/ Fórumok /

Kompresszor

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75.
tankos_srac 124642 2011. február 21. 23:03
Válasz erre
Épp erre céloztam, hogy az én kompresszorom ezt a lefújást már nem bírta (egyáltalán nem töltötte a tartályt), pedig egy mezei 6/4-es csővel volt csak bekötve a visszacsapó szelep, ami szerintem nem vastag.
frankiboy 124640 2011. február 21. 20:44
Válasz erre
Egyébként a tartályt is a kompresszor méretéhez kell igazítani,nem vicc,és nálam is van hogy fele cucc nem kell,lásd a fényképen ,mert nyomás alatt"20 bárnál "is simán indul,de ez kompri függő...
frankiboy 124639 2011. február 21. 20:39
Válasz erre
Hogy teher mentesítse a kompresszort,a csőben légköri nyomás lesz ,a visszacsapó szelep pedig nem enged vissza a tartályból a levegőt,így könnyen indul,amikor eléri a küszöb nyomást akkor nyitja a vissza csapó szelepet,és tölti a tartályt,addig míg a nyomás kapcsoló át nem billen,és kezdődik előröl...a titok,hogy a csövek űrtartalma minél kisebb legyen,azaz rövid vékony...a kompri,lefúlyó,vissza csapó között...
Tibcsi 124638 2011. február 21. 20:16
Válasz erre
Jól látom, hogy a nyomáskapcsoló nyitja a lefújó szelepet (L.Sz. jelű a rajzon)? Nem lenne jobb egy rugóterhelésű biztonsági szelep? Tulajdonképpen mi szükség van arra a lefújó szelepre?
frankiboy 124637 2011. február 21. 20:11
Válasz erre
próbáljatok olyan cuccokkal építkezni ahol lehetőleg a csövek csatlakozása lehetőleg stimmeljen a kompri kimenő csövének vastagságával,ezt sem lehet mindig megúszni,de a veszteség miatt akár tönkre is mehet a nagy mű... akkor nincs levegő mikor nagyon kéne...
frankiboy 124636 2011. február 21. 19:58
Válasz erre
Úgy látom nem nagyon olvastátok amit lentebb írtam,semmi baj ezekkel a cuccokkal,ezekkel is meg lehet csinálni,független,hogy vízhez,csinálták,a nyomás a lényeg,lehet az bármilyen közeg, de a baj csak a következő lehet.:1 Nagy a ki -be kapcsolási külömbség (hiszterézis), 2 nagy a veszteség a lefujásnál(nyomorult kompri alig tudja a lefújásnál elvesztett levegőt pótolni,a vastag csövek miatt). Ezek a szerelvények nagyobb teljesítmény kategóriára készültek,nálam ilyen volt a 4kw-os gépen,ott is azért lett lecserélve,mert nem követte az én igényeimet.:0,5 bár külömbségnél kapcsoljon be,mert csak 200 literes volt a tartály,és nekem folyamatosan kellett a 6,2 bár...de nem baj ha próbálkoztok...
frankiboy 124635 2011. február 21. 19:32
Válasz erre
Ezt a fajta visszacsapót a gyári kinai olajosra teszik,a nagy menet a tartályra,a másik a kompresszorhoz,a roppantó csatis meg a kombinált nyomás kapcsolóra megy 6mmm-es légcsővel...ezzel semmi baj,csak ehez való nyomi kapcsoló kell,meg nagy teljesítményü kompresszor...
tbence 124634 2011. február 21. 18:01
Válasz erre
uhh, jó ez az oldal, köszi!
(Az árakat csak én nem találom vagy tényleg nincsenek fent? :) )
juge75 124633 2011. február 21. 17:51
Válasz erre
Tibcsi 124632 2011. február 21. 17:47
Válasz erre
Ez vízre való. Lehet, hogy a levegő meg sem mozdítja.
tbence 124631 2011. február 21. 17:43
Válasz erre
juge75 124630 2011. február 21. 17:27
Válasz erre
juge75 124629 2011. február 21. 17:16
Válasz erre
Ja, majd el felejtettem!
Kell még egy üzemanyag szűrő is, ez a hűtőgép kompresszor szívó ágára kerül, így nem szív be port és nedvességet.
juge75 124628 2011. február 21. 17:10
Válasz erre
A kompresszoron és a tartályon kívül kell: nyomás csökkentő (regulátor), ez tartja a beállított nyomást a pisztoly felé, szűri a levegőben levő víz és por szemcséket.
Kell egy nyomás kapcsoló, ez vezérli a kompresszort, a megfelelő nyomás értékek között.
Kell egy manométer (levegőnyomás mérő), ezen láthatod a tartályban levő nyomás értékét.
Kell egy biztonsági szelep, ez a túl nagy nyomás esetén kiengedi a levegőt (ellenkező esetben a leggyengébb helyen kidurranna, rosszabb esetben fel robbanna a tartály, vagy valamelyik szerelvény), ez az alkatrész mindenkinek a saját érdekében javasolt.
Valamint: levegő szerelvények és csövek, elektromos vezetékek, villás dugó.
A tartályra alulra még kelhet egy golyós csap, a levegő, vagy az ott felgyűlt olaj le engedéséhez.
Lábak vagy keretek a tartálynak, konzol a kompresszornak.
juge75 124627 2011. február 21. 17:00
Válasz erre
A Festo nem rossz, picikét drága.
A visszacsapó szelepet a tartály és a kompresszor közé kell szerelni, a kompresszor kimeneti, a tartály bemeneti szakasza közé (vagy a tartályra).
Feladata az, hogy tehermentesíti a kompresszort, nincs nyomás a csőben, csak egy irányban tud a levegő áramlani: a tartályba.
juge75 124626 2011. február 21. 16:55
Válasz erre
Rendben, ne haragudj, ha túl durva volt számodra.
FIstvan 124625 2011. február 21. 16:35
Válasz erre
Sziasztok,

Be szeretnék számolni egy manuális "kompresszorról", ami nem túl elegáns, viszont nagyon egyszerű és legfőképp olcsó megoldás.
1. Végy egy pumpás permetezőt (5L-es elég lesz) - barkácsáruházban már 2e Ft-ért kapható.
2. Kösd rá a festékszórót a permetező csőcsonkjára (bilincs, toldalék stb. néhány 100 Ft)
3. Használd egészséggel.
+1 ha nem teszel roncsoló átalakítást, akkor később eredeti funkciójában is használható.

Saját tapasztalat: egy tank álcafestését 6-7 felpumpálással meg lehet csinálni.
frankiboy 124624 2011. február 20. 19:05
Válasz erre
Hoppá magyarázat...
M-motor NY.K.-nyomás kapcsoló (230 V) NY.SZ.-nyomás szabályzó szelep
K-kompri L.SZ.-lefujó szelep (230 V) V.SZ.-visszacsapó szelep
SZ-szürő T-tartály

Tippek.:Néhányszor már jól müködött a visszacsapó szelep.:Személyautó kerékszelep házastól, lefujó szelep .:nagyon jó az autómata mosógépből kiszerelt vizszelep, hasadótárcsa.:poroltó, szürő.: benzinszürő
frankiboy 124623 2011. február 20. 18:48
Válasz erre
DSCF0785
DSCF0785

Megpróbálok segíteni nektek srácok...gyorsan leskicceltem,hogyan kéne bekötni a kompresszorotokat,hogy jó is legyen,Több mint 10 éve így kötöm öket,sőt van ennél sokkal bonyolultabb is,de itt ez elég.Túlnyomás védelem kötelező,az lehet hasadó tárcsa,permetező lefújó,stb...A motorra az előírt védelem,nincs részletezve,az a motor része...A piros vezeték az eletromos,amit csak gyakorlott szakik kössék csak be,érintés védelem...Minden mást csak saját szakállra...
frankiboy 124622 2011. február 20. 16:53
Válasz erre
Mostmár hárman kérdeztek vissza az email cimemre.:Strasszer.ferenc@gmail.com
zkalos 124621 2011. február 20. 10:18
Válasz erre
Sziasztok !

Szükségem lenne egy visszacsapó szelepre, mert a kompresszorom csak 0,5bar alatt hajlandó elindulni, csak egy vízvezetékekhez való szelep van bekötve a tartály és a kompi közé, de nem szuperál jól ezek szerint.Sajna a kompi és a szelep között van 4-5 cm csőszakasz, lehet hogy az a baja? Ott marad egy még nyomás alatt lévő csőszakasz. Hová kell beszerelni korrekten a szelepet ? Hol és mennyiért lehet beszerezni, és milyen típus kell ? Egy nyomáskapcsoló sem ártana, de nincs rá sok pénzem. Egy Medikor fogorvosi membrános olaj nélküli kompim van 27l szállítással, max 2,6 bar nyomással, 2l-es poroltó tartállyal és Festo ülepítős szabályozóval, amit beállíthatok, hogy mikor fújjon le.
vlevi 124619 2011. február 20. 00:26
Válasz erre
Az én kompresszorom még ennél is nagyobb gányolás volt, de működött :)
Hűtőkompiból ment bele a levegő egy 2L-es kóláspalackba, alul. Fent pedig jött ki egy cső, és az ment a pisztolyba. Fújás közben a kompresszor folyamatosan ment. Ahhoz, hogy ne vágja szét a túlnyomás, néhány apró lyuk volt a csövön, ott állandóan szelelt. Az egésznek pedig a biztonsági "szelepe" az volt, hogy sehol sem volt túl szorosan összerakva, így, ha mégis bedugult, akkor egyszerűen lelökte a csövet, már nagyon alacsony nyomáson is. Sok-sok évig használtam, Aerograph pisztolyhoz, és utána Triplexhez is. De aztán egyszer megelégeltem a dolgot, és vettem egy rendes tartályos cuccot az airforce-os srácoktól...
DrJoci 124618 2011. február 20. 00:24
Válasz erre
A nyomás szabályzóm az pontosan ugyan ez
makettbolt.hu/index.php

csöveket, csatikat egy barátom adta (,mert többet vett nekem meg kellet :D)

de vannak ilyen levegős boltok .. Bp.-n nem tok egyet se Tatabányai születésem révén de ott a ipari park legelején jobboldalt első vagy második (az ipari park város felől megközelítve )
tbence 124617 2011. február 20. 00:18
Válasz erre
Hát ez nem semmi:) Nekem bejönnek az ilyen sufni-tuningos dolgok:)
Csak 1-2 kérdés: jól látom h a nyomásszabályozót a kompi és a tartályok közé kötötted? Hol lehet ilyen szerelékeket, csöveket venni?
DrJoci 124616 2011. február 19. 23:59
Válasz erre
CIMG0835
CIMG0835
CIMG0837
CIMG0837
CIMG0838
CIMG0838
CIMG0839
CIMG0839
CIMG0840
CIMG0840
CIMG0841
CIMG0841

Itt vannak a képek :
a 3 tartály
a kompresszor (nem festettem újra nem a dizájnja a lényeg :D)
a túl méretezett levegő szűrő
a flakon rendszerbe való kötésének módja
a képen egy ugyan olyan van ami bele let tekerve a megfúrt kupakokba csak ez elosztó
a szigetelő anyag

annak érdekében ,hogy a kupakból a nyomás hatására ne tudjon kijönni a csatlakozó belül rá tekertem egy megfelelő méretű anyát és össze húztam érzéssel

Remélem segítettem van egy hibája az enyémnek ,hogy ereszt a mit egy pici bilincsel orvosolható lenne.

A kimeneti csövére egy hatos(aszem) tömlő van rá húzva és egy gyors kötözővel rögzítve hosszan van rajta ezért lenem löki csak ereszt alatta de a festék szórásban nem zavaró és így a túlnyomás is kitud szökni bár kicsit tovább tart a rendszer feltöltése.

A kupakok megfúrásánál figyelni kell arra ,hogy a menet vágjon még bele.
Az a legmegfelelőbb kupak amelyiknek belső felén van egy gumis hártya.

Biztonsági okokból a tartályok biztos helyre vannak rakva ha esetleg felrobbannak repeszek minél kisebb helyen röpködhessenek :D de eddig semmi probléma nem volt

10bar ig tesztelik a sima pet flakonokat a gyárban (nem vissza válthatós) a festékszóró pisztolyok 3,45 bart bírnak (50 psi) és ezek a vastagfalu vagyis a vissza váltható flakonok amik szerintem többet bírnak
www.convertworld.com/hu/legnyomas/

Ha tévednék szóljatok :D
frankiboy 124615 2011. február 19. 23:37
Válasz erre
Most olvastam vissza felé...Igazad van,de csak részben,nekem röhögve indul még 20 bárnál is,mivel ipari co-s kompri.Volt nekem is hűtögépes ami 4 bárnál nem indult el,de annál is 3bárnál már biztosan indult,csak felette nem.Lekattant.Azt én is poroltóval csináltam,de az 10 évvel ezelőtt volt...Nálam nem szükséges a visszacsapó,és az is csak akkor működik,ha a közte lévő ágat tehermentesíted elektromágneses szeleppel,vagy olyan nyomáskapcsolóval,amin van ilyen,de azok rohatt drágák és tök pontatlanok,sok a hiszterézisük a be-ki kapcsolásnál,ilyenem is van,mégsem azt tettem,rá,pont ezért...
frankiboy 124614 2011. február 19. 23:14
Válasz erre
DSCF0776+

ez is az...
DSCF0776
DSCF0778+
DSCF0778

Szevasztok srácok, annyira dicsértétek a hütögép kompresszoros megoldást,hogy én is építettem egyet,bár én az olaj nélkülit preferálom.Az enyém.: ipari co2 kompri max.:36bár,tartály.:5 liter PB állítolag150 bárt bír...,ipari automata ki-be kapcs,nálam az összekötő gumi cső a leggyengébb láncszem,az repüljön szét,ha muszály...
Kb.:1 perc-10bár lekapcs,9,5bárnál újból be kapcs.Nem bírom folyamatos járásra bírni,nagyobb pisztollyal sem...Nagyon jó lett.Ha valakinek szüksége lenne ilyen ipari nyomás kapcsolóra,írjon mailt,publikus...Van még.:0,5-4 bárig állitható is,a kisebb komprikhoz...
Késöb lefestem,csak a hegesztések miatt lett lezúzva,a légszűrő az a sajátja...
DrJoci 124613 2011. február 19. 23:09
Válasz erre
bakker oké csinálok csak az idő :D ja és olyan spéci kapcsoló nincs rajta :D gondolom a flakonra való kapcsolódásra vagy kíváncsi :D
tbence 124612 2011. február 19. 18:41
Válasz erre
Csinálj már róla 1-2 képet légyszi! Érdekelne hogy néz ez ki pontosan :)
DrJoci 124611 2011. február 19. 17:06
Válasz erre
Császtok :D

Én nem vok lakatos szóval egy visszaválthatós 2 literes coca-colás fakonnal oldottam meg eredeti kupak (ebből 3 van :D) és sima CCCP és hütő kompresszor meg egy makettbolt.hu -n kapható levegő előkészítő ja és egy régi lámpa madzagja kapcsolóval ennyi... (+levegő csővek, csatik egyebek )
juszuf75 124610 2011. február 19. 15:49
Válasz erre
Tudnám mi a drága? Kompit lehet szerezni pl Méh telepen vagy lomtalanitáskor tehát.Nyomás kapcsoló kb 3000ft.Tartályt meg lehet csinálni ha lakatos vagy.Szerintem a levegő előkészitő sem egy nagy összeg
tankos_srac 124609 2011. február 19. 15:35
Válasz erre
Nem marhaságot írtam, hanem a saját tapasztalataimat osztottam meg a kollégával. (Egész nyugodtan lehet finomabban is fogalmazni a konkrét tények kellő ismerete hiányában...) Volt visszacsapószelep a rendszeremben méghozzá olyan amelyik a nyomáskapcsolóra kötve elengedi a túlnyomást (remélem érthetően fogalmaztam), de a kompresszor levegőszállítással nem bírta és nem töltötte a tartályt egyáltalán. Mint írtam egy sima hűtőkompresszorról van szó 2.5 bar nyomás alatt is elindul erőlködés és melegedés nélkül. A visszacsapó szelep nekem több mint 3000 Ft pénzkidobás volt. Ettől kívántam megkímélni.
juge75 124608 2011. február 19. 05:59
Válasz erre
Marhaságot ne írj, ha nem tudod mit és miért tesznek egy rendszerbe.
A visszacsapó szelepnek nagyon fontos szerepe van: teher mentesíti a kompresszort.
Ugyanis a tartályban levő levegő nyomás vissza ható erőt produkál a kompresszor felé, amit ennek le kell küzdenie (próbálj meg egy gumi belsőt szelep nélkül fel fújni, a száddal).
Ha ez nincs, a kis motor melegszik, hamarabb tönkre megy.
Ez a szelep csak egy irányba engedi a levegőt: befelé a tartályba.
McFrost 124607 2011. február 18. 20:37
Válasz erre
Igen, értelek. Több hetet rágódtam rajta. Szerencsére olyan helyen dolgozom, ahol szinte minden fellelhető. Viszont minden használt alkatrész rajta, a BETA nyomásszabályozót kivéve, ami árán viszont tényleg vehettem volna egy profi gépet, de ez volt, pénzem meg nem :)
Lakatos műhelyben dolgozom, ott szoktam esztergálni is, anyósom pedig tűzvédelmis :)
McFrost 124606 2011. február 18. 20:29
Válasz erre
vlevi 124605 2011. február 18. 20:22
Válasz erre
Nagyon szépen megcsináltad!
"szerencsére semennyi pénzembe nem került. " Erről van szó. Ha be tudod szerezni "jóárasítva" az alkatrészeket, és van ember is a környéken, aki szakszerűen összeszereli, akkor lehet jó kompresszort olcsón csinálni. De ha ezek a feltételek nem állnak fenn, akkor olcsóbban kijön egy gyári makettező kompi. Számold össze, hogy boltban megvéve mennyibe kerülne egy kompresszor, egy nyomáskapcsoló, ülepítő, biztonsági szelep, tartály, meg még pár apróság, néhány óra munkadíj, és rögtön elszédülsz...
tankos_srac 124604 2011. február 18. 19:52
Válasz erre
Gratulálok, korrekt kis készülék! Visszacsapó szelep semennyire sem kell, az én kompresszorom (hűtőgép) 2.5 bar tartálynyomásnál is simán indul és tölt.
McFrost 124603 2011. február 18. 19:10
Válasz erre
Kompim
Kompim
Kompim1
Kompim1
Kompim2
Kompim2
Kompim3
Kompim3
Kompim4
Kompim4
Kompim5
Kompim5

Sziasztok!
Gyártottam egy kompresszort. A motor vagy 30 éves orosz csoda, a tartály pedig egy 6 kg-os porral oltó palack. Számításom szerint 8 literes, ezt 5 bar-ra 4 perc alatt tolja fel. A palackon van egy autó szelep, itt töltöm fel levegővel, amolyan visszacsapó szelep funkcióval is bír. Viszont így érzésem szerint erőlködik a motor, 3-szori feltöltés után pedig melegszik rendesen. De van rajta egy másik furat is, ott direktben tölti a tartályt, szelep nélkül, hasonló ideig, viszont erőlködés nélkül és itt 3 töltés után is tök hideg. Azt szeretném kérdezni, hogy a vissza csapó szelep mennyire létfontosság, mennyire dolgozik vissza a levegő és ez okozhat-e károsodást? A motor tetején van egy olyan adat, hogy max. terhelhetőség 15 bar.
Összességében nagyon komoly cuccok vannak rajta, szerencsére semennyi pénzembe nem került. Festeni még nem festettem vele, most inkább ilyen próba feltöltő járatásokat végzek vele.
Vik30 124602 2011. február 13. 12:40
Válasz erre
tbence 124601 2011. február 13. 12:30
Válasz erre
Nyíregyházán nem találtam kompresszor olajat, csak 10l-es kiszerelésben. Most csütörtökig Pesten leszek, itt nem tudtok olyan helyet ahol literes kiszerelésben is lehet venni? (esetleg nincs valakinek pár deci fölösbe?)
blackthunder 124600 2011. február 4. 17:48
Válasz erre
Üdv!

Hát igen, ez tényleg veszélyes! Én is alsónadrágot cseréltem, amikor elszólta magát a cső. Még jó, hogy nem a tartály. Igazából 8bár feletti kompresszorral már nem szeretek dolgozni. Mindig oda kell figyelni minden részletre, és minden biztonságtechnikai eszközt használni kell, a baj elkerülése végett.

Üdv: Blackthunder
zed911 124599 2011. február 4. 09:00
Válasz erre
Azért csak aggódj nyugodtan. 12bar sztem már sok egy öreg tartálynak, 20 meg újonan a max határértéke és azt is asszem csak 15 ig töltik meg. Én 8 nál leszabályozom, autómata kapcsolós, soha nincs vele gond, és soha nem fog felrobbanni.
multec 124598 2011. február 4. 07:23
Válasz erre
Szia! Ez az olaj nem a hűtőkompresszorokba való. Nagyon drága speciális olajok. 6000-től kezdődik a literenkénti ára.Ha próbálkozol más olajokkal akkor minél kisebb viszkozitású olajat keressél, főleg szintetikus alapút. Vagy megoldás lehet a hűtő és klíma szerelőktől elkérni a használt olajat.
Üdv. Attila
tbence 124596 2011. február 2. 17:53
Válasz erre
www.flexfeny.hu/hu/kezi+szerszamok/kenoeszkozok+segedanyagok/kompresszor+olaj.html

Ez jó lesz szerintetek hűtőkompresszorba? Esetleg olcsóbbat tud valaki?
Tibi 124595 2011. február 2. 13:50
Válasz erre
én megoldottam!
asztalos révén nekem egy elég nagy teljesítményű Festo kompreszorom van,kis nyomásal egy alsótartájos régi "ruszki" pisztolyal megoldok mindent:P
Ui: Bútort és ajtót persze nem ezzel fúlyok
nikeboy 124594 2011. február 2. 13:35
Válasz erre
UFI!Mailben keress meg.üdv!Nike
gaborka 124593 2011. február 2. 12:20
Válasz erre
Olaj nélküli (makettezésre).

c[ ]
Sese 124592 2011. február 2. 10:38
Válasz erre
Én használom is. 12,5barra van az enyim belőve, ivel full házi cuccom van és a portoltospalack 20bárig biztonságos igy nem aggódnok:P
zed911 124591 2011. február 2. 08:41
Válasz erre
Baszki 12-16-24 bar? Srácok hallottatok már biztonsági szelepről? 2-3000ft.
Ennyit sem ér az életetek vagy a szemetek?
Ufi 124590 2011. február 2. 08:40
Válasz erre
Sziasztok!
Még mindig nem találtam meg az "igazit" mármint kompresszorban.Kérdezem, hogy milyik az előnyösebb az olajos, vagy az a nélküli?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75.