<<< Vissza | Tovább >>> |
Fodi | Adatlap | 293572 | 2006. január 2. 20:12 | ||
10.6 font a Hannants-nál. Előzmény: (293570) Mekett 2006. január 2. 20:02 | |||||
Mekett | Adatlap | 293571 | 2006. január 2. 20:04 | ||
Tényleg, mik voltak eddig a best of siklószámok, amiket a gyakorlatban sikerült elérni? És ezek között hol van a Ho IV 32-je? | |||||
Mekett | Adatlap | 293570 | 2006. január 2. 20:02 | ||
Ööö 37-es elméleti siklószám? Nem rossz! És mi lehet az ára a makettnek? | |||||
Fodi | Adatlap | 293569 | 2006. január 2. 19:58 | ||
Horváth Balázs | Adatlap | 293568 | 2005. december 29. 22:36 | ||
HA-4083 ---> HA-7001, gyári száma LF.017.3 HA-7006 HA-7008 HA-7009 HA-7010 HA-7011 HA-7012 Illusztrációként lásd a mellékelt HTML-t:-) Arról sajnos egyelőre nincsenek pontos adataim, hogy meddig üzemeltek ezek a masinák, de gondolom, az ötvenes évek végén-hatvanas évek elején selejtezhették ki őket, a Lepke-Koma-Szellő típusokhoz hasonlóan. Az üzemidejük valószínűleg erősen korlátos volt, hiszen leginkább műrepülésre lehetett használni őket, ami nyilván fokozott igénybevételt jelentett a faszerkezetű sárkánynak. (A Modela-féle lajstromot először kamunak hittem /még 1997-ben/, de aztán szerencsére találtam két hiteles fotót is erről a gépről.) | |||||
Mekett | Adatlap | 293567 | 2005. december 29. 16:33 | ||
Balázs! Hány Lunakunk volt, meddig és milyen számokkal? Mert az oldaladon is csak a 4083-ast találtam, aminek a jelzéseit a Modela is mellékelte. | |||||
Fodi | Adatlap | 293566 | 2005. december 29. 14:14 | ||
Okoskodás? :) Ugyan már, most már legalább ezt is tudjuk. :))) | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 293565 | 2005. december 29. 13:56 | ||
Kétségtelen, hogy a szárnyak valaha egy Kukához (R-254/E-31 Esztergom) tartoztak. A mostani magyar vitorla-lajstromjeleknél az első számjegy egyfajta kategóriát jelent, az adott típus teljesítménybe sorolása alapján; így az 1000-esbe kerültek a siklógépek + MOVIT-ok nagy többsége, a felső határ pedig egyelőre a 7000-es sorozat (nagyteljesítményű gépek és műrepülőgépek /A-15, Swift, Fox/). Kivételek persze bőven akadnak, például az első Lunak-unk anno ezerkilencszázötvenvalahányban még HA-4083 jellel futott egy darabig, aztán átnevezték HA-7001-re. Bocs az okoskodásért:-) http://www.avia-info.hu | |||||
Fodi | Adatlap | 293564 | 2005. december 29. 13:45 | ||
members.chello.hu/bukkair/base/ A BAZ megyei repülőterek története, érdekes fotókkal. | |||||
Fodi | Adatlap | 293563 | 2005. december 29. 13:36 | ||
Ha már szóba került Farkashegy. Ha jól tudom, akkor valahol a hegyen még megtalálható egy régi katapult, amivel a vitorlázógépeket indították. Az még mindig ott lehet? Ha igen, akkor van valakinek fényképe a katapultról és annak környékéről? | |||||
Fodi | Adatlap | 293562 | 2005. december 29. 11:48 | ||
Még annyit a témáról, hogy szégyen az emlékmű állapota... Sajnos ma kis hazánkban néhány embernek (vagy inkább fáról leesett majomnak, mert annyi esze sincs az ilyennek, hogy magától másszon le) különös ösztöne van arra, hogy emlékművekre, fákra, oszlopokra, többszázéves falakra firkálja saját nevét... | |||||
Fodi | Adatlap | 293561 | 2005. december 29. 10:18 | ||
Átlapoztam sok mindent, de nem találtam meg. Pedig határozottan emlékszem, hogy olvastam egy írást az emlékmű felállításáról. Ott írták, hogy milyen gépből készült és azt is említették, hogy mi történt vele. A fotókat nézve nekem úgy tűnik, hogy eredetileg ez egy E-31 Esztergom szárnya volt, de vsz. az időjárás elleni védelem miatt ez eredeti vászon felületeket is lemezekkel borították. | |||||
Fodi | Adatlap | 293560 | 2005. december 29. 09:06 | ||
Mekett! Az nem lajstromjel, hanem utalás az 1929-es évre. :) Az emlékművet 1979-ben állították fel a magyar vitorlázórepülés 50. évfordulóján. Van valahol egy visszaemlékezésem arról az időszakoról, megpróbálom kideríteni, hogy milyen gépről van szó. Fodi | |||||
Mekett | Adatlap | 293559 | 2005. december 29. 00:17 | ||
Lehet hogy rosszul emlékszem. Egyrészt eszembe jutott, hogy az 1929-es oldalszám az egyik Do X-ről lehet ismerős. Másrészt talán az 1929 szám így magában talán csak a nevezetes évszámot jelöli. De továbbra is nyitott a típus. Mert egyelőre nem tudom kitalálni, mi lehet. És ha esetleg a Pecsában sincs, jó lenne dokumentálni, mint kiveszőben látező fajt... | |||||
Mekett | Adatlap | 293558 | 2005. december 29. 00:01 | ||
Amint látható a mellékelt ábrán, régebben mindkét szárny ott lehetett, de valami vandál (nem hiszem, hogy a szél) az egyiket eltüntette :( Szóval a találós kérdés: kihez tartozott a két szárny? | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 293557 | 2005. december 27. 10:19 | ||
Tudomásom szerint öt év "pihentetés" után újra ki lehet adni ugyanazt a lajstromjelet. Legutóbb a HA-SAA jelsort kezdték el ismét használni (immár harmadszor:-)) | |||||
Fodi | Adatlap | 293556 | 2005. december 27. 09:59 | ||
Ja igen, van rá lehetőség, hogy lajstromok ismétlődjenek, ilyen pl. a HA-5000 sorozat, ebben pl. a HA-5033 jelzést egy R-11b Cimbora kapta meg előszőr a háború idején, másodszor pedig az egyik péri IS-28B2 1990 körül. | |||||
Fodi | Adatlap | 293555 | 2005. december 27. 09:57 | ||
www.freeweb.hu/horac/Kep/Vitorlazo/HA-1929.jpg Ez a HA-1929, de szerintem ez a lajstrom egy utalás az 1929-es évre, amikor kis hazánkban elkezdtek foglalkozni vitorlázással. | |||||
Mekett | Adatlap | 293554 | 2005. december 26. 23:46 | ||
Az lehetséges, hogy az 1929-es számot több gép is megkapta az idők során? Levadászná valaki nekem Balázs oldaláról vagy meg tudná mondani fejből, hogy milyen gép viselte? | |||||
HungryCoyote | Adatlap | 293553 | 2005. december 22. 03:09 | ||
Hali! Visszatérve a vitorlázórepüléshez: sokan azt hiszik, hogy ez a gazdagok sportja, holott, éppen azok űzik, akik nem tudják megfizetni a motoros repülést... Ami pedig a klubok anyagi helyzetét illeti, elkeserítő a helyzet, hiszen a gépeik eladására kényszerülnek (nálunk, Péren eddig legalábbis nem találtak jobb megoldást... sajnos). És ez a szomorú, mert repülőgép nélkül hogyan lehetne folytatni ezt (az amúgy gyönyörű) sportot?! Üdv: HC | |||||
sys | Adatlap | 293552 | 2005. december 21. 20:52 | ||
Lucky! Nekem még megvan a bicikli-törzskönyvem. Ennyire komolyan gondolták a ...lyék. Szóval kiadták, én aljas + 3 hónap után átfestettem a cangát, h erre varrjanak gombot. El is küldtek ... | |||||
Kalóz | Adatlap | 293551 | 2005. december 21. 20:49 | ||
Lucky! Sztem biciklit ugyanannyit loptak volna, de a rendszámgyártásban rejlő biznisz ... | |||||
lucky | Adatlap | 293550 | 2005. december 21. 19:55 | ||
Mekett! Ahhoz mit szólsz h egy képviselő a bicikli lopások elkerülésére be akarta vezetni a rendszámot és a hozzá való törzskönyvet+regisztrációs számot.Hál istennek eddig semmi se lett belőle... | |||||
Mekett | Adatlap | 293549 | 2005. december 21. 19:49 | ||
Szia Fodi! Ez szerintem felháborító, a járműadót elvileg azon a címeken szedik hogy szennyezi a környezetet és károsítja az utakat. Ez eddig igaz és rendben van és és fizessünk, de pl egy vitorlázógép után annyit kéne fizetni mint egy kerékpár után. Jajj, én hülye még ötleteket adok... És valóban, amint a makettezéstől eltávolodik, vagy politikára terelődik a társalgás, azonnal hozom a javítófestéket. | |||||
Kalóz | Adatlap | 293548 | 2005. december 21. 19:14 | ||
Fodi! Engem sajna korábbi csigolyatörésem miatt nem engedtek repülni, így egy másik közlekedési eszköz mellett maradtam, igaz, csak!? tervezési szinten. Viszont a makettezében a repülőket favorizálom. A politikát csak a miatt írtam be, nehogy valaki félreértsea dolgokat. Itt makettezésről és ahhoz tartozó dolgokról írogatunk (remélem, érted :) ). Egyébként minden gondolatoddal, amit leírtál tökéletesen egyetértek. Kalóz | |||||
Fodi | Adatlap | 293547 | 2005. december 21. 18:18 | ||
Eszem ágában sem volt politizálni. Csak fel szerettem volna hívni a figyelmet arra, hogy az eleve nehéz helyzetben lévő repülőegyesületek jövőre még nehezebb helyzetbe kerülhetnek. Így is aránytalanul nagy biztosítási díjakat akasztanak le minden gép után. A repülés sajnos nem tömegsport és ezért kormánytól függetlenül (!) sosem fog nagy támogatást kapni. Nem mozgat meg nagy tömegeket, nincs szem előtt és nem termel anyagi hasznot. A repülőegyesületek (és általában a sportrepülés) megítélése nem túl jó hazánkban. "Repüljenek, ha annyira akarnak" - mondják az emberek. De ők nem élték át, amit én 15 éves koromban már megtapasztalhattam. Sajnos csak két évig repültem aktívan (azóta csak évente egy kisebb összeggel járulok hozzá egy egyesület működéséhez és igyekszem öregbíteni a magyar sportrepülés jó hírét), de akkor, mindössze 15-16 évesen a repülőtéren olyan fegyelmet és felelősségtudatot neveltek belém, amit az "öregek" által sokat emlegetett sorkatonaság sem tudott volna megadni... | |||||
Kalóz | Adatlap | 293546 | 2005. december 21. 17:49 | ||
Fodi! A gépjármű-adó (útadó) áldásos hatása is meglátszik útjaink állapotán. Mennyiben különbözik ez a levegőtől vagy a víztől? Ja, és ne politizáljunk ... | |||||
Fodi | Adatlap | 293545 | 2005. december 21. 12:49 | ||
Az origón találtam... Húzzunk le még egy bőrt a sportrepülőkről, úgyis olyan jó helyzetben vannak az egyesületek. A gépjárműadóról volt szó a cikkben. "Bár az adónem így is rentábilisnak mondható, a bevételek maximalizálása érdekében jobb lenne azt járműadóvá átalakítani, azaz a vitorlás hajók, a sportrepülők, jet skik és egyéb közlekedési eszközök után is megfizettetni." index.hu/gazdasag/magyar/ipa051221/ No comment... | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 293544 | 2005. december 18. 17:20 | ||
Jelentem, még élek, és a bőrömön sem keletkeztek folytonossági hiányosságok:-))) Műgyanta öntéssel sajnos nem foglakozom, de ha valaki mintát szeretne készíteni valamelyik makettről, keressetek meg E-mailben. | |||||
komppeter | Adatlap | 293543 | 2005. december 18. 16:34 | ||
Szia Balázs! Asszem most irígy lettem rád. Szép kis gyüjtemény lesz belőlük. Nincs kedved szilikonmintát készíteni róluk, vagy legalább vmelyik Jantár törzséről? Szerintem lehet hogy mást is érdekelne-és jó eséllyel visszajönne a modellek ára... Üdv | |||||
Fodi | Adatlap | 293542 | 2005. december 18. 11:58 | ||
A Revell ASK-21 makett festési útmutatóján szereplő gépek eredetijei: OE-5280: www.airliners.net/open.file/814255/L/ www.airliners.net/open.file/616803/L/ HB-1982: www.airliners.net/open.file/699626/L/ www.airliners.net/open.file/616649/L/ D-8418: www.ac-buende.de/flugzeuge/img/ASK21.jpg D-3254: www.rhoenflug-poppenhausen-ev.de/bilder/segelflug_ask%2021%20pj.jpg AF-2: atlas.usafa.af.mil/wing/34og/94fts/tg-9aNum3.JPG Az ASK-21-ek gyári számai és lajstromjelei: www.rcawsey.fsnet.co.uk/ask213.htm | |||||
Fodi | Adatlap | 293541 | 2005. december 18. 09:55 | ||
Kalóz | Adatlap | 293540 | 2005. december 18. 09:46 | ||
Horác! Nem nyúvasztottak meg értük? Irigyellek ... | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 293539 | 2005. december 18. 07:32 | ||
Íme pár fotó az említett makettekről (a Grunau Baby korábbi beszerzés, de szintén az Ardpol terméke). | |||||
Fodi | Adatlap | 293538 | 2005. december 15. 11:33 | ||
www.sgzuerich.ch/images/revell_ask21.jpg A makett és eredetije. Revell ASK-21. | |||||
komppeter | Adatlap | 293537 | 2005. december 14. 21:03 | ||
Én is megleptem magam,az említett ask-val... Az a baj hogy November eleje óta már vagy az 5. makett amit karácsonyra kaptam magamtól... Ha jól belegondolok mind olyan amivel én is repültem egykoron: Wilga,Mi-2 stb... De a véleményem az az Ask-ról hogy végre egy olyan makett amit nem kell faragni, nem kell vigyázni a panelvonalakra, nem nehéz festeni és gyönyörű... Balázs! Küldenél képeket a szerzeményeidről? Lehet hogyha oda vetemülök veszek én is... Üdv | |||||
Fodi | Adatlap | 293536 | 2005. december 14. 14:34 | ||
Ugyan nem gyanta, nem Janter és nem 48-as, de van egy új szerzeményem, a Revell 1:32-es ASK-21-es vitorlája, gyönyörű darab! :) Megleptem magam karácsonyra. :) | |||||
Kalóz | Adatlap | 293535 | 2005. december 12. 18:31 | ||
Úgy látom, elég bátor vagy! :lol Az árakra viszont ezek szerint jól emlékeztem. | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 293534 | 2005. december 11. 21:34 | ||
Nem titok, 5.300,- ill. 5.600,- Ft volt darabjuk (a Jantarok olcsóbbak, mert azokban még nincs fotómaratás). Kétségtelenül borsos az áruk, de amennyire tudom, Lengyelországban is hasonló összeget kell rájuk áldozni. | |||||
Kalóz | Adatlap | 293533 | 2005. december 11. 14:04 | ||
Szerintem a családja miatt nem fogja elárulni (kivégeznék!), de ahogy az árakat elnéztem, nem négyszámjegyű a végösszeg (legfeljebb darabonként). Igaz, lehet euróban is számolni, az kisebb számot eredményez. | |||||
komppeter | Adatlap | 293532 | 2005. december 11. 12:11 | ||
Szia Balázs! Elárulnád mennyiért sikerült beszerezni őket? Üdv | |||||
Fodi | Adatlap | 293531 | 2005. december 11. 10:28 | ||
Horváth Balázs | Adatlap | 293530 | 2005. december 11. 06:07 | ||
Szerintem megérte, alibiként pedig nevezhetem őket karácsonyi ajándéknak is:-) | |||||
Fodi | Adatlap | 293529 | 2005. december 10. 18:49 | ||
Az biztos. Occsóóó :D Régóta szemezek az Ardpol makettekkel, de mindig sajnáltam rájuk a pénzt. | |||||
RaPe | Adatlap | 293528 | 2005. december 10. 18:47 | ||
Olcsó körút lehetett :) | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 293527 | 2005. december 10. 18:44 | ||
A mai beszerzőkörút (Stefánia) idevágó paragrafusai az Ardpol-tól: Bocian Foka 4 Jantar Std Jantar Std 3 1/48-asak, és nem csúnyák:-))) | |||||
Fodi | Adatlap | 293526 | 2005. november 17. 20:37 | ||
www.osv-ch.org/home_e.html A svájci old timer vitorlázó repülők honlapja | |||||
Fodi | Adatlap | 293525 | 2005. november 17. 20:36 | ||
www.potk.cz/index_en.php A cseh és szlovák old timer vitorlázó repülők honlapja | |||||
Fodi | Adatlap | 293524 | 2005. október 2. 10:48 | ||
www.surclaro.com/downloads_c4_0_hitsA.html Magyar vitrolázógépek FS-2004-hez!!! | |||||
Fodi | Adatlap | 293523 | 2005. szeptember 26. 13:25 | ||
www.dfs-habicht.de/home.htm DFS Habicht oldal, nagyon jó. |
<<< Vissza | Tovább >>> |