/ Fórumok /

Kompresszor

A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75.
Bandika 722929 2024. április 1. 19:03
Válasz erre
A linken egy nyomáskapcsoló van, ez nem egyezik meg a lefújó szeleppel.
Bandika 722926 2024. április 1. 18:58
Válasz erre
Szia!
Ezt a fajtát még nem láttam közelről, de úgy gondolom hogy egy főkapcsolón, nyomáskapcsolón és egy hőkioldón kívül nem áll másból az elektromos része.
Első körben a főkapcsolót nézném meg, nem-e csak érintkezési hibás.
Aztán a nyomáskapcsolót kellene megmérni, ebben az érintkező hajlamos megégni.
Az utolsó a hőkioldó. Ez viszont problémás, mert benne van a kompi házában. Ha ez megadta magát, akkor maga a kompresszor kuka. Ugyan így a zárlatos motor tekercselés is gazdasági totálkár.
kls 722916 2024. április 1. 17:44
Válasz erre
Tiztelt Kollégák!
A Revell Omega kompresszorom furcsa hibát produkál: Bekapcsolom ,elindul, és kb. egy másodperc múlva meg is áll. Nem kezdi el feltölteni a levegőt. Van valakinek ötlete, hogy mi okozhatja a problémát? Találkozott már valaki hasonlóval?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv:kls
McFrost 722100 2024. március 18. 13:33
Válasz erre
Tibcsi 722091 2024. március 18. 11:45
Válasz erre
Szemre igen, jó lehet. De ez nem szelep, hanem nyomáskapcsoló: egy 3 bar nyomásnál bekapcsol, 4 bar-nál ki. Valószínűleg a biztonsági lefuvatószelep fúj le időnként a túlnyomás miatt, mert ez a kapcsoló nem kapcsolta ki a kompresszort időben.

Bekötésénél figyelj, "kettőhuszat" kapcsol, csere előtt mindenképp áramtalaníts és nyomásmentesíts mindent. Ha nem vagy biztos a bekötésben, inkább bízd szakemberre.
McFrost 722084 2024. március 18. 11:01
Válasz erre
McFrost 721872 2024. március 14. 19:21
Válasz erre
Á, nem tudtam, hogy így van! Köszönöm, szétszedem mindenképpen!
Bandika 721858 2024. március 14. 16:28
Válasz erre
Két részből van a szelep, a fekete egy elektromágnes, az ezüstös rész maga a szelep, ahol a levegő áramlik. Mind a kettő szeret meghalni. Az elektromágnes egy idő után zárlatos lesz, nem mozgatja rendesen szelepet, a szelep pedig kopik a használat során.
A jó hír az, hogy bármivel pótolható, ami méretben passzol. Az el.mágnes feszültségére természetesen ügyelni kell. 230V-os változat esetén az sem baj, ha hozzáértő nyúl hozzá. (szinte biztos hogy 230V)

Első körben szétszedném és a WD40 nevű varázsszerrel kezelném a szelep részt.

www.ebay.de/itm/404517279526
McFrost 721816 2024. március 13. 22:06
Válasz erre
Muzzy 721810 2024. március 13. 21:14
Válasz erre
mióta csinálja? Ha a kezdetektől, akkor ez egy lefúvószelep, hogy könnyebben tudjon indulni a kompresszor. Leálláskor leengedi a levegőt, hogy a kompresszor nyomáságon ne legyen nyomás, így tehermentesíti a kompresszort indításkor.
McFrost 721803 2024. március 13. 19:56
Válasz erre
IMG_0440
IMG_0440

Haló!
Kellene egy kis segítség. A képen bekarikázott részen fújja ki a kompresszorom a levegőt, ha megáll. Amikor tölt akkor nem, csak ha nem dolgozik. Ezen a részen nem tudom mi van, talán egy hőmérő, előtte lehet egy visszacsapó szelep, az mehetett tönkre?
Kojak75 712589 2023. augusztus 27. 14:21
Válasz erre
Köszönöm! Ideiglenesen húzott szállal elzártam a lyukakat így le tudtam festeni amit akartam!
sárkányos 712585 2023. augusztus 27. 13:51
Válasz erre
Igen. Egy pici gumitömítésnek kellene lennie.
Kojak75 712582 2023. augusztus 27. 13:28
Válasz erre
Sziasztok! Legyetek szívesek segítsetek. Van egy nem sokat használt FENGDA AS-186 kompresszorom. Az a probléma hogy a tartály alatti leeresztő csavarnál szökik a levegő. kicsavartam (nehéz volt !) semmilyen tömítést nem találtam . Kellene ott lennie? Vagy egyéb ötlet?
Köszönettel kojak!
Bandika 709869 2023. június 1. 17:00
Válasz erre
www.emag.hu/kompresszor-nyomaskapcsolo-technic-230v-12-bar-cd033-2/pd/D1GV56BBM/

Ez a legegyszerűbb jó hozzá. A fekete burkolat alatt a csavarokkal be kell állítanod a be- és kikapcsolási nyomást.

A nem használt kijáratokat (G1/4) le kell dugózni különben elszökik a levegő.
hirzel 709858 2023. június 1. 11:52
Válasz erre
Szia,
nemrégiben hozzájutottam egy ugyanilyen kompresszorral szerelt cucchoz, aminek a nyomáskapcsolója megadta magát, cserélnem kellene. Te milyet tettél rá?
dave7 706179 2023. március 5. 15:30
Válasz erre
Sziasztok!

Van egy Airbrush kompresszorom és olajat szeretnék benne cserélni. Kérdésem az lenne, hogy hol tudom leengedni belőle az olajat? Van rajta kémlelő nyílás amin keresztül az olaj szintjét is meg lehet nézni. Lehet, hogy ezt a kémlelő ablakot kell kitekerni?

Köszi a válaszokat.
Vadász 704025 2023. január 9. 21:51
Válasz erre
tubaboy 704020 2023. január 9. 21:09
Válasz erre
Sziasztok,

S.O.S. KERESEK megvételre nagyon halk, lehetőleg hűtőkompresszorból készített kompit, az enyém tartálya sajnos menthetetlenül szétrohadt, a tartalék "gyári" pedig zavaróan hangos... Ha valaki elvállalja a hibás tartály cseréjét újra, természetesen azt is örömmel megfizetném.

Üdv:

Szabó Gábor
tubaboyg@gmail.com
30-416-1370
Bandika 703705 2022. december 31. 12:18
Válasz erre
Nem láttam még közelről ilyen kompit, de saccra 2-3 deci olaj lehet benne. A kompi tartály alsó 1/3 része olajban áll.
Igen, van valahol egy relé, mert indításkor pár másodperc után le kell választani az áramkörről az indító kondenzátort. Miután lekapcsolt a kompi, kell neki pár perc mire kihűl és újra rákapcsolja a kondit.
Hűtőgépnél ez ugye nem probléma, hiszen legalább 30 perc eltelik két indítás között.
Fodi 703694 2022. december 30. 22:15
Válasz erre
Sikerült kiönteni 180ml olajat a légbeömlőn, és felszívatni vele 200 ml új olajat utána. Meglepően tiszta volt az régi olaj.

Nem tudom mennyi kell ebbe az Airline50-be, ez a 200ml simán belement, nem változott a hangja, nem köpte ki a tartályba, működik ugyanúgy mint előtte. Talán egy nagyon kicsit csendesebb lett.

Van egy régebbi kérdésem is, egy ideje figyelem a kompresszort. Azt mi okozhatja, hogy miután leesett a tartályban a nyomás, nem indul rögtön újra, hanem csak egy idő után, mintha valaminek le kellene hűlnie közben ( hallani közben egy kattanas is, mintha egy bimetal kapcsoló közben váltana). A kompresszor kicsit melegszik, langyos, ha ráteszem a kezem. Ez normális működési hőmérséklet, mennyire szoktak ezek melegedni?
Fodi 703626 2022. december 29. 13:23
Válasz erre
Köszi! Az olajom pont olyan, mint a videón.

Ezen sajnos se ablak, se olaj töltő nyílás, szóval nem tudom mennyi lehet benne, és hogyan szedjem ki a régit (ha egyáltalán van benne valamennyi)
Az azért biztató jel, hogy a tartályból tiszta víz és olaj jött ki, nem valami rozsdás trutyi.
Bandika 703622 2022. december 29. 13:09
Válasz erre
Otthoni körülmények között nagyjából ennyit tudsz csinálni:
www.youtube.com/watch

Leengeded a kondenzvizet /ahogy írtad/
Kis ablakon keresztül /ha van/ megnézed az olajszintet
Pótolod az olajat.
Esetleg a légszűrőt tisztítod/cseréled
Olajból természetesen kompresszor olaj kell. A túl kevés és a túl sok egyaránt bajok forrása lehet.

Talán érdemes megkérdezni a helyi fogorvost, fényezőt, autószerelőt, ők hol/hogyan szervizelnek.
Fodi 703619 2022. december 29. 12:02
Válasz erre
Van egy regi Airline 50 kompresszorom, mukodik, de eleg hangos. A tartalyt leeresztettem, kijott egy nagyon keves vizes, de egyebkent teljesen tiszta olaj.

Sose volt meg benne olaj cserelve, erdemes megprobalni otthon? Hogyan tudom lecserelni?

Lattam hasonlo olajos kompresszorokat interneten(pl Sil-Air), ott a legbeomlo nyilason keresztul ontottek ki es be az olajat, ez is hasonlo azokhoz?
badogvarju 703033 2022. december 8. 17:40
Válasz erre
Részben igazad (is) van, de ha első lépésként kihajítod az olajat belőle és transzformátor olajra cseréled a kenőanyagot akkor megoldódik a nyitott üzemből fakadó első probléma. A "köpködés" is elhanyagolandó az NDK-s gyártmányoknál. A magyarok hajlamosabbak erre, de ennél a típusnál egy év alatt (kb.50-60 üzemóra) nem egész egy köbcenti folyadék van az ülepítőben, amiből 4-5 cseppnyi az olaj...

A Spanyol, Brazil, és kis hazánkban készült beazonosíthatatlan gyártásúak valóban "olajszivattyúk", melynek oka számomra nem tisztázott...

Magyarból a legfiatalabb 1985-ös
NDK-sból 1974-es amit rendszeresen használok...
Üdv!
Bandika 703032 2022. december 8. 16:07
Válasz erre
0,2-0,3 dűznihez felesleges a 10 liter @ 8 bar. Szerintem.
Természetesen, aki komolyabban (heti sok órát) művészkedik, vagy netalán két személy is dolgozna egyszerre, azoknál alap a két dugattyús berendezés.

A hűtőgép kompresszoroknak van egy óriási hátránya: nem nyitott üzemre tervezték őket. A kompresszor olajnak jelentős a nedvesség megtartó képessége (zárt körben ez előnyös), nyitottnál viszont nagy gondot okoz. Gyorsan korrodálni kezd belülről, továbbá hajlamos az olaj köpködésre, ami makettezési szempontból katasztrófa.
badogvarju 703030 2022. december 8. 14:04
Válasz erre
Csatlakoznék a leírtakhoz azzal a kiegészítéssel, hogy:
Ha a tartályban nem "nyomorítjuk" a levegőt , csak a pisztolyhoz menő mértékig, akkor a kondenzátummenyiség is töredéke lesz!
(pl: hűtőgépmotor+ tűzoltó tartály + finomhangolt hidrofor kapcsoló = tartályban csak a pisztoly számára szükséges nyomás van pl.:0,9bar -ki-be kapcsolás 0,05bar. Nincs szükség tehermentesítő szelepre és a borsosabb árú nyomáskapcsolóra sem.) A motor sűrűn kapcsolgat ki és be , de a magyar és az NDK-s gyártmányú bírja évtizedekig. 8 literes tartály + 80-100W-os motor minden kétfunkciós pisztoly levegőigényét kielégíti kb. 1,6bAR-ig. Ugyanezen térfogatú tartály 125W-os motorral,az említett pisztolyokhoz már sok, de tökéletes az egyfunkciós alsó tartályos festékszórók levegőigényéhez 1,5-2,2BAR között tartós üzemre.
Üdv!
Attila
4WD 703029 2022. december 8. 13:50
Válasz erre
IMG_20200201_081802
IMG_20200201_081802

A kétdugattyús, olajmentes kompresszorok nagyobb (7-8-9literes) tartályokkal vannak szerelve. Csak kicsit zajosabbak, és akár 7 barig is feltölthetőek, ezáltal elég sok minden egyébre is használhatóak. Kevésbé melegszenek, nagyobb a légszállító kapacitásuk, és tartósabbak is, mint a kisebb társaik.
Bandika 703024 2022. december 8. 12:07
Válasz erre
Ezek a kis kínai kompik csak 4 bar-ig töltenek gyárilag. 3-nál kapcsol vissza.
Block50 703022 2022. december 8. 11:50
Válasz erre
Szia Bandika és Többieknek is a visszajelzéseket. Megrendeltem ezt a cuccot, meglátjuk mire lesz elég. Nagyrészt úgyis 0,2-est tervezek használni, 0,4-est csak ritkábban, nagyobb felületre. Kezdésnek elég lesz.
halaci 703020 2022. december 8. 11:26
Válasz erre
Köszi és #Muzzy neked is a tippeket.
Pontatlanul fogalmazta, természetesen nem csak a manométert, hanem az egész blokkot szeretném felvinni. Az nem jutott eszembe, hogy ezt rajta hagyjam a kompin, bár végül is van benne logika, akkor nem kell megbontani. Mivel nem vagyok műszaki szakember, én a kompi beállításaiba nem akarok belepiszkálni.

A következő kérdés viszont akkor az, hogy a mostani szabályozó kimenetét és egy (mondjuk ugyanilyen) másik szabályozó bemenetét milyen csővel lehet összekötni, lehet-e ilyet készre szerelve kapni és ha igen, hol? A manométer csatlakozó menete gondolom azonos a Bandika linkjében felsoroltakkal.
Muzzy 703016 2022. december 8. 10:46
Válasz erre
Szia Halaci!
Én is inkább a kimenő nyomásszabályzó tömlőt vinném fel az asztalhoz és oda tennék egy finomabban szabályozható nyomásmérőt/szabályozót. Ha van helyed oda is folyadékleválasztóst tennék, mert a csőben lecsapódhat még pára és a vízcseppek nem egészségesek.
A másik én eleve levittem a kompim nyomásszabályozási tartományát. Nekem "barkácsolt" kompim van, egy kb 12 literes tartállyal, hűtőszekrény kompresszorral. Felesleges erölködésnek tartom, hogy rendszeresen a rendszer felnyomja 8 Bar nyomásra a tartályt. Inkább beállítottam, hogy 4 barnál lekapcsol és 2 bárnál bekapcsol a nyomáskapcsoló. Biztonsági szelep nyitását is lehoztam 6 barra.
A tartályon van folyadékleeresztő csap. A kimenetet ráhegesztették, tettem rá egy sima golyós csapot. Boltban vettem állítható biztonsági szelepet. (0-10 bar között) Volt olyan légtechnika, ahol furcsán néztek rám, amikor szabályozhatót kértem, de egy másik boltban simán volt.
Bandika 703014 2022. december 8. 10:08
Válasz erre
Kinyitod teljesen a meglévő nyomás szabályzót (ezzel gyakorlatilag áthidalod) majd a kimenetét rákötöd a második szabályzó bementére. A második szabályzót oda szereled, ahol neked kényelmes.
A második szabályzóba úgyis kell majd venni valamilyen manométert, célszerű 2,5 bar méréshatárral választani.

www.szivattyualkatresz.hu/nyomasmerok_192/fekete_uzemi_kivitel_208/uzemi_hatsos_63_as_616
halaci 703013 2022. december 8. 09:49
Válasz erre
kompresszor
kompresszor

Ha már így belemerültünk részletekbe, akkor tanácsot kérnék.

Így néz ki ugye a tipikus tartályos makettező kompresszor, amivel kapcsolatban két kérdésem lenne:

- a pirossal jelölt csatlakozás megoldható-e valamilyen flexibilis csővel, ne adj isten még egy gyorscsatlakozóval is megtoldva? A cél az lenne, hogy a kompi maradhasson az asztal alatt (a tetején nincs hely), a manométert viszont fel lehessen fogatni a szélére, hogy jobban lássam és ne kelljen hajlongani a szabályozáshoz. Makettezéshez már közellátó szemüveg kell, a padlón lévő kompit csak saccperkábé tudom leolvasni.

- fölöslegesnek és rosszul olvashatónak érzem a 150psi-ig kalibrált nyomásmérőt, amikor 30 psi fölött soha nem fújok. Le lehet-e cserélni egy ilyen balesetveszély nélkül?
ferencziepuletgepeszet.hu/Nyomasmero/Ferro-manometer-63-mm-4-bar-also-csatakozasu-1-4--p2508.html
Bandika 703003 2022. december 7. 22:30
Válasz erre
Ezek lényegében ugyan azok. Ahogy a szaktárs írja, a dugattyúra érdemes tenni egy kis 12v-os PC ventilátort, nyáron, folyamatos üzemben meghálálja.
A nyomásszabályzó eléggé vacak, de azért működik. Nekem a fengda stílusú gépem van, 1 hét után kicseréltem egy normális camozzira, mert az eredeti nagyon pontatlan volt.
0,2-0,3 dűznihez elegendő a gépezet, de 0,4mm-nél már hamar elfogy a szusz.
Tartósság: hétvégi 1-2 órás akciókat éveken át bírják, alkatrész is van, szerelni sem nehéz.
Viszont ha nagyon rákapsz az airbrushra, vagy nagyobb makettekben gondolkozol (0,4mm dűzni), ahhoz ezek a kicsikék már gyengék.

www.praktiker.hu/szerszam-gep-muhely/elektromos-szerszam/kompresszor/409626-neo-kompresszor-24l-olajmentes-extra-csendes
Teljesítményben ez a következő szint, de még egyszer: hétvégi kisebb munkákhoz az általad linkeltek is jók.

Példa egy tartósabb nyomásszabályzóra:
www.pneumatikawebshop.hu/levego-elokeszitok-1796/szuro-szabalyozok-1817/szuro-nyomasszabalyzo-as2-g14-5-mik-2000-lmin-84303

Ami még jó ha van, ez:
hobbystore.hu/Chromax-Festekszoro-tisztito-edeny-Cleaning-Pot-BD

Meg lehet csinálni befőttes üvegből is, de azért na. Ez mennyivel kulturáltabb.
warbirds 702991 2022. december 7. 15:00
Válasz erre
Hát igen, ezzel máshol is találkozni, hogy "összevissza" képeket tesznek fel a webshopba.
Jártam már én is úgy, hogy más mobilt kaptam, mint amit rendelni szerettem volna. Egy karakter eltérés volt a két típus megnevezése között, amit nem figyeltek, így összecserélték a képeket. Szerencse, hogy az is megfelelt az igénynek, meg korrektek voltak és utólag küldtek hozzá egy tokot "fájdalomdíjként". :)
warbirds 702990 2022. december 7. 14:56
Válasz erre
A Haina-ra hajazót használok, de nem ez a gyártója/típusjelzése. Mondjuk ettől még teljesen ugyanaz, mint a halaci által írt első 5 képen lévő, tehát a venti nélküli. Ezért is kellett rá utólag rakni kettőt.
Sőt, azt hiszem én is a szerszamX-től rendeltem anno. A boltról annyit, hogy nekem nem volt a rendelésnél semmi bajom, de többen írták portálokon, hogy érdekes az üzletpolitika (a modorról nem is beszélve). Szóval azért légy körültekintő. :)
halaci 702988 2022. december 7. 14:41
Válasz erre
Óvatosan a lelkesedéssel, a képeken láthatóan három különböző kompi van - az csak a szállításnál derül majd ki, hogy melyik került a dobozba. (az első öt kép és a nyolcadik valószínűleg egyről készült, de ezen nincs hátul venti, teljesen zárt lemez fedi mindkét végét. A 6. és a 7. kép ventis kompresszort mutat, de ott meg a túlnyomás szelep van más helyen.)
Block50 702985 2022. december 7. 13:53
Válasz erre
Melyiket használod? A Haina-t vagy a Fengda-t?
warbirds 702981 2022. december 7. 13:10
Válasz erre
Ó, most nézem, hogy a Haina-n már van hátul venti. Fejlesztettek... :)
warbirds 702979 2022. december 7. 13:08
Válasz erre
Szia! Nekem is ilyen van, ezek mind ugyanazok a konstrukciók, csak más gyártóktól. Évek óta használom gond nélkül, bírja a strapát. Különösen azóta, hogy a tetejére és a végére szereltem két PC ventillátort hűtésnek. Azóta még melegedni sem melegszik több órás fujdogálás után sem.
Egy negatívumot tudok csak mondani, hogy gyakran kapcsolgat, mivel 4 bar-nál áll le és 3-nál már újraindul. De egyébként csendes, rendes, teszi a dolgát. :)
Üdv, warbirds
Block50 702976 2022. december 7. 12:06
Válasz erre
Sziasztok!
30 év után építem újra a hobbit immár szórópisztollyal. Egy Harder&Steenback Ultra mellé keresnék kompresszort. A Haina HM6307 és Fengda AS186 között nézelődök. Eléggé hasonlónak tűnnek, mintha ugyanarról a gyártósorról érkeznének. Hasonló teljesítmény és tartályos mindkettő. Vannak tapasztalatok vagy javaslatok? Megbízhatóság, élettartam, pl? Más típus esetleg hasonló kategóriában?

www.streetkolor.hu/AS186A szerszamx.hu/haina-hm6307-airbrush-kompresszor-tartalyos-2525

Előre is köszi bármilyen konstruktív visszajelzést
uazos 700741 2022. szeptember 28. 20:57
Válasz erre
Sziasztok.

Kis segítséget kérnék. Van egy Ak150 harckocsi indító kompresszorom. Hiányzik az olajszivattyú része, milyen megoldással pótolhatnám? Elvileg a 2bar a minimális olajnyomás amit biztosítani kell a kompresszornak.
Mekett 700367 2022. szeptember 15. 16:11
Válasz erre
Van olyan, aki hűtőgépkompresszort alakít át festékszóróhoz?
Van néhány kishibás hűtőgép Zalaegerszeg mellett (ha már jön a kiállítás).
csabbee 688437 2021. szeptember 10. 17:50
Válasz erre
Hali.
A nyomáskapcsolóba tekerj be egy 1/4 közcsavart, a reduktorba meg egy 1/4-es hollandert,tömítésként meg gázos (sárga) teflonszalagot használj.
Szabi77 688434 2021. szeptember 10. 16:28
Válasz erre
Sziasztok!
Sincon32E kompresszor olajat lehet venni itthol valahol?
Vagy csak külföldről lehet rendelni?
Esetleg ha tudtok helyette mást annak is jó az elèrhetősège.
petroviczszabolcs77@gmail.com
Szabi77
Bandika 684934 2021. április 28. 14:30
Válasz erre
Nem tűnik végzetes találatnak. Ki kell hajtani a törött csatlakozót, tenni bele egy másikat (ránézésre G 1/4 a menet, de azért mérd meg). Jobb vizes boltokban, vagy pneumatika boltban lehet ilyet kapni. Teflon szalaggal, vagy loctite menettömítővel (kis piros flakon, lila folyadék) célszerű összerakni.

Ha senkinek nincs a közelben szerszáma, háztartásigép szerelőnél próbálkozhatsz.
lgz1904 684885 2021. április 27. 05:35
Válasz erre
20210426_161428
20210426_161428

Sziasztok!
A tegnapi "rendrakáskor"történt otthon egy kis baleset.A kompirol letört egy darab.Tud valaki szakembert aki javitaná a problémát?
Köszönöm elöre is a segitséget!
Dante73 680996 2021. január 9. 23:02
Válasz erre
Igen.
Van, hogy a legegyszerűbb megoldás nem jön magától.
Köszi szépen. Jó ötlet!
pmheros 680928 2021. január 8. 21:11
Válasz erre
Szerintem is jó, ha van rajta nyomásmérő.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75.