/ Fórumok /

Kamionok

Minden ami építéssel kapcsolatos, info a jármmampűvekrampől,mérettampől függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.
Roland_89 110986 2008. szeptember 17. 17:01
Válasz erre
haliho

lenne egy olyan kérdésem, hogy van ez a Milliput tömítőanyag. Elkezdtem a MAN alvázát, és vannak helyek rajta ahova ezt raktam, mondván hogy akkor már legyen szép munka. Ennek most úgy kéne működnie hogy megszárad és akkor én csiszolhatom nem? ennek ellenére több mint 24 órája van már rajta és még mindig lehet nyomkodni, vagyis minimálisat szilárdult, de szerintem ez akkor sem normális. Valaki tudna segíteni hogy mi zajlik?
Simka 110985 2008. szeptember 17. 09:32
Válasz erre
Sziasztok!

Talpi! komoly ez Volvo, mivel festették a pirosat teddyhenger-homlokzatfesték :)

Lestat néhány javaslat: mivel deszkaépület, nagyon jól lehet öregíteni.
Én úgy szoktam, illetve úgy csináltam párszor, hogy először jó alapos fekete befolyatás, meg vil. szürke szárazecsetelés ezerrel, mivel ugye a fa erősen szürkül az időjárástól, utána újra hígfekete befolyatás. Amitől még nagyon látványos tud lenni, ha a szögek helyét megcsinálod, benyomod tűvel, bele fekete és egy minimális rozsdával kevert fekete lefolyatás, ahogy a víz rohasztja a szegek fejét és lefolyik. Persze a legnagyobb kérdés, hogy mennyire új építésű a pajta?:)
Meg lehet olyat is, hogy egy-két deszkát kihagysz a rohasztásból, mintha nemrég cserélték volna. Arra is fontos figyelni, hogy az alja mindig sokkal gázosabb, mint a teteje, tekintve, hogy a felső részt a tető jobban védi, feltéve, ha túlnyúlik egy kicsit, ami élőben azért evidens.
Még arra is figyelni kell, hogy milyen időjárási környezetbe rakod, ha száraz napos, akkor kevesebb hígfekete-erősebb vil. szürke hatás kell, viszont, ha vizes a környezet(havas-esős stb)akkor erősebb fekete hatás kell, mivel hogy akkor a fa is erősen vizes..
Utoljára még valami, figyelni kell, hogy melyik rész lesz északi tájolású, mert ott is érdemes erősebb rombolást véghez vinni, az egyértelmű, hogy miért..
Na a lényeg, hogy egy ekkora fapajtán lehet élvezkedni rendesen, sőt még egy kis zölddel lehet finoman moházni is. Talán tudok majd képeket rakni az istálló-kocsiszínről, amit én csináltam..

Másik téma, alkotói szabadság: mindenki azt csinál amit akar és úgy ahogy akarja szerintem, elsősorban a maga örömére, viszont, ha egy konkrét élőben is létező vasról van szó akkor azért illik legalább 90%-ban olyanra megcsinálni mint az eredeti...(a maradék 10% mondjuk egy-két helyzetjelző, apró matrica vagy a beltérből egy-két apróság kimarad stb.)

Simka
jokogeri 110984 2008. szeptember 17. 09:10
Válasz erre
Rába

Sziasztok! Ha valaki Rábát építene, némi segítség.
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
DSC00356
DSC00356
DSC00357
DSC00357
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába
Rába

Szia Mindenkinek!
Ha valaki Rábát építene, itt küldök némi segítséget.
Lestat 110983 2008. szeptember 16. 23:59
Válasz erre
Kép008
Kép008
Kép009
Kép009
Kép010
Kép010

Sziasztok. Belekezdtem egy dioba. Lehet nagy fába vágtam kicsiny fejszémet. Edig csak a elsö "épületel" haladogatok. A épitö és bonto jellegü kritikákat és hozzászolásokat szivesen vennék.

Üdv.
Jah eddig jutotam ma vele..
Nagytalpú 110982 2008. szeptember 16. 23:36
Válasz erre
Kép289
Kép289
Kép350
Kép350
Kép312
Kép312

Sziaszto!
Örülök,hogy beindultatok!
Na,majd holnap adok a gépnek.
Egyébként ez régen fehér volt.Látszik a piros alatt a régi holland matrica is.
Nem gyenge ez az átfestés.A jobb oldali ajtó pedig durván ki van hegesztve.Veszélyes!
Talpi
Nagytalpú 110981 2008. szeptember 16. 23:36
Válasz erre
Kép289
Kép289
Kép350
Kép350
Kép312
Kép312

Sziaszto!
Örülök,hogy beindultatok!
Na,majd holnap adok a gépnek.
Egyébként ez régen fehér volt.Látszik a piros alatt a régi holland matrica is.
Nem gyenge ez az átfestés.A jobb oldali ajtó pedig durván ki van hegesztve.Veszélyes!
Talpi
khe2 110980 2008. szeptember 16. 23:21
Válasz erre
hello Talpi

nekem is ez a széria a kedvencem én is örülnék majd akkor holnap további képeknek
jó kis téma lenne egy ilyen leharcolt gépet építeni sok kihívást rejthet magában
főleg ha esetleg diorámában azzal volna igazán pazar be is indult a fantáziám egy elhagyatott gyártelep végén egy ilyen gyöngyszem rozsdásodik

hmmm lehet utána nézek hol és mennyiért lehet kapni egy ilyet vagy iylesmit

üdv : khe2
Nagytalpú 110979 2008. szeptember 16. 23:16
Válasz erre
Szia !
Elméletileg holnap oda megyek rakodni reggel.Remélem jó idő lesz és lehet fotózni!
Ja,meg az is jó lenne,hogy legyen ott vki aki felbillenti a fülkét.
Egyébként van ilyen volvód?
Talpi
Tomi 110978 2008. szeptember 16. 23:09
Válasz erre
szia Talpi

hát ahogy így látom elég lestrapált. De ez a gép világsztár kis széria volt spec személy szerint az én kedvenc szériám a volvók közül

nagyon örülnék a további sok sok képnek nagyon érdekel a téma lehet építenék majd egy ilyet a turbo star 2 és a kacsa féle gép után
lécci csinálj, tegyél fel minnél több képet előre is köszi

Tomi
Nagytalpú 110977 2008. szeptember 16. 22:49
Válasz erre
Kép285
Kép285
Kép291
Kép291
Kép293
Kép293
Kép337
Kép337
Kép364
Kép364
Kép365
Kép365
Kép377
Kép377
Kép286
Kép286
Kép332
Kép332
Kép313
Kép313

Sziasztok!
Ma találtam a kicsikét.Rögtön lőttem vagy 100 képet.
Itt van néhány nektek is.
Ha minden jól megy holnap lefotózom a motort is.
Talpi
Nagytalpú 110976 2008. szeptember 16. 22:01
Válasz erre
Kusti!
:-)
Talpi
Kusti 110975 2008. szeptember 16. 21:55
Válasz erre
Üdv!

Mielőtt kitör a háború a két tábor között, szeretnék igazat adni Gabinak. Olyan makettet nem találhat az ember aminek nincs hibája. Ha mégis az csak meglátás kérdése, mert ami az egyiknek hiba arra a másik vígan azt mondja hogy tökéletes. Az alkotói szabadságról szól ez a hobbi és szerintem a kikapcsolódásról, de azt nem lehet jóizléssel megitélni hogy kinek mi tettszik. Szóval egy a kamionnak igy kell kinézni? Ezt hadd ítélje meg mindenki saját maga...

Üdv!
Kusti
Erno-945 110974 2008. szeptember 16. 20:56
Válasz erre
Renault 1
Renault 1
Renault 2
Renault 2
Renault 3
Renault 3
Renault 4
Renault 4
Renault 5
Renault 5
Renault M1
Renault M1
Renault M2
Renault M2
Renault M3
Renault M3
Renault M4
Renault M4
Renault M5
Renault M5
Renault M6
Renault M6
Renault M7
Renault M7
Renault M8
Renault M8

Sziasztok!
Mi sem akartuk elhinni,de beindult.
+Magnum
945
jokogeri 110973 2008. szeptember 16. 20:16
Válasz erre
Írtam, hogy az Ausztrál gép festése ugyanaz mint az ami csak más felirattal és metállkék az alap. Sajnos a piros színt nem tudtam volna így reprodukálni ahogy a matricán volt, ezért maradt az eredeti felirattal. Ennyit sérült az élethűség ami továbbra is a vesszőparipám.Viszont a 359-es az teljesen az eredetinek megfelelő a legapróbb részletekig! Amikor a Revell cég gyártmányfejlesztője és az értékesítési managerük meglátta a nürnbergi világkiállításon, nem akarták elhinni, hogy ez az ő termékük.
Gabi 110972 2008. szeptember 16. 20:04
Válasz erre
Szia Ati!
Én is csak gratulálni tudok, nagyon szép lett, pláne első makettnek. A pótkocsin a krómozás nagyon jól sikerült, engem is érdekel mivel oldottad meg.
Gabi
Gabi 110971 2008. szeptember 16. 20:02
Válasz erre
Szia jokogeri!
Van itt egy mondatod ami kicsit zavar: Most mutatok nektek két csőröst, ahogy igazából ki kell neki nézni.
Ezt mi alapján írtad le? Ki mondta ezt Neked? Honnan gondolod, hogy így van?
Ugyanis csatlakozva az elöttem szólókhoz bizony vannak hibáik mindkét vonatónak. Alapvetően szépen összerakott makettek dobozból, de sok mindenben nem felelnek a valóságnak. A kamionmentő esetében a legfeltünőbb hiba a szín, amit Gomenaszai is írt, és itt nem beszélhetünk alkotói szabadságról mert ez egy konkrét kamionmentő egy konkrét cégtől, még rendszámot is azt raktad rá, ami az eredetié, így tehát nagyon sántít a szín. Én teljes mértékben az alkotói szabadságot támogatom, de ez kb olyan, mintha egy Wabererses Volvot pirosra festenél, és rátennéd utánna a céges matricát. Szóval ha már megépítesz egy adott kamiont, akkor annak bizony olyannak kell lennie, mert különben nem hiteles. Természetsen lehet alkalmazni ezt a színkombinációt, csak akkor más felírat kell rá, ennyi. Ezen kívűl számos dolog nem egyezik meg a makettnél az erdetivel, pl ablaktörlők, felső helyzetjelzők, stb, tehát ha azt írod, hogy így kell kinéznie egy kamionnak, akkor azokat bizony cserélni kellett volna, a középső iszonyú vastag antennáról már nem is beszélve.
Itt egy link a makett tervezőjének az oldaláról, ahol van egy eredeti kép, ezen látható néhány eltérés kapásból:
www.truckin24.de/images/webpeterbiltwreckeroriginal.jpg Itt pedig Guido barátom munkáját követheted nyomon, aki szintén elkészítette ezt a makettet, de azt mondom, hogy az övé sokkal közelebb áll az általad használt megfogalmazáshoz:
www.wettringer-modellbauforum.de/forum/thread.php

A másik Peterbilt, a nehézvontató esetében ismét elég sok az eltérés az eredetihez képest, mivel a rendszám alapján látszik, hogy azt készítetted el. Szintén a tervezőjének, Klaus Lassenek az oldalán vannak az eredetiről képek, és látható, hogy pl a belső rész színkombinációja teljesen más, az orráról hiányzik a kis légterelő, de nincs rajta pl pótkocsikábel egy darab se, de van még több részlet ami nem egyezik meg, és ezek sem lettek javítva. Itt a link róla:
www.truckin24.de/00000095df0f15009/00000095e00c38e1d.html

Tudom, hogy a makettgyártók, így a Revell sem a teljes tökélyre törekszik, és egyszerűsít ahol lehet, de vannak dolgok melyeket kis odafigyeléssel fel lehet javítani, vagy pótólni. És akkor még nem is beszéltünk a motor, vagy az alváz kábelezéséről. Szóval én csak azt javaslom, hogy kicsit óvatosabban az elején idézet kijelentésekkel, mert olyan kamiont amire azt mondhatom, hogy így kell kinéznie egy kamionnak, eddig még csak Jabbekében láttam, de az már egy másik kategória.
Gabi
Gomenaszai 110970 2008. szeptember 16. 17:27
Válasz erre
Exec!

Igazad van, de kérlek, nézd meg ezt a képet

www.makettinfo.hu/forum/image.php
Utolsó előtti.

Az ajtó alatt, a küszöbön (?) kitűnően olvasható a "Tampa, Fl." felirat, valamint a hálófülkén az "1-800-330-8651"-es telefonszám, ami véletlenül a valóságban is ezé a cégé. Tehát szerintem, alkotói szabadság ide vagy oda, ilyen színű gépe ennek a cégnek eddig nem volt. Ami persze nem zárja ki, hogy a későbbiekben ne legyen :-)

Amúgy a kamionon látszik, hogy profi munka, a színek is nagyon tetszenek. Csak hát az a fránya élethűség, ugye - ami Yokogeri kolléga egyik vesszőparipája.

Gomenaszai
pulcsi 110969 2008. szeptember 16. 17:26
Válasz erre
Sziasztok! Egy lengyel forum:
modelwork.pl/viewforum.phpPulcsi
Atesz 24 110968 2008. szeptember 16. 16:10
Válasz erre
képz 062
képz 062
képz 068
képz 068
képz 067
képz 067

Haliho

Ez a szépség nekemis megvan,csak én megcsináltam hogy világitson is :))
exec 110967 2008. szeptember 16. 11:22
Válasz erre
Gomenaszai,

ez a Peterbilt mentő egyébként később széria lett, nem csak a Steps Towing kapott belőle. pl aTolvajtempó című filmben is látható ez a felépítmény egy fekete gépen. Hogy az alapgép ugyan ez a Peti-e vagy egy másik azt most passzolom, de a mentő felépítmény ugyan ez. SZóval szerintem itt is érvényes az alkotói szabi...

üdv.
exec
dcsabesz 110966 2008. szeptember 16. 11:16
Válasz erre
Russell 110965 2008. szeptember 16. 09:36
Válasz erre
Ati!

Nekem kifejezetten tetszik!
A tartály krómja hogyan készült?

Üdv:
Russell
jokogeri 110964 2008. szeptember 16. 08:45
Válasz erre
Szia Gomenaszai!
Megnéztem a linket amit küldtél.Nem egészen ugyanaz a gép, mint a makett, eggyel kevesebb tengelye van, kicsit más feliratok vannak rajta.Az én makettemnek van egy kis előtörténete, megosztom veletek érdekességként. Nos,1996-ban vettem a 359-es peterbiltet.Olyan sok apró hibája volt(hiányzó alkatrészek,pontatlan sorjás kidolgozás) hogy nem fogtam hozzá, hanem levelet írtam az USÁ-ba a Peterbilt konszernnek és rajzokat, fotókat kértem tőlük segítségképpen.Semmi válasz.Másfél év múlva jön a postás egy akkora borítékkal, hogy nem fért be a lépcsőházba.
A Peterbilt néhány tipusának műszaki rajzai,fotói voltak benne.Valamint egy pros pektus az Ausztráliai nyugati parton levő Perth-ben telephelyező kamionos cégről.
Először nem értettem ezt minek küldték, de tolmács segítségével oszlott a homály.
Az Ausztrál cégnek egy 56-os magyar a tulajdonosa.És csak Peterbiltjei vannak.Az amerikaiak ezzel kedveskedtek nekem a huszadik senki kis magyar modellezőnek!
Ájulás!-és ezerszeres szóbeli vállonveregetés Peterbiltéknek.Ebben a prospektusban
láttam meg egy 379-es Wreckert.Gyönyörű metállkék színben.Igaz nem azokkal a feliratokkal mint ami most van a maketten de a színek megegyeznek.Ezután hajtottam fel a makettet amit már akkor sem (1998-ban)volt könnyű megszerezni,ráadásul szinte aranyáron 15 ezer Ft-ért, ami ma olyan 40 ezer lenne, ha hozzá lehetne jutni.De azért örülök, hogy megvettem és megépítettem ezt a két Peterbiltet,mert szerintem ezek ma már igazi unikumok.
Nagytalpú 110963 2008. szeptember 15. 21:59
Válasz erre
Szia Ati86!
Első munkának szép munka.
Tetszik a pót tartálya.Bár valamit hiányolok róla.
Kis feliratok,táblák,fényvisszaverők.
De mondom a króm tartály tuti.
A traktor is jó.
Biztosan első munka?
Talpi
Nagytalpú 110962 2008. szeptember 15. 21:52
Válasz erre
Szia Ernőke!
Te vagy a minden!Csúcsak ezek a régi truckok.
Ha ezek a hengerfejek beszélni tudnának...
Köszi a képeket!
Talpi
Nagytalpú 110961 2008. szeptember 15. 21:49
Válasz erre
Hopsz ez kétszer ment el. :-)
T
Nagytalpú 110960 2008. szeptember 15. 21:48
Válasz erre
Szia Pista Bácsi!
Professzionalista munkák!
Minden elismerésem a gépekért.
Kiforrott,gondos kidolgozás.
Talpi ;-)
Nagytalpú 110959 2008. szeptember 15. 21:47
Válasz erre
Szia Pista Bácsi!
Professzionalista munkák!
Minden elismerésem a gépekért.
Kiforrott,gondos kidolgozás.
Talpi ;-)
jroobi 110958 2008. szeptember 15. 21:11
Válasz erre
Hát én pont ezt a makettet hajkurászom már egy ideje!
Nagyon szép így is!
golfi 110957 2008. szeptember 15. 21:07
Válasz erre
Erno-945!Bocs hogy megkérdezem de ezt nem az Ocsai uton van egy autó szerelö mühelynél ?Csak azért kérdezem mert nap mint nap látom ezt a Kamiont (mi is itt parkolunk)
Gomenaszai 110956 2008. szeptember 15. 19:15
Válasz erre
Szia Yokogeri!

Nagyon szép ez a kamionmentő, milyen színnel festetted?

Kár, hogy az eredeti jármű színéhez

www.steppstowing.com/

semmi köze sincs.

Ez a gép a Stepp's Towing Service, Tampa, Fl. korábbi, "Can-Do" nevezetű mentője, /van egy Towminator nevű is :-)/ ami világéletében hófehér volt.

Gomenaszai
Erno-945 110955 2008. szeptember 15. 19:04
Válasz erre
Renault 1
Renault 1
Renault 2
Renault 2
Renault 3
Renault 3
Renault 4
Renault 4
Renault 5
Renault 5
Renault 6
Renault 6
Renault 7
Renault 7
Renault 8
Renault 8
Renault 9
Renault 9
Renault 10
Renault 10

Sziasztok!
Pár kép egy húsz éves Renaultról.Talán R 310-es.
945
Ati86 110953 2008. szeptember 15. 18:27
Válasz erre
Sziasztok!

Elkészűlt végre az első makettem, nem lett túl profi, de azért apróságokban megpróbáltam azért kreatívkodni!:-)
Örülnék véleményeknek és szívesen fogadok ötleteket is mivel lehetne szebbé, jobbá tenni még a gépet!
Köszi
Ati86 110952 2008. szeptember 15. 18:24
Válasz erre
kép1
kép1
kép 2
kép 2
kép 3
kép 3
kép4
kép4
kép5
kép5

Ja Bocsi a képek is itt vannak, csak elfelejtettem berakni
Simka 110951 2008. szeptember 15. 18:20
Válasz erre
Meg, hát az építőiparban-építőipari gépeken erősen preferált szín :)
Simka 110950 2008. szeptember 15. 18:19
Válasz erre
Hát, van ilyen is, én se gondoltam, hogy a makettel lehet bajod :)
jokogeri 110947 2008. szeptember 15. 16:05
Válasz erre
Helo Simka

Semmi bajom a makettel, csak én a sárga színtől viszketek.
Simka 110946 2008. szeptember 15. 15:51
Válasz erre
Helo

Geri, nagyon szép munkák, gratulálok, de szerintem "a sárgára mázolt" is szép munka lett, azért is "örültünk neki" :) ennek is örülünk!

Simka
jokogeri 110945 2008. szeptember 15. 15:17
Válasz erre
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379...
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379...
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379...
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379...
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379...
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379...
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379...
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379...
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379...
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379...
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379...
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379...

És akkor itt a másik csőrös: Peterbilt 379 Wrecker. Ő pedig anno Szentendrén, majd Nyíregyházán volt első díjas.
jokogeri 110944 2008. szeptember 15. 14:57
Válasz erre
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill...
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill...
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill...
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill...
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill...
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill...
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill...

Sziasztok! A múltkor örültetek itt egy sárgára mázolt csőrösnek. Most mutatok nektek két csőröst, ahogy igazából ki kell neki nézni. A Peterbilt 359-es Nürnbergben a kiállítás legszebb modellje különdíjat kapta 2002-ben.
Ady32 110943 2008. szeptember 15. 07:17
Válasz erre
félpot.

6000 ft
félpot
DSCF5981
DSCF5981
DSCF5979
DSCF5979
rakomány.
rakomány
DSCF5982
DSCF5982
GMC GENERAL 

2000 FT
GMC GENERAL
FREIGHTLINER FLD 120

2000 FT ILL CSERE.
FREIGHTLINER FLD 120
MÜSZAKI MENTÖFELÉPITMÉNY.

4000 FT
MÜSZAKI MENTÖFELÉ...

Sziasztok .Eladó a képen látható nehézgépszállitó félpot . 6000 ft rakománnyal .
Érd. adame_istvan@freemail.hu , ill. 06-20-936-9557.
Nagytalpú 110942 2008. szeptember 14. 22:21
Válasz erre
Ennye már! :-)
Roland_89 110941 2008. szeptember 14. 22:05
Válasz erre
Nagytalpú 110940 2008. szeptember 14. 21:45
Válasz erre
Roland!
Holnap.
Talpi
Roland_89 110939 2008. szeptember 14. 21:37
Válasz erre
Mégegyszer is köszönöm minden információt.

Lassan nekiállok a vázaknak majd. Az egyikkel semmi gondom nem lesz, a darust meg először metélem... aztán majd a pontos tengelytávokat tudva kialakul valahogy.
Talpi bácsi mikor tudod küldeni a hidat? nem sürgetni akarlak, csak érdeklődöm.

És volna még egy kérdésem :D De ez már a makettekhez. Szeretnék a szélvédőre belülről kis zászlókat aggatni. Azt milyen megoldással lenne érdemes? mert elképzelésem sincs róla.

Köszi
Roland
Nagytalpú 110938 2008. szeptember 14. 20:04
Válasz erre
Roland!
Az megint egy más kérdés.
Az egy fejlesztés alatt lévő dolog még.
Nyugaton biztos müxeni fog,de itthon kicsi esélyét látok.Tudod az utak meg a zöldek és a sok népművészeti agyagedény aki utálja a kamionosokat.
De az a lényeg,hogy arra nem ezek a szabályok lesznek érvényesek.
Talpi
Roland_89 110937 2008. szeptember 14. 20:00
Válasz erre
Köszönöm szépen a válaszokat! Ma egész sokat tanultam tőletek! :)

Egy kérdés, ha érvényben van ez a súlytörvény, akkor mér kísérletesnek azzal hogy a félpótkocsi után tandemet raknak? kizárt dolog hogy az beleférjen a 40 tonnába. Igaz halottas ügy a kanyarodás végett is...
:) Lehet lüke kérdések, de itt legalább tudok belőle tanulni.

Köszi
Nagytalpú 110936 2008. szeptember 14. 14:16
Válasz erre
Roland!
Annak idején hozták azt a 8 lóerő/tonna szabályt.
Ettől számítva lezdték a minimális teljesítményt meghatározni.
(40 tonna össztömeghez min 320 lóerő kell)
Szóval az a lényeg,hogy ha valamit megfelelő dinamikával mozgatni akarsz,akkor kell a lóerő.De csak egy bizinyos határig.Ez a határ mindíg változik.
A gyártók igyekeztnek a megrendelő igényeihez alakítani a gépeket a lehető legjobb és leggazdaságosabb kialakítással.Ehhez az is hozzátartozik,hogy nem feltétlenül kell a legnagyobb teljesítményű motort alkalmazni.
Ha adott egy feladat, a gyár már tudja rá a megfelelő konstrukciót.
Megjegyzem én is szeretem a nagy teljesítményt,mert jobb és dinamikusabb.
Van benne kraft.Tudod,hogy többre is képes a géped.
Mondjuk most csak egy 320-ast vezetek.Ez jó-jó,de kicsit kevés.Azért ha egy 400-as lenne,vidámabban venné az akadályokat( persze a súlyt is :-))
,de ez van.
Nyugaton a fenti módon választják az autókat.
Itthon fognak egy mezei 400-as vontatót és dolgoztatják.Ami lehet,hogy nem is elég arra a feladatra mert az több cirkot igényelne.
Vagy ott van pl. egy kukáskocsi a maga 260-310 pacijával jól elboldogul szólóban.
Erre kell,ennyi a teljesítmény.
Szóval azt akartam elmondani,hogy ha kellene az a 680 akkor beletennék,de megoldja a 410 is a feladatot.Kisebb fogyasztással,olcsóbb bekerülési költséggel,stb.
Végezetül még annyit,hogy tesómnak ( cb:Kistesó)most vettek egy Actrost 530 lovasat,ami egy olasz autó volt és billencs.Ott igazán szeretik a nagyobb motorokat.
Talpi
Nagytalpú 110935 2008. szeptember 14. 13:54
Válasz erre
Gabi!
320 :-((
Talpi
Gabi 110934 2008. szeptember 14. 13:05
Válasz erre
Szia Roland!
Normál esetben az EU-ban 40 tonna össztömegű szerelvények vehetnek részt, egyedűl az Egyesült Királyságban van 42 tonna asszem. Ezen kívűl az északi állomakban és Hollandiában, valamint kisérleti jelleggel néhány német szakaszon már futnak a 60 tonnás szerelvények, de ezek is csak egy kijelölt szakaszon közlekedhetnek, nem bárhol. Hiába 600 lóerős egy széria vontató, az is csak 40 tonnába mehet hivatalosan. A nehézvontatók más kategória, azok mindig útvonalengedéllyel mennek, ott egyedi súly van ez miatt. Tehát a motorerőtől nem fog nőni az össztömeg, mert különben már 1000 lóerős motorokat gyártanának. Normál szállításhoz a 420-470 lóerős motor az ideális, mind teljesítmény, mind gazdaságosság szempontjából. A nagyobb motorokra hegyes vidéken lehet szükség normál szállítás mellet, de sok cég vezérkamionnak vesz ilyen gépeket. A helyzet furcsasága, hogy a nagyobb motoros verzióknak nagyobb az önsúlya is (nem ritka esetben akár egy tonnával is a normálhoz képest), ebbe persze belejátszik az álltalában vett nagyobb felszereltség, és így gazdaságossági szempontból abszolút nem kifizetődő. Ez is magyarázata annak, hogy miért nem lesz 680-as motorral fardarus-platós, az árról már nem is beszélve. Ha megnézed nagyobb cégek flottáit, láthatod, hogy típustól függetlenűl a 420-470 lóerős kamionok adják a gépjárműpark javát.
Gabi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.