<<< Vissza | Tovább >>> |
vitarisi | Adatlap | 299951 | 2008. január 24. 11:07 | ||
vitarisi | Adatlap | 299950 | 2008. január 24. 11:05 | ||
Na, akkor most leírom hogy én hogyan csinálom: 1. koptatás: Ezt az alapszíntől függően egy sötét barna, vagy fekete színnel végzem. Fogok egy nagyon vékony ecsetet és ahogy már írtam, érthető helyekre (ahol tényleg kopik a jármű) kopásokat húzok egymástól független formában (érdemes a kopások formályát ajtókon megfigyelni, vagy valahol az életben, sokat segít!). Ha nagyon lekopott részt akarsz ábrázolni, bevetheted a fémszínt is, de ez inkább repülőkre jellemző (szerintem, persze lekophat teljesen például egy kilincs, vagy vmi hasonló...) 2. Karcolások: Ezeket gallyak vagy fák nekidörzsölődése okozza egy járművön (vagy bármi más). Én úgy szoktam őket elkészíteni, hogy a már filterezett, átmosott, viszonylag kopott járműre megintcsak vékony ecsettel az alapszín tiszta színével húzok karcokat elszórva a járművön (másik megoldás hogy megkapargatod szikével azt a részt ahol karcot akarsz). Még készítheted a karcolásokat szárazecsetelős módszerrel is. (itt jegyzem meg hogy a koptatást is lehet úgy...) 3. Rozsda: Hát nekem sok kísérletezgetés után a Mig Productions pigmentje vált be (Standard Rust). Tudom ezt nehéz beszerezni, nekem is külföldről van, de szerintem sokkal jobb anyag mint a pasztellkréta (elvégre ezt kimondottan makettekhez találták ki). Szóval hasonló az anyag mint a már lereszelt pasztell kréta, így csinálhatod azzal, de ha esetleg kezedbe kerül egy ilyen pigment, érdemes kipróbálni, szerintem nagyon jó. Tehát, attól függően mennyire lerobbant járművet akarsz készíteni, attól függően rozsdásítsd a járműved (feltételezhető hogy egy nagyon rozsdás teherautó sokat állhatott kint esőben, hóban, fagyban, vagy magára hagyták az udvaron rohadni...). Pasztellkrétából keverj ki egy világosabb és egy sötétebb rozsda színt, vagy használd a Humbrol rozsda színét (bocs a pontos számát most nem tudom...). Húzz a kívánt helyre egy kisebb csíkot, majd higítót csöppentsd rá, így az egy kicsit lefolyik, és megkapod azt a tipikus rozsdásodást, ami megfigyelhető oly sok helyen. Általában a jármű széleit érdemes rozsdásítani, először ott jelenik meg a rozsda...Egy fontos dolog még, hogy a már előbb említett kopásokat, később "berozsdásíthatod", ez is még élethűbbé teszi a makettet. Hát azt hiszem kb ennyi, persze bármi mást próbálj ki nyugodtan, ezek csak az általam használt módszerek (pl.: Sokan fekete művészolajra esküsznek a koptatásnál, én nekem nem vált be; a koptatásnál sokan fényes festéket használnak, én általában mattot szoktam, de próbáld ki bátran!) | |||||
lacikaa | Adatlap | 299949 | 2008. január 23. 20:42 | ||
Sziaszok! Köszönöm szépen Vitarisi,MattHeafy,borisz,barnamedve... a gyors válaszokat.Sok ifót adtatok nekem!! Mivel én kezdő vagyok még, esetleg tudnátok festéktanácsokkal is szolgálni, olajfolyás, rozsda, meg "festékleverés"... Köszönöm! | |||||
vitarisi | Adatlap | 299948 | 2008. január 23. 19:58 | ||
Ha egy háború végi leharcolt opel blitzet akarsz elkészíteni, akkor rozsda, kosz, por, kopás mehet rá rendesen. Olyan helyekre rakj festék lekopást ahol annak létrejötte magyarázható. Motornál olajfolyásokat, kabintetőn pedig fakultságot ábrázolhatsz (átmosod világos színnel). Csavarokon rozsdás megfolyások lehetnek, de a rozsda szinte bárhol lehet így attól függően mennyire akarod a járművet "rohadt" állapotban ábrázolni úgy vidd fel a felületekre. A por, és sár pedig a végén kerüljön föl, ezzel szerintem nem kell csínnyán bánnod, bárhol lehet. Por maximum csak ott nem ül meg, ahol valami miatt "letisztítódik" (ajtók például ahogy a katonák folyamatosan nyitogatják, fogdossák). | |||||
MattHeafy | Adatlap | 299947 | 2008. január 23. 19:42 | ||
Azért a koptatással ésszel a paltón, ugyanis egyértelmű h fűfból van :) | |||||
borisz | Adatlap | 299946 | 2008. január 23. 19:35 | ||
Szia! Szerintem sarazhatod a járművet, akár a platót is, nem hiszem, hogy bakit pucoltak volna a katonák, mielőtt felléptek volna oda. Az élekről szerintem nyugodtan "leverheted" a festéket. Ha tévednék, akkor kérem javítson ki valaki | |||||
barnamedve | Adatlap | 299945 | 2008. január 23. 19:27 | ||
nem vok nagy szakértő koszolásban,. de a koszolás milyensége az alkalmazási területtől is függ szerintem | |||||
lacikaa | Adatlap | 299944 | 2008. január 23. 14:02 | ||
Nowotny | Adatlap | 299943 | 2008. január 7. 22:00 | ||
Szóval a stefin 30 píz vol a kompi és a pisztoly eggyütt ez lemaradt. | |||||
Nowotny | Adatlap | 299942 | 2008. január 7. 21:59 | ||
Na azért nem eszik ezt ennyire forrón! A stefin kompresszort pisztolyal eggyüt kaptál volna pízé. Az emlékem nem csal cromax volt,kezdeni tökéletes. Nekem egy Gibbert pisztoly van,ami az eggyik legjobb Óváron vettem tavaly 23500 píz volt. A kompim házi gyártás hütőgép motorból,az egész kb. 15000-ből meg lehet csinálni még ha mást is kérsz meg rá. Üdv Nowy. | |||||
barnamedve | Adatlap | 299941 | 2008. január 7. 21:09 | ||
huhh már csak háromszázötvenvalamennyi nap van karácsonyig...akkor már tudom, hogy mit hoz a jézuska XD | |||||
Bill | Adatlap | 299940 | 2008. január 7. 21:06 | ||
kb. Ez sokmindentől függ, de 60-70.000-ből már ki tudsz hozni egy belépő szintű kompresszoros festékszóró szettet. | |||||
barnamedve | Adatlap | 299939 | 2008. január 7. 21:01 | ||
plusz a kiegészitők? akkor egy olyan 60-70ezer bennevan igaz? | |||||
Bill | Adatlap | 299938 | 2008. január 7. 20:57 | ||
Amennyi a sűrített levegő.:) Vagy palackokat veszel, vagy egy kompresszort. A legegyszerűbb hobby kompresszor 40-50 ezernél kezdődik, határ a csillagos ég. Egy palack kb. 2.000 Ft, de az főleg a fújással ismerkedőknek ajánlott. Komolyabb munkához kompresszor kell, ami a szórópisztoly árával együtt bizony nem olcsó mulatság. | |||||
barnamedve | Adatlap | 299937 | 2008. január 7. 20:51 | ||
igen, a pasztellkréta élethűsége az tényleg nagyon jó tapasztaltam sivatagi koszolásnál. Egy szórópisztoly használata és üzembentartása kb mennyibe kerül ? | |||||
Bill | Adatlap | 299936 | 2008. január 7. 20:46 | ||
Az biztos, hogy megéri. Én most rozsdát imitálok pasztellkrétával és nincs az a festék ami ilyen élethűen visszaadná. De ugyanilyen jól lehet koszt, füstöt, vagy bármilyen más szennyeződést készíteni vele. Festékszóró nem olcsó, de szép festéshez mindenképpen ajánlott. Monjuk ez is a makettől függ. Nagyobb felületeket (az egyenletes festés érdekében) festékszóróval érdemes festeni, kisebbeknél már egyéni izlésre van bízva. Én az apróságokat általában ecsettel festem, nekem úgy könnyebb. Lakkot amúgy lehet flakonos kiszerelésben is kapni ha nincs festékszóród. Igaz, úgy drágább. 1.000-2.000 Ft között mozog egy flakon, függ a gyártótól, típustól, stb... | |||||
barnamedve | Adatlap | 299935 | 2008. január 7. 20:36 | ||
ha minden költséget beleveszel, akkor mennyibe került eddig, hogy festékszóróval festesz? és mennyire éri meg( a munka szépsége stb) | |||||
Bill | Adatlap | 299934 | 2008. január 7. 20:34 | ||
Ecsettel még nem próbáltam, de a tapasztalataimból kiindulva nem ajánlom. | |||||
Bill | Adatlap | 299933 | 2008. január 7. 20:33 | ||
Sötét felületen a sötét pigmenteket nagy mennyiségben fújva a Gunze akrill lakkja is teljesen eltűnteti. Gyakorolni kell, én szinte alig-alig fújok a felületre. Épp csak annyit, hogy ne maszatolódjanak el. | |||||
barnamedve | Adatlap | 299932 | 2008. január 7. 20:33 | ||
köszönöm ! akkor azt, hogy ecsettel lakkozak, az nem valami megbzható megoldás...igaz? | |||||
tankos_srac | Adatlap | 299931 | 2008. január 7. 20:21 | ||
Szomorú, bocs... | |||||
tankos_srac | Adatlap | 299930 | 2008. január 7. 20:21 | ||
A LIFECOLOR akrill lakkja sajnos teljesen eltünteti, érdemes vigyázni ezzel a típssal. Szomorő, személyes tapasztalat... :-( | |||||
Bill | Adatlap | 299929 | 2008. január 7. 20:16 | ||
Szia barnamedve! Utána mindenképpen kell, mert a legkisebb érintésre is elmaszatalódik. Én matt lakkal szoktam fújni de vigyázz, mert sötétíti a pigmenteket. Nagyon vékony rétegben fújok rá kis mennyiséget, az csak fixál és nem változtatja meg a hatást. Üdv! Bill | |||||
barnamedve | Adatlap | 299928 | 2008. január 7. 20:12 | ||
Hello! azt szeretném kérdezni, hogy a pasztellkrétás kozolás után kell-e lakkozni, vagy előtte? várom válaszaitokat! köszönöm Barnamedve | |||||
borisz | Adatlap | 299927 | 2007. szeptember 20. 13:24 | ||
Én inkább a matrcicát kaparnám meg felragasztás után | |||||
Gergõ | Adatlap | 299926 | 2007. szeptember 19. 14:32 | ||
Pl. érdemes vajon fémszínnel festeni a matricára valahogy hogy úgy tűnjön mintha részben lekopott volna? De hogyan? | |||||
Gergõ | Adatlap | 299925 | 2007. szeptember 19. 14:24 | ||
Még egy kérdésem lenne. Hogy lehet használttá tenni fémszínű felületet? És ha nem lakkozom le a koszolást nem ragad bele a por? | |||||
borisz | Adatlap | 299924 | 2007. szeptember 19. 09:37 | ||
a koszolást nem mindíg kell lelakkozni, mert elveszítheti a valósághű benyomást. Pl: szárazecsetelés | |||||
Gergõ | Adatlap | 299923 | 2007. szeptember 18. 22:33 | ||
Úgy szokták hogy a kész mattra lakkozott makettet koszolják, és még egyszer lelakkozzák? | |||||
Gergõ | Adatlap | 299922 | 2007. szeptember 18. 22:31 | ||
Köszönöm! És terpentint a patikában lehet szerezni? És az után már nem lakkozok ugye? | |||||
lucky | Adatlap | 299921 | 2007. szeptember 18. 08:31 | ||
De matt árnyalattal! | |||||
MrChef | Adatlap | 299920 | 2007. szeptember 17. 23:55 | ||
...a pasztellkréta-port pedig terpentinnel rögzíted a felületre (óvatosan, ecsettel). a kipufogófüstöt szórópisztolyos felfújjással is lehet imitálni (kis nyomáson, híg festékkel, közelről fújva). | |||||
Zebi | Adatlap | 299919 | 2007. szeptember 17. 23:26 | ||
Gergő! Próbáld meg pasztellkrétával. Lereszelsz egy kevés feketét, barnát, aztán egy száraz ecsettel feldolgozod a felületre. | |||||
Gergõ | Adatlap | 299918 | 2007. szeptember 17. 22:20 | ||
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan lehet kreálni repülőre ecsettel a kipufogóból füstnyomot. Ha van valakinek tapasztalata. | |||||
f2d | Adatlap | 299917 | 2007. augusztus 18. 10:33 | ||
A Humbrol bronz színű festékét szintén Humbrol gunmetalal szokták keverni, az eredmény aránylag jó égettfémfelületet ad. Ez a legegyszerűbb megoldás kipufogókra, gázturbinák kiömlőire. Következő lépésben ezt lehet lehet filterelgetni, más színeket hozzá kevergetni ízlés szerint. | |||||
Hawk | Adatlap | 299916 | 2007. augusztus 17. 21:58 | ||
Ádám! ROZSDA:Ecseteld fel a rozsdaszínt, majd hígítós ecseteléssel fakítsd meg. Ezzel a technikával az esőáztatta megfolyt rozsdát tudod imitálni. | |||||
Ádám | Adatlap | 299915 | 2007. augusztus 17. 14:41 | ||
Üdvözletem mindenkinek ! Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy a járművek kerekét, valamint az alját hogyan lehet koszolni ? Most nemrég raktam össze egyet, de elég "műtermi", és ezért szeretném kicsit feldobni. A másik dolog a rozsda lenne. Vannak rozsda-bronz színű festékeim Humbrolban, és ezért kérnék ehhez is segítséget. Üdv.:Ádám | |||||
Satyak | Adatlap | 299914 | 2007. július 25. 23:10 | ||
Az enyém is akár teljesen nyitható.De én csak a hátulján található kis ajtót fogom kinyitni.Mert a belseje elég rosszl lett összerakva, (ez a makettet használtan kaptam).Talán szeptemberben a Csabai kiálltáson látható lessz. | |||||
Satyak | Adatlap | 299913 | 2007. július 25. 23:05 | ||
Köszönöm a tanácsokat. Póbálkozok és mjd meglátom mi lesz. | |||||
Donor | Adatlap | 299912 | 2007. július 25. 20:14 | ||
Most épp egy 1:72-es Dragont és egy Revellt készítek párhuzamosan, de van egy Academy 1:35-ös is, ezeknek nyitható a hátsó ajtajuk, de a belsejük üres. A tiédben lesz belső berendezés? Donor | |||||
MrChef | Adatlap | 299911 | 2007. július 25. 19:50 | ||
Satyak, akril felületre enamel lakkot fújj, vagy fordítva: ha enamel a felületed, akkor akril lakkot fújj rá. ez csak egy alapszabály, de például előbb a jól megszáradt akrillal fújt tankomra Gunze (akril) lakkot fújtam, nem eszik meg egymást. viszont az enamelre enamel kicsit húzósabb... minimum félfényes legyen a lakk, amit ráfújsz, mielőtt átmosod a harckocsit, mert a matt felületen megáll, megtapad az átmosás. ehhez az átmosáshoz akril lakk szükséges a harckocsira, különben az átmosó anyag felszedi az egészet. az átmosó anyag pedig H-100-as higítóval oldott sötétbarna enamel. vastag ecsettel, alaposan áthúzva a makettet. ne legyen túl híg, mert akkor nem látszik meg, se túl sűrű, mert akkor ott is megtapad, ahol nem kéne. H-100-ba mártott puha ronggyal visszatörölhető a felületről az cucc. fontos, hogy az egész műveletet egy próbadarabon próbáld ki, mielőtt élesben megy, mert könnyen lehet, hogy teljesen különböző anyagokat (más márkájút) használsz, mint én. | |||||
Satyak | Adatlap | 299910 | 2007. július 25. 19:04 | ||
Milyen gyártótol van a Bradley? Az enyém academy. egész türhető minőségű.A belselye látható lessz? | |||||
Donor | Adatlap | 299909 | 2007. július 25. 18:51 | ||
Nem sokat tudok, csak én is Bradleyt festenék és keresem az igazi homokszínt. Én úgy szoktam, hogy: 1. festés (akril, vagy enamel), 2. fényes AKRIL lakk (ez megvédi az alatta lévő festést), 3. 1:10 arányban festék (ált. fekete) : higító. Ezzel átecsetelem a cuccot, majd fülpucoló vattával + higítóval (H-100) leszedem a fölösleget, 4. További lakkozások, koszolások tetszéd szerint. Kezdő vagyok, biztos fognak írni jobb technikákat is, de ez nálam idáig bevált. Szia: Donor | |||||
Satyak | Adatlap | 299908 | 2007. július 25. 18:37 | ||
Tamiya XF60 miért? Tudsz valamit?szesszel higítom, a lakbenzin álltalában nem oldja de most igen.A lenolyaj baszik elpárologni vagy megszáradni.Próbáltam még a Revell higgítóval de az is megoldotta egy idő után a festéket. | |||||
Donor | Adatlap | 299907 | 2007. július 25. 18:03 | ||
Satyak! Melyik gyártó homokszínével festetted a Bradleyt? Köszi: Donor | |||||
Satyak | Adatlap | 299906 | 2007. július 25. 17:45 | ||
És milyen arányban higítsam, mivel? hogy csináljam? | |||||
MrChef | Adatlap | 299905 | 2007. július 25. 17:27 | ||
Átmosás legalább félfényes felületre jó, homokszínhez pedig barna, sötétbarna. | |||||
Satyak | Adatlap | 299904 | 2007. július 25. 15:47 | ||
És milyen arányban higgítod és mivel az olajfestéket? Én próbáltam lakbenzinnel. de az előbb utóbb megoldja az alatta lévő festéket.Próbáltam lenolajjal de az nem akar megszáradni.Terpentinnel nem merem mert azt olvastam hogy az még a műanyagot is kikezdi. Tehát mivel érdemes higgítani és mi a technológiája az átmosásnak. Mert most csinálom először, de nem nagyon akar összejönni. Köszi. szia | |||||
Satyak | Adatlap | 299903 | 2007. július 24. 18:58 | ||
Értem és köszi. Te milyen szint ajánlaszegy Bradley átmosásához? Homokszínű az alap szin. | |||||
MrChef | Adatlap | 299902 | 2007. július 24. 15:42 | ||
Helló, pont tegnap olvastam Miguel Jiménez-től, hogy az átmosás "ősi ellensége a matt felület".:-) Legalább félfényes felület kell. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
(a koszolás minden részét nem írtam le az előzőekben, ha van kérdésed írd meg nyugodtan)
Sok szerencsét!