/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Gabusch 621814 2017. január 24. 20:18
Válasz erre
Majd leszedem a polcról, de irgalmatlan koszos.
1/72-esf figurám nem tudom, van-e hirtelen.
DzsunKa 621812 2017. január 24. 20:02
Válasz erre
Sziasztok!
Ha nem zavarok, én is hozzászólnék az "ORJOL" -hoz. Annak idején én is megvettem és elkezdtem összerakni. Feladtam. Még mingíg igazi szovjet termék.
http://www.model-making.eu/products/Russian-XVIIth-century-frigate-Oryol.html oldalon megtalálod a panelek fényképeit, az összeállítási rajzokkal együtt.
Ha hajóban tényleg kezdő vagy és vastag a tárcád, gyakorolni megveheted, hogy lásd mit az amit elbaltázhat egy gyár a termékén. Ámbár szerintem a tíz körüli ár túl drága lenne, pesze ha a benne lévő anyag mennyiségét vesszük akko még többet is adhatsz érte. Nem tudom mit az amit tudtok erről a hajóról. Az én emlékeim szerint Első (nagy) Péter cár építtette, hogy részt vegyen az Azovi-tengeri, akkor tatár-mongol kézen lévő Azov város erődjének ostromában. Ill. az ottani hajózás ellenőrzésében. Ez a hajó volt az orosz cár Fekete-tengeri flottájának első hajója.A figuráinak ezért egyenruhásnak kellene lenniük, hisz Péter kezdte el "öltöztetni" a katonáit is, 1:72 talán lehet kapni oroszokat, kozákokat. Jól jöhetnek Sienkiewicz regényeiből készült filmek (Kislovag, Tűzzel-vassal) szereplőinek kosztümjei is. Ha igaz, Péter holland mintára építtette, az ottani hajóépítő tanulmányai alapján. A méretén nem csodálkoznék, kis tenger, kis hajó. A vitorlázata alapján nevezhették fregattnak. Az 1674-ben épült brandenburgi fregatt a "Berlin" sem volt sokkal nagyobb. Szó ami szó, én nem javasolnám a megvételét, egy Revell-es BOUNTY jobb alap lehetne számodra. Sziasztok
tomikukta 621810 2017. január 24. 19:50
Válasz erre
Szia!Bocs,hogy bele vaúzom!Én a helyedben ezt venném meg kezdő vitorlásnak:
www.modellfutar.hu/Lindberg-Captain-Kidd-Pirate-Ship amúgy itt csináltam egy dobozbontást ha érdekel nézd meg:www.youtube.com/watch
Ez egy nagyon szép hajó és vannak hozzá figurák is!
mifi001 621809 2017. január 24. 19:32
Válasz erre
Esetleg fotókat tudnál róla lőni,vonalzóval-esetleg 1/72-es figurával. Igen a fa az drága. Töltöttem le pár shipyardos motyót lehet átméretezem valamelyiket és valami karton alapra felépítem-de ez meg rengeteg meló...
Gabusch 621804 2017. január 24. 18:44
Válasz erre
Nézd, mivel amikor Poprádon megvettem itthon kevéssé voltak éppen elérhető makettek, azon melegében (és elég szarul) össze is raktam, ezért lecsúsztál róla. :)

Sajnos Bounty készletem sincs, pedig kalózhajóm van és arra jók is lennének. Mondjuk az ágyúit is érdemes lenne annak is lecserélni, máskülönben nem is annyira rossz az.

Lehet, hogy érdemes lenne a fa felhozatalt is megnézned, hátha van 1:72-es közte, bár az elég mocskos drága szokott lenni.
Freddy 621803 2017. január 24. 18:39
Válasz erre
Vasútmodelles méretarányokban félmeztelen melósok, meg ilyesmik biztos vannak, azok teljesen jók tengerésznek, csak ne jégtábla mellé tedd őket. A ruhák szabása meg ilyen méretarányban úgysincs megjelenítve.
mifi001 621802 2017. január 24. 17:53
Válasz erre
1812_1_rev5713_4
1812_1_rev5713_4

Köszönöm az infót. valahogy én is így gondolkodom,eléggé borsos ára van a minőséghez képest.Gabusch ha esetleg összerakatlan és meg akarsz szabadulni tőle akkor "jóárasítva "megveszem ..:) Viccet félretéve a méretarány miatt érdekel a hajó. 1/110 ben vannak figurák hajóra (szerintem1/120-hoz is stimmelnek) pl a revell hms bounty készletéből is lehetne sokszorosítani...
Gabusch 621797 2017. január 24. 17:15
Válasz erre
Nem tudom, ez ugyanaz a készlet-e, ami nekem van és olyan 30 éve vettem Poprádon, de ahogy elnézem a képeit, alighanem az lesz.

Elsőre nem rossz, de ne nagyon akarj vele feljavítás nélkül versenyre menni, mert kiröhögnek vele. Pl. a csarnakkötelek valami gumiszerű anyagból vannak, ami jópofa, mert egész klassz tartást biztosít, meg nem merev, csak éppenséggel baromi elnagyolt és nehezen festhető.
Nyilván persze ki lehet cserélni, de sajnos vélhetően az elnagyoltsága a hajó többi részére is vonatkoztatható (mondom, hogy legalább 30 éves, még bőven szovjet kitről beszélünk), az meg nem feltétlenül javítható.
Mivel nem tudom, hogy nézett ki az Orjol eredetiben, lehet persze, hogy a köteleket leszámítva teljesen korrekt a kinézete, de ahogy az alábbi képeken látszik, nagy durranásra nem számíthatsz. 38$-t szerintem nem ér meg.

hobbyterra.com/product_info.php
Mondanám, hogy a Smer kalózhajójából többet ki lehet hozni (sok munkával persze), de az csak 1:120-as. Mivel az viszont a TT méretarány, lehet, hogy a Preisernek vagy valamelyik egyéb gyártónak van valami használható figurakészlete hozzá (bár a vonathoz erősen kérdéses, ugyebár).

www.ebay.ca/itm/YD066-SMER-1-120-maquette-bateau-0901-Piratska-lod-Black-Falcon-/272283334950

Ha viszont valami csoda folytán rá tudod tenni a kezed egy ilyenre, ebben élből vannak figurák is, ha nem is sokan, de meg lehet kísérelni a sokszorosításukat gyantából:

www.hobby.dn.ua/airfix-air-07251-endeavour-bark-1768-1120-p-56560.html

Amúgy ez a legutóbbi készlet esetleg engem is érdekelne, ha van valakinek elfekvőben (ez volt az első hajóm, de talán makettem is kb. 1969-70-ben). De a figurák sokszorosításilag feltétlenül.
mifi001 621793 2017. január 24. 14:21
Válasz erre
AK40007
AK40007

Sziasztok! A véleményetekre lennék kíváncsi,valaki ismeri a fotón látható készletet? Első hajóm lenne,figurákat szeretnék rá,elméletileg 1/72-es,habár irogatják hogy ez nem fedi a valóságot...érdemes vele foglalkozni? Ahajó maga 25 méteres,a makett kb.40cm ez még stimmelne is ebben a méretarányban szerintem...habár vitorlásnak elég kicsi...
Ati 619556 2016. december 17. 01:22
Válasz erre
ss1
ss1
ss3
ss3
ss2
ss2
ss4
ss4
ss5
ss5
ss6
ss6

Sziasztok!

Eladó a képeken látható fahajó készítéshez lévő kiegészítők, szerszámok, maradék alkatrészek, ágyúk, szegek, és faanyag, elektromos palánkhajlító meg minden ami kell!
A bolti ár töredékéért, csak egyben az egész eladó! A posta a vevőt terheli!
Az egész egyben 25000 Ft+posta!

Elnézést, hogy ide is felraktam!

attila.seb.82@gmail.com
Varjúbácsi 619194 2016. december 9. 19:04
Válasz erre
DzsunKa!
A LimesModel tud nagyon jól vágni, nekem a Göring vonathoz vágott 0,3-as furnért.A fűtést takaró rácsozatot csinálták meg. Nem baj, hogy van égésnyom, mert így nem kell a léceket csapolni, a lézer nyoma imitálja az átlapolt kötéseket.
DzsunKa 619182 2016. december 9. 11:57
Válasz erre
Sziasztok!
TAMÁS78! Megnéztem az említett cég sajnos nem forgalmaz olyan méretű rácsot, ami nekem
kellene. A legkisebb méretű ami forgalomban van 0.8 mm-es osztatú.
Varjúbácsi! Őszintén megvallom, ez a lehetőség, míg meg nem említetted eszembe sem
jutott. Pedig van itthon 0.4 mm-es svartnim (furnér) vörösfenyőből, körtéből,
mahagóniból, dióból és hársfából is. Egy-, másfél mm-es csíkokat tudok vágni.
A bibi a csapolás befűrészelésénél van, minden második lepattan. Ha tudnál,
tudnátok olyan céget, mestert ajánlani aki ezt nagyobb égésnyom nélkűl
megcsinálja megköszönném.
A más maketthez tartozó fémmaratás felhasználásának lehetőségét azért placcon hagyom. Köszönöm az eddigieket!
TAMÁS78 619134 2016. december 8. 16:37
Válasz erre
RBModels-nél nem kapható olyan, ami kell?
Varjúbácsi 619116 2016. december 8. 08:03
Válasz erre
Lézervágott alkatrész 0.4mm-es furnérból?
DzsunKa 619115 2016. december 8. 07:17
Válasz erre
Sziasztok!
Kellene egy kis segítség! A Heller Tartane 1:150 makettjét szeretném átépíteni. Többek között a raktár és a horgonykötél- tároló nyílások tetejét cserélném ki rácsra. Sajnos a sokadik próbálkozásomra sem sikerült fából megcsinálnom a rácsokat. Nem tudom megoldani a 0.6 mm lécek csapolását. Ha lenne valakinek fölösleges 14x14 mm ill. 5x5 mm fotómaratása, vagy hasonló egyéb rácsa azt szívesen megvásárolnám. A "lécek" vastagsága és osztása 0.4 - 0.6 mm kellene, hogy legyen. Ha valaki tudna segíteni, egy jó ötlettel segíteni, akkor vagy ide, vagy a "szolnok2000@freemail.hu" címre írjon. Köszönöm!
tomikukta 617817 2016. november 12. 18:37
Válasz erre
Gabusch 617812 2016. november 12. 17:32
Válasz erre
Ez a fórummotor ismert bugja. Nem írjuk ki a https://-t és minden megjavul.

www.youtube.com/channel/UCkYeu3VT8wouO3BmaKAUJzA/featured
tomikukta 617811 2016. november 12. 17:15
Válasz erre
Valamiért a":"lemarad a "https" után a linkre kattintva,pedig jól van begépelve,nem értem:-((Help!
tomikukta 617809 2016. november 12. 17:11
Válasz erre
tomikukta 617807 2016. november 12. 17:08
Válasz erre
Sziasztok!Van egy youtube csatornám(nemrég készítettem),ahol hajómakettek is vannak fent,ha érdekel nézd meg!Köszi!https://www.youtube.com/channel/UCkYeu3VT8wouO3BmaKAUJzA/featured
novarock 612132 2016. július 20. 23:01
Válasz erre
Anglerr74 610633 2016. június 19. 15:28
Válasz erre
20160619_151055
20160619_151055

Kicsit haladtam a trireme-el, vitorlák fent (még kell igazgatni), horgonyok rögzítve, kötélzet kötözése folytatva.
Anglerr74 610317 2016. június 12. 08:08
Válasz erre
Kedves DzsunKa!

Nagyon köszönöm a részletes leírást! Azt hiszem értem :-).
Igen, a rojtra is kíváncsi vagyok.
DzsunKa 610292 2016. június 11. 15:37
Válasz erre
A legfontosabb! A sulifixet azért használom, mert így nem csúsznak el a szálak, "fogja" a festéket és a kivágág után nem szöszösödik ki a lobogó, zászló széle, Ezekben a méretarányokban 1-2 cm-es visszahajtást már igen nehéz lenne még megrajzolni is.
Ha a zászló széle szines, akkor sűrű festékkel csíkot húzok egy nem nedvszívó papirra, és éléveil ráteszem a zászló széleit a festékcsíkra. így lesz egy néhány tized milliméteres csík a széleken. Ha szélesebb a sáv, akkor csőtollal kirajzolom a kivágás előtt. Úgy, hogy a rajzolás előtt sáv belső szélét maszkolószalaggal határolom le, igy a sáv kivágás után végig egyenlő széles marad. Anglerr74, ha rojtot is akarsz készíteni azt is leírom, ha gondolod.
DzsunKa 610291 2016. június 11. 15:21
Válasz erre
Tisztelt Anglerr74!
Az én mószerem: Valamikor megkaptam a páromtól egy "elvasalt - túl meleg volt a vasaló,és egy helyen összekeapta az anyagot" nagyon finoman szövött hernyóselyem nyaksálát. Neked biztos jó lesz valamire, mondta. Igaza lett. Kitűnő zászló-, lobogóanyag.
Igy készítem a lobogókat:
1. A zászló oldalait mindig a szövet szálirányának megfelelően jelölöm ki.
2. A selymet szálirányt figyelembe véve, a zászló méretéhez képest 3 -4 cm távolságig felhigított SULIFIX ragasztóval beecsetelem.
3. Hagyom a selymet megszáradni, majd a ragasztás szélén sniccerrel kivágom.
4. Az így kapott anyagdarabot cserélhető nedvszívó parirral borított vastag kartonlapra rajrszögekkel felerősítem
5. A megszáradt selymet fehér színű szinesceruzával mind a két oldalán besatírozom. Így majd nem üt át rajta a festék.
6. A zászló színeinek megfelelő kemény színesceruzákkal felrajzolom a mintákat. Ettől a munkamenettől kezdve, segédeszközként állványos nagyítót használok a zászló elkészültéig.
7. A nagyobb szines felületeket, már puhább szinesekkel alapszinezem.
Most egy kis heraldika. A címertanban hagyományosan csak a következő színeket ismerik: Fekete, Fehér (az ezüst nem használják), Sárga (az aranyat se ismerik), vörös (piros), Kék - világoskék, Fűzöld és végül a Középbarna.
Minden egyégy más szín csak a zászló figurális részein szerepelhet, de lehetőleg itt is csak a fenti színeket használják általában. Kivétel lehet az arany és ezüst a királyi, hercegi, fejedelmi lobogóknál és címereknél.
8. A ceruzával előszinezett részeket aqvarellel festem át. Mindig fess túl a zászló képzeletbeki szegélyén!
MINDEN SZÍNT HAGYOK MEGSZÁRADNI ÉS PAPÍRT CSERÉLEK A KÖVETKEZŐ FESTÉS ELŐTT!
9. A zászlón lévő ábrákat 0,18-as csőtollal, vagy rajztollal rajzolom elő, ehhez lehetőleg szines tust használok. Ez nem fut meg az aqvarelles felületen.
10. A kirajzolt alapokat megint elő-ceruzázom fehér szinessel, majd átfestem igen vékonyan fehér temperával.
11. Ezután következhet az ábrák végleges kifestése, itt jőhet a tus, tempera, aqvarell. A temperával kicsit óvatosan kell bánni, mert lepereghet. Próbaként száradása után kicsit megyűrögetheted. Ha pereg, használj mást.
12. Ha az egyik oldallal elkészültél jöhet a másik, csinálhatod tükrözve de, olvashatóság szerint is. A második nehezebb, az esetleges festék átütés miatt.
13. Ezzel meg is van a zászló, lobogó festése. Jöhet a kivágása.
Nagyon fontos, hogy anyagot kell ráhagyni a zászlórúdra, lobogózsinórra történő felerősítéshez.
Én fém vonalzó mellett, sniccerrel szoktam kivágni.
14. A rúra, lobogózsinorra, pillanatragasztóval erősitem fel, figyelembe véve a behajtás osztóvonalát.
Tisztelt Anglerr74, hát ez az én technikám. szia, Dzsunka.
Anglerr74 610248 2016. június 10. 11:16
Válasz erre
Kedves DzsunKa!
Rendelésed feldolgozása folyamatban :-).

Kedves Mindenki!

A hátsó részre egy zászlót tervezek.
Kérlek segítsetek, tudtok valamilyen jól bevált anyagot és technikát ennek készítésére?
DzsunKa 610229 2016. június 9. 17:24
Válasz erre
Kicsit megkésve.
Nagyon tetszik a S.P.Q.R. jelkép a vitorlán.
Egyszerűen szép!
Az lenne csak az igazi. ha még a hajófarra is tudnál csinálni egy rúdon lévő sast.
Anglerr74 609930 2016. június 4. 14:04
Válasz erre
P6044211
P6044211
P6044212
P6044212

Amíg a sátor project áll, haladtam tovább a trireme-el. Helyén a főárbóc és készülget a fővitorla. A prym foszlás elleni ragasztó nekem bevált. Kötés után gyakorlatilag szikével szőrösödés mentesen vágható a "kötélzet". További jó pont, hogy kúpos/csőrös az adagoló a flakonon, cseppenként tudom adagolni, de ha kell ecsettel is könnyen felhordható. DzsunKa korábbi javaslatára hallgatva a kötélfeszítők "kötelét" kicseréltem sötét barnáról világosra, nehogy áthúzzanak a hajó alatt. :-)
hassan 609516 2016. május 27. 21:11
Válasz erre
DzsunKa!
Köszönöm az újabb infókat. Repcsis érdeklődésemből kifolyólag van rádlizóm, több is. A rézlemezes borítással nagyon felcsigáztál, épp a celli versenyen vásároltam egy darabot, szóval az is van. Fatapasz és Neoflex akad bőven. Tervben van jövőhónapra a lécek beszerzése is egy budapesti üzletben. A karcolást kihagynám. Egy barátom nem rég állt neki a Victory orr metszetének egy építőkészletből és nagyon megtetszett a kis lécekkel végzett munka. A jövőben még zargatnálak benneteket az amatőr kérdéseimmel!
Sokol 609412 2016. május 25. 18:15
Válasz erre
Szia!

Én az Oxford Publishing Roman marine és a Raffaele D’Amato által összeállított Osprey Roman Warships sorozatot nézegettem.
Az utóbbi sokkal részletesebb és korszakolva jelentek meg a kötetek. Az ilusztrációk viszont ... szóval elég Dagobert bácsis - és nem csak stílusában :(

Építsd nyugodtan ahogy szerinted a legéletszerűbb.
Forrás hiányában sokkal okosabbat sem történész, sem zsűri nem tud mondani valószínűleg.

Én viszont ha megérkezett az enyém, fogok kifeszített napvédő ponyvát készíteni. olyan 1/4 részen.
Elképzelhetetlennek tartom, hogy ha éppen nem volt készültség, ne árnyékoltak volna folyamatosan a Földközin. Ott nem tudtak anno megállni 9-14 kilóméterenként vízet vételezni. Míg áteveztek Tuniszba épp végük lett volna. Ez ma sem megy a tűző Napon szélcsendben, jól felszerelve, csak várakozva a gumicsónakban a "tudjátok kiknek", - nem hogy akkoriban megfeszített izommunkával dolgozva.
DzsunKa 609408 2016. május 25. 17:56
Válasz erre
Nem haragszom, sőt megtisztelve érzem magam, hogy mind a hárman elolvastátok a hozzászólásomat.
Most Hassannak szeretnék írni.
Nem olyan veszélyes a palánkozás mint első pillanatra látszik. Véleményem szerint tényleg a törzs felületének az előkészítése a legfontosabb a palánkok felragasztásához. Tökéletesen simának, viszonylag keménynek és minél kevésbé porózusnak kell lennie. Ehhez műfa (késtapasz) és NEOFLEX karosszéria alapozó lakkbenzinnel hígított kemény szőrű ecsettel felhordható keveréke a megfelelő. Ez száradás után szépen csiszolható, és a ragasztók is jól tapadnak hozzá. Sőt Te repcsis vagy ugye? Egy jó kis hajlékony vonalzóval ebbe a felületre panelező tűvel be is karcolhatod a palánkok vonalait. A megfelelő vonalmélység után, ugyanúgy festheted, mint a gépeket. A vízvonal alatti részt pedig hasonló technikával lemezelheted. Ehhez a tű mellé még ajánlom a szegecselőt (rádlizót), ugyanis a rézlemezeket lapos fejű szegekkel erősítették fel a hajófenékre, amik belemélyedtek a lemezbe mint pl. a Cutty Sark fenéklemezelése.
Anglerr74, szerintem is Sokolnak van igaza, hogy nem sátor, hanem egy boltíves a hátsó felépítmény. A fedélzeti bástyát én az árboc elé építeném, mert mögötte nagyon leárnyékolná a vitorlát. Viszont azt gondolom, a rómaiak voltak olyan jó tapasztalati mérnökök, hogy ezeket a hadi építményeket szétszedhetőnek csinálták. Egy ilyen viszonylag magas felépítmény nem biztos, hogy jót tett egy ilyen karcsú hajó stabilitásának.
Anglerr74 609396 2016. május 25. 14:22
Válasz erre
Ne haragudj elgépeltelek.
Természetesen Kedves DzsunKa!
Anglerr74 609395 2016. május 25. 14:22
Válasz erre
Kedves ZsunKa!

Kár, hogy nem szívesen szólsz bele, mert sokat adtál a témához. :-)Ráadásul részemről nem beszélhetünk szakmai értekezésről.
Valóban nekem is idegenek hat, hogy ez a trireme (pláne, hogy ennyi ez egy rangosabb, harcra kész verzió, ergo csak kell egy erődítmény-szerű felépítmény is majd)nádfonatból készült parancsnoki vezérlő állást hordozzon.
Azért sejtek a rácsozat minta mögött varrásvonalat, mert ugyanúgy ábrázolta a mozaik készítő, mint a vitorlán, ahol pedig egyértelmű, hogy varrásvonal.
Hajlok a bőrrel borított (Sokol bocsásd meg nekem), de nem sátor hanem Sokol által írt boltozat verzió felé, képzeletemben ez elég masszív lehetett és Google képtalálatok is valami ilyesmit ábrázolnak.
Köszönöm a kivitelezési tanácsokat (elvégre az eredeti kérdés erre irányult).

Kedves Sokol!

Milyen oxford p. s. és Osprey kiadványnak nézzek utána e témában?
Sokol 609380 2016. május 24. 23:59
Válasz erre
Tiszteletem!

Igen valószínű, hogy valami, az Általad leírt funkciója és kialakítása lehetett a felépítménynek.
Mind az oxford p. s. , mind az Osprey kiadványok ezt a bőrborításos verziót írják. Igaz ők a pompeji és az afrikai ábrázolások alapján állítják, nem tényleges roncs alapján :)

Azonban akkoriban az egyéni védőfelszerelés részét képezte minden hasonló célú eszköz. Vagyis beöltöztek a hajón is.
És itt a bibi, mert a mellények és a feles kötények (subarmale) megmaradtak több példányban, ahogy a bunea/pajzsszíjak is, annak ellénere, hogy puhított bőrárú volt mind. Ekkora összevart bőrfelületekből illett volna maradnia valaminek. Főleg ha impregnált, vagy áztatott volt.

Szerintem bármelyik megoldást is választjuk építésnél nagyon nem tudunk mellé lőni.
hassan 609368 2016. május 24. 20:10
Válasz erre
Üdv!

Köszönöm mindenkinek a válaszokat, tanácsokat! A történelmi hajók modellezése című könyv rendelkezésemre áll, de időhiány miatt nagyon lassan haladok vele. Ezért is gondoltam, hogy profiktól kérek tanácsot első kézből. Bár a válaszaitok újabb kérdéseket vetettek fel bennem, de ennek ellenére nagy segítséget adtatok! Még egyszer: Köszönöm!
DzsunKa 609355 2016. május 24. 17:54
Válasz erre
Tisztelt Anglerr74 és Sokol!
Nem szívesen szólok bele a szakmai értekezésetekbe, de szeretném, ha elolvasnátok az én véleményemet a fedélzeti felépítményről. Mivel hadihajóról van szó, ez az rácsozat és az azt borító anyag együttese szerintem egy parancsnoki vezénylő állás. Melynek az lehetett a szerepe, hogy rossz időben és a harcban védelmet nyújtson a hajó parancsnokának, a katonák vezetőjének, esetleg a fedélzeten lévő magas rangú személyeknek. Ezért szerkezetének meglehetősen masszívra kellett ácsolni, borításának a lehetőleg minél erősebbnek kellett lennie. Festése pedig tükrözte az adott hajó hovatartozását, tulajdonosa gazdagságát. Ezért úgy vélem, hogy a rácsozat sem volt natúr színű, borítása pedig vastag, impregnált bivaly-, vagy marhabőrből készült amit ki is festettek. A négyzetháló pedig az összevarrt bőrök varrásvonalát jelzi, ugyanúgy mint a vitorláknál. Megjegyezném, hogy már az ókorban is ismerték a bőr tökéletes vízhatlanná tételét. Ha mégis maradtok a nádfonat mellet, akkor javaslom, hogy kongré (keresztszemes hímzés alapszövete)anyagra kenj fel papír-zsebkendőből készített vékony papírmasé réteget, és még nedvesen terítsd rá a rácsszerkezetre, hogy azon száradjon meg. A leszorító léceket pedig diófurnérból vágott szálakból készítheted, a dió vizesen (még főzni sem kell) szinte bármilyen formára hajlítható. Kipróbáltam!

Hassan-nak is írnék. Az építőkészlet amit vásároltál, az egy jó kis tanuló modell. Mindenképpen illik bepalánkozni. A méretaránya miatt a külső palánksor szélessége lehetőleg ne haladja meg a 3-4 mm-t. Gondolom az előre gyártott törzs balsafából van. Ezt csiszolni, pórus tömíteni kell, hogy a ráragasztott palánkok később ne váljanak fel. A neten több könyvet leírást is találsz erről, ugyan úgy a palánkozás elkészítéséről felrakásáról is. Hatalmas irodalma van. A palánkokat érdemes több rétegben felrakni, az utolsó véglegest pedig még előrajzolni is. Ha nincs kedved vékony furnércsíkokat vagdosni, vagy túl drágának találod megvásárolni, akkor javaslom fürkésző szemmel járkálj a hyper- és szupermarketek zöldség gyümölcs pultjait. Az italos polcokat, boros üzleteket. Ugyanis ezeken a helyeken rátalálhatsz olyan csomagolású gyümölcsökre (avokádó, gránátalma stb.) ill. drága borok amelyeket gyalult faforgácsba csomagoltak. Ezekre lehet alkudni a pultosokkal. Igaz repedezettek de benedvesítés után egyenesre lehet vasalni azokat. Általában nyír-, vagy valamilyen puhább fenyőfából gyalulják a forgácsokat, de szereztem már exota faanyagot is. Rumos üveget védtek vele.

Sziasztok, sok sikert
TAMÁS78 609349 2016. május 24. 17:19
Válasz erre
"Balsával szerintem túl vastag lenne a törzs."

Többek között az is jó a balzában, hogy pillanatok alatt le lehet csiszolni a javát. Egy 1mm vastag palánkozásból ilyen kicsiben szó szerint 1-2 perc alatt lehet mondjuk 0,3-ast csinálni. :)

De természetesen a színfurnér is jó, és tény, hogy a végén kevésbé sérülékeny. Méretre vágni viszont nehezebb.
pcurtis 609342 2016. május 24. 17:00
Válasz erre
Szia!
A balsa fa valóban jó anyag, de ehhez a mérethez inkább a vékonyabb szín funért ajánlanám. Balsával szerintem túl vastag lenne a törzs. Ha nem szeretnél palánkozni a sima törzs festéssel is szép. ( Ne ragaszkodjunk kisebb hajóknál a palánkhoz, méretben - szélességre gondolok- macerás kivitelezni...de nem lehetetlen. ) Ezek a hajók karvel palánkozásúak voltak.
TAMÁS78 609327 2016. május 24. 09:30
Válasz erre
Szia!

A helyedben rákeresnék a "Pride of Baltimore" kifejezésre. Ez egy modern építésű, de elvileg teljesen autentikus csúcsvitorlás szkúner. Elvileg ott és akkor épült hajókat másol, mint a te Flyered. Biztos, hogy sok jó minőségű és felbontású képet találsz róla a neten, amik megválaszolják a kérdéseid többségét.

A palánkozás egyébként csak addig tűnik kissé ijesztőnek (legalábbis nekem annak tűnt), amíg ki nem próbálod. Én többnyire balzát használok erre a célra, mert nagyon hálás, egyszerűen kezelhető anyag. Egyetlen hátránya, hogy nagyon puha, tehát vigyázni kell a hajóra, hogy ne sérüljön. A léceket egymás mellé kell fektetni, ez az ún. karvelpalánkozás (carvel planking). A másik, az átfedéses régebbi korok hajóira, újabb időkben pedig főleg csónakokra jellemző, a neve klinkerpalánkozás (clinker planking).
Anglerr74 609324 2016. május 24. 06:29
Válasz erre
Kedves Sokol!

Talán értem :-). Ezek szerint ha a mozaikon ábrázolthoz ragaszkodom akkor fonott boltívet kell kèszítenem. Van valamilyen ábrád, linked vagy képed ami kiindulási alap lehet? Szamárhátíves fonatolás nekem nem sokat mond.
hassan 609315 2016. május 23. 20:20
Válasz erre
Sziasztok!

A repülők mellett szeretnék belekóstolni a történelmi vitorlások építésébe is. Ehhez beszereztem egy Constructo építő készletet 1:100 méretarányban. A Flyer nevű hajóról van szó. A hajótest egy darabból készült, ami nekem nem igazán tetszik, első hajó ide vagy oda. A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy be lehet-e palánkozni (remélem ez a megfelelő kifejezés)a testet, illetve lefedni vékony lécekkel a fedélzetet? Ha igen, milyen méretű léceket ajánlanátok, illetve, hogyan kerüljenek a lécek a hajótestre? Mármint sorban egymás fölé vagy esetleg átfedéssel? Egyáltalán látszódott az ilyen tipusú hajókon a borításhoz használt anyag?
Sokol 609146 2016. május 20. 17:00
Válasz erre
plankolás = vízszintesen egymásra épülő palánksor
kvart = négyes, negyedik

Kicsit leegyszerűsítve: minden negyedik, vagy ötödik palánk rátart/fed az alatta lévőre valamennyire
Ugyan azt a hatást szolgálja, mint a klinker, de itt függőleges falakról van szó. Az így képzett bordák erősítik a felépítményt, viszont hátránya, hogy ha megsérűl egy, az összes felette lévőt is el kell távolítani hogy cserélni lehessen a sérült elemet.

Nem egy nagy csoda, de a római korból ered, a balkánon rengeteg gazdasági épületet, főleg akolt lehet ilyen fallal látni - igaz, ma már inkább csak a ck-lapból megálmodott kertibungalók formájában fedezhető fel a magyar folklórban :)
Anglerr74 609102 2016. május 20. 06:18
Válasz erre
Sokol 609091 2016. május 19. 17:35
Válasz erre
Üdv!

Nem ez nádfonat lesz. A mozaik Észak-Afrikában készült, azt hiszem Tunéziában. Ott dívlik ez a dongaboltozatot utánzó és szamárhátíves fonatolás. A rácsszerű ábra valószínű a kötélhálót akarja megjeleníteni, ami összetartja és rögzíti a szél ellen vagy csak egyszerű dekorációs jellegű mesélhetnék.

A római lakósátor nem ilyen. Ez csak egy boltozat, vagy teljes ívelt-pavilon.

A bőr impregnálása baromi meló lett volna, különben meg olyan súlya volna eleve, hogy néhány ívbetét, meg egyszerű faálvány megroskadna alattuk (pára!)Használtak impregnánt és nedvesített bőrt a tűz kivédésére, de annak komoly vázszerkezet kell. Az alépítmény a megtalált roncsokon erős, de komoly konzolok helye nincs legtöbbször belevágva.

A másik mozaikokon faépítmények vannak palázással, meg kvart plankolással amiket ismerek. Szerintem az egyetlen célja az volt, hogy a járat védett legyen.
Anglerr74 609069 2016. május 19. 11:25
Válasz erre
Romtrireme
Romtrireme

Most vagy soha
Anglerr74 609067 2016. május 19. 11:12
Válasz erre
Nem bírok a munkahelyi gépemen a képpel, itt egy link a mozaikhoz:

https://romantech.wikispaces.com/A+-+Trireme
Anglerr74 609066 2016. május 19. 11:10
Válasz erre
Lemaradt a kép. Ejnye nekem.
Anglerr74 609063 2016. május 19. 11:08
Válasz erre
Kedves Sokol!

Több gyári makett is tartalmaz ilyen építményeket, talán én is rászánom magam egy készítésére a hátsó lejárat fölé építve.

A sátor sem elrugaszkodott, a képen látható mozaik 2-ik századi.
Vagy ez nem sátor? Érdekes a mintája is, a többi mozaikon is az a tégla forma minta látható, ami talán a darab anyagok toldása színes (bőr?) erősítéssel.
Sokol 609034 2016. május 18. 19:32
Válasz erre
Szia!

Valójában a napfénytető, meg az ágys szegély csíkos :D

s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/c6/6d/5a/c66d5ad1bbfbad737ea5d7dd07ae2e96.jpg
komolyra véve, az egész felépítmény kamu ahogy van

Google+ beírni roman time tent, vagy roman ship deck stb. látni fogod mi az amit a régészet tart rómainak, meg mi amit a mesék

Elég komoly alépítményt látni a feltárt roncsokon, valószínű, hogy az erődítményeknél/limesnél talált deszkatornyokhoz hasonlatos, de könnyített építményeket tettek oda a kormányállás és a middeck irányában kifeszített napellenzőkkel (ami akár csíkos is lehet...de nem bíbor, vagy arany/sárga sávos !

s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/dc/c1/49/dcc149eadae39742e976f26b42b3a6c5.jpg
Anglerr74 609031 2016. május 18. 18:18
Válasz erre
sátor
sátor

Sziasztok!

Épülget a trireme és megint a segítségetekre van szükségem.

A gyári (parancsnoki?) sátrat akarom lecserélni. A vázat maradék anyagokból és öntőkeret darabokból elkészítettem, de sajnos még soha nem készítettem ponyvát.

Kérlek segítsetek javaslataitokkal.

A dolgot nehezíti, hogy vörös/fehér csíkos ponyvát képzeltem (olyan Asterix-eset :-)).
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.