/ Fórumok /

VITORLÁZÓREPÜLÉS

Mindenki aki repül vagy vitorlázórepül!!!
Vagy aki szeretne!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
Fodi 293522 2005. szeptember 26. 13:18
Válasz erre
membres.lycos.fr/wings2/blanik/blanik.htm
Minden a Blanikról. Kár, hogy valami érthetetlen nyelven van... :)))
Horváth Balázs 293521 2005. szeptember 11. 18:30
Válasz erre
Szervusztok!

Arra gondoltam, hogy a honlapomon (http://horac.fw.hu) közzéteszem a külföldi lajstrommal hazánkban üzemelt gépek listáját is (csak hogy a legismertebbeket említsem: N6212N Szu-26 - Veres Zoli, D-EPET Extra-300S/330L). Tudomásom szerint a 90-es évek elején az akkor megalakuló kisgépes repülési cégek (Mikromatika, Jetstream stb.) szintén számos olyan gépet használtak, amelyek nem kaptak magyar jelzést. Nyilván a vitorlázógépeknél, az UL-eknél, és a közforgalmi repülésben is voltak hasonló esetek, amelyeket jó lenne összegyűjteni. Ehhez kérném a segítségeteket, úgy az információkat, mint a fényképeket illetően.

Előre is köszönöm!
HungryCoyote 293520 2005. szeptember 1. 20:58
Válasz erre
Fodi 293519 2005. szeptember 1. 20:56
Válasz erre
Háromezer-valahányszáz HUF. Most már tényleg meg kellene vennem, de két rendelésem van függőben külhonból, nem akarok túl sokat költeni.
Mekett 293518 2005. szeptember 1. 17:43
Válasz erre
Replicában láttam pár hete, de a pontos árára nem emléxem már.
Bombraider 293517 2005. szeptember 1. 16:24
Válasz erre
Fodi!
Szerintem csapj le rá,ha eddig nem tetted volna meg:)
fabulis.hu/ujdonsagok/ujdonsag2.php

üdv:bomb
Fodi 293516 2005. augusztus 19. 17:15
Válasz erre
HungryCoyote 293515 2005. augusztus 19. 16:57
Válasz erre
Győriek (és természetesen a többiek) figyelem!

A héten elkészült a győri repülőklub weblapja! :D
www.aeroclub-gyor.hu
Fodi 293514 2005. július 25. 13:13
Válasz erre
Jobb lett volna, ha ezt a tényt nem tudom meg... :)
HungryCoyote 293513 2005. július 25. 12:56
Válasz erre
Pedig több mint 1 hónapig a hangárban porosodott...
Fodi 293512 2005. július 25. 12:21
Válasz erre
Volt kinnt egy Stearman? Vazz' tudtam, hogy ki kellett volna néznem...
HungryCoyote 293511 2005. július 25. 11:46
Válasz erre
A péri vitorla tábor képei megtekinthetőek a weblapomon.
greatplanes.try.hu
Mekett 293510 2005. július 11. 16:42
Válasz erre
mz/x 293509 2005. július 5. 21:10
Válasz erre
Akkor még gyüjtök picit:)))
Fodi 293508 2005. július 5. 19:51
Válasz erre
Attól függ milyen... :) Használt Góbét régebben valamivel 1 millió felett láttam, egy Ka-8-as gyakorlógépet pedig 1,3 millióért.
mz/x 293507 2005. július 5. 16:28
Válasz erre
Helló! Nem tudjátok véletlenül mennyibe kerül egy olcsós használt vitorlázógép mostanában?
HungryCoyote 293506 2005. július 5. 12:48
Válasz erre
Lichtenstein!
A Wilgánk eladó! De ha a Gawron vagy egy 142-es jobban tetszik, azt is megbeszélhetjük! ;)
Fodi 293505 2005. július 5. 06:50
Válasz erre
De ennek jobb feelingje van :) De persze igaz, hogy nagyon drága. :)
lichtenstein 293504 2005. július 4. 22:30
Válasz erre
na ja amíg beszerelik a cuccot megveszeg egy wilgát vagy vmi mást...
Fodi 293503 2005. július 2. 15:01
Válasz erre
Szerintem meg nenm erre kellene elkölteni azt a sok pénzt. :)
HungryCoyote 293502 2005. július 2. 09:59
Válasz erre
Nem akarok vitatkozni, de a Góbé (220 kg üresen) általában könnyebb a műanyag gépeknél (pl. a könnyebbek közül egy Jantar Std 2 is 250 kg) De emiatt szerintem nem fogunk összeveszni ;)
Ami az anyagi részét illeti megvárom míg nyerek a lottón :D
Mekett 293501 2005. július 1. 22:13
Válasz erre
Ezek a kis modellhajtóművek elég brutálul viszik a masinát, de vedd figyelembe, hogy a Góbé valszeg nehezebb annál az üvegszál-csodánál, és azt kettő viszi.
Szerintem lehetne találni egy arany középutat :)

Ha azt veszed, hogy egy ilyen hajtómű 500ezer forint körül van, repülőgépmotort nem kapsz ennyiből egy movitba :) És az nem is megy így :) Bár lehet, hogy ez nem az 1500 eurós hajtóműkategória :)
HungryCoyote 293500 2005. július 1. 17:50
Válasz erre
Ez az ember nem normális!
A reptéren mi még csak ötletként vetettük fel, hogy a Góbékat hasonlóképpen fel kéne tuningolni. :D A probléma ott van, hogy a szárnyak egy idő után valószínüleg lemaradnának...
Mekett 293499 2005. június 30. 20:58
Válasz erre
Ezt látnotok kell!!!
A pasas elvileg kát modellhajtóművel furikázik a vitorlásán, és érdemes megfigyelni, hogy azokkal is száll fel!

www.silentwingsairshows.com/video/jet_glider.wmv (~1,2Mb)
www.silentwingsairshows.com/video/twinjet_1.wmv (~3,8Mb)
Kapitany 293498 2005. június 29. 10:40
Válasz erre
hm...
Ez már erősebb ok, jobb érvelés :D
Fontolóra lehet venni. Makettezők tömeges kivándorlása...
Fodi 293497 2005. június 29. 07:01
Válasz erre
Kapitány!

Dolgozik nálunk jó pár tőlünk északra lakó "kislány"... Ne tudd, meg, sokkal jobban néznek ki, mint az itteniek, magasan verik a magyar csakojat... :)))
És arrafelé még a makettek is jobbak. Lehet, hogy át kellene települni az egykori Csehszlovákiába. :D
Kapitany 293496 2005. június 28. 23:17
Válasz erre
Én simán nem laknék egy kicsit sem északabbra :) Ott már a Szigetköz van :D Megaztán szeretem ez a várost.
Mekett 293495 2005. június 28. 19:41
Válasz erre
Sorry Fodi, ezt akartam:
www.antikvarium.hu/ant/start.php
Mekett 293494 2005. június 28. 19:40
Válasz erre
Fodi 293493 2005. június 25. 17:54
Válasz erre
www.kpmbratislava.sk/main/sutaze/brno05/4/images/36_jpg.jpg
Na azért elég sok vitorlázógép makett van... :) CSak kicsit kellene északabbra lakni, és simán be lehetne őket szerezni... :(
Fodi 293492 2005. június 24. 12:12
Válasz erre
Pontos címet nem tudok, de a Bajcsy-Zsilinszky utcában van,a belvárosban. Egy apró kis hobbibolt, elég nehéz észrevenni.
Kapitany 293491 2005. június 24. 11:58
Válasz erre
Győr mellett :) De Győrhöz tartozik
béla 293490 2005. június 24. 11:58
Válasz erre
Városunk többnyire nem kertváros.
Kapitany 293489 2005. június 24. 11:38
Válasz erre
Győr én is kellemes kis kertvárosban
béla 293488 2005. június 24. 11:36
Válasz erre
Ha már így ismerkedünk. Te?
Kapitany 293487 2005. június 24. 11:35
Válasz erre
Az tényleg nincs messze :)
béla 293486 2005. június 24. 11:33
Válasz erre
Sopron
Kapitany 293485 2005. június 24. 11:29
Válasz erre
Merre laksz?
béla 293484 2005. június 24. 11:25
Válasz erre
Nem. Csak közel van.
Kapitany 293483 2005. június 24. 10:39
Válasz erre
Béla te is Győrben laksz? :)
béla 293482 2005. június 24. 10:28
Válasz erre
Hát ez tényleg durva, azaz kicsi. Kérlek add meg a győri bolt címét.
Fodi 293481 2005. június 24. 10:07
Válasz erre
Az a gáz, hogy a szárny tőben 1,4 mm, szárnyvégnél 0,25 mm vastag... 1:72... Valószínűleg nem nagyon tudnék belerakni merevítést. De majd próbálkozom
Fodi 293480 2005. június 24. 10:02
Válasz erre
Én sztirollemezt egy győri dekorboltban vettem (mindenféle művészkellék, festék stb. kapható). 2 nm-es darabokban van, 0.5 mm-től felfelé 4 mm-ig, 0,5 mm-es lépésekben. Nem túl drága, én 2 nm-t vettem talán 1500 forintért. Nagyon könnyen alakítható, fehér műanyag, bár meg kell keresni hozzá a megfelelő ragasztót.
béla 293479 2005. június 24. 09:06
Válasz erre
Sztirol lemez beszerzése engem is érdekel. Ugyan járműveket építek, de a probléma újra és újra előjön. Papírboltban füzetbe való mü.lemez. Tejfölöspohár. Lopott reklámtáblák. Egyéb szükségmegoldások...
béla 293478 2005. június 24. 09:03
Válasz erre
Fodi!

Mi lenne, ha mondjuk hosszanti irányba belemarnál és egy fém szálat, vagy msá merevebb anyagot beleragasztanál. Az is eszembe jutott, hogy a rétegelésbe más anyagot is be lehet építeni, mint a kardoknál a damaszkolás.
mz/x 293477 2005. június 24. 08:51
Válasz erre
Na ezt én is kiprópálom. Hol lehet sztirollemezt kapni? A szárnynál lehet hogy , ha az is rétegekből van, a felső réteg egy picit rövidebb, azért hajlik fel.
Fodi 293476 2005. június 24. 08:36
Válasz erre
Vettem pár nm sztirollemezt (0,5 és 1 mm) és letöltöttem a rajzokat a gyártó honlapjáról. Aztán az 1 mm-es rétegeket összeragasztottam (ez nem a legjobb megoldás, jobb egy, nagyobb tömbből kiindulni)és ebből alakítottam ki a törzset. Előszőr reszelővel, majd csiszolópapírral finomítottam. A kabint kis fúróba fogott marófejjel alakítottam ki.
Azért raktam félre most a makettet, mert egy érdekes jelenségggel szembesültem miután megcsináltam a szárnyat. A szárnyak végei valamiért felhajlottak. Ha meleg vízben visszahajtom, akkor pár napig jó, de azután lassan újra elgörbül... :((( Ki kell találnom valami megoldást, vagy új szárnyakat kell csinálnom.
mz/x 293475 2005. június 23. 22:39
Válasz erre
Mármint a dg 500 at
mz/x 293474 2005. június 23. 22:39
Válasz erre
Hát ezt hogy csináltad meg ilyen szépre? Olyan mintha dobozból csináltad volna!
Mélyhúzással???
Fodi 293473 2005. június 23. 21:50
Válasz erre
Cirrus makettet még nem láttam, úgyhogy tényleg saját építésre kényszerülsz... :) De szerintem nem igazán gáz, meg lehet oldani. Olvass kicsit vissza, én egy DG-500-nak álltam neki, de most kicsit pihentetem a dolgot.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.