<<< Vissza | Tovább >>> |
Geronimo | Adatlap | 293683 | 2006. október 23. 13:08 | ||
Az ablakkeretet hogy érdemes festeni? Kimaszkolni és fújni vagy óvatosan ecsettel? | |||||
Geronimo | Adatlap | 293682 | 2006. október 23. 13:05 | ||
Szép fényesnek tűnik. én tamiya sprayvel fogom festeni. 2-3 réteg aztán polír Most szenvedek a kabinnal. Én úgy szeretném ha nyitható lenne a kabin. Elvileg nem kell ráragasztani az ablakot a zsanérra mint ahogy írja. Elég berakni aztán festés után is rámegy. így könnyebb maszkolni. Nagyobb gáz hogy a kereket viszon be kell rakni. Bá ha nem akarom hogy forogjon akkor azt is be lehet rakni utólag | |||||
komppeter | Adatlap | 293681 | 2006. október 23. 13:02 | ||
A leszedhető szárnynál arra kell odafigyelni hogy a gyári főtartóvilla nem rögzíti rendesen a szárnyat ezért a kilépőéltől 1/3-ra kell egy csapot szerelni(én 2mm-es rézdrótból csináltam)- míg a törzsre egy ugyanakkora furatot... Én a kormányokat+féklap+ivelőkarokat csak a legvégén szereltem be. A két törzsfél összeragasztásánál a kabintetőknek csak a pici csonkjait +a kerekeket raktam a helyére-aztán a festés előtt egy pici munkával szépen ki lehetett takarni papírral+szigszalaggal az egészet . | |||||
Fodi | Adatlap | 293680 | 2006. október 23. 12:22 | ||
Én még csak szárazpróbát csináltam, tényleg elég gáz... Lehet, hogy jobb a kabint fixen zárva csinálni, akkor egyszerűbbnek tűnik a szerelés. A szárnyak becsúsztatható kialalkítása viszont jó ötlet, könnyebben lehet szállítnan a kész gépet, és az illesztési rész sem gáz ott, mert az eredeti gépen is ilyen megoldás van. | |||||
komppeter | Adatlap | 293679 | 2006. október 23. 12:22 | ||
Én selyem+fényes keverékével festettem-majd kényszerből átpolíroztam mivel sok por került a fújt felületre. Az eredmény viszont szebb lett mint reméltem-ezért legközelebb már eleve így csinálom. Üdv | |||||
Geronimo | Adatlap | 293678 | 2006. október 23. 10:52 | ||
Köszi, Ma jön az első alapozás és fényes fehér réteg | |||||
Geronimo | Adatlap | 293677 | 2006. október 23. 10:51 | ||
Én is akartam, de jó lesz ez így. Most már csak az a gond hogy mindent beszerelve kell összragasztani a két törzsfelet. Ez elég hülye megoldás szerintem. Na de mindegy valahogy majd csak megbirkózóm vele :) | |||||
Fodi | Adatlap | 293676 | 2006. október 23. 10:13 | ||
Szép lett. A makett gyönyörű ésa a szép festés is nagyon sokat dob rajta. Ha majd nekiállok az enyémnek (csak évek kérdése... ;) ), akkor a hevedereket saját gyártásúra akarom cserélni, szerintem az ülésre öntött + matrica párosítás nem illik egy ekkora méretarányú gépbe. | |||||
Atesz | Adatlap | 293675 | 2006. október 22. 23:53 | ||
Szia! Nem fogok finomkodni, szerintem nagyon szép, mutatós darab, idáig 5-ös. Folytasd, hátha kedvet kapok hozzá! :-D Űdv: Atesz | |||||
Geronimo | Adatlap | 293674 | 2006. október 22. 23:47 | ||
| |||||
Geronimo | Adatlap | 293673 | 2006. október 22. 17:16 | ||
készül az ASK-21 nemsokára dobok 1-2 képet. Teljesen dobozból épített lesz | |||||
Tibcsi | Adatlap | 293671 | 2006. október 13. 17:13 | ||
Igen, van (volt) egypár ilyen: pl. HA-YNAU, HA-PCI, HA-RAG | |||||
Stefan | Adatlap | 293670 | 2006. október 13. 16:11 | ||
Hmm, érdekes lajstrom: www.funpic.hu/en.picview.php | |||||
Geronimo | Adatlap | 293669 | 2006. október 11. 15:04 | ||
Tibcsi | Adatlap | 293668 | 2006. október 11. 14:04 | ||
Konyhanyelven: siklószám = hány métert siklik előre, amíg 1 métert merül lefelé. Szaknyelven: siklószám = a szárnyon ébredő felhajtóerő és a légellenállási erő hányadosa. | |||||
Geronimo | Adatlap | 293666 | 2006. október 11. 13:48 | ||
mi az a siklószám? Az a jó ha kicsi vagy ha nagy? | |||||
Geronimo | Adatlap | 293665 | 2006. október 10. 22:14 | ||
ok, köszi, már intéztem is az ASK-t Ha minden jól megy lehet a Bólyaira el is készül. Bár nem tudom milyen kategóriában lehetne indítani (persze nem a versenyre készítem, de már ha elkészül akkor lehet elviszem) | |||||
Fodi | Adatlap | 293664 | 2006. október 10. 19:07 | ||
Nagyon fényes, nagyon tiszta. Kopás nincs, koszolás esetleg a futóműnél, de ott is csak minimális. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 293663 | 2006. október 10. 17:39 | ||
Amit én láttam, az tükörfényes volt. Éppen a jó siklóteljesítmény miatt (kisebb légellenállás). | |||||
Geronimo | Adatlap | 293662 | 2006. október 10. 16:01 | ||
Kár, na mindegy. Egy ismerősömnek lesz és én nem értek hozzá azárt teszek fel ennyi hülye kérdést. Egyébként mennyire kell fényesre festeni ezeket a gépeket? Tükörfényes csillivilli mint az autók vagy félfényes? | |||||
Fodi | Adatlap | 293661 | 2006. október 10. 15:47 | ||
Geronimo | Adatlap | 293660 | 2006. október 10. 14:42 | ||
ok, néztem a jatek-maketten elvileg az ASK-21 van, az LS csak előrendelhető. De nekem most rögtön kell. Úgyhogy marad az ASK. Ez típus elterjedt nálunk? | |||||
Fodi | Adatlap | 293659 | 2006. október 10. 14:33 | ||
Nagyon szépek, bár most csak az ASK-21 kapható, az LS most fog megjelenni. teljesen új szerszámok, gyönyörű matricák stb. hsfeatures.com/features04/ask21jl_1.htm | |||||
Geronimo | Adatlap | 293657 | 2006. október 10. 13:21 | ||
köszi szépen. Akkor lehet hogy egy Revellt építek inkább és nem Ardpolt. Milyen minőségűek ezek a Revell makettek? Én autós vagyok és autóban nem túl jó a Revell de ha jól tudom akkor repülőben nem rosz. | |||||
Fodi | Adatlap | 293656 | 2006. október 10. 12:59 | ||
Egyszer már írtam listát a makettekről,de akkor itt van még egyszer,a teljesség igénye nélkül: Ardpol, 1:48: Jantar, Jantar Std, Mucha, Bocian, Grunau Baby stb... Modela, 1:48: Blanik, Lunak Revell, 1:32: ASK-21, LS8 PZW, 1:72: Jantar Std, Mucha Std Cseh kisszériás gyártók (CMK stb), 1:72 Minimoa, Kranich, Habicht HuMa, 1:72: Gr-9, SG-38 | |||||
Geronimo | Adatlap | 293655 | 2006. október 10. 12:19 | ||
ok, tegnap nézelődtem hogy úgy mégis milyen gépekkel nyerik az emberek a versenyeket és ezeket találtam: ASW 22, Ventus 2, ASW 27, Discus, Nimbus4, ASG 29. Szóval gondolom ezek jó gépek. A gond már csak az hogy ahogy nézem ezekből egyikből sincs makett. Vagy gyárt az Ardpolon kívül más is vitorlázógépeket? | |||||
HungryCoyote | Adatlap | 293649 | 2006. október 9. 15:42 | ||
Fodi Lecserélnéd a Corsára? ;-) Geronimo! Nem lehet megmondani h melyik az a típus ami után mindenkinek csöpög a nyála. Attól függ h ki mit szeret. Jelenleg amúgy a legnagyobb teljesítményű gép az ETA, csupán >70-es siklószámával. | |||||
Fodi | Adatlap | 293648 | 2006. október 8. 22:39 | ||
Geronimo | Adatlap | 293647 | 2006. október 8. 20:40 | ||
Fodi | Adatlap | 293646 | 2006. október 8. 18:39 | ||
Minden sebességnél szeretnének minél jobb siklószámot elérni. Ehhez minimális légellenállás kell. De azt is figyelembe kell venni, hogy a minimális merülősebesség és az ehhez tartozó siklósebesség is alacsony legyen. Ja igen és a leszállósebesség se legyen túl nagy. Szóval egy jó szárnynak mindezt kellene tudnia... :)) Ahhoz, hogy mindent tudjon teljesíteni változtatni kell a szárny tulajdonságait repülés közben. Erre szolgálnak az ívelőlapok. A szárny kilépőélén vannak a csűrő és a szárnytő között, hasonlóan mint a motoros gépek fékszárnyai. Nagy sebességnél csökkentik vele a szárny íveltségét (javítja a siklószámot) kis sebességnél pedig növelik vele az íveltséget (csökken a minimális sebesség). www.limbussoftware.hu/repklub/is28b2.JPG Ezen a képen láthatod a gép szárnyán az ívelőlapot. | |||||
Geronimo | Adatlap | 293645 | 2006. október 8. 17:05 | ||
miaz az ívelőlap? | |||||
Geronimo | Adatlap | 293644 | 2006. október 8. 11:48 | ||
ok köszi, visszatérve az álomrepülőhöz, azért csak van egy olyan amire azt mondják hogy mostanság a legjobb, és a legtöbb vitorlázó ezzel szeretne repülni. (Nekem mint aki 2 napja foglalkozik a témával, külsőre az Astir CS 77 tetszik a legjobban) | |||||
Fodi | Adatlap | 293643 | 2006. október 8. 11:42 | ||
A Gruanuhoz nem is kell, sima hajlított szélvédő van hozzá. A Jantarhoz viszont vákuumos kabintető van (2 db, ha jól emlékszem). | |||||
Geronimo | Adatlap | 293642 | 2006. október 8. 11:29 | ||
Megnéztem a képeidet és írtad hogy nincs ablak a készletben. Megnéztem az ardpol honlapját, ott is vannak képek az alkatrészekről de más típusnál sem volt ablak. Tényleg nincs ablak egyik készletben sem? Ez elég fura lenne | |||||
Fodi | Adatlap | 293641 | 2006. október 8. 11:24 | ||
Standard Class (nincs ívelőlap, 15 m fesztáv, vízballaszt lehet) 15 m Class (lehet ívelőlap, 15 m fesztáv, vízballaszt lehet) 18 m Class (lehet ívelőlap, 18 m fesztáv, vízballaszt lehet) Open Class (nincsenek megkötések...) Two Seater Class (maximum 20 m fesztáv) Club Class (Jellemzően a régebbi teljesítmnygépek számára létrehozott osztály. Pl. SZD30. Vízballaszt nem lehet) World Class (Egységes típussal végrehajtott versenyek. Olcsó, egyszerű gépet szerettek volna ehhez, ez lett 1993-ban a PW5) Álomtípus? Mindenkinek más... :) | |||||
Geronimo | Adatlap | 293640 | 2006. október 8. 11:16 | ||
Lenne egy-két lajikus kérdésem: Milyen kategóriák vannak vitorlázógépek között, mi az hogy teljesítmény repülő? Napjainkban melyik a "csúcstípus" amit mindenki szeretne repülni? | |||||
Bombraider | Adatlap | 293639 | 2006. szeptember 22. 13:29 | ||
Mekett | Adatlap | 293638 | 2006. szeptember 14. 18:59 | ||
Bundesign | Adatlap | 293637 | 2006. szeptember 14. 18:51 | ||
lezuhant egy vitorlás repcsi leszállás közben, de nem halottam hol! úgytudom a pilóta korházba került, de túlélte | |||||
Fodi | Adatlap | 293634 | 2006. szeptember 13. 18:02 | ||
Ősszel. Pontosabban talán Pilotka tudja megmondani, vagy nézd meg a Revell honlapot, ott általában 1 hónap pontossággal ott van. | |||||
ls8 | Adatlap | 293633 | 2006. szeptember 13. 16:08 | ||
Tudja vki, hogy mikor lesz elérhető a revell ls8-as? | |||||
Fodi | Adatlap | 293632 | 2006. július 30. 09:16 | ||
| |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293631 | 2006. július 28. 22:20 | ||
Ez igen! Gratula a csapatnak!!! | |||||
Fodi | Adatlap | 293630 | 2006. július 28. 16:02 | ||
Ennek a KoraModels verzója nekem is megvan. Össze kellene raknom :D | |||||
Bombraider | Adatlap | 293629 | 2006. július 28. 12:00 | ||
szenko | Adatlap | 293628 | 2006. július 28. 09:28 | ||
2006.-ban is: The new European Glider Aerobatic Champion 2006 became Ferenc Toth (Hungary), In national team classification: 1st Hungary | |||||
Fodi | Adatlap | 293627 | 2006. július 24. 15:31 | ||
| |||||
Fodi | Adatlap | 293626 | 2006. július 17. 12:41 | ||
www.gyor-per.hu/metlog/mainframe.htm
A péri repülőtér webkamerája www.hahnweide.de/Deutsch/Webcam/WH_indexwabcam.htm Ez pedig egy német webkamera, nézzétek meg a "tagesvideo" menüt is, lehetőleg egy hétvégi napon! Nagggyon jó! | |||||
Bundesign | Adatlap | 293625 | 2006. július 16. 01:22 | ||
aha! akkor logikus a fehér, valóban! üdv | |||||
Fodi | Adatlap | 293624 | 2006. július 14. 19:49 | ||
|
<<< Vissza | Tovább >>> |