 10:03
Válasz erre
Hali Keri mester!

Nyugodtan vedd meg, gyönyörű gép! Én háromezer-valamennyiért vettem, négyezernél drágábban még nem láttam. Bár lehet, hogy idén emelkedtek az árak.
Itt az útmutató:
www.revell.de/manual/04224.PDF
Fodi
Tibcsi 293732 2007. január 27. 09:07
Válasz erre
Érdemes, nagyon szép makett! :)
Keri 293731 2007. január 27. 08:25
Válasz erre
Fodi!
Tegnap láttam egy bevásárlóközpontban Revell AKS-21(asszem)-es vitorlázórepülőt.Azt kérdezném,érdemes-e megvenni és ha igen,mennyiért kb?Esetleg tudnál ajánlani valamilyen szép makettet elsó vitorlázónak?
Keri
Fodi 293730 2007. január 26. 17:53
Válasz erre
Na igen, nem tudom miért jobb műszakilag egy 1960-as évekből származó hosszú múltú, agyonnyúzott Cessna, mint egy 1990-es megkímélt "nagy IS", vagy 1980-as alig használt Wilga...
szenko 293728 2007. január 26. 17:04
Válasz erre
gondolom akkor a régi unios országok is egyből zúzdába küldik az összes náluk repülő, an-2-t, wilgakat, zlineket, balnikokat, piratokat, fokákat, jantarokat, stb...
bízom benne hogy ez a cikk csak egy hülyeség, vagy velünk mindent meg lehet csinálni?
Kalóz 293727 2007. január 26. 16:43
Válasz erre
Na haragudj Mekett, nem rád értem, de ez egy baromság. Az Eu időnként hajlamos elharapodzni, ha a saját üzleti érdekeiről van szó. A magyar előírások általában megfelelnek a legkomolyabbaknak is. Példa a saját területemről: A hajók építését szabályzó Belvízi Hajók Müszaki Felügyeleti Előírásai nemzetközilehg egyeztetett kritériumokat tartalmaznak, megfelelnek minden ország előírásainak. A Gyakorlatban majdnem laikusként is lehet(ett) használni, persze szakembernek még nagyobb segítség. Hogy miért a múltidő? Az Eu nagy dicsőségére 2003-ban bevezették az uniós előírások magyar fordítását, ami alapján egyszerűen nem lehet dolgozni, semmilyen használható útmutatást nem tartalmaz, ráadásul nincs összhangban a korábbi előírásokkal, magyarul nem kompatibilis. Valami hasonló lehet a légügyi előírásokkal is, azt azért ne feltételezzük, hogy a szovjetek, csehek, lengyelek nem értettek a repülőgépekhez, ráadásul veszélyeztették saját biztonságukat, nem szólva a nagymennyiségű exportált gépről. Dehát nálunk minden sz@r, ami keleti és minden csodálatos, ami a Lajtán túlról jön. prdig koránt sincs így, csak ezt manapság nem szokták bevallani.
Kalóz
Fodi 293726 2007. január 26. 16:01
Válasz erre
Ez gáz. Ha igaz, akkor mindenkinek a %+!=(%/"%''!!! Éjjjen az unijó.
Mekett 293725 2007. január 26. 09:36
Válasz erre
Százhúsz repülőt vonhatnak ki
a forgalomból Magyarországon
Az európai légügyi hatóság szerint nem biztonságosak a szocialista országokban gyártott gépek.
index.hu/x
Fodi 293724 2007. január 18. 18:21
Válasz erre
komppeter 293723 2006. december 31. 16:15
Válasz erre
Én is nagyon várom!!!

Kiváncsi vagyok hozzánk mikor fog eljutni...
Valahol olvaststam hogy a két ünnep között tervezik piacra dobni,mondjuk a lenti példány is csak egy demo példány.
Én örülök ha márciusra sikerül szerezni.
Na BUÉK mindenkinek!!!
Fodi 293722 2006. december 28. 15:26
Válasz erre
kits.kitreview.com/revell04253reviewbg_1.htm
Már alig várom - újabb össueépítetlen makett a szekrényben, de ezt nem lehet kihagyni! :)
Revell 1:32 Ls-8
Farkaskoma 293720 2006. november 7. 21:27
Válasz erre
Ezek őrültek, akik nagyon tudnak vezetni, és élvezik...
Sonka_papa 293719 2006. november 7. 20:55
Válasz erre
Boccs, hogy ide rakom be de ezek vagy nem tudnak vezetni vagy őrültek.
http://www.youtube.com/watch?v=knNXaDZHuH0&mode=related&search=
Farkaskoma 293718 2006. november 7. 20:36
Válasz erre
No comment... www.youtube.com/watch
HungryCoyote 293717 2006. október 28. 14:38
Válasz erre
I/1 volt. I/2-nél nem lepődtem volna meg.
komppeter 293716 2006. október 28. 09:38
Válasz erre
Én elvittem tesómékat annak idelyén de nem emlékszem hogy akkor milyen vizsgám volt...
Szerintem "szakszó" mindenképpen kell...
Geronimo 293715 2006. október 27. 22:31
Válasz erre
milyen engedély vagy vizsga kell ahoz hogy valaki utast vihessen?
komppeter 293714 2006. október 27. 19:57
Válasz erre
Farkaskoma!

Félre ne értsd ,nem akartam lebecsülni ezt a módját a repülésnek-jelenleg nekem is erre lenne csupán lehetőségem már ami az időt illeti-család ill.feleség mellett az szinte lehetelen hogy a hétvégéket teljes egészében a starton töltsd...
Amikor én reültem időm volt mint a tenger pénzem viszont annál kevesebb ezért sokszor kényszerültem átadni annak a gépet aki "fizetett" ezért az tudott érvényesülni akinek pénze volt ,nem az akibe mondjuk némi tálentum szorult.
Ezért is hagytam abba egyetemista éveim közben-és valszeg csak akkor kezdem újra ha saját gépem lesz.
Addig is találtam magamnak valami hasonló élményt nyújtó hobbit :ez pedig a motorozás

Üdv
Farkaskoma 293713 2006. október 27. 19:36
Válasz erre
I/2... az I/1 a szokató repülés...
Farkaskoma 293712 2006. október 27. 19:34
Válasz erre
Én is a repülőtéren lógnék inkább, mint dolgoznék sokszor napi 16 órát, de sajnos nem tehetem meg. Így pluszba nem nagyon tudok kijárni, repülni is sajnos egyre ritkábban az idő szűke miatt ( és a hétvégéimet az asszaony is rendszeresen megpróbálja megszervezni) így én valami hasonlót csinálok, mint ott az "üzleti kategória". Kifizettem év elején inkább a munkát, így könnyebben jön össze a pénz a klubnak az évkezdésre (biztosítás, lüfi, stb...). Ha viszont kimegyek repülni akkor reggel sorakozóra kint vagyok, csak este, bepakolás, ápolás után jövök el. SZerintem ez így korrekt. Ha nem tudok reggel kimenni, akkor inkább nem is megyek ki, annak ellenére hogy start limit van. Ha növedék nincs kint reggel akkor 1 start lehet aznap. Ha kimenti magát, akkor 3, ha szólt előre hogy később, vagy csak délutánra jön akkor nincs szivatás, akkor "amennyi jut" főszabály lép életbe.
HungryCoyote 293711 2006. október 27. 14:03
Válasz erre
Életem első repülése is olyan volt, hogy leoldás után az oktató annyit mondott csak, hogy az első fordulót már te csinálod. Mellékesen jegyzem meg és lehet hogy nagyon furcsán fog hangzani, de az I/1 volt.
Mikor én voltam kezdő, azon röhögtem, hogy olcsóbb volt (mindennel együtt), mint ha autójogsit akartam volna csinálni. Most sem sokkal több mint kocsira, de (mint Farkaskoma is említette) sokkal nagyobb élmény mint bármi más.
Nálunk is ki lehet váltani a társadalmi munkát, vagy van egy üzleti kategória, mikor hősünk gondol egyet és kimegy a reptérre, repül amennyit akar aztán hazamegy. Igaz, így az eredeti tarifák többszörösébe kerül.
komppeter 293710 2006. október 27. 10:53
Válasz erre
Én csak a repülésre értettem -de ha ezeket is hozzászámolod(közmunkamegváltási??? én mindig kint lógtam reptéren nem fizettem ilyet soha)akkor se több 150-nél az tuti-bár én vagy öt éve befejeztem a repülést de beszélgettem pár növendékkel és tőlük tudom,meg a tarifák fent vannak a klubb honlapján.
Egyébként Miskolc mindig is olcsóbb volt,mondjuk voltak olcsóbbak is (pl.Szoboszló).
Ez a munkamegváltósdi érdekes-bár ha jól tudom már miskolcon is van ilyen de szerintem a repülés nem csak arról szól hogy 11-kor kimegyek a reptérre ,beülök a gépbe , meghúzatom magam ,amikor kedven tartja leszállok,és hazamegyek-bár volt (gondolom van is )rá példa.
Farkaskoma 293709 2006. október 27. 10:33
Válasz erre
a klubb takságit, az oktatást, a repülést, az orvosit, a közmunkamegváltást, az MRSZ tagdíjat, mindent beleszámolva?
komppeter 293708 2006. október 27. 10:21
Válasz erre
Szerintem Miskolcon kijösz annyiból mint egy autó jogsi ára(mármint a "B" vizsgáig)kb 100 rugó környékén ...
Annak idején nekem is ebbe a nagyságrendbe került és ez maradt is ahogy hallom.
Üdv
Farkaskoma 293707 2006. október 27. 09:08
Válasz erre
:))) Igen... :))) Tudod, azt szokták mondani, hogy ha nem csinálsz semmit, a vitorla akkor is repülni akar, (majdnem teljesen igaz) a "pilóta csak "elrontja" a gépet. Nem vezetni kell a gépet, hanem megkérni, hogy csinálja azt, amit te akarsz. a "C" vizsga pedig arról szól, hogy "győzött a termik". Fent nyugottan oda lehet adni a botot az utsanak, jobban fél annál hogy bármi után kapkodjon... :)) ha meg nagyon "el akarja rontani a gépet" akkor meg belerugsz a pedálba, és menten elenged mindent, és megszeppene ül a helyén...:))

Lóvé nem olyan vészes... kb 220-240 E Huf-ból tokkal vonóval el lehet jutni "B" vizsgái egybevetve más hobbik költségével nem olyan vészes, tekintve hogy nem muszáj egybe kifizetni. A máik, hogy amit ezért a pénzért kapsz, azt szerintem semmivel nem lehet egybevetni. És ha azt veszed hogy kb duplája egy szimla jogosítványnak...
Bendeguz 293706 2006. október 27. 06:47
Válasz erre
Oks, csak azért kérdeztem, mert habár én nem vitorlázok, volt szerencsém egykétszer szárnyrakapni, és eléggé ismerős volt a helyzet. csak nálam úgy történt, hogy először voltam vitorlázóban, emberünk vezetett amíg leodottunk, majd mondta, hogy innentől enyém a gép, én meg mondtam, hogy ááá, neeem, az kizát, mire ő megfogta fülcimpáimat(ezzel jelezvén, hogy más választásom nincs) én meg riadtan kaptam a botkormány után. Nem sokat repültem vitorlázóval, de mindegyik felszálás örök élményként vésődött be, és ha volna idő, meg anyagi keretem rá(no meg ha volna a közelben reptér) akkor repülünék is, addig meg marad a sóvárgás
Farkaskoma 293705 2006. október 27. 00:02
Válasz erre
Azt nem szeretném meg mondani, legyen elég annyi hogy töbszörös gyámántkoszorús, töbszörös válogatott, volt versenyző, egy igazi "Öreg" aki légyfingon is elegerészik napnyugtáig.
Figaro 293704 2006. október 26. 19:57
Válasz erre
Farkaskoma!

Valóban a jelvény kellene, főleg a "B" vizsga jelvénye.

Nekem is volt olyan "félig robot" oktatóm, aki itt-ott picit belenyúlt
a kormányokba. Így az elején nekem is volt néhány elcseszett iskolaköröm.
Később, más okatatóval is repültünk, így nem volt olyan
nagy gond az ellenörző repülésen.

A jelvény készítő öregurat hogy tudom esetleg elérni, ha nem sikerül
más úton beszerezni?

Figaro
Bendeguz 293703 2006. október 26. 16:43
Válasz erre
Farkaskom, szabad megkérdeznem, hogy ki volt névszerint a "na gyerünk, mennyünk" oktató?
Farkaskoma 293702 2006. október 26. 15:52
Válasz erre
"...mindegyik máshogyan csináltatta az iskolakört," ez tényleg nem verseny, és ténylegesen a biztonság, a biztos gép kezelés a lényeg. de idézett mondatodban benne van a lányeg. Ne az oktató csinálja az iskolakört. A Növemdék csinálja. Az Oktató ne legyen "írígy". Én az első 15 felszállásomat egy olyan oktatóval repültem, aki állandóan kalamolt a kormányokkal, és sokszor nem tudtad eldönteni, hogy most kormány, vagy oktató erő miatt nem fordul rendesen a gép. Aztán úgy alakult hogy másik oktatóhoz kerültem, aki meg úgy kezdte hogy előredőlt az ülésben, a vállamra tette a kezét, és mondta: Na! Gyerünk! Nagyon rosz iskolakör volt. Felszállásnál lógtam, imbolyogtam, fordulóban csúsztam, a 3.-at hamar fordultam, aztán nagyon mentem lefelé, aztán meg hosszan lebegtettem, és magasan ejtettem át (persze szóbeli utasítás végig meg volt). De rájöttem, hogy az előzó felszálláésok alatt semmit nem tanultam, a gép tulajdonképpen "robottal" ment.

Innen viszont minden megváltozott... elkezdtem érezni a gépet. És nem zavart össze, ha más utasítást kaptam más oktatótol, tudtam, hogy kell korrigálnom. Mert úgy megtanulni repülni, hogy ne hibázz, nem lehet. azt kell megtenulnod, hogy magadtól észrevedd a hibáidat, és ne az oktatónak kelljen figyelmeztetnie rá, ne adj' isten kijavítani. "B" előtti ellenőrzőn azt mondta az oktató: ha bele kell nyúlnom, akkor vége. szólni nem fogok. Bele kellett, mert szét idegeltem magam. Lent a földön aztán csak annyi vol: sorold a hibáidat! elmondtam. _jó, akkor old is meg őket. Kiírtak még 3 gyakorlóra, másnap meg lett a "B" vizsga.
HungryCoyote 293701 2006. október 26. 15:23
Válasz erre
Sziasztok!
A "D" 5 óra, 50 km táv és 1000m magasságból áll. Ezeket persze nem egyszerre kell teljesíteni.
Nekem megvan a teljes jelvény sorozat. A 6 db (A, B, C, D, E, F) jelvény két éve kb 10000 Ft-ba került - ha nem többe! Szóval nem olcsó, de ha szeretnél akkor nincs más választásod, mert valóban egy ember foglalkozik ezek készítésével az országban.

Farkaskoma!
Sztem nem igaz h az oktatót minősíti, ha vki 114 felszállás után repülhet egyedül. Ugyanis nem az a lényeg (legalábbis nálunk, Győrben), hogy a növendék minél előbb megszerezze a "B" vizsgát, hanem hogy biztonságosan repüljön. Nekem egyébként legalább 7 oktató mondta a frankót és mindegyik máshogyan csináltatta az iskolakört, de meglett és ez a lényeg, nem az hogy mikor.
Fodi 293700 2006. október 26. 15:21
Válasz erre
Van háromórás feladat is, de "D"-hez öt óra kell.
sys 293699 2006. október 26. 14:46
Válasz erre
Sziasztok!
Régen volt. A 'D' nem 3 óra?
Tibcsi 293698 2006. október 26. 11:10
Válasz erre
Fodi 293697 2006. október 26. 11:07
Válasz erre
Öööö... A "D" szerintem ötóra, 1000m és 50 km táv...
Stefan 293696 2006. október 26. 10:34
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy az "A" vizsga az régen egy fokozat volt, méghozzá az, hogy siklottak néhány métert a géppel, de manapság ez már érvényét vesztette, mert már nem a dombra cipelik a gépeket és nem autóval húzzák. Szóval ez nem elméleti fokozat, hanem gyakorlati, csak hagyománytisztelésből meghagyták és ezért "B"-vel kezdenek.
Farkaskoma 293695 2006. október 26. 10:28
Válasz erre
"A" vizsga az elmélet, nem releváns, csak azt jelenti hogy be teheted a fenekedet a gépbe. "B" vizsga 5 önálló iskolakör, és nem kell kitölteni a 72 felszállást, ez csak az irány szám. Általáan ha kb 60 felszállásból simán megvan, ha van valakinek érzéke a dologhoz. Bár találkoztam olyannal is akinek 114 felszállásból még nem volt meg a "B", bár ez szerintem már az oktatót minősíti, nem a növendéket. "C"-nél anny van, hogy 20 percet viszont nem illik túlépni, mert akkor érvénytelen. a "D" pedig 3x fél óra repülés.

Gondolom, hogy viszoont neked maga a jelvény kellene... Régi Mhsz-es repülőklubbok hátsó szobályában az íróasztal fenekén túrkálva lehet még találni... de kivesző kincs. Viszont ha nagyon érdekel, akkor tudok valakit aki ismer egy örgeget, aki még csinál vitorla jelvényeket. Persze mondanom sem kell, hogy nem olcsó...
Stefan 293694 2006. október 26. 09:16
Válasz erre
"A"-hoz már külön sehogy. "B"-hez teljesíteni kell 72 felszállást és 9 feladatot, ezután első egyedül-repülések. "C"-hez pedig 5 percet kell a lekapcsolási magasság felett eltölteni (általában a 10 perces repülést már elfogadják). Már régen volt (sajnos), :( úgyhogy, ha rosszul emlékszem valamire javítsatok ki!
Figaro 293693 2006. október 25. 19:43
Válasz erre
Sziasztok!
Vitorlázó teljesítmény jelvényekhez "A", "B", "C" vizsga
hol lehet hozzájutni?
Figaro
komppeter 293692 2006. október 23. 18:29
Válasz erre
Áhhh,Ilyesfajta barbárságot azért nem követnék el:)
Geronimo 293691 2006. október 23. 18:23
Válasz erre
Aha értem. Azt hittem ez valami ami kívülről is látszik
komppeter 293690 2006. október 23. 18:12
Válasz erre
Arról nincs mert a gép most is bent van egy makettbolt vitrinében.

De nem kell túlbonyolítani...
Felrakod az egyik szárnyat, 2-es fúróval átfúrod a törzset keresztirányban a másik oldalról a szárny tőnél párhuzamosan a villákal úgy hogy a túloldalon felrakott szárnyat is átfúrd,majd szárnyat cserélsz és a másik oldalról ugyanezt megcsinálod a már kifúrt lyukon keresztül,
ezután mindegy hogy a csapot a törzsbe vagy a szárnyba rakod-jól fog illeszkedni.

Üdv
Geronimo 293689 2006. október 23. 17:54
Válasz erre
Nem a válfa :)
Hanem az a tartó csap a szárnytőnél amiről írtál

Jó lett végül a törzs. már le is alapoztam. Egyedül alul az első és a középső kerék között nem ért össze rendesen és ott pillanatragasztóval tömítettem de nem teljesen lett fehér a csík. Simának sima. De még jön a festés is. szóval remélem végül jó lesz
komppeter 293688 2006. október 23. 17:27
Válasz erre
K?p 211.jpg méret: 70.4 KB
Talán ezen jobban látszik.
Én amúgy mindent pillanatragasztóval ragasztok mert nincs türelmem kivárni a többi ragasztó száradási idejét, igaz hogy itt hibázni nem nagyon lehet...
Geronimo 293687 2006. október 23. 14:56
Válasz erre
van erről valami kép hogy hogy is néz ki?
Geronimo 293686 2006. október 23. 14:16
Válasz erre
Néztem is hogy neked átlátszó a tartója.

Na megvan a törzsfelek összeragasztása. Nem lett tökéletes mert a ragasztót nem mindenhol nyomta ki így majd kicsit tömíteni kell. Köszben lealapoztam a szárnyakat de egy rohad muslinca belezuhant a vízszintes vezérsíkba :((
komppeter 293685 2006. október 23. 13:34
Válasz erre
Én még annyit módosítottam rajta hogy mivel a gép elég nagy, jó ha állványon lehet tárolni, hogy alá még mindig lehessen pakolni-viszont a széria állvány túl alacsony és vaskos +szerintem túl nagy nyílást kell a géptörzsön nyitni, a rögzítés helyén ezért beszereltem egy függőlegesen elhelyezett rézcsövet aminek a belső átmérője 2mm, kicseréltem az állvány függőleges részét egy (kicsit vicces) valamelyik hipermarketben a feleségem által vásárolt bugyijának vállfájának egyik karjára amibe beleragasztottam egy az előbbiekben már említett 2mm-es rézdrótot -így nem olyan feltűnő +magasabban is van.
komppeter 293684 2006. október 23. 13:20
Válasz erre
Én ecsettel festettem viszonylag híg festékkel több rétegben-szépen végigfut a keretet határoló pozitív panelvonalon(szerintem direkt ezért van) ha meg valahol kiszaladt akkor még félig megszáradt állapotban le lehetett kaparni..
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.