/ Fórumok /

Autók, és más puhatestű járművek

Veterán autók és más érdekességek az utakról
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751., 752., 753., 754., 755., 756., 757., 758., 759., 760.,
761., 762., 763., 764., 765., 766., 767., 768., 769., 770., 771., 772., 773., 774., 775., 776., 777., 778., 779., 780.,
781., 782., 783., 784., 785., 786., 787., 788., 789., 790., 791., 792., 793., 794., 795., 796., 797., 798., 799., 800.,
801., 802., 803., 804., 805., 806., 807., 808., 809., 810., 811., 812., 813., 814., 815., 816., 817., 818., 819., 820.,
821., 822., 823., 824., 825., 826., 827., 828., 829., 830., 831., 832., 833., 834., 835., 836., 837., 838., 839., 840.,
841., 842., 843., 844., 845., 846., 847., 848., 849., 850., 851., 852., 853., 854., 855., 856., 857., 858., 859., 860.,
861., 862., 863., 864., 865., 866., 867., 868., 869., 870., 871., 872., 873., 874., 875., 876., 877., 878., 879., 880.,
881., 882., 883., 884., 885., 886., 887., 888., 889., 890., 891., 892., 893., 894., 895., 896., 897., 898., 899., 900.,
901., 902., 903., 904., 905., 906., 907., 908., 909., 910., 911., 912., 913., 914., 915., 916., 917., 918., 919., 920.,
921., 922., 923., 924., 925., 926., 927., 928., 929., 930., 931., 932., 933., 934., 935., 936., 937., 938., 939., 940.,
941., 942., 943., 944., 945., 946., 947., 948., 949., 950., 951., 952., 953., 954., 955., 956., 957., 958., 959., 960.,
961., 962., 963., 964., 965., 966., 967., 968., 969., 970., 971., 972., 973., 974., 975., 976., 977., 978., 979., 980.,
981., 982.
f2d 342003 2010. január 11. 16:22
Válasz erre
Bizony bizony, elég csak ránézni egy makettre és már be is lehet azonosítani, hogy ki csiálta. A téma és a technikai megvalósítás egyből elárúlja a készítőjét. De ez szerintem egyáltalán nem probléma, mert mindenkinek a munkáján tükröződik a saját egyénisége, az éppen aktuállis makettező tudádsa, stílusa, stb. Mivel emberek vagyunk ez időközben alakul, formálidik, de akkor is az egyéni sajátosságokat magán fogja hordozni.

A pontozásról pedig annyit, hogy minden versenynek vannak előre rögzített szabályai amit az oda benevező a nevezésével tudomásúl vesz és elfogad. Aki ezzel nem ért egyet vagy valami oknál fogva nem tetszik neki, az nem nevezi be a makettjét és kész.
Azt meg mindenki tudja, hogy a pontozás az szubjektív dolg (bármennyire is törekszik rá minden becsületes zsűriző, hogy ne az legyen), és optimális eredmény csak akkor születhet, ha minden kategóriban egy nevező indul, azaz nincs verseny.
Tibchi 342002 2010. január 11. 16:11
Válasz erre
Igen erre gondoltam. Köszi! Most már kibírom a munkaidő végéig, lesz mit olvasgatni :)
Ezer hálám :)
G-funk 342001 2010. január 11. 15:53
Válasz erre
mivel tudom hogy ez részben nekem szól így röviden reflektálnék.
Először is mesélj nyugotdan Laci, abban nagy vagy, sőt reklamálásban sem vagy piskóta :) a többit meg hagyjuk.
nade a cinizmust félretéve, valóban mivel viszonylag kis társaság még mindig miénk (már ha mondhatom így) és vannak emberek akik jóban vannak egymással és versenyek előtt már tudják már hogy ki mit készít és visz. De eddig ez nem volt gond és szerintem ezután sem lesz (kivéve egyeseket). Amúgy szerinem még így is csak a munkák kisebb részét ismerjük előre és mindig van sok ismeretlen. Szóval azért van anonimitás valamilyen szinten. Gondoljunk bele a pontozásos sportoknál minden zsűri látja és tudja kit pontoz, akkor ott hol az igazság? Szerintem ha valaki elmegy egy versenyre és van valamennyi önkritikája akkor könnyedén elhelyezheti magát a mezőnyben. Aztán ha jobb eredményt ér el örül, ha meg rosszabbat akkor legközelebb majd próbál jobbat építeni. Én is így voltam vele és szerintem a legtöbben így vannak. Persze vannak esetek amikor a pontozás végén más eredmény jön ki. Mert pl. lehet hogy egy autó hibátlanul van fényezve és első ránézésre úgy tűnik hogy nyerő de aztán a számos szempont elemzésénél kiderül hogy semmi nincs rajta megcsinálva rendesen és máris alacsony pontszámot kap. ez igaz fordítva is.
f2d 342000 2010. január 11. 15:51
Válasz erre
Én teljesen nyugodt vagyok, ezek csak vélemények.

Szerintem sincs értelme a hobby/profi bontásnak. Az év makettje az az év makettje legyen, a legjobb abban az évben, építse azt bárki. Ha sok van belőle, akkor elveszik az "év legjobbja" értéke.
Egyébként meg a hobby és profi külön megmérettetésre ott vannak a versenykategóriák.
jabel 341999 2010. január 11. 15:47
Válasz erre
Sztanyi 341998 2010. január 11. 15:00
Válasz erre
Nyugi,majd kitalálják,hogy legyen...!

Az teljesen úgy van,hogy nem minden doboz tartalma azonos,ezért valóban nem lenne helyes így szétválasztani a kategóriákat.Viszont a feljavított is vonzhat maga után kérdéseket...!

Ha vki tesz a makettjére (szelepet,karbont,antennát,meg övet),az az én szemléletemben a minimum és nem is kezelem feljavításnak,mert majnem minden makettemen megcsinálom!Ezért is írtam,hogy engem pl nem is érint a dobozból épített kategória,de ettől még biztosan vannak olyan makettezők,aki különböző okok miatt dobozból építenek.Viszont az ilyen dolgokat a 3 zsűri el fogja tudni dönteni,mivel mindhárom profi,tudja miről szól a makettzés!Ezért is kérték fel pont őket.

Jó ötlet a verseny és utcai kategória is,mert hiába van külön is ilyen,ennek a külön kategóriának az a célja,hogy az múlt egy évben melyik lett a legjobb!

A hobby/profi ból meg már elegem van! Miért kell nekem hátrányban lennem és sokaknak másokkal szemben(akiket profinak kategórizálnak)?Láttam ezt-azt az elmúlt években,amióta ezt a rendszert bevezették és kezd nagyon elegem lenni belőle!Én is a 0-ról kezdtem és az elmúlt 10 évben azért jutottam el valahova,mert megtettem érte mindent,hogy jobb és jobb legyek,ha már ezt a klassz hobbyt választottam és veszem a pénzt,a fáradságot,hogy versenyekre járok és kiállítom a munkáimat...!

Én továbbra is támogatom a felvetést,igen is legyen elmúlt év legjobbja kategória ha megszervezik!Én inkább attól tartanék,hogy a benevezett makett valóban abban az időintervallumban készült-e!
Tibchi 341997 2010. január 11. 14:45
Válasz erre
Sziasztok!

Linkproblémám van. Kifejteném. Anno volt 1 oldal, ahol tippek trükkök voltak fent, hogy mit hogyan kell csinálni: ablakkeret krómozása bare metal-lal, vagy nyitható ajtó, kocsiplató, egyéni légbeömlő stb.
Melyik oldal volt ez, esetleg valakinek megvan 1 link 1 ilyen leíráshoz, onnantól már elboldogulok.
Véletlen nem a automotiveforums.com volt? Bár mondjuk ott meg el sem tudok igazodni :(
Köszi előre is a segítséget!

T
szucslaszlo67 341996 2010. január 11. 14:10
Válasz erre
Erről azért tudnék mesélni...
kbx 341995 2010. január 11. 14:05
Válasz erre
A gondolatod első felével egyet értek, nem biztos hogy kell a dobozból-feljavított kategória, inkább lehetne profi/hobby év makettje, és bármennyire feljavított géppel lehetne nevezni, de még biztos nem végleges ez dolog, csak ötlet szintjén merült fel, biztos finomítani fognak rajta a Gabiék!

Viszont az utolsó mondatoddal nem értek egyet! Általában mindenki tudja, hogy ki mit épített, de a munka minőségéből és néha a témájából is rá lehet jönni, ki mit hozott, szóval ez az anonimitás alapvetően nem működik az esetek többségében, de hogy a zsűri azért hoz ki egy autót, győztesnek, mert azt XY csinálta, azért lássuk be,hogy ez elég meredek! A zsűrizés elég szubjektív, két azonos szintű munka esetén úgyis az fog dönteni, hogy melyik tetszik jobban a zsűrinek, de lehet hogy a másik 2-nak a másik tetszik, ezért van páratlan számú zsűritag! Nekem ez a véleményem, én e szerint értékelek, ha zsűrizek nem pedig, hogy kinek a munkája! Ha pedig valaki ne ért egyet a döntéssel akkor meg lehet érdeklődni, hogy mi volt a probléma, miért látta ezt úgy az adott zsűri, nem fogják elzavarni, hogy semmi köze hozzá, ez az eredmény és kész!
szucslaszlo67 341994 2010. január 11. 12:51
Válasz erre
Teljesen osztom f2d véleményét, illetve annyival azért kiegészíteném, hogy én személy szerint nem látom semmi értelmét egy ilyen "dobozból" meg "feljavított" szétválasztásnak. Véleményem szerint aki semmit nem rak hozzá egy maketthez, nem próbálja kicsit sem jobbá tenni az nem is nagyon versenyezhet a legjobb címért. Nekem sokkal jobban tetszenek azok az elkészűlt makettjeim amihez hozzátettem valamit, valami egyedit, valamit ami csak ezen van vagy csak ezen van így megoldva.

Bennem egyébként még felmerűl annak kérdése is, hogy személyesen vagy csak fotók alapján történik az értékelés?

Az ötlet nem rossz, csak ismét az értékelés és annak anonimitása, illetve az anonimitás teljes hiánya nem fog hozni korrekt eredményt.
f2d 341993 2010. január 11. 11:31
Válasz erre
Véleményem szerint a verseny és utcai kategóriák lennének az ésszrűbbek.
f2d 341992 2010. január 11. 11:14
Válasz erre
Igen ez a dobozból és feljavított is kérdéseket vet fel. Ugye nem mnden doboznak egy a tartalma, valamelyikben csak "műanyag" van, de nem egy olyan van ami maratást vagy egészkomoly kiegészítőket is tartalmaz. Ezzel a ketegórizálással pl a versenyautókat a dobozból kategóriából ki is zárták, mert minimum övet és karbon/kevlár matricár azért mindenki tesz a makettjéhez, ami igen ritkán tartozéka egy kitnek. Nem beszélve az olyan házilag kivitelezett dolgokról mint az antennák cseréje vagy a szelepelés, amik nem tartoznak a szigorúan vett dobozból építéshez (az összeállításin nem szerepel), de mégis mindenki megcsinálja, és ezeket a végtelenségig lehetne sorolni.
Sztanyi 341991 2010. január 11. 10:50
Válasz erre
Ja és a kipufogókat is cserélem:)
Sztanyi 341990 2010. január 11. 10:49
Válasz erre
Köszi,de várjuk meg lesz a végeredmény!

A felni szerintem is a legjobb választás(ez az 599XX felnie,Carrare GT gumikal),a hátulját pedig a 599XX ihlette!Nyugi jó lesz...!Ráadásul nem is fogom karbonozni,mert simán félfényes feketén is durva lesz.A tető fekete fújásán is gondolkodtam,de azt pirosan hagyom!A beltér sem lesz rossz,de erre egy normál California belsőt választottam,amit a google-ban találtam!
Sztanyi 341989 2010. január 11. 10:45
Válasz erre
Így is lehetne,de hidd el így is jó,az a lényeg,hogy lesz ilyen is lehetőség is!
Csak becsületesen be kell tartania az indulóknak és kész!Nekem csak a dobozból épített része kérdéses,mert manapság nem hiszem,hogy sok olyan makett készül,ami "csak" a dobozból épül meg!Nekem az elmúlt 7-8 éveben egysincs ilyen pl.Valamit biztosan megváltoztattam vagy feljavított az adott cuccon!pl.:ha valamibe teszel bizti öveket,az is már feljavítottnak számít!Hacsak nincsen véletlenül a dobozban...!

Pl.:a fociban is általánosságban ilyen egy évad/szezon.
janositamas 341988 2010. január 11. 09:07
Válasz erre
Ferrari-California_2009_800x600_wallpaper_20
Ferrari-...

Nagyon jól néz ki, a felnik tutira a legjobb választás szerintem. Viszont a hátsó lökhárítót nem értem, az nem teljesen fekete, csak a beljebb levő rész a két lámpabúra hely között, vagy direkt ilyenre festetted?
f2d 341987 2010. január 11. 08:35
Válasz erre
Ez valóban nagyonjó ötlet, de én úgy tudom, hogy az év akármijét mindig az év legvégén választják. Tudom, hogy ez teljesen kivitelezhetetlen, mert december végén nincs makettverseny, de legalább az utolsó versenyre kellett volna kiírni ezt a címet, vagy más nevet adni neki, mert így max. csak a félév makettje lehet.:-)
f2d 341986 2010. január 11. 08:28
Válasz erre
Bakker Szikla Te mit ettél, hogy ilyen tempóban építed a maketteket?:-D
Amúgy nagyon szép lett (ez is).
sziklakks 341985 2010. január 11. 01:14
Válasz erre
S6304837
S6304837
S6304839
S6304839
S6304841
S6304841
S6304844
S6304844
S6304847
S6304847
S6304849
S6304849
S6304851
S6304851
S6304852
S6304852

Kész a rontás.Közel sem tökély,de azt hiszem ebből a készletből nem olyan rossz ez..:D
Sztanyi 341984 2010. január 10. 23:46
Válasz erre
Csatlakozom Ádámhoz!

Ez egy nagyon jó ötlet és a zsűrire sem lehet,senkinek sem panasza!
Csak 2 kérdésem van:

1.Bármilyen polgári jármű,megkötés nélkül?(autó,motor,verseny autó,kaminon,utcai motor,stb)
2.Úgy nevezhet egy vki,hogy egy dobozból nevezés és egy feljavítva nevezés?

üdv,Sztanyi
Sztanyi 341983 2010. január 10. 23:37
Válasz erre
Szia,

szabd át a felfüggesztést,amennyire csak lehet...
Aces 341980 2010. január 10. 21:20
Válasz erre
Hali!

Segítségre lenne szüksége!
Mit csináljak ha a felni elfér a kerékjáratba de nem engedi a felfüggesztés?

A segítséget előre is köszönöm:)
kbx 341979 2010. január 10. 21:09
Válasz erre
ftamas 341978 2010. január 10. 20:42
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a hozzászólását, nagy segítség volt.
esetleg ha még valami trükk eseztekbe jut kérlek írjátok le, met nem vagyok jártas autók festésében :-)
köszi!
Üdv.
Feri
Tibchi 341977 2010. január 10. 20:30
Válasz erre
Hát én most megpusztulok...
Mi annak az esélye, hogy 2 fontos dolog van számomra ebben az évben, és mindkettő ugyan azon a napon van?

Már most 100%-ra tudom, hogy nem fogok tudni elmenni a versenyre, ugyanis pont azon a napon van a gyerekkori haverom esküvője...
Végem van... :((

T
Gabi 341976 2010. január 10. 20:12
Válasz erre
Sziasztok!

A versenyek részbe már feltettem egy beharangozót, de megosztom veletek a kiemelt kategórián kívüli újításunkat is a MOK Kupával kapcsolatban. 2010-ben kiírásra kerül egy új kategória, új cím, mégpedig az
"Év polgári jármű makettje"
verseny. Két kategóriában lehet majd indulni, dobozból épített, és feljavított. Fontos kitétel, hogy egy nevező csak egy makettet indíthat, tehát nektek kell dönteni ebben. Csak olyan makettel lehet indulni amely a 2009-es MOK Kupa után készült, tehát a verseny idejétől számított egy éven belül. Mindkét kategóriában csak az egy-egy győztes lesz díjazva. Ennek a kategóriának a zsűrizését Szőke Berci Bácsi, Marosi Gergő és én végezzük, pontozással.
Ezzel az újítással hagyományt szeretnénk teremteni, évről-évre kiadni ezt a díjat.
Biztosan lesznek még kérdéseitek, rövidesen felkerül a szabályzat, abban is láthatjátok majd, de bármi kérdés van zaklassatok nyugodtan.
Gabi
sziklakks 341975 2010. január 10. 19:48
Válasz erre
PüsiLaci 341974 2010. január 10. 19:46
Válasz erre
Sziasztok,

A gumi kérésemre amit feltettem tud valaki valamit mondani?
PüsiLaci 341973 2010. január 10. 17:55
Válasz erre
sziklakks 341972 2010. január 10. 17:54
Válasz erre
Örülök,hogy nem csak én nem tudom a piros kocsit lefényképezni rendesen..:D
Jó lesz!(?):)
Sztanyi 341971 2010. január 10. 17:35
Válasz erre
Ferrari California 001
Ferrari California...
Ferrari California 002
Ferrari California...
Ferrari California 003
Ferrari California...
Ferrari California 004
Ferrari California...
Ferrari California 005
Ferrari California...
Ferrari California 006
Ferrari California...

Hali,

Itt az idei első autóm,a California.Lefestettem mindent,már el lehetne kezedeni építgetni.A kasztnit is lefestettem,itt van róla pár kép.
Raybrig_89 341970 2010. január 10. 17:17
Válasz erre
A lakkal én is sokat szoktam várni,nem érdemes ott kapkodni,mindent elronthat az emebr,ha a lakkozást elszúrja..
Akkor asszem utánanézek majd ennek,köszi!
sziklakks 341969 2010. január 10. 17:11
Válasz erre
Nem,de alapozni muß!Elég a gunze alá.A matricát nem bántja abszolúte,de makett cucchoz képest lassan szárad.Min 16 óra,de polírhoz én várok legalább 2-3 napot.Igen autó festék boltban.
Raybrig_89 341968 2010. január 10. 17:07
Válasz erre
Az igen:D Hol lehet hozzájutni? Autófestékes üzletek? Nem agresszív,nem bánt matricát,festéket? (gondolom mondjuk nem,elnézve a matricázott autóidat:) )
sziklakks 341967 2010. január 10. 17:05
Válasz erre
Standox 2k-s lakk max 2000 decije (asszem)én 0,7 deciből lakkoztam eddig 13 autót és egy motort.És járművenként kb 6-8 rétegben.:)
Raybrig_89 341966 2010. január 10. 16:53
Válasz erre
Sziklakks,ha már lakkozásnál tartunk. Pontosan milyen lakkot használsz?Mindig érdekelt,mert úgy fénylenek az autóid,hogy megvakul az ember ha belenéz,erre mégis azt írod valami olcsóbb megoldású lakkot használsz,kiváncsivá tettél:)
Tibchi 341965 2010. január 10. 16:38
Válasz erre
Ilyen rücskös felületet anno nekem is sikerült létrehozni autófestékhez való alapozóval. Azután szereztem be a tamiya alapozóját.
sziklakks 341964 2010. január 10. 16:38
Válasz erre
persze.A cellux nem fogja meg nagyon.Oldalüvegnél meg a levett celluxra a másik oldalra is ragasztok(a ragacsos felére)és akkor egyforma a két oldal.
PüsiLaci 341963 2010. január 10. 16:24
Válasz erre
Szikla,
Ha egyszer leszeded a maszkoló szalgot, hogy körbevágjad, majd visszaragasztod, fog még jól tapadni?
Úgylátszik inkább én tanulok tőled.
sziklakks 341962 2010. január 10. 15:48
Válasz erre
Ha 1200-assal fújtad,és szép a felület(nemkell javítgatni)nem muszáj csiszolni.Egy puha rongyal ha átdörgölöd,az leszedi a rücsiket,éski lehet szinte fényesre polírozni.erre mehet a festék.Ahogy Levi írta,először csak ködölj pár réteget.Én autó lakkot használok,ha jól sikerült a festék réteg,mehet ra 10 perc után a lakk is.Ez egyébként kiadósabb,és olcsóbb mint a makett lakk.1200-1500-ért lehet jó lakkot kapni.
A ragasztót szerintem élére hajtott csiszolópapírral ki tudod csiszolni.
hogy bírtál ilyen rücskös felületet létrehozni?o.O :)
Autófólia is jó,ha nemtúl íves az üveg.A maszkolást én úgy csinálom,hogy belülről celluxot ragasztok átfedésben,hogy egyben tartsa.majd vékony alkeszfilcel átrajzolom a mintát,erre ragasztok maszkolószalagot szintén fedésben.lehúzom az egészet,körbevágom a vonal mentén,leszedem a maszkolót,és visszaragasztom az üvegre.
Az olcsó maszkoló ragacsmintákat fog hagyni,ezt le kell majd pucolni,vagy lepolírozni.
vlevi 341961 2010. január 10. 15:12
Válasz erre
Ja igen, a surfacerrel fújt felületet természetesen meg kell csiszolni, arra is a finom csiszolópapír a megoldás, de itt már talán érdemes nem szárazon, hanem vizesen csiszolni. Ne zavarjon, hogy több helyen lecsiszolod a műanyagig, úgyis lesz még mit javítani az alapozáson, a felületi hibák miatt is.
vlevi 341960 2010. január 10. 15:09
Válasz erre
- Az észteres festék eléggé brutálisan hangzik, ki kell próbálni. Fogj egy öntőkeret darabot, és fújd le ugyanúgy, ahogy a makettet fogod. Vagy tejfölöspoharat, margarinos dobozt, mert azon a felület minőségét is látod majd. Ha nem eszi meg, akkor jó. Próbáld úgy csinálni, hogy az első réteg csak egy lehelletvékony ködölés vastagságú legyen, mert ez gyorsan megszárad, nem kapja szét a műanyagot, de már védi a többi rétegtől a felületet.
- Igen, lakkozni érdemes, de hogy milyen lakkal, arról megoszlanak a vélemények. Testors lakk tényleg nem az igazi. De ha már a festék autófesték, akkor akár a lakk is lehet olyan, persze ha van, vagy legalábbis emberi áron hozzájutsz pár mililiterhez. Én pl. Zero Paint lakkot használok, ez is kétkomponensű.
- Fóliázást szerintem átlátszó festékkel érdemes megpróbálni imitálni. Tamiya-nak van "smoke" nevű festéke, ami tulajdonképpen átlátszó barnásfekete. De természetesen létezik átlátszó zöld, kék, piros, sárga is. Ezeket elsősorban lámpabúrákhoz használjuk, de fóliázásra is jó szerintem. Megintcsak a próbát említeném, fess le vele valami átlátszót, bonbonosdobozt, vagy hasonlót.
- Az ablakkeretet belülről szoktuk (szokták) festeni. Legalábbis a Tamiya így írja a makettjeihez. Ha nincs maszkoló sablon, az azért nem a világvége, te is meg tudod csinálni, ha feragasztod a maszkolószalagot, és a szükséges ív mentén körbevágod. Csak ne vágj bele nagyon, az üveget nem szabad átvágni :D Létezik Tamiya maszkolószalag, de erre a feladatra jó a festőszalag is, amit bárhol kapsz, 300Ft körüli áron. Nem mindíg tökéletes a festőszalag, mert túl erős, meg vastag, de ide jó lesz. Úgy is használhatod, hogy vágsz belőle egy hosszú, 1mm széles csíkot, és ezt felragasztod a maszkolandó felület szélére. A vékony csíkot még tudod tekergetni, utólag igazgatni, míg egy vastag csíknál már ez nem sikerülne. Ha megvan a maszkolandó terület széle, akkor a többi részt már befedheted nagyobb darabokkal.
- A ragasztást és a felületi hibákat pedig 400-600-as csiszolópapírral el tudod tüntetni, természetesen ott az alapozást majd javítani kell.
ftamas 341959 2010. január 10. 14:15
Válasz erre
eredetiben
eredetiben
spoiler 1
spoiler 1
Mr Surfacerrel felfújva, polírozni kell, de hogyan??
Mr Surfacerrel felf...
Spoiler 2. nézet
Spoiler 2. nézet

Sziasztok,
Autómakettet még nem építettem, csak 1/35-ös tankokat, szóval tanácsot szerertnék kérni tőletek, mert nem tudom hogyan fessem azautó külsejét.
Vettem egy VW golf makettet, ezt szeretném pontosan úgy megcsinálni, mint az én régi kedvenc autóm is kinézett, tehát a csomagtéranjtó tetején spoilerrel. Feseni is ugyanarra a metál színre szeretném (vw kód: LB6U), amilyen volt: van még az eretedi észer higítóval higítandó autófestékből maradék amivel a kocsimat javítgattam.
Azért, hogy az észeres festék ne bántsa a műanyagot Mr. Surfacer 1200-al lefújtam, illetve elég sok felületi hiba is volt a maketten (Fujimi gyártmányú, baromira silány ha a Dragon 1/35 tankok minőségével összevetem a Fujimit :-( ) azt kijavítandó majd políroznom is kellene.
Első kérdésem, hogyan szokták polírozni és mivel a felületeket, hogy a díszlécek apró rései is kitisztuljanak.
Második kérdésem, hogy az észterhigírós autófesték ha elég vékonyan fújom, akkor nem fogja-e bántani az alapozót ..valaki csinált már hasonlót?
Harmadik, ha lefújtam a színre, akkor ezt is le kellene lakkozni mivel metálfestékrő van szó: milyen lakkot használjak? testor lakkot nem biztos, hogy érdemes, mert az alég sárgás színű, vagy nem foglalozzak vele? Menniy időt várjak festés után a lekkozással? Normál autókon a metálfestéket mikor ráfújják, kb negyed órával később már a lakk is fűlható lesz. Itt is így kell, vegy más módon...cask mert én nem az autó kétkomponensű lakkjával szeretném fújni, hanem makettekhez készült lakkal.
Negyedik kérdés: a kpen látható a tetőspoiler. A valóságban kis rés volt a hátsőajtó és spoiler között, azonban mikor felragasztottam a szpoilert, akkor a spoilert végeineél a ragasztó kijött kissé. Ezt hogyan lehet leszedni, hogy normálisan nézzen ki lakkozás után? Már arra is gondoltam, hogy fillerrel az egész fést teljesen kitömítes és síkbacsiszolom, mert így talán egyszerűbb lenne helyrehozni.
5. kérdés: Az ablak ha fóliázott volt, akkor hogyan csináljam meg a maketten is így? Van autófóliám, esetleg ezt ragasszak a makettre is, vagy valamilyen festékkel is elő lehet idézni az abklakfólia szerű hatást? elöl halványzöld volt, hátul majd nem teljesen sötét..
6, kérdés: ablaküvegkeret belülről az első szélvédőn fekete volt, azt a keretet mivel és hogyan fessem? Maszkot nem adtak a makettben, nekem kell ezt csinálni? Milyen anyagból csináljak hozzá maszkot, vagy anélkül is megoldható?
Köszönöm a kommenteket, kérem segítsetek, nem szeretném elszúrni a makettet.
köszi előre is!
PüsiLaci 341954 2010. január 10. 13:05
Válasz erre
Hali,

Köszi, nagyon érdekes,tetszik!
De án Toyota & Lexus fan vagyok. Attól függetlenültetszik és használnám is. De ha lenne Yarisba, akkor inkább az kellene.
Azért köszi mégegyszer!
vlevi 341952 2010. január 10. 12:56
Válasz erre
Köszi, de úgy néz ki, sikerült megoldanom bicikliküllőből.
Egy problémám volt, mégpedig az, hogy a 8 db lyuk, amiket a csapoláshoz fúrtam, elfogyasztotta a 0.7-es fúróhegyemet. Nem eltört, elkopott :(
szucs.laszlo 341951 2010. január 10. 12:51
Válasz erre
faterati 341949 2010. január 10. 06:39
Válasz erre
Fényképek-0055
Fényképek-0055
Fényképek-0056
Fényképek-0056
Fényképek-0057
Fényképek-0057

PüsiLacinak és a többi Fiat fan-nak!
Rocco 341946 2010. január 9. 22:01
Válasz erre
Sziasztok!

A segítségeteket kérem.
Régebben azt hiszem ebben a topicban láttam hogy volt valaki akinél lehetett venni 1/24-es felniket és matricákat. Jó sokféle volt neki, levoltak fényképezve és felvolt téve egy tárhelyre az összes.
Valakinek rémlik valami hogy mire gondolok?
Ha tudtok valamit írjatok legyetek szivesek.
Mexx 341945 2010. január 9. 21:21
Válasz erre
Szevasztok!

1/24 es shelby gt 350-hez keresek első és hátsó szélvédőket,jó a gt 350H,és a 2+2 mustangé is,aki tud valamit szóljon,nagyon fontos lenne.

előre is kösz
Sennás 341944 2010. január 9. 20:15
Válasz erre
Fiat_850_Special_02
Fiat_850_Special_02

Tisztelet Uraim!Egy ilyen Fiat 850 auto érdekelne fém-müanyag a mérete is igazából mindegy csak ha lehet Piros kellene! Tud esetleg valaki olyan céget ahonnan be tudnám ezt szerezni?Vagy esetleg valakinek lenne feleslegbe megvásárolnám!Köszönettel Sennás. duro0607@freemail.hu
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751., 752., 753., 754., 755., 756., 757., 758., 759., 760.,
761., 762., 763., 764., 765., 766., 767., 768., 769., 770., 771., 772., 773., 774., 775., 776., 777., 778., 779., 780.,
781., 782., 783., 784., 785., 786., 787., 788., 789., 790., 791., 792., 793., 794., 795., 796., 797., 798., 799., 800.,
801., 802., 803., 804., 805., 806., 807., 808., 809., 810., 811., 812., 813., 814., 815., 816., 817., 818., 819., 820.,
821., 822., 823., 824., 825., 826., 827., 828., 829., 830., 831., 832., 833., 834., 835., 836., 837., 838., 839., 840.,
841., 842., 843., 844., 845., 846., 847., 848., 849., 850., 851., 852., 853., 854., 855., 856., 857., 858., 859., 860.,
861., 862., 863., 864., 865., 866., 867., 868., 869., 870., 871., 872., 873., 874., 875., 876., 877., 878., 879., 880.,
881., 882., 883., 884., 885., 886., 887., 888., 889., 890., 891., 892., 893., 894., 895., 896., 897., 898., 899., 900.,
901., 902., 903., 904., 905., 906., 907., 908., 909., 910., 911., 912., 913., 914., 915., 916., 917., 918., 919., 920.,
921., 922., 923., 924., 925., 926., 927., 928., 929., 930., 931., 932., 933., 934., 935., 936., 937., 938., 939., 940.,
941., 942., 943., 944., 945., 946., 947., 948., 949., 950., 951., 952., 953., 954., 955., 956., 957., 958., 959., 960.,
961., 962., 963., 964., 965., 966., 967., 968., 969., 970., 971., 972., 973., 974., 975., 976., 977., 978., 979., 980.,
981., 982.