/ Fórumok /

koszolás

pasztelkrétával történő koszolás iránt kérnék segítséget.
Köszönettel: armis
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.
vitarisi 299951 2008. január 24. 11:07
Válasz erre
Jaj...Az olajfolyás kimaradt (bocsi): azt jól felhigított fekete művészolajjal cseppentem oda, ahol létrejötte magyarázható.
(a koszolás minden részét nem írtam le az előzőekben, ha van kérdésed írd meg nyugodtan)
Sok szerencsét!
vitarisi 299950 2008. január 24. 11:05
Válasz erre
Na, akkor most leírom hogy én hogyan csinálom:
1. koptatás: Ezt az alapszíntől függően egy sötét barna, vagy fekete színnel végzem. Fogok egy nagyon vékony ecsetet és ahogy már írtam, érthető helyekre (ahol tényleg kopik a jármű) kopásokat húzok egymástól független formában (érdemes a kopások formályát ajtókon megfigyelni, vagy valahol az életben, sokat segít!). Ha nagyon lekopott részt akarsz ábrázolni, bevetheted a fémszínt is, de ez inkább repülőkre jellemző (szerintem, persze lekophat teljesen például egy kilincs, vagy vmi hasonló...)
2. Karcolások: Ezeket gallyak vagy fák nekidörzsölődése okozza egy járművön (vagy bármi más). Én úgy szoktam őket elkészíteni, hogy a már filterezett, átmosott, viszonylag kopott járműre megintcsak vékony ecsettel az alapszín tiszta színével húzok karcokat elszórva a járművön (másik megoldás hogy megkapargatod szikével azt a részt ahol karcot akarsz). Még készítheted a karcolásokat szárazecsetelős módszerrel is. (itt jegyzem meg hogy a koptatást is lehet úgy...)
3. Rozsda: Hát nekem sok kísérletezgetés után a Mig Productions pigmentje vált be (Standard Rust). Tudom ezt nehéz beszerezni, nekem is külföldről van, de szerintem sokkal jobb anyag mint a pasztellkréta (elvégre ezt kimondottan makettekhez találták ki). Szóval hasonló az anyag mint a már lereszelt pasztell kréta, így csinálhatod azzal, de ha esetleg kezedbe kerül egy ilyen pigment, érdemes kipróbálni, szerintem nagyon jó. Tehát, attól függően mennyire lerobbant járművet akarsz készíteni, attól függően rozsdásítsd a járműved (feltételezhető hogy egy nagyon rozsdás teherautó sokat állhatott kint esőben, hóban, fagyban, vagy magára hagyták az udvaron rohadni...). Pasztellkrétából keverj ki egy világosabb és egy sötétebb rozsda színt, vagy használd a Humbrol rozsda színét (bocs a pontos számát most nem tudom...). Húzz a kívánt helyre egy kisebb csíkot, majd higítót csöppentsd rá, így az egy kicsit lefolyik, és megkapod azt a tipikus rozsdásodást, ami megfigyelhető oly sok helyen. Általában a jármű széleit érdemes rozsdásítani, először ott jelenik meg a rozsda...Egy fontos dolog még, hogy a már előbb említett kopásokat, később "berozsdásíthatod", ez is még élethűbbé teszi a makettet.

Hát azt hiszem kb ennyi, persze bármi mást próbálj ki nyugodtan, ezek csak az általam használt módszerek (pl.: Sokan fekete művészolajra esküsznek a koptatásnál, én nekem nem vált be; a koptatásnál sokan fényes festéket használnak, én általában mattot szoktam, de próbáld ki bátran!)
lacikaa 299949 2008. január 23. 20:42
Válasz erre
Sziaszok!

Köszönöm szépen Vitarisi,MattHeafy,borisz,barnamedve... a gyors válaszokat.Sok ifót adtatok nekem!!
Mivel én kezdő vagyok még, esetleg tudnátok festéktanácsokkal is szolgálni, olajfolyás, rozsda, meg "festékleverés"...

Köszönöm!
vitarisi 299948 2008. január 23. 19:58
Válasz erre
Ha egy háború végi leharcolt opel blitzet akarsz elkészíteni, akkor rozsda, kosz, por, kopás mehet rá rendesen. Olyan helyekre rakj festék lekopást ahol annak létrejötte magyarázható. Motornál olajfolyásokat, kabintetőn pedig fakultságot ábrázolhatsz (átmosod világos színnel). Csavarokon rozsdás megfolyások lehetnek, de a rozsda szinte bárhol lehet így attól függően mennyire akarod a járművet "rohadt" állapotban ábrázolni úgy vidd fel a felületekre. A por, és sár pedig a végén kerüljön föl, ezzel szerintem nem kell csínnyán bánnod, bárhol lehet. Por maximum csak ott nem ül meg, ahol valami miatt "letisztítódik" (ajtók például ahogy a katonák folyamatosan nyitogatják, fogdossák).
MattHeafy 299947 2008. január 23. 19:42
Válasz erre
Azért a koptatással ésszel a paltón, ugyanis egyértelmű h fűfból van :)
borisz 299946 2008. január 23. 19:35
Válasz erre
Szia!
Szerintem sarazhatod a járművet, akár a platót is, nem hiszem, hogy bakit pucoltak volna a katonák, mielőtt felléptek volna oda.
Az élekről szerintem nyugodtan "leverheted" a festéket.
Ha tévednék, akkor kérem javítson ki valaki
barnamedve 299945 2008. január 23. 19:27
Válasz erre
nem vok nagy szakértő koszolásban,. de a koszolás milyensége az alkalmazási területtől is függ szerintem
lacikaa 299944 2008. január 23. 14:02
Válasz erre
makett
makett

Sziasztok!

A képen látható járműhöz tudnátok segíteni? KOSZOLÁST(kerék,alváz..)és KOPÁST (plató, fülke) szeretnék készíteni.

Nagyon szépen köszönöm előre is a válaszokat.
Nowotny 299943 2008. január 7. 22:00
Válasz erre
Szóval a stefin 30 píz vol a kompi és a pisztoly eggyütt ez lemaradt.
Nowotny 299942 2008. január 7. 21:59
Válasz erre
Na azért nem eszik ezt ennyire forrón! A stefin kompresszort pisztolyal eggyüt kaptál volna pízé. Az emlékem nem csal cromax volt,kezdeni tökéletes. Nekem egy
Gibbert pisztoly van,ami az eggyik legjobb Óváron vettem tavaly 23500 píz volt.
A kompim házi gyártás hütőgép motorból,az egész kb. 15000-ből meg lehet csinálni
még ha mást is kérsz meg rá.
Üdv Nowy.
barnamedve 299941 2008. január 7. 21:09
Válasz erre
huhh már csak háromszázötvenvalamennyi nap van karácsonyig...akkor már tudom, hogy mit hoz a jézuska XD
Bill 299940 2008. január 7. 21:06
Válasz erre
kb. Ez sokmindentől függ, de 60-70.000-ből már ki tudsz hozni egy belépő szintű kompresszoros festékszóró szettet.
barnamedve 299939 2008. január 7. 21:01
Válasz erre
plusz a kiegészitők? akkor egy olyan 60-70ezer bennevan igaz?
Bill 299938 2008. január 7. 20:57
Válasz erre
Amennyi a sűrített levegő.:)
Vagy palackokat veszel, vagy egy kompresszort. A legegyszerűbb hobby kompresszor 40-50 ezernél kezdődik, határ a csillagos ég. Egy palack kb. 2.000 Ft, de az főleg a fújással ismerkedőknek ajánlott. Komolyabb munkához kompresszor kell, ami a szórópisztoly árával együtt bizony nem olcsó mulatság.
barnamedve 299937 2008. január 7. 20:51
Válasz erre
igen, a pasztellkréta élethűsége az tényleg nagyon jó tapasztaltam sivatagi koszolásnál. Egy szórópisztoly használata és üzembentartása kb mennyibe kerül ?
Bill 299936 2008. január 7. 20:46
Válasz erre
Az biztos, hogy megéri. Én most rozsdát imitálok pasztellkrétával és nincs az a festék ami ilyen élethűen visszaadná. De ugyanilyen jól lehet koszt, füstöt, vagy bármilyen más szennyeződést készíteni vele.
Festékszóró nem olcsó, de szép festéshez mindenképpen ajánlott. Monjuk ez is a makettől függ. Nagyobb felületeket (az egyenletes festés érdekében) festékszóróval érdemes festeni, kisebbeknél már egyéni izlésre van bízva. Én az apróságokat általában ecsettel festem, nekem úgy könnyebb.
Lakkot amúgy lehet flakonos kiszerelésben is kapni ha nincs festékszóród. Igaz, úgy drágább. 1.000-2.000 Ft között mozog egy flakon, függ a gyártótól, típustól, stb...
barnamedve 299935 2008. január 7. 20:36
Válasz erre
ha minden költséget beleveszel, akkor mennyibe került eddig, hogy festékszóróval festesz? és mennyire éri meg( a munka szépsége stb)
Bill 299934 2008. január 7. 20:34
Válasz erre
Ecsettel még nem próbáltam, de a tapasztalataimból kiindulva nem ajánlom.
Bill 299933 2008. január 7. 20:33
Válasz erre
Sötét felületen a sötét pigmenteket nagy mennyiségben fújva a Gunze akrill lakkja is teljesen eltűnteti. Gyakorolni kell, én szinte alig-alig fújok a felületre. Épp csak annyit, hogy ne maszatolódjanak el.
barnamedve 299932 2008. január 7. 20:33
Válasz erre
köszönöm !
akkor azt, hogy ecsettel lakkozak, az nem valami megbzható megoldás...igaz?
tankos_srac 299931 2008. január 7. 20:21
Válasz erre
Szomorú, bocs...
tankos_srac 299930 2008. január 7. 20:21
Válasz erre
A LIFECOLOR akrill lakkja sajnos teljesen eltünteti, érdemes vigyázni ezzel a típssal. Szomorő, személyes tapasztalat... :-(
Bill 299929 2008. január 7. 20:16
Válasz erre
Szia barnamedve!

Utána mindenképpen kell, mert a legkisebb érintésre is elmaszatalódik. Én matt lakkal szoktam fújni de vigyázz, mert sötétíti a pigmenteket. Nagyon vékony rétegben fújok rá kis mennyiséget, az csak fixál és nem változtatja meg a hatást.

Üdv!
Bill
barnamedve 299928 2008. január 7. 20:12
Válasz erre
Hello! azt szeretném kérdezni, hogy a pasztellkrétás kozolás után kell-e lakkozni, vagy előtte? várom válaszaitokat! köszönöm
Barnamedve
borisz 299927 2007. szeptember 20. 13:24
Válasz erre
Én inkább a matrcicát kaparnám meg felragasztás után
Gergõ 299926 2007. szeptember 19. 14:32
Válasz erre
Pl. érdemes vajon fémszínnel festeni a matricára valahogy hogy úgy tűnjön mintha részben lekopott volna? De hogyan?
Gergõ 299925 2007. szeptember 19. 14:24
Válasz erre
Még egy kérdésem lenne.
Hogy lehet használttá tenni fémszínű felületet?
És ha nem lakkozom le a koszolást nem ragad bele a por?
borisz 299924 2007. szeptember 19. 09:37
Válasz erre
a koszolást nem mindíg kell lelakkozni, mert elveszítheti a valósághű benyomást. Pl: szárazecsetelés
Gergõ 299923 2007. szeptember 18. 22:33
Válasz erre
Úgy szokták hogy a kész mattra lakkozott makettet koszolják, és még egyszer lelakkozzák?
Gergõ 299922 2007. szeptember 18. 22:31
Válasz erre
Köszönöm!
És terpentint a patikában lehet szerezni? És az után már nem lakkozok ugye?
lucky 299921 2007. szeptember 18. 08:31
Válasz erre
MrChef 299920 2007. szeptember 17. 23:55
Válasz erre
...a pasztellkréta-port pedig terpentinnel rögzíted a felületre (óvatosan, ecsettel).
a kipufogófüstöt szórópisztolyos felfújjással is lehet imitálni (kis nyomáson, híg festékkel, közelről fújva).
Zebi 299919 2007. szeptember 17. 23:26
Válasz erre
Gergő!
Próbáld meg pasztellkrétával. Lereszelsz egy kevés feketét, barnát, aztán egy száraz ecsettel feldolgozod a felületre.
Gergõ 299918 2007. szeptember 17. 22:20
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan lehet kreálni repülőre ecsettel a kipufogóból füstnyomot. Ha van valakinek tapasztalata.
f2d 299917 2007. augusztus 18. 10:33
Válasz erre
A Humbrol bronz színű festékét szintén Humbrol gunmetalal szokták keverni, az eredmény aránylag jó égettfémfelületet ad. Ez a legegyszerűbb megoldás kipufogókra, gázturbinák kiömlőire. Következő lépésben ezt lehet lehet filterelgetni, más színeket hozzá kevergetni ízlés szerint.
Hawk 299916 2007. augusztus 17. 21:58
Válasz erre
Ádám!
ROZSDA:Ecseteld fel a rozsdaszínt, majd hígítós ecseteléssel fakítsd meg. Ezzel a technikával az esőáztatta megfolyt rozsdát tudod imitálni.
Ádám 299915 2007. augusztus 17. 14:41
Válasz erre
Üdvözletem mindenkinek ! Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy a járművek kerekét, valamint az alját hogyan lehet koszolni ? Most nemrég raktam össze egyet, de elég "műtermi", és ezért szeretném kicsit feldobni. A másik dolog a rozsda lenne. Vannak rozsda-bronz színű festékeim Humbrolban, és ezért kérnék ehhez is segítséget. Üdv.:Ádám
Satyak 299914 2007. július 25. 23:10
Válasz erre
Az enyém is akár teljesen nyitható.De én csak a hátulján található kis ajtót fogom kinyitni.Mert a belseje elég rosszl lett összerakva, (ez a makettet használtan kaptam).Talán szeptemberben a Csabai kiálltáson látható lessz.
Satyak 299913 2007. július 25. 23:05
Válasz erre
Köszönöm a tanácsokat. Póbálkozok és mjd meglátom mi lesz.
Donor 299912 2007. július 25. 20:14
Válasz erre
Most épp egy 1:72-es Dragont és egy Revellt készítek párhuzamosan, de van egy Academy 1:35-ös is, ezeknek nyitható a hátsó ajtajuk, de a belsejük üres. A tiédben lesz belső berendezés?
Donor
MrChef 299911 2007. július 25. 19:50
Válasz erre
Satyak,

akril felületre enamel lakkot fújj, vagy fordítva: ha enamel a felületed, akkor akril lakkot fújj rá. ez csak egy alapszabály, de például előbb a jól megszáradt akrillal fújt tankomra Gunze (akril) lakkot fújtam, nem eszik meg egymást. viszont az enamelre enamel kicsit húzósabb...

minimum félfényes legyen a lakk, amit ráfújsz, mielőtt átmosod a harckocsit, mert a matt felületen megáll, megtapad az átmosás. ehhez az átmosáshoz akril lakk szükséges a harckocsira, különben az átmosó anyag felszedi az egészet.
az átmosó anyag pedig H-100-as higítóval oldott sötétbarna enamel. vastag ecsettel, alaposan áthúzva a makettet. ne legyen túl híg, mert akkor nem látszik meg, se túl sűrű, mert akkor ott is megtapad, ahol nem kéne. H-100-ba mártott puha ronggyal visszatörölhető a felületről az cucc.

fontos, hogy az egész műveletet egy próbadarabon próbáld ki, mielőtt élesben megy, mert könnyen lehet, hogy teljesen különböző anyagokat (más márkájút) használsz, mint én.
Satyak 299910 2007. július 25. 19:04
Válasz erre
Milyen gyártótol van a Bradley? Az enyém academy. egész türhető minőségű.A belselye látható lessz?
Donor 299909 2007. július 25. 18:51
Válasz erre
Nem sokat tudok, csak én is Bradleyt festenék és keresem az igazi homokszínt. Én úgy szoktam, hogy: 1. festés (akril, vagy enamel), 2. fényes AKRIL lakk (ez megvédi az alatta lévő festést), 3. 1:10 arányban festék (ált. fekete) : higító. Ezzel átecsetelem a cuccot, majd fülpucoló vattával + higítóval (H-100) leszedem a fölösleget, 4. További lakkozások, koszolások tetszéd szerint. Kezdő vagyok, biztos fognak írni jobb technikákat is, de ez nálam idáig bevált.
Szia: Donor
Satyak 299908 2007. július 25. 18:37
Válasz erre
Tamiya XF60 miért? Tudsz valamit?szesszel higítom, a lakbenzin álltalában nem oldja de most igen.A lenolyaj baszik elpárologni vagy megszáradni.Próbáltam még a Revell higgítóval de az is megoldotta egy idő után a festéket.
Donor 299907 2007. július 25. 18:03
Válasz erre
Satyak!
Melyik gyártó homokszínével festetted a Bradleyt?
Köszi: Donor
Satyak 299906 2007. július 25. 17:45
Válasz erre
És milyen arányban higítsam, mivel? hogy csináljam?
MrChef 299905 2007. július 25. 17:27
Válasz erre
Átmosás legalább félfényes felületre jó, homokszínhez pedig barna, sötétbarna.
Satyak 299904 2007. július 25. 15:47
Válasz erre
És milyen arányban higgítod és mivel az olajfestéket? Én próbáltam lakbenzinnel. de az előbb utóbb megoldja az alatta lévő festéket.Próbáltam lenolajjal de az nem akar megszáradni.Terpentinnel nem merem mert azt olvastam hogy az még a műanyagot is kikezdi. Tehát mivel érdemes higgítani és mi a technológiája az átmosásnak. Mert most csinálom először, de nem nagyon akar összejönni. Köszi. szia
Satyak 299903 2007. július 24. 18:58
Válasz erre
Értem és köszi. Te milyen szint ajánlaszegy Bradley átmosásához? Homokszínű az alap szin.
MrChef 299902 2007. július 24. 15:42
Válasz erre
Helló,
pont tegnap olvastam Miguel Jiménez-től, hogy az átmosás "ősi ellensége a matt felület".:-) Legalább félfényes felület kell.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.