/ Fórumok /

VITORLÁZÓREPÜLÉS

Mindenki aki repül vagy vitorlázórepül!!!
Vagy aki szeretne!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
Geronimo 293683 2006. október 23. 13:08
Válasz erre
Az ablakkeretet hogy érdemes festeni? Kimaszkolni és fújni vagy óvatosan ecsettel?
Geronimo 293682 2006. október 23. 13:05
Válasz erre
Szép fényesnek tűnik. én tamiya sprayvel fogom festeni. 2-3 réteg aztán polír

Most szenvedek a kabinnal. Én úgy szeretném ha nyitható lenne a kabin. Elvileg nem kell ráragasztani az ablakot a zsanérra mint ahogy írja. Elég berakni aztán festés után is rámegy. így könnyebb maszkolni. Nagyobb gáz hogy a kereket viszon be kell rakni. Bá ha nem akarom hogy forogjon akkor azt is be lehet rakni utólag
komppeter 293681 2006. október 23. 13:02
Válasz erre
A leszedhető szárnynál arra kell odafigyelni hogy a gyári főtartóvilla nem rögzíti rendesen a szárnyat ezért a kilépőéltől 1/3-ra kell egy csapot szerelni(én 2mm-es rézdrótból csináltam)- míg a törzsre egy ugyanakkora furatot...
Én a kormányokat+féklap+ivelőkarokat csak a legvégén szereltem be.
A két törzsfél összeragasztásánál a kabintetőknek csak a pici csonkjait +a kerekeket raktam a helyére-aztán a festés előtt egy pici munkával szépen ki lehetett takarni papírral+szigszalaggal az egészet .
Fodi 293680 2006. október 23. 12:22
Válasz erre
Én még csak szárazpróbát csináltam, tényleg elég gáz... Lehet, hogy jobb a kabint fixen zárva csinálni, akkor egyszerűbbnek tűnik a szerelés. A szárnyak becsúsztatható kialalkítása viszont jó ötlet, könnyebben lehet szállítnan a kész gépet, és az illesztési rész sem gáz ott, mert az eredeti gépen is ilyen megoldás van.
komppeter 293679 2006. október 23. 12:22
Válasz erre
K?p 214.jpg méret: 65.4 KB
K?p 210.jpg méret: 54.2 KB
K?p 216.jpg méret: 62.6 KB
Szia Geronimo!
Én selyem+fényes keverékével festettem-majd kényszerből átpolíroztam mivel sok por került a fújt felületre.
Az eredmény viszont szebb lett mint reméltem-ezért legközelebb már eleve így csinálom.
Üdv
Geronimo 293678 2006. október 23. 10:52
Válasz erre
Köszi,
Ma jön az első alapozás és fényes fehér réteg
Geronimo 293677 2006. október 23. 10:51
Válasz erre
Én is akartam, de jó lesz ez így.
Most már csak az a gond hogy mindent beszerelve kell összragasztani a két törzsfelet. Ez elég hülye megoldás szerintem. Na de mindegy valahogy majd csak megbirkózóm vele :)
Fodi 293676 2006. október 23. 10:13
Válasz erre
Szép lett. A makett gyönyörű ésa a szép festés is nagyon sokat dob rajta.
Ha majd nekiállok az enyémnek (csak évek kérdése... ;) ), akkor a hevedereket saját gyártásúra akarom cserélni, szerintem az ülésre öntött + matrica párosítás nem illik egy ekkora méretarányú gépbe.
Atesz 293675 2006. október 22. 23:53
Válasz erre
Szia!

Nem fogok finomkodni, szerintem nagyon szép, mutatós darab, idáig 5-ös. Folytasd, hátha kedvet kapok hozzá! :-D

Űdv:
Atesz
Geronimo 293674 2006. október 22. 23:47
Válasz erre
DSC02223.jpg méret: 150.2 KB
DSC02222.jpg méret: 160 KB
DSC02221.jpg méret: 109.5 KB
DSC02220.jpg méret: 125.5 KB
DSC02219.jpg méret: 137.4 KB
Itt vannak a képek. Csak finoman a kritikávak, 12 év óta ez az első repülőm :)
Geronimo 293673 2006. október 22. 17:16
Válasz erre
készül az ASK-21
nemsokára dobok 1-2 képet.
Teljesen dobozból épített lesz
Tibcsi 293671 2006. október 13. 17:13
Válasz erre
Igen, van (volt) egypár ilyen: pl. HA-YNAU, HA-PCI, HA-RAG
Stefan 293670 2006. október 13. 16:11
Válasz erre
Hmm, érdekes lajstrom: www.funpic.hu/en.picview.php
Geronimo 293669 2006. október 11. 15:04
Válasz erre
magyarul a nagyobb szám a jobb
köszi
Tibcsi 293668 2006. október 11. 14:04
Válasz erre
Konyhanyelven: siklószám = hány métert siklik előre, amíg 1 métert merül lefelé.

Szaknyelven: siklószám = a szárnyon ébredő felhajtóerő és a légellenállási erő hányadosa.
Geronimo 293666 2006. október 11. 13:48
Válasz erre
mi az a siklószám? Az a jó ha kicsi vagy ha nagy?
Geronimo 293665 2006. október 10. 22:14
Válasz erre
ok, köszi,
már intéztem is az ASK-t
Ha minden jól megy lehet a Bólyaira el is készül. Bár nem tudom milyen kategóriában lehetne indítani (persze nem a versenyre készítem, de már ha elkészül akkor lehet elviszem)
Fodi 293664 2006. október 10. 19:07
Válasz erre
Nagyon fényes, nagyon tiszta. Kopás nincs, koszolás esetleg a futóműnél, de ott is csak minimális.
Tibcsi 293663 2006. október 10. 17:39
Válasz erre
Amit én láttam, az tükörfényes volt. Éppen a jó siklóteljesítmény miatt (kisebb légellenállás).
Geronimo 293662 2006. október 10. 16:01
Válasz erre
Kár, na mindegy.
Egy ismerősömnek lesz és én nem értek hozzá azárt teszek fel ennyi hülye kérdést.

Egyébként mennyire kell fényesre festeni ezeket a gépeket? Tükörfényes csillivilli mint az autók vagy félfényes?
Fodi 293661 2006. október 10. 15:47
Válasz erre
Geronimo 293660 2006. október 10. 14:42
Válasz erre
ok, néztem a jatek-maketten elvileg az ASK-21 van, az LS csak előrendelhető.
De nekem most rögtön kell. Úgyhogy marad az ASK.
Ez típus elterjedt nálunk?
Fodi 293659 2006. október 10. 14:33
Válasz erre
Nagyon szépek, bár most csak az ASK-21 kapható, az LS most fog megjelenni. teljesen új szerszámok, gyönyörű matricák stb.
hsfeatures.com/features04/ask21jl_1.htm
Geronimo 293657 2006. október 10. 13:21
Válasz erre
köszi szépen.
Akkor lehet hogy egy Revellt építek inkább és nem Ardpolt.

Milyen minőségűek ezek a Revell makettek? Én autós vagyok és autóban nem túl jó a Revell de ha jól tudom akkor repülőben nem rosz.
Fodi 293656 2006. október 10. 12:59
Válasz erre
Egyszer már írtam listát a makettekről,de akkor itt van még egyszer,a teljesség igénye nélkül:
Ardpol, 1:48:
Jantar, Jantar Std, Mucha, Bocian, Grunau Baby stb...
Modela, 1:48:
Blanik, Lunak
Revell, 1:32:
ASK-21, LS8
PZW, 1:72:
Jantar Std, Mucha Std
Cseh kisszériás gyártók (CMK stb), 1:72
Minimoa, Kranich, Habicht
HuMa, 1:72:
Gr-9, SG-38
Geronimo 293655 2006. október 10. 12:19
Válasz erre
ok, tegnap nézelődtem hogy úgy mégis milyen gépekkel nyerik az emberek a versenyeket és ezeket találtam:
ASW 22, Ventus 2, ASW 27, Discus, Nimbus4, ASG 29.
Szóval gondolom ezek jó gépek. A gond már csak az hogy ahogy nézem ezekből egyikből sincs makett. Vagy gyárt az Ardpolon kívül más is vitorlázógépeket?
HungryCoyote 293649 2006. október 9. 15:42
Válasz erre
Fodi
Lecserélnéd a Corsára? ;-)

Geronimo!
Nem lehet megmondani h melyik az a típus ami után mindenkinek csöpög a nyála. Attól függ h ki mit szeret. Jelenleg amúgy a legnagyobb teljesítményű gép az ETA, csupán >70-es siklószámával.
Fodi 293648 2006. október 8. 22:39
Válasz erre
Geronimo 293647 2006. október 8. 20:40
Válasz erre
ok köszi.

És az előző kérdésem? :)
Fodi 293646 2006. október 8. 18:39
Válasz erre
Minden sebességnél szeretnének minél jobb siklószámot elérni. Ehhez minimális légellenállás kell. De azt is figyelembe kell venni, hogy a minimális merülősebesség és az ehhez tartozó siklósebesség is alacsony legyen. Ja igen és a leszállósebesség se legyen túl nagy. Szóval egy jó szárnynak mindezt kellene tudnia... :))
Ahhoz, hogy mindent tudjon teljesíteni változtatni kell a szárny tulajdonságait repülés közben. Erre szolgálnak az ívelőlapok. A szárny kilépőélén vannak a csűrő és a szárnytő között, hasonlóan mint a motoros gépek fékszárnyai. Nagy sebességnél csökkentik vele a szárny íveltségét (javítja a siklószámot) kis sebességnél pedig növelik vele az íveltséget (csökken a minimális sebesség).
www.limbussoftware.hu/repklub/is28b2.JPG
Ezen a képen láthatod a gép szárnyán az ívelőlapot.
Geronimo 293645 2006. október 8. 17:05
Válasz erre
Geronimo 293644 2006. október 8. 11:48
Válasz erre
ok köszi,
visszatérve az álomrepülőhöz, azért csak van egy olyan amire azt mondják hogy mostanság a legjobb, és a legtöbb vitorlázó ezzel szeretne repülni.

(Nekem mint aki 2 napja foglalkozik a témával, külsőre az Astir CS 77 tetszik a legjobban)
Fodi 293643 2006. október 8. 11:42
Válasz erre
A Gruanuhoz nem is kell, sima hajlított szélvédő van hozzá. A Jantarhoz viszont vákuumos kabintető van (2 db, ha jól emlékszem).
Geronimo 293642 2006. október 8. 11:29
Válasz erre
Megnéztem a képeidet és írtad hogy nincs ablak a készletben. Megnéztem az ardpol honlapját, ott is vannak képek az alkatrészekről de más típusnál sem volt ablak.
Tényleg nincs ablak egyik készletben sem? Ez elég fura lenne
Fodi 293641 2006. október 8. 11:24
Válasz erre
Standard Class (nincs ívelőlap, 15 m fesztáv, vízballaszt lehet)
15 m Class (lehet ívelőlap, 15 m fesztáv, vízballaszt lehet)
18 m Class (lehet ívelőlap, 18 m fesztáv, vízballaszt lehet)
Open Class (nincsenek megkötések...)
Two Seater Class (maximum 20 m fesztáv)
Club Class (Jellemzően a régebbi teljesítmnygépek számára létrehozott osztály. Pl. SZD30. Vízballaszt nem lehet)
World Class (Egységes típussal végrehajtott versenyek. Olcsó, egyszerű gépet szerettek volna ehhez, ez lett 1993-ban a PW5)

Álomtípus? Mindenkinek más... :)
Geronimo 293640 2006. október 8. 11:16
Válasz erre
Lenne egy-két lajikus kérdésem:
Milyen kategóriák vannak vitorlázógépek között, mi az hogy teljesítmény repülő?

Napjainkban melyik a "csúcstípus" amit mindenki szeretne repülni?
Bombraider 293639 2006. szeptember 22. 13:29
Válasz erre
Mekett 293638 2006. szeptember 14. 18:59
Válasz erre
Őcsényben történt. A pilóta túlélte.
index.hu/x
Bundesign 293637 2006. szeptember 14. 18:51
Válasz erre
lezuhant egy vitorlás repcsi leszállás közben, de nem halottam hol! úgytudom a pilóta korházba került, de túlélte
Fodi 293634 2006. szeptember 13. 18:02
Válasz erre
Ősszel. Pontosabban talán Pilotka tudja megmondani, vagy nézd meg a Revell honlapot, ott általában 1 hónap pontossággal ott van.
ls8 293633 2006. szeptember 13. 16:08
Válasz erre
Tudja vki, hogy mikor lesz elérhető a revell ls8-as?
Fodi 293632 2006. július 30. 09:16
Válasz erre
Shot7.JPG méret: 53.3 KB
Shot28.JPG méret: 35.2 KB
Shot30.JPG méret: 29.9 KB
Shot32.JPG méret: 44.5 KB
Ezen a hétvégén sajnos csak egy kis online repkedés jutott. :) Nemsokára várható az új Condor patch, benne egy új géppel, ami valószínűleg ASK-13 lesz. Állítólag készül a magyar scenery is, de mostanában nem sokat hallani róla... :(
Horvath_Balazs 293631 2006. július 28. 22:20
Válasz erre
Fodi 293630 2006. július 28. 16:02
Válasz erre
Ennek a KoraModels verzója nekem is megvan. Össze kellene raknom :D
Bombraider 293629 2006. július 28. 12:00
Válasz erre
szenko 293628 2006. július 28. 09:28
Válasz erre
2006.-ban is:
The new European Glider Aerobatic Champion 2006 became Ferenc Toth (Hungary), In national team classification: 1st Hungary
Fodi 293627 2006. július 24. 15:31
Válasz erre
halo_1.JPG méret: 41 KB
halo_2.JPG méret: 35.5 KB
zivatar_1.JPG méret: 34.8 KB
Hétvégi termés, zivatarfelhő és vasárnap este kis haló jelenség. Szép volt mindkettő, a zivatarfelhő láthatóan élt és mozgott. Szerencsére messze elkerült minket. :)
Fodi 293626 2006. július 17. 12:41
Válasz erre
www.gyor-per.hu/metlog/mainframe.htm A péri repülőtér webkamerája

www.hahnweide.de/Deutsch/Webcam/WH_indexwabcam.htm
Ez pedig egy német webkamera, nézzétek meg a "tagesvideo" menüt is, lehetőleg egy hétvégi napon! Nagggyon jó!
Bundesign 293625 2006. július 16. 01:22
Válasz erre
aha! akkor logikus a fehér, valóban!
üdv
Fodi 293624 2006. július 14. 19:49
Válasz erre
p?r_2006 187.jpg méret: 270.1 KB
A mai nap legjobb képe. :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.