<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
dasboat | Adatlap | 352264 | 2010. szeptember 10. 18:42 | ||
Rengeteg kép a texel dióról érdemes bele nézni ennyi képet és ilyen jó minőségűt, még nem találtam sehol,véletlenül találtam egy kínai oldalon.shmodel.5d6d.com/search.php | |||||
Trucker39 | Adatlap | 352263 | 2010. szeptember 10. 17:12 | ||
Esetleg nézz bele a Horatio Hornblower című tv filmsorozatba. Vannak elég jó fedélközi jelenetek benne. Úgy emlékszem, ott is szinte mindenki lehajtott fejjel közlekedett. www.youtube.com/watch | |||||
bigboy | Adatlap | 352262 | 2010. szeptember 10. 16:08 | ||
Üdv. akármilyen hajós filmet nézel, a ajtók ablakok mind kicsik.Pontosan azért amiért írtad.Átlag magasság akkor még kisebb is volt mint most .Még a kapitány kabinja is ép hogy ember méretű.Persze azokban a filmekben ahol műtermi felvételek vannak ott csaltak a méretekkel.Az ,(lehet rosszul írom )Az Onedin család című filmben is görnyedten járt mindenki,a fedélközben ,ez csak 1 példa. Üdv bigboy | |||||
dasboat | Adatlap | 352261 | 2010. szeptember 10. 15:49 | ||
Üdv mindenkinek!Egy olyan kérdésem lenne,hogy figurát akarok csinálni és arra lennék kíváncsi,hogy szerintetek 1/96-ban mekkora legyen a figura?Én 1,7-1,9cm között számolok,viszont így az ajtóba a krapek beveri a fejét,nem beszélve arról,hogy az alsóbb fedélzeteken, meg hajolgatnia kéne rendesen,bár én is olvastam erről,hogy ez normális dolog volt annak idején,mivel így spóroltak a térrel.De akkor ezek szerint a válláig is érhet egy kabin ajtó?Most kicsit elbizonytalanodtam...:-( Köszönöm a segítségeteket!Üdv! | |||||
lucky | Adatlap | 352251 | 2010. szeptember 10. 09:01 | ||
Trucker39 | Adatlap | 352250 | 2010. szeptember 10. 08:59 | ||
Szépen alakul a hajó, de hol a sötétbarna szín? A szemem vagy a monitorom romlott volna el, mert nem látom. Közben én is dolgozgatok. Elkészült 330 db blokk és kiesztergáltam a vitorlarudakat, miközben a félautomata kötélkészítő gép megtekert 24m kötelet a futó kötélzet színében. Azért nem 30m-t, mert a nyavajás, tekerés közben ennyit rövidül. "Pihenés" közben, az orrárbóc néhány szerelékét a helyére építettem (galion korlát, kaposzkodó és lábaló kötelek). | |||||
Johnie | Adatlap | 352249 | 2010. szeptember 9. 23:15 | ||
dasboat | Adatlap | 352247 | 2010. szeptember 9. 14:14 | ||
Johnie | Adatlap | 352246 | 2010. szeptember 8. 23:07 | ||
Johnie | Adatlap | 352245 | 2010. szeptember 8. 23:06 | ||
Igen natúr marad, nem akarom festeni. Tetszik a lépcsőd, pontosabban az, hogy ívelt a lépcsőfok. | |||||
dasboat | Adatlap | 352244 | 2010. szeptember 6. 21:09 | ||
Jó nagyot,jó estét!:-)Látom johnie lassan elérkezel a festéshez,belül milyen színű lesz a hajó, vagy meghagyod naturnak?Sajnálom,hogy érdemben nem tudok hozzá szólni építő jellegű kritikával,de én most még a 15.században "építek",így most még ebben kutakodok... Kicsit én is haladtam,készült egy létra is... | |||||
Johnie | Adatlap | 352243 | 2010. szeptember 6. 15:05 | ||
Johnie | Adatlap | 352239 | 2010. szeptember 5. 15:17 | ||
Johnie | Adatlap | 352232 | 2010. szeptember 4. 15:17 | ||
Szamuráj | Adatlap | 352224 | 2010. szeptember 3. 08:26 | ||
:) A negyedik képen mintha hordókat látnék meglapulni! Ügyes, szép lesz, már várom a többi apróbb részlet elkészítését, különösen az ágyúkat és a sok kötélfogó peckeket. Üdv! Tanárúr | |||||
Szamuráj | Adatlap | 352223 | 2010. szeptember 3. 08:24 | ||
Félelmetes! Néhány fotó olyan hatást kelt, mintha méretarányos csónakból készítették volna. Gratulálok! Hála a hidegnek haladsz rendesen a cél felé! Emberkéket tervezel a fedélzetre tenni? Üdv! Tanárúr | |||||
Johnie | Adatlap | 352222 | 2010. szeptember 3. 07:16 | ||
Trucker39 | Adatlap | 352220 | 2010. szeptember 2. 22:04 | ||
Jozsi | Adatlap | 352212 | 2010. szeptember 1. 20:56 | ||
Szia Bigboy! Szombaton jössz Zentára? Üdv.: Jozsi | |||||
Trucker39 | Adatlap | 352209 | 2010. szeptember 1. 17:33 | ||
Itt van az ősz. Mindenki újult erővel áll neki a hajóépítésnek. Hamarosan befejezem az állókötélzet felhelyezését és készítek képeket. Minden hajóépítő kollégának sok türelmet és kitartást kívánok! | |||||
bigboy | Adatlap | 352208 | 2010. szeptember 1. 16:00 | ||
Üdv én is elmentettem köszönöm .Üdv bigboy | |||||
Johnie | Adatlap | 352207 | 2010. szeptember 1. 15:47 | ||
Jozsi | Adatlap | 352206 | 2010. augusztus 31. 20:52 | ||
Halihó! Na majd bele merülök, de most elraktam a könyvjelzőbe. | |||||
Johnie | Adatlap | 352205 | 2010. augusztus 31. 20:43 | ||
Szia Jozsi! Felteszem a weboldal linkjét ahol találtam, hát lehet csemegézni az aloldalakat olvasgatva... www.arsenal-modelist.com/index.php | |||||
Jozsi | Adatlap | 352204 | 2010. augusztus 31. 20:41 | ||
Ez nagyon jó! | |||||
Johnie | Adatlap | 352203 | 2010. augusztus 31. 17:01 | ||
Johnie | Adatlap | 352199 | 2010. augusztus 30. 14:48 | ||
Unalmas óráimban nekiláttam levagdosni egypár palánkot a bükkfa furnérból. Szükségem lesz rájuk később is bár elég unalmas egy meló. Az ablakom alatt kornyikál egypár hajléktalan. Nagyon erősen gondolkodom rajta, meg kellene kérdezni ,hogy nem-e vállalnák el a palánkok leszabását. Ők is ráérnek. Munkanélküliek. Kapnak 3 perc próbaidőt. Amelyikük még nem részeg és egyenesen képes szabni, ő lesz az én emberem. Persze tudom, hogy a végén a fizetségen bort venne és megosztaná a többi haverjával:-))) | |||||
Johnie | Adatlap | 352198 | 2010. augusztus 28. 23:03 | ||
Johnie | Adatlap | 352195 | 2010. augusztus 28. 11:28 | ||
Dehogy haragszom, örvendek ha valaki észreveszi a hibákat, amik nekem lehet hogy nem is szúrnak szemet. Nekem is vaskosnak tűnik a pumpa, de az oldalnézeti rajz után készült, amelyen szintén vaskosnak tűnik. A rácsozat nem is szerepel az Ajax rajzain ezért "odaképzeltem" egy másik hajó fedélzetéről lemásolva. Ebben is igazad van, mert az egymást keresztező rácsok nem ilyen fürészfogszerüek voltak viszont a padló sikjától kiemelkedtek. | |||||
Trucker39 | Adatlap | 352194 | 2010. augusztus 28. 11:15 | ||
Egy síkban kellene, de ilyen piciben elég nehéz lehet fából összefogazni. Én vékony papírból csinálgattam, úgy nem látszanak annyira a "szintkülönbségek". bellona.trucker.fotoalbum.hu/viewpicture/pictureid/10714144 | |||||
dasboat | Adatlap | 352193 | 2010. augusztus 28. 10:46 | ||
Hali johnie!Jó lesz ez,egy-két észrevétel vagy inkább kérdésem lenne, ha nem haragszol meg rám?A szellőző rácsok biztosan így néztek ki,nem egy síkban volt a rácsozat egymással,másik ami szemet szúrt a pumpa kicsit vaskos a "karja".amúgy nagyon látványos a hajó.Üdv! | |||||
Johnie | Adatlap | 352192 | 2010. augusztus 28. 10:38 | ||
Köszi az infót das! Nagyon jó! Tetszik! | |||||
dasboat | Adatlap | 352191 | 2010. augusztus 28. 10:30 | ||
Hali Tanár úr!Nekem is az van mint trucker93-nakelektroexpressz.hu/spd/unas_186381/MB10266_Borlyukaszto_klt Mint mindenki más én is megpróbálom olcsón kihozni ezt a hobbit:-) A körömreszelő rudak avon-termék, csak ragasztottam rá egy méretre vágott csisz.papírt a dm-be szoktam járni ,de nem ezért hanem,mert az élettársam ott dolgozik:-) | |||||
Johnie | Adatlap | 352190 | 2010. augusztus 28. 08:49 | ||
Johnie | Adatlap | 352189 | 2010. augusztus 28. 08:42 | ||
Hát igen. Figyelmetlenségemnek köszönhető ,hogy ennek a hajónak is "hasraütéses" méretaránya lett, ugyanúgy mint az eddigi hajóimé. Ezt úgy sikerült eddig elérnem, hogy vettem a gyártó tervrajzát, beillesztettem PosteRazor nevű programba, és addig nagyítottam, míg úgy láttam, hogy két fektetett A4-es lapra ráfér egy hajógerinc hossza. Kinyomtattam majd összeillesztettem a papírosokat és kaptam egy valamilyen méretarányt. Valamennyire vígasztal viszont, hogy eddig ez lesz a legnagyobb hajóm:-) | |||||
hajomester | Adatlap | 352188 | 2010. augusztus 27. 22:39 | ||
Johnie! Az 1/100 méretarány lett volna a jó, de még jobb lett volna 1/75. Ez az a méretarány ahol a kisebb részleteket még ki lehet dolgozni. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 352186 | 2010. augusztus 27. 20:24 | ||
Szia Dasboat! Gratulálok a leleményességedért, nagyon jó! Milyen lyukasztót használsz? Tavaly novemberben vettem egyet, ilyen kézi, rádliszerű micsodát, aztán olyan erősen nyomtam, hogy szétesett és darabjaira törött. Látom a dm-be Te is gyakran mész, a körömreszelő rudakból ítélve! :) Üdv! Tanárúr | |||||
dasboat | Adatlap | 352185 | 2010. augusztus 27. 16:49 | ||
Szamuráj | Adatlap | 352183 | 2010. augusztus 27. 10:05 | ||
1/120~1/123 Miből és hogyan fogod elkészíteni a bácsit az Ajaxhoz? 1/120-as a TT vasútmodell, nézz körbe ezen a honlapon, lehet tőlük rendelni emberkéket. Korrektek, személyesen beszélgettem velük múlt csütörtökön itt Balatonfüreden a vasútmodell találkozón. Szombathelyiek egyébként. Én 1/87-es figurákat vettem tőlük egy ezresért, leárazva, majd átalakítom őket 17. századi hollandokká. Üdv! Tanárúr www.google.hu/url | |||||
Johnie | Adatlap | 352181 | 2010. augusztus 27. 09:31 | ||
Köszönöm hajómester, valahogy eddig elkerülte a figyelmem ez az skála. De ahhoz hogy egy fix méretarányt válasszak viszont elengedhetetlen. Most is egy érdekes méretarány fog kijönni, ha az Ajax teljes hossza 4950centi , az én hajómé pedig 40 akkor a méretarány 1/123. Alapul véve elég egy 170 centis matrózt 1/123 ban megcsinálnom tehát a figura magassága 13mm. kell legyen. Ezer köszönet, legközelebb ránézek a rajz jobb alsó sarkában levő skálára és most már legközelebb remélhetőleg sikerül egy elfogadottabb méretarányú rajzot kinyomtatni. | |||||
hajomester | Adatlap | 352180 | 2010. augusztus 27. 09:30 | ||
Még annyit, a két táblázat a különböző árboc részek hosszát adja meg. Nem érdemes vele foglalkozni, hiszen az Ajaxnak megvan az árboc és vitorla tervrajza is. | |||||
hajomester | Adatlap | 352179 | 2010. augusztus 27. 00:09 | ||
Szia Johnie! A tervrajz jobb alsó sarkában van egy méretarány skála méter beosztással.Ennek segítségével a rajzon meg tudod mérni a hajó eredeti hosszát, ami egyébként az Ajax estében teljes hosszban 49,5 m. Ebből és a makett hosszából ki tudod számítani a méretarányt. A hajómakett építését célszerű a méretarány választással kezdeni, ami mindig egész szám legyen és aztán az eredeti rajzot ennek megfelelően nagyítani vagy kicsinyíteni. | |||||
Johnie | Adatlap | 352178 | 2010. augusztus 26. 18:46 | ||
Johnie | Adatlap | 352177 | 2010. augusztus 26. 18:32 | ||
És tennék még fel méreteket, de most látom, hogy hiányzik a könyv 6-7ik oldala ahol a szélesség- hosszúság adatok vannak. Grrr...ez az én szerencsém:-) | |||||
Johnie | Adatlap | 352176 | 2010. augusztus 26. 18:28 | ||
Johnie | Adatlap | 352175 | 2010. augusztus 26. 18:23 | ||
Lenne egy hatalmas kérésem, légyszi segítsetek: Meg szeretném határozni az épülő hajóm méretarányát és építeni mellé egy méretarányos emberkét, de nem tudom az eredeti hajó méreteit. Ezért egy másik 38 ágyus fregattot vettem alapul mégpedig a Diana fregatt méretezését az Anatomy of the ships kiadványból. Mellékelem róla az elmentett képet. Itt viszont angol nyelven , lábban valamint inchben adják meg a méreteket. Ha valaki ezt nekem szórol szóra lefordítaná hogy mi micsoda nagyon megköszönném. Persze ha még méterben-centiméterben még átszámolná az lenne ám az igazi! De az talán még nekem is megy. Előre is köszönöm. | |||||
Johnie | Adatlap | 352174 | 2010. augusztus 26. 13:12 | ||
Találtam egy egész jó linket, ha ismeritek akkor elnézést. Ezeket a képeket ott találtam: www.arsenal-modelist.com/index.php | |||||
Johnie | Adatlap | 352166 | 2010. augusztus 25. 16:21 | ||
Johnie | Adatlap | 352165 | 2010. augusztus 25. 15:49 | ||
Emlékszel? A "kapitány és katona" c. filmben az angol Surprise kergeti a francia Acheront. Meg fordítva is. A legénység megépíti a francia hajó test makettjét és a kapitány kielemzi a tulajdonságait. Majd a film végén elfoglalják az igazi hajót amit Angliába "úsztatnak" gondolom kivizsgálásra és a jó tulajdonságai megismerésére és "lenyúlására" | |||||
Trucker39 | Adatlap | 352162 | 2010. augusztus 25. 09:04 | ||
Gondolom, akkoriban is úgy mentek a dolgok, mint manapság. A katonai hatalmak egymástól "nyúlták" le a jó ötleteket, így gondolom, a hajók építésének újításait is. Valahol mintha olvastam volna, hogy ez a típusú hajó eredetileg francia hajóépítő mérnökök "találmánya" volt. Hajó zsákmányolása után vették át az angolok. Gondolom, a spanyolok meg az éppen aktuális szövetség során juthattak hozzá. Gondolom, majd egy hazai szakértő kijavít, ha nem így történt. Közben nézegettem a Victory fedélzetéről készült képeket. Jelentős újításnak tartom, amit akkor kitaláltak. Gondolok itt arra, hogy alig találtam eltérést a Victory és a Bellona fedélzetének összehasonlítása során. Az akkori tengerészeknek elég rövid idő kellhetett,hogy megtaláljanak mindent,ha egyik ilyen tipusú hajóról a másikra kerültek, Makettezőknek is nagy segítség. :) Komoly vállalkozás lesz majd megépíteni azt a szép spanyol hajót. Nem elrettentés képp, de már korábban írtam, hogy mindenből SOK! van rajta. Mostanában számoltam össze mennyi macskafejet kell a Bellonára elkészítenem. Gondolom, a spanyol sorhajón sem lesz egy darabbal sem kevesebb. Nos, nem árulok el vele nagy titkot, hogy nekem 186! (száznyolcvanhat) db macskafejet kell, kellett elkészítenem, különböző méretben. Szerencsére 90% már készen van. Ha elgondolom, hogy mindegyiket 3 darabbol ragasztottam össze és 3 furatot furtam rá... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |