/ Fórumok /

VITORLÁZÓREPÜLÉS

Mindenki aki repül vagy vitorlázórepül!!!
Vagy aki szeretne!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
HungryCoyote 293622 2006. július 13. 21:40
Válasz erre
Fodi!
A fotós spant persze muszáj volt lefotóznod... :)
Fodi 293621 2006. július 13. 20:02
Válasz erre
Utánanéztem, a műanyag gépek azért fehérek, mert hő hatására gyengül a szerkezetük. Ha fehérre van festve a gép, akkor minimalizálni lehet ezt a hatást. A fa és fém gépeknél nem volt ilyen probléma, így ezek színesebbek lehettek. A hetvenes évek óta szinte csak műanyag gépeket gyártanak, így egyre több a "fehérgép". :D
Horvath_Balazs 293620 2006. július 13. 19:04
Válasz erre
szenko 293619 2006. július 13. 18:26
Válasz erre
pl a gép anyagai között a conticell hab hő hatására szeretne visszaalakulni az eredeti alakjára, az pedig sík lemez, ez egy szárnynak nem tenne túl jót. voltak kisérletek más szinekkel is, pl a finnek gyártottak pik-20d-t sárgában, nálunk is repült egy vagy két ilyen festésű.
www.freeweb.hu/horac/Kep/Vitorlazo/HA-4406.jpg by horac
komppeter 293618 2006. július 12. 15:54
Válasz erre
Általában a teljesítmény gépek színe fehér-ez azért is jó mert nem melegszik fel a gép a napon így nem károsodik a gép anyaga+ nem süt meg ha pl.tolod.
A tanuló gépek színesebbek szoktak lenni-például gyakran a szárnyvéget eltérő színre-gyakran pirosra festik-így a magasból jóval könnyebb észrevenni egy esetleg terepre szállt gépet...
Üdv
Fodi 293617 2006. július 11. 22:00
Válasz erre
A modern műanyag gépek (ha jól tudom) a gyártási technológia miatt. A régebbiek nem mindig voltak fehérek, elég sok volt a színes közöttük. A még régebbi "ős-gépek" pedig natúr fa színűek voltak, vászonborítással, ami bézs/szürke színű volt.
Bundesign 293616 2006. július 11. 21:56
Válasz erre
helló. én repülős vagyok de a vitorlázókhoz nem értek, 1 idióta kérdés : miért fehér szinte mind :)
Fodi 293615 2006. július 11. 21:18
Válasz erre
K?p 001m.JPG méret: 16.1 KB
K?p 141m.JPG méret: 30.1 KB
K?p 148m.JPG méret: 25.7 KB
K?p 149m.JPG méret: 18.3 KB
K?p 162m.JPG méret: 35.4 KB
Mai nap termése:
marshall 293614 2006. július 2. 13:55
Válasz erre
Hi honnan szereztétek a komplett vizsgajelvény sorozatot?
nekem még csak b vizsgám van de érdekelne a komplet vizsgajelvény sorozat
Fodi 293613 2006. június 24. 19:19
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Hátha valaki nem ismeri - egy régi reklám :D
Fodi 293612 2006. június 17. 13:13
Válasz erre
modelingmadness.com/reviews/preww2/previews/poiottop.htm
1/32-es Lilienthal vitorlázógép fából, papírborítással és műgyanta figurával. Áááá! :)
Fodi 293611 2006. május 22. 17:56
Válasz erre
Én is néztem egyet, amikor megláttam. :) Elég gyorsan lecsiszoltam és újrakarcoltam, a szárnyak felső felülete készen is van, a vásznazással együtt.
szenko 293610 2006. május 21. 21:28
Válasz erre
a vásznazott részek kiállnak a szárnyból? érdekes elképzelés :)
Fodi 293609 2006. május 21. 17:36
Válasz erre
K?p 624k.jpg méret: 71.1 KB
K?p626k.jpg méret: 58.7 KB
Elkezdtem a PZW 1:72-es SZD-22 Std. Mucha makettet is. Első lépésben a szárnyat paneleztem újra, az eredeti elég érdekes volt...
szenko 293608 2006. május 21. 07:42
Válasz erre
nem, nem láttam. nekem gyerekkorom kedvenc gépe a bocian, térdeltem a hátsó ülésen, hogy kilássak. papírból csinálok épp egyet, de ez már másik topic...
úgy tudom, hogy a csehek blanikból csináltak valami hasonlót, a két törzs fölött egy konzolon még motor is volt.
Fodi 293607 2006. május 20. 19:40
Válasz erre
Láttad már ennek a makettváltozatát? NAgyon kemény, 1:48-ban adták ki
szenko 293606 2006. május 20. 19:37
Válasz erre
szerintem ez a bocian sokkal merészebb:
www.piotrp.de/SZYBOWCE/pszd28.htm
Fodi 293605 2006. május 20. 18:37
Válasz erre
www.piotrp.de/SZYBOWCE/dbopuls.htm
Ez kemény... Kísérleti lengyel vit. repülő... :)
Fodi 293604 2006. május 14. 13:09
Válasz erre
www.epozar.com/militaria.html
Rengeteg szép kép Horvátországból, köztük igazán érdekes típusokról is. Nem csak vitorlázógépek!
Fodi 293603 2006. május 14. 13:08
Válasz erre
[URL[http://www.epozar.com/militaria.html
Rengeteg szép kép Horvátországból, köztük igazán érdekes típusokról is. Nem csak vitorlázógépek!
Fodi 293602 2006. április 30. 20:08
Válasz erre
K?p 614.jpg méret: 218 KB
K?p 615.jpg méret: 171.6 KB
K?p 617.jpg méret: 220.3 KB
K?p 619.jpg méret: 192.5 KB
Ardpol, Grunanu Baby IIb, 1:48
Full műgyanta kit, nagyon jó minőségben öntve. A gép felülete gyönyörű, nagyon szép a vásznazás megjelenítése. A fa borítás panelvonalai viszont teljesen hiányoznak, mindenképpen kell rajzot szerezni a gépről.
A kabinbelső megfelelő, de feljavítás szükséges, a kioldó, a féklapmozgató kar és a hevederek teljesen hiányoznak.
A szélvédőt nekünk kell legyártanunk a mellékelt átlátszó lapból, sablont vagy rajzot viszont nem kapunk hozzá.
A matricák jónak tűnnek, két német ( egy natúr fa és egy szürke) és egy lengyel (zöld/szürke) géphez kapunk jelzéseket.
Ár 5-7e forint között
Fodi 293601 2006. április 15. 19:48
Válasz erre
HA1245 293600 2006. április 15. 19:37
Válasz erre
A 2b makettet gyártják még?
szenko 293599 2006. március 28. 18:15
Válasz erre
akkor talán ez az ASK-21 is elfér itt (szintén papír):www.marian-aldenhoevel.de/modelle/ASK-21.html
Horvath_Balazs 293598 2006. március 26. 21:05
Válasz erre
_P3266325.jpg méret: 149.2 KB
_P3266326.jpg méret: 130.7 KB
_P3266327.jpg méret: 117.9 KB
_P3266328.jpg méret: 95.9 KB
_P3266329.jpg méret: 93.5 KB
_P3266330.jpg méret: 120.6 KB
_P3266331.jpg méret: 120.2 KB
A szolnoki versenyen lehetett kapni vitorlázógép-maketteket, például Jantar 2B-t:-)
Stefan 293597 2006. március 14. 14:43
Válasz erre
Hát, talán egy kicsit off, mert inkább Made of paper, de ha esetleg érdekel, akkor itt van egy Duo Discus, meg egy Swift méretarányos papírból:
www.cardmodels.de/en/Download.html
Fodi 293596 2006. március 7. 18:37
Válasz erre
Ilyen helyet mi is keresünk...:)
A legegyszerűbben elérhető makett a Revell 1:32-es ASK-21-es gépe.
A többi általában csak külföldről szerezhető be, egyénileg... :(
balu 293595 2006. március 7. 17:52
Válasz erre
Szia!

Segítséget szeretnék kérni!Nem tudok olyan helyet ahol lehetne vitorlázó ma-

kettet kapni!

Üdv: Laktis Balázs
Fodi 293594 2006. március 7. 15:59
Válasz erre
Én neten keresztül fizettem, bankkártyával. E-mailben kaptam egy linket és a sorozatszámot.
Asszem fizethetsz mezei átutalással is, de az drágább.
Stefan 293593 2006. március 7. 13:06
Válasz erre
Igen, ezt már néztem én is, csak igazából az lenne érdekes, hogy pl. megrendelem és küldenek valami csekket, vagy kihozzák és a postásnak fizetem?
Fodi 293592 2006. március 7. 12:51
Válasz erre
www.condorsoaring.com
Itt tudod megvenni, kérheted a letölthető verziót is, úgy olcsóbb. Ha kéred, elküldik CD-n is, de mindössze 160 mega, úgyhogy szerintem egyszerűbb letölteni és kiírni.
Stefan 293591 2006. március 7. 10:03
Válasz erre
Nekem is nagyon tetszik a progi, amennyit még láttam belőle. Nagyon ígéretes. Úgy néz ki, hogy végre van egy jó kis vitorlaszimulátor. Szeretném megkérdezni, hogy hogyan rendelted meg a progit? Postai utánvétellel küldik? Hogyan működött? Mennyibe került? Köszi.
Fodi 293590 2006. február 18. 15:34
Válasz erre
Mit értesz "kabin" alatt? LEhet, hogy elegendő lenne egy gázkaros/forgatható joystickot venned, azzal a féklapokat és az oldalkormányt is lehet megfelelően szimulálni.

Láttam pár "lelkes idiótát" neten, akik Condorhoz csináltak kabint leselejtezett vitorlázórepülőgép törzsekből...
A néhol látható többmonitoros megoldásra egyelőre nincs lehetőség, mert a program (még) nem támogatja több monitor egyidejű használatát.
VUK-79 293589 2006. február 18. 14:20
Válasz erre
Szia! Én megvettem a programot, és már a 65 órán túlvagyok néhány géptöréssel együtt.(A nyugdíjasnak van ideje!) Állítom az egyik legjobb szimulátor. Viszont, hiányoznak a pedálok és a kabin! Szeretnék összejönni néhány "írástudóval" egy kabin összehozására! Még egy feladat lenne: le kellene fordítani ungarisra, mert nem erősségem a külföldi nyelv, gondolom sokan vannak így, föleg az idősebbek közül. Ha tudtok segítsetek a kis VUK-nak!
Gavallér 293588 2006. február 7. 19:29
Válasz erre
Akartam felrakni egy pár érdekes képet Blanikról de a minimum 520kB-t volt szal akit érdekel küldjön emilt. Nagyon érdekesek!
Fodi 293587 2006. február 7. 19:05
Válasz erre
www.airknowledge.com/pr.wmv
Valaki felismeri a film alatt hallható zenét?
HungryCoyote 293586 2006. február 1. 18:34
Válasz erre
Hali!
Újabb 1:32-es Revell vitorla a láthatáron! Ezúttal egy LS-8A! :)

www.revell.de/typo3/en/products/model_kits/catalogue/article/
Fodi 293585 2006. január 16. 21:45
Válasz erre
Háát. :)))
Nagyobb. Korszerűbb. Gyorsabb. Jobb teljesítményű. :)

Blanikkal nem repültem, de a Góbét biztosan egyszerűbb vezetni. Én csak az IS-28B2-vel tudom Góbét összehasonlítani. Az IS "nagygépesebb, komolyabb", a Góbé hozzá képest érezhetően könyebben kezelhető.
Mekett 293584 2006. január 16. 20:27
Válasz erre
Szép ez a Blanik.
Ez milyen gép amúgy pl a Góbéval összehasonlítva?
Fodi 293583 2006. január 16. 19:24
Válasz erre
Fodi 293582 2006. január 14. 20:45
Válasz erre
Shot3.JPG méret: 38.5 KB
Condor: the competition soaring simulator.
www.condorsoaring.com/
Nagyon jó vitorlázórepülő szimulátor. Teljesen valósághű fizika, időjárás és online versenyek. Folyamatosan fejlesztik, így nincs kizárva, hogy magyar scenery is lesz valamelyik következő patchben.
Ajánlom mindenkinek, elsőosztályú program!
Fodi 293581 2006. január 9. 19:35
Válasz erre
www.airliners.net/open.file/976996/L/

Újabb fotó a Revell ASK-21-hez.
Fodi 293580 2006. január 9. 15:16
Válasz erre
A szétszedhetőre való átalakítás nem rossz ötlet, majd megnézem, hogy milyen módszerel érdemes megcsinálnom.
komppeter 293579 2006. január 9. 08:58
Válasz erre
Hát a porral én is küszködöm-és egyenlőre nem is nagyon bírok vele valszeg a radiátorok miatt. Ezt is a fürdőszobában festettem és mielőtt elkezdtem a munkát megengedtem a zuhanyt-ennek ellenére került pár porszem a szárnyra is meg a törzsre.
Az igazság az hogy fényes festékekkel nem szeretek festeni mert nehezen száradnak és sokkal kényesebb a felület az egyenetlenségekre de itt elkerülhetetlen volt. szóval miután lefestettem a gépet találtam pár csúnya por-szálat -úgyhogy jól elkeseredtem- de mivel a gép felületén nincs semmi kitüremkedő elkezdtem először a szárny csúnya részét-majd az egészet, később pedig az egész gépet a legfinomabb csiszolópapíral+fogkrémmel átcsiszolni majd polírozni-az eredmény sokkal jobb lett mint gondoltam mert a valósághoz sokkal közelebb álló felületet kaptam.
A kérdés már csak az ,hogy ha a lakkozásnál hasonló probléma akad azt lehet -e hasonló képpen polírozni+ kell-e az egész gépet lakkozni vagy csak a matricák körűl...
Fodi : szerintem arra kell a két törzsfél összeragasztásánál figyelni hogy berakd a kabintetö nyitó vázait meg a kerekeket lehetőleg már festve, mert később sokkal nehezebb lesz...Én nem ragasztottam be a szárnyakat a helyükre mert a modell nagyon nagy (fél méteres fesztáv) és ha valamikor költözni akarok akkor valszeg egy időt ennek is dobozban kell töletenie-ezért a két törzsfél összerakása előtt kialakítottam egy szekrényt a főtartó nyúlványoknak + a szárnyprofil 2/3-ánál 2mm es drótból egy csapot helyztem el ennek megfelelően a törzset is kifúrtam( hát GL-t már nem sikerült bele fabrikálnom) így a modell bármikor elfér egy boros ajándék szatyorban...

Üdv
tray 293578 2006. január 8. 18:49
Válasz erre
komppeter!
Lakkozással kapcsolatban egy kis segítség: én mostanában szívok a szöszökkel, apró porszemekkel. Valószínűleg a lakótelepi lakás száraz levegője az oka, ugyanis a párásabb levegő jobban leköti az ilyen apróságokat. Szóval a tanácsom az, ha lakkozol, előtte gondoskodj a levegő párásításáról, valamint fújás után takard le a makettet valamivel, mondjuk egy megfelelő méretű műanyag dobozzal!
Fodi 293577 2006. január 8. 18:12
Válasz erre
Nekem tetszik! :) A kabintető is szépen illeszkedik annak ellenére, hogy mozgatható. LAssan én is nekiállok a sajátomnak. Jó lenne, ha írnál pár szót az épításről, hogy mire számítsak. Bár ahogy nézem az útmutatót szerencsére nem sok buktató van benne... :)

A lakkozás valóban meggondolandó, mert tényleg óvja a makettet de az ellene felhozott érveid is érthetőek.
komppeter 293576 2006. január 8. 16:36
Válasz erre
K?p 211.jpg méret: 70.4 KB
K?p 210.jpg méret: 54.2 KB
K?p 213.jpg méret: 64.2 KB
K?p 214.jpg méret: 65.4 KB
K?p 216.jpg méret: 62.6 KB
Sziasztok!

Elkészült az ASK-m.
Egy pár képet megpróbálok csatolni.
Már csak azt nem tudom hogy lakkozzam-e át hogy az idő vas foga ne tegyen kárt az egészben(főleg a matricában)-kockáztatva az eredményt azzal hogy mondjuk megfolyik vagy kosz kerül a festékbe stb...
Ha tud vki tanácsot adni akkor kérem hogy tegye meg.

Üdv
HungryCoyote 293575 2006. január 3. 16:11
Válasz erre
Hali!
Érdemes megnézni a www.luftarchiv.de linket, a legtöbb vitorla siklószámát is feltüntették.

www.leichtwerk.de/eta/de/flugerprobung/leistung.html
Ez se semmi...
Fodi 293574 2006. január 2. 21:00
Válasz erre
www.schempp-hirth.com/en/flugzeuge/nimbus_4/index.html
Nimbus 4, siklószám csak diszkréten így jelölve: >60
Fodi 293573 2006. január 2. 20:15
Válasz erre
Akkoriban az élmezőnyben volt. :) A műanyag gépek megjelenésével ugrásszerű növekedés indult el, a mostani rekord 1:60 (!!!) körül van, egy 26 méteres szárnyú szabadosztályú gép érte el.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.