<<< Vissza | Tovább >>> |
BÉPÉ | Adatlap | 300104 | 2008. december 21. 21:30 | ||
Pistii | Adatlap | 300103 | 2008. december 21. 20:22 | ||
Nagyon szépen köszi a segítséget! Akkor a pigmenteket be tudom szerezni művész boltokban vagy esetleg rendelnem kell? Ha igen tudnál segíteni? | |||||
borisz | Adatlap | 300102 | 2008. december 21. 16:36 | ||
Az eljárások itt vannak leírva, csak vissza kellene olvasni. A koszolás kiterjedése meg lehetőleg olyan, mint egy igazinak. Fentről lefelé egyre dzsuvásabbak általában. | |||||
borisz | Adatlap | 300101 | 2008. december 21. 16:31 | ||
A faragasztó is jó? Az is fehér, és átlátszóra szárad. Esetleg ki kell próbálni? | |||||
horvathjozsef | Adatlap | 300100 | 2008. december 21. 13:17 | ||
BÉPÉ | Adatlap | 300099 | 2008. december 21. 11:11 | ||
Pistii még egy kiegészítés. Annak érdekében, hogy a sár ráragadjon egy fügőleges felületre, némi ragasztóra is szükséged lesz. Erre a MIG gyárt akrilgyanta ragasztót (Acrylic Resin néven), de a hazai pályán kapható K 1 nyomdai ragasztó (fehér színű) is tökéletesen megfelel. Ezt a rasztót is bele kell keverni a "sárba" és így lehet felvinni a járművek, harckocsik felületére. Üdv: BÉPÉ | |||||
BÉPÉ | Adatlap | 300098 | 2008. december 21. 11:04 | ||
Szia Pistii! Ha száraz sarat akarsz készíteni, azt világos színű pigmentekből kell összeállítani(pl.: MIG P028 Europe Dust, vagy a Sennelier cég művészellátókban kapható Yellow Ochre252, esetleg Brown Ochre255 pigmentporaiból, ) és feltétlenül MATT legyen. Ha friss, még nedves sarat, akkor az természetesen sötétebbekből kell (pl.: MIG P033 Dark Mud, vagy P034 Russian Earth, vagy a Sennelier cég művészellátókban kapható Raw Umber205 pigmentporából) és feltétlenül FÉNYES enamel pl.: Humbrol, Revell, vagy FÉNYES színtelen lakk pl.: Model Master hozzáadásával állítható elő. Az összekeveréshez, nedvesítéshez vagy művészterpentint, vagy a MIG-hez "Thinner for Washes"-t (szintén terpentinszármazékot) használj. A járművekre történő felvitelhez pedig egy régi, elhasznált kerek ecset (nem lapos) kell, mert a végén lehet, hogy el kell dobni. | |||||
Kferro | Adatlap | 300097 | 2008. december 20. 23:28 | ||
Én a MIG pigmentporokat, vagy a művészellátókban kapható pasztellkrétát ajánlanám. | |||||
ged | Adatlap | 300096 | 2008. december 20. 20:08 | ||
Egy kis földet összekeversz vizzel... | |||||
Pistii | Adatlap | 300095 | 2008. december 20. 19:13 | ||
Sziasztok! Nekem az lenne a kédésem hogy sarat hogy kell csinálni? | |||||
Kferro | Adatlap | 300094 | 2008. december 20. 12:34 | ||
Köszönöm a válaszokat! Bevallom, arra nem is gondoltam, hogy a sötétebb rész egyszerű újrafestés. Majd pisztollyal megpróbálom imitálni. | |||||
Zebi | Adatlap | 300093 | 2008. december 18. 22:33 | ||
Szia! Az OD erőtejlesen és foltokban fakult, illetve ezt sok helyen átfestették, a friss festék sötétebb. | |||||
Akos | Adatlap | 300092 | 2008. december 18. 21:42 | ||
Véleményem szerint az élen látható sötétebb rész a személyzet közlekedésének nyoma, a matt festék a kopástól változtathatja így a színét, lekopik a felső kifakult réteg és az eredeti szín jön elő. A panelvonalak körül az amerikaiaknál szokásos a javítás: ha lekopik a széle egyszerűen előveszik az eredeti festéket és végigfújják a panelvonal mentén, nem érdekli őket, hogy a szín mennyit változott az idők során. Ez az oliv világosodott, ezért a javítás sötétebb. Ha már Airliners, jó fotók vannak német F-4-ről, ott is így javítottak, csak ott az eredeti árnyalat sötétedett. Én egyszerűen megfújnám pisztollyal, de ha nincs, akril vagy akril lakkal festett alapszínre olajos festékkel ecsettel vinném fel a sötétebb részeket, majd a széleket hígítóval visszamosnám. A kép nagyon jó, egy kicsit eltúlozva (lefolyások stb.) látványos gép lehet belőle. | |||||
Kferro | Adatlap | 300091 | 2008. december 18. 14:01 | ||
A segítségeteket kérném. A fenti képen az Apache oldalán látható koszolódások vajon hogy keletkeztek? Gondolok itt a hátsó kabinnal egyvonalban, az elektronikai doboz oldalán, az egyik panelt körülvevő, valamint az az előtti élen látható sötétebb részre. És azt ti hogyan festenétek meg? Milyen módszerrel, technikával, hogy azért valamennyire élethű is legyen? | |||||
borisz | Adatlap | 300090 | 2008. november 28. 15:31 | ||
Satyak | Adatlap | 300089 | 2008. november 28. 15:08 | ||
sziasztok. A kérdésem a következő: Töbször tapasztaltam hogy a makett gomiját ha híg festékkel akarom befolyatni az száradás után olyan lessz mintha a festék megmarta volna a gumit. Ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Ti hogy koszoljátok a gomi kerekeket? | |||||
molnark | Adatlap | 300088 | 2008. augusztus 12. 15:34 | ||
Repülőgépet mivel lehet életszerűbbé tenni, vagyis hogy ne ugy nézzen ki mintha most jött volna a gyárból? | |||||
Balintka | Adatlap | 300087 | 2008. július 29. 18:44 | ||
Köszi, akkor írok majd :) | |||||
balaton | Adatlap | 300086 | 2008. július 29. 18:43 | ||
Hát én nem élek ilyesmikkel. De e-mailt írhatsz, ha kérdezni akarsz valamit. | |||||
Balintka | Adatlap | 300085 | 2008. július 29. 18:40 | ||
Köszi, igyekszem. Hamarosan megveszem első "újkori" 1:35-ös makettem. :) | |||||
vitarisi | Adatlap | 300084 | 2008. július 29. 18:39 | ||
Nem baj az! Csináld kitartással, itt mi megpróbálunk segíteni neked a fejlődésben!:) | |||||
Balintka | Adatlap | 300083 | 2008. július 29. 18:37 | ||
Megnéztem a videót, én Pz 3-ast építettem, arról is volt fent, azt is megnéztem. Régen építettem 1:35-ben, egy Academy Panzer 4-et, plusz Academy szemenkénti lánctalppal, az szép lett anno! csak már kidobtam a h*lye fejemmel... | |||||
vitarisi | Adatlap | 300082 | 2008. július 29. 18:32 | ||
Szerintem ha 1:35-ben akarsz dolgozni először járj utána témának, de lehet hogy ezt már írtam (sokszor írtam már:))...Olvass el könyveket (www.farposst.ru) nézz meg filmeket (www.youtube.com/watch, amit most építettél:www.youtube.com/watch japánul van, de érdemes megnézni!) kérdezősködj (ahogy most is teszed [főleg a festésről]) és csak aztán kezdj bele! Ja, és a gyors eredményeket felejtsd el, az csak jópátr év múlva jön majd, vagy még akkor sem! Üdv vitarisi | |||||
Balintka | Adatlap | 300081 | 2008. július 29. 16:43 | ||
balaton: nem szoktál msn-ezni vagy skype-olni? felvehetnél. akkor lenne kihez fordulni makett ügyben. Természetesen bárki más is felvehet, aki makettezik. skype: balint0927 msn: leimeiszter.balint@gmail.com | |||||
Balintka | Adatlap | 300080 | 2008. július 29. 16:41 | ||
Köszi, elteszem a kedvencekhez. | |||||
balaton | Adatlap | 300079 | 2008. július 29. 16:39 | ||
Balintka | Adatlap | 300078 | 2008. július 29. 16:11 | ||
Neten lehet rendelni tőlük? | |||||
balaton | Adatlap | 300077 | 2008. július 29. 15:49 | ||
A Model Master szórópisztolyhoz való. A Szikla-Főnix árul Humbrol festékeket. | |||||
Balintka | Adatlap | 300076 | 2008. július 29. 15:38 | ||
Ok, figyelni fogok rá! | |||||
Szellem | Adatlap | 300075 | 2008. július 29. 15:37 | ||
Az csak úgy "látszik" mintha száraz lenne...24 órát feltétlen várd meg mielőtt uj munkafázisba kezdesz.Sőt ha rá maszkolsz pl.,akkor az 1 hét száradási idő se túl sok. | |||||
Balintka | Adatlap | 300074 | 2008. július 29. 15:30 | ||
balaton: igazad van. egyelőre a profitól távol állok, sőt ecsettel festve sose lehet az belőlem. Sok tanulnivalóm van még a makettezésből. De szeretném komolyan űzni, és egyre szebb makettet építeni. Sokat tanultam a mostani 3-al is, hogy legközelebb mit kell másképp csinálni. A Revell festék valóban túl gyorsan szárad, valóban nagy probléma. De a Model Master fekete is pillanatok alatt szárad. Bár most meleg is van. | |||||
borisz | Adatlap | 300073 | 2008. július 29. 14:37 | ||
Nem kell azt soha elkapkodni. Amíg áll, szárad a makett, addig lehet másikat csinálni, házi munkázni, esetleg alkohol megsemmisíteni, sokminden mást, csak találékonyság kérdése az egész. | |||||
balaton | Adatlap | 300072 | 2008. július 29. 14:01 | ||
Biztos, hogy túl sűrű. A Revell egyébként sem jó, túl gyorsan szárad, nem győzi az ember mosni az ecsetet és nyomatni bele a hígítót. A Humbrol valamivel jobb, de azt is kell hígítani még ecsethez is. Gyors siker nincs a makettezésben. Persze megértelek. Én nyolcadikos koromban biciklivel betekertem Egerbe (25km) makettet venni. Nagyjából már aznap este kész is volt. Igaz, akkor még le sem festettem :) Mindenki így van ezzel, szeretné mihamarabb összerakva látni a gépet. De az igazi profiknál erre hónapokat is várni kell. Nem is lehet mibe belekötni azokon a maketteken... | |||||
Balintka | Adatlap | 300071 | 2008. július 29. 13:28 | ||
Jah, és nálam a 2 réteg festés után eltűnnek a panelvonalak! sztem mert tul sűrű a festék. | |||||
HUJBI | Adatlap | 300070 | 2008. július 29. 13:28 | ||
megveheted könyvben is, azt csak lapozgatni kell. :-) | |||||
Balintka | Adatlap | 300069 | 2008. július 29. 13:25 | ||
Hát lehet hogy türelmetlen vagyok, de gyors sikert szeretnék. Most egy 1:35-ös tankot veszek majd, azt sokkal alaposabban fogom megépíteni. Nem fekszenek nekem ezek az 1:72-es tankok, túl kicsik. sztem nekem túl sűrű és vastag volt mindkét festékréteg. (hibám, hogy tégelyből festem, és így nem egyenletes a festék, de ezen változtatni fogok. | |||||
balaton | Adatlap | 300068 | 2008. július 29. 12:50 | ||
3 vékony réteg elég. És nem fog vastagnak látszódni. Az ISU-152 is 3 réteggel van festve és ecsettel. Az ne zavarjon, hogy még a második réteg alól is kilátszik itt-ott a műanyag színe. Ezért kell még egy harmadik, de mind csak vékonyan. A Tigriseden is látszik, hogy vastagon van bekenve. http://gportal.hu/portal/balaton-modell/image/gallery/tn_1170771005.JPG http://gportal.hu/portal/balaton-modell/image/gallery/tn_1170771031.JPG http://gportal.hu/portal/balaton-modell/image/gallery/tn_1170771395.JPG Szerintem te türelmetlen vagy. Egy 1/72-es járműnek kell legalább 1 hét, míg elkészül. Csak a páncéltest festése nekem 2-3 napig tart és ekkor még mindig nincs összerakva az alvázzal, a görgők és a lánctalp pedig még később kerül fel, miután kész az alváz, a futómű és a lánctalp festése, koszolása. Miután fent van a lánctalp, még mindig akad fetsenivaló. Főleg a félszemenkénti lánctalpak esetében, ahol néha faragni kell, hogy az íveknél is jól illeszkedjenek. Ott utólag újra kell festeni a lefarigcsált részeket. De ez a Revell maketteknél elég ritka. | |||||
Balintka | Adatlap | 300067 | 2008. július 29. 12:16 | ||
Ez egyben volt eddig. A kész Tigrisem az 2x volt festve, de így is vastagnak találtam rajta a festékréteget. | |||||
balaton | Adatlap | 300066 | 2008. július 29. 12:12 | ||
Miért? Hány rétegben van most lefestve? Ecsettel legalább 3 réteg kell, hogy rendesen fedjen. A befolyatás meg az alapszín sötétebb árnyalatával. Közben folyamatosan mosni vissza, hogy ne száradjon rá teljesen. A belső élekben, mélyedésekben maradjon csak láthatóan sötétebb szín. Utána szárazecsetelés az éleknek az alapszín világosított árnyalatával. | |||||
Balintka | Adatlap | 300065 | 2008. július 29. 11:06 | ||
Átfestem, nem jött le... Revell festékkel, ez csak 1 réteg ami a képen van. Átfestem vékonyan újra. | |||||
vitarisi | Adatlap | 300064 | 2008. július 29. 10:38 | ||
Bálintka! Szerintem inkább ne mosogasd olyan erőteljesen a makettot, nehogy valami letörjön vagy megsérüljön! Lehet hogy jó megoldás lenne az is ha lefújnád (vagy ecsettel lefestenéd) az egészet újra, vékonyan és újra kezdenéd az átmosásokat filtereket, koszolást. Milyen festékkel készült az alap? | |||||
Balintka | Adatlap | 300063 | 2008. július 29. 10:20 | ||
Balintka | Adatlap | 300062 | 2008. július 29. 08:23 | ||
Ez a barna vízfesték meg nem akar lejönni róla, áztatással, és dörzsöléssel se! Ma mosogatószeres vízben próbálom meg leáztatni. | |||||
Balintka | Adatlap | 300061 | 2008. július 29. 08:22 | ||
Balintka | Adatlap | 300060 | 2008. július 28. 17:08 | ||
annyi, hogy a tested barna vízfestékkel koszoltam, de nem tetszik igazán, visszamosom. | |||||
Balintka | Adatlap | 300059 | 2008. július 28. 17:06 | ||
Jogos a kritika, valóban elkapkodtam az összerakását a tanknak. mindenesetre megpróbálom kihozni amit lehet még a témából. holnap teszek fel képet róla. így önmagában jól néz ki, csak ugye semmi koptatás, koszolás nincs rajta. az igazság az, hogy ehhez nem is értek még, tönkre tenni meg nem szeretném a tankot. | |||||
balaton | Adatlap | 300058 | 2008. július 28. 16:39 | ||
Hát ez probléma. Múltkor már írtam neked, hogy a kis alkatrészeket célszerű előre lefesteni, akár az öntőkereten, akár levágva, egy pálcikára ragasztva. Ha át van fúrva középen, akkor fogvájó pálcikára is rá lehet húzni, amíg fested. A páncéltest alját is előre érdmes festeni és koszolni, mert, ha az egész futómű rajta van, semmihez nem férsz hozzá. A port erősen hígított porszínnel is lehet imitálni. Befolyatod vele, hogy csak a résekben álljon meg a festék. Ehhez sem kell szórópisztoly. Az élek ezüsttel történő kiemeléséhez töröld meg az ecsetet. Ha már alig fog, akkor keresztirányú mozdulatokkal beecseteled (szárazecseteled), akkor nem lesz szétfolyatva mindenfelé a festék. | |||||
balaton | Adatlap | 300057 | 2008. július 28. 16:33 | ||
A feketén alig látszódna a grafit. Az inkább a páncél kopásaihoz jó, ahol csak a natúr fém bukkan elő a festék alól. A natúr fémlemez meg csak akkor csillogó "alumíniumszínű", ha erősen kopott. | |||||
Hickory | Adatlap | 300056 | 2008. július 28. 16:21 | ||
Erre jobb módszer a szimpla grafittceruza;) | |||||
borisz | Adatlap | 300055 | 2008. július 28. 16:21 | ||
Miért nem az előtt kérdezel, mielőtt megcsinálnád? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
A pigmenteket be tudod szerezni a művészellátó boltokban több helyen is, a MIG pigmenteket egyenesen tőlük Spanyolországból, vagy a Modellpostától is megrendelheted, csak kicsit várni kell rájuk. A művészellátókban saját magad is megveheted őket és egy-egy pigmentes üvegben annyi van, hogy egész életedre elég. Az áruk kb. 1700,-Ft körül van, ezek többnyire földszínek. A MIG pigmentek elég kicsi kiszerelésben vannak üvegenként, de külön kaphatók olyan csoportosításban is, mint "friss sár", "homok és föld", és "rozsda és korom". Ezekben 4-5 különböző pigment van csomagonként. Csomagonként 20,-€ az áruk.Címük: www.migproductions.com (Az itthoni árukat nézd meg a Modellposta E-boltjában.)
borisznak!
A K 1 nyomdaipari ragasztó, száradás után színtelen és matt. Szinte ugyanúgy viselkedik, mint a MIG Acrylic Resinje, csak nagyságrendekkel olcsóbb és 1 kg-s
kiszerelés a legkisebb megvásárolható mennyiség. (Ennyi van egy dobozban.)
Egyébként a faragasztó is jó hozzá.
Üdv: BÉPÉ